Voiko ihanammin päivän enää elkaa... no ei voi. Ajatelkaas työlliset, siellä työ vaan hikoilette ja tienaatte meille rahaa kun me työttömät nautimme rannalla olosta, juomme ja syömme puun katveessa ja kylmää raikasta Spriettea juomme.. niin on ihanaa olla työtön.
Mikä onkaan paras elämänmuoto kun olla työtön.
Saman ahan saa rannal olemisesta kuin työssä ollessa... kyllä kannattaa olla työtön.
Voi itku.. kesä on parasta työttömyys aikaa saa olla ulkona ja tavli on parasta työttömyys aikaa kun ei tarvi mennä pakkaseen ja hankeen rämpimään.
Ei ole sellaista aikaa että haluisin olla töissä.
No rahaa vois olla enempi. No jos kohta tulee se kansalaispalkka niin sitten on.
Tänään +30.. lämmint'!!!
23
233
Vastaukset
- Sossupummi-
Olin myös rannalla 5 tuntia ja söin kylmää vesimelonia ja join kylmää bonaquata. on hienoa makoilla n-in helteellä
- nuukuuskunniaan
Aika moni työssäkäyväkin vietti tänään lomaa. Ja vielä täydellä palkalla. Samalla karttui eläke.
- vieläonkesääjäljell
Ja yhtä moni meni jo töihin tällä viikolla, hah, siellähän sitä sitten pakerretaan.
Rannalla hyvä olla, vaikka vähän pienemmälläkin rahalla.- nuukuuskunniaan
Pitääpä muistaa tuo, kun seuraavan kerran kuulee valitusta liian pienistä tuista ja avustuksista. Ei muuta kuin rannalle!
- asdfertdfc
Aika monella työssäkäyvällä on nykyään etätyömahdollisuus. Kesäisinä työviikkoina minä käyn työpaikallani kahtena päivänä viikossa. Yleensä olen silloin puolisen päivää töissä, sitten siirryn kotiin etätyöhön. Ja ne muut päivät ovat siis kokonaan etätyötä. Pitäisikö vielä kertoa, että pidän työstäni ja minulla on hyvä palkka...
En todellakaan ole kateellinen työttömälle, vaikka tämä makaisi koko päivän rannalla helteessä. - eihelpompaaaa
Eipä etätyö nyt sen helpompaa ole kun saapua tai mennä työpaikalle kun työt tehtävä.
- dmsbfsfbjsbfj
Mikäs tässä on viileään ja hyvin ilmastoituun työpaikaan lähteä. Töitä on mukavaa hoitaa kaikessa rauhassa. Moni köyhä joutuu lähtemään kesällä ulos koska sisällä on aivan liian kuuma.
Itse pidän lomani mieluiten vasta sitten kun Suomessa on kylmää, sateista, harmaata ja ikuisesti pimeää. Ihanaa, kun on varaa valita ja lähteä jonnekin lämpimään vuodenajasta ja kelistä riippumatta. - en.tykkää.helteestä
Olen työtön, mutta en tykkää helteestä lainkaan. Olen kotona sisätiloissa pois auringosta, ihoni palaa herkästi (aurinkosuojavoiteesta huolimatta) ja kuumassa säässä saan päänsärkyä. kuntoilun hoidan hyvin ilmastoidulla punttisalilla näillä kuumilla keleillä. Juoksulenkille/pyöräilemään vasta kun säät viilenee.
- töitäjaaurinkoa
Minä siirsin toimistoni heikkarannalle. Ei muuta kun läppäri ja phelin mukaan ja viltille duunaileen, välillä uimaan ja vrikvokkeita nauttimaan ja taas naputtelemana.
Työpaikka rannalla...on se vaan kiva. Liian kuumaa. Rannalla palaa nahka mut uinti jees. Mä en tykkää loikoilla. Mitäköhän sitä keksis?
- Vesipostitatulossa
Mää istun paraikaa järvessä ja kirjottelen kuulumisiani. Niin on viileetä vettä ja kännykkä soi... mikä ankaan parempi tapa tehdä töitä kun istua järvessä ja naputella konetta...
- työtönpummi
Olen koko tämän vuoden lomalla. Ja ensi vuodenkin vielä ja rahaa tulee tilille automaattisesti.
- gyudabhjs
Mutta ei kovin paljoa... Miten muuten kertyy eläkettä?
- takuullaTULEE
gyudabhjs kirjoitti:
Mutta ei kovin paljoa... Miten muuten kertyy eläkettä?
Takuueläke tulee kaikille.
- eläkkeelläkinsossussa
Ai se 766 euroa korkeintaan, ja jonka lisäksi ei tule muita eläkkeitä?
Normi asumiskustannuksilla takuueläkkeen varassa oleva joutuu turvautumaan toimeentulotukeen.
http://www.kela.fi/takuuelake_maara- Moniosaajajeesjeestyyppi
Kylläpä se taitaa olla niin, ettei teille ole mistä sitä eläkettä maksettaisiin, siis sitten joskus 70-vuotiaana.
- ffhgfghfghfhg
Senpä takia me palkanansaitsijat laitamme myös säästöön osan tilistämme vanhuuden ja odottamattomien tai odotettujen yllätysten takia. Yhteiskunnan armopaloista kun ei tosiaakaan voi koskaan tietää. On sitten mistä ottaa jos vaikka mieli tekee myöhemmässä vaiheessa muuttaa vaikka talveksi vähän lämpimämpään ja aurinkoisempaan.
- tykkäänollavaan
No sitten haetaan sossusta loput. Sieltä maksetaan vuokra, sähköt, sairauskulut, lääkkeet ym. Ei mitään hätää.
Ennemmin olen laiskana kun teen töitä. - hkjfghdkjhfgjdfk
Sitten kun sinä olet sen seitsemänkymmentä, ole tyytyväinen jos saat edes armopiikin perseeseesi.
- menehoitoon
hkjfghdkjhfgjdfk kirjoitti:
Sitten kun sinä olet sen seitsemänkymmentä, ole tyytyväinen jos saat edes armopiikin perseeseesi.
En ole, minä en ole vanha kääkkä tuoss iässä kuin sä, minä vielä harrastelen ja menen j a olen... miksiluulet että kaikki on 70 v yhtä avuttomia kuin sä???
- sedrftgyhjubn
Itse asiassa normipalkansaaja ei juuri säästä rahojaan, vaan sijoittaa ne omistusasuntoon tai -asuntoihin. Kun asumismenot saa pieniksi, tulee toimeen vaikka minkälaisella eläkkkeellä.
- ffhgfghfghfhg
Asuntosäästäminenkin on sijoittamista. Tarvittaessa asunnonkin voi muuttaa rahaksi jonka käyttää elämänsä sulostuttamiseen haluamallaan tavalla.
- jdkgjlsk
Minä olen kohta lomaillut 5 vkoa ja palkka ja lomarahat juoksee. Pystyn myös pitämään loman loppuessa etäpäiviä ja nauttimaan auringosta omalla parvekkeella, joten missä kohtaa pitäisi olla työttömälle kateellinen... Lomaa voin vielä pitää viikkoja talvellakin, jos se oli tässä se pointti, kun pitää raahautua koko talvikin töihin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917335- 373897
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402612- 2302605
- 402403
- 1292339
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202045- 451922