Näyttö ei kelpaa win10 päivitykseen, lg ei tue

w10pettynyt

win10 yhteensopivuustarkistus kertoo ettei näyttö m197dwp ole yhteensopiva win10:n kanssa. mistä saan viimeisimmän ohjaimen?
lg aspa sanoi tänään15:03 ettei apua löydy. ilmaiseen päivitykseen on aikaa pari päivää, huono juttu. laite toimii muuten mutta tuki puuttuu, ei hyvä.
olikohan tiedusteluni kiusallinen, varsinkin kun yhteys katkaistiin pitkän odotuksen ja huonon musiikin jälkeen. olen suosinut lg:n laitteita eikä ole ollut valittamista.
käsitykseni mukaan tämä ei ole Suomen lg:n syy ole, mutta eihän se liiketoimintaa paranna, valitettavasti..

ostanko nyt win10 yhteensopivan näytön heti, vai sitten kun softa maksaa 135-200€ ?

12

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinajagorilla

      Hyvin mielenkiintoista koska minulla toimii vanha 98 aikainen littunäyttö,
      Ekalla käynnistyksellä resoluutio oli persiillään, jotain 800x640 mutta toisella käynnistyksellä 1440x1060.

      Asenna se 10 niin tulee asennetuksi, korjauksia voi sitten tehdä myöhemmin.
      Luultavasti näyttökin toimii.

      • w10pettynyt

        Siitähän juuri on kysymys, asentaisin, mutta asennusyrityksestä tulee vastaus: Tähän tietokoneeseen ei voida asentaa win 10.

        Löysin raportin jossa: cpu ok, muisti ok, levy ok, näyttö: kysy laitetoimittajalta.
        LG:n tuki sanoo ettei uudempaa ajuria ole, ???????


      • AsusDeluxe
        w10pettynyt kirjoitti:

        Siitähän juuri on kysymys, asentaisin, mutta asennusyrityksestä tulee vastaus: Tähän tietokoneeseen ei voida asentaa win 10.

        Löysin raportin jossa: cpu ok, muisti ok, levy ok, näyttö: kysy laitetoimittajalta.
        LG:n tuki sanoo ettei uudempaa ajuria ole, ???????

        Lainaa siihen joku muu näyttö asennuksen ajaksi. Kyllä se ny asennuksen jälkeen toimii tolla näytöllä joka tapauksessa.

        Heh, toihan on melkeen ku alettais väittää ettei käyttistä voi asettaa kun sulla on vääränlaiset kaiuttimet tai kotelo koneessa.


    • Outoa_pelleilyä

      Vähintäänkin outoa että näyttö tarvitsee jotain yhteensopivuutta.

      Todellisuudessa riittää että resoluutio ja virkistystaajuus ovat oikein eli näytölle sopivat, virkistystaajuus ei ole tarkka koska näytöt toimivat moitteetta erilaisilla virkistystaajuuksilla mutta resoluutio kannattaa asettaa näytön todelliselle tarkkuudelle koska silloin saa parhaan kuvan (näytöt osaavat kyllä näyttää muitakin resoluutioita mutta kuvan laatu kärsii vähän).

      Olisikohan se "tuki" käytännössä .inf tiedosto jossa Windowsille kerrotaankyseisen näytön ominaisuudet vai onko Windowsissa jo siirrytty jonkunlaiseen "tietokantaan" josta Windows hakee ne tiedot. Mitään muuta tukea monitori ei tarvitse käyttöjärjestelmältä.

      • gwuEg8JC

        Näytöt ovat osanneet jo Absalomin kapinasta lähtien kertoa koneelle millaista kuvaa ne osaavat näyttää. Windows vain kitkutteli näitten .inf tiedostojen kanssa pitkää ja olisiko niin ettei se vieläkään osaa lukea näytön DDC kanavaa.

        Toinen vaihtoehto on se että tarkoitettiinkin näytönohjaimen ajuria. Valmistajalta saattaa hyvinkin löytyä sille kympin ajuri.


    • Takaisin-suljetulle-heti

      Osta varalta kaksi, ja yksi mullekkin.

    • w10pettynyt

      Olen ilmeisesti "haukkunut väärää puuta", sorry LG.
      Yhteensopivuusongelma vaikuttaisi, 3 eri näyttöä kokeiltuani, johtuvan näytönohjaimesta tai sen uudemmasta intel g41 express chipset-ohjaimesta.
      Monia latausyrityksiä olen tehnyt saadakseni win10 yhteensopivan ohjaimen, esim. HP/Compac win10 yhteensopivan olen onnistunut lataamaan mutta asennus päättyy aina virheeseen 259, mitä tarkoittanekaan. Pari päivää vielä kokeilen, ainahan näistä työvoiton saa, mutta aika alkaa loppua..

      • gwuEg8JC

        Tarkistin tilanteen Intelin sivuilta. G41:lle ei ole kymppiin ajuria. Eikä tule.


    • cobacabana
    • kokeillaanpa

      Windows 10 media creation tool pitäisi pystyä hoitamaan win7 => win10

    • w10pettynyt

      KYLLÄ, kauan se kesti mutta lopultakin toimii, tänään vielä ilmainen päivitys!

      Windows 10 media creation tool hoiti homman!

    • 100KirottuMS

      10-17kertaa päivittäneenä win7sta win10.iin loppu sekunneilla tulee ilmoitus : win10 ei tunnista prosessoria :)))) AMD 64 ...1ydin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe