Vr palvelumaksun koko

10plus7

Jos ostan VR:llä konnarilta lipun, paljonko on palvelumaksun suuruus?

29

499

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kooveegew

      0,50 tai 3 tai 6 euroa riippuu matkan pituudesta. Hain tiedon hakukoneella sanoin lipun osto junasta.

    • VekjhellbergVRnyt

      Luottamus syntyy kokemuksista, että täällä ajatellaan myös minun parastani. Oleellista on kokemus siitä, että teen työtä yhteisen tulevaisuuden, en johdon bonuksien tai palkkioiden vuoksi. Siitä, että olen voimavara, en kuluerä.

    • Kiipeäylösorganisaatioss

      Jos olet työtön nuori hae VRGroup töihin johdon viihdyttäjäksi. Palkinnoksi saat kutiavan perseen ja viikottain vaihtuvan hoidettavan esimiehen. Jos pamahdat paksuksi jollekinjohdon spermalingolle saat heti lopputilin vaikka johtoryhmästä.
      Elämä on kovaa VR johdossa ja ilman kovaa ei ole elämää.

    • Raideammattilaiset
    • MitenVRTrackinsinöörit

      Nai tyttöystäviä ja tekee niistä vaimoja omasta kuormasta

    • Löysätlöyty200000ekee

      R Track sai kaluston
      tehokkaaseen käyttöön
      PPCT:n toimittamat laitteet asennettiin VR
      Track Oy:n hallinnoimiin kulkuneuvoihin
      vuonna 2008, koska satojen autojen ja rata-
      työkoneiden valtakunnanlaajuinen hallinnoin-
      ti oli käynyt työlääksi.
      – Halusimme saada kalustomme tehokkaa-
      seen käyttöön. Aloitimme autoseurannalla,
      jonka avulla pystyimme seuraamaan kalus-
      tomme sijaintia ja liikkumista, resurssipäällik-

      Arto Isomäki
      VR Trackiltä kertoo.
      Ensimmäisten PPCT:n toimittamien raport-
      tien seurauksena löytyi autoja, jotka liikkuivat
      vain muutaman kilometrin viikossa. Tällaiset
      autot siirrettiin aidosti niitä tarvitseville

    • kiskotkirskuu

      Näin sanotaan VR:n sivuilla kaukoliikenteen lippujen ostosta konnarilta:

      Junien konduktöörit

      Junissa voi ostaa konduktööreiltä junalippuja ilman paikkatietoja. Säästölippuja ei myydä junissa, vaan junasta ostettavat liput ovat lippuja Eko- tai Ekstra-luokkaan.

      Junasta ostetun Eko-luokan junalipun hinta on sama kuin Peruslipun hinta yli 60 vrk ennen matkan alkua ostettaessa. Tähän hintaan lisätään palvelumaksu:

      Suorilla taajamayhteyksillä 0,50 €
      0–76 km matkoilla 3,00 €
      Yli 76 km matkoilla 6,00 €

      Palvelumaksu on matkustajakohtainen.

      Junalippuun ei lisätä palvelumaksua, kun lapsi matkustaa junassa yksin.

      Huom! Varmennettavat kortit kuten esimerkiksi Visa Electron, Diners Club, Diners Club Discover ja Maestro-kortit eivät kelpaa maksuvälineenä junissa.

      https://www.vr.fi/cs/vr/fi/kaukoliikenteen_lippujen_osto_ja_maksu

    • MihiniloinenAnnaASkatosi

      Ville nai omasta kuormasta. Mutta pystyikö tekemään miehen työhön, laittoi pullaan uuniin ja tulos on kätilöopistolla.
      Kyllä VR:llä ei pysy enää puput pöksyissä.

    • Villepanikakskerralla

      Telakalla kätilöopistolla Kaksi tummaa elokuussa ja syntyy ilman tukkaa jä rillit päässä. Ei VR pomo ole mikään tuhkamuna vaikka kaikki luuli.

    • VRTrackinsinööritulee

      Blondi menee lääkäriin aamupahoinvoinnin ja kuukautisten poisjäännin takia. Lääkäri toteaa: – Onneksi olkoon olette raskaana. – Miten voin olla raskaana kun olemme harrastaneet insinöörimieheni kanssa vain kakkosta? – Hyvä rouva, ettekö vielä tiedä mistä insinöörit tulevat

    • YmmärtääköVilleSMITÄÄN

      - Rata- ja kalustovauriot ovat pahoja. Pääsemme tutkimaan vaurioita vasta myöhemmin, mutta ainakin osa raiteista on solmussa. Koko sähköradan portaali, joka ylittää monia raiteita ja kannattelee sähkölankoja, on vahingoittunut, kertoi kunnossapidon aluepäällikkö Teemu Poussu Liikennevirastosta.

      Hänen mukaansa tilanteen normalisoituminen voi viedä päiviä, sillä tutkinnan etenemisestä eikä hinauksen ja korjaustöiden kestosta ole vielä tietoa.

    • Tulostaeitullut_ulos

      Junaveli lähtee
      UUTINEN VR:n toimitusjohtajalla Mikael Arolla lakkasi olemasta kivaa viime kesänä, kun uusi liikenneministeri ei niellytkään enää Aron ajatuksia. Aron pinna kesti kuitenkin niin kauan, että pääsi kuittaamaan ensin lähes neljännesmiljoonan bonukset yli puolen miljoonan palkan päälle.

      Kauppalehti kertoo kauniisti irtisanoutumistiedotteen peitellyn totuuden, vaikka totuus on jotakuinkin päinvastainen. Junaveli Arolla näyttääkin olevan Kauppalehdessä ystäviä, jotka joko eivät tiedä ollenkaan mistä on kysymys tai tietävät hyvin, ja siksi veljen suojelemiseksi pitää yrittää syyttää valtiota, jonka rahaa Aro on aikansa kupannut.

      Toisin kuin Aro itse selittää, Aron aikana VR:ssä ei ole mikään muuttunut, vaikka muutospaineita olisi ollut. Aron olisi pitänyt tehdä vanhasta monopolista nykyaikainen kilpailukykyinen liikeyritys, kuten Aro itse sanoo Hesarissa. Mutta miehelle, joka ei ymmärrä junaliikenteestä, on ollut helpompi pitää kiinni monopolista kaikin keinoin ja lypsää sillä varjolla sekä veronmaksajien että asiakkaiden rahaa.

      Valtion strateginen tavoite VR:n kanssa on ollut junaliikenteen kehittäminen. Aro on supistanut junaliikennettä, romuttanut kalustoa ja irtisanonut henkilöstöä. Yleensä monopolit tekevät voittoa, mutta sitäkään Aro ei ole saanut aikaiseksi. Aron kaudella VR:n liiketoiminta on tuottanut 190 miljoonaa euroa tappiota.

      Toinen valtionyhtiö, Finavia, on ollut otsikoissa, kun Hyvät Veljet ovat yrittäneet savustaa jämäkkää liikenneministeriä Finaviassa tapahtuneen finanssikeinottelun tappioiden vuoksi. Junaveljen johtama VR on saanut olla rauhassa, vaikka Aro on pelannut siellä paljon suurempaa keinottelua veronmaksajien rahoilla.

      VR omistaa arvopapereita liki 300 miljoonalla. Arvopapereiden tuotot tai tappiot eivät selviä julkisista tilinpäätöksistä, koska osakekauppa on sekoitettu samaan kiinteistökeinottelun kanssa. Aro onkin kerännyt bonuksensa sillä, että arvopaperi- ja kiinteistökeinottelu on tuottanut 525 miljoonaa, millä peitellään mukavasti rautatieyhtiön tappiollisuus. Ehkä Arokin olisi voinut jatkaa helppoa elämää VR:ssä, jos liikenneministeriksi Bernerin tilalle olisi edes Finavian avulla saatu perinteiseen tapaan kiltti poliitikko, joka vastaa kaikkiin kysymyksiin VR:stä saadun tiedon perusteella.

      Aro sanoo lähtevänsä, koska on tehnyt ison muutoksen, jota tuli tekemään. Viime kuukausina VR:ssä on todellakin tapahtunut muutoksia. Ministeri pysäytti rautatiekaluston massiiviset romutukset. Valtio on ensi kerran vuosikausiin nostanut yhtiöstä osinkoa Aron vastustuksesta huolimatta. Stockmannilta tullut kuluttajamarkkinoita ymmärtävä matkustajaliikennejohtaja Maisa Romanainen on saanut läpi lippu-uudistuksen, jolla vastataan oikeasti muiden liikennemuotojen kilpailuun.

      Todellisuudessa Aro joutuu lähtemään, koska Anne Berner tuli liikenneministerinä tekemään sen ison muutoksen, jonka tekemistä jarrumies Aro on valtion junassa vastustanut kaikin keinoin. Aron aikana on massiivisesti ja konkreettisesti tuhottu junaliikenteen edellytyksiä Suomessa. Niinpä parasta, mitä Aro VR:llä on tehnyt, on lähteminen. Bernerin on nyt helpompi viedä loppuun rautatiesektorin uudistaminen nykyaikaan.

      Vientineuvos Valtanen

    • VRtyhjääWCt80kmhvauhdiss

      Lukija kirjoitti Savon Sanomien mielipidesivuille junamatkasta Savosta Helsinkiin. Matka oli ollut ikävä sen vuoksi, että Pendolinon kolmessa peräkkäisessä vaunussa WC oli suljettu. Syykin tähän löytyi: vessojen jätetankit olivat täynnä, ja junan konduktööri oli kertonut, että tankkeja voi tyhjentää vain Helsingissä.

      Viestintäasiantuntija Jenni Manu VR Groupista oikoo lukijan kirjoitusta siten, että jätetankkeja voi tyhjentää Helsingin lisäksi Kuopiossa, Oulussa, Turussa, Vaasassa, Jyväskylässä sekä tarvittaessa vielä Joensuussa ja Kajaanissakin.

      Manun mukaan on harvinaista, että näin moni WC olisi poissa käytöstä.

      – Näin ei pitäisi asian olla ainakaan silloin, kun juna lähtee esimerkiksi Kuopiosta tai Helsingistä. Kyseisessä tapauksessa ongelma on tullut kesken matkan.

      – Toki on niin, että junissa on enemmän matkustajia kuin aiemmin ja näin ollen myös vessatkin ovat entistä kovemmalla käytöllä. Kaikille junille on kuitenkin suunniteltu huoltokierto, jolloin jätetankkien tyhjennykset tehdään. Valitettavasti suunnitelma ei aina toteudu, jos esimerkiksi vaunu tai veturi siirretäänkin kalustokierron mukaisesti jatkamaan matkaa, Manu selvittää.

      Manun mukaan jätetankin täyttymisen lisäksi vessoissa ilmenee aika-ajoin teknisiä ongelmia. Näitä vikoja hoidetaan hänen mukaansa vain Helsingissä ja Oulussa.

      – Yleisin tällainen ongelma on tukos putkistossa. Meillä on myös mahdollisuus antaa konduktöörille teknistä apua, jos hän pystyisi tekemään asialle jotain matkalla. Jos se ei auta, kyseinen vaunu pyritään ohjaamaan huoltoon Helsinkiin tai Ouluun mahdollisimman nopeasti.

      WOW Jenni Maunu, Kuopiossa tyhjennetään vessat ohiajavassa junassa. Ettei lentäs paskaa etelän neidin tanssai tennareille.

    • VR_jäi_olympialaisiin_tw
    • äläannapelisilmänpanna

      Kyllähän me se on aina tiedetty, että meillä on töissä junissa antaumuksella ihmisiä palvelevia henkilöitä. Siinä on konduktööri osannut oikein hyvin käyttää pelisilmää, Sanna Keränen VR:n viestinnästä kertoo.

    • eläkkeelll

      ostaa VR junalipun R kioskilta ja kioskin henkilö ei ilmoita että VR kehittänyt hieno peruutusturvan joka pitäsi ostaa 10 euroa jos haluat lipun muuttaa tai perua.
      Ilman peruutusturvaa VR matkalippuu käytetyt rahat menevät kankkulan kaivoon esim Kuopio - Helsinki - ja Helsink - Kuopio 25.90 x 2 eli asiakkaalla ei ole mitään kohtuullista kuluttajan suojaa vaan rahasi menevät kankkulan kaivoon.
      Sen sijaan ois kohtuullista että ilman kuluja esteen sattuessa voisi saada 1 vuoden aikana käyttää VR matkalippuun käytetyn euromäärän sopivampaan aikaan matkan.
      OIs VR paljon kehittämistä mutta nehän lähteekin Helsingin asemalta litomaan salaiseen paikkaan jossa voi kehitellä parempia rahastuksen muotoja ja VR edut huomioiden. Eihän asiakkaitten mielipiteitä tarvii kuunnella

    • Vanhajuttu_julkisuuhak

      VR:n veturinkuljettaja Tuomo Jacobsson kuvasi lauantaina ajatuksia herättävän videon. Hänen mukaansa veturikuskin ammatissa saa todistaa ainakin yhden läheltä piti -tilanteen viikoittain.
      Eikö veturikuskinkuskin pitäisi ajaajunaa eikä kuvata radanvarren pinup tilanteit .livekuvaa. Tämä video on nähty jo kuukausia sitten. Oikeasti JKV hoitaa ajamisen junan vaikka kuski vetäisi handuun koko matkan Kouvolasta lahteen .

    • Mistä_näitä_löytyy
    • Kuka_maksaa_hackin

      Koko viikon pyörineet aseman baareissa valomarkkiin asti.

    • Antill_vasta_alkeet
    • Mitä_VR_joht_jännittää

      Lehtikuusi seisoo kuvissa tönkkönä kädet taskussa nyrkkiin puristettuna. Saksman kädet tiukasti nyrkissä vaikka 35 millin urakan case menossa. Onko uuden CIO valinta alkanut puristaa jokapäiväistä elämää. Rentoutukaa neuvoo työkykykoordinaattori.

    • KukalähteeseuraavaksiVRT

      Teemu Sipilä vt. toimitusjohtaja, 040 8620 400
      Jouni Kekäle johtaja, strategia, 040 8621 802
      Harri Yli-Villamo johtaja, suunnittelu, 040 5487 575
      Harri Lukkarinen johtaja, rakentaminen, 040 8661 714
      Katja Pekkanen johtaja, kunnossapito (äitiyslomalla), sijaisena toimii Joni Harju, 040 864 5329
      Timo Riihimäki, johtaja, koneet ja materiaalit, 040 8620 203
      Mattias Hörling, toimitusjohtaja, VR Track Sweden AB, 46 (0) 703 512 712
      Timo Pinomäki johtaja, riskienhallinta, 040 5102 123
      Hanni Marin Head of Communications (äitiyslomalla)
      Jenni Heinisuo Head of IT and Communications, 040 8622 044
      Esa Kuosmanen Business Controller, 040 8620 117
      Juha Rönkä, henkilöstöpäällikkö, 040 8622 216

    • VR_lakimiehet_koulutus

      Kaikki VR lakimiehet on oikeustieteen kanditaatteja. Mihin firmoihin ne oikeustieteen terävimmät kynät menneet kun VRGroup on täynnä näitä Pekka Vennamon tasoisia tekniikan ylioppilaita.

    • Liikennevirastonvika

      Tutkinta kesken

      Liikenneviraston rataliikennekeskuksen mukaan VR selvittää onnettomuuden syitä.

      – Tietojeni mukaan Kouvolan ratapihalla tehtiin veturin huoltotöitä. Jostain syystä toinen huoltotöissä ollut veturi oli lähtenyt valumaan itsekseen ilman kuljettajaa, sanoo Liikenneviraston rataliikennekeskuksen liikennepäällikkö Jorma Laaksonen.

      Laaksosen mukaan ratapihan vaihteet olivat jääneet asentoon, jossa ne johtivat veturin suoraan teollisuushallin sisään.

      – Tämä on harvinainen tapaus. Olen ollut 41 vuotta rautateillä töissä ja kerran aiemmin on Helsingissä tapahtunut vähän vastaava tapaus, sanoo Jorma Laaksonen.

      VR:n mukaan veturin irti pääseminen ja teollisuushalliin iskeytyminen on ikävä ja harmillinen tapaus.

      – Tämä on ikävä ja äärettömän harvinainen tapaus. Tutkimme mitä tapahtui, jotta jatkossa vastaavaa ei pääsisi käymään. Ymmärrän yrittäjän huolen, kommentoi VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijari.

    • E_kontakti_fi_hae
    • VR_Group_lehtikeli_alkaa

      Harri Mustonen on nimitetty Nurminen Logisticsin ja venäläisen Rustranscomin uuden yhteisyrityksen, NR Rail Oy:n, toimitusjohtajaksi.

      Harri Mustosella on yli 30 vuoden kokemus logistiikka-alalta. Viimeiset 15 vuotta hän on työskennellyt useissa eri tehtävissä Nurminen Logisticsilla. ”Pitkä työkokemukseni, joka on karttunut monissa erilaisissa huolinta- ja kuljetusalan tehtävissä niin Suomessa kuin Venäjällä sekä molempien maiden toimintatapojen ja kielen tunteminen antavat hyvän pohjan ottamaan vastaan NR Railin toimitusjohtajan tehtävät”, kommentoi Harri Mustonen.

      NR Rail tulee panostamaan nykyaikaisiin vetureihin. Veturi-investointien määrä ja aikataulu riippuvat asiakasvolyymien kehityksestä. Nurminen Logisticsin tarkoituksena on aloittaa veturiliiketoiminta vuoden 2017 jälkimmäisellä puoliskolla. Nurminen Logistics pystyy jatkossa tarjoamaan omia vetureita osana kokonaispalvelua, johon kuuluvat vaunut, terminaalit, ratapihat ja huolintapalvelut rajanylityspaikoilla Imatralla, Niiralassa ja Vainikkalassa.

      Uuden yhtiön liiketoiminnan mahdollistaa Suomen ja Venäjän välisten rautatiekuljetusten jo allekirjoitettu yhdysliikennesopimus, joka ratifioidaan loppuvuoden aikana. Käytännössä valtioiden välinen rautatieliiketoiminta Suomen rautateiden osalta vapautuu. Aikaisemmin kyseessä on ollut VR:n monopoli.

      Harri Mustosen entisten työtehtävien osalta myynnin yhteyshenkilöt vaihtuvat. Uudet yhteyshenkilöt ovat yhteydessä asiakkaisiin lähipäivinä.

      Lisätietoja:

      NR Rail
      Olli Pohjanvirta
      Hallituksen puheenjohtaja
      0409006977

      Nurminen Logistics Oyj
      Marko Tuunainen
      Toimitusjohtaja
      0401810554

    • VRTassistenssiesimies

      Olen kyllä nainut urallini 30 v monien VRT päälliköiden kanssa ja kaikki on yhtä pieni pilisisiä. ArskaLoli 13cm, Villes 12cm, Harriyv 14cm, pekkar 14,4, Tommi 12cm, isoa 11, kariny10cm jne

      • transesimies

        Entäs K. Antolaa ?


    • Transsut_on_parhaita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe