Voitteko auttaa? Olen kristitty, ollut jo vuosia uskossa. Jos kuuntelen vaikka islamin uskon tai hindulaisuuden palvontamusiikkia, teenkö syntiä? Loukkaako se Jumalaa tai voiko musiikin kautta tulla jopa pahoja henkiä riivaamaan omaan kehoon ja sieluun?
Kuuntelin eilen koko päivän toisen uskonnon palvontamusiikkia. Viime yönä kärsin voimakkaasta hengenahdistuksesta ja sydämen rytmihäiriöistä. Olin vähällä soittaa ambulanssin, kun oireet eivät lakanneet.
Nyt olo parempi, muttei vieläkään ihan normi. Voivatko oireet johtua vieraan uskonnon palvontamusiikin kuuntelemisesta? Jos ne johtuvat siitä, niin mitä minun kannattaa tehdä?
Apua! Vieraan uskonnon palvontamusiikin kuuntelu
5
133
Vastaukset
- Avuton.helteen.keskeltä
Haluaisin yksinkertaisen kyllä / vastauksen. Voi esittää tarkentavia kysymyksiä, jos haluaa. Haluaisin nopean vastauksen.
Piti kirjoittaa: yksinkertaisen kyllä / ei vastauksen.
Kun kysyin nyt sitten asiaa suoraan Jumalalta, sain vastaukseksi, että minä saan kuunnella vierasuskonnon palvontamusiikkia taiteellisen nautinnon motiivista niin paljon, että se tulee lopulta korvistani ulos, mutta jos haikailen musiikissa palvotun epäjumalan puoleen, en saa kuunnella sitä enää.
Saan siis halutessani vielä kuunnella sitä, kunhan teen sen vain musiikillisista syistä enkä hengellisistä ollenkaan. Näin olen myös tehnyt, joten ok. - Setä.neuvoo
Ef 4 neuvoo, että olkoon kaukana teistä kaikki viha huuto herjaus tms.
80-luvulla ja 90-luvun alkupuolella tuli keräiltyä ns. heviä. Oli lähes jatkuva luukutus käynnissä korvalappustereoissa. Mitä vihaisempaa sen parempi. Musiikkimaku löytyi niinä vuosina. Mutta en minä mitään saatananpalvonnan sanoituksia lauluista etsinyt.
Vielä nykyäänkin, jos puhutaan musiikista, niin monenlainen humppa, iskelmä, pop, rock kuulostaa mielestäni pask... melko mielenkiinnottomalta.
Eli melko tulkinnallista, miten koen tuon Ef 4:31 -jakeen. Että onko viha kaukana minusta, jos en itse sitä pode, mutta kuulokkeissa rytisee jotain vihaista. Ei musiikki sinällään mitään vihaa ole, eikä mitään pahoja henkiä tuo elämääni. Mielestäni jokin musiikkityyli on vain mielenkiintoisempaa kuin muut. Yllätyksekseni olen huomannut paljon samoja levyjen kansikuvia kuin itselläni Youtube-videoista, jotka kertovat saatananpalvonnasta. En minä koskaan mitään saatanoita palvonut ole. Mielestäni esim. jotkut Mercyful fate - ja King Diamond -kappaleet ovat kerta kaikkiaan kauniita. Kuten myös Slayer -yhtyeen levy Show no mercy.
Joskus helluntailaisten keskustelupalstoilla oli naisen ihmettelyä, että voiko löytää miehen, jonka kanssa voi olla harrastamatta seksiä. Minulla on ollut lapsuudesta pitkälle keski-ikään melkoiset selkäsäryt. Ennen niiden loppumista alkoivat monenlaiset jalkavaivat, kuin verenkierto olisi ollut tukkeutumassa. Eli ei tässä mitään seksin harrastusta voi juuri suunnitella, josko olisi enää intoakaan.
Mutta kun mummo kuoli, en ole enää löytänyt naisia, joiden kanssa voisi kuunnella vaikkapa Dark Angel -yhtyeen levyä Time does not heal, tai Savatage-yhtyeen koko tuotannon, tai Sanctuary.... Mummo oli sillä tavalla "kova jätkä", että vaikka ei ollut mikään hippi eikä hihhuli, niin huvittuneena vain hymyili kun talo rytisi "Time does not heal" -levyn tyyppistä musiikkia. Aloittajan pitää niin pian kuin mahdollista osallistua Pirkko J. pahamusiikinkuuntelundemoninkarkoitustilaisuuteen !!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 186369
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04681- 593487
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282927Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342652Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452456Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme242238Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 381657
- 1951526