Huiviin pukeutuminen?

Järkinainen

Yllätyin tänään nähdessäni suomalaisen naisen pukeutuneena huiviin/huntuun/kaapuun. Pukeutuisitko sinä näillä kesähelteillä vapaaehtoisesti hiostavaan, hiukset peittävään kaapuun? Tai ylipäätään haluaisitko olla enemmänkin oma itsesi? Olipa ylläsi sitten hame, housut, farkut tai tuulipuku :)

29

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista

Eniten säälittää ne mustakaapuiset jotka eivät ole koskaan saaneet valita. Surullista.

• Miksei peittävästi pukeutuva voi muka olla oma itsensä? Miksi haluaisit kontrolloida sitä, miten muut ihmiset pukeutuvat?

• Kauha-Guru_

Naisilla on heikko mieli.

• Kauha-Guru_ kirjoitti:

Vielä heikompi, jos antavat miesten tai kenenkään muun puuttua itsemääräämisoikeuteensa. Inhottavaa patriarkaatin ihannoimista.

• patriarkka.nauraa
        a.yahya kirjoitti:

Vielä heikompi, jos antavat miesten tai kenenkään muun puuttua itsemääräämisoikeuteensa. Inhottavaa patriarkaatin ihannoimista.

Missä on lähin patriarkaatti?

• patriarkka.nauraa kirjoitti:

Patriarkaalisuutta on kaikkialla ympärillämme, myös Suomessa.

• puolueeton
        Kauha-Guru_ kirjoitti:

Juu juu. Jos et pukeudu "lain" määräämällä tavalla - rangaistuksen uhalla - olet heikkomielinen. Hyvä vitsi.
        Tietysti Suomessa ei onneksemme kyseisiä määräyksiä virallisesti ole. Siltikin näitä vapaaehtoisesti "kääntyneitä" jostain käsittämättömästä syystä joskus näkee.

• feministikuulostaatältä
        patriarkka.nauraa kirjoitti:

Ei tarvitse menna paikallista poliisiasemaa, oikeuslaitoksen rakennusta, valtion virastoa tai kirkkoa kauemmas. Tai joskus se löytyy jopa omasta kodista sovinistisen aviomiehen, isän tai veljen hahmossa. Ei tosin minun kodistani. Sillä minulla ei ( onneksi ) ole mitään noista.
        Työpaikallakin patriarkaatti todennäköisesti löytyy.
        Menikö perille? Me elämme patriarkaatissa.

• feministikuulostaatältä kirjoitti:

Ei tarvitse menna paikallista poliisiasemaa, oikeuslaitoksen rakennusta, valtion virastoa tai kirkkoa kauemmas. Tai joskus se löytyy jopa omasta kodista sovinistisen aviomiehen, isän tai veljen hahmossa. Ei tosin minun kodistani. Sillä minulla ei ( onneksi ) ole mitään noista.
        Työpaikallakin patriarkaatti todennäköisesti löytyy.
        Menikö perille? Me elämme patriarkaatissa.

Mielestäni on tosi rasittavaa, että esim. Suomessa korostetaan tasa-arvoa, mutta todellisuudessa elämme aika sairaalloisessa patriarkaatissa. Ei edes ymmärretä feminismin tavoitetta. Joku Laasonen ja meninistit ovat ihan tulessa, uhriutumassa ja itkemässä krokotiilinkyyneliä. Vähän sama kuin valkoiset itkevät käänteisrasismia. "Nyt tiedätte häivähdyksen murto-osan siitä, miltä naisista ja rodullistetuista on tuntunut vuosisatojen ajan."

• naisenvapaus

Peittävä on eri asia kuin " uskontoon" perustuva itsensä piilottaminen. Herätkää musunaiset ja ottakaa vapautenne! Naista kunnioittava uskonto...juupa juu ja käskee naisen peittämään itsensä vaan ei miehen! Sokeaa ja keskiaikaista.Pitäisi kieltää suomessa moinen hapatus.

• Masafei

Mitäs sitten? Eikös ihmisillä ole vapaus valita mitä päälleen laittaa? Onko se joltain pois? Moni nainen varmaan kelaa samalla että moni mies vähissä vaatteissa kulkeva kaljamahainen mies voisi pukeutua huntuun myös.

• Jynxtrop

Mistä tiedät että nuo naiset ovat itse saaneet valita pukeutumistyylinsä?

• Jynxtrop kirjoitti:

Mistä tiedät että nuo naiset ovat itse saaneet valita pukeutumistyylinsä?

Ainakin siitä saa hyvän narratiivin, kun uskottelee itselleen, että naiset, jotka pukeutuvat tavallista peittävämmin, ovat pakotettuja siihen.

• kaikkisiskoja

Ihmisellä on vapaus valita mitä pääleen laittaa_ jos_ hänellä on vapaus valita mitä päälleen laittaa. Get it?

Kyllä minuakin aina sävähdyttää tuo muslimien naisten pukeutuminen. Mitähän siihen reaktioon sisältyy? Vihaa, suuttumusta, inhoa, ärtyneisyyttä. Vihaa sitä patriarkaalista järjestelmää kohtaan joka on aivopessyt nuo naiset kuvittelemaan että heidän täytyy tehdä näin tai että he ovat jotenkin parempia kun tekevät näin kun he itse asiassa opettelevat vihaamaan ja häpeämään omaa ruumistaan. Suuttumusta siitä että tämä on tullut meille Suomeenkin ja alkaa olla jokapäiväistä. Inhoa naisten alistuneisuutta kohtaan ja suomalaisen yhteiskunnan lammasmaista alistuneisuutta kohtaan joka ei millään lailla pyri haastamaan näitä naisia ajattelemaan vaikka he elävät nyt täällä, uusissa oloissa, joissa olisi kaikki mahdollisuudet suurempaan vapauteen. Ärtymystä siitä että asiasta ei saa keskustella . En voi esim mennä musliminaisen luo ja kysyä miksi pidät tuota.

Kaikkein pahin on burka. Niitäkin on ja sen nähdessäni tunnen suoranaista raivoa. Burka on naisen täydellistä annihililointia, hänen olemassaolonsa kieltämistä hänen ruumiinsa leimaamista saastaiseksi, sellaiseksi ettei se saa olla jukisissa funktioissa ja julkisessa elämässä läsnä. Olen sitä mieltä että se pitäisi kieltää.

Raivoni vihani ja suuttumukseni ei siis kohdistu yksittäistä naista kohtaan ,vaan yleistä asiantilaa kohtaan joka estää meitä haastaamsta tätä ihmisoikeusloukkausta. Tätä asiantilaa jossa kaikki on pakko hyväksyä ja kätemme ovat sidotut. Ymmärrän että yksittäinen nainen on elinikäisen aivopesun uhri. Olen puolustanut erään maahanmuuttajanaisen oikeutta pukeutua kuten haluaa. Tämä siksi että haluan näiden naisten muuttavan asennettaan - sillä tuo vaatetus usein, joskaan ei aina, kuvaa taantumuksellista asennetta - mutta haluan että he muuttavat mielensä itse. En siis halua että humalainen suomalainen mies karjuu heille loukkauksia heidän vaatteistaan ja pelottelee heidät näin länsimaiseen vaatetukseen. Haluan että he ymmärtävät olevansa vapaita, että vaate ei luo siveelisyyttä , eikä sen puute tee siveetöntä. Haluan että he ymmärtävät että naisen ruumiissa ei ole mitään hävettävää. Mutta tästä kaikesta en saa puhua heille. Ymmärrän etten voi mennä tuputtamaan heille länsimaista elämäntapaa - olen itse ateisti, enkä voi sietää käännnyttäjiä enkä siis itsekään halua "käännyttää" ketään. Mutta toivon että voisin edes kertoa heille hunnuttoman maailman hyvistä puolista, vapaudesta liikkua, ylpeydestä jonka tunnen omast kehostani, siitä läsnäolon tunteesta kaikissa tilanteissa missä olen jonka näkyvyys tuo ihmiselle. Tätä kanavaa minulla ei ole. Olemme eristetyt toisistamme ja musliminaiset, ainakin hunnutetut musliminaiset ovat tabu.

• kaikkisiskoja
        a.yahya kirjoitti:

Ainakin siitä saa hyvän narratiivin, kun uskottelee itselleen, että naiset, jotka pukeutuvat tavallista peittävämmin, ovat pakotettuja siihen.

Miksi kukaan panisi päälleen mitään niin naurettavan epämukavaa kuin pitkä halatti, liikkumista estävä pitkä vaate, villahuivi helteellä jotta hiukset peittyisivät ja pahimmassa tapauksessa kasvot peittävä niquab, jollei siihen pakottaisi muut kuin käytännön syyt?

Joissain tapauksissa on olemassa tyrannimainen puoliso, isä tai veli tai kokonainen perhe. Mutta vaikka näin ei olisikaan ja nainen vakuuttaisi tehneensä päätöksen itse ja perhe ei painosta ovat takana silti kulturaaliset asenteet jotka hän on oppinut jo pienenä ja joita hän ei ole voinut valita pois.

Aivan kuin kristitty ei voi valita pois "lihan syntisyyttä" kun on pieni lapsi ja hänellä ei ole kriittisiä kykyjä vastustaa kasvattajaa joka lukee hänelle Raamattua, aivopesua, ei muslimikaan voi lapsena opetetusta uskonnosta valita pois sitä ajatusta että itsensä peittäminen on jumalalle otollinen , hyveellinen teko. Tässä mielessä ei ole kyse vapaasta valinnasta. Ei ennenkuin valistus ja vaihtoehtoinen elämäntapa on pantu häenn ulottuvilleen reaalisena vaihtoehtona. Se edellyttää mm tiettyä määrää yleissivistystä ja aikuisen kehittynyttä ajattelua.
        Tämän vuoksi uskontoa ei saisi opettaa pienille lapsille.

• Jynxtrop
        a.yahya kirjoitti:

Varsin hyvän narratiivin saa siitäkin kun uskottelee itselleen että ympärileikatut naiset ovat itse valinneet kohtalonsa.

• Jynxtrop kirjoitti:

Varsin hyvän narratiivin saa siitäkin kun uskottelee itselleen että ympärileikatut naiset ovat itse valinneet kohtalonsa.

Minä en ainakaan uskottele edes itselle niin. Useimmissa tapauksissa naisten ympärileikkaukset ovat kulttuuriin perustuva tapa vailla uskonnon vaikutusta.

• kaikkisiskoja

Huivi? Ehkä pakkasella kun korvat paleltuvat. Tai sateella ettei kamapaus mene pilalle. Joskus sienimetsällä ettei sääsket syö. Ei koskaan helteellä, eikä koskaan uskonnollisista syistä.

Kyllä pakkohuivi on ihmisoikeusrikos. Se haittaa elämää aika paljon. Kun sitä on pakko pitää sisätiloissakin, naiset ovat aivan hiestä märkiä.

Minulla oli jonkin aika pakkohuivi syövän takia ( kalju pää ) ja tiedän mistä puhun. Huivi on hankala ja hiostava. Minulla ei sentään ollut tukkaa hiostamassa, näillä naisilla on.

On aivan järkyttävää että nainen leimataan huonoksi ihmiseksi ( muslimiksi) jos hän ei pidä huivia. Tämä on mielipideterroria. Naisen mainetta saatetaan mustata jos hän ei pidä huivia. Sanoa häntä huonoksi naiseksi. Heh. Mitähän me eurooppalaiset naiset sitten olemme heidän silmissään? Ihan järkyttäviä asenteita. Näitä asenteita ei kaivata Suomeen. Uusiutukaa jos aioitte elää täällä.

• tasa.arvoa

Kyllähän se huntu peittää rikosten jäljetkin tai jopa hunnun kantajan rikolliset tarkoitusperät, puhumattakaan ihmisoikeuksista. Eikös ne miehet itse "siellä jossain" pukeudu valkoiseen kun taas naiset pukeutuvat täysmustaan kaapuun. Musta se vasta niitä auringonsäteitä puoleensa vetääkin. Pahimmillaan 40-50 astetta auringossa. Löytyy myös sinisenä.

http://static.mvlehti.net/uploads/2015/07/Burka1.jpg

• anti.sovinisti

Suomisovinisti ei piittaa onko naikkosella minihame vai kaapu yllään. Kolikolla on kaksi puolta ja jossain nainen peitetään, toisaalla nainen vapaaehtoisesti esiintyy seksikkäänä. Ja paljastavasti.

• Pää_piiloon

Farkkujen kanssa voi vallan hyvin käyttää hijabia tai burkaa.

• HusHusPoisvain

Mene sinä muslimi pois maastamme omiesi pariin.

• siankorvat
        HusHusPoisvain kirjoitti:

Mene sinä muslimi pois maastamme omiesi pariin.

Mene sinä kaljamaha sika baariin vaan.

• suvakkienUnelma
      • siankorvat

Sharialaki saisi ainakin suomimiehen hieman rauhoittumaan.

• kyylähyive

Kyllä itsellinen homo mies käyttää näkyvää pitkää monenkirjavaa seta kaulaliinaa . Sopii mainiosti ah niin homomaiselle vasemmisto intellektuelli Arhimäellen, hänestä liikkuu villejä tarinoita jääkiekko piireissä. AiVan mahoton ukkomies

• ettälleensä
    • ExposingStupidism

Menkää asumaan ihanien, rauhallisten ja erittäin työssä käyvien muslimien maihin ja katsotaan valitatteko sen jälkeen kun olette palanneet <3

• siankorvat

Mielummin reipas marokkolainen kuin humalainen puukon kanssa heiluva suomi-sika.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3255
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1302
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1235
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1011
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1008
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      183
      972
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      911
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      890
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      77
      827
    Aihe