Ostetaan Raamattu

Kyselemässä

Innostuin lukemaan vanhaa rippilahjaksi saamaani raamattua tässä kesän alusta, ja luinkin koko uuden testamentin kertaalleen läpi. Tämän tein ensimmäisen kerran elämässäni. Huomasin että raamatun lukeminen vaatii vähän syvempää paneutumista kirjan asioihin että ne tulisivat mielekkäämmäksi ymmärtää. En raaskinut tehdä omaan raamattuuni mitään merkintöjä, vaan ajattelin ostaa toisen käytetyn tai kohtuuhintaisen, johon voisin viivailla ja merkitä mieleni mukaan. Toisen raamatun hankinta ei ollutkaan niin helppoa kuin ajattelin, kirjakauppojen valikoimat ovat olemattomat, eikä käytettynäkään tuntunut divareista löytyvän kuin hyvin vanhoja painoksia. Netin myyntisivustoilta olen myös katsellut, mutta ei vielä ole löytynyt ihan sopivaa. Onko raamattu katoamassa omassa yhteiskunnassamme Suomessa ja päätyvätkö käyttämättömät mielummin roskiin kuin kiertoon? Olen tästä jostain syystä hieman yllättynyt. Etsiskelin keskikokoista n. 130x180 tumma- /mustakantista raamattua 33/38. Mitä muut ajattelevat, katoaako raamattu uusien sukupolvien myötä, kun kiinnostus uskontoon näyttää koko ajan vähentyvän. -T

11

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-lahkolain

      Uusi Testamentti on väärennös. Jumala ei koskaa muuta alkuperäistä Testamenttiaan, mikä on kirjoitettu Vanhaan Testamenttiin. Jeesus ei kirjoittanut mitään Uuteen Testamenttiin. Vanha Testamentti on voimassa edelleen. "En minä tullut lakia kumoamaan, vaan täyttämään sen." Jeesuskin noudatti VT:n lakia, NOudata sinäkin. Älä anna Paavalin ja uskonlahkojen hämätä. He ottavat yhteyden pimeyden henkivaltoihin ja esiintyvät Jeesukse nimessä, hengessä ja veren voimassa. Pystyvät kaatamaan ihmisiä ja tietävät asioita etukäteen tietäjähengen voimasta. Mutta varo heitä ja lahkoja.

      • 12__13

        "Jumala ei koskaa muuta alkuperäistä Testamenttiaan, mikä on kirjoitettu Vanhaan Testamenttiin. Jeesus ei kirjoittanut mitään Uuteen Testamenttiin. Vanha Testamentti on voimassa edelleen."

        Niinpä, mutta kuten Raamattu kertoo, ihmiset rikkoivat liiton ja Jumala päätti tehdä uuden liiton, ei muuttaa vanhaa.

        http://www.kolumbus.fi/r.berg/lisayksia.html#Uusi_ja_Vanha_liitto


    • Pahoiittelut tuosta aikaisemmasta.

      Hyvä asia, jos olet alkanut kiinnostumaan Jumalan sanasta. Vanha osa kannattaa myös lukea, niin tietää, sitten myös sen, että mitä tapahtui ennen.

      Toiset Raamatut ovat todella ihan rahastus hinnoissa, mutta etsivä löytää itselleen edullisen ja muutoin sopivan teoksen. Onne Raamatun etsintään. Kyllä niitä pitäisi vielä löytyä

    • Kyllä Raamattuja on saatavissa hyvin varustetuista kirjakaupoista, HalpaHalleista sekä kristillisistä kirjakaupoista joita on eri puolilla. Sekä uudempaa että vanhempaa käännöstä.

      Kun luet sitä, niin muista että se "Jumalan sana"-epiteetti edustaa lähinnä erästä mielipidettä, joskin hyvin yleistä sellaista.

      Minä pidän sitä väärinkäsityksenä sillä perusteella, että Raamattu itse ei missään kohdin edes väitä että tämä, käsillä oleva teksti siis, olisi mitään jumalan sanaa.

      Sen sijaan se kyllä kertoo käsitteestä "jumalan sana", tarkoittaen sitä instrumenttia mitä jumala on käyttäny maailmaa luodessaan :)

      Mutta se maailman luominen sitten...

      Pyytäisin sinua tiedostamaan sen tosiasian, että Vanha testamentti, on saatettu kirjalliseen asuun vasta ns. pakkosiirtolaisuuden l. eksiilin aikana, mistä viitisenkymmentä vuotta kestäneestä tapauhtumasta oli Jeesuksen aikana kulunut vain 5-600 v.
      Pontimena oli luoda pakkosiirretylle kansalle yhteinen identiteetti keräämällä kansan tarusto yhteen, vähän samaan tapaan kuin sittemmin Kalevala Suomessa.
      Lähes kaikki kertomukset mitkä viittaavat ajallisesti tuota vanhempiin tapahtumiin (mukaan lukien ns. Mooseksen laki) olivat siis hajanaista perimätietoa -- tämä ilmenee kyllä kertomusten rakenteestakin.

      Siihen päälle syntyi sitten ns. profeettakirjoja, jotka tarkkuudessaan eivät poikkea miltään osin siitä mihin Delfoin oraakkeelit pystyivät...

      En nyt suosittele luomiskertomuksen oheislukemistoksi suoranaisesti mitään kehitysoppia käsittelevää, mutta kantsii tutustua siihen mitä hurskaat uskovaiset ovat asiasta tutkimusten perusteella kirjoittaneet.
      Kuten esmes Ilmari Soisalon-Soinisen Patriarkkatarujen historia, sekä monet monet Heikki Räisäsen, Eero Junkkaalan ym teokset ja kirjoitukset :)

    • Tämänkirjoittitotuus

      Tässä usutetaan ihmistä Jumalan kirouksen alle, turvautumalla ihmisten opetuksiin:

      "En nyt suosittele luomiskertomuksen oheislukemistoksi suoranaisesti mitään kehitysoppia käsittelevää, mutta kantsii tutustua siihen mitä hurskaat uskovaiset ovat asiasta tutkimusten perusteella kirjoittaneet.
      Kuten esmes Ilmari Soisalon-Soinisen Patriarkkatarujen historia, sekä monet monet Heikki Räisäsen, Eero Junkkaalan ym teokset ja kirjoitukset :)


      "Näin sanoo Herra: -- Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!

      Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu."

    • No mutta...
      Siis kysymykseen onko Raamattu jumalan sanaa on pakko etsiä vastausta Raamatun ulkopuolelta kun Raamatussa itsessään ei sellaista edes väitetä.

    • hyväsanomak

      on raamattu netissä voi kuunnella sieltä.

    • Tämänkirjoittitotuus

      Näillä ohjeilla totuus löytyy:

      "Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.


      Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän

      En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa. Minä tunnen teidät, teissä ei ole rakkautta Jumalaan.

      Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan. Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia.

      Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta."

      Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

    • Setä.neuvoo
    • Tämänkirjoittitotuus, nuo kaksi kirjoitusta ovat minun kirjoittamiani, koska en jostain syystä päässyt kirjautumaan ja käyttämään rekisteröityä nimeäni.

      • Totuus neuvoo:

        Lukekaa tämä tarkoin, niin tiedätte kaiken tästä lopun ajan rajusta eksytyksestä. joka alkoi heti alkuseurakuntien aikana, ja vuonna 90 oli jo koko maailma Pahan vallassa.

        Kuten apostoli Johannes ilmoitti:

        Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14135248/teuvo-suni-rosvojen-luolasto


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe