Olen säännöllistä joogaa harjoittava kristitty. Lausun lyhyet rukoukset Jeesukselle ennen ja jälkeen joogaharjoitustani. Mieleni pysähtyy asanoita väännellessä ja olen avoinna Jumalalle. Sanon rukouksessa: Tässä olen, vajavainen ja raadollinen. Opeta minulle tiesi, näytä minulle rakkautesi. Harjoitukseni jälkeen mieleni on ajatuksista vapaa ja rauhoittunut, sitten aloitankin yleensä raamattuni lukemisen. Olen Jumalan lapsi, palvelemaan syntynyt.
Joogaava kristitty
69
412
Vastaukset
- trollollloooo
Et sinä mikään Jeeuskeen uskova ole. Olet pelkkä trolli :D
- uskovajoogi
Ihmisten on helppo syyttää trolliksi kohdatessaan sellaisia mielipiteitä, joita eivät voi ymmärtää. Se on erityisesti nykyajan ongelma.
- trololllooo
uskovajoogi kirjoitti:
Ihmisten on helppo syyttää trolliksi kohdatessaan sellaisia mielipiteitä, joita eivät voi ymmärtää. Se on erityisesti nykyajan ongelma.
Joogaava kristitty on yhtä totta kuin kristitty saatana palvoja. Joten turhaan täällä trollaat. Mene sinne joogaan siellä ne ymmärtää saatanan kaipuutasi!
- totisesti
trololllooo kirjoitti:
Joogaava kristitty on yhtä totta kuin kristitty saatana palvoja. Joten turhaan täällä trollaat. Mene sinne joogaan siellä ne ymmärtää saatanan kaipuutasi!
Amen!
- uskovajoogi
Suosittelen sinulle hyvän käytöksen kurssia, ystävä hyvä. Kun Jeesus on elämässä, silloin on asiat mallillaan!
- trollollooooo
uskovajoogi kirjoitti:
Suosittelen sinulle hyvän käytöksen kurssia, ystävä hyvä. Kun Jeesus on elämässä, silloin on asiat mallillaan!
Jeesuskin sanoi eksyttäjille suorat sanat. Yrität peittää saatanan " hyvään käytökseen" häpeä!!!!
- uskovajoogi
Sinä et näytä peittävän Saatanaa mihinkään!
- trololloooo
uskovajoogi kirjoitti:
Sinä et näytä peittävän Saatanaa mihinkään!
En niin mutta sinä eksyttäjänä yrität saatanan peittää!!!
- että-.näin
uskovajoogi kirjoitti:
"Ihmisten on helppo syyttää trolliksi kohdatessaan sellaisia mielipiteitä, joita eivät voi ymmärtää."
Kuka ymmärsi ja kuka ei.
Sinulle vastannut hlö ymmärsi täysin mitä ajat takaa, mutta sinä et.
Hän oli erimieltä kanssasi siitä kuka on on KRISTITTY eli uskoon Jumalaan.
Hindulaisuudesta lähtevä jooga ei palvele Kristinuskon Jumalaa, vaan:
hindulaisuuden demonia.
" Se on erityisesti nykyajan ongelma."
Ennenkö kaikki oli paremmin, no ehkä tässä tapauksessa, silloin ei ollut joogaa.
Ja silloin ihmiset kunnioittivat Jumalaa. - Eksytyksenpoistoilo
Voisko joku hiukan täsmentää:
1) Kuka tai mikä eksyy?
2) Miten tai missä tilanteessa eksyy?
3) Mitä tapahtuu kun eksyy?
4) Mikä tai mitkä asiat jäävät toteutumatta kun eksyy?
5) Miten eksymisen seuraukset voisi saada korjattua?
6) Kuka ne korjaa?
Esimerkiksi jos tuotteen jättää maksamatta kassalla, joku myymälästä silloin huomauttaa, että olet eksynyt tieltä, ja pysyäksesi totuudessa on tuote maksettava kassalle. Silloin itse korjaat tilanteen maksamalla tuotteen kassalle.
- trollaus
Oikea uskova ei taivu!
- Eksymätönkuuntelija
Olen kyllä kokeillut itsekin jonkinlaista musiikkijoogaa, jossa itselläni on jonkinlainen yhteys äänentoistolaitteiden tuottamiin ääniin. On kovin yksilöllistä mikä musiikki voisi toimia hyvin.
En ainakaan vielä 40 vuotta myöhemmin ole huomannut, että siitä olisi seurannut pahasti eksymistä. Huh! :) Eksyä voi kaiketi ilman musiikkiakin. Ainakin olen suunnistuksesta asian oppinut niin. Kartta riittää eksymiseen aivan hyvin.
- Jooga.on.hindulaisuutta
Kristitty ei joogaa. Ja piste.
- neuvokasta
Kyllä kristitty voi hyvin joogata.
- Oma.valinta
neuvokasta kirjoitti:
Kyllä kristitty voi hyvin joogata.
Niin, voi ja mennä helevettiin!
- kui2
Oma.valinta kirjoitti:
Niin, voi ja mennä helevettiin!
Jumppaliikkeitä tekemälläkö sitä helvettiin mennään. trollolloo -mitä vielä??
- myötähäpeää
kui2 kirjoitti:
Reppahousu et edes tiedä, että jooga on nimeomaan henkistä harjoitusta. Menisit johonkin vajakkipalstalle kun olet niin perin tyhmä!
- JeesusMielessä
myötähäpeää kirjoitti:
Reppahousu et edes tiedä, että jooga on nimeomaan henkistä harjoitusta. Menisit johonkin vajakkipalstalle kun olet niin perin tyhmä!
Entä sitten että jooga on verryttelyä ja psyykkistä harjoitusta, tuo nainen vahvistaa sillä kristillistä henkisyyttä ja uskoaan Jumalaan. Nykyäähän apostolista rukoiluakin kutsutaan meditoinniksi. Uskon asioissa tarkoitus pyhittää teon, kuten Jeesus on opettanut. Lisäksi kristittyä ei ome kkeletty joogaamasta, eli on oma asiasi jos et osaa joogata.
- kysynpävaan
Kuka sinulle kertoi, että kyseessä olisi nainen?
- NäinSeVaaOn
kysynpävaan kirjoitti:
Kuka sinulle kertoi, että kyseessä olisi nainen?
Kaksi kolmesta suomalaisluterilaisesta on nainen sillä nämä kokevat mkehiä enemmän hengellisyyttä. Sensijaan miehet ovat Suomessa yliedustettuja ateismissa.
- kui2
myötähäpeää kirjoitti:
Tiedämpäs minä että joogassa tehdää Jumppaliikkeitten kaltaisia harjoitteita, et erota jos kukaan ei puhu joogasta mitään vaan vaikkapa venytysjumpasta. :) esim. hathajooga ns. lempeä jooga - on monensorttista joogaa.
Mistä kummasta oletkin saanut päähäsi että tiedä mitä minä tiedän ja mitä en, et sinä voi tietää ventovieraista ihmisistä mitään - joten älä ole ennakkoluuloinen ja lokeroi, ihmisillä kyl tuppaa olemaan sellainen tapa että pitävät luulojaan ja olettamuksiaan totena.
Tarttukaa joskus oikeisiin asioihin eikä aina vain joihinkin lillukanvarsiin! - kui2
kui2 kirjoitti:
Tiedämpäs minä että joogassa tehdää Jumppaliikkeitten kaltaisia harjoitteita, et erota jos kukaan ei puhu joogasta mitään vaan vaikkapa venytysjumpasta. :) esim. hathajooga ns. lempeä jooga - on monensorttista joogaa.
Mistä kummasta oletkin saanut päähäsi että tiedä mitä minä tiedän ja mitä en, et sinä voi tietää ventovieraista ihmisistä mitään - joten älä ole ennakkoluuloinen ja lokeroi, ihmisillä kyl tuppaa olemaan sellainen tapa että pitävät luulojaan ja olettamuksiaan totena.
Tarttukaa joskus oikeisiin asioihin eikä aina vain joihinkin lillukanvarsiin!P.s. myötähäpeile kuule itseäsi vain :)
- AsioistaTietävä
kui2 kirjoitti:
Kun joogaava ihminen "tyhjentää itsensä" mumisemalla jotain mandraa, hän päästää mieleensä pahoja henkiä - tämä on hindulaisuuden uskontoa, josta on monille tullut erittäin traumaattisia kokemuksia, kun näitä demoneja alkaa sitten ilmestymään heille...
- Hiljainenhindukotämä
Uskooko joogaaja lisäksi sielujen vaellukseen, jälleensyntymään ihmiseksi tai eläimeksi tai hyönteiseksi tai kasviksi, ikuiseen (?) karman/dharman yms. sukulaislakiin jossa Jumala muistaa asiat (ja virheetkin) ikuisesti ja järjestää niistä yhteisöjen palautteet vaikka yksilö muuttaisi keskelle Etelämannerta tai kuuhun asumaan? Niin että ihmisestä havaitaan onko hän kultainen, hopeinen, kuparinen, pronssinen, rautainen, safiirinen, smaragdinen, timanttinen, alumiininen vai mitä?
Ja pelastuminen ihmiseksi onnistuu omien hyvien tekojen yhteisöpalautteiden ansiosta? (elämänarvoportaikkojen kapuaminen kertakäyttösekuntien niin tikittäessä?)
Hyvä kokemus on toki hyvä kokemus, jota ei ole helppoa kokonaan nauhoittaa muille.
Jos ei sanota, että ollaan hinduja, vaan vain toimitaan ja esitetään yhteensopivat ainekset. Vakuutetaan arvoilla. Vakuutetaan totuuksilla ihmisestä. Vakuutetaan tapahtumien todellisuuksilla. Vakuutetaan tuoksuilla, näkymillä, äänillä, ajatuksilla, kosketuksillakin. (samaistumisilla?)
Valokuva todistaa, että hän on rikokseton ihminen. Sama valokuva myös todistaa, että hän on ihmisenä tehnyt suht-koht paljonkin rikoksia. (laiminlyönnit, heitteillejätöt jne.) Seurauksena yksilöllä saattaa olla jopa ystäväpula. - Yhteydentoinenpuolisko
Joogaaja kokee yhteyttä vaikka eläinlaumojen hulinaan, jos tyhjentää mielensä ensin. Taikka vuoristoon, jolla ei järkeä ole.
- VakavaAsia
Hiljainenhindukotämä kirjoitti:
Uskooko joogaaja lisäksi sielujen vaellukseen, jälleensyntymään ihmiseksi tai eläimeksi tai hyönteiseksi tai kasviksi, ikuiseen (?) karman/dharman yms. sukulaislakiin jossa Jumala muistaa asiat (ja virheetkin) ikuisesti ja järjestää niistä yhteisöjen palautteet vaikka yksilö muuttaisi keskelle Etelämannerta tai kuuhun asumaan? Niin että ihmisestä havaitaan onko hän kultainen, hopeinen, kuparinen, pronssinen, rautainen, safiirinen, smaragdinen, timanttinen, alumiininen vai mitä?
Ja pelastuminen ihmiseksi onnistuu omien hyvien tekojen yhteisöpalautteiden ansiosta? (elämänarvoportaikkojen kapuaminen kertakäyttösekuntien niin tikittäessä?)
Hyvä kokemus on toki hyvä kokemus, jota ei ole helppoa kokonaan nauhoittaa muille.
Jos ei sanota, että ollaan hinduja, vaan vain toimitaan ja esitetään yhteensopivat ainekset. Vakuutetaan arvoilla. Vakuutetaan totuuksilla ihmisestä. Vakuutetaan tapahtumien todellisuuksilla. Vakuutetaan tuoksuilla, näkymillä, äänillä, ajatuksilla, kosketuksillakin. (samaistumisilla?)
Valokuva todistaa, että hän on rikokseton ihminen. Sama valokuva myös todistaa, että hän on ihmisenä tehnyt suht-koht paljonkin rikoksia. (laiminlyönnit, heitteillejätöt jne.) Seurauksena yksilöllä saattaa olla jopa ystäväpula.Hindut itse sanovat, että joogaaminen on heidän uskontonsa harjoittamista ja ovat suunnattoman ihmeissään, kun itseään "kristityksi" kutsuva ihminen sanoo joogaavansa!!!
Kyse on yhtä oudosta asiasta, että jos joku hindulainen sanoisi ottavansa kristittyjen ehtoollista: "Jeesuksen ruumis, minun edestäni annettu" ja "Jeesuksen veri, minun edestäni vuodatettu" syöden ehtoollisleivän ja ehtoollisviinin, vaikka ei uskoisikaan Jeesukseen!!! - Kristushindujenjumalana
Eli voi suorittaa kaikki kristinuskoon liittyvät asiat uskoakseen hindulaisuuden kaikki opetettavat asiat todeksi. Niin että hindulaisuus silloin osoittautuukin todella todeksi uskonnoksi Jeesuksessa Kristuksessa? Hindut Pyhäin yhteisessä seurakunnassa on totta joka hetki?
Entä nämä kansojen väliset suhteet, kielten moninaisuus ja arvoyhteisöjen kehittyminen?
Mitähän Kristus itse näistä haluaisi sanoa? - Visiittivarmuus
Osallistummeko sitten itse kaikkeen hindulaiseen vain todetaksemme, että kristinusko on todella aivan ainoa oikea uskonto?
- AinoaPelastajaJeesus
Kristushindujenjumalana kirjoitti:
Eli voi suorittaa kaikki kristinuskoon liittyvät asiat uskoakseen hindulaisuuden kaikki opetettavat asiat todeksi. Niin että hindulaisuus silloin osoittautuukin todella todeksi uskonnoksi Jeesuksessa Kristuksessa? Hindut Pyhäin yhteisessä seurakunnassa on totta joka hetki?
Entä nämä kansojen väliset suhteet, kielten moninaisuus ja arvoyhteisöjen kehittyminen?
Mitähän Kristus itse näistä haluaisi sanoa?<<<<<Mitähän Kristus itse näistä haluaisi sanoa?>>>>
Jeesus Kristus sanoo;
Minä olen - Ego eimi
= Minä olin - Minä olen - Minä tulen aina olemaan - ja Minä olen aina ollut olemassa.
- kui2
Miten jotkut liikkeet voivat olla satanasta, jos otsikko olis Jumppaliikkeet, ei olis ongelmaa? Liikkeet ovat samanlaisia mitä on ollut venytyssjumppassa itselläni, kun olen käynyt hathajoogassa miks te keksitte kaikesta "uudesta" hitonmoisen ongelman.
Varokaan nyt jumppaliikkeitä sitten koska ne saattavat olla samanlaisii kuin joogissa. -tiedä häntä ketä tuutta liikkeillänne palvoneeksi vahingossa!
Hyvä uskova joogaaja!! :)- olet.ääliö.Jyväskylästä
Taas näytät tyhmyytesi kaikille.
- kui2
olet.ääliö.Jyväskylästä kirjoitti:
Taas näytät tyhmyytesi kaikille.
Mä en ole kuule Jyväskylää nähnytkään kuin vilaukselta..Mutta noinhan se menee omituiseksi kun kuvittelee tietävänsä kaikki, höh..
Mistähän ihmeestä olet kehitellyt ajatuksen päähäsi että olen Jyväskylästä :/ oletkos jopa "nähnytkin" :D
- kui2
Minkälaisia kehon liikkeitä kristytty sitten voi tehdä? -Eihän niistä kaikist voi tietää, tehdäänkö joogassa samoja - minä ainakin tein sellaisia myös joogassa kuin tei venytysjumppa tunnilla :D
Mutta kun muutamat elävät kuin pussissa koko ikänsä ja ainoastaan johtajiensa talutusnuorassa - niin eihän sitä voi tietää mitä niiden Rajojen ulkopuolella ihan oikeasti on ja tapahtuu, kun mihinkään pelottavaan asiaan ei voi oikeasti tutustua ihan itse. - Kauhukuvia vain maalataan joka ikisestä asiasta, ja niitten mukaan mennään, siellä jossa uskalletaan ainoastaan avaimenreiästä katsella elämää ja maailmaa.- reppahoisulle
Etkö reppahousu edes toedä mistä joogassa on kysymys. Taidat olla Jyväskylän tyhmin ihminen?
- ahdasmieliselle
Tiedätkö itse?
- kui2
reppahoisulle kirjoitti:
Etkö reppahousu edes toedä mistä joogassa on kysymys. Taidat olla Jyväskylän tyhmin ihminen?
Sinä se et osaa ikinä sanoa mihinkään mitään pontevaa vaan vain möläyttää jotakin kitkeränkatkuista myrkkyä.
Niin - se reppahoisu, mikäs se on? :D - ansiosi.mukaan
kui2 kirjoitti:
Sinä se et osaa ikinä sanoa mihinkään mitään pontevaa vaan vain möläyttää jotakin kitkeränkatkuista myrkkyä.
Niin - se reppahoisu, mikäs se on? :DSinulle ei voi muuta uhrata kuin närästyksensä -rööyyh!
- mitä.isot.edellä
Googlasin joogasta ja kristinuskosta ja löysin videon aiheesta. Siinä on oikein seurakuntapastori, joka harrastaa joogaa.
https://www.youtube.com/watch?v=W7hVD-gUGnE- papit.pahimpia
Seurakuntapastorit homoilevatkin!
- PimeydenJoogahenget
Eivät ole oikeita kristittyjä, vaan näitä valheellisia lustepappeja. Nykyään erittäin harvassa seurakunnassa on raitista raamatullista opetusta ja Jumalan mielen mukaisia pappeja.
Olen kahdelle joogaavalle ateistille sanonut, että jooga avaa mielen pahoille hengille ja ovat molemmat pelästyneet ja lopettaneet, koska ovatkin kokeneet "jotain pahaa", toiselle oli jopa ilmestynyt paha henkiolento, mutta se oli häipynyt, kun oli peloissaan kiljunut Jeesusta apuun - ja puhun muuten TOTTA!
Sellainen "kristitty" joka joogaa, on enemmän pimeydessä kuin moni ateistikaan, sillä nämäkin yleensä ymmärtävät nämä erot paremmin. - Uusinimieriyhteydet
Niin, jooga on kyllä aika passiivista hommaa. Pitäisikö sen sijaan pitää hiljentymisharjoitus?
Itse en ainakaan halua, että joku kirjoittaa elämänkertani yli joogaamalla omat asiansa sen tilalle.
Pahat henget vai ihmisten ryhmien edustajat? Kukkanen haiseekin pahalle?
Pah! A sen olla pitää. Ja tuo A on mieluimmin tuo päähyvöläinen. - Vainyksilökö
Kun katsoo miten laaja maailmankaikkeus on voi vain kuvitella miten paljon joku paha voisi yhtä yksilöä häiritä ja haitata ja sitoa.
- HänenOmiaan
Uusinimieriyhteydet kirjoitti:
Niin, jooga on kyllä aika passiivista hommaa. Pitäisikö sen sijaan pitää hiljentymisharjoitus?
Itse en ainakaan halua, että joku kirjoittaa elämänkertani yli joogaamalla omat asiansa sen tilalle.
Pahat henget vai ihmisten ryhmien edustajat? Kukkanen haiseekin pahalle?
Pah! A sen olla pitää. Ja tuo A on mieluimmin tuo päähyvöläinen.Ööö... niin, olet oikeassa mieluummin päähyvöläinen, kun pääpaholainen ja kyllä Alfa ja Omega - Alku ja Loppu Jeesuksessa Kristuksessa.
- Etuvaijälkikäteenviisas
Muutamia täsmentäviä suomenkielisiä pohtielmia seuraavassa:
Joogaahan on kaiketi tuhansia erityyppisiä, eri asioita korostavia. Vaikka jooga on yksi sana, ei sillä voi yleispätevästi selittää tai kuvailla mitään suurempaa kokoelmaa tilanteiden juoksua tai ajatusten virtailua. Joogaahan on mm. fyysiseen, psyykkiseen, hengelliseen, elämänarvoihin, energiavirtoihin, kehon energioihin, luonnon energioihin, ihmissuhteisiin, sielullisuuteen, eläimiin, eri ilmaisumuotoihin, kieliin, kansojen kulttuureihin, moderniin elämiseen, tieteellisiin elämänarvoihin, meditaatioon, ... yms. liittyvinä.
Tässähän miljardi intialaista on yhä vähemmistönä, koska ihmisiä yhteensä on moninkertaisesti ympäri maailmaa. Ei useinkaan tapaa päivän aikana ainuttakaan intialaista. Näin esimerkinomaisesti, verraten kansojen monimuotoisuuteen, väkilukuun ja kansojen välisiin suhteisiin. Ihmisiä on lisäksi aika vähän jos vaikkapa verrataan maapallon tilavuuteen luonnonympäristönä. Tämä kannattaa huomioida joogan harrastajana, ettei tee virheitä yhteyksissä tai toisissakaan. Esimerkiksi vuoristoilla tai pilvillä ei ole kykyjä taikka viisautta hoitaa edes yhtä ihmistä oikealla tavalla. Toki sielläkin voi monenlaista muuta kuten eläviä taikka virtaavia kohdata.
Kun puhutaan joogaamisesta, olisi joskus mukava kuulla hieman kuvausta siitä, millaista joogaa oikeastaan harrastetaan. Mitä siis joogaan sisältyy ja mitä mainittuun joogaan ei sisälly. Harrastetaanko joogaa yksin, pienessä yhteisössä vai suurena joukkona. Tai ehkä luonnonympäristöissä. Mitä joogaan voi liittyä onnistuneena ja mitä riskejä voi liittyä joogaan epäonnistuneena. Ja tällöinkin missä ympäristöissä ja tilanteissa jooga olisi mahdollista ja missä taas vaikeaa ellei peräti mahdotonta. Vähän niin kuin missä ja milloin yhteys Jumalaan voisi olla mahdollista, missä taas ei oikeastaan edes onnistuisi lainkaan.
Esimerkiksi joogaliikkeet yksin autiolla saarella keskellä valtamerta eivät ehkä merkitsekään aivan samaa asiaa kuin keskellä suurta kaupunkia ruuhka-aikana. Tässä tulee lähinnä mieleen, jos joogakin on eräänlaista liikevisuaalista ajattelun ilmaisua, jota joku pitäisi ehkä jopa jonkin asian suhteen äänestämisenä, niin ketkä kaikki ja millaisissa yhteyksissä asiaan voisivatkaan liittyä.
Kyllähän tuulikin heiluttaa puiden oksia tiettävästi monin liikkein mutta samalla melko lailla vailla selkeitä tavoitteita tai päämääriä. Kaiketi ihmiset itse kuljettavat mukanaan asiaan tai toiseen liittyviä ajatuksia, osaamista, yhteyksiään, elämänarvojaan, tavoitteitaan jne. Jooga on tosin vain eräänlainen pieni näyte siitä, mihin ihmiset voivat niin halutessaan asioiden suhteen ryhtyä.
Itse en esimerkiksi yrittäisi edes aloittaa jonkin lajin joogaamista ollenkaan tietämättä, mitä asiaan oikeasti ennemmin tai myöhemmin liittyy. Sehän olisi samaa kuin lähtö matkalle vailla karttoja, navigaattoria tai luotettavaa matkaopasta. Tuntien ihmiset asiassa saattaisi joutua jopa muiden äänestyspäätösten mukaiseen toimintaan. Onko tuo hyvä vai huono riippuu varmaan monista asioista. Mihin asti vapaaehtoisuus oikesti riittää? Onko matka kaikin tavoin turvallinen? Päädytäänkö matkalla paikkoihin joista sitä voi hyvillä mielin ja turvallisesti sekä suunnitellusti jatkaa? Ketkä tai mitkä kaikki tiedostavat tai seuraavat matkan eri vaiheita? Mitä siitä voi seurata?
Paljonko kohtaa esimerkiksi tiedostamattoman eli ei-ajattelevan luonnon asioita?
Ollakseen kristillistä, muttei versiona mitenkään harhaanjohtavaa tulisi näistä seurauksista olla edes jonkinlainen luotettava kartta, jottei kristinuskoon liittyvästä luotettavuudesta ja turvallisuudesta tarvitsisi ryhtyä tinkimään. Joogassahan ei oikeastaan tehdä paljon mitään kokonaan omaperäistä ja uutta keksittyä. Asian voi vaikkapa esitellä mahdollisimman julkisesti ja sitten koota luotettavia aineistoja palautetta, jonka perusteella joogaamista jos toistakin voisi ajatella ryhtyä kehittämään. Tosin kristinuskossa käsitettä joogaaminen ei ehkä edes käytetä, koska kristityt ovat tottuneet nimeämään tapahtumassa esiintyviä asioita aivan tavanomaisilla ajattelutavoilla (liikkuminen, ajattelu, puntarointi, viihtyminen, yhteyden kokemus, hengellisyyden hedelmät, rukoilu, sielu, henki, keho, ympäristö, energialajit, informaatio…)
Joogaava kristitty muistuttaa minusta lähinnä samalta kuin jossain (yksin tai muiden mukana) matkustava kristitty. Miten kristillistä matkustustapahtuma sitten oikeastaan on? Jeesuskin liikkui paljon. Hänellä oli yhteys ja ymmärrys. Esimerkiksi joogaamalla erämaassa ei vastaavaa yhteyttä ja ymmärrystä käsittääkseni helposti edes voi saavuttaa. Erämaa kun on vähän karu ja oma itse on siellä lähintä seuraa.
Varsinainen ongelma on se, ettei joogaaja edes tiedä, missä kaikessa lojuu oikeasti mukana.
En pidä tätäkään kovin ”kristillisenä”.- Moniarvojavaijohdatuksia
Pitänee vain tässäkin yhteydessä todeta, että "kristillisyyttä" on olemassa monenlaista versiota, joissa eri piirteitä ja toimintatapoja, tapahtumia ja tekoja yms. on erilaisina suhteina sekä yhdisteltyinä moniin moniin erilaisiin aiheisiin.
Voi sitten vain pohtia missä määrin mikäkin piirre on "oikeasti kristillinen". Sekä myös sitä, mitä seurauksia eri piirteistä saattaa seurata ja kenelle tai mille.
Kristityn pitääkin ymmärtää enemmän. Elämä on monimuotoista. - JumalaEIMuutu
Aivan oikein - on monenlaisia ainakin omasta mielestään "kristittyjä". Ainoa keino, miten saamme tietää varmasti, onko jooga kristillistä, on peilata sitä Raamattuun, kristittyjen Jumalan omaan kirjaan, jossa on kirjoitettuna Hänen tahtonsa meitä kohtaan.
Ja huomaamme, ettei missään, eikä kukaan Raamatun sivuilla kehoita joogaamaan tai millään tavoin ottamaan oppeja vieraista uskonnoista. Päinvastoin, Raamattu tuomitsee vieraiden jumalien ja väärien oppejen palvomisen Vanhan Testamentin puolella kuolemantuomiolla!!!
Kun Israelin kansa palvoi kultaista vasikkaa erämaassa, Jumala suuttui heille niin paljon, että tappoi heidät kaikki - Näin ankara, kuin kuluttavainen tuli on meidän Jumalamme, joka EI muuten muutu - Hän on sama iankaikkisesti!!! - Puntarointivaatiitiedon
Kaikki aika kuluu johonkin joka hetki. On väliä kuluuko se oikein vai väärin, harhaan vai tavoitteeseen, luuloon vai tietoon, toimivaan vai vialliseen, ymmärrykseen vai vaikutelmiin, oppimiseen vai huuhailuun, rentoutumiseen vai ankaraan stressiin ...
Jos Jumala ei luota johonkin, tuskin ihmisenkään kannattaa. Siihen voi olla jokin syy tai peräti useampia syitä, ettei Jumala luota.
Toisaalta, jos Jumala luottaa johonkin, ehkä ihmisenkin pitäisi asiaa pohtia. Siihenkin voi olla jokin syy, että Jumala luottaa johonkin. Tai peräti useampia syitä.
Joogaaminen on jotain vierasperäistä, koska sanaa jooga ei kovin usein ole esimerkiksi skandinavian alueella aiemminkin käytetty. En edes tiedä, mitä kaikkea joogaan voi liittyä, joten on kuin tuntemattomilla vesillä veneily. Ei aina kovin turvallistakaan virtoineen ja karikkoineen, saarineen ja putouksineen...
No, tätä nettisivuahan ei mainita Raamatussa eikä Internetkään ole kovin hyvin katettu, joten ilmeisesti Jeesuskaan ei antanut suoraan selkeitä ohjeita asian suhteen. Eikä esimerkiksi radioiden suhteen. Vaikkei niitä kehoteta käyttämään, voi niihin liittyvällä tiedolla olla esimerkiksi merkittävä asema Jeesuksen opetusten leviämisen suhteen. Ei se aina ole kiellettyä, mitä Jeesus ei elämänsä aikana opettanut. Olisikin aika mahdotonta luopua vaikkapa nykyaikaisista kulkuvälineistä, koska niitä ei Jeesus opetuksissaan kehottanut käyttämään. Joku arvio asiasta pitää kuitenkin ihmisellä itselläänkin olla asioiden käytön suhteen. Jos on mukavampaa kuunnella musiikkia mainitsematta sanaa jooga, niin silti on oltava varovainen sen suhteen, mihin tulee osallistuneeksi musiikkia kuunnellessaan.
- pikku.juttu
Nikin varastaminen on pikkujuttu sen rinnalla kuinka jotkut ääriuskovat esiintyvät palstalla Jumalan edusmiehenä maan päällä.
- todentotta_
Ihan oikein esiintyvät. Uskovat OVAT Jumalan edusmiehiä maan päällä.
- Sopivaihminen
Vaikka joku on Jumalan edusmiehenä maan päällä, niin hän on yhä vain ihminen.
Eli ei ole kaikkien alojen, kielten, taitojen, toimintojen, kansojen, ammattien, kykyjen yms. täysmestari, vaan pyrkii toteuttamaan ja noudattamaan Jumalan Tahtoa ja toiveita elämässään juuri niin kuin hän itse pystyy.
Jumalaa edustavat silloin tiettyjen periaatteiden mukaiset ajatukset, teot, arvot, jne.
Nämä on 100% hyvin toimivia, vaikka suurta määrää muita aiheita ei juuri silloin käsiteltäisikään.
Toivottavasti tämä inhimillisti asiaa.
- psdivnh
Eikös sen joogaan juuri ole siinä, että rituaalilla pyritään solmimaan liitto epäjumalalle.
Mikä tavallisessä venyttelyssä on vikana?- tärkeitä.pointteja
Jossain uskonnossa kielletään katsomasta ihmispaskaan ettei tulisi näärännäppyjä.
- juipille
tärkeitä.pointteja kirjoitti:
Jossain uskonnossa kielletään katsomasta ihmispaskaan ettei tulisi näärännäppyjä.
Kyllä se on ihan vanhempiesi opetusta eikä mitään uskontoa!
- UskovaNoora
Jooga on hindulainen rukous- ja palvontaharjoite, ja se on hindujen aktiivisessa käytössä tänäkin päivänä. Tuntemani ihminen on hindulainen uskonnoltaan, ja hänelle jooga on elämäntapa.
Wikipedia:
"Sana yoga (Sanskrit: योग yoga), suomalaistetussa muodossaan jooga, on johdettu sanskritin verbijuuresta yuj (युज्). Sana tarkoittaa iestämistä, vaunujen eteen valjastamista, yhteen saattamista ja yhdistämistä."
Jokainen ihminen on tässä maailmassa jonkin ikeen alla. Jeesukseen uskova on Jeesuksen ikeen alla – sen sopivan ja hyvän. Joogaa harjoittava sitoo itsensä toiseen ikeeseen.
Jumala kieltää Raamatussa epäjumalien palvomisen, mutta sen lisäksi Hän kieltää palvomasta itseään epäjumalan palvojien menoilla. Jos ihminen sanoo palvelevansa ja kunnioittavansa Herraa joogan avulla, hän syyllistyy jälkimmäiseen.
5. Moos. 12: 30-31 Mooses muistuttaa kansaa Jumalan tahdosta pakanakansojen palvontamenojen suhteen:
"Älkää ottako selkoa siinä maassa asuvien kansojen jumalista älkääkä kyselkö, miten nuo kansat palvelivat jumaliaan. 31 Te ette saa Herraa, Jumalaanne, palvellessanne noudattaa näiden kansojen tapoja, sillä kaikki se, mitä ne ovat tehneet palvoessaan jumaliaan, on Herralle iljetystä, jota hän vihaa."
Voimistelu, venyttely ja rentoutusharjoitukset ovat ok.- ÄlkääVihastuttakoJumalaa
Amen - Hyvä pointti, Noora! :)
- ihan.sairasta.pelko
Ei ohjatussakaan joogassa puhuta mitään hindutaustoista joten fobia joogaa kohtaan on tarpeetonta.
- ÄläKutsuSAATANAA
ihan.sairasta.pelko kirjoitti:
Ei ohjatussakaan joogassa puhuta mitään hindutaustoista joten fobia joogaa kohtaan on tarpeetonta.
EI tietenkään sanota joogaa hinduismiksi, koska joogaohjaajat eivät usein itsekään tiedä sitä - ETKÖ TAJUA, se on eräs SAATANAN aivan lukuisista eksytyksistä!!!
- Mässäilyäkö
Älkää antako rouskuttaa sielujanne Taivaasta pois!
- Kaikkilisätieto
Jos rakennetaan jooga-automaatti, jossa on kaikki joogan aiheet ja piirteet mukana nimettyinä tai nimeämättöminä, niin mitä kaikkea tuo automaatti sitten oikeasti sisältäisi?
- Sillifillaroijustjoo
Joogaava kristitty on yhtä todellinen kuin polkupyöräilevä kala.
- uskovajoogi.666
Joogaajassa voi olla riivaajahenki eli demoni joka vääntää demonipossessoitua ihmispoloa milloin mihinkin luonnottomiin asanoihin ja asentoihin...!
Joogaajassa voi olla myös vainaja- ja tietäjähenki, noitahenki, velhohenki ja miksei myös metsänpeikkohenki, näistähän kaikista Raamatussakin kerrotaan.
- Joogauttaja
Lisäksi pyyhkäisee ihmiskunnan voimalla joogaajan viilatun maineen maailmanmarkkinoille seurauksineen, jotka joogaaja saa.
- sinettisormus777
Jooga, niinkuin akupungtio, reikihoidot ym. ym. kuuluvat New Agesin piiriin ja valvetuneet uskovat tämän tiedostavatkin. Voi sanoa, että näissä saatana on pukeutunut valkoisiin, tuoden ihmisille valhetta. Kuunelkaapa ja katsokaa tämä Pirkko Vesavaaran kokous: https://www.youtube.com/watch?v=aELz8TCEASk
- sinettisormus777
... ja vielä tämä, hyväksi lisäksi, sillä tämä ei ole leikin asia, vaikka niin hyvälle näyttää: https://www.youtube.com/watch?v=rTHNB30GpIg
- sinettisormus777
Hindulaisen uskonnon opetukseen kuuluu opetus kolmannesta silmästä, joka sijaitsee otsassa silmien yläpuolella. Kolmas silmä on hengellisen selvännäön silmä ja sisäinen valo sekä sielun näkökyky egyptiläisessä, kelttien, druidien ja hindulaisuuden uskonnossa. Kolmas silmä oppia opetetaan myös muutamissa muissakin uskonnoissa sekä esim. vapaamuurariudessa.
Jooga perustuu hindulaiseen opetukseen, siksi se opettaa myös kolmas silmä oppia. Joogassa kolmas silmä avataan jooga harjoituksen, meditaation ja visualisoinnin kautta. Kolmannen silmän tarkoituksena on avata sielullisia voimia ja kokea yhteyttä henkimaailman kanssa.
Äiti Amman otsassa silmien yläpuolella on pyöreä merkki, jossa on punainen piste valkoisen merkin sisällä. Tästä merkistä hindut käyttävät nimitystä bindi ja tilaka. Bindi on salatun viisauden sakra (chakra), joka avaa hinduille tien kundaliini energiaan. Bindi kuvaa myös kolmatta silmää. Tilaka on myös kolmas silmä, jonka avulla hindu voi olla yhteydessä hindu-jumaluuksiin. Hindut uskovat, että meditaatiossa tilakan kautta avautuu valaistumisen tie. - sinettisormus777
"Pois New Age pimeydestä"; Mahdollisuus muutokseen: http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/pois-new-age-pimeydesta/
- symboleja.ovat
sinettisormus777 kirjoitti:
"Pois New Age pimeydestä"; Mahdollisuus muutokseen: http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/pois-new-age-pimeydesta/
Kristittyjen tunnus on risti joka oli roomalaisten ja jonkin verran muidenkin käyttämä kidutusväline.
- Eifaktaeikäfiktioko
Hindujen Jumalia on siis useita erilaisia. Mitä kaikkea oikeastaan tekevät? Päättävätkö omia asioitaan vai myös ohikulkijoiden asioita? Onko Hindujen Jumalilla valmiita sopimuksia, joita ihminen voi allekirjoittaa tai ainakin ajankäytöllisesti luvata noudattaa tai toiminnallisesti ikäänkuin "olen mukana"-tyyppisesti allekirjoittaa ne?
Onko takeita Hindujen Jumalien toimivuudesta? Missä, milloin ja miten Hindujen Jumalat ovat mahdollisia? Missä, milloin ja miten taas eivät ole mahdollisia? Missä milloin ja miten ovat todennäköisiä? Missä, milloin ja miten eivät ole todennäköisiä? Mitä kaikkea osaavat? Mitä kaikkea eivät osaa?
Miten Hindujen Jumalat suhtautuvat meihin ihmisiin? Entä eläimiin? Entä kasveihin? Entä kemikaaleihin? Entä merivirtoihin? Entä sähköön? Entä röntgensäteilyyn? Entä valtamerten pohjiin? Entä ilmakehän ylimpiin kerroksiin? Entä Mars-planeettaan? Entä koneisiin? Entä digitaalisen maailman osiin? Entä taskulaskimiin? Entä paperisiin tuotteisiin? Entä polkupyöriin? Entä maakaapeleihin? Entä tutkiin? Entä lentokoneisiin? Entä maanjäristyksiin? Entä hirmumyrskyihin? Entä avaruuden kohteisiin? Miten moderneja ovat osaamisiltaan? Miten eivät suhtaudu erilaisiin asioihin?
En ainakaan itse haluaisi "ostaa sikaa säkissä" ~~ käyttää aikaa tuntemattomiin (aika "on" rahaa ts. arvokasta). Etten sopimusosapuolena ainakaan tulisi jymäytetyksi. Tämä selvä - vai onko?
Monta kysymystä myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856