TSH JA S-T4V viitearvoissa mutta, oireet jatkuu.

LethargicSloth

Hei.
Osaiskohan joku viisaampi neuvoa, mitä muita kilpirauhasarvoja pitäisi mitata, että saataisiin tarkempaa kuvaa kilpirauhasen toiminnasta? Oon jo vuosikausia elänyt ja kärsinyt jatkuvasta väsymyksestä, matalasta vireystilasta,heikosta aloitekyvystä, muisti- , oppimis- ja keskittymishäiriöistä, vähitellen heikentyneestä seksuaalisuus vietistä, masennuksesta, ahdistuksesta ja jatkuvasta alakulosta(jotka myöskin johtuuosittain juurikin väsymyksestä ja voimattomuuden, energian puutteesta). Masennus ja muut mielialanvaihtelut ovat lisääntyneet ja voimistuneet vuosien saatossa, ja lisäksi on tullut impulsiivisuutta ja aggressiivisuutta. Kilpirauhasarvoja on mitattu kahteen otteeseen. Ensimmäisen kerran 2013 terveyskeskuksessa, lääkäri tulkitsi arvot normaaleiksi ja laittoi täyttämään AUDIT- lomakkeita. Tuloksia en mukaani saanut. Toisen kerran mitattiin 2014 keväällä terveystalossa. TSH 1.63 ja S-T4-V 17.11. verenkuva otettiin myös. B -Erytrosyytit koholla, Erytrosyytit, keskitilavuus koholla, kolesterolit koholla. Oon 185cm pitkä ja painoa 80-85, riippuen miten jaksaa liikkua ja tehdä ite ruoat.
Olisin Super kiitollinen jos joku osaisi kertoo, että kannattaako vaatia tarkempia kilpirauhasarvojen tutkimuksia, koska mun mielestä mun oireet vois sopia kilpirauhasen vajaatoimintaan(!?!?), vai kävellä suoraan psykiatriselle osastolle selvittään että onko päässä jotakin vikaa, koska tätä elämää jatkuvassa Brain Fogissa ei voi, eikä jaksa jatkaa, vaan joku selvyys asiaan pitää saada.
Kiitos ja anteeksi. :)

7

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puutokset

      ThyroidUK:n foorumeilla kyselijät saavat kokemusperäisen vakiovastauksen: Mittauta nämä neljä hyvin USEIN puutteellista: ferritiini, B12, D ja folaatti. Oltava muut vähintään viitealueensa puolivälissä paitsi B12 ylärajalla. Löytyvät johtavien endokrinologienkin laatimasta oireita aiheuttavien tekijöiden taulukosta: http://bit.ly/1QdB0i9

      Onko mitattu TPOab ja TGab eli onko autoimmuunityreoidiittia? T3v:kin kannatta ottaa jos itse maksaen mittauttaa. Harvinaisempia ongelmia selviää mm. kortisolimittauksella

    • nollasta_eteenpäin

      "Viitearvoissa" usein ei tarkoita "oireeton". Linkin tekstissä "viitteissä" on nimetty hoidon "nollatasoksi" josta tyroksiinillakin voidaan hoitaa pitemmälle: http://bit.ly/1mKHqvP

    • mikä-kaikki-mättää
      • hoito-vinksin-vonksin

    • naisenosa

      Jos olet nainen, kilpparin lisäksi voisi kartoittaa myös sukuhormonien tilanteen. Ne kietoutuvat osaltaan kilpparihormoneihin ja kortisoliin eli jos siellä jotain pielessä, heijastuu myös kilpirauhas- ja lisämunuaisoirein. Kokemusta on.

    • Vajaa_vai_liikatoiminta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      445
      2170
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      220
      1921
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1293
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1261
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1237
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      38
      1084
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1036
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe