Kertokaapa vinkkinne! Eikä tarvi pitää vakavaa naamaa niitä kertoessanne, vaikka kysymykseni on kyllä esitetty ihan tosissaan.
Eikä moralisointia miksi pitäisi. En minäkään osallistu ketjuihin, joiden aihe ei ole itselleni tärkeä.
Keinoja näyttää nuoremmalta
138
2225
Vastaukset
- lähes.tavis
Jospa tämä avaus ei ole tärkeä kenellekään?
Noooooh. Oli miten oli.
Enpä ole miettinyt asiaa miltään kantilta. Miksi näyttää muulta kuin on?
Pukeudun kuhunkin hetkeen tilanteeseen sopivalla arvokkuudella, kuten mökillä pihatöihin puen työpaidan ja työfarkut, lenkkarit, tuoksun miedolle hielle ja olen niin miehekkään ja nuorekkaan näköinen, että...
Nooooooh. Saunoen 2 - 4 kertaa viikossa. Siistit vaatteet ja puhtaat etenkin alusvaatteet.
Parturissakin on syytä poiketa silloin tällöin ja huom! takatukka ei ole cool enää. Joten sellaista ei tarvita. Kuin ei myöskään liian piukkaa nahkatakkia, niitti tai panosvyötä, piikkikärkisiä nahkasaappaita, ja mitä muuta rekvisiittaa miehet käyttää valehtelemaan nuoruuttaan? Silmälasit nenän päässä roikkuen (vertaa turhamainen Sauli Niinistö) tai ei ollenkaan, vain pakon edessä esille otettu (kuten naisetkin häpeävät vaikkapa lukulasejaan). Häh! Hymyile. Älä laske suupieliä valahtamaan näin😟 ota tämä ilme 😊 tarkista peilistä se, ettei ilmeesi ole kuitenkaan luonnoton!
- mami65
Sitä nyt on justiinsa sen näköinen ja ikäinen kuin on. Turha näytellä muuta.
Siistit, ikäiselleen sopivat vaatteet ja kevyt meikki, kesällä riittää pelkkä huulipuna.
Iloinen ilme ja menoksi:) Näin minä! Aamulla kasvojen pesu kylmällä vedellä, hiukset pidän puhtaana. Sitaisen niskaan vallattoman nutturan. Joskus kun lähden kylille pistän hieman meikkivoidetta, sipasen kulmakarvoihin pienen korostuksen ja laitan kirkasta huulipunaa.
En meikkaa kotioloissa. Minulla on hyvä iho, ei ole luistimen railoja ei uurteita, silmien alla jo "naururyppyjä".
Muistan kuinka nuorena olin kriittinen ulkonäöstäni, aina liian laiha tai lihava jne.jne.. Nyt kun katselen nuoruuden kuvia olen näyttävä kokonaisuus, niin olen vieläkin.
Ei minulla ole tarvetta näyttää nuoremmalta.- täystohelo
Jeesusteippi ja plastik padinki auttavat aina.
- O-Orvokki
Kosteusvoidetta kevyesti iholle aina pesun jälkeen, eikä kasvoja saa rypistellä niin, että tulee syviä poimuja. Sopivasti liikuntaa niin, että askel kulkee kepeästi ja notkeus säilyy edes jollain tapaa.
Hymyä huuleen ja pilkettä silmäkulmaan. kosteusvoidetta pesun jälkeen riittää kotioloissa. Joskus laitan ripsiväriä ja hitusen luomiväriä, mutta useimmiten kun lähdemme liikenteeseen kampaan vain tukkani ja laitan aurinkolasit ja jos sattuu, huulikiiltoa. Nuorempana meikkasin kyllä enemmän ja arkenakin, mutta eläkkeelle jäämiseni jälkeen en ole jaksanut vaivautua. Olen huomannut että meikin lisääminen ei edes nuorenna, jos nyt sitten haluaisin näyttää nuoremmalta, mikä ei sinänänsä ole minulle mikään tavoite.
Optimistinen asenne elämään ja hymy herkässä...ne auttaa lähes kaikkeen.- 60plus
Minä laitan nätin vaatteet, meikin ja suoristan hiukset, kun lähden töihin aamulla. Tai on muuta menoa. Kasvoja olen hoitanut koko elämäni ajan, mutta huomaamatta sitä naama joskus rypistyy, koska elämän kovat kolhut ovat painaneet naamaan jälkensä. Esimerkiksi elinikäiset sairaudet. Ryppyjä on siis lepoasennossakin.
Paino on normaali ja elintavat terveet, joku sanoisi tylsät. Liikuntaa harjoitan ulkonäön ja terveyden vuoksi, vaikka en varsinaisesti liikkumisesta pidäkään.
Mielestäni on tervettä ajattelua halu näyttää virkeältä. - entinenmiäs
Miksi pitäisi näyttää nuo... No olkoon;)
Enhän minä naisten jutuista mitään ymmärrä mutta hiukset vaan on niin iso juttu naisen ulkonäössä. Tapaus Päivi Räsänenkin sen todistaa.
http://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/kuva-paivi-rasasella-radikaali-tyylimuutos-nuortui-silmissa/5545450
Ja jos silmälaseja pitää käyttää, oikealla kehysten valinnalla voi hämätä sinne nuorempaan suuntaan. Ei noita Räsäsmalleja.- peruukki
Eikö hän ole kuin 55v, olen luullut vanhemmaksi.
Blondit näyttää ruttusimmilta.
Nuorentuis lyhyellä hiusmallilla, miesten mieliksi pitää tuota kuontaloa.
- luettelo
Lävärit nenärenkaat kirkkaan violetti letti rikkinäiset verkkosukkahousut, nuo nyt niinkuin alkuun. Kielenkäyttö tietenkin pitää muistaa.
- jättiputki
En petkuta näissä enkä muissakaan asioissa. Olen luomu, liikun luontevasti ja hymyilen. Olen rakastunut.
- vasta.vihta.rakkauttako
Sinä olet rakastunut, okei.
Entä vastapuoli? Muutenkin kuin murahdus? - jättiputki
vasta.vihta.rakkauttako kirjoitti:
Sinä olet rakastunut, okei.
Entä vastapuoli? Muutenkin kuin murahdus?Siinähän se ilo onkin, molemmat olemme hullaantuneita toisiimme. Samalla hämmentyneitä, mites tässä nyt näin kävi. Nuorentaa ainakin mieltä.
- Useilla.tavoilla
Paljon kasviksia ja marjoja, kokojyvää, kalaa ja kohtalaisesti tuoretta lihaa. Kipristellen paino normaalissa, on kyllä tekemistä. Liikuntaa. Hyvä ryhti ja innostunut ilme ihan luonnostaan. Ja läheisyyttä sen verran että tuntee olevansa haluttu ja haluaa itsekin. Ja muita ihmissuhteita. On onnellista olla hyväksytty. Koettaa selviytyä takaisin normaaliin elämään senkin jälkeen kun taivas on pudonnut niskaan, niinhän se on että joku aika on tasaisempaa ja sitten taas tärähtää joku ongelma. Katkeruus, viha, kateus ja muut ikävät tunteet vellovat aikansa, mutta kun taas satsaa siihen että rauhan saavuttaa, niin se näky naamasta.
- se_elinikäinen
Muutoin allekirjoitan, mutta esimerkiksi myös elinikäinen psyykkinen sairaus tai useampia diagnooseja näkyy naamasta. Vaikeudet eivät siis välttämättä ole pelkästään sitä, että taivas putoaa niskaan, vaan esimerkiksi kuten minulla kolme diagnoosia ja takana vuosikymmeniä hoitoa, josta ei ole juurikaan ollut hyötyä. Olo vetää pinnan kireäksi.
Se hyöty siitä kuitenkin on, että kun taivas putoa niskaan, kerran toisensa jälkeen, niin siitä selviytyy.
En ole ikinä tuntenut katkeruutta enkä kateutta. Viha voi olla positiivinen tunne, se pistää toimimaan. En siis tarkoita vihaa jotakuta henkilöä kohtaan, vaan vihaa esimerkiksi elinolosuhteista.
Mutta omista rajoitteista huolimatta itseään voi hoitaa ja ottaa huomioon myös toiset ihmiset. On mukava katsoa omaa peilikuvaa ja on mukava puhua työssä toisten kanssa hupaisia juttuja.
- nuorekkuudensalaisuus
asenne ratkaisee paljon,näyttääkö nuoremmalta vai ei. hiukset on tärkeä asia naisessa, tämän olen kuulluut monelta mieheltä. ei mitään mummukiharoita,eikä mitään räikeillä väreillä sutattuja hiuksia.kaunis leikkaus on kaiken a ja o ja siihen sinulle sopiva yksivärinen väri.eikä mitään lyhyttä niskatukkaa ,niinkuin miehellä . kasvata vähän pidemmät hiukset ja hoida niitä hyvillä aineilla.on järkyttävän näköistä kun pariskunnalla on harmaat hiukset ja naisella yhtä lyhyt kunn miehellä,. täytyyhän naisen hiukset erottua kauniinpana .miehet tykkäävät pitkistä hiuksista eniten. ja vaatteet pitää olla muodikkaat ja sopivat päälle,eikä tiukkoja ,väreiksi muutakuin mustaa,beessiä ja harmaata. kauniit kengät jalkaan ja käsilaukku, muodikas myös. korut tekevät tyylikkyyttä,ei tarvi olla aitoja.ja tärkeää on myös hyvä ryhti kävellessä, ettet kulje ryhti kumarassa, kynnet lakattuna, myös varpaisiin. hampaat ehjät ja hoidetut, sekä iloinen ilme kasvoilla. näillä ohjeilla olen itseäni hoitanut ja aina luullaan 10v. nuoremmaksi.kuuntele nykyajan musiikkia myös,kyllä ne humpat on jo kuultu .
- korppis1
Ancelina kirjoitti:
Kyllä on hankalaa käsilaukku kyynärvarressa herukoita poimia.
Minunkin silmään pisti tuo käsilaukku. Se teki kertojasta muumi-mamman ;)
korppis1 kirjoitti:
Minunkin silmään pisti tuo käsilaukku. Se teki kertojasta muumi-mamman ;)
Tuosta kuvauksen tyylikkäästä naisesta tuli mieleeni pari sanaa: täti ja hieno rouva.
En ole kumpikaan.
Vaatteeni kyllä sopivat aina päälle, aamulla laitoinkin kivan väljän sinivalkoraitaisen pellavapuseron.
Jotta humpappaa vaan ;)- Kivat.sulle
Ancelina kirjoitti:
Kyllä on hankalaa käsilaukku kyynärvarressa herukoita poimia.
Kuule Ancelina. Kyllä tyylilyyli on aina viimisen päälle laukkua myöten, vaikkapa sitten siellä puskassa.
Itse laitan kevyesti puuteria ja luomiväriä myös halkoja hakatessa. Ja käsilaukku on tietty silloinkin käytössä. ;DDD Kivat.sulle kirjoitti:
Kuule Ancelina. Kyllä tyylilyyli on aina viimisen päälle laukkua myöten, vaikkapa sitten siellä puskassa.
Itse laitan kevyesti puuteria ja luomiväriä myös halkoja hakatessa. Ja käsilaukku on tietty silloinkin käytössä. ;DDDSaatanpa kokeilla kuinka tyylilyylikkäältä olo tuntuu, kun tälläydyn kunnolla, myös perunannostoon, kun se aika koittaa :)
- Korppis1
Ancelina kirjoitti:
Saatanpa kokeilla kuinka tyylilyylikkäältä olo tuntuu, kun tälläydyn kunnolla, myös perunannostoon, kun se aika koittaa :)
Olkalaukku kaulan ympärille ja potut taukkuun.
Äidilläni oli tapana kerätä viinimarjoja siten, että hän laittoi kankaisen vyön pienen sanko kahvaan, ripusti sankon kaulaansa, istui puskaan pienelle penkille ja poimi marjoja. - Korppis1
Korppis1 kirjoitti:
Äidilläni oli tapana kerätä viinimarjoja siten, että hän laittoi kankaisen vyön pienen sanko kahvaan, ripusti sankon kaulaansa, istui puskaan pienelle penkille ja poimi marjoja.PS. Kun lukaisen uudestaan tuon hienon rouvan jutskan, pisti myös silmään, että monen miehen mielestä ; )
Korppis1 kirjoitti:
PS. Kun lukaisen uudestaan tuon hienon rouvan jutskan, pisti myös silmään, että monen miehen mielestä ; )
No sehän se tärkein kriteeri monen ladyn mielestä onkin, että mitä ja mistä miehet tykkää. Silleen sit sonnustaudutaan.
On se hyvä kun meillä on miehet, jotka tykkää meistä just tällaisenaan.
Olkalaukulla tai ilman.- Korppis1
Ancelina kirjoitti:
No sehän se tärkein kriteeri monen ladyn mielestä onkin, että mitä ja mistä miehet tykkää. Silleen sit sonnustaudutaan.
On se hyvä kun meillä on miehet, jotka tykkää meistä just tällaisenaan.
Olkalaukulla tai ilman.Minun kaikki kolme miestä, Petze, esikoinen ja kuopus pitävät minua 10- 15 vuotta nuoremman näköisenä ; DDD.
Korppis1 kirjoitti:
Minun kaikki kolme miestä, Petze, esikoinen ja kuopus pitävät minua 10- 15 vuotta nuoremman näköisenä ; DDD.
Uskaltaisinkohan edes kysyä..
Tyydyn viime viikolla saamaani mielipiteeseen: "mummo on söpö" ;), se ainakin on rehellinen.- mietihäntätä
kyllä naisen pitää itseään kohentaa päivittäin, omaksi ja miehenkin iloksi.vaikka oletkin naimissa, niin mikään ei ole varmaa tässä maailmassa. kyllä ne omatkin miehet vilkuilevat kauniisti pukeutuneita naisia ja monet eroavatkin ja vaihtavat nuorempaan. mikään ei ole niin varma kuin epävarma. ikäviäkin asioita tapahtuu perheessä,että puoliso kuolee siitä viereltä yllättäen. mietihän tätä !
mietihäntätä kirjoitti:
kyllä naisen pitää itseään kohentaa päivittäin, omaksi ja miehenkin iloksi.vaikka oletkin naimissa, niin mikään ei ole varmaa tässä maailmassa. kyllä ne omatkin miehet vilkuilevat kauniisti pukeutuneita naisia ja monet eroavatkin ja vaihtavat nuorempaan. mikään ei ole niin varma kuin epävarma. ikäviäkin asioita tapahtuu perheessä,että puoliso kuolee siitä viereltä yllättäen. mietihän tätä !
Ilmeisesti tarkoitit minua.
"Kohennan" itseäni joka päivä, en sentään mikään kassi-alma ole, näissä töissä vaan ei ole järkevää laittautua ja hienostella.
Tukankin kampaan lähes päivittäin ja pannan laitan kohilleen.
Toki mies saa vilkuilla kauniita ja miksei rumiakin naisia, vaatteistaan ei taida olla kovinkaan kiinnostunut.
Eihän ketään voi väkisin pidellä, mutta se on varmaa ettei hän pelkästään meikkien, kampauksen tai vaatteiden takia minua jättäisi.
Hän on fiksu mies eikä katso pelkkää ulkokuorta, kuka nyt niin jonkun mekon perään olisi.
Tuota kuolema-osiota en käsitä, kuinka se aiheeseen liittyy.
Voinhan minä kuolla kupsahtaa ensin, enkä ole vahtimassa ottaako mies uuden emännän.- Korppis1
mietihäntätä kirjoitti:
laitoit nyt kuitenkin pisteet, mutta unohdit isot kirjaimet.
- kaikkivalmiina
Korppis1 kirjoitti:
Äidilläni oli tapana kerätä viinimarjoja siten, että hän laittoi kankaisen vyön pienen sanko kahvaan, ripusti sankon kaulaansa, istui puskaan pienelle penkille ja poimi marjoja.eihän kaikki naiset asu omakotitalossa tai jossain muussa työtä vaativassa asunnossa,. sorry vaan meitä asuu paljon kerrostalossa ja ostavat marjansa ja perunansa torilta,eikä kaikki voi terveyssyistä mennä metsään rämpimään. voin mennä torille kauniin käsilaukkuni kanssa ja ostaa marjat,vihannekset,perunat ym.asun nimittäin kaupungin keskustassa, jossa paljon kahviloita ,joissa käyn tapaamassa ystäviäni. olen elämässäni käynyt metsässä, rakentanut talon ja mökin.nyt vanhoilla päivilläni ostan kaikki tarvitsemani valmiina ja nautin elämästäni. hoidan itseäni ja kuljen hyvin pukeutuneena , nuorekkaana mummuna.
Toivoton tapaus, ei ole keinon keinoa kerrottavaksi.
Ihana lukea kun olette niin nuorekkaita ja kauniita yms.
pitääkin pistää keinonne korvan taakse, jos innostuisi vielä nuortumaan.- hoit_su
Naama nyt on mikä on, peilistä näkee että ikää on tullut. Tukka on yksi tärkeimmistä, eli tukka siistiksi ennen liikkeelle lähtöä. Siistit vaatteet, ei ruokaläiskiä rintamuksessa☺En ole koskaan "osannut" meikata, nuorempana tuhrasin epätoivoisesti jotain ripsiväriä, nyt en vuosikymmeniin sitäkään.Mutta silloin kun vielä kapakoissa kävin, niin kiinnostuneita riitti vaikken mikään kaunotar ollutkaan.
- joka.vuosi.lisää
Pukeudun asianmukaisesti mutta en tätimäisesti. Hiuksiin raitoja, ne peittävät harmaantumisen, ainakin minulla ei huomaa lainkaan harmaantumista vaikka raidat ovat vähän tummempia kuin harmaat hiukset. Paha virhe on värjätä hiukset liian tummiksi.
Pöyheä kampaus ei liian pitkä.
Meikkaaminen ei nuorenna, huulipunaa ja ripsiväriä voi laittaa, mustat rajat saavat näyttämään vanhan ihmisen hirviöltä.
Hyvälaatuista ryppyvoidetta ja kropalle kosteusvoidetta. En käytä meikkivoiteita kun iho on sileä ja tasainen ikäisekseni.
Lievä ylipaino on hyväksi, ei ole niin paljon ryppyjä, mutta ainoastaan lievä.
Iän tuomille krempoille ei voi mitään, niihinkin tottuu kuten ikääntymiseen muutenkin.
Joskus naurattaa mainosten taistelu ryppyjä vastaan, se taistelu on tuomittu häviämään, viivytyssotaa voi yrittää. Pääsee ainakin muistelemaan wanhoja aikoja kun lähtee ostamaan nyt ennen koulun alkua kummityön kanssa hänelle uutta koulureppoua ja kyniä sun muita koulun alkuaun suuntaavia varusteita. Kouluvaatteitakin.
- enmilläänkeksi
Voisin pohtia Keinoja näyttää nuoremmalta. Jos joku kertoisi riittävän hyvän syyn vaivautua. Siis minkä takia ja kenen takia mun pitäisi vaivautua tekemään jotain näyttääkseni nuoremmalta?
En millään keksi ☺ - minä.minä.minä
Taas on kaikilla kiire kertoa, mitä minä, missä minä, miksi minä...
Aloittaja kysyi vinkkejä, onko se niin vaikeaa olla tuomatta itseään esille ja hiljaa, jos niitä vinkkejä ei ole jakaa?- Eikö.vain
Niistähän voi vinkkejä poimia.
- enmilläänkeksi
Jahah, että semmoset määräykset tuli, yhdeltä, joka ei osaa olla "hiljaa, jos niitä vinkkejä ei ole jakaa"
Meinaatko tosissasi, että jos joku kysyy hyviä menetelmiä itsemurhan tekoon,
niin neuvoja esiin ja pulinat pois.
Ei kannata nuoriin vertailla vaan omanikäisiin, jos vertailee. Jos on laiminlyönyt itsensä ja kuntonsa lähes koko ikänsä, ei suuria ihmeitä saa aikaan edes kauneuskirurgit. Elinikäinen kunnostaan huolehtiminen voi auttaa säilyttämään liikuntakyvyn kauemmin. Monet paljon kuntoilleet on hyvin rääkätynnäköisiä, kohtuus siinäkin. Ulkoiseen olemukseen voi vaikuttaa paljonkin jos tahtoa ja kiinnostusta riittää, minulla on molempia vielä riittänyt, nyt kun on aikaa se on kiva harrastuskin. Että sillälailla 😎
- Ennenajanlaskunalkua
Just kävin silmälääkärillä ja hän sanoi, ettei silmissä vielä ole ikärappeuman merkkejä. Lievää harmaakaihin alkua kyllä! Siis toisaalta nuori ja toisaalta vanha. Onneksi kumpikaan ei näy ulospäin ja voi vielä antaa katseen kirkkaana hohtaa! Kukaan ei tiedä!
Sisältä rapistuu vääjäämättä, mutta ulkokuorta voi vaikka leikellä, jos epätoivoisesti haluaa nuorelta näyttää. Luomileikkaus nyt ainakin on ensimmäisenä tehtävä. Kirkastaa ilmettä kummasti.
Suonikohjut on useimmat ikäiseni jo hoitanut pois, vaikka sehän on sellainen uusiutuva toimenpide, kun kuulemma tulevat helposti takaisin. Nykyisin on joku vaahtohoito.
Mitäs vielä muuta kevyttä nuorennusta sais aikaiseksi noin kemiallisesti, kun ei kevyet nuorennukset enää auta?
Työlästä, sanon minä!- VähänPiristystäVai
Mahanahkaa voisin mielelläni antaa leikata ja kiristää.
Jos silikonipusseja olisi pakko asennuttaa jonnekin, laitattaisin ne pakaroihin. Näyttäisi varmaan hyvältä, ja jos asentaisi kyllin alas, niiden päällä voisi olla mukava istua.
- suvenkorento12
Sellainen leopardikuvioinen minihame, spagettiolkaiminen toppi, piikkikorot, mustaksi tai punaiseksi värjätty tupeerattu tukka, isot kullan väriset renkaat korvissa, muutama tatuointi sopivissa paikoissa, ja eikun menoks! Viimeinen epätoivoinen yritys, sanoo miniäni, on kuulemma nähnyt moisia. :-))
- maikkuli59
Taidat kirjoittaa epätoivoisesta Aira Samulinista.
- suvenkorento12
Saattaa heitä olla muitakin, vähemmän kuuluisia :-)). Ihan vaan tavallisissa senioreiden päivätansseissa, tai ainakin menossa sinne. Mahtavatkohan papat mennä ns. lankaan?
Jossain luin tai kuulin, että vanhemmiten värit naamassa ikään kuin tasaantuu, kontrasteja ei ole enää niin paljon. Kulmakarvat vaalenee, silmät haalenee, hampaat tummenee. Huulissakaan ei ole enää niin paljon väriä.
Nuoruuteen taas kuuluu terävämmin erottuvat piirteet. Tästä voisi vetäistä nopean johtopäätöksen, että kantsis vähän meikata jos haluaa näyttää nuoremmalta. Tosin mun mielestä todella tumma meikki ei nuorenna eikä kaunista.
Minusta kävelytyyli vaikuttaa myös. Hyvä ryhti, ja vähän joustoa askeleeseen. Keskivartalolihasten kunto näkyy heti kävelyssä.Piti kahtoa ihan peilistä vatsalihasten sivuprofiili. Mun keskivartalolihakset on pullistuneet kummasti ulospäin :D. Miten lie polovien jousto askeltaessa. Heiluuko hartiat vai peese.
siilimuori4 kirjoitti:
Piti kahtoa ihan peilistä vatsalihasten sivuprofiili. Mun keskivartalolihakset on pullistuneet kummasti ulospäin :D. Miten lie polovien jousto askeltaessa. Heiluuko hartiat vai peese.
Eikun napa kohti selkärankaa, vai muistanko mä nyt itekään miten se meni :))
Ihminen lyhistyy kun vanhenee, sen mukaan lihakset rappeutuu. Ja kävelytyyli muuttuu sellaiseksi nykiväksi, katkonnaiseksi. Että jos heiluu, niin hyvä vaan.hmp.f kirjoitti:
Eikun napa kohti selkärankaa, vai muistanko mä nyt itekään miten se meni :))
Ihminen lyhistyy kun vanhenee, sen mukaan lihakset rappeutuu. Ja kävelytyyli muuttuu sellaiseksi nykiväksi, katkonnaiseksi. Että jos heiluu, niin hyvä vaan.Juu juu mut kun siinä navan ja selkärangan välissä on jotain ylimääräistä :D.
- neulatyyny
Tämä on ainut tapa
http://aquarius.ae/polopoly_fs/1.999927!/image/1447946008.jpg_gen/derivatives/box_640/1447946008.jpg- neulatyyny
Ei toimi kokeillaan tätä.
http://fscomps.fotosearch.com/bigcomps/DGT/DGT504/42-59940794.jpg
- mimmimum-..mi
Minä en meikkaa ketään varten....muuta kuin itseäni varten. Haluan näyttää tältä kun lähden ulos ovesta....ja katsoessani peiliin... Siitä ei ole paljon vaivaa...kun on oppinut ne tekemään..
Kyllä se vähäsen aina lämmittää naisen sydäntä kun joku kehasee...yhtenä päivänä juttelin naisen kanssa lapsenlapsista.....sanoi ettei millään voisi kuvitella sulla olevan jo niin vanha lapsenlapsi.... Hyvä ja valoisa mieli näkyy aina ympärillemme.... - enmilläänkeks
alkoholittomuus
http://www.iltalehti.fi/kauneudeksi/2016072921974073_ip.shtml
"Juuri 47 vuotta täyttänyt Jennifer Lopez ei tunnu ikääntyvän lainkaan. Jos jotain, hän vaikuttaa vain nuorentuvan ja kaunistuvan vuosi vuodelta. Erityisesti tähden rypytön ja hehkuva iho herättää ihmetystä.
Nyt seuraa huonoja uutisia kaikille, jotka ovat viettäneet lomapäivään viinilasi kädessään: yksi syy Jenniferin ihon kuntoon saattaa olla se, ettei hän käytä juurikaan alkoholia. Tähti on kertonut useissa haastatteluissa olevansa lähes raitis."
Hyvät geenitkin ovat kova sana ☺
P.S. olen ollut raitis koko ikäni :P- vitikooni
Käyttäähän korppiskin viiniä ja silti ryppyjä on vain silmien alla(yläpuolelle ei mahdukan niin paljon kuin alapuolelle).
- enmilläänkeksi
vitikooni kirjoitti:
Käyttäähän korppiskin viiniä ja silti ryppyjä on vain silmien alla(yläpuolelle ei mahdukan niin paljon kuin alapuolelle).
Korppis juksaa, se on saletti.
Helppo on virtuaalipimeydessä kehuskella nuorekkuuttaan :D
- LainausHesarista
Monimutkainen ihonhoito on usein turhaa.
Sitä mieltä on Helsingin Sanomien haastattelema, vuosikymmeniä ihotautilääkärinä työskennellyt Terttuliisa Ahokas. Hänen mielestään riittää, että kasvot pestään aamuin ja illoin vedellä ja meikki puhdistetaan puhdistusmaidolla. Kuiva iho, silmänympärykset ja kaula kannattaa rasvata. Siihen sopivat Ahokkaan mukaan esimerkiksi apteekin perusvoiteet.
- Moni nainen kuitenkin tekee paljon enemmän: aamulla puhdistetaan kasvovedellä, laitetaan seerumia ja kevyttä päivävoidetta. Illalla puhdistukseen käytetään montaa eri tuotetta, ja sitten sivellään iltaseerumia, yövoidetta ja silmänympärysvoidetta. Väitän, että suuri osa näin monimutkaisesta ihonhoidosta on turhaa, Ahokas sanoo jutussa.
Ahokas kritisoi jutussa erityisesti kalliita tuotteita, joiden luvataan sisältävän ihoa virkistäviä ja sen kimmoisuuteen vaikuttavia ainesosia. Usein pitoisuudet ovat niin pieniä, etteivät ne vaikuta jo syntyneisiin ryppyihin. Ahokkaan mielestä myös kasvoveden voisi vaihtaa hanaveteen.- suvenkorento12
Järkipuhetta lääkäriltä. Kosmetiikkateollisuus on niin suuri bisnes, siinä liikkuvat todella suuret rahat. Ihmisten turhamaisuuteen on helppo iskeä kiinni, ja en tarkoita tällä sitä, etteikö itsestään huolen pitäminen ja huolitellulta näyttäminen tuottaisi myös mielihyvää itselle. But money talks!
Ihan oma lukunsa on plastiikkakirurgia, joka vasta onkin ihan oma alueensa. Ymmärrän sen, kun sen avulla korjataan epämuodostumia ja erilaisissa onnettomuuksissa vammautuneita ihmisiä, mutta pelkkä kauneuskirurgia on kyllä mielestäni humpuukia. Turpeat huulet, korviin asti kiristyvä suu, ja leikelty silmien ja otsan seutu, ei voi olla kauneusihanne. Pahinta ja vaarallisinta asiassa on se, että nuortenkin tyttöjen kauneusihanne vääristyy, ja heiltä jää huomaamatta, kuinka kauniita ja raikkaita he ovat ihan omana itsenään.
- halpakeino
Nyrkillä naamaan niin rypyt lähtee jumakauta! :))
- turpaan
vedä alahuuli pääsi yli ja nielaise...
- bessie-
Oletan, että "keinoilla" ja "vinkeillä" tarkoitetaan todellakin suunnilleen heti tässä ja nyt toteutettavissa olevia juttuja, tyylin päivityksiä yms.?
Voi näyttää jopa ikäistään huomattavasti vanhemmalta, mikäli hiukset ovat harmaat. En suosittele värjäämistä, mutta sillä nyt ainakin saa pyyhkäistyä muutaman vuoden pois. Pelkkä tyylin muuttaminen toimii myös. Vähemmänkin harmaa tiptop polkkatukka tai sileä tasapitkä 'paashikampaus' saattaa tehdä vanhemman näköiseksi.
Aloittaisin hiuksista. Ei niille välttämättä tarvitse tehdä yhtään mitään muuta kuin kiinnittää uudella tavalla tai jättää vaihteeksi kiinnittämättä mikäli pitkät hiukset. Ennakkoluulottomasti vain vaikkapa Ivana Trump tyylisesti.
Meikkiä mieluummin liian vähän kuin paljon, mutta täydellinen meikittömyys ei mielestäni useinkaan ole vaihtoehto.
Meikkivoiteen tai puuterin jättäisin pois kokonaan. Jos on tarvis värin tasoittamiseen, niin mahdollisimman kevyet tuotteet ja vain sinne mihin tarvitaan. Aurinkopuuterit yms. ovat liian tunkkaisen värisiä. Oma ihon väri, vaikka menisi vähän harmaankin puolelle, on usein parempi vaihtoehto, ei muuta kuin vähän raikkaan väristä (pinkkiä) poskipunaa ja samaa sävyä huulille. Puuttumatta nyt auringon vaikutuksiin tämän enempää totean vain, että ruskettuneet kasvot tekevät vanhemman näköiseksi.
Teen (jos teen) huomattavasti ulkonäköä 'parantavan' arkimeikin kahdella tuotteella ja alle kahdessa minuutissa. Hiuksiin menee jokunen minuutti enemmän.
Painottaako silmiä vai huulia kun meikkaa on oma valinta. Mielestäni 60 naisen kannattaa panostaa silmämeikkiin, ja se saa olla aika voimakaskin jos ja kun huulia ei ole meikattu lainkaan tai juuri lainkaan. Kulmakarvojen on oltava huolitellut aina. Ja huom!, ne hankalat yksittäiset kulmakarvat ojennukseen leikkaamalla ne lyhyeksi, ei kannata nyppiä ettei tule aukkoja ajan myötä.
Oikean kokoiset vaatteet ja hieman kannattaa seurata muotiakin. Esim. 'vain' 15 vuotta vanha, uudenveroinen klassinen paitapusero näyttää helposti liian suurelta ja vanhalta tänä päivänä ja sellaista pitämällä voit näyttää vanhalta itsekin.
Hymyily ja positiivinen elämänasenne yms. ei saa näyttämään nuoremmalta, kaiken ikäisethän hymyilevät ja ovat iloisia. En siis niitä osaa keinoiksi ja vinkeiksi - joita aloituksessa pyydettiin - tarjoilla.
Arvelen kuitenkin, että ihminen jonka tavallisiin arkirutiineihin kuuluu (kohtuullinen)
laittautuminen huolitellun ja nuoremman? näköiseksi, jo lähtökohtaisesti on enempi hyväntuulinen.- TuntematonIlmiö
Minkälaiset hiukset sillä Ivana Trumpilla on. En tunne naista, enkä muista nähneeni kuvia.
- bessie-
TuntematonIlmiö kirjoitti:
Minkälaiset hiukset sillä Ivana Trumpilla on. En tunne naista, enkä muista nähneeni kuvia.
Varmaankin osaat tehdä haun "Ivana Trump"?
Ehdotukseni oli tarkoitettu vaihtoehdoksi esim. alhaalta kiinnitetylle poninhännälle, joka harvemmin näyttää hyvältä meidän ikäisillä ja joita kuitenkin aika paljon näkee.
Otsatukkaa edes kevennyttynä en oikopäätä suosittelisi iäkkäämmille naisille, Ivanalla näkyikin olevan. Omat hiukseni ovat useimmiten aika samalla tavalla kuin Brigitte Bardotilla nyt vanhoilla päivillään ja aika lailla saman värisetkin. Melko vaivattomat paitsi että minulla on taipumusta vetää kaikki korvien taakse, pois kasvoilta.
- smenioni
Ei muuta kuin joku levy kouraan,nenä levyyn ja kadulle juoksemaan. Et ehkä näytä mutta vaikutat ihan kakaralta;)
- mukavamummoikä
Mä kävin ostamassa mustat farkut ja ne on kaikista mukavimmat jalassa, en osais hametta käyttää vaikka olenkin mummoikänen.
Nelikymppisenä olin mummomaisempi kun katson valokuvia.Muistitko poistaa pillityshälytyksen. Tänään kävi sillai, että ostin viime viikolla farkut,tänään sitten kuljin kauppoihin sisään pillit soi ja kaupoista ulos pillit soi, Yhdessä kaupassa kaikki ostokset kassit ja rahapussi tarkistettiin, onko venäläisiä kolikoita kysyttiin,
se oli pesulapun takana se hälytyspappu., pyydettiin vain kotona poistamaan, kauppa ei sitä jostain syystä housuja ostettaessa poistanut. Joitakin mokoma tutkailu närkästyttää, olin joutilas kulkemaan monta kertaa tarkastettavaksi, lähinnä asia huvitti.- ent.siivoojaparka
rosaliiin kirjoitti:
Muistitko poistaa pillityshälytyksen. Tänään kävi sillai, että ostin viime viikolla farkut,tänään sitten kuljin kauppoihin sisään pillit soi ja kaupoista ulos pillit soi, Yhdessä kaupassa kaikki ostokset kassit ja rahapussi tarkistettiin, onko venäläisiä kolikoita kysyttiin,
se oli pesulapun takana se hälytyspappu., pyydettiin vain kotona poistamaan, kauppa ei sitä jostain syystä housuja ostettaessa poistanut. Joitakin mokoma tutkailu närkästyttää, olin joutilas kulkemaan monta kertaa tarkastettavaksi, lähinnä asia huvitti.No oliko sinulla kuitti tallessa vai luottivatko ne siihen, ettet ollut käynyt vaihtamassa vanhat farkut uusiin sovituskopissa?
Eikä se kuittikaan oikeastaan mitään todista seuraavana päivänä etenkään. Olisithan voinut ostaa yhdet farkut rehellisesti maksaen ja sitten käynyt toiset ilmaiseksi samalla kuitilla. ent.siivoojaparka kirjoitti:
No oliko sinulla kuitti tallessa vai luottivatko ne siihen, ettet ollut käynyt vaihtamassa vanhat farkut uusiin sovituskopissa?
Eikä se kuittikaan oikeastaan mitään todista seuraavana päivänä etenkään. Olisithan voinut ostaa yhdet farkut rehellisesti maksaen ja sitten käynyt toiset ilmaiseksi samalla kuitilla.Totuus on tämän näköinen, ostin farkut melkein Helsingistä. Ja kun tulin kotiin,totesin, että ne olivat elämäni parhaat farkut, joten minä pyysin sukulaistani, jonka luona asustin käymään samaisessa kaupassa ja ostamaan minulle kahdet samanlaiset vaan eriväriset farkut. Antamillani tiedoilla hän kävikin ostamassa, ja olin tyyyväinen.
Sitten laitoin jalkaan nämä hänen ostamansa housut ja silloin alkoi piipaat soida.
Näin tämä ketju meni, ei tarvittu kuitteja ja myyjä ei ollut vaan muistanut poistaa niistä jälkeenpäin ostetuista niitä hälyttimiä. Kaiken lisäksi ne olivat tarjoustelineestä ja hitsin halvat,,, mutta niin hyvät.
- niskastakiinni
tai niskateippi, lähtis kaksoisleuka, mutta sitten pitää olla pidemmät hiukset ettei teippi näy :)
Itseasiassa, kun aloin kasvattamaan pitkät hiukset, huomasin että tiukka nuttura todellakin vetää naaman ihoa taaksepäin :/
Miten olisi mopokypärä? Nuorentamaan siis.
- ent.siivoojaparka
Kaikenlaisia vinkkejä täällä näkee.
En tarvitse mitään noista, koska näytän vielä ilman niitäkin paljon nuoremmalta (kuin yli satavuotias).Mun sisko se vasta nuorelta näyttää. Se on just ihan kohta nelkyt ja meni viiniä ostamaan viinakaupasta. Eivät myyneet kun ei olluna henkilöllisyystodistusta mukana.
- myyjilleohjeet
siilimuori4 kirjoitti:
Mun sisko se vasta nuorelta näyttää. Se on just ihan kohta nelkyt ja meni viiniä ostamaan viinakaupasta. Eivät myyneet kun ei olluna henkilöllisyystodistusta mukana.
Alle 30 vuotiailta näyttäviltä kysytään jos epäilyttää riittääkö ikä.
myyjilleohjeet kirjoitti:
Alle 30 vuotiailta näyttäviltä kysytään jos epäilyttää riittääkö ikä.
Ju juu mut hän on nelkyt.
- ymmärrätkö.jo
siilimuori4 kirjoitti:
Ju juu mut hän on nelkyt.
Mut ehkä näytti alle kolmekymppiseltä.
ymmärrätkö.jo kirjoitti:
Mut ehkä näytti alle kolmekymppiseltä.
No sitähän minnäi tarkoitin:).
Jotkut vanhukset/ihmiset "säteilee", silloin on sama minkä ikäiseltä ihminen näyttää.
- flegmaatti
Kokonaishahmo, liikkuminen, ryhti, positiivinen asenne.
Ei siinä muuta tarvita! - heheheeeeee
Voi Luoja. Kyllä täällä porukalla kuset tulee housuun, kun nauramme........
Miettikää tätä "neuvoa ja tai paremminkin itsestäään kertomaa" ja viekää se kotimaamme marraskuun loskakeleihin....
mutta useimmiten kun lähdemme liikenteeseen kampaan vain tukkani ja laitan aurinkolasit ja jos sattuu, huulikiiltoa.,,,,,,,,
AURINKOLASIT?????????????????
terv 17 akkaa ja 25 ukkoa , jotka nauraa kippurassa........- Tenakerhoko
Noin käy kun alkaa alapään sulkijalihakset falskata. Kusethan sinä karkaa.
- Lupiini_11
Mukavahan näitä on lukea! Ei niin, etteikö keinoja löytyisi omastakin takaa, mutta aihe on mielestäni kiinnostava ja kyllä minä näen useita syitä näyttää nuoremmalta/ virkeältä/ elinvoimaiselta/mikämuutahansasamantapainen. Ehdotin alussa, että jos aihe ei kiinnosta tai ei näe syytä näyttää nuoremmalta, ei ole ketjuun osallistumispakkoa.
Kyllä mielestäni monivuotisella ihonhoidolla on merkitystä. Sekä niiden lisäksi elämäntavoilla. Ja vaatteilla, joita on mukava ostaa, kun mahtuu M-kokoon. Tukka on ongelma, koska se on luonnonkihara, onneksi suoristunut kun alkoi tulla harmaata. Ja minulla on hyvä kampaaja, viimeksi laitettiin raitoja. Leikkaus ei saa olla liian lyhyt. Hiuksissani on se hyvä puoli, että niitä on runsaasti.
Ja ihmeesti se ilme vaikuttaa. Kun katsoo itseään peilistä silloin kun on väsynyt, näyttää vuosia vanhemmalta kuin silloin, kun on virkeä.
Jatketaan juttua! - eppu2
Minä en moralisoi, kysyn vaan miksi pitäisi näyttää ikäistään nuoremmalta?
Minä en näe siinä mitään järkeä.
Me elämme ja olemme, kunnes kuolemme.
Kari Kuuva lauloi, ´´aika luo taiteeksi kasvosi sun.´´ Niin juuri.- bessie-
Kovin vaikeaa (ja aivan järjetöntä) olisi hoitaa itseään, siis myös ihoaan ja hiuksiaan, varoen koko ajan ettei vain näyttäisi nuoremmalta...
En n yt ihan tyhmimmästä ja neuvottomimmasta päästä nainen ole, mutta tuollaiseen ei riittäisi edes taidot. - eppu2
bessie- kirjoitti:
Kovin vaikeaa (ja aivan järjetöntä) olisi hoitaa itseään, siis myös ihoaan ja hiuksiaan, varoen koko ajan ettei vain näyttäisi nuoremmalta...
En n yt ihan tyhmimmästä ja neuvottomimmasta päästä nainen ole, mutta tuollaiseen ei riittäisi edes taidot.Hyvimpä käänsit kommenttini omituiseksi.
Ei kai itsensä hoitaminen sitä tarkoita, että näyttäisi tai ei näyttäisi nuoremmalta.
Kaikki me vanhenemme, kuka mitenkin. - bessie-
eppu2 kirjoitti:
Hyvimpä käänsit kommenttini omituiseksi.
Ei kai itsensä hoitaminen sitä tarkoita, että näyttäisi tai ei näyttäisi nuoremmalta.
Kaikki me vanhenemme, kuka mitenkin.No en kääntänyt, katsomme samaa asiaa eri vinkkelistä ja minä sieltä omastani katsoen esitin kuivahkon toteamuksen.
Vaikka emme kaikkea tekisikään vain NÄYTTÄÄKSEMME nuoremmalta, niin se nyt vain tuppaa tulemaan siinä sivussa kun jotain teemme. - eppu2
bessie- kirjoitti:
No en kääntänyt, katsomme samaa asiaa eri vinkkelistä ja minä sieltä omastani katsoen esitin kuivahkon toteamuksen.
Vaikka emme kaikkea tekisikään vain NÄYTTÄÄKSEMME nuoremmalta, niin se nyt vain tuppaa tulemaan siinä sivussa kun jotain teemme.Motiivistahan se riippuu. Minä hoidan itseäni voidakseni paremmin.
Jos parempi näkö tulee sivutuotteena, niin hyvä se. eppu2 kirjoitti:
Motiivistahan se riippuu. Minä hoidan itseäni voidakseni paremmin.
Jos parempi näkö tulee sivutuotteena, niin hyvä se.Tuokin on jännä juttu. Yksi tuttavani on himourheilija. Ja huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen. Kuiva ja laiha, nahka kurtussa.
- flegmaatti
siilimuori4 kirjoitti:
Tuokin on jännä juttu. Yksi tuttavani on himourheilija. Ja huomattavasti ikäistään vanhemman näköinen. Kuiva ja laiha, nahka kurtussa.
Kohtukuntoilijan vaimon väittämä. Olen hänen mukaansa takaa päin katsoen nuoremman näköinen kuin edestä.
Luontainen vaatimattomuuteni estää selventämään tuon väittämän alkuosaa.
Loppuosalla vaimoni viitannee 72v ukon uurteisiin kasvoihin. flegmaatti kirjoitti:
Kohtukuntoilijan vaimon väittämä. Olen hänen mukaansa takaa päin katsoen nuoremman näköinen kuin edestä.
Luontainen vaatimattomuuteni estää selventämään tuon väittämän alkuosaa.
Loppuosalla vaimoni viitannee 72v ukon uurteisiin kasvoihin.Aivan. Ikäähän ei urehilullakaan voi piilottaa mutta tämä minun tuttavani on kuin kuivan kesän orava, ihan ystävällisest sanottuna :). Johtuneeko siitä kun ihon rasvakerros on olematon ja nahka alkaa löystyä (yli 55) ja nainen.
- Lupiini_11
Minäkään en näe mitään syytä höösätä kotona mattoja ja verhoja, kuppeja ja kippoja, kuppi kuin kuppi ajaa saman asian. Ja toisia aikuisia on turha passata, jokainen ottaa itse kaapista ja jos ei löysä, menee kaupasta ostamaan.
En kuitenkaan osallistu esimerkiksi sissustusketjuihin mmorallisoimalla sisustajia.
Joidenkuiden elämä täytyy siitä, että he hallistevat pirttihirmuina asunnon seinien sisäpuolella ja nykertävät pitsiliinankulmaa. Joitakuita muita kiinnostaa ihan muut asiat. - bessie-
eppu2 kirjoitti:
Motiivistahan se riippuu. Minä hoidan itseäni voidakseni paremmin.
Jos parempi näkö tulee sivutuotteena, niin hyvä se.Motiivithan vaihtelevat. Liikunnalla pyritään edistämään terveyttä ja ylläpitämään itsenäisesti pärjäämiseen riittävää suorituskykyä mahdollisimman pitkään. Ulkonäön kannaltakin asiaa ajatellaan. Niin tai näin, vanhenemiseen liittyviä sairauksia sekä heikkoutta ja haurautta liikunnalla yritetään estää tai siirtää, eli toisin päin ajatellen tavoite on vähintäänkin säilyttää nuoremman ihmisen elinvoima tai peräti tavoitella sitä.
Ihonhoidon (ellei ongelmaiho) ainoa motiivi yleensä on pyrkimys säilyttää iho mahdollisimman kauniina; tasaisena, heleänä ja kimmoisana, harva oikeasti haaveilee vanhan ihmisen ryppyisestä ihosta.
Hiukset, vaatteet meikit, melkein kaikki valitaan ulkonäkö edellä mennen. Vaatteet käyttötarkoitus/järkevyys edellä, mutta parhaalta näyttävä muuten yhtä hyvistä valitaan. Halutaan näyttää hyvältä, ja se taas harvemmin onnistuu menemällä johonkin omituiseen luomumummo tms. suuntaan päin.
- nuorrut100vuottakin
Anna ukkosi heittää mällit naamallesi, hyvä kasvonaamio tulee. :)
- kesi.vä
Aika aikaansa kutakin. Takanapäin on jo eletyt iät, nyt elän tätä ikää ja jos näytän ikäiseltäni niin so what.
Aloittaja sait muilta jo vinkkejä. Itse sanon, että oman tyylin löytäminen ja olemalla oma itsensä.Minusta kait on sitä parhautta myös jos näyttää ikäiseltään. Sillehän ei voi mitään jos ei aina kuulosta :D.
- kesi.vä
siilimuori4 kirjoitti:
Minusta kait on sitä parhautta myös jos näyttää ikäiseltään. Sillehän ei voi mitään jos ei aina kuulosta :D.
Ei voi mitään.. joskus ne ikäkerrostumat pulpahtaa puheissa. Varmaan ilmeissäkin näkyy menneisyyden naaman ilmeet ;)
kesi.vä kirjoitti:
Ei voi mitään.. joskus ne ikäkerrostumat pulpahtaa puheissa. Varmaan ilmeissäkin näkyy menneisyyden naaman ilmeet ;)
No näin. Toisilla useammin kuin joskus. Mihinpä ne ilmeet häviäis, kyllä ne sieltä kurttujen seasta ikääntyessäkin läpi tunkevat :D.
- ent.siivoojaparka
Niin justiinsa.
Onkohan se jonkunlaista ikäkompleksia, jos haluaa aina näyttää ikäistään nuoremmalta keinolla millä hyvänsä.
30 vuoden päästä katselee näitä lähes seitenkymppisenä otettuja valokuvia ja ajattelee, että olenpa minä joskus ollut nuoren näköinen vaikka silloin jo pidin itseäni vanhana ja ryppyisenä. - bessie-
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niin justiinsa.
Onkohan se jonkunlaista ikäkompleksia, jos haluaa aina näyttää ikäistään nuoremmalta keinolla millä hyvänsä.
30 vuoden päästä katselee näitä lähes seitenkymppisenä otettuja valokuvia ja ajattelee, että olenpa minä joskus ollut nuoren näköinen vaikka silloin jo pidin itseäni vanhana ja ryppyisenä.Mitä tarkoittaa ikäkompleksi?
- ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Mitä tarkoittaa ikäkompleksi?
Alemmuuskompleksia oman ikänsä (ikäisensä ulkonäön ja olemuksen) tähden.
- bessie-
Alemmuuskompleksia oman ikänsä (ikäisensä ulkonäön ja olemuksen) tähden.
No se on kyllä tosi huono juttu jos tuntee alemmuuskompleksia oman ikänsä tähden. Arvelen että taustalla täytyy silloin olla muitakin mielenterveysongelmia?
- ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
No se on kyllä tosi huono juttu jos tuntee alemmuuskompleksia oman ikänsä tähden. Arvelen että taustalla täytyy silloin olla muitakin mielenterveysongelmia?
Niinhän se on.
Jos ei pysty hyväksymään itseään sen näköisenä ja sen ikäisenä kuin luonnostaan on (ilman meikkejä, voiteita ja ihmekuureja), niin ongelmahan se. Ei sellainen ihminen varmaan pysty hyväksymään toisiakaan ihmisiä sen näköisinä kuin he luonnostaan ovat. Ja hänen ongelmansa vain pahenee. - bessie-
Niinhän se on.
Jos ei pysty hyväksymään itseään sen näköisenä ja sen ikäisenä kuin luonnostaan on (ilman meikkejä, voiteita ja ihmekuureja), niin ongelmahan se. Ei sellainen ihminen varmaan pysty hyväksymään toisiakaan ihmisiä sen näköisinä kuin he luonnostaan ovat. Ja hänen ongelmansa vain pahenee.Jaa noin päin...
Tuntuu minusta todella pahalta ikäkompleksilta sellainen, että jonkun määrätyn iän (mikä se muuten on?) saavutettuaan lakkaisi nauttimasta omanlaisesta naiseudestaan. Ei ole minun tapani ei. Aina kun huvittaa korostan naisellisuuttani ja seksuaalisuuttani, ja silloinkaan kun en varsin korosta en liioin peittele, tokko pystyisinkään.
Olen oikeasti sitä mieltä, että jos joku todellakin tuntee alemmuuskompleksia ikänsä tähden, syyt voivat olla ties kuinka kaukana. Ehkä huonommuudentunne on saanut alkunsa jo lapsuudessa, nuoruudessa, opiskelu- ja työelämässä, vanhoissa parisuhteissa, missä tahansa. Seurauksena esim. masennus. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Jaa noin päin...
Tuntuu minusta todella pahalta ikäkompleksilta sellainen, että jonkun määrätyn iän (mikä se muuten on?) saavutettuaan lakkaisi nauttimasta omanlaisesta naiseudestaan. Ei ole minun tapani ei. Aina kun huvittaa korostan naisellisuuttani ja seksuaalisuuttani, ja silloinkaan kun en varsin korosta en liioin peittele, tokko pystyisinkään.
Olen oikeasti sitä mieltä, että jos joku todellakin tuntee alemmuuskompleksia ikänsä tähden, syyt voivat olla ties kuinka kaukana. Ehkä huonommuudentunne on saanut alkunsa jo lapsuudessa, nuoruudessa, opiskelu- ja työelämässä, vanhoissa parisuhteissa, missä tahansa. Seurauksena esim. masennus.Sinustahan en edes vihjaillut, vaan heistä jotka peräänkuuluttavat keinoja näyttää nuoremmilta kuin ovat.
- bessie-
Sinustahan en edes vihjaillut, vaan heistä jotka peräänkuuluttavat keinoja näyttää nuoremmilta kuin ovat.
Ei käväissyt mielessänikään, että olisit minusta vihjaillut. Itsestä kertominen sattui vain olemaan helpoin tapa perustella ja selvittää miten asian ajattelen.
Nuorennuskeinot ja vinkit on keskustelun aihe siinä missä joku muukin. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Jaa noin päin...
Olen oikeasti sitä mieltä, että jos joku todellakin tuntee alemmuuskompleksia ikänsä tähden, syyt voivat olla ties kuinka kaukana. Ehkä huonommuudentunne on saanut alkunsa jo lapsuudessa, nuoruudessa, opiskelu- ja työelämässä, vanhoissa parisuhteissa, missä tahansa. Seurauksena esim. masennus.bessie:
"""Aina kun huvittaa korostan naisellisuuttani ja seksuaalisuuttani..."""
Mistä johtunee, että minut on vielä tähän ikään asti ainakin huomattu ulkonäöltäni naiseksi ihan ilman sen kummempia korostuksia kuin pikkusen mascaraa silmäripsiin.
Nimen perusteella tosin joskus luultu mieheksi täällä vieraassa maassa, koska etunimeni päättyy kirjaimeen o. Sitten minut nähtyään jääty suu auki, että nainenhan sinä olet, eikös Suomessa kaikki o-päätteiset olekaan miehiä; Reijo, Keijo, Raimo, Mauno, Tauno ...
Seksuaalisuuttanikaan minun ei ole koskaan huvittanut, tarvinnutkaan, korostaa vieraille ihmisille. En löydä omalla kohdallani minkäänlaista motiivia sellaiseen. - jetsullee
bessie:
Mistä johtunee, että minut on vielä tähän ikään asti ainakin huomattu ulkonäöltäni naiseksi ihan ilman sen kummempia korostuksia kuin pikkusen mascaraa silmäripsiin.
Nimen perusteella tosin joskus luultu mieheksi täällä vieraassa maassa, koska etunimeni päättyy kirjaimeen o. Sitten minut nähtyään jääty suu auki, että nainenhan sinä olet, eikös Suomessa kaikki o-päätteiset olekaan miehiä; Reijo, Keijo, Raimo, Mauno, Tauno ...
Seksuaalisuuttanikaan minun ei ole koskaan huvittanut, tarvinnutkaan, korostaa vieraille ihmisille. En löydä omalla kohdallani minkäänlaista motiivia sellaiseen.sää oot sitte Vieno tai Kauno.
- bessie-
bessie:
Seksuaalisuuttanikaan minun ei ole koskaan huvittanut, tarvinnutkaan, korostaa vieraille ihmisille. En löydä omalla kohdallani minkäänlaista motiivia sellaiseen.Johan me muistaakseni olemme todenneet olevamme erilaisia.
Huomasit varmaan, että kirjoitin seksuaalisuudesta ja nimenomaan omasta seksuaalisuudestani, en siis esim. seksikkyydestä.
Kun nyt ikääntyneenä joskus huvikseni korostan seksuaalisuuttani, niin siinä on mukana monenlaisia sävyjä, pääosin elämäniloa. Se on asenne, jossa on mukana vanhan tasa-arvo feministin keskisormen näyttämistä, tai no ei ehkä ihan niin uhmakasta sentään mutta jotain sinne päin, tietynlaista minulle luontaista itsepäisyyttä ja periksiantamattomuutta, halua herättää miehen kiinnostus (ei aina), iloa ja mielihyvää jo laittautuessa, jne.. Kaikki tuo (ja vielä paljon muutakin) on minun seksuaalisuuttani. - ent.siivoojaparka
jetsullee kirjoitti:
sää oot sitte Vieno tai Kauno.
Onhan niitä monia muitakin o-päätteisiä naisten nimiä Suomessa; Vuokko, Pirkko, Tellervo, Pirjo, Aino, Marjo, Sisko ...
En ollut koskaan ajatellutkaan, että Suomessa tosiaankin on paljon enemmän o-päätteisiä miesten kuin naisten nimiä, kunnes hammaslääkäri kerran katseli yli odotushuoneen ja totesi, että "han tycks inte ha kommit än" ja alkoi kyselemään nimeäni ja koska minulla on tilattu aika. Minun nimistäni miestä hän oli kyselemässä sisään.
Toisen kerran sattui samanlainen, kun yhden kurssin järjestäjät olivat tilanneet meille kaikille osanottajille nimen kanssa varustetut omat kahvimukit. Sukupuolineutraalisuus ei silloin vielä ollut päivän sana ja naisille oli tilattu vaaleanpunaiset ja miehille siniset mukit. Minun nimeni komeili sinisen mukin kyljessä. Sama nolostunut anteeksipyytely, että kun me luultiin, kun ... kun siinä se o nimen lopussa. - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
Johan me muistaakseni olemme todenneet olevamme erilaisia.
Huomasit varmaan, että kirjoitin seksuaalisuudesta ja nimenomaan omasta seksuaalisuudestani, en siis esim. seksikkyydestä.
Kun nyt ikääntyneenä joskus huvikseni korostan seksuaalisuuttani, niin siinä on mukana monenlaisia sävyjä, pääosin elämäniloa. Se on asenne, jossa on mukana vanhan tasa-arvo feministin keskisormen näyttämistä, tai no ei ehkä ihan niin uhmakasta sentään mutta jotain sinne päin, tietynlaista minulle luontaista itsepäisyyttä ja periksiantamattomuutta, halua herättää miehen kiinnostus (ei aina), iloa ja mielihyvää jo laittautuessa, jne.. Kaikki tuo (ja vielä paljon muutakin) on minun seksuaalisuuttani.bessie:
""""Johan me muistaakseni olemme todenneet olevamme erilaisia.""""
Älä viitsi! Minä en ainakaan ole enää herran aikoihin todennut olevani erilainen, sillä olen hetero. - bessie-
bessie:
""""Johan me muistaakseni olemme todenneet olevamme erilaisia.""""
Älä viitsi! Minä en ainakaan ole enää herran aikoihin todennut olevani erilainen, sillä olen hetero."Seksuaalisuuttanikaan minun ei ole koskaan huvittanut, tarvinnutkaan, korostaa vieraille ihmisille. En löydä omalla kohdallani minkäänlaista motiivia sellaiseen."
Jo toisen kerran aika lyhyen ajan sisällä korostat seksuaalista suuntautumistasi, heteroseksuaalisuuttasi. Löydätkö motiivin, ei sillä että itse motiivi kiinnostaisi, vain se että löydätkö? - ent.siivoojaparka
bessie- kirjoitti:
"Seksuaalisuuttanikaan minun ei ole koskaan huvittanut, tarvinnutkaan, korostaa vieraille ihmisille. En löydä omalla kohdallani minkäänlaista motiivia sellaiseen."
Jo toisen kerran aika lyhyen ajan sisällä korostat seksuaalista suuntautumistasi, heteroseksuaalisuuttasi. Löydätkö motiivin, ei sillä että itse motiivi kiinnostaisi, vain se että löydätkö?Taisit vain lukea saman kommentin kaksi kertaa, höppänä. Vai missä se toinen on, missä suuntaustani korostan. Todisteet esiin tai niele kielesi!!!
Tulen kertomaan aina olevani hetero, jos minua erilaiseksi epäillään. Motiivini siihen on väärinkäsitysten välttäminen. Ja voit nyt sit lopettaa sen flirttailusi minulle.
- enmilläänkeksi
Ihmisellä on muitakin aisteja kuin näköaisti. Moni kakku päältä kaunis, vaikka on silkkoa sisältä.
Itse haluan, että minusta tykätään ikineni, hajuineni, juttuineni, touhuineni - ulkonäkö tulee oikeastaan vasta viimeisenä. Niin se vaan on, että kiva ihminen, josta pidät, näyttää kauniilta.
http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1470020700717
"Hajut vaikuttavat enemmän kuin tiedämme – ominaistuoksu ohjaa pariutumista ja välittää tunteita"
"Tiedostamattomat ”hajut” ovat feromoneja, joita emme pysty normaalisti haistamaan, vaan ne vaikuttavat tiedostamattomasti hormonitoimintaamme.
Feromoneilla on Rantalan mukaan monia tehtäviä, eikä kaikkia vielä tunneta. Tähän mennessä niiden tiedetään vaikuttavan ainakin kanssaihmisten tunnetiloihin sekä sukupuolihormonitasoihin ja esimerkiksi parinvalintaan."
http://yle.fi/uutiset/miehen_haju_houkuttelee_naista/6144393
"- Parinvalinnan kannalta on parempi, ettei peitä ominaishajuaan hajusteilla, eikä pyri miellyttämään niitä ihmisiä, jotka eivät kyseisestä ominaishajusta pidä."
"- Naisille miehen haju on tärkein kriteeri parinvalinnassa. Epämiellyttävää hajua ei pysty kompensoimaan edes mukavalla luonteella tai edullisella ulkonäöllä. Miesten mielestä taas naisen haju ja ulkonäkö ovat yhtä tärkeitä, tietää evoluutiobiologian dosentti Markus J. Rantala Turun yliopistosta." - kokeilueiolehyvä
halpa keino ei taida tietää väkivallasta mitään oikeassa elämässä...
- eppu2
Kyllä silloinkin näyttää vanhemmalta, jos suu on aina 20 vaille4.
- kesi.vä
Heh, piti oikein peilistä katso paljonko mun kello on :)
- ent.siivoojaparka
Turha luulo, että näyttäisit nuoremmalta (ja miksi sinun pitäisikään) virnistellessäsi ilman aihetta.
Tämän ikäisillä kuuluukin jo roikkua suupielet silloin, kun on naama pokkana vaikka ajattelisi kuinka mukavia. - eppu2
Turha luulo, että näyttäisit nuoremmalta (ja miksi sinun pitäisikään) virnistellessäsi ilman aihetta.
Tämän ikäisillä kuuluukin jo roikkua suupielet silloin, kun on naama pokkana vaikka ajattelisi kuinka mukavia.Ei silloin nuoremmalta näytäkään, mutta voi näyttää vanhemmalta.
Oikealla hymyllä ja virnistyksellä, on näkemykseni mukaan eroa. - ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Ei silloin nuoremmalta näytäkään, mutta voi näyttää vanhemmalta.
Oikealla hymyllä ja virnistyksellä, on näkemykseni mukaan eroa.No mutta miksi sitten hymyillä, jos ei hymyilytä? Paitsi ettei näyttäisi vanhalta? Ja onkos vanhalta näyttämisessä jotain vikaa?
"Kunnioita harmaahapsista", sanoo Herran Sana.
e.sp (lähes pappi)
- 60plus
Kaunistelevat mielipiteitään, mummopalsta!
Kyllä kaikki haluavat näyttää nuorekkailta oikeasti. Sillehän ei voi mitään, jos on antanut mahansa kasvaa ja kalja on maistunut.- ent.siivoojaparka
Kaljapöhö pitää kasvot sileinä vielä vanhanakin.
Yleensäkin vähän pullukat ihmiset vaikuttavat nuoremmilta kuin ikäisensä liian isoon nahkaan puetut luurangot. - eppu2
Kaljapöhö pitää kasvot sileinä vielä vanhanakin.
Yleensäkin vähän pullukat ihmiset vaikuttavat nuoremmilta kuin ikäisensä liian isoon nahkaan puetut luurangot.Nyt rupesi naurusuoni pulputtamaan
´´isoon nahkaan puetut luurangot´´.
- Taika-asu
Tiukat rikoo sortsit ja napapaita verhuamaan 130 kilon 165 cm vartalua. Nuoremmalta et vois näyttää.
- ent.siivoojaparka
Just!
Alkoi vähän satelemaan. Pitää vain lähteä aikuisten vaatteissa liikkeelle tällä kertaa.
- keinojamonta
Vanhan kansan hyvä konsti toimii vielä nykyaikanakin:
Kaulaa myöten suossa ja muovipussi päässä.
On tosi nuorekkaan näköinen ulkomuoto.
Ja käyttämällä mainoskassia näyttää vieläkin trendikkäämmältä! - exexexex
Sumopainijan kokoinen kroppa niin rypyt siliää kuin itsestään. Nesteturvotus ja kortisonilääkitys nuorentaa. Älkää missään nimessä menkö salille treenaamaan. Voitte pian saada lihaksia. Pääasia että kasvot ovat sileät, muulla siitä alaspäin ei tässä iässä ole väliä, vaatteet on sitä varten että epäkohdat peitetään.
- edestäpäin
sitten on paljon näitä naisia: takaapäin niinkuin brigitte bardot ja edestäpäin kuin esa pakarinen
- exexexex
edestäpäin kirjoitti:
sitten on paljon näitä naisia: takaapäin niinkuin brigitte bardot ja edestäpäin kuin esa pakarinen
Mikä sen esapakarisilmeen sai aikaan? Hymy on nopein kasvonkohotus ja hymyyn vastataan hymyllä.
- näitälöytyy
edestäpäin kirjoitti:
Takaa kuin lukio, edestä kuin museo!
- bessie-
näitälöytyy kirjoitti:
Takaa kuin lukio, edestä kuin museo!
Entä jos sattuu hymyilemään ja olemaan positiivinen?
Takaa kuin lukio, edestä kuin yliopisto?
Ymmärrän huumoriyritelmän, mutta mielestäni tällaiset takaa sitä edestä tätä 'vitsit' ovat pohjimmiltaan ylemmyydentuntoista pilkkaamishuumoria, minua sellainen ei ole koskaan naurattanut.
Kerran yksi yli ysikymppinen sokea mummo sanoi mulle,
että kato nyt eikö ole sileä iho hänellä, no tietysti minä siinä ihmettelemään,
no jo on, miten se on noin hyvin säilynyt, mummo vastasi, että
en käytä vettä koskaan kun pesen naamani.
Taisi olla mummolla taika-aineet.- taattujuttu
Hommaat kuule nuoren miehen itsellesi ja rupeet käyttämään minihameita ja toppeja. Räikeä meikkipossu look kruunaa vielä kaiken. ;)
- ent.siivoojaparka
Jos vieläkin nuoremmalta haluaa näyttää, niin Peppi Pitkätossu peruukki päähän.
- Realismia_kehiin
----Pääasia että kasvot ovat sileät, muulla siitä alaspäin ei tässä iässä ole väliä, vaatteet on sitä varten että epäkohdat peitetään. ---
Entä kun on aika riisua vaatteet ja mahdollisesti aivan uuden kumppanin kanssa?
Sitä vartenhan sitä halutaan näyttää nuorekkaalta, jotta löytyisi uusi ja vireä seksipartneri.- ykskuuskymppinen
Ahaa! vai sitä varten, minä laittaudun ihan itseäni ja tuota vanhaa ja ah´niin vireää seksipartneriani miellyttääksen, minä kun satun olemaan vielä "vireämpi"............. .
Ajatteles, aloittaja, jos kamppailussa näyttää nuoremmalta, käykin niin, että joku ajattelee kun sua kohtaa että kiesus miten vanhalta tuo nelikymppinen näyttää!
Että onko loppujen lopuksi väliä, kuitenkaan et voi ohjata toisten ajatuksia.- Lupiini_11
Haluan miellyttää itseäni ja peilikuvani on silloin tärkeä. Toisten ajatuksia en halua ohjata mitenkään, jokainen ajatelkoon miten huvittaa, mitä se minulle edes kuuluu. Kokemukseni mukaan toiset ihmiset eivät yleensä ajattele yhtään mitään, ellei siihen ole erityistä syytä. Sen sijaan jotkut ovat ihan tosissaan ylihuolestuneita siitä, mitä "muut" ajattelevat. Miksi ihmeessä?
Toki voi tulla tilanne, että haluaisin näyttää nuoremmalta ihan yhden ja tietyn ihmisen silmissä....ja olla edukseni muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838426Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732790- 131122
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61893- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72782