Tunnelilla vaikka Tampere sen melkein maksaakin.
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/hs-tampereen-rantatunnelissa-autojen-ylinopeutta-valvovat-keskinopeuskamerat/
Ilmeisesti Tampere maksaa tästäkin systeermistä sen minimissään 2/3 mutta rahat vie 100 % valtio. Niin sitä pitää meidän veroäyrejä hoidella.
Valtio se vaan meinaa rikastua
10
114
Vastaukset
- yks_tie_monta_asiaa
Onhan niitä tunnelille vaihtoehtoisia reittejä.
- siltimemaksaa
On niiitä niin mutta silti kaupunki sen maksaa melkein kokonaan vaikkei kukaan sitä käyttäisi.
- IsoVeliValvooKaikkia
Tuossa systeemissä JOKAISEN auton rekisterinumero kuvataan, ei vain ylinopeutta ajavat. Näppärästi alkaa rekisteriä syntymään ihmisten liikkeistä. S-kortin tiedonkeruusta kyllä valitetaan, vaikka sitä ei ole kenenkään pakko ottaa. No, toistaiseksi tämän välttää kun ei aja tunnelin kautta, mutta kun alkuun on päästy, valvonta leviää kaikkialle.
On tärkeää, että henkilöautoille voidaan luoda selkeä tunnistepohjainen seurantajärjestelmä. Vain riittävällä seurannalla voidaan veroporkkanaa käyttää siten, että ihmisten liikkumistottumukset muuttuvat. Kevyt liikenne ja toimiva julkinen liikenne ovat avaimia ihmisten asumisviihtyvyyteen ja mukavuuteen. Kun haitallinen henkilöautoliikenne ollaan saatu aisoihin, niin ihmisille jää paljon enemmän aikaa toimia esim. erilaisissa lähidemokratia, kulttuuri ja ympäristöprojekteissa. Porrastetut kilomertirajat henkilöautojen verotuksen ja liikennevakuutuksien perusteina ovan järkeviä ja perusteltuja kaikkialla missä henkilöautoja ei voida käyttää hyödyllisesti. Erityisalueiden kuten, koulujen, lastentarhojen, sairaaloiden, ihmisten kulkureittien, kokoontumisaluiden ja luonto, sekä virkistysalueiden henkilöautoliikenteen tulee olla sellaista, ettei se häritse ihmisten normaalia arjen toimintaa. On ihan ok, että he jotka esim. tunnelia tarvitsevat ja käyttävät maksavat siitä, että heille ollaan niitä rakennettu. Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Ja tässä uudenlaisessa ympäristö ja liikennekulttuurissa Tamperekin voi merkittävässä edelläkävijän roolissa, jos niin tahdotaan. Ihminen kuitenkin on tärkein yksikkö, joka voi vaikuttaa ympäristönsä ja asuinalueensa hyvinvointiin .
- Viherhippihaihattelijat
Autoilijat joutuvat aina maksamaan kaiken. Pössyttelevät viherhipit eivät maksa mitään. Päinvastoin käyvät sossusta kaiken aikaa mankumassa lisää rahaa entisten jatkoksi.
Viherhippihaihattelijat kirjoitti:
Autoilijat joutuvat aina maksamaan kaiken. Pössyttelevät viherhipit eivät maksa mitään. Päinvastoin käyvät sossusta kaiken aikaa mankumassa lisää rahaa entisten jatkoksi.
No ei ne ainakaan ole maksanut toimivaa ja selkeästi merkittyä kevyenliikenteen väylästöä. Samoin on vielä monin eri paikoin mm. alkuperäisen ja ennallistetun rantaluonnon ja rantavesiluonnon vielä pahasti kesken, ellei jopa suoranaisesti työt asian eteen aloittamatta. Laki Suomessa on sellainen, että jokaiselle on taattava perustoimeentulo, mikäli henkilö jostain syystä ei pysty sitä itse hankkimaan. Siitä on aika turhaa valittaa. Kysymys siinäkin asiassa on se, onko kaikkein heikoimmassa asemassa olevat yhtäläisessä asemassa, kuin he, jotka osaavat käyttää järjestelmää siten, että tulevat sillä toimeen. Toimiva joukkoliikenne on jokaisen etu. Ja on omalta osaltaan luomassa myös mahdollisuuksia perustuslaissa mainittuihin ihmisen itsensä kehittämisen ja kulttuurin harrastamisen oikeuksiin. Kevyen likenteen suosiminen on kaikinpuolin järkevä ratkaisu siellä missä se on mahdollista. Ja sen eteen kasattujen ongelmien poistaminen on olennaisen merkittävä tehtävä. Ja kuuluu perustuslaissa mainittuun jokaiselle kuuluvaan mahdollisuuteen vaikuttaa omassa elintympäristössään oleviin asioihin.
- Viherhippihaihattelijat
Greenway kirjoitti:
No ei ne ainakaan ole maksanut toimivaa ja selkeästi merkittyä kevyenliikenteen väylästöä. Samoin on vielä monin eri paikoin mm. alkuperäisen ja ennallistetun rantaluonnon ja rantavesiluonnon vielä pahasti kesken, ellei jopa suoranaisesti työt asian eteen aloittamatta. Laki Suomessa on sellainen, että jokaiselle on taattava perustoimeentulo, mikäli henkilö jostain syystä ei pysty sitä itse hankkimaan. Siitä on aika turhaa valittaa. Kysymys siinäkin asiassa on se, onko kaikkein heikoimmassa asemassa olevat yhtäläisessä asemassa, kuin he, jotka osaavat käyttää järjestelmää siten, että tulevat sillä toimeen. Toimiva joukkoliikenne on jokaisen etu. Ja on omalta osaltaan luomassa myös mahdollisuuksia perustuslaissa mainittuihin ihmisen itsensä kehittämisen ja kulttuurin harrastamisen oikeuksiin. Kevyen likenteen suosiminen on kaikinpuolin järkevä ratkaisu siellä missä se on mahdollista. Ja sen eteen kasattujen ongelmien poistaminen on olennaisen merkittävä tehtävä. Ja kuuluu perustuslaissa mainittuun jokaiselle kuuluvaan mahdollisuuteen vaikuttaa omassa elintympäristössään oleviin asioihin.
Ja kukahan muu ne väylät sitten on maksanut kuin veroamaksava autoilija? Ei ainakaan ne sossun rahoilla pössyttelevät viherhipit!
- verom-maksaja
Viherhippihaihattelijat kirjoitti:
Ja kukahan muu ne väylät sitten on maksanut kuin veroamaksava autoilija? Ei ainakaan ne sossun rahoilla pössyttelevät viherhipit!
Jokainen veronmaksaja. Sossun rahoilla elävät persut ja muut loiset ei tosiaan niihin talkoisiin osallistu.
verom-maksaja kirjoitti:
Jokainen veronmaksaja. Sossun rahoilla elävät persut ja muut loiset ei tosiaan niihin talkoisiin osallistu.
On kuitenkin todettava, että jokainen, jopa useimmat tulottomatkin henkilöt on Suomessa saatettu verotuksen piiriin. Vain erityistä osaamista ja yhteiskunnallista asemaa nauttivat voivat suunnitella veronsa siten, että niiden kanssa voi pärjää paremmin.
Verovaroja tulisikin siis suunnata yhä enemmän siten, että Suomessa varsin oivallinen kevytliikenne saadaan toimimaan niin, että ihmiset voivat ajaa toimivaa kevyenliikenteen verkostoa pitkin. Valitettavasti Tampereella ei kuitenkaan tilanne ole aimmin mainitun kaltainen. Vaan monet katkoskohdat ja merkintöjen epäselvyys ja puutteet kevyenliikenteen reittiverkostossa aiheuttavat vaaraa paitsi lapsille, niin myös muutenkin turhaa ja tarpeetonta sekaanusta.
Mikä asiassa on ongelma, jos satoja miljoonia veronmaksajien varoja on Tampereella syydetty henkilöautoliikenteen aiheuttamien ongelmien ratkaisuihin? Jos pohjaksi otetaan aiemmin toimineet suomalaiset maaseutuyhteisöt, niin ei niidenkään pihojen, tuotantomaan ja luontoaluiden läpi vedetty maanteitä. Ja siksi ne tiet ovat kiemuraisia. Nykyään teiden ei tarvitse olla enää mutkaisia, koska asia voidaan muuten hoitaa kaavoituksen keinoilla. Mutta silti jotkut tahtovat, että henkilöautoreitit jyrisivät ihmisten ikkunoiden alla. Ja, että niissä ei oltaisi huomioitu kevyenliikenteen käyttöön soveltuvia piennarosia.
Eikö juuri nyt ole oikea aika muuttaa suuntaa ja suunnata verovaroja ihmisiin ja heidän tarpeisiinsa? Ihminen kuitenkin ajaa aina ja kaikissa tapauksissa henkilöautojen ohi merkityksessään ja tärkeydessään. Etenkin kun henkilöautoiluun liittyvät jättihankkeet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on Tampeella saatu jo valmiiksi.
- kkjhjh
...niin tai sit vaan ei aja ylinopeutta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .472966Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242639Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3391703- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26770- 44739