Valtio se vaan meinaa rikastua

valtiotienaa

10

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks_tie_monta_asiaa

      Onhan niitä tunnelille vaihtoehtoisia reittejä.

      • siltimemaksaa

        On niiitä niin mutta silti kaupunki sen maksaa melkein kokonaan vaikkei kukaan sitä käyttäisi.


    • IsoVeliValvooKaikkia

      Tuossa systeemissä JOKAISEN auton rekisterinumero kuvataan, ei vain ylinopeutta ajavat. Näppärästi alkaa rekisteriä syntymään ihmisten liikkeistä. S-kortin tiedonkeruusta kyllä valitetaan, vaikka sitä ei ole kenenkään pakko ottaa. No, toistaiseksi tämän välttää kun ei aja tunnelin kautta, mutta kun alkuun on päästy, valvonta leviää kaikkialle.

    • On tärkeää, että henkilöautoille voidaan luoda selkeä tunnistepohjainen seurantajärjestelmä. Vain riittävällä seurannalla voidaan veroporkkanaa käyttää siten, että ihmisten liikkumistottumukset muuttuvat. Kevyt liikenne ja toimiva julkinen liikenne ovat avaimia ihmisten asumisviihtyvyyteen ja mukavuuteen. Kun haitallinen henkilöautoliikenne ollaan saatu aisoihin, niin ihmisille jää paljon enemmän aikaa toimia esim. erilaisissa lähidemokratia, kulttuuri ja ympäristöprojekteissa. Porrastetut kilomertirajat henkilöautojen verotuksen ja liikennevakuutuksien perusteina ovan järkeviä ja perusteltuja kaikkialla missä henkilöautoja ei voida käyttää hyödyllisesti. Erityisalueiden kuten, koulujen, lastentarhojen, sairaaloiden, ihmisten kulkureittien, kokoontumisaluiden ja luonto, sekä virkistysalueiden henkilöautoliikenteen tulee olla sellaista, ettei se häritse ihmisten normaalia arjen toimintaa. On ihan ok, että he jotka esim. tunnelia tarvitsevat ja käyttävät maksavat siitä, että heille ollaan niitä rakennettu. Ilmaisia lounaita ei ole olemassa. Ja tässä uudenlaisessa ympäristö ja liikennekulttuurissa Tamperekin voi merkittävässä edelläkävijän roolissa, jos niin tahdotaan. Ihminen kuitenkin on tärkein yksikkö, joka voi vaikuttaa ympäristönsä ja asuinalueensa hyvinvointiin .

      • Viherhippihaihattelijat

        Autoilijat joutuvat aina maksamaan kaiken. Pössyttelevät viherhipit eivät maksa mitään. Päinvastoin käyvät sossusta kaiken aikaa mankumassa lisää rahaa entisten jatkoksi.


      • Viherhippihaihattelijat kirjoitti:

        Autoilijat joutuvat aina maksamaan kaiken. Pössyttelevät viherhipit eivät maksa mitään. Päinvastoin käyvät sossusta kaiken aikaa mankumassa lisää rahaa entisten jatkoksi.

        No ei ne ainakaan ole maksanut toimivaa ja selkeästi merkittyä kevyenliikenteen väylästöä. Samoin on vielä monin eri paikoin mm. alkuperäisen ja ennallistetun rantaluonnon ja rantavesiluonnon vielä pahasti kesken, ellei jopa suoranaisesti työt asian eteen aloittamatta. Laki Suomessa on sellainen, että jokaiselle on taattava perustoimeentulo, mikäli henkilö jostain syystä ei pysty sitä itse hankkimaan. Siitä on aika turhaa valittaa. Kysymys siinäkin asiassa on se, onko kaikkein heikoimmassa asemassa olevat yhtäläisessä asemassa, kuin he, jotka osaavat käyttää järjestelmää siten, että tulevat sillä toimeen. Toimiva joukkoliikenne on jokaisen etu. Ja on omalta osaltaan luomassa myös mahdollisuuksia perustuslaissa mainittuihin ihmisen itsensä kehittämisen ja kulttuurin harrastamisen oikeuksiin. Kevyen likenteen suosiminen on kaikinpuolin järkevä ratkaisu siellä missä se on mahdollista. Ja sen eteen kasattujen ongelmien poistaminen on olennaisen merkittävä tehtävä. Ja kuuluu perustuslaissa mainittuun jokaiselle kuuluvaan mahdollisuuteen vaikuttaa omassa elintympäristössään oleviin asioihin.


      • Viherhippihaihattelijat
        Greenway kirjoitti:

        No ei ne ainakaan ole maksanut toimivaa ja selkeästi merkittyä kevyenliikenteen väylästöä. Samoin on vielä monin eri paikoin mm. alkuperäisen ja ennallistetun rantaluonnon ja rantavesiluonnon vielä pahasti kesken, ellei jopa suoranaisesti työt asian eteen aloittamatta. Laki Suomessa on sellainen, että jokaiselle on taattava perustoimeentulo, mikäli henkilö jostain syystä ei pysty sitä itse hankkimaan. Siitä on aika turhaa valittaa. Kysymys siinäkin asiassa on se, onko kaikkein heikoimmassa asemassa olevat yhtäläisessä asemassa, kuin he, jotka osaavat käyttää järjestelmää siten, että tulevat sillä toimeen. Toimiva joukkoliikenne on jokaisen etu. Ja on omalta osaltaan luomassa myös mahdollisuuksia perustuslaissa mainittuihin ihmisen itsensä kehittämisen ja kulttuurin harrastamisen oikeuksiin. Kevyen likenteen suosiminen on kaikinpuolin järkevä ratkaisu siellä missä se on mahdollista. Ja sen eteen kasattujen ongelmien poistaminen on olennaisen merkittävä tehtävä. Ja kuuluu perustuslaissa mainittuun jokaiselle kuuluvaan mahdollisuuteen vaikuttaa omassa elintympäristössään oleviin asioihin.

        Ja kukahan muu ne väylät sitten on maksanut kuin veroamaksava autoilija? Ei ainakaan ne sossun rahoilla pössyttelevät viherhipit!


      • verom-maksaja
        Viherhippihaihattelijat kirjoitti:

        Ja kukahan muu ne väylät sitten on maksanut kuin veroamaksava autoilija? Ei ainakaan ne sossun rahoilla pössyttelevät viherhipit!

        Jokainen veronmaksaja. Sossun rahoilla elävät persut ja muut loiset ei tosiaan niihin talkoisiin osallistu.


      • verom-maksaja kirjoitti:

        Jokainen veronmaksaja. Sossun rahoilla elävät persut ja muut loiset ei tosiaan niihin talkoisiin osallistu.

        On kuitenkin todettava, että jokainen, jopa useimmat tulottomatkin henkilöt on Suomessa saatettu verotuksen piiriin. Vain erityistä osaamista ja yhteiskunnallista asemaa nauttivat voivat suunnitella veronsa siten, että niiden kanssa voi pärjää paremmin.
        Verovaroja tulisikin siis suunnata yhä enemmän siten, että Suomessa varsin oivallinen kevytliikenne saadaan toimimaan niin, että ihmiset voivat ajaa toimivaa kevyenliikenteen verkostoa pitkin. Valitettavasti Tampereella ei kuitenkaan tilanne ole aimmin mainitun kaltainen. Vaan monet katkoskohdat ja merkintöjen epäselvyys ja puutteet kevyenliikenteen reittiverkostossa aiheuttavat vaaraa paitsi lapsille, niin myös muutenkin turhaa ja tarpeetonta sekaanusta.
        Mikä asiassa on ongelma, jos satoja miljoonia veronmaksajien varoja on Tampereella syydetty henkilöautoliikenteen aiheuttamien ongelmien ratkaisuihin? Jos pohjaksi otetaan aiemmin toimineet suomalaiset maaseutuyhteisöt, niin ei niidenkään pihojen, tuotantomaan ja luontoaluiden läpi vedetty maanteitä. Ja siksi ne tiet ovat kiemuraisia. Nykyään teiden ei tarvitse olla enää mutkaisia, koska asia voidaan muuten hoitaa kaavoituksen keinoilla. Mutta silti jotkut tahtovat, että henkilöautoreitit jyrisivät ihmisten ikkunoiden alla. Ja, että niissä ei oltaisi huomioitu kevyenliikenteen käyttöön soveltuvia piennarosia.
        Eikö juuri nyt ole oikea aika muuttaa suuntaa ja suunnata verovaroja ihmisiin ja heidän tarpeisiinsa? Ihminen kuitenkin ajaa aina ja kaikissa tapauksissa henkilöautojen ohi merkityksessään ja tärkeydessään. Etenkin kun henkilöautoiluun liittyvät jättihankkeet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on Tampeella saatu jo valmiiksi.


    • kkjhjh

      ...niin tai sit vaan ei aja ylinopeutta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      131
      3891
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3269
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      34
      2884
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2792
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      134
      2469
    6. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      50
      2104
    7. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      95
      1286
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

      Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1266
    9. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      13
      1182
    10. Oot kyl rakas

      Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1139
    Aihe