En koe enää kuuluvani yhteiskuntaan

fgthfghfhdf

Käyn töissä, palkasta lähtee automaattisesti verot. Maksan vuokran ajallaan ja säntillisesti, kulutan vähemmän kuin ansaitsen. Jos joku asia menee ulosottoon, niin ulosottomies saa napattua sen palkastani. Minulla on kaikki, mihin olen sitoutunut suoravelotuksessa (sähköt, liiton maksut jne.) ja ne hoidan asiallisesti, koska olen sitoutunut tekemään niin. Viimeisiltä vuosilta minulla on hakematta joitain tuhansia euroja valtiolta ja Kelalta.

Postit menee lukematta suoraan roskikseen, raha on minulle aika yhdentekevä asia ja en ole vuosiin hakenut ylityökorvausta tekemistäni ylitöistä. Pidän poliisia, virkamiehiä ja Suomen valtiota vastenmielisenä.

En ole syyllistynyt rikokseen (muuta kuin irtolaisuuteen ja siihen, että en hoida "paperiasioita") ja käsittääkseni rikosrekisterini on puhdas. En ole myöskään väkivaltainen, enkä ole kaskaan ollutkaan, en myöskään ole koskaan ajatellut ottaa oikeutta omiin käsiini.

Olen aikoinaan joutunut petoksen uhriksi ja olin jopa vankilassa tutkintavankeudessa lyhyen pätkän kun asioita selvitettiin ja minusta tehtiin perättömiä rikosilmoituksia (useampia). Väitteet todettiin perättömiksi ja valheellisiksi, mutta tekijät pääsivät kuin koira veräjästä kun minulla ei ollut enää voimavaroja vaatimaan heille rangaistusta ja syyttäjä, joka teki syyttämättäjättämispäätöksen ei olisi lähtenyt ajamaan asiaa ilman minun pyyntöäni.

Siihen asti olin hoitanut asiani mallikkaasti ja olin mukana monessa erilaisessa yleishyödyllisessä toiminnassa.

Luulin saavani vankilatuomion niiden valheiden takia joita minusta levitettiin näiden huijarien toimesta (siinä oli yhden sana kahden sanaa vastaan). Sairastuin vaikeaan masennukseen ja menetin luottamukseni kokonaan Suomen oikeusjärjestelmään.

Huijarit teki hyvän tilin ja minä jouduin konkurssiin kun masennuksessa ei ollut voimaa hoitaa asioita, hyvä jos sängystä ylös pääsi.

Kun on noussut sieltä suosta, niin olen ymmärtänyt, että oma arvomaailmani on ihan erilainen kuin, mikä on Suomen valtion arvomaailma (kyse ei ole vain siitä, mitä minulle tapahtui). Olen ymmärtänyt, että en halua kuulua tähän yhteiskuntaan, enkä kuulukaan. Olen myös ymmärtänyt, että mitään en pysty täältä mukaani ottamaan, kun minusta aika joskus jättää. Olen myös ymmärtänyt, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia synnyinmaastaan tai ihonväristään riippumatta ja kenelläkään ei ole oikeutta enempään kuin toisilla on.

Vaikka sitä on vaikea uskoa, niin elämäni muuttui paremmaksi tuon kokemuksen seurauksena ja pystyn vasta nyt ymmärtämään joitain asioita, mitä en pystynyt ymmärtämään ennen vanhaan.

En enää koe olevani osa tätä yhteiskuntaa, en pidä tätä yhteiskuntaa säilyttämisen arvoisena vaan mielelläni jopa näkisin jonkun toisen valtion ottavan haltuunsa tämän maan (itse olen nykyään jonkinlainen pasifisti, enkä osallistuisi tuollaiseen toimintaan puolesta tai vastaan).

30

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuten niin kaunis Suomi mutta paska yhteiskunta. ja ihmiset. No ei kaikki.

    • 43547

      Samaa mieltä olen aloittajan kanssa, hyvä aloitus aiheesta.

    • Jiddu Krishnamurti toteaa:


      Ei ole terveyden merkki, että on sopeutunut syvästi sairaaseen yhteiskuntaan.

    • hjgjhklfjfkjgkfg

      Yhteiskunnalla on ainoastaan kaksi asiaa, joilla se saa pidettyä rahvaan hyppysissään ja kuuliaisina.

      1. Pelko.
      Ihminen, jota yhteiskunta pystyy pelottamaan rangaistusten ja sanktioiden avulla ei uskalla nousta järjestelmää vastaan.

      2. Ihmisellä on menetettävää.
      Ihmisellä on omasta mielestään jotain menettämisen arvoista ja hän pelkää sen menettämistä.

      Yhteiskunnalla ei ole enää otetta ihmiseen, jolla ei ole enää mitään menetettävää ja joka ei pelkää.

      • No hitto. Meikällä menee sit lujaa-


      • Erakkomainen_eläjä

        Tuo kohta 1 ei hetkauta,mutta tuo kohta 2 on jo mietitettykin.
        Eli testamentti on tehty ja tietyillä ehdoin on voimassa.Eli omaisuutta on.
        Eli paskaako sitten tässä :)


    • raakaaonelämä

      Aloittajalta erittäin hyvä kirjoitus.
      Uskon että niiden ihmisten määrä kasvaa koko ajan, hurjaa vauhtia jotka ajattelevat samoin.

      Suomi on mennyt siihen oravanpyörään joissa rahalla ja omaisuudella on vain merkitystä.

      Syrjäytyneistä tai köyhistä haluttaisiin päästä eroon, tavalla ja toisella.
      Kun joku hyppää junan alle tai ajaa rekan eteen on eliittiä jotka myhäilee: "taas valtio säästää rahaa kun ei totakaan syrjäytynyttä tarvitse pönkittää".
      Kovat on nykyään elämänarvot ja kovemmaksi menee.
      Kiitos hallituksen ja lainsäätäjien.

      Raha...raha...raha.. kaikuu eduskuntatalon käytävillä huuto. Eliitille lisää rahaa.
      Minulla meni hyvin 20 vuotta sitten. Oli hienot omat asunnot ja perhe. Työtäkin riitti kunhan vaan tahkosi lisää rahaa.
      Sitten tuli konkurssi ja siitä alkoi kulku köyhyyteen.
      Meni omat asunnot, perhe, sukulaiset ja työt.

      Vähän aikaan rimpuilin vastaan ja hankin uuden ammatin, p..kahomman sellaisen jota vihasin. Mutta jotain sain maksettua veloistani. Mutta kun se palkka ei mihinkään riittänyt iski vähitellen masennus, viina y.m. Myös viha yhteiskuntaa kohtaan.
      laskeskeltiin maksusuunnitelmia ja saneerauksia. Ei onnistunut.

      En ota lakia omaan kouraani. Oikeutta ei Suomessa saa. Oikeus on valunut epämääräisten rötösherrojen käsiin. Osa niistä istuu eduskunnassa ja jopa hallituksessa.

      Mitä nyt kohta eläkeiässä olevan äijän käteen on jäänyt elämässä?
      Ystävät ja sukulaiset jopa omat lapset ovat kaikonneet.
      Elelen yksikseni pienessä haisevassa yksiössä. En jaksa siivota, en pestä pyykkiä.
      Käyn kaupassa ostamassa lenkkimakkaraa ja kaljaa. Istun sohvalla ja katselen kisoja.
      Kukaan ei enää soita (ei enää 15 vuoteen) enkä kyllä minäkään soita kenellekään.
      Joskus tulee postista jonkun perintätoimiston lasku 10 vuoden takaa ja sehän menee tietenkin roskiin.
      Kun pääsen eläkkeelle UO saa 30 euroa/kk:ssa.

      Minulle jää 450 euroa/kk:ssa käteen. Siitä sitten lääkkeet, bussimatkat kauppaan, puhelin-nettilasku.

      Raaka ja kova on yhteiskuntamme. Velat on maksettava, mutta jos niitä ei pysty maksamaan onko parempi että UO ei saa sitä 30 euroa. Niinhän siinä käy jos päätän olla seuraava junana alle hyppäävä.

    • sbryv

      Yhteiskunta on investoinut kovaa jokaiseen jo ilmaisen peruskoulutuksen kautta. Jopa ilmaista korkeakoulutustakin on tarjolla. Kenenkään ei toivota hyppäävän junan alle, vaan hyödyntävän potentiaalinsa työmarkkinoilla.

      • raakaaonelämä

        Tällästä 60v äijjää ei investoinnit auta.
        Kun työttömänä on oltu jo useita vuosia ei ole enää mitään mahdollisuuksia työllistymiseen.
        Kun lääkkeitä vedetään päähän kourallinen joka päivä, niin mitkä on työllisyysmahdollisuudet?
        Sanotaan, ettei toivota hyppäävän junanan alle, mutta hiljaa itsekseen mietitään, et:"hyppäis nyt jo, ettei lainsäätäjien omaatuntoa painosteta.".
        Kokoomus ja Kepu pääministeristä alkaen on p..kanjauhajia.


      • avhech

        Jos on valmis ottamaan vastaan kaikkea työtä ja muuttamaan työn perässä, lähes jokainen työttömyyskorvaukseen oikeutettu voi saada työtä. Ikä toki vaikuttaa siten, ettei moniin hyviin ammatteihin kouluttautuminen enää käy kyseeseen, mutta aikanaan sekin olisi ollut mahdollista.

        Mutta juuri siksi työikäisillä ja -kykyisillä pitäisi mielestäni olla ankara työntekovelvollisuus, että vanhuksista pystyttäisiin pitämään huolta.


      • yopelius

        A. Ei ole mitään ilmaista.
        B. Lähtevien meppien jättikorvaukset vasta alkusoittoa - nyt paljastuivat edut puolisoille ja lapsille sekä isot eläkkeet
        Julkaistu: 28.5.2014 11:41

        Muhkean jäähyväistilin lisäksi entisten meppien perheiden terveydenhuoltokulut korvataan lähes kokonaan.
        Ilta-Sanomat uutisoi tänään europarlamentista pudonneiden meppien avokätisistä siirtymäkorvauksista.

        Pois jättäytyneet mepit eivät jää tyhjän päälle. Mitä pidempään on toiminut parlamentissa, sitä suurempi korvaus on. Yksi vuosi parlamentissa tuo kuukauden korvauksen – eli esimerkiksi 15 vuotta Brysselissä ollut ja nyt pudonnut Eija-Riitta Korhola on oikeutettu yli 120 000 euron korvauksiin.

        Enimmillään niin sanottua siirtymäkorvausta voi saada jopa 192 500 euron edestä.

        Korvaus pohjautuu edustajien reilun 8000 euron kuukausipalkkaan. Siirtymäkorvauksen vähimmäismäärä vastaa kuuden kuukauden palkkaa eli yli 48 000 euroa. Vähintään sen verran saavat kaikki, jotka ovat toimineet meppeinä vähintään vuoden.

        Lähtöetuja myös puolisolle ja lapsille

        Eikä tässä vielä kaikki.

        Brittilehti Guardian uutisoi nyt, että muhkean jäähyväistilin lisäksi lähtevälle mepille ja tämän perheelle maksetaan kaksi kolmasosaa heidän kaikista terveydenhoitokuluistaan.

        Käytännössä terveydenhuolto maksetaan meppien lisäksi heidän puolisolle tai pitkäaikaiselle kumppanille ja alle 21-vuotiaille lapsille. Lisäksi kesäkuun lopussa Euroopan parlamentin jättävä meppi on oikeutettu korvaukseen, joka kattaa puolet heidän yleisistä kuluistaan kolme kuukautta lähdön jälkeen.

        Tämä tarkoittaa käytännössä noin 6535 euron könttäsummaa.

        Eläke-edut raivostuttavat Briteissä

        Guardian kertoo myös, että Britanniassa kuohuntaa ovat herättäneet meppien eläke-edut. Pisimpään palvelleet mepit saavat lakisääteistä, veronmaksajien kustantamaa eläkettä noin 70 prosenttia palkastaan, summa on jopa 67 000 euroa vuodessa.

        Kohua Briteissä herätti se, että osa ennen vuotta 2009 parlamenttiin päässeistä mepeistä saa vielä toista eläkettä, jota maksetaan jopa 50 000 euroa vuodessa. Raivoa Briteissä nostatti se, että toisen lisäeläkesysteemin rahoittaminen vaati lisärahoitusta maan veronmaksajilta.

        Heini Särkkä, Antti Honkamaa, Valtteri Varpela.


    • sikamainenkehitys

      Kreikkalainen totes jo muutama tuhat vuotta jotenkin seuraavasti:

      Oikeudenmukaisuus on köyhiä varten, rikkaille riittää laki.

      Kaikki kuitenkin haluaa sen normistatuksen, eli talo, mökki, auto ja vene. Jos niitä ei ole, niin on luuseri. Ei saa naista jne. jne.

      Käsittääkseni Suomi on vauraampi kuin koskaan aiemmin, se vain jakautuu epätasaisemmin kuin ennen. Tämä kehitys koskee tietenkin kaikkia länsimaita. Osa kähmii kaiken itselleen, eikä välitä muista. Osa näistä harrastaa vielä äärisuvakismia ja yrittävät sitä kautta valkopestä huonoa omaatuntoaan. Onhan sikarikkaalla oltava väkisinkin vähän huono omatunto, koska suurin osa ihmisistä elää kuitenkin köyhyydessä. Kyllä mua ainakin hävettäisi olla sikarikas tällaisessa maailmassa. Myös rikkaan hiilijalanjälki on aivan hirvittävä, ja sekin aiheuttaa huonoa omaatuntoa, ainakin alitajunnassa. Varsinkin naisilla on usein tämä ongelma, ei ehkä vielä nuoruudessa, mutta vanhemmiten kun he väkisinkin alkavat ajatella enemmän tasa-arvoa, ekologisuutta yms. Pahimmat hyysärit ovat juuri näitä hyväosaisia, kypsempiä naisia. Heillä on valta makuuhuoneen kautta myös miehiinsä. Ihmekös maailma on nykyään harvinaisen sekaisin.

      Rikkaudelle pitäs laittaa yläraja, jonka yli ei enää saa rikastua. Näin saataisiin tuhansia miljardeja muiden ihmisten käyttöön.

      • ömyio

        Jos rikkaudella on yläraja, se taitaa johtaa siihen, ettei kukaan yritäkään rikastua tuon ylärajan yli. Työtä jää tekemättä ja pääomia lepäämään sen sijaan, että ne palvelisivat ihmiskuntaa.


      • sikamainenkehitys

        Ei se yläraja nyt ihan alhaalla olis. Joku 30-50 miljoonaa vois olla yläraja. Aika harva pääsee lähellekään tuota rajaa, vaikka kuinka yrittäisi. Kyse onkin sikarikkaista, joita ei nyt niin hirveesti ole. Nämä omistavat kuitenkin kohta jo lähes kaiken.

        Oot siis sitä mieltä, että siinä ei ole mitään ongelmaa, että 1% omistaa 90% kaikesta, eli annetaan vaan sikarikkaiden rikastua koko ajan lisää ja lisää?


      • fbgsjsy

        Niin, jos rikkainta yhtä prosenttia kielletään vaurastumasta enempää, pääomista 90% jää oman todistuksesi mukaan makaamaan pöytälaatikkoon. Eikö se ole melkoinen ongelma? Sitten ihmetellään, miksei kukaan pidä yllä vaikkapa tehtaita, joissa voisi vähänkin koulutettu elantonsa hankkia...


      • sikaköyhä

        Miten niin makaamaan? Raha siirtyisi vaan yhteiskunnan käyttöön.

        Tuo on jotain 1800-luvun kapitalistista ajattelua. Montako tehdasta esim. Kimi Räikkönen omistaa?

        Kummallista, että joku puolustaa vielä nykyaikana sikarikkaita, paitsi tietenkin sikarikas itse.

        Toisaalta nykymaailmassa on tavallaan täysin ekologista suuret tuloerot. Luonto tavallaan käyttää ihmisen ahneutta hyväkseen suojellakseen itseään. Jos kaikilla olisi suuri hiilijalanjälki, niin luonnon pitäisi lähes tuhota tämä laji kokonaan ja aloittaa homma uudestaan.


      • avten

        Ongelma on juuri siinä, ettei yhteiskunnalle pitkän päälle siirry mitään rahaa. Jokainen 50 miljoonaa ansainnut siirtää omaisuutensa sukanvarteen eikä yritäkään ansaita enempää, jos kaikki tienattu kuitenkin siirtyy yhteiskunnalle. Ei tule toimimaan, väitän minä.


      • Pitkäaikatyötön

    • historiatoistaaitseään

      Vapaamuurarithan tätä maata pyörittää. Heidän tarkoituksensa on hallita maailmaa joka paikassa.
      Heidän päämääränsä on saada orjuus takaisin ja sitähän lähemmäksi mennään koko ajan. Palkkojen pienentäminen on yksi hyvä esimerkki siitä.

      Köyhiä lisää ja lisää.
      Koulutuspaikkoja vähennetään jotta ihmiset eivät sivistyisi liikaa ja yhä harvempi saisi hyvän koulutuksen. Vapaamuurarien pienellä eliitillä pitää pysyä homma hanskassa. Katainen, Stubb, Vartiainen, Häkämies siinä etunenässä. Muut valan vannoneet perässä.

      Mutta joku asia unohtuu näillä "ritareilla". Mikä? Historia toistaa itseään.
      100 vuotta sitten eliitti sai monessa maassa nenilleen ja tuli työläisten esiin nousu.
      Sitä kutsuttiin kommunismiksi.
      Eliitti unohtaa sen että syrjäytyneitä jos on tarpeeksi ja syntyy se jokin kipinä niin, silloin eliitin käy huonosti.

    • ei-kiinnosta-sonta

      Olen aina (kuin muistan) halunnut elää yhteiskunnan ulkopuolella.

    • Päivävainjahetkikerralla

      Googletin tätä ja ihanaa,etten ole ainut joka kokee näin... Olen jollain tapaa epäsosiaalinen ihminen. Lapsi minulla on ja hänen takia joudun ainakin 10 vuotta vielä sietämään kaikkea,esim koulun kautta. Minusta ei pidetä,koska elän lapseni kanssa kaksin. Olen outo monien mielestä. Pyrin pysymään kaukana ihmisistä. Vain sen tekemisissä mikä pakollista. Hillitsen kyllä,etten sano ääneen mitä ajattelen. Jos ihmiset osaisi lukea ajatuksiani olisin kusessa,sillä ajattelen todella rumia . Lapseni hoivaan,vaatetan,ruokin, koti on puhdas,on harrastuksia yms. Matkustelemme. Olen vielä työelämässä joten kuten, useimmiten ahdistunut työpäivän ajan,mutta kotiin pääsyyä osaan hengähtää ja olla rento. Hormonit voi olla yksi syy, ikää alkaa olla.. Nuorempana tosin pinna oli lyhyempi... Mutta nykyään en enää aukaise sanaista arkkuani miettimättä;) No tänne on synnytty ,mutta luulenpa,että aikanaan nukun pois ihan mielelläni... elämä ei ole ruusuilla tanssia tai jos on niin piikkejä niissä ruusuissa riittää.

      • Anonyymi

        Eikö ihminen voisi olla tyytyväinen niihin olosuhteisiin, missä on eikä känistä ja kiukutella.
        Koko tarmo menee siihen että ruikuttaa kulloistakin olotilaansa sen sijaan että keskittyisi
        hoitelemaan ihan tavallisia tarpeitaan siinä ympäristössä, missä sattuu olemaan.
        Kun on eläkkeellä niin oppii ottamaan asiat rauhallisesti, vaikka ne nk. ruuhkavuodet vaan jatkuu korkeasta iästä huolimatta. Kun saa lapset kelvollisesti maailmalle, niin jo muutaman vuoden kuluttua tulee seuraava sukupolvi päivä- tai yöhoitoon.
        Mutta sellaista on elämä ja välillä voi lähteä reissulle joko omassa porukassa tai sitten
        niiden naperoiden kanssa. Mutta syrjäytymistä pitää välttää viimeiseen asti.
        Hyvää juhannusta.


    • Anonyymi

      Sanoin itseni irti töistä, samalla alan kodittomaksi. En halua enää olla osana tätä paskaa huorausta ja huoria ihannoivaa kusista yhteiskuntaa. Lähden pois, tunkekaa se miesviha perseeseenne, en tee enää ikinä yhtään mitään tämän yhteiskunnan eteen.

      • Anonyymi

        Onnea valitsemallesi tielle.


    • Anonyymi

      Miten se juhannuksen supersyrjäytyminen on onnistunut ?
      On vaikea mieltää, että joku jurottaa yksin koko pyhät, kun
      itsellä olisi ollut niin monta kyläpaikkaa sekä tuttavaa , että kaikissa ei millään ehtinyt käymään eikä pystynyt kaikkia kavereita tapaamaan,
      Mutta onhan onneksi vielä kesää kosolti jäljellä.

    • Anonyymi

      Kesän fillarilla polkiessa on antoisampi kokemus. Helteillä muniakaan ei tarvitse.

      • Anonyymi

        Mutta voihan niitä kuitenkin välillä huljutella järvessä niin ei ala hiertämään.


    • Anonyymi

      ei kiinosta itseäkään. en näe mitään syytä tehdä mitään muuta kuin elää omassa pienessä kuplassa. perinteiset arvot on roskissa ja tilalla kaikenmaailman feminismit ja muut marxistiset paskat. senkus pidätte sen yhteiskuntanne, en osallistu.

      0 syytä osallistua.

    • Anonyymi

      Ihminen joka käy töissä ei ole syrjäytynyt

      • Anonyymi

        Siitä saa vielä bonuksena ihan hyvän eläkkeen eikä silloinkaan syrjäydy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe