hei immeiset olen pian 50 vuotias mies ja löytänyt kristuksen vasta vähän aikaa sitten.poden huonoa omaatuntoa siitä että ripitin vaimoni juuri koska hän lähti ystäviensä kanssa rokkifestareille.vaimo on ollut uskossa jo monta vuotta mutta voiko hän kulkea moisilla juhlilla ja samalla olla kristuksen morsian?hän myös pukeutuu hyvin provosoivasti sekä juo alkoholia.paradoksaalista on myös että hän rukoili vuosia että minä pelastuisin mutta nyt kun olen elämäni herralle antanut vaimoni on muuttunut täysin välinpitämättömäksi uskonasioita kohtaan.no nyt kun janoaisin keskusteluita oikeasti tärkeistä asioista niin olenkin perheessä aivan yksin?olenko jotenkin ymmärtänyt asiat väärin ?onko ihan ok ryypätä ja bilettää pääsenkö silti taivaaseen vaikka elänkin synnissä ,riittääkö että suullansa tunnustaa jeesuksen herraksi?tämä on niin surullista koska vaimo antoi jeesukselle elämänsä ns parhaat vuodet.
ero herrasta
11
138
Vastaukset
- Sanassaneuvot
Raamatusta neuvoja
Hebrealaisille 12:14
14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
Efesolaisille 4 jakeet
17. Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
18. nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
19. ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
20. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
21. jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
22. että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
23. ja uudistua mielenne hengeltä
24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
25. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
26. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
27. älkääkä antako perkeleelle sijaa.
28. Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
29. Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
31. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
32. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut. - 2kysyvääeitieltäeksy
Vaimollasi on ilmeisesti jano kokea jotakin äksöniä,viriiliä meininkiä ennen lopullista vanhuutta-niin se vain on. Pidä varasi omalta kohdaltasi,sillä hänen suhteensa Jeesukseen on kyllä nyt kylmennyt jollain tapaa vai onko hän ollut mukana näissä tulikonferensseissa,healingroomeissa yms harhoissa jotka vetoavat ihmisen tunteisiin,mutta pettävät kuulijansa suloisilla puheillaan? Lue sinä vain raamattua rukoillen Jumalalta ymmärrystä siihen ja huom! KARTA kaikkea,mikä liittyy torontolaisuuteen,nauruherätyksiin,erilaisiin manifestaatioihin ja keskity raamattuun,rukoukseen ja ristiin;POIS menestysteologia ja huuhaa-kaikki mitä meidän tarvitsee tietää Jumalan tahdosta,on pääpiirteittäin kirjoitettu raamattuun-loput on terveen harkinnan ja järjenkäytön varassa. Usko joka on aitoa ja puhdasta,pitää sisällään iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä ja vaikuttaa sen,ettei ihminen enää viihdykkään maallisissa rymypaikoissa. Jumala vaikuttakoon tahtomista ja tekemistä,kuuntele,mitä Hän itse tahtoo sinulle sanoa vilpittömällä sydämellä. Naisesi on varmasti jonkinlaisessa keski-iänkriisissä,ehkä juttutuokio olisi paikallaan,ettei ongelma paisu? Muistan rukouksin.
No hän on ollut kansanlähetyksen piirissä lapsesta asti,hän on kyllä raamattunsa lukenut ,ahkera,korkeasti kouluttautunut,poliittisesti aktiivinen jne...pelkään häntä enkä osaa näin juuri uskoon tulleena pitää puoliani.en tunne raamattua tms...hän itse on sitä mieltä ettei hänen enää tarvi raamattua lukea,kirja on jo luettu jaa kaikki tarpeellinen opittu ja sisäistetty.kiitos että muistatte rukoilla asian puolesta.
- ulkoistamista
kesarea kirjoitti:
No hän on ollut kansanlähetyksen piirissä lapsesta asti,hän on kyllä raamattunsa lukenut ,ahkera,korkeasti kouluttautunut,poliittisesti aktiivinen jne...pelkään häntä enkä osaa näin juuri uskoon tulleena pitää puoliani.en tunne raamattua tms...hän itse on sitä mieltä ettei hänen enää tarvi raamattua lukea,kirja on jo luettu jaa kaikki tarpeellinen opittu ja sisäistetty.kiitos että muistatte rukoilla asian puolesta.
"on sitä mieltä ettei hänen enää tarvi raamattua lukea,kirja on jo luettu jaa kaikki tarpeellinen opittu ja sisäistetty."
sisäistetty??
Vaikuttaa kyllä siltä että tarpeellisesta kaikki (tai ainakin hyvin suuri osa) on ULKOISTETTU.
Ja ettei tarvitsisi enää lukea Raamattu, tuo osoittaa kyllä lähinnä itseriittoisen harhaiseen ylpeyteen langannutta sydäntä.
Hei "kesarea!
Näillä palstoilla kirjoitellaan ja kysellään monenmoista; usein koetellaan, kuinka uskovat suhtautuvat eri asioihin. Lähden nyt kuitenkin siitä, että olet avoimesti kertonut tilanteestasi ja kaipaat jonkinlaista neuvoa ja rohkaisua. Yritän vastailla parhaan kykyni mukaan pohdintoihisi.
1. "voiko hän kulkea moisilla juhlilla ja samalla olla kristuksen morsian?"
Se on täysin mahdollista, mutta kyseisenlaiset juhlat eivät voi olla uskovalle eniarvoisen tärkeitä tai minne on "pakko päästä". Uskovia voi todellakin löytyä erilaisissa tilaisuuksissa, mutta uskova käyttäytyy eri tavalla. Hän ei mene tuollaisiin tilaisuuksiin bailaamaan, ryyppäämään tai kokemaan mahtavia fiiliksiä usein moraalittomia rokkitekstejä sisältäviä lauluja kuunnellen. Tilanne on kyllä poikkeuksellinen eikä rokkijuhlilla käymisestä pidä tulla jatkuvaa "ravaamista". Jotkut uskovat jakavat rokkijuhlilla traktaatteja ja rukoilevat, että Herra avaisi heille evankelioimistilaisuuksia. Jos vaimosi haluaa seurata Jeesusta, hänen ensisijainen halunsa on mennä sinne, missä Jeesuksen omat kokoontuvat ja saavat arkeen voimaa yhteisestä uskosta. Valtaosa uskovista kokee rokkijuhlat niin vieraana ja niin maallisina, että he eivät niihin eksy. Jos säilytät sydämesi Kristuksessa, niin voit olla erilaisissa tilanteissa Jeesuksen oma; Sana sanoo, että "kaikki on puhdasta puhtaille". Jokainen valvokoon omaa sydäntään tällaisissa asioissa. Nimi. Sanassaneuvot otti esille Raamatun kohdan, joka on hyvä pitää mielessä: "älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa" - uskova nauttii uskovien tilaisuuksista ja maailman ihmiset maailmallisista tilaisuuksista.
2. "hän myös pukeutuu hyvin provosoivasti"
En tiedä, miten vaimosi pukeutuu, kun hän pukeutuu sanojesi mukaan provosoivasti. Räikeä maailman rokkityylinen pukeutuminen tai seksikkyyttä korostava pukeutuminen ei ole suotavaa, eikä kristitty nainen halua esitellä omaa itseään "maallisessa valossa". Hän tiedostaa sen, että Jeesuksen seuraaja on erilainen kuin ns. maailman ihminen eli uskosta osaton. Uskovanteot puheet ovat erilaisia eikä hänen ulkoinen habutuksensa voi olla ristiriidassa sisäisen minän kanssa.
3. "..sekä juo alkoholia"
Vain se, minkä Raamattu sanoo synniksi, on syntiä. Alkoholin juominen sinänsä ei ole syntiä ja alkoholipitoista viiniä juotiin myös Jeesuksen aikana. Kaanaan häissä Jeesus jopa muutti vettä viiniksi ja isäntäväki ihmetteli, sillä yleensä hyvä viini tarjotaan ensiksi, eikä juhlien loppupuolella juhlaväen ollessa jo hieman humalassa. Tässä asiassa meidän on oltava hyvin tarkkoja. Alkoholisti ei voi juoda pisaraakaan alkoholipitoista juomaa uskoon tultuaan ja päihteistä irti päästyään, sillä alkoholistin elimistö ja mieli on edelleen alkoholistinen: riippuvuus alkoholiin vyöryy päälle jo ensimmäisestä ryypystä. Uskova voi juoda alkoholia, mutta ei koskaan niin, että hän pyrkisi saamaan kunnon kännit. Sana varoittaa, että runsaastai alkoholin käytöstä tulee rietas meno. On aivan hyvä, jos kristitty kieltäytyy kokonaan alkoholista, mutta asiallisesti jotain alkoholijuomaa nauttiva uskova ei tee syntiä. Itse nautin uskovana ensimäisen kerran alkoholia Israelissa, jossa sapatin päivällisen aikana tarjottiin viinilasillinen. Me siellä olleet uskovat nautimme kaikki viiniä sapattiaterian aikana. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että vaimosi on etääntynyt uskosta ja Jeesuksen seuraamisesta, eikä hän käytä alkohlia puhtaalla omallatunolla. Olet yhdistänyt provosoivan pukeutumisen ja alkoholin juomisen; tuskin hän muiden uskovien kanssa noin toimii?
4."onko ihan ok ryypätä ja bilettää,
Ryyppääminen ja bilettäminen ei ole oikeaa uskovan elämän tapaa. Jos vaimosi harrastaa tuollaista bilettämistä, niin varmaankaan hän ei ole innostunut Jumalan Sanasta, rukouksesta ja muiden uskovien yhteydestä.
5."pääsenkö silti taivaaseen vaikka elänkin synnissä?"
Synnissä elävä voi päästä Taivaaseen, jos tunnustaa syntinsä, tekee parannuksen ja seuraa Jeesusta. Sanan mukaan "Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saaarmon".
6."riittääkö että suullansa tunnustaa jeesuksen herraksi?"
Ei riitä - suun tunnustus on valhellinen, jos sydämen asenne elämään ja Jumalan tahdon mukaiseen elämään on täysin väärä. Matt. 7:21" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
Kieltämättä tilanne on hyvin surullinen. Vaimosi parhaat vuodet voivat vielä olla edessä päin, sillä Jeesus ottaa aina vastaan parannuksen tekijän ja uudistaa ja eheyttää hänet.kiitos hyvin kirjoitettu ja varmasti totta.uskon että meidän perheessä käydään henkien taistoa.kun olimme nuoria hän rupesi lukemaan raamattua sekä käymään kohtaamispaikassa jne...ja hän kyllä teki sen ihan koko sydämmestään mutta itse en voinut sietää uskovia vuosia vaimo parka joutui seuraamaan sivusta minun sikailua ja kaikkea paskaa,hän käytti vuosia rukoilemiseen ja oli esimerkkinä ihanasta kristitystä mutta minä poika sikailin.mutta sitten pitkän ajan kuluttua jokin ihme tapahtui ja huomasinkin että viihdyn jeesuksen seurassa loistavasti ja kas kummaa kuin taikaiskusta vaimon usko katosi kuin tuhka tuuleen?nyt kun haluaisin kiihkeästi keskustella elämän ehdottomasti tärkeimmästä asiasta niin eipäs se kotona enää luonnistukkaan.myönnän kyllä että olen ollut ja olen yhä välillä aika surkea tapaus varsinkin kun sairastan jatkuvasti ja olen myös aivan tajuton pessimisti,sorrun myös viinaan ja teen muutakin syntiä. ehkä vaimon voimavarat ovat loppu?
Viimeisessä viestissäsi, kesarea, tuot esille asioita, jotka vievät keskustelumme aivan uusille urille. Yritän jälleen kirjoittaa huomioitani siinä järjestyksessä kuin mitä asioita tekstissäsi tulee esille.
1. "nyt kun haluaisin kiihkeästi keskustella elämän ehdottomasti tärkeimmästä asiasta niin eipäs se kotona enää luonnistukkaan".Ei voida olettaa eikä odottaakaan, että uskonasioissa kylmentynyt olisi halukas keskustelemaan kanssasi uskon asioista. Sinun on itse tehvätä tilanteesta oikea johtopäätös: toteuta kiihkeä halusi keskustella elämän tärkeimmistä asioista ja liity esim. johonkin miesten raamattu-piiriin. Jos sinulla on varaa, niin joksikin viikonlopuksi voit mennä jonkin raitishenkisen kristillisen yhteisön miesten, raamattu- tai muihin kristillisiin tapahtumiin. Useamman päivän kestävillä päivillä kohtat paljon muita veljiä, jotka haluavat myös tavata muita ja vaihtaa ajatuksia uskovan elämästä ja kilvoituksesta. Usein keskustelut venyt iltamyöhäiseen. Jo pelkästään seurakunnan tavallista tilaisuutta seuraa usein ns. kirkkokahvit, jolloin tutustuminen ja keskustelu on mahdollista. Pidä siis huolta siitä, että etsit itse uskovien keskusteluyhteyttä.
2. "myönnän kyllä että olen ollut ja olen yhä välillä aika surkea tapaus."
On mahdollista, että vähättelet itseäsi ilman todellista syytäkin. Tällöin sinulle olisi kehittynyt vuosien varrella heikko itsetunto ja näet itsesi alempiarvoisena muihin verrattuna. Valitettavasti heikon itsetunnon korjaaminen on hyvin työlästä. On tärkeää, että me löydämme jotain sellaista tekemistä ja etsimme jotain sellaista uutta, jossa sekä viihdymme, että saamme kokea onnistumisen tunteita. Kaikille uskovilla on oikeus tarttua siihen raamatulliseen totuuteen, että Taivaallinen Isä todellakin rakastaa meitä ja näkee meidät tärkeinä ja arvokkaina Kristuksessa Jeesuksessa. Syntisyytemme tähden olemme kaikki sinänsä "surkeita tapauksia". Älä jää rypemään siihen, vaan syntinsä tunnustava ja parannusta tekevä on Jumalalle kelpaava, puhdas ja pyhä - yksin Kristuksen sovitustyön tähden.
3. "..varsinkin kun sairastan jatkuvasti..."
Sairastelumme tai sairautemme eivät tee meistä kenestäkään surkeita tapauksia. Niin ajattelee vain henkilö, joka on saanut nykyajalle niin tavallista, väärää opetusta, elämän osastamme. Terveys, rikkaudet ja sisäinen pysyvä eheys ovat ns. menestysteologian mätää opetusta. Sairastava on Jumalalle yhtä rakas ja hyvä kuin vähän terveempikin. Kerran perillä Taivaassa olemme kaikki ehyitä ja terveitä.
4. "...olen myös aivan tajuton pessimisti..."
Tämä saattaa liittyvä heikkoon itsetuntoon. Kun itsetunto on heikko, ihminen näkee itsensä huonona teki hän sitten mitä tahansa ja samalla mielessään kuvittelee, että myös tulevaisuudessa on toimii väärin tai surkeasti. Pessimismi on osittain myös luonnekysymys. Voi olla, että olet tunneihminen ja koet tilanteita hyvin herkästi; jokin menneisyyden pettymys saa sinut kuvittelemaan, että myös tulevaisuus tuo mukanaan vain pettymyksi. Pyri olemaan ruokkimatta pessimismiäsi. Katsele ympärillesi ja itseesi niin, että suostus näkemään myös kaikkea sitä hyvää, mitä todellisesti sinulla ja sinussa on. Kiitä Jumalaa pelastumisestasi ja siitä, että Hän lupaa pitää sinusta huolta ja johdattaa sinua. Se on hyvin optimistista!
5. "sorrun myös viinaan ja teen muutakin syntiä."
Tämä on hyvin vakava asia. Aikaisemmin kerroit, että vaimosi nauttii alkoholia, mutta nyt tuot esille, että itse sorrut viinaan. Sanamuotosi paljastaa kaksi asiaa: et nauti alkoholia puhtaalla omallatunnolla ja toiseksi sortuminen viittaa alkoholin kohttuuttomaan käyttöön. Sinun kohdallasi nautit alkoholia tuntoasi loukaten ja mikä pahinta - osoitat vaimollesi, että alkoholin nauttiminen aivan ok. Tämä on petollinen asenne. Kuinka alkoholin nauttiminen voi sinun ja vaimosi tapauksessa olla oikein, kun siitä on muodostunut ongelma. Seuraava roomalaiskirjeen 14. luvun kohta selittää tällaista, ns omantunnon kysymystä. "Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa."
SELITE: toimit omaatuntoasi loukaten, asia vaivaa sinua, alkoholin juominen on sinun kohdallasi siis pahaa eli syntiä.
" Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi (tai sisaresi) loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee."
SELITE: Sinun itsesi on hyvä olla juomatta, sillä juomalla alkohlia saatat oman vaimosi lankeemukseen. Pahimmassa tapauksessa hän tulee niin heikoksi, että hän on alkoholisti.
" Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee; mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä."
SELITE: Tunnet pahaa oloa ja tuomitset itsesi kurjaksi, sillä omassatunnossasi tiedät ettet ole havainnut alkoholin nauttimista oikeaksi. Tunnusta se synniksi ja osoita vaimollesi oikeaa kristillisyyttä.Osui ja upposi!natanael puhut paljon mutta asiaa.koin aivan ihmeellisen sunnuntain,kirjoitan kokemuksesta kun pääsen kotiin .siunausta teille kirjottaneille.
kesarea kirjoitti:
Osui ja upposi!natanael puhut paljon mutta asiaa.koin aivan ihmeellisen sunnuntain,kirjoitan kokemuksesta kun pääsen kotiin .siunausta teille kirjottaneille.
juu siitä suunnuntaista.
tunsin kyllä olevani jumalan hoidossa,heti aamusta jumalanpalveluksessa pappi puhui koko kirkonmenojen ajan minua kiusanneista asioista.no menin illansuussa kaupungille telttakokoukseen jossa oli opettamassa seppo auranen ja kas kummaa hän puhui kuin minun suulla?illalla sitten ihmeellinen rauha laskeutui sydämmelleni ja sain pitkästä aikaa vain nauttia jeesuksen seurasta.koko yön minulla oli niin hyvä olo että en oikein saanut nukuttua vaan katselin vieressä nukkuvaa vaimoani.natanael kyllä on siinä aivan oikeassa että pitää kasvaa kristuksessa ja pyrkiä kirkastamaan kristusta ennen kuin on varaa moittia muita.juu teoilla ei pelastuta mutta oikea uskova kyllä pyrkii parannukseen koko ajan.olen kiitollinen myös tästäkin koetteluksesta yritän välittää jeesuksen hyvyyttä paremmin ja lähestyn asioita jumalaan turvaten.kiitos kovasti ja herran haltuun!
- Setä.neuvoo
Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.
Todella hienoa kuulla kesarean sunnuntain kokemuksesta, kuinka Jumalan Pyhä Henki kosketti sinua! Suurenmoiselta tuntuu sekin, että se tuli Jumalan Sanan kautta, jossa juuri Pyhä Henki vaikuttaa. Jumalan armo vaikuttaa sekä meidän pelastumiseemme, että sitten Jeesuksen seuraajan elämään.
Tiituksen kirje 2:11-12 "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa."
Siunausta sinun elämääsi ja avioliittosi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798