Eläkkeelle 40 v

Riippumatonta

Jotkut pyrkivät toimettomuuteen jo 40-vuotiaana.

http://www.iltalehti.fi/talous/2016080722023870_ta.shtml

Idea on siis köyhäillä ja säästää rahaa sijoitusasuntojen hankkimiseksi. Asunnot laitetaan vuokralle ja eletään sitten vuokratuloilla toimettomana "eläkeläisenä".

No, kukin tavallaan. Jokainenhan saa tehdä elämässään niin kuin haluaa, jos lakia ei rikota.

Oma tilanteeni on jo 10 vuotta ollut sellainen, että en tee paljon töitä. Rahaakin saan säästettyä, koska kovin ihmeellisiä tarpeita minulla ei ole eikä perhettäkään. Sijoitusvarallisuutta on kertynyt sen verran, että voisin toteuttaa tuon Iltalehden artikkelissa kerrotun poikien "unelman". Olen 48 v.

Eläkkeelle? No, en aio ryhtyä. Teen työtä, joka on mielenkiintoista ja koska olen yrittäjä, niin täysin oman aikatauluni mukaan. Tulot eivät päätä huimaa, mutta niillä elää ihan riittävän hyvin ja säästöön siis jää jatkuvasti. Minulla on vanha (vm.-99), hyvä auto ja omistusasunto (kaksio). Velkaa ei ole lainkaan.

Luulen, että pojillakin tulee mietintään aikanaan, jos taloudellista riippumattomuutta saavuttavat, mitä sitten tekevät toimettomina. Harrastuksilla voi toki päivänsä täyttää, mutta kyllä se pitemmän päälle käy tylsäksi, ellei jatkuvasti löydä uusia mielenkiintoisia harrastuksia, joihin vaihtaa entisen harrastuksen. Tai ehkä joku on jostakin yhdestä jutusta aina kiinnostunut, onhan sitä kaikenlaista.

Toisaalta on hyvä pitää omat arvot mielessä ja myös pyrkiä toteuttamaan niitä. Itselle on avautunut joitakin sellaisia sijoitusmahdollisuuksia, joissa voisin tienata miljoonia ja päästä siis todellakin taloudellisesti täysin riippumattomaksi. Näissä sijoitusasioissa on kuitenkin aina riskinsä, joten välttämättä niihin ei kannata tarttua. Itse asiassa vaikka ne onnistuisivatkin, niin sillä lisärahalla en välttämättä oikein tee mitään omassa tilanteessani. Olenhan jo taloudellisessa mielessä "optimitilanteessa".

Ja mitä sillä kaikella ylimääräisellä ajalla sitten tekee? Elää toimettomana ja harrastelee ja matkailee loputtomiin. Eihän siinä olisi mitään järkeä.

3

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

      Taloudellisen riippumattomuuden ydin on se, ettei enää ole _pakko_ tehdä töitä tullakseen toimeen. Varsinkaan toisten hyväksi ja heidän käskystään. Yrittäjälle on ymmärrettävästi vaikeampaa luopua elämäntyöstään, mutta eihän siihen ole mitään tarvettakaan. Jos homma todella kiinnostaa, niin sitten jatkaa, ja se on vapaaehtoinen valinta.

      Kun pari vuotta sitten itse lopetin palkkatyön, aluksi mieleen tuli luonnostaan epäilys, että eivät ne siellä ilman minua pärjää. Mutta niinpä vain firma edelleen toimii, työt tulevat tehdyksi ja nuoret velkaiset kaverit saavat siitä palkkaa. Korvaamattomia ihmisiä tuskin on lainkaan.

      Minun päiväni eivät enää kulu toimistossa ja maantiellä. Ei tarvitse selvitellä _asiakkaalle_ tärkeitä ongelmia tai lähteä 200 kilometrin päähän tekemään kiireistä suunnitelmaa. Vuorokausirytmi on täysin vapaa ja kullakin hetkellä voin tehdä juuri sitä, mikä eniten huvittaa. Tähän mennessä jotain on aina löytynyt. Suuri muutos on lyhyesti ja karkeasti sanoen siinä, että minua tuskin koskaan vituttaa. Iän lisääntyessä tämä on tullut minulle yhä tärkeämmäksi ja siinä on aika paljon palkintoa onnistuneelle sijoitusohjelmalle.

    • pienviljelijä2

      Eleleehän tässä maassa kokonainen rotu "työkyvyttömyys"eläkkeellä oppivelvollisuudesta hautaan. Ja bisnekset pyörii.

    • Pappaintebetalar

      Pikku rysäys tekee ihan hyvää tähän kohtaan, kun uusi sukupolvi ei tiedä käytännössä enää mitään laskevista sijoitusmarkkinoista taikka normaalitason koroista,eivät ole niitä kokeneet. Silloin velalla hankitut sijoitukset näyttäytyvät uudessa valossa ja sijoitustuotoilla käykin hieman haastavammaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe