Eläkkeelle 40 v

Riippumatonta

Jotkut pyrkivät toimettomuuteen jo 40-vuotiaana.

http://www.iltalehti.fi/talous/2016080722023870_ta.shtml

Idea on siis köyhäillä ja säästää rahaa sijoitusasuntojen hankkimiseksi. Asunnot laitetaan vuokralle ja eletään sitten vuokratuloilla toimettomana "eläkeläisenä".

No, kukin tavallaan. Jokainenhan saa tehdä elämässään niin kuin haluaa, jos lakia ei rikota.

Oma tilanteeni on jo 10 vuotta ollut sellainen, että en tee paljon töitä. Rahaakin saan säästettyä, koska kovin ihmeellisiä tarpeita minulla ei ole eikä perhettäkään. Sijoitusvarallisuutta on kertynyt sen verran, että voisin toteuttaa tuon Iltalehden artikkelissa kerrotun poikien "unelman". Olen 48 v.

Eläkkeelle? No, en aio ryhtyä. Teen työtä, joka on mielenkiintoista ja koska olen yrittäjä, niin täysin oman aikatauluni mukaan. Tulot eivät päätä huimaa, mutta niillä elää ihan riittävän hyvin ja säästöön siis jää jatkuvasti. Minulla on vanha (vm.-99), hyvä auto ja omistusasunto (kaksio). Velkaa ei ole lainkaan.

Luulen, että pojillakin tulee mietintään aikanaan, jos taloudellista riippumattomuutta saavuttavat, mitä sitten tekevät toimettomina. Harrastuksilla voi toki päivänsä täyttää, mutta kyllä se pitemmän päälle käy tylsäksi, ellei jatkuvasti löydä uusia mielenkiintoisia harrastuksia, joihin vaihtaa entisen harrastuksen. Tai ehkä joku on jostakin yhdestä jutusta aina kiinnostunut, onhan sitä kaikenlaista.

Toisaalta on hyvä pitää omat arvot mielessä ja myös pyrkiä toteuttamaan niitä. Itselle on avautunut joitakin sellaisia sijoitusmahdollisuuksia, joissa voisin tienata miljoonia ja päästä siis todellakin taloudellisesti täysin riippumattomaksi. Näissä sijoitusasioissa on kuitenkin aina riskinsä, joten välttämättä niihin ei kannata tarttua. Itse asiassa vaikka ne onnistuisivatkin, niin sillä lisärahalla en välttämättä oikein tee mitään omassa tilanteessani. Olenhan jo taloudellisessa mielessä "optimitilanteessa".

Ja mitä sillä kaikella ylimääräisellä ajalla sitten tekee? Elää toimettomana ja harrastelee ja matkailee loputtomiin. Eihän siinä olisi mitään järkeä.

3

493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

Taloudellisen riippumattomuuden ydin on se, ettei enää ole _pakko_ tehdä töitä tullakseen toimeen. Varsinkaan toisten hyväksi ja heidän käskystään. Yrittäjälle on ymmärrettävästi vaikeampaa luopua elämäntyöstään, mutta eihän siihen ole mitään tarvettakaan. Jos homma todella kiinnostaa, niin sitten jatkaa, ja se on vapaaehtoinen valinta.

Kun pari vuotta sitten itse lopetin palkkatyön, aluksi mieleen tuli luonnostaan epäilys, että eivät ne siellä ilman minua pärjää. Mutta niinpä vain firma edelleen toimii, työt tulevat tehdyksi ja nuoret velkaiset kaverit saavat siitä palkkaa. Korvaamattomia ihmisiä tuskin on lainkaan.

Minun päiväni eivät enää kulu toimistossa ja maantiellä. Ei tarvitse selvitellä _asiakkaalle_ tärkeitä ongelmia tai lähteä 200 kilometrin päähän tekemään kiireistä suunnitelmaa. Vuorokausirytmi on täysin vapaa ja kullakin hetkellä voin tehdä juuri sitä, mikä eniten huvittaa. Tähän mennessä jotain on aina löytynyt. Suuri muutos on lyhyesti ja karkeasti sanoen siinä, että minua tuskin koskaan vituttaa. Iän lisääntyessä tämä on tullut minulle yhä tärkeämmäksi ja siinä on aika paljon palkintoa onnistuneelle sijoitusohjelmalle.

• pienviljelijä2

Eleleehän tässä maassa kokonainen rotu "työkyvyttömyys"eläkkeellä oppivelvollisuudesta hautaan. Ja bisnekset pyörii.

• Pappaintebetalar

Pikku rysäys tekee ihan hyvää tähän kohtaan, kun uusi sukupolvi ei tiedä käytännössä enää mitään laskevista sijoitusmarkkinoista taikka normaalitason koroista,eivät ole niitä kokeneet. Silloin velalla hankitut sijoitukset näyttäytyvät uudessa valossa ja sijoitustuotoilla käykin hieman haastavammaksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10791
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3459
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      231
      2334
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2173
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1640
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1174
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1160
    8. 184
      1142
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1019
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      979
    Aihe