Seksuaalivähemmistöt

Nehemia

Miten juutalaisuudessa suhtaudutaan homoseksuaalisuuteen?

20

203

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homot

on valinneet Tel Avivin maailman homoystävällisimmäksi kaupungksi.

• "Avioliitto" ja kaikki parisuhteen rekisteröinnit ovat kiellettyjä. Nämä homot tekevät vain Israelin kiusaksi suuren tapahtuman sinne

• KTS--
      • Nyt on kts käsittänyt asian täysin väärin. Kuinka homouteen suhtaudutaan iranissa? Israeliin voi kaikki mennä

• Nehemia

Onko totta että juutalaisuuden mukaa 12-13 vuotias tyttö on sopivan ikäinen naimisiin? Tai edes seksisuhteeseen, jos olisi orja? Siis jos orjuus olisi Tooran mukaisesti voimassa.

• HerraVarjele

Jo silloin kauan sitten, kun asuin Israelissa, se oli sukupuolisesti täysin villi maa. Seksi voimakkaasti korostunutta. Eiköhän se ole vieläkin, mitä olen joskus telkkariohjelmaa nähnyt (en tietenkään TV7:lta, joka levittää täysin epärealistista, jopa valheellista kuvaa Israelista, roskakanava).

Homoseksuaalisuus ja muut seksuaalivähemmistöt rellestävät ja meno on kuin Baabelissa.

Täällä helluntaiuskontoiset pyrkivät levittämään perätöntä mielikuvaa juutalaisuudesta, ei juutalaisuus ole ollenkaan samankaltainen uskonto kuin esim. kristinusko, tai juutalaiset maallisina, tai hengellisinä ihmisinä samankaltaisia.

Helluntaihuijarit ottavat rahat typeryksiltä, mahdollisesti jakavat vastaavien juutalaisten huijareiden kanssa. Israel-turismi on bisnes. joka perustuu tietyn mielikuvan levittämiseen maasta, mutta joka on kaukana itse totuudesta.

Voin hyvin uskoa, että Tel Aviv on homokaupunki, jossa bileitä ympäri vuorokauden, transut ja prostituoidut keikuilevat pitkin Dizengoffia, tai missä nyt tänä päivänä juhlivatkin.

• Itse_Asiaan

Aika lailla erilaisessa Israelissa olet ollut kuin minä. No, oletettavasti on Avivissa paikkoja, joissa homoilla ja muulla löysällä remmillä menee kovaa? Ilmeisesti olet pysytellyt niissä ympyröissä. Hesassakin on paikkoja, joissa viinanjuonti ja huoraus ei hellitä ikinä. Normihesalainen elää kuitenkin lähinnä ihmisiksi.

Jokainen israelilainen ei ole tunnustava juutalainen. Kuten ei jokainen suomalainenkaan tunnustava kristitty. Aloituksessa kysyttiin juutalaisuuden kantaa homoiluun. Joka on kielteinen.

• aljchfhff

Olisi syytä muistaa myöskin se ettei Israel (onneksi) ole mikään teokratia,vaan sekulaari moniarvoinen länsimainen demokratia. Israelissa on,kuten Suomessakin,kaikenlaisia ihmisiä olipa kyse sitten poliittisesta ja yhteiskunnallisesta, eettisestä tai uskonnollisesta vakaumuksesta,tai vaikkapa seksuaalisesta suuntautumisesta. Ennen kaikkea Israel on kuitenkin juutalaisen kansan valtio,turvasatama ja kotimaa, - ei todellakaan kristittyjen tai muslimien.

• 7547
        Itse_Asiaan kirjoitti:

Aika lailla erilaisessa Israelissa olet ollut kuin minä. No, oletettavasti on Avivissa paikkoja, joissa homoilla ja muulla löysällä remmillä menee kovaa? Ilmeisesti olet pysytellyt niissä ympyröissä. Hesassakin on paikkoja, joissa viinanjuonti ja huoraus ei hellitä ikinä. Normihesalainen elää kuitenkin lähinnä ihmisiksi.

Jokainen israelilainen ei ole tunnustava juutalainen. Kuten ei jokainen suomalainenkaan tunnustava kristitty. Aloituksessa kysyttiin juutalaisuuden kantaa homoiluun. Joka on kielteinen.

No ihan varmasti on kielteinen jos kysytään joltakin ääriänkyräortodoksilta jolle kielteistä on moni muukin asia, kuten vaikkapa sinä ja minä.

EVVK

• TunnustavaLuterilainen
        Itse_Asiaan kirjoitti:

"Itse_Asiaan
        16.8.2016 12:36
        Aika lailla erilaisessa Israelissa olet ollut kuin minä. No, oletettavasti on Avivissa paikkoja, joissa homoilla ja muulla löysällä remmillä menee kovaa? Ilmeisesti olet pysytellyt niissä ympyröissä. Hesassakin on paikkoja, joissa viinanjuonti ja huoraus ei hellitä ikinä. Normihesalainen elää kuitenkin lähinnä ihmisiksi."

Olenelänyt ihan normaalissa, luonnollisessa Israelissa, juutalaisten kanssa, vailla erityisempää uskonnollisuutta. Ystäväni olivat aivan "tavallisia juutalaisia". Heille uskonto ei merkinnyt muuta kuin juutalaisia tapoja.

Kaikki juutalaiset ovat tunnustavia juutalaisia, ei siellä ole tällaista jakoa kuin vapaasuuntaisilla uuskristityillä. Ellei sitten ortodoksijuutalaisuuden eri alalahkoja tällaisiksi katsota. Ei ole mitään "tunnustavaa juutalaisuutta", nuo ovat helluntailaisten keksimiä termejä jo kristinuskoon ja teidän keksimiänne termejä myös "juutalaisuuteen".

Juutalainen on juutalainen, kun hän syntyy juutalaisesta äidistä. Mitään muuta tunnustusta ei tarvita.

Itsellänikin on äitini puolelta juutalaisia juuria, vaikka itse olenkin uskoltani kristitty.

• Nehemia

Vielä yksi kysymys, miten juutalaisuudessa suhtaudutaan itsetyydytykseen? Juutalainen pappi joka opetti meitä kertoi masturboivansa päivittäin, montakin kertaa ja suositteli sitä muillekin. Olen aikaisemmin luullut itsetyydytyksen olevan juutalaisuudessa mustalla listalla.

• Kristitythän odottavat vapahtajaa.

Tyydytelkää nyt itseänne niin paljon, kuin sielu sietää.

Ja käsiäkin saa pestä, se on jopa terveellistä.

• Rituaaleja

Emme me kristityt mitään vapahtajaa odota, meillä on jo Vapahtaja. Se sama Henkilö, jonka juutalaiset hylkäsivät, me huolimme Hänet.

Juutalaisethan Messiasta odottavat, ei ole heille vielä sopivan tuntuista tullut ja kelvannut.

Käsienpesurituaalit muuten ovat juutalaisuutta, esim. ennen sapattiateriaa.

• "Herra varjele "

Keskiajalla papit ovat säädelleet jopa avioparien käyttäytymistä. Siellä on pitkä lista kieltoja, milloin ei saa harjoittaa ns. yhdyselämää. Lista on niin pitkä, että käytänössä ei juuri koskaan.

Paavali sentään loppujen lopuksi sanoo, että parempi on naida kuin palaa, mutta että pitää välillä nousta rukoilemaan, ettei himo saa teitä valtaansa. Sitten voi taas jatkaa.

• TalmudistienValheita

Apostoli Paavali ei ole sanonut mitään tuollaista. Kuuluu epäilemättä Talmudiin, eli juutalaisiin ja heidän valheisiinsa.

• 8 Naimattomille ja leskille minä sanon, että heidän olisi hyvä pysyä yksin niin kuin minäkin. 9 Mutta elleivät he jaksa hillitä itseään, menkööt naimisiin, sillä on parempi mennä naimisiin kuin palaa himon tulessa.

• 5 Älkää keskeyttäkö yhdyselämäänne, paitsi ehkä yhteisestä sopimuksesta joksikin aikaa, jotta voitte keskittyä rukoukseen; palatkaa sitten taas yhteen. Muutenhan Saatana pääsee kiusaamaan teitä, kun ette kuitenkaan pysty hillitsemään itseänne. 6 Sanon tämän myönnytyksenä enkä käskynä. 7 Soisin kaikkien elävän niin kuin itse elän.
        Korinttolaisille

• Nuo, noita, jotka sanovat, tässä se on lepo ja vapahdus, evankeliumissa, laativat käskyä käskyn päälle ja lakia lain päälle niin, että kaatuvat ja muuttuvat riitaisiksi, kiihkoilijoiksi, juonittelijoiksi, kyttääjiksi, eripuraiksiksi, kateellisiksi, ylimieliksi remuajiksi, valehtelijoiksi, pahan puhujiksi, kiroilijoiksi ja salassa harrastajiksi.

Vai, eikö pidä paikkaansa ?

• kovinTäräjää

Olet sitten tullut oikein kunnolla kaapista tuon piinasi kanssa. Ei tunnu hellittävän.

• ajattelitko minua ? " kun kovin täräjää..." .

"Ajatella minua on makeampaa kuin mehiläisen mesi. "

Mutta, älä ajattele minua, ajattele minun sanoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe