Kasvojen enkeli jokaisella luodulla

EnkeliTaivaan777

joopa joo, jokaisella "uskovalla" ja uskottomalla, jokaisella ihmisellä on oma kasvojen enkeli.
no sama se.

tästä joskus iloitsin, mutta en enää.

mutta uskovat teillä on puolustaja, vaikka pyhä henki ei tahdo tahi kykene teitä suojelemaan.
sillä palkka tahi paha paimen pakenee, mutta enkelit pysyvät uskollisina omilleen.
Vaikka Jumala Kaikkivaltias, Jeesus ja kaikki muut teidät hylkää jättää, kasvojen enkeli on uskollisesti kuolemaasi asti vierelläsi ja vie, uupumatta pyyntäsi ja rukouksesi Luojan eteen.
Enkeli, sanansaattaja, lähetetty ja mitä lie, ei sinua petä vaan itkee kanssasi loppuun asti.
jumala, omasta kateudestaan ei salli pyyhkiä kyyneleitäsi pois, mutta laittaa ne kaikki talteen, ja voit sitten ihailla niitä helvetissä.
hyvää päivän jatkoa.

Missä näin sanotaan kysyy se joka ei tahdo itse etsiä sitä ravintoa ja kaivaa syvälle, sillä KAIKEN kirkauden yllä ja päällä on oleva ja on peite.

TUTKI itse kurja!

31

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VastisTahtooTakaisin

Oi, miksi hylkäsin maailman.
      en sitä hyllännyt vaan minut ryöstettiin ja petollisilla tyhjillä lupauksilla pettiin.

Jumalan YLEINEN armo on kaikkien ihmisten joa luotujen, elukat ja puut ja kivet ja jopa saatana itse ja riivajat, pahat henget jotka ovat kapinassa jumalaa vastaan eli HEILLÄ on kiistaa ja meidät, ihmiset on sitten "poikien" välissä.

Nyt Oi miksi en saannut olla Jumalan yleisen armon eli rakkauden alla.
      Jumala antaa aurinkonsa paistaa kaikille eli suojelee heitä ja varjelee heitä ja vastaa heidät huutoonsa.

HE ovat siunattuja yleisen armon, rakkauden armolla.

se että olen usein ihmetellyt, miksi itse havaitsen maailman ihmisillä paljon ennemmän Jumalan armoa ja suojelusta ja vastauksia kuin itsellä, oli kipuni.

Minä kurja, JOUDUIN Jumalan armon alle ja näyttää että yleinen ja Jumalan armo sulkee toisensa pois.

Oi jospa pääsisin takaisin maailmaan Jumalan yleisen armon ja rakkauden piiriin eli alle niin saisin kaiken mitä tahdon.

voi kuinka pääsen pakoo jumalan turhasta, Jumalan rakkaudesta, joka vielä tulee, ei yksin tahi vain jumalalta vaan ennenmuuta ihmisten kautta ja välityksellä.

ELI jos ihminen, uskova ei siedä jotain eikä kukaan siedä tahi välitä, niin jäät ilman Jumalan armoa, joten sinun tulee ansaita kaikki itse ja sitä ei kykene kukaan tekemään.

nyt siis olen uskovien armon eli tekojen alla, eli jos he eivät rakasta minua, eikä hyväksy eikä osoita mitään hyvyttä tahi kannusta ja kanna, olen täysin yksin.

Jumala, kuten tiedätte ei välitä paskan vertaa minusta, joten ainoa armon ja rakkauden lähde ja toivo on TÄMÄN PÄIVÄN uskovat!

voiko suurenpaa onnettomuutta olla ?
      edes saatana ei olisi keksinyt pahenmpaa ja salakavalaa ansaa ja paulaa.

ja näyttää ettei Jumala, enään edes kekene, vaikka tahtosi, sitä en usko, osoittamaan armoa eli rakkauttaan minulle.

5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
      6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
      7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

nyt miten saan Jumalan pojan alas taivaasta että voisi osoittaa vaikka armoa ja rakkautta?
      Kuka nousee taivaaseen että voisin edes saada sen murusen hyvyyttä mitä jesus osoittaa saantanoille maan päällä nyt.
      kuka voisi herättää pojan että saisin edes sen armon mitä pahat henget saavat jumalan pojalta?

voi miksi pakotit minut herra, ottamaan valheelliset lupaukset vastaan ja luopumaan maailman rakkaudesta.
      Maailman ja saatanan (persoona) rakkaus ei ole sama.
      vaan jumalan omien arvomaailman mukaan maailman lapset saavat yleistä armao, rakkautta ja vastauksia, hyvien ja pahojen tekojen mukaan.

jos siis maailman lapsi tekee hyvää jumala siunaa maailman lasta, yleisen armon mukaan ja runsaasti.

jos maailman lapsi tekee pahaa jumalan esivalta ja "yleinen viha,rangaistus" kohtaa heitä, eli tappaajat laitetaan vankilaan ja hyvät, esin palomiehet ja hoitajat, saavat iloa ja riemua. vaikka valtio ei heitä taloudellisesti siunaa ja palkitse.

no sama se.

HERRA tahdon takaisin maailmaan en perkeleen kynsiin vaan olla yksi harmaa typlä siellä massassa ja sinä ja tahi perkele ei edes tiedä minusta.

ja saan JUMALAN yleisen armon kautta kaikki mitä on myös luvattu Jumalan armon kautta, mutta uskovien hyvyyden ja oman tahtonsa mukaan, eli ei JUMALAN ARMOA, ennenkuin olet tehnyt näin ja näin ja näin.
      eli itselleni on mahdotonta heitä miellyttää varsinkin kun itse elävät julki synnissä ja niistä on pakko nuhdella, kaikkien kuullen-

vähän kuin armeissa yhteiskuri.
      kyllä siellä saunassa on niitä saippuoita lattialla joten kyllä se vastis siitä saadan ojennettua ja ruotuun.

EI paskat, ei nyt eikä ikinä.

Nyt Isä, salli ja anna minun mennä takaisin maailmaan ja sen rakkauden alle ja armoon. Usein Isä, maailman lapisilla on enenmmän kaikkea armoa ja laupeutta kuin uskovilla!

Isä, se mitä omien todistuksiesi perusteella, vaikka Salomo, todistat niin:
      RAHA, eli mammona tahi kulta ja hopea, on ensisijalla maailman lasten sielussa, ei toki kaikilla mutta suurimmalla osalla.

Lottovoitto Herra, ja takaisin maailmaa, se on nöyrä (?) rukokseni.

en tiedä enkä keksi yhtään syytä, paitsi että tahdot kärsimystä sieluuni, miksi et voisi antaa.

Suojelus, tahi taivas osuus eli sovitus eli pelastus ja muu mikä on päätahtosi, niin niistä en ENÄÄ välitä, vaan TAHDON takaisin.

se että olen kaiken menettänyt on hankalaa, sillä olen ollut kauan pois maailmasta enkä tiedä tahi osaa olla siellä ja saatan vierastaa heitä ja he minua.

Mutta Salomo sanoo, että lahjus ja muut hyvä avaa ja auttaa!

eli Isä, en tahdo pelastua, vaan tahdon takaisin maailmaan ja sen lihapatojen tykö.

Isä. sinulla ei ole mitään syytä kieltää tätä minulta!
      ei mitään jos keksit jonkun syyn niin, sen teen tyhjäksi ja turhaksi kunhan tiedän mikä se on.

jatkuu

• VastaVlle-YleistäARMOA

Isä, Jooelin kautta olet sanonut että:

Joel 2:25 Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.

Sak. 9:12 Tulkaa takaisin varustukseen, te vangit, joilla on toivo; myös tänä päivänä minä julistan: kaksin verroin minä sinulle korvaan.

jumala, sinä olet osoittanut suurta armoa maailman lasten kohdalla.
      onko minulla mahdollisuus päästä takaisin?
      Muistutan sinua, Herra, en TAHDO taivaaseen en tahdo sinun "jumalan Armoa" joka on sidottu uskovien hyvää tahtoo toista ihmistä kohtaan.

Kuten ANNOIT daavidille mahdollisuuden valita, maailman lapset tahi saatana tahi jumala , antaa "isän kädestä" sekä opettaa-

ei Kuten Daavid, sinun käsiisi tahdon jäädä, en ihmisen tahi saatanan!

Isä, toki tahdon vieläkin taivaaseen vaikka sielläkin saan sitten olla yksin mutta se että saatan saada sielä lisää viisautta ja voin tehdä mahdollisesti siellä mitä tahdon OMASSA "pelle pelottoman" verstaassa, toki se saattaa ikuisuuden jälkeen olla puuduttavaa, mutta voihan löytää kuoleman myös siellä vaikka sitä ei julkisesti tahi muuten ole aamu puuron kanssa mahdollisuus valita.
      eli Jos kykenet , ilman minua, minua auttamaan: TÄSSÄ olen, ellet kaikki taivaan toivo on turhaa.

Joten
      Isä, tahdon LUOPIOKSI, sillä luopiolla on ennemmän toivoa kuin minulla vaikka kuinka paljon sinua rukoilen.

Isä, tahdon kylmäksi sillä en voi itseäni palavaksi tehdä ja saattaa olla että kykenet jotain parempaa tahi oikeaa tekemään.

Onhan luopioille luvattu paljon hyvää:

ja olen Havainnut että, kun luopio palaa takaisin, jos pääsee, kuten tuhlaaja poika, niin EI, ISÄ kiellä mitään mitä poika joka on tullut takaisin pyytää tahi tahtoo.

eli kaikissa tapauksissa SIELULLENI, ei sinun sielullesi tahi suunnitelmillesi, on PARASTA että sallit minun mennä takaisin.
      Isä ?
      Armahda minua Poikasi Jeesuksen nimessä ja nimenkautta ja voimalla.
      Isä Armahda minua.
      aamen, totisesti, totisesti.

jos en pääse takaisin maailmasta, sama se.
      Sillä sieluni on nyt "tilanteessa, asemassa, olotilassa" ettei edes Kaikkivaltias kykene auttaman, todennäköisesti koska paha estää tahi juutailaiset.
      Kuule Herra rukoukseni joka tulee sydämestäni.

ja Isä, kun pääsen en tahdo, koskea lapsiasi, varsinkaan niitä jotka rakastavat, sinua, joten en tee pahaa heille tahi muille.

Kunhan vain pääsen takaisin maailmaan.
      tiedän että Isä olet murheellinen kun katson halpana, pelastus lahjaasi, mutta voit syyttää poikaasi joka kuvitteli tuntevansa minut ja:

Katso tässä on käsiesi työ Jeesus, Jumalan Poika, ja tähän on hengesi minut johdattanut.
      Oletko tyytyväinen Herra Jeesus omien tekojesi tulokseen?
      Tässä huudan sen takia että kuvittelit olevasi jumala, jeesus, joka tuntee ihmisen, mutta ei, tässä olen sinun kätesi työ ja "palkka" eikö herra omat kätesi työt miellytä nyt?

Joten Isä, armahda. poikasi thden ja nimessäsi.

ANNA tämä lottovoitto, 42 miljoonaa euroa minulle, alias vastis, ja saan rauhassa palata maailmaan.
      aamen.aamen.

• jari-pekka--65

Jeesus on tuo Jumalan kasvojen enkeli.

• VastavoimaTONKO

Toteen näytä väitteesi KIRJOITUKSTA!
        kaksi todistajaa!

kiitos.

• VastavoimaTONKO

kurja, sinusta voin potkia paskat pellolle vaikka vasemamalla kädellä, eli turha opettaja joka johdat harhaa!
        Kiitä Jumalaa/si ettei ole valtaa minulle antanut!

• Lightning_Star

Niin, voisikohan se lie "helpottaa" nikkarointia puusepän pelle pelottoman verstaassa, jos voittaisi 4.2 miljoonaa? ;)
      ....mutta entä se janoinen sielu, joka huutaa tuskaansa ja vaikeroi ja kaipaa Jumalan puoleen?

Puu on moninainen elementti kirjoituksissa, jos alkaa miettimään missä kaikissa asioissa puhutaankaan puista.

Eikös Jeesuksenkin sanottu olevan puuseppä ammatiltaan...
      mutta miten kaikkiaan puu kuvastaa... puu, lähtee taimesta ja kasvaa... puun kuoren alla on sisus... sisus tuottaa ympäristöönsä satoa. Kaikki tapahtuu siis sisuksen tasolla, siellä on elämänlähde.

• vatavoimaaa

....mutta entä se janoinen sielu, joka huutaa tuskaansa ja vaikeroi ja kaipaa Jumalan puoleen?
        ____
        Totta. mitä Jeesus sanoi?
        (sinä olet ollut ystävällinen joten saat siitä palkan, millä mitalla ... jne jne)
        joten Rakas Salama.

Jeesus, Herrasi, joka siunatkoo sinua, sanoi: Miksi te eksytte?
        lainaan että Jumala saattaa ottaa ja antaa sinulle :)

Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

sielu ? kuinka monta sielua ja hengeä voi sinussa oletus nainen`?
        tahi minussa, mies, hhmm (lläketieteellinen termi)?

Tässä viisaus jossa ymmärrys on, se tutkikoon mitä on sielu!

42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
        43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
        44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
        45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
        46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
        47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
        48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
        49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
        ----------
        vähän lisää että ASIA yhteys on selvä ettei oteta "jumalan sanaa" sieltä ja täällä ja sitten purukumilla paikata tahi valheilla:

Joten LUE, älä vain tästä vaan myös omasta PAPERI RAaamatusta ja TUTKI, es on etsi lisää ja sitten JUMALALLA on mistä tehdä maittava illallinen!
        Oikea herrkupyötä A'la Psalmi 23!

no asiaa.
        ____
        Laul. l. 4:12 "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.
        Laul. l. 4:15 Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."

mutta entä se janoinen sielu,
        Ensimmäisen aatamin vai toisen?
        luonnollinen nainen voi tyydyttää luonnollisen miehen, esimmäinen aadam JOKA ON MAASTA.
        "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu";

ja myös nainen on "maasta" ja voi täyttää kaikki maasta olen aatamin tarpeet ja himot ja halut.
        _________
        "viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki." = Jeesus, sinulle saattaa tulla ristiriitoja, heikon tahi valheellisen oetuksen osalta jos olet saanut pahaa ja myrkyllistä maitoa tahi padassa on ollut kuolema:
        Joten toinen sielu?
        Hebr 4:12 Jumalan SANA, eli miekka erottaa sekä ensimmäisen että toisen sielun.
        ----
        Nyt kaikki mikä on maasta saa maasta kaikki mitä tarvitsee, mutta
        toinen aatami, sinussa oleva uudestisyntynyt, (vauva) saa KAIKEN mitä tarvitsee taivaasta!
        eli taivaallista leipää ja taivaallista vettä, sekä taivaallista rakkautta (mutta vain Jos uskvat suotuvat sitä armoa kaikille antamaan :( )

no eni wei, jos tutkit itse se jää paremmin mieleen.
        --------
        Tässä viisaus jossa ymmärrys on, se tutkikoon mitä on sielu!
        Sinä NAINEN yrttitarhojen lähde, ELÄVÄ VEDEN KAIVO, eli sama kuin Jesus?
        Joh 4 ?
        ei vaan Jeesus antaa elävää vettä HENGELLISELLE lapselle.
        nainen antaa elävää vettä lihalliselle lapselle, (kaikki miehet obvat lapsia!)

Tämä on eräs mitä JUMALA ei voi antaa miehelle, seksi.
        toki olet lukenut kuinka Salomo, kertoo naisen iloista eli seksistä!

no sama se, tässä sinulle on kaikki tarpeellinen että pääset alkuu jos tahdot tutkai sielua, seksin kannalta, ja hengen kannalta voit tutkia sitä ROOMALAISKIRJEESTÄ

armosta. ja jotkut naiset antavat sitä armosta tahi sitten säälistä, toiset saavat jumalan mielisuosion vaimon, tosin salomo vähän yskii tässä kohden, siitä naisen onnesta:)
        no siellä eli tässä on kaikki tarpeellinen-

Lue joh 4 ja mieti mitä jos nainen ON seksin antaja sekä ottaja, miten se vaikuttaa siihen mitä jeesus sanoo.

nainen, tahi paavali sanoo nais-parat!
        ja nainen sano eikä JEESUS naura:

13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,

Salomo sanoo jos joku AUKAISEE puhkaiseen lähteen se pulppuaa ja pulppuaa, joten mies pääsee tästä eroon vasta vanhoilla päivillä kun naiset eivät enää vetoa eikä miehet jaksa "sitä"! seksiä harrastaa, tylsää sanoo salomo.

15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".

Miksi, "kaikki miehet ja naiset käyvät kapakoissa ? ammetamassa vettä = seksiä, vaikka se ei anna tyydytystä!
        Koska SIELU KAIPAA ja kaipuun voi tyydyttää JUMALA, alussa.. no liian pitkä..
        joten jeesus sanoo:

14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

eli sekä hengen että sielun pelastus, LÄHDE!

no innostuin joten otan lisää kahvia. LUE ja ihmettele.
        vielä lisää mausteita :)

• vastavoimaaEIOLE

________
        eli luopio on osin KUOLLUT el ihenki ei huuda!
        joten kun on aatami, maailman lapsi, HENKI ON KUOLLUT, nukkuu tahi jotain, mutta aatamin liha vaatii vettä, seksiä, ja tavallista leipää, SODOMA ja laiskurivatsat

KATSO nykypäivän pappeja ja "uskovia"
        heidän kehonsaa huutaa aatamin seksiä, koska heillä EI OLE HENTGEN LÄHDETTÄ joka POISTAA suuren osan aatamin tarpeista ja jos hyvin käy jumalan silmillä,. kuten paavali, niin kokonmaan.
        joten "jokainen" läski pappi on mitä suurin syykkarin kaivon asiakas! jos ei fyysisesti niin hengesssä?

ja miehellä voi olla monta henkeä, vähintään kaksi, mutta vielä enemmän jos jumala salliii, ja sitten toisella isännällä on myös niitä henkiä, mutta olkoot.

naisella EI ole yhtä montaa henkeä kuin meihillä mutta olkoot, en taas jaksa.-

TÄMÄ ON VAARALLISTA JOTEN EN SUOSITTELE SITÄ TEILLE, yhdellään!
        miksi sitten itsellesi.

kuten sanoin:
        HErra EN JAKSA ENÄÄ, miksi KOSKA HERRA EI ANNA SITÄ VETTÄ.
        vaan saan katsella kuin MOOSES ja sittn lyön sauvalla, mitä lie, tutkikaa itse JEESUSTA ja vettä tulee!

valitettavasti, jos olet lukenut. voin pakottaa jumalan lähelle vain kirouksella.

en minäö tahdo kirota jumalaa mutta se jano!
        ja naiset tahi maailma ei voi sitä sammutta.

sitten Jumala kehuu murhaajaa, jolle antaa psalmi 23:
        Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.

ja koko paketti!

ja minä olen kuten jeremia kaivossa JOSSA EI OLE VETTÄ vuodesta xzxx eli lähes 50 vuotta janoissa. ja uskovat sanovat odota vain herraa!

no sama se.

Eikös Jeesuksenkin sanottu olevan puuseppä ammatiltaan...

Kyllä ja Isä on Puutarhuri sekä kivenhakkaaja, ja paljon muuta, siksi vetosin puuseppää sillä jos tekee käsitöitä ne rauhoittaa sielun ja antaa suurta tyydytystä!
        Kuten esim pannulapun virkaaminen tahi tuoliteko!

Puu ja lanka tässä ideassa ovat "samat"
        joten kaikki mitä teet lankasta on yksi ja sama. pannulappu

tuoli on yksi ja yhtä puun muiden osien kanssa.
        yksi pannulappu tahi yksi tuoli:

jesus sanoo Isä ja minä olemme yksi ja yhtä.
        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

no kukaan edes jumala ei rakasta minua, mutta MAAILMA rakastaa.

no sama se.

Joten jos et ole OIKEASTI valmis heti menemää helvettiin älä pyydä jumalalta kuten minä pyydän, kuinka sitten sinä? saatat ajatella.

HERRA ON PETTÄNYT MINUT ja voin ja kykenen sen osoittamaan!

Joten jos et kykene osoittaamaan mitä herralle sanot, tyydy mitä saat tahi ole hiljaa, eli älä pyydä jos et ole valmis maksamaan koko hintaa.

no sama se.

• Lightning_Star

Tuo "kasvojen enkeli" ajatus on ihan mielenkiintoinen...
      että saisimme nähdä Hänet, lähimmäisessä joka pysähtyy vierelle ja ottaa kädestä kiinni.... lähetettyjä tulemaan vierelle.
      .

• vastavoimaton

Ole varovainen, ja TUTKI Itse!
        edellä oleva harha opettaaj on värää ja paha!
        ______
        mistä sen voit tietää vaikka en kirjoituksia osaa, saattaa joku kysellä`?

Jumalan henki ei ala änkyttää, niin mutta ja koska sitä ja tätä ja koska niin, ei tämä on jo käyty läpi lue sielt'ä ja täältä:
        JUMALAN HENKI EI ALA ÄNKYTTÄÄ
        ja JEESUS aina teki kuten vaaditaan vanhimisto veljiltä:

Tit. 1:9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.

Katso jos paskan puhuja mikä lie jukka 65m väitteeni kumoaa ?
        Jumalan SANALLA, taitoa mukana?
        vai miten :) joten kuten sanoit, turha paska joka ei voi mitään minulle, vaikka olisin jumalan hylkäämä. MIKSI ?
        TOTUUS ON KAIKKIALLA, myös maailmassa ja usein siellä se on puhtaanpaa kuin seurakunnissa, puhdas maito, mene laiska muurahaisen, eikun juoppojen ja varkaiden tykö siltojen alle, siellä on myös sitä oikeaa maitoa.
        ja ydin rasvaa.

VAIKKA Jeesus on lempeä, niin HÄNEN SILMÄNSÄ OVAT TULTA!
        mutta laupias ja ....
        ok.. ja sitten lisää kahvia

• VastavoimaPuussajakuussa

että saisimme nähdä Hänet, lähimmäisessä joka pysähtyy vierelle ja ottaa kädestä kiinni.... lähetettyjä tulemaan vierelle.

JUMALAN ARMO.
        Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Ei se tämä OLE jumalan tehtävä VAAN USKOVIEN.
        USKOVIEN TULEE ANTAA kaikille armoa eli :

Uskovien tulisi olla se joka on lähimmäinen ja vierellä ja ottaa kädestä kiinni.
        ______
        Kyllä Jumala jsokus antaa jollekin tämän armon, ilman ihmistä tahi ihmisen tekoa, eli armoa armosta :)

mutta olen jäännyt siitä osattomaksi. joten MINULLA ei ole rakkautta ja se taitaa olla TÄRKEIN.

se että osaan tahi olen saanut muuta ON TURHAA jos ei ole rakkautta:

1 Kor 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

mitä jos minulla ei ole rakkautta mistä sitä saan!

en mistään joten, "minun tulee tappaa oma sieluni" ja sen kaipuut jos en jaksa tahi sitten kärsiä.

en jaksa kärsi ehkä näytellä rakkautta.
        ei, minulla ei ole rakkautta edes itseeni, saati naapuriin.
        minulla ei ole uskoa vaan olen täynnä epäuskoa ja toivon, hhmm ettei tarvitse katkeroitua...

Minulla ei oel enää toivoa joten olen toivoton.

Mitä voin tehdä JOS jumala ei suostu antaamaan minulle RAKKAUTTA ja armoa ILMAN ihmistä, eli ihmisen kautta.

maailma omaasa rakastaa ja toisaalta, aatami jos on rikas, esim 42 miljoonaa, lottovoitto, niin voi OSTAA MITÄ TAHANSA, myös rakkautta.
        ja mitä ei rahalla saa, sitä en tarvitse jos olen maailmassa, taas jos olen JUmalan tykönä, niin tavallisella rahalla ei tee mitään JUMALAN Edessä.

toinen on sitten ahneet papit jos tietävät että täällä sitä rahaa saattaa olla!
        Tätä olen myös JO miettinyt, kuinka tulen nöyryyttämään oman kotiseurakunnan paimenta kun on mahdollisuus saada kymmenykset sekä almut ja annit, kuten Apostoli Paavali teltan tekijä eli teki käsillä jotain, ei tuolia mutta minun pelle pelottoman pajassa on myös hankapaja-osasto.

siellä on kaikki mitä rahalla saa ja saahan sitä, eli kaikki koneet ja vempeimet ja härvelit.
        TIetysti TEEN itse metallit mitä tarvitsen eli siellä on PASUUNA... hmm

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pasuuna
        hhhmm eikun..
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Masuuni

toki siellä on MYÖS musiikki tarpeet, sillä siellä voin säveltää loppuun teokseni:
        Taidetta koteihin v. 1

no masuuni, kuten Danielin Pätsi.

niinpä niin.

eli kuinka odotan että voin tehdä omaa metallia ja sitten vaikka mitä siitä metallista.
        Puut tulee tietysti omasta metsästä ja koska ei ole voimaa talvella niitä itse kaataa, joko palkaan siihen jonkun orjan=palvelija=työtekijä tahi sitten menen sinne tällä:
        http://www.mascus.hu/googlexml/lectura/img/models/1140337.jpg
        mutta EHDOTTOMASTI suomalainen!

no sama se.

punainen lanka katosi joten lisäää kahvia-

• Kirjakääröt

2Kor.4:18. Biblia. Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä: sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät ijankaikkiset. Kirjoitetaan iankaikkiset. Hebr.11:1. Biblia. Mutta usko on vahva uskallus niihen, joita toivotaan, ja ei näkymättömiä epäille.

• VastaaKOvoimaIhmeellinen

hhmmm, jaa , joo, hhmm, no sama se-

Kyllä, hirsimökki minkä rakennnan omalla kädellä, tosin on mukana palkattua apua, aina arkkitehdistä lautapoikiin asti.
        Arkkitehti saa valmiit AUTOCAD kuvat ja piirrustukset :)
        erässä työpaikassa Jumalan armosta? sain OSTAA OMAN AUTOCADIN. hinta 50 000 euroa :)
        ainoa käyttäjä sekä sain "luvan" maksajalta viedä sen kun sain kengää, eli minulla on lupa mikä lie linsenssi, autocad 12 !
        Mutta se että autocad sitten vaatii sitä ja tätä jos laittaa sen uuteen koneesen, olen sitten kiertänyt tätä vaatimusta, sillä se on joa täysin maksettu.

no sama.
        _______
        KAIKKEA olen saanut maistaa, mutta vain kaukaa saan kuintenkin niitä katsella. nyyhh!

joo niin asiaan:

Hirsimökin "katolla" on Observaatio/

http://www.luonnontieteilijat.fi/filebank/2682-tuorla-3.jpg
        http://www.astro.utu.fi/TAS/TuorlaObs/isoheikkila/IsoH-putki.jpg

Peilikaukoputki, on toki itse hieottu, ja taas apukoneet apuna, ja alus eli torni tulee tietysti maan alta :)
        Tontti eli saari on jo katsottu, ellei joku sitä ehdi ostaa! hinta_ monta kyyneltä Isän edessä. eli muutama miljoona.

ja se torni, se on tietysti myös "makuuhuone". el iso näkymätön putki joka
        on lasia, lasikatto jonka saa pois.

http://www.hannulat.net/sakari/kuvia/Turku/kuvat/026.jpg
        kuten tässä :)
        Tässä kaikki "aidan" sisällä oleva on makuuhuone, joka nousee ylös, jos tahdon, eli jos olisi vaimo, niin mielellään katsoisi maailmaan iltasella makuuhuoneesta joka on 30-40 metrin korkeudella ja takkatuli edessä tahi sivulla sillä... olkoot- sillä en tee vaimolla enää mitään!

sininen maapallo kuten tässä on sitten täynnä eli kolme kaukoputkea ja niitä voi säätää joka käsin/manuaali tahio tietokone, toki olen sen itse kasannut, seuraa jotain jos "käsken" ellei olkoon piilossa kellarissa.
        talo eli hirsimökki on vaatimaton. noin 60-70neliötä.
        eli keittiö/kammari, uuni keskellä ja takka, makuuhuone, yläpankolla joka nousee kuin mieh.... eikun iso putki.
        ja pesuhuone josta näkee järvelle missä on laituri ja pari venettä, iso viulu kaksi sataa.. eikun iso vene, 64 metriä ja puu veneitä' 5-9 metriä, tietysti, pienet ovat omaa tekoa eli kätteni tekoa, ja omasta puusta ,,hhhh,, toisaalta voin ostaa kanadasta isoja puita... hmmmm mutta ne maat ova pahoja. enkä tahdo käydä siellä,,,, hhmmm

eli keittiö/kammari, makuuhuone, sauna ja olohuone, eli hirsimökin lattiasta hirret väistyvät ja kesällä ei ole seinällä muuta rajaa kuin silmät tahi sonyn ja canonin videokamerat 1200 putkella.
        tätä olen miettinyt jos hi'on oman putken, vähän isomman eli näkee reilusti 100 kilometriä, kirkaalla säällä.

joopa joo

eli tämä on jo siellä :)
        eli tähdet sitten niitä pällistelen, voi kuinka olisi ihana katsella niitä ja keskustella niiden tekijän kanssa kahvi/tee tahi Belgialaisen mallas-oluen kanssa ! :) nyyhh
        Eli ei Jeesus sylkenyt kuppiin eli kieltäytynyt nauittimasta kaikesta hyvästä:
        Joh. 2 10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
        11 Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen.
        12 Sen jälkeen hän meni alas Kapernaumiin, hän ja hänen äitinsä ja veljensä ja opetuslapsensa; ja siellä he eivät viipyneet monta päivää.

HÄÄT kestivät tahi saattoivat kestää 7:n päivää.
        ajattele suomalaista hää juhlaa 7 päivää, ja ja sitä tappelua!

no sama se.
        Toki tiedät että itse olen sen oluen pannut? alulle koska minulla on BELGIASSA, ellei sitä kurjat ole ostaneet, sillä Hyvä tuomari viivyttelee, oma nunna luostari. hhmm ja nunnani, palvelijat/orjat/työntekijät tekevät sen.
        http://www.kirjeluxemburgista.fi/files/kirjeluxemburgista.kotisivukone.com/postikortit/Orval/orval007.jpg

ei tämä se ole mutta samaa mallia-
        nyyyhh
        http://2.bp.blogspot.com/-XY8YfZDVqWA/TbHrRR0XcRI/AAAAAAAAAak/aFlr0ImtEPI/s1600/Brugge 010 – Kopio.JPG

sama se, lisää kahvia..

• vastavoimaaaa

voi voi ja voi: 1 Moos 15
      "Oi Herra, Herra, mitä sinä minulle annat?

Mitä teen vaimolla Herra ?
      mitä teen sillä tahi tällä, Jumalani, Jumalani, KAIKKI on mennyt, mutta kuten Abe "kuolleena" uskon ja toivon vaikka ei toivoa ole.
      nyyyhh

• vastavoimaaa

eni wei, se kellari.
      vähän isompi kuin näkyvä osa.
      monissa puista vain osa on näkyvissä ja se tärkein on POHJA eli perus.
      Hyvä perus on tietysti, kalliolle rakennettu,, eli maansiirtoliike tahi muokkaaja saa kaivaan sen kallion esille, se osin jo näkyy, mutta sen tulee olla noin 10 metriä syvä eli kaksi ja kolme kerrosta kellaria.
      ja senlaajuus on, noin 30x30 tahi 25x25
      Kallioleikkaus, isolla sahalla, terä on noin.. olkoot. siis iso tasainen kallio perus ja noin: 600-900neliö x 2 ja 3.
      "Pihalla" on tietysti vanhoja perinteisiä suomalaisia navettoja, sikaloita, aittoja sekä latoja.
      Pekka niska saa ne kantaa tänne tahi sitten rakennan sen saman mallin mukaan.
      Tietysti perus kivet ovat omasta kalliosta, joka tästä tilansta, kiintöistö tahi sitten jostain liikeestä sillä se kivi saattaa painaa 2 tonnia kappale,. ja se ei ole hyvä jos tippuu varpaille moinen lohkara.
      Graniitia tietysti.

joopa joo.
      en jaksa Herra, mutta en jaksa soittaa suuta sinulle tahi rukoilla, ei olen väsynnyt Herra.

no eni wei..
      Miksi sitten Kaikkivaltiaan tulee antaa lottovoitto vaikka voi ämpärillä tehdä vaikka timanteja kilokaupalla?

http://tieku.fi/files/bonnier-ill/imagecache/std_3_2/pictures/diamonds_0.jpg

Koska, sillä, kun EI JOS, poliisi eli verokarhu ja muut viranomaiset, eivät usko jos sanon että Isäni ne antoi eli JUMALA teki ja antoi.
      mikä tässä on sitten vikaa.
      se että he eivät usko että jumala antaa kilokaupalla timatteja, vaan olen sitten hullujen huonella kunnes tunnustan mistä olen ne varastanut.
      ja letku-ruokinan mausteena on myrkyt ja muut kummajaiset.
      ja ulos ei pääse ennenkuin olen tullut terveeksi ja tunnustanut mistä ne varastin.

eli on pakko saada lottovoitto, sillä en muuten pysty niitä rahoja selittämään.
      joten lottovoitto on omasta mielestäni, paras ja helpoin tapa.

no sama se.

• VastavoimaNukkuu

Kello on jo 7 joten vielä hetki ja pääsen nukkumaan.

• Mb_76

Itselle sattui haaveri ja näin Enkelini. Pikkutuhmalta tuo omasta mielestä näytti ja opetti huonoille tavoille! Tupakkiakiakin kerettiin polttamaan keittiössä! Opettaja ammatti oli nuoruudessa haaveissa, joten laittoi nurkkaan hapeämään, kädet silmillä, mikä virkistävä kokemus aikuisellekin miehelle. Itkua tuhertaa! Sitten neuvoi, että punkan päälle pitää laittaa armeijaRaamaattu ennen tyynyä ja sitten käsissä pitäen "ufo" laskeutuu, eli tyyny. Vähän voi kiemurrella matkalla ja sitten siististi laskeutuu. Kovan linjan miehethän nukkuu lattialla pelkkä paksu aapinen tyynynä? Näin olen kuulut! Joistain asioista ärsyyntyikin, eli jos näkee vieruskaverin hädässä, esim. nämä lööpit, niin jotkut jotain tyydytystä siitä saa? Oli niin tuhma, että pidin miehenä. Mutta taas on ongelmia matkassa, että entä ne kirjoitukset ja oma suuntautuminen?

• enksu
    • vastavoimanvoimaa
    • MB_76

Minusta ei ole mitään vaaraa, jos tutustuu maailman kaikkeuteen, esim. enkeleihin. Barachiel, Gabrie, Jehudie, Lucife, Mikael, Rafael, Sariel. Mikael suosikki minulla. Mistään palvomisesta ei ole puhe mitään. Pieniä rakastumis kohtauksia mutta siitä viis! Taustatietoja. Enkelitkin voi olla hyvin valloittavia, mutta Jeesus Kristus on ylin valta. Myöskin Profeettoja on ollut monenlaista, pitäisi tutustua. Tässäpä tätä kahlaamista, kun tutkii, mitä ne on sanonut? Moniin historian hahmoihin voi tutustua aina Nooasta lähtien!

Mitä laitan piisiksi kuin uuniin Enksulle? Pusi pusi Enksu ! ;)

https://www.youtube.com/watch?v=TFjmvfRvjTc

• enksu

Kiitos biisistä veliseni.

"I carry you home, I promise.
        I don't give in whithout a fight.
        I can feel, I can touch.
        together we stand.
        I´m by our side."

• Mb_76

Taas Engels says! Pitäisikö jo vaihtaa levyä? Onhan sitä muutakin elämää kuin enkelit? Keskittyisi omaan elämään ja johonkin muuhun. Tietenkin varsinkin poikalapsilla on taipumus kaiken maailman supersankareihin ja tytöt juoksee jo pienestä pitäen nukke kainalossa. Ois se hienoo, kun tietäisi että on enkeli, vaikka High Tech enksu ja fiksuja nouvoja vaan jakelisi muille? Itsetuntoa kohottavaa! Monet kärsii masennuksesta ja ei ole muka mitään? Popsii pillereitä. Mielikuvitus on lääke! Kuvittelee, että on vaikka, ja kasvaa hiton isot näkymättömät siivet selässä ja saa nostetta elämään! Ilmeisesti aikuinenkin voi ajatella lapsellisesti? Mikä suotavaa onkin. Mielikuvituksessa voi olla mitä vain! Enempää en puhu tästä aiheesta.

https://www.youtube.com/watch?v=YykjpeuMNEk

• enksu

Vaihdetaanko välillä levyä.
        kuumennetaan kattilaa eikun uunia eikun masuunia. pökköä pesään pökköä pesään.

Mitäs laitettaisiin tällä kertaa mb_76:lle päin?
        Maanisen kadun saarnaajat?

Mielikuvitus on hyvä lääke. :) vitsi vitsi vitsi. osiriksen sukeltaja kello ja armeijan linkkuveitsi. vitsi vitsi vitsi. Minkä kortin heittäisi pöytään? natsikortti? vitsi vitsi vitsi.
        kannattaa keskittyä omaan elämään vitsi vitsi kivempi leikkiä nukeilla tai olla high tech enksu.
        Varoitus! Sisältää materiaalia, joka järkyttää herkkiä katsojia. Ei suositella naisille eikä lapsille.

https://www.youtube.com/watch?v=IkgzOBV08DI

• Mb_76

Onneksi työt alkaa kohta! Pälli hajoo jo tähän kämpään ja tyhjää toimittaa päivät pitkät. Itseä kiinnostaa nuo luontoaiheiset jutut ja muutkin jutut on sen mukaisia? Syksy on minun suosikki vuodenaika, joten ulkona enemmän. Siististi osaisi tällä kertaa kulkea, mikä kyllä harvinaista minulle, niin saisi jo sen Orik:senkin itselleen. Tässä näitä tavotteita. Myöskin tympäisee tämä ympäristö jo hiljalleen ja haluaisi lähteä jonnekin pois? enksun kanssa metsäpusikkoon pussailemaan? Vitsi vitsi! Nettikin kumisee tyhjää. High tech:istä ei ollut mitään apua. S-24 vetää viimeisiä kuolin korahduksia, pakkohan tästä johonkin on jalkautua? Televisiosta ei tule kuin skeidaa. Yäk! Mieluummin lähtee samoilemaan vaikka metsään. Varusteita tässä hommailen ja nyt jo tienistit laskenut tarkkaan, että mitä voi ostaa.

Mitä enksu harrastaa? Älä ota höpötyksiäni vakavasti.

• Mb_76

Näin nämä suuttuu minuun! Oikea enksukin suuttui ja lähti! Tätä tämä sinkun elämä! Kiitos kuitenkin seurasta!

• enksu

Syksyssä on tunnelmaa. Ruska on hieno ja puut ovat väriloistossaan.
        Elokuussahan alkaa olla jo syksyn tuntuakin, kastetta kertyy maanpinnalle.

Jos ympäristö tympäisee kannattaa varmaankin vaihtaa maisemaa.
        Samoilu metsässsä kuulostaa mukavalta ajatukselta. Millaisia varusteita hankit matkalle mukaan?

Täällä se on lähinnä sellaista päivä ja hetki kerrallaan kulkemista. Kullekin päivälle on toimensa.

• Mb_76

Näitä kolmen vuodenajan varusteita. Paino on näissä minulla ollut määräävä tekijä, eli yli 2.5 kiloa ei saa painaa telttakaan. Ostin jo kyllä viime Jouluna alesta. Sitten on vanha melkein seisomakorkeuden teltta, mutta tämä vaatii jo auton siirtelyyn. Pystyy kevyet varusteet patikoimalla kantamaan, tai polkupyörällä kuljettaa. Linja-autoonkin voi sitten nämä heittää ja lähteä jonnekin. Taksilla sitten määränpäässä pitemmät reissut. Tähänhän pääsee mukaan hyvin pieninkin investoinnein ja jos menee vaikka leirintäalueelle, niin tuskin mitään Martinin puukkoa ja retkikirveitä mukaansa tarvitsee. Juuresveitsikin käy siihen makkarapaketin avaamiseen ja normaalit keittiövälineet. Realistinenkin pitäisi olla, että mitä oikeasti tarvitsee. Varusteitahan on pilvin pimein. Tulee monesti "tuon minä haluan" ilmiö ja sitten ne lojuu käyttämättöminä.

Myöskin oli viime vuonna asunnon laittoa, mikä myös kivaa, eli näitä rahanreikiä jokapuolella oli. Nyt jo vähän helpottaa.

Vaatteisiin pitää nyt keskittyä, joihinkin kohtuuhintaisiin, varmaan armeijan ylijäämää. Partioaitalla on tosi kalliiita ne retkeilyvaatteet, joten edullisemmalla aion päästä. Hyvät vaatteetkin on mukavia. Eikö "Enksukin" tykkää niistä? luulisin niin?

Myöskin oma auto pitäisi vielä tänä vuonna kunnostaa. Tuntuu varmaan tosi hyvältä saada pitkän tauon jälkeen auto kuntoon ja pääsee ajamaan. Toisaalta lihasvoimallakin on tosi mukava kulkea, varsinkin kun kiirettä ei ole viime aikoina ollut, etunsa siinäkin. Kuntoa tulee näin kuin itsestään hyötyliikuntana. Vaatii selvästi töihin menoa, niin saa projekteihin vauhtia. Nyt kyllä pääsen jo tässä kuussa.

Kaikenlaisia suunnitelmia on hyvä tehdä, että mitkä on tavoitteet ja miten niihin pääsee. Tulee sisältöä elämään. Olen niin paljon jo puhunut Enkeleistä ja retkeilystä, tekin varmasti jo kyllästytte. Aika aikansa kutakin. Enksut valtas tuossa keväällä mielen, mutta nyt jo jotain muutakin ajateltavaa.

Nyt on kyllä hienoimmat ajat lähteä luontoon, kun itikat alkaa jo väitymään, kunhan muistaa ampiaisia väistää, ne on äkäisiä nyt.

• enksu

Auto on hyvä olla kunnostettu. Kulkee tasaisesti, niin on mukava olla kyydissäkin. Auton kyydissä mukavaa hyvän kuskin seurassa :)

Valkoinen on mielestäni hyvä. seinän väri jos asuntoa kunnostaa.
        Se antaa valoa tilaan.
        Muut värit ovat aika synkeitä ja harmaita.
        Hyvät vaatteet on aina mukavat, myös retkeillessä.

• MB_76

No joo! Se oli se Rasavilli jätkäenkeli, joka täällä kummiteli! Hommaisi omat tyttöystävät, eikä minun elämääni häiritsisi! Monesti voi synkata mitä omituisemmilta puolilta, mutta se on vain elämää vain. On tässä elämää, kun toivoin naista, niin joku hultio tulee ajatuksiin! Ehkä ei ole naisten aika?

Lähdetään oikeille linjoille. Tälläisena haluaisin "Enksuni" nähdä, mutta toisaalta loven jätti sydämmeen, se hulttiokin! Olet sinä tuhma!

Oikealle enksulle jotakin.

https://www.youtube.com/watch?v=BinwuzZVjnE

• Mb_76

Kummia tuntemuksia oikeastikin on. Itse sairastelin ja joku miesenkeli tuli pelastamaan. itsekkin olen mies, mutta sitä huolimatta rakastuin häneen, vaikka olikin enkeli. liian samalla aaltopituudella oltiin. Sitten sanotaan sitä ja tätä, että ei tuo nyt ainakaan sovi, Raamatussakin? Että voi hitto! No onneksi arki koittaa ja onneksi nyt jotain on kokenut ja löytää vaikka oikein leveä peräisen naisen joskus!

• MB_76

Minulla tuli yllätyksenä, että mieskin voi pitää miehestä huolta. Vaikka olikin enkeli. Aina pitänyt, että naiset paapoo. Eheytyshoitoon, kun nyt yritetään oikoa oikeinpäin, vaikka alunperin on oikeinpäin. No onneksi enempiä vaurioita ei syntynyt! Pääsee jatkamaan elämän parissa ja vaikka löytää Puuman ja kuuman!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      408
      3079
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2289
    3. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      61
      2229
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      19
      1910
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      169
      1431
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      7
      1306
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1109
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      43
      970
    9. Iltalehden evästeasetukset

No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      100
      870
    10. Sun seurassa oli turvallinen olo

Yhteisiä vietettyjä aikoja muistelen. Yllätit mut kerran tavalla josta tulin äärettömän onnelliseksi 😘 Olkoon tämä nais
      Ikävä
      38
      852
    Aihe