Onko reissun alkuosuuksilta mitään blogia, kun en sellaista löydä. Heidän sivuillaan on vain vanhoja juttuja ennen purjehduksen alkua. Mielelläni seuraisin matkan edistymistä, mutta kun en ehkä osaa hakea oikeasta kohtaa. Osaako kukaan neuvoa?
Meretniemien purjehdus maapallon ympäri
62
2205
Vastaukset
- Bookissa
löytyy tuoreempaa:
https://www.facebook.com/sailforgood/ - xtraxco
Luulin että heillä olisi ollut youtube videoblogi, niinkuin muillakin jotka tekee tollasta reissuu ja haluaa näkyvyyttä
- MonestikinAtlantinYlittä
Lähtivät noin tunti sitten Roccella Ionican marinasta kohden Messinan salmea. Messinan kohdalla ovat kai huomenna aamulla, mutta veikkaan heidän jättävän Messina väliin ja jatkavan jonnekin Aeolian saarille. Ehkä Vulcanolle, Liparille tai Strombolille.
Hei, jos niillä on 3 pientä lasta veneessä, niin et kai luule heidän jaksavan jotain blogia kirjoitella?
- Anonyymi
Muistaakseni ovat kirjoittaneet kirjan ja toistakin työstetään. Miksihän meretniemen merille lähdöstä ylipäätään tuli niin kova metakka, seilaahan maailman meriä lukuisat lapsiperheet.
- F28
Kaksi ekaa kuukautta http://sailforgood.tumblr.com
- että.jotta
Se mikä tuossa pisti silmään on se, että veneessä on ilmeisesti vielä alkuperäinen moottori. Nyt jo on ollut ongelmia jäähdytyksen, polttoainejärjestelmän ja merivaihteen kanssa.
Olisikohan kannattanut satsata 20 000 e ja uusia voimalinja. Tarkoitus on kuitenkin olla matkalla 6 vuotta.
Vai onko tuollainen vanha Perkins korjaamisen ja varaosien saannin suhteen kuitenkin parempi? - Ssppss
että.jotta kirjoitti:
Se mikä tuossa pisti silmään on se, että veneessä on ilmeisesti vielä alkuperäinen moottori. Nyt jo on ollut ongelmia jäähdytyksen, polttoainejärjestelmän ja merivaihteen kanssa.
Olisikohan kannattanut satsata 20 000 e ja uusia voimalinja. Tarkoitus on kuitenkin olla matkalla 6 vuotta.
Vai onko tuollainen vanha Perkins korjaamisen ja varaosien saannin suhteen kuitenkin parempi?Varaosien saanti loppuu rapakon ylityksen jälkeen. Tulee pitkät odotusajat.
- APSODKFJ546
että.jotta kirjoitti:
Se mikä tuossa pisti silmään on se, että veneessä on ilmeisesti vielä alkuperäinen moottori. Nyt jo on ollut ongelmia jäähdytyksen, polttoainejärjestelmän ja merivaihteen kanssa.
Olisikohan kannattanut satsata 20 000 e ja uusia voimalinja. Tarkoitus on kuitenkin olla matkalla 6 vuotta.
Vai onko tuollainen vanha Perkins korjaamisen ja varaosien saannin suhteen kuitenkin parempi?"Olisikohan kannattanut satsata 20 000 e ja uusia voimalinja."
Siihen tarvitaan rahaa. En usko, että tuon porukan budjetti on mikään valtaisa. Ovat kuitenkin myyneet omaisuuttaankin reissun rahoittaakseen, joten sillä on mentävä, mihin on varaa. - Trollen
että.jotta kirjoitti:
Se mikä tuossa pisti silmään on se, että veneessä on ilmeisesti vielä alkuperäinen moottori. Nyt jo on ollut ongelmia jäähdytyksen, polttoainejärjestelmän ja merivaihteen kanssa.
Olisikohan kannattanut satsata 20 000 e ja uusia voimalinja. Tarkoitus on kuitenkin olla matkalla 6 vuotta.
Vai onko tuollainen vanha Perkins korjaamisen ja varaosien saannin suhteen kuitenkin parempi?Niillä on sähkömoottori ...
- ariel371
Aika ohuella osaamispohjalla tuossa ollaan liikkeellä.
Varsin tyypillistä on hankkia joku älytön vesikone ja samalla jättää veneeseen loppuunajettu moottori ilman että itse osataan edes sitä rassata kuntoon. Kone tulee vaihtoonsa saakka olemaan tapetilla tuossa veneessä. Harva purjehtia ymmärtää moottorin olevan ykkösprioriteetti purjeveneessä, ylivoimaisesti tärkein kapine reissuveneessä.
Myös sponsorien etsiminen perhesuoritteeseen tuntuu kummalliselta ja tuloshan oli siinä liki nolla. Tuokin tarmo kun laitettaisiin veneen tekniikan opiskeluun ja käytännön laitteluun niin merkitys on moninvertaisesti arvokkaampi kuin joku tonniluokan sponssi.
Matkailualan ammattilainen toivottavasti tietää mitä on tekemässä mennessään perheineen Brasiliaan. Paikalliset kontaktit ja seura on oltava, samoin silmää sille missä alueilla voi liikkua, mitä kamaa voi pitää mukana ja mitä pitää pitää piilossa veneessä. Kenen valvonnassa pitää venettä joko itse poissaollessa tai mieluiten 24/7.
Ihan jo järjestelmäkameran takia monilla alueilla Brasiliassa ollaan valmiita tappamaan ilman mitään epäröintiä. Jos kameraa pitää mukanaan, se lähtee reilusti alle viikossa. Se on heti ja suosiolla luovutettava väline, aivan kuten kaikki muukin.
Sinne samoille ajankohdille Brasilian kanssa osunnevat myös ensimmäiset matkaväsymyksen hetket. Näin kävi myös Dunckerilla. Toivotaan että into vie venekunnan läpi koettelemusten tai että reitti honataan ajoissa vaihtaa perheporukalle passelimmaksi. Juttujen viiteryhmälle ihan tavallinen perussetti pallon ympäri on jo kiinnostavaa luettavaa- Kaukkavissas
Nämähän ovat suorituksesta riippumatta (naparetket, vuorikiipeily, purjehdukset jne.) sillä tavoin hankalia asioita, että varoittelijat ja kritisoijat leimataan herkästi kateellisiksi ja elämäkielteisiksi.
Ja sitten jos jotain tapahtuu, niin kritisoijat ja arvioijat leimataan kaukaa viisaiksi.
Jos nyt tästä tapauksesta jotain ajatuksia tulee mieleen, niin ne ovat seuraavat:
-Teknisten taitojen taso
-Veneen koko (hallinta, maksut, korjauskulut)
-Valitut kohteet turvallisuuden näkökulmasta
-Budjetin realistisuus (myytiin omaisuutta, yritettiin hankkia rahoittajia)
Todennäköisesti kaikki kuitenkin menee hyvin. - ariel371
Nyt startti kajahti siitä moottorista. Veikkaisin että vaan solkku jumissa. Sammutusrele aktivoituna ja samalla starttirelettä rimppaamalla saattais päästä yli
Kunpa hiffaisivat vaihtaa koneen Euroopassa jo. Muuten on hankalampaa jatkossa.
- Ssppss
Minne saakka ovat selvinneet?. Kyllä starttimoottoreita vielä Euroopasta saa.
- Cagliarissa_nyt
Ovat nyt olleet Cagliarissa (Sardinian kaakkoisrannalla) jo useamman päivän. Cagliari on hyvä paikka moottorikorjauksiin, osaavaa apua on tarjolla.
Villasimiuksen jälkeen Panacea oli noin viikko sitten hieman Cagliarin eteläpuolella Noran muinaisen kaupungin (nykyään arvokas arkeaologinen kohde, myös turismin) edustalla muutaman päivän ajan ankkurissa. Lähtivät sieltä, mutta palasivat parin tunnin päästä taas samalle lahdelle ankkuriin. Näytti, että silloin oli tullut jokin ongelma. Täältä sitten jatkoivat takaisinpäin Cagliariin. - seppomartti
Gagliarissa avun saanti jälkikäteen nauratti. Ensin piti löytää jotain muuta kieltä kuin italiaa taitava henkilö, jonka avulla tilattiin mekaanikoksi kutsuttu mutterin vääntäjä. Hänelle piti italiaksi selittää, että vesipumppu on on rikki ja pitäisi korjaa. Kohtuullisia venetarvikeliikkeitä löytyy pari mutta muu apu on rajallista. Tosin startin vaihto on aika simppeli tehdä itsekin.
- daijaa
Kyllä tuo purjehdus on kova juttu. Aina se on kun pallon kiertää ja varsinkin pienten lasten kanssa. Katso snoopy.fi
- MattiEinoLappalainen
Missähän mahtaavat nyt 7.1.2017 purjehtia?
Juuri oli tullut Facebook-sivulle päivitys, että tuolta voi seurata.
https://hosting.wialon.com/locator/index.html?t=627e9378c29dfac1c6cfc4212954e5a97D8CC1A9072E136F0B30541606DDAE53541CB2EE- Painooon
Mitenköhän ne päätyi tuohon veneratkaisuun, aika harva taitaa kiertää pallon noin isolla veneellä?
- Nimi444Merkki
Suunta on isonveden yli. Mitä tehdään, jos tulee sairastapaus, joka johtaa kuolemaan mutta joka olisi helppo hoitaa länsimaisen lääketieteen piirissä? Siihenkö sitten vain kuollaan?
- Eiriskejä
Vanhenpien pitää taata lapsilleen turvallinen elinypäristö, muuten tulee huostaanotto. Eli ylitys on turvallinen.
- On_sulla_huolet
Älä koskaan poistu kahta miinuuttia kauammaksi lähimmästä ensihoitoyksiköstä tai 15 minuuttia kauammaksi lähimmästä tehohoitoon kykenevästä sairaalasta. Lentokoneessakin olet aika kaukana länsimaisen lääketieteen piiristä, myös perusjantterin ulkomaanmatkoilla (esim. Kanariansaaret ja Thaimaa).
Voit myös alkaa pelätä, että taivas putoaa niskaan.
Oletko ottanut huomioon, että Meretniemi voi ehkä tippua reuna yli, kun purjehtii liaan pitkälle taivaanrantaan. Siitäkin kannattaa olla huolissaan.
Kaikki me tältä aikanaan kuollaan. Toiset aiemmin kuin toiset. Usein edes länsimainen lääketiede ei sille mitään voi. Ja 100% todennäköisyydellä länsimainen lääketiede ei voi estää kuolemaas. Se tulee varmasti.- Nimi444Merkki
"Kaikki me tältä aikanaan kuollaan."
Niin kuollaan, mutta olen oppinut siihen, että ulkoilmalajeissa riskit kartoitetaan etukäteen ja niihin varaudutaan. Retkiluistelussa on välineet päästä avannosta pois ja vaihtovaatetta.
Vaelluksilla on hätälähettimet ja varusteet, jotka mahdollistavat yöpymisen missä tahansa kelissä.
Siksi minua kiinnostaa tietää, mitä tehdään, jos ilmenee kehittyvä vaiva, joka hoitamattomana johtaa kuolemaan. Kaipa meren yli lähtevä on etukäteen nämä tilanteet pohtinut vai ihanko tuurilla mennään?
Ja jos nyt vaikka lapsi kuolee, niin heitetäänkö hänet mereen vai pidetäänkö veneessä? Onko ruumiiden säilyttämistä varten mukana pussit? Estävätkö ne leviävät hajut? - nettipurjehtija
Nimi444Merkki kirjoitti:
"Kaikki me tältä aikanaan kuollaan."
Niin kuollaan, mutta olen oppinut siihen, että ulkoilmalajeissa riskit kartoitetaan etukäteen ja niihin varaudutaan. Retkiluistelussa on välineet päästä avannosta pois ja vaihtovaatetta.
Vaelluksilla on hätälähettimet ja varusteet, jotka mahdollistavat yöpymisen missä tahansa kelissä.
Siksi minua kiinnostaa tietää, mitä tehdään, jos ilmenee kehittyvä vaiva, joka hoitamattomana johtaa kuolemaan. Kaipa meren yli lähtevä on etukäteen nämä tilanteet pohtinut vai ihanko tuurilla mennään?
Ja jos nyt vaikka lapsi kuolee, niin heitetäänkö hänet mereen vai pidetäänkö veneessä? Onko ruumiiden säilyttämistä varten mukana pussit? Estävätkö ne leviävät hajut?ARCissa on kuollut miehistöä keskellä atlanttia. En tiedä miten ruumis paketoitiin, mutta perille se tuotiin.
Perusterve ihminen ei kuitenkaan kuole yhtäkkiä tai edes sairastu. Voihan sitä kaatua kotona portaissa, jäädä suojatiellä auton alle tai loukkaantua vakavasti liikuntaharrastuksen parissa. Turvallista ei ole missään eikä purjehdus ole juuri sen vaarallisempaa. Kyse on riskin suuruudesta ja sen toteutumisen todennäköisyydestä.
Vaikka makaisi kotona tyhjän olohuoneen lattialla, niin riski kuolla ennenaikaisesti on pieni, mutta kuitenkin olemassa.
Vaikka lähtisi purjeveneellä atlantin yli, niin riski kuolla ennenaikaisesti on olemassa, mutta hyvin varustautuneella ja valmistautuneella se on hyvin pieni. - Länsimainen_lääketiede
Tehdään sama kuin vaelluksella hätälähettimen painalluksen jälkeen. Odotetaan ja odotetaan, että apu saapuu. Saattaa kestää reilusti aamuun, että apu tulee. Sen yön joudut yksi pärjäämän. Ei se apu tule yhtä nopeasti kuin Helsingin Kallion kuplaan. Nuuksioon tulee vähän nopeammin kuin Lapin kairaan, mutta kyllä se avun tulo sinne Nuuksionkin kestää tunteja sen napin painalluksen jälkeen. En allekirjoittaisi väitettäsi että hätälähettimen takia voi yöpyä vaelluksella kelissä kuin kelissä. Kestää jo jonkin aikaa ennen kuin suomalainen hälytysorganisaatio (Suomessa MRCC Turku) saa tiedon avun tarvitisjasta, sitten kestää aikaa selvittää mitä ja missä, ennen kuin oikea organisaatio lopulta aktivoituu. Selvitäppä kauanko kestää oikean pelastusorganisaation aktivoituminen napin painalluksen jälkeen. Selvittäppä kuinka kauan kestää avun (ja millaisen) lähettäminen paikalle sen jälkeen. Tuleeko se apu mönkijällä, moottorikelkalla vai kopterilla, jonka miehistö on todennäköisesti kotivaralla? Kauanko lähtö silloin kestää?
Myös tuo retkiluistelijoiden omatoiminen varustus ei ole kuten kirjoitit.
http://www.raja.fi/tietoa/tiedotteet/1/0/retkiluistelija_pelastettiin_jaista_helsingissa_71638
Tippui jäihin n. 20 metrin päässä (tiedotteessa väärä arvio) rannasta ja aivan Helsingin ytimessä, Herttoniemen Kipparlahden suulla. Kuolema oli aivan minuutista parista kiinni. Onneksi pelastuslaitos ehti hätiin, matka lähimmälle paloasemalla kun on todella lyhyt. Pari kilometriä. Naskalit eivät auttaneet. Voimat vaan loppui, mutta pintapelastaja sai juuri napattua otteen. Olin paikalla näkemässä ja kuulemassa. Kopteri tuli paikalle vähän myöhemmin ja olisi ollut myöhässä.
- Nimi444Merkki
"Odotetaan ja odotetaan, että apu saapuu."
Mutta mistä se keskelle merta saapuu? Olen katsellut videoita, joissa hädässä olevia purjehtijoita yritetään pelastaa rahtilaivoihin, eikä näytä kovin helpolta hommalta. Jos kyytiin pitäisi saada sairas, homma olisi vielä vaikeampaa. - seppomartti
"ARCissa on kuollut miehistöä keskellä atlanttia. En tiedä miten ruumis paketoitiin, mutta perille se tuotiin". Roskapusseihin paketoimalla. Viikko yli 30 asteen lämmössä alkaa olla muulle miehistölle kärsimys. Kannattaa oheistaa mereen hautaus.
"Perusterve ihminen ei kuitenkaan kuole yhtäkkiä tai edes sairastu". Väärin. Puomi päähän on tappanut useita. Umpilisäkkeen tulehdus on kuoleman riski, minkä voi ennalta hoitaa pois. ARCn 1200 purjehtijasta vuosittain yksi kuolee tai viedään ulkopuoliseen hoitoon. Pidemmällä reissulla riski vakavasta terveysongelmasta olisi tuolla laskelmalla promillen luokkaa. Murtumia on enemmän. - PöllöPyyssä
Nytkö se on päässyt matkaan?
http://prnt.sc/dvyuqh - Vaionko
http://passageweather.com/
Pikkuisen tuullutkin - poiqwe
Vessat tukossa, autopilotti hajosi, kaikki hyvin.
- Mertennikkari
Joo ovat päässeet Kap Verdelle. Ei kun remontoimaan.
- kyyninen_
Tuolla alkupään videossa varustautumisesta pisti silmään varakulkuvalot. Jos nenä on keula niin vihreä näytti vasemmalle ja punainen oikealle, ja peltisuoja peitti valot.
Tietysti voi sanoa, että tämä oli esitystä. Tuntui kuitenkin samalta kuin mutterinvääntäjä esittelisi pulttia ja mutteria pyörittelemällä mutteria sormissaan pultin kannan päässä.
Toivottavasti matka sujuu kuitenkin hyvin. - Sensoroitsijat
Tuli tästä Meretniemestä mieleeni, kun ovat juuri suuntaamassa Atlannin yli. Joulukuussa eräs perhepurjehdus 53 jalkaisella Hansella päättyi ikävästi peräsinvaurion seurauksena ja vene hylättiin Atlantille. Ajelehtii siellä jossain edelleen. Aloitin tästä uuden jutun ja se poistui noin tunnin sisällä SUomi24 palstalta. Katsotaan, kauanko alla oleva kopio uudesta aloituksesta täällä säilyy.
Aloitin pari tuntia sitten jutun jossa viittasin parin viikkoa sitten tapahtuneeseen peräsinvaurioon. Siinä noin 10 vuotias 53 jalkainen Hanse menetti peräsimen lasikuidin irrottua alumiinikehyksestä ja vene menetti ohjattavuutensa. Kolmeen päivän taistelun jälkeen noin 15 m/s tuulessa ja 4 metrin aallokossa johti lopulta yli 300 000 euron veneen hylkäykseen. vene jäi ajelehtimaan Atlantille eikä sitä oel vielä löydetty. Laitoin linkin tapahtumasta ja veneen etsinnästä kertovaan juttuun.
Ylläpito on poistanut tämän säikeen. Sensurointiako? Kaupallisia intressejä?
Eli onko ylläpidolla jotain kytköksiä Hanseen vai voiko iso venemerkki mainettaan suojellakseen poistattaa tälläiset ikävät kertomusket? Faktahan on, että mm. tuo Hansen peräsinratkasu on erittäin huono ja jopa vaarallinen.
Linkki juttuun:
http://www.cruisersforum.com/forums/f129/urgent-help-needed-to-recover-abandoned-yacht-nw-barbados-177561.html - Linkitbannassa
Lue säännöt niin selkee.
- Cruising_sailor
Facebook-sivun mukaan Meretniemet suuntaavatkin Kap Verdeltä kohti Karibiaa ja Panaman kanavaa. Eli ovat päättäneet muuttaa alkuperäistä reittisuunnitelmaansa kiertää Etelä-Amerikka. Vaikuttaisi järkipäätökseltä perhemiehistölle.
- PateToikka
Varmasti viisas päätös. Yksi tulevista päätöksistä lienee se, että reissu lyhenee. Onhan tuo suunniteltu ajallisesti hurjan pitkäksi.
Ja tämä siis ihan myönteisesti, hyvähän se on muuttaa suunnitelmia, jos siltä tuntuu. - Hyväoikaisu
Loistopäätös! Äärimmäisen vaarallisia ihmisiä siellä niemen nokassa.
- Menetysmaisemissa
Hyväoikaisu kirjoitti:
Loistopäätös! Äärimmäisen vaarallisia ihmisiä siellä niemen nokassa.
Voisitko täsmentää?
Brasiliassa olisin erittäin tarkkana, Argentiinassa vähemmän, Chile OK.
Kolumbiakin on rauhoittunut rajaseutuja lukuunottamatta.
Maitse reissattu 2014-15 (ei Kolumbia). - Helppoajaturvallista
Menetysmaisemissa kirjoitti:
Voisitko täsmentää?
Brasiliassa olisin erittäin tarkkana, Argentiinassa vähemmän, Chile OK.
Kolumbiakin on rauhoittunut rajaseutuja lukuunottamatta.
Maitse reissattu 2014-15 (ei Kolumbia).Toi rarkisu mahdollistaa Tyynellä coconut run reitin jonka itse purjehtisin jos olisi mahkut.
- Anonyymi
En tiennyt tuosta suunnitelmasta. Olisin huutanut kauhusta.
Coconut on valttia juuri siksi, että aikataulu (viim. huhtikuussa Marquesasilta lönteen ja ajoissa ausseihin) pitää hurrikaanit loitolla. Sitä ihmettelen, että menevät läntisen Pasificin konverssiovyöhykkeelle eivätkä kierrä Mikronesian kautta?
Onko Indonesian läpäisy niin vastenmielistä, vaiko paluu Torres-salmen reitille Bougainvillen kautta vaarallinen?
- EpäasiaLiikanen
Reissu on jämähtänyt. Ensin muutettiin suunnitelmia ja nyt kökötellään paikallaan.
No, mikäs siinä. Sehän on hyvä, jos viihtyy, mutta seuraaja kaipaisi jo toimintaa.- Matkalla_on
Lukivat varmaan kommenttisi. Panacea lähti äsken jatkamaan matkaa, purjehtii nyt noin 6 solmun vauhtia kohti länttä, mukava sivumyötäinen tuuli. Noin kahden viikon purjehdus edessä, sitten seuraava pysähdys jossain Karibian saarilla.
- seppomartti
Matkalla_on kirjoitti:
Lukivat varmaan kommenttisi. Panacea lähti äsken jatkamaan matkaa, purjehtii nyt noin 6 solmun vauhtia kohti länttä, mukava sivumyötäinen tuuli. Noin kahden viikon purjehdus edessä, sitten seuraava pysähdys jossain Karibian saarilla.
Kolme viikkoa 6:lla solmulla on parempi arvaus. Kaksi viikkoa merkitsisi 8.9 s keskinopeutta, mikä on luultavasti on liian kovaa ko miehistölle ilman apujoukkoja.
- Matkalla_on
seppomartti kirjoitti:
Kolme viikkoa 6:lla solmulla on parempi arvaus. Kaksi viikkoa merkitsisi 8.9 s keskinopeutta, mikä on luultavasti on liian kovaa ko miehistölle ilman apujoukkoja.
Mindelosta on 2100 nm St Lucian Rodney Bayhin, siis 6 solmun keskivauhdilla 14,5 vrk. Se 8,9 solmun keskinopeus toisi perille 10 vrk ajalla.
Kap Verdeltä päässee nyt marraskuun Kanarian ARC-lähtöjä paremmin pasaatituulissa, joten kovin paljon lisämaileja ja -aikaa ei mutkittelusta ehkä tule. - F28
N. 16 vrk arvioivat itse.
- seppomartti
Matkalla_on kirjoitti:
Mindelosta on 2100 nm St Lucian Rodney Bayhin, siis 6 solmun keskivauhdilla 14,5 vrk. Se 8,9 solmun keskinopeus toisi perille 10 vrk ajalla.
Kap Verdeltä päässee nyt marraskuun Kanarian ARC-lähtöjä paremmin pasaatituulissa, joten kovin paljon lisämaileja ja -aikaa ei mutkittelusta ehkä tule.En ole juuri seurannut Panaceaa. Jos kerran Mindelosta lähtivat niin arvioni Gran Kanariasta on pahasti pielessä ja 2 viikkoa mahdollinen. Kansrialta 2700 nm sijaan lokiin kertyy 3000nm ja 2 viikkoa olisi tosikovaa.
Veneen lokiin kertyy aina reilusti enemmän kuin lyhin matka kartalla. Heikkoja tuulialueita pitkällä legillä kannattaa kiertää.
Nyt ilmeisesti on huono pasaativuosi. Vaikka pasaati on kehittynyt niin juuri tämän hetkinen tilanne on jälleen erikoinen. Tuulen nopeus näyttää eteläisellä reitillä vähenevän länteen ja pläkää on ennen Antilleja. Pasaatituulen nopeudesta puuttuu liki 10 solmua. - F28
13 d, 23 h, 25 m. Cap Verde-Barbados.
- 407
Yllättäin vakuutusyhtiö "lähti alta" kesken matkan! Aika arveluttavaa toimintaa vakuutusyhtiöltä ensin olla vastaamatta viesteihin ja sitten lopettaa vakuutus kesken matkan...
- olisi.mukava.tietää
Joku suomalainen vakuutusyhtiö. Kai sillä nimikin on?
- 407
Varmaa tietoa ei ole, mutta olen ymmärtänyt että kyseessä olisi ålandia...
- Admiraliin
Minä ainakin jouduin vaihtamaan Alandian englantilaisen ennen Atlantin ylitystä. Alandia ei tarjonnut vakuutusta Kanariaa pitemmälle.
Outoa, jos Panacean vakuutus on ollut Alandiassa ja silti pallonkierto mielessä.
- 407
No ne ovat tarjonneet pidemmällekin, mutta joitakin näköjään "perutaan kesken"!
- seppomartti
Minulla on voimassa Ålandian vakuutus laajennettuna Välimerelle ja Karibialle. Laajennus ja muu paperityö sujui ongelmitta. Muistikuvan mukaan oli paljon halvempi kuin Pantaenius.
- 407
Niitä hintoja on (kuulemma!) päivitelty ylös päin.. siinä hinnassa ei varmaan mitään olekaan, mutta jos et saa yhteyttä ja sitten perutaan kesken (=sanotaan irti), se on mielestäni huonoa toimintaa! Meillä on Yahtpoolissa vakuutukset, mutta en ole tietoinen hinnoittelusta noilla vesialueilla. Edellis kesänä olisi vakuutuksien puitteissa ollut mahdollista käydä Göteborgissa, mutta tuulet ei sattunu lähellekkään!
- Minna1968
Jännittävää seurata tämän palstan skeptikoita. Kivasti tuntuu perheellä menevän. Blogissa on uusia videoita ja kannattaa seurata heidän FB-sivua https://www.facebook.com/sailforgood/
Ovat tällä hetkellä Kolumbian Santa Martassa.
Blogi: https://sailforgood.tumblr.com/ - Anonyymi
Purjehdusta lasten kanssa voi yhdestä näkökulmasta pitää hyödyllisenä. Siellä voi oppia monenlaista. Tosiasia kuitenkin on, että se, mikä vaikuttaa hyödylliseltä aikuisille, ei ole sitä välttämättä lapsille. Silloinkin, kun lapset kehuvat viihtyvänsä, he saattavat valehdella, koska lapsilla on vahva sisäinen tarve valehdella vanhempiensa eduksi.
Purjehdus ei kuulu tavanomaisen yhteiskunnan piiriin. Vaikka purjehduksilla oppisi paljon ja lapsi suorittaisi koulunsa muodollisesti kunnialla parhaimmin arvosanoin, sosiaalisesta maailmasta jää puuttumaan paljon. Satunnaiset kaverit eivät korvaa pysyviä kaverisuhteita eivätkä tarjoa näkökulmaa ryhmädynamiikkaan, joka vakiintuneissa lasten porukoissa vallitsee.
Veneessä maailmaa kiertävät lapset saavat kokea ja nähdä valtavasti, mutta he myös jäävät paljosta paitsi.
Minä olen venelapsi. Omia lapsiani en tahdo koskaan vene-elämälle altistaa. Ei se välttämättä lapsen elämää pilaa, mutta siinä on suuri riski, että lapsi jää pysyvästi yksinäiseksi silloinkin, kun hän on porukassa. Se on yleinen ammattilaisten kuten psykologien hoitama vaiva.
Ihmiselle on tärkeää olla tavallinen ja kuulua tavallisten joukkoon. Kaikki epätavallisen lapsuuden eivät selviä lapsudestaan ilman henkisiä vammoja, vaikka lapsuus ulkoisin mittarein olisi ollut antoisa ja turvallinen.
Jos tietää jo nuorena, että tahtoo seilata pitkin maailmaa, kannattaa jättää lapset tekemättä. Jos lapset on tullut jo tehtyä, kannattaa odottaa siihen saakka, että he pärjäävät omillaan.- Anonyymi
Purjehtijaperheitä voitaneen verrata monenlaisiin nomadeihin kuten laiduntavan karjansa mukana siirrettävissä jurtissaan asuviin paimentolaisiin jotka eivät asetu asumaan vakinaisesti., tai metsästäjä-keräilijät jotka liikkuvat riistan, kalan tai kasvien perässä vuotuiskierron mukaisesti. Useat kulttuurit ovat perinteisesti nomadisia ja sen vastakohtaa kutsuttaan sedentismiksi. Nomadismi on tullut maatalous- ja sittemmin teollisuusyhteiskunnissa yhä harvinaisemmaksi.
- Anonyymi
Sama ongelma on maailmaa kiertävällä uraihmisillä, vaikkeivät sitä halua myöntää. Lapsilla on rahaa ja tavaraa, hyvät koulut, oppivat kieliä, näkevät maailmaa. ”Pärjäävät” elämässä hyvin, mutta moni on sanonut menettäneensä paljon, juurettomuus ja irrallisuus vaivaa. Ei oikein kuulu mihinkään. Ihmisille on hirveän tärkeää kuulua johonkin, varsinkin vanhempana suku, kotiseutu yms. tulevat tosi tärkeiksi. ”Maailmankansalainen” ei kuulu mihinkään. Eri asia jos aikuisena päättää ruveta maailmankansalaiseksi, juuret on silloin jo luotu ja se on oma valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ongelma on maailmaa kiertävällä uraihmisillä, vaikkeivät sitä halua myöntää. Lapsilla on rahaa ja tavaraa, hyvät koulut, oppivat kieliä, näkevät maailmaa. ”Pärjäävät” elämässä hyvin, mutta moni on sanonut menettäneensä paljon, juurettomuus ja irrallisuus vaivaa. Ei oikein kuulu mihinkään. Ihmisille on hirveän tärkeää kuulua johonkin, varsinkin vanhempana suku, kotiseutu yms. tulevat tosi tärkeiksi. ”Maailmankansalainen” ei kuulu mihinkään. Eri asia jos aikuisena päättää ruveta maailmankansalaiseksi, juuret on silloin jo luotu ja se on oma valinta.
"hmisille on hirveän tärkeää kuulua johonkin, varsinkin vanhempana suku, kotiseutu yms. tulevat tosi tärkeiksi"
Kauankohan tätä pitää odottaa? Olen 52 vuotias ja yhä enemmän vieroksun sukua yms. ja haluan kiertolaiseksi. Olen asunut 49 vuotta 10 kilometrin säteellä kuudessa eri osoitteessa. Kaikki samassa kaupungissa. Vanhimmat kaverussuhteet ovat noin 45 vuotta vanhoja ja edelleen näemme viikottain (yhteinen harrastus). Kuitenkin, kaipuu tästä pois kasvaa koko ajan ja odotan eläkkeelle pääsyä, jotta voin jättää kaiken ja ryhtyä nomandiksi ja jättää suvun ja vanhempani tänne. Vaimo lähtee tai ei läde mukaan, sama se, varmasti suhde sen kestää ja tavataan usein maailmalla. - Anonyymi
" Vaikka purjehduksilla oppisi paljon ja lapsi suorittaisi koulunsa muodollisesti kunnialla parhaimmin arvosanoin, sosiaalisesta maailmasta jää puuttumaan paljon. Satunnaiset kaverit eivät korvaa pysyviä kaverisuhteita eivätkä tarjoa näkökulmaa ryhmädynamiikkaan, joka vakiintuneissa lasten porukoissa vallitsee."
Luin juuri Leakeyn kirjaa alkuihmisistä. Leakeyn mukaan apinan ihmistymisessä on ollut erittäin ratkaisevaa juuri sosiaalisten taitojen kehittyminen monimutkaistuvissa yhteisöissä. Se erottaa meidät apinoista, sanoo tutkija. Tästä seuraa, että lapsi joka ei "yhteisöllisty" ja ikäänkuin invalidiksi. Kiertäkää palloa, mutta usean perheen joukolla, että lapsilla on sosiaalisia suhteita, eikä juuri tutustuttujen leikkitovereiden jatkuvan kadottamisen kierre. Jos 5-10 perhettä vuokraa purjelaivan, siellä voi pitää jopa koulua vanhempien voimin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama ongelma on maailmaa kiertävällä uraihmisillä, vaikkeivät sitä halua myöntää. Lapsilla on rahaa ja tavaraa, hyvät koulut, oppivat kieliä, näkevät maailmaa. ”Pärjäävät” elämässä hyvin, mutta moni on sanonut menettäneensä paljon, juurettomuus ja irrallisuus vaivaa. Ei oikein kuulu mihinkään. Ihmisille on hirveän tärkeää kuulua johonkin, varsinkin vanhempana suku, kotiseutu yms. tulevat tosi tärkeiksi. ”Maailmankansalainen” ei kuulu mihinkään. Eri asia jos aikuisena päättää ruveta maailmankansalaiseksi, juuret on silloin jo luotu ja se on oma valinta.
Juuri noin. Et oo tyhymä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256590Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604142Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513389Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902944Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851940Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341626- 881453
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141433Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741409Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386