Mika Yrjölä aloitti sisällissodan

helsinkiläinen_

Luit oikein. Kyseessä on sota seurakunnan sisällä, joka on itse itseään toteuttava profetia. Tietoa tästä profetiasta on ollut olemassa jo vuosia, katso esimerkiksi seuraava video.
https://www.youtube.com/watch?v=wgdcdjtlGfo
Mika Yrjölä aikoo viedä seurakuntansa muutoksen väkisin läpi, keskinäisestä rakkaudesta tai edes lähimmäisenrakkaudesta ei näy merkkiäkään, kun Mikan suu puhuu toista ja samalla teot huutavat vääryyden hedelmää.
Itse jättäydyin pois Helsingin Saalemin toiminnasta, koska vääryyden näkeminen ja siitä vaikeneminen on siihen osallistumista.
Jokainen kristitty avatkoon silmänsä ja puolustakoon heikkoja. Jumalalle et voi selitellä.

136

3151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastavoimaaaa

      koska vääryyden näkeminen ja siitä vaikeneminen on siihen osallistumista.
      ___________
      Hyvä
      Älkää olko osallisia TOISTEN SYNTEIHIN, niistä saa samanpalkan, siis rangaistus jumalalta, et sitä "hyvää" mitä nää kierot "varastavat" tavalla tahi toisella.

    • linkkiii

      Linkkii?

    • sfdsdfsdfsfd

      Mika Yrjölä on torontolaisuuteen langennut pastori. Hän jakelee myös vääriä profetioita, joissa kerrotaan, kuinka hänen amerikkalainen idolinsa sai kuulemma Jumalan antamana lahjana johtaa auringonlaskun. Vai sillä tavalla. Siis pelkkää torontolaisen menestysteologin ylistämistä.

      • linkkiii

        Linkkii?


      • sdfsdfsdffsd
        linkkiii kirjoitti:

        Linkkii?

        Ollaan Saalemissa ihan itse käyty ja mies tällaiseksi havaittu. Ei käydä enää ja lanttiakaan ei anneta sinne.


      • koirathaukkuu
        sdfsdfsdffsd kirjoitti:

        Ollaan Saalemissa ihan itse käyty ja mies tällaiseksi havaittu. Ei käydä enää ja lanttiakaan ei anneta sinne.

        Ja nimet myös alle. Jos puhutte jstk. ihmisestä nimellä laita myös OMA NIMESI ALLE.


      • haukkuvakoiraeipure
        koirathaukkuu kirjoitti:

        Ja nimet myös alle. Jos puhutte jstk. ihmisestä nimellä laita myös OMA NIMESI ALLE.

        Näytä mallia


      • Totuuden_vetopasuuna
        koirathaukkuu kirjoitti:

        Ja nimet myös alle. Jos puhutte jstk. ihmisestä nimellä laita myös OMA NIMESI ALLE.

        Täällä on tarkoitus puhua anonyymisti. Saa katsos kertoa asiat niin kuin ne.
        Tämä on totuuden torvi .


    • Tarttis.tehdä.jotain

      Alkaako kuolleet luut vihdoinkin kolista saalemissa? Herääkö saalem vihdoinkin Yrjölän johdolla?

      Juhannuskonffa näytti että helluntailiike on jämähtänyt. Ylistys ja Rukousteltan korvasi ruokateltta?!

      • Pikku_pierussa

        Jopa olutteltta oli suositumpi kun ukousteltta.


      • kyseleevaan

        Eikö siellä muka ollut rukoustelttaa ?Onko sellainen sitten joskus ollut?


      • Konffa
        kyseleevaan kirjoitti:

        Eikö siellä muka ollut rukoustelttaa ?Onko sellainen sitten joskus ollut?

        Höpöhöpö. Kyllä siellä on aina ollut rukousteltta tai paikka. Ylisteltta otettiin pois siksi koska etenkin nuoriso alkoi viihtymään sielullisessa ylistyksessä enemmän kuin raamatunopetuksessa.


    • DoctorT

      Onpa hyvä, että silmät alkavat aukeilla, tosin liian myöhään. Saalemia ei pelasta ei mikään, se on tuhottu Yrjölän harhaopeilla vuosien aikana.

      Hyvin tiedettiin hänen sekoileva historiansa Lprsta. Hyvin piti tietää hänen veljeilynsä amerikkalaisissa raamattukouluissa.Kaikki hengellinen raittius olisi voitu tarkistaa ja ainakin mies käännellä, EI TEHTY ja tässä ollaan!!

      • vastavoima-orginal

        Vaikenen ja olen vaiti.


      • von_bulke

        Näin on asia, veljeni!


      • etsitkösinäJumalaa

        Mistä tuo katkeruutesi ja vihasi kumpuaa, Mika Yrjölää kohtaan ? Eikö sille tulisi tehdä jotain?
        Kirje roomalaisille 3

        Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,

        11. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;

        12. kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;

        14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. 15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, 17. ja rauhan tietä he eivät tunne.

        18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."

        19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa..


    • Eimuuta

      Tavaramerkki vonbulke ja doctort merkitsee hengellistä kuolemaa.

    • OliJoAikakinSilmätAvata
      • yrjöttävää

        Tyypillistä vääristeltyä isän sydän -kuraa. Tahallaanko saalemilaiset vääristelevät Raamattua?


      • Mistälöytyy

        Mistä Raamatunkäännöksestä tämä mainitsemasi kohta Room.8:37on ? Laitatko linkin?

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)


      • Armossa.ei.tulen.ruokaa

        Tuo linkistä aukeava lista on vähän mennaria. Lauseet pitävät paikkansa, mutta eivät ole itsestäänselvyyksiä. Ne maksavat jotain myös meidän puolelta:

        On synnyttävä uudesti Pyhästä Hengestä, tämä on kaiken alku ja edellytys.
        On otettava armo vastaan ja käännyttävä pois synneistä.
        On oltava Jeesuksen vaikuttamaa uskoa. Sitä saa anomisella Jumalalta.
        On pyrittävä rakkauteen, sillä suurin on rakkaus.
        On annettava anteeksi meitä vastaan rikkoneille, että itsekin saadaan anteeksi Jumalalta.
        On tehtävä selkeä pesäero maailmaan ja loppuelämän kestävä päätös seurata Jeesusta.
        On tutkittava hänen tahtoaan, sillä se joka ei niistä välitä, ei ole hänen omansa.
        On pidettävä lamppunsa palamassa ja tiensä puhtaana sanan ja rukouksen avulla.
        On todistettava uskostaan muille ihmisille.
        On oltava kuuliainen mitä tahansa Jumala pyytää.
        On löydettävä uskovien yhteys.
        On pysyttävä Jeesukselle uskollisena kaikessa, jopa verille ja kuolemaan asti. Sen joutuvat kokemaan monet sisaremme ja veljemme.
        On rukoiltava ja tutkittava sanaa säännöllisesti. Jokainen Raamatun sana on merkittävä nyt ja tulevaisuudessa.
        On tärkeää rukoilla itselleen henkien erottamisen armolahjaa.


        * * *

        Listaa voisi jatkaa. Nämä eivät ole laki, vaan lupauksia. Uskovan elämä ei ole tylsää suorittamista.


      • vastavoimaa

        Hyvä


      • 1Tim.2.5
        Mistälöytyy kirjoitti:

        Mistä Raamatunkäännöksestä tämä mainitsemasi kohta Room.8:37on ? Laitatko linkin?

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)

        Tuolta löytyvät kaikki suomalaiset 1933/38; 1992 ja 1776 käännökset sekä iso liuta myös muun kielisiä.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        OliJoAikakinSilmätAvata
        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)

        1933/38
        37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

        1992
        37 Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut.

        1776
        37 Mutta niissä kaikissa me voitamme hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

        Raamattu Kansalle
        37. Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.

        Nimimerkin "OliJoAikakinSilmätAvata" olisi jo aikakin myös lukulasitkin ostaa.


    • Jobinpostia

      Joh.5:21. Biblia. Sillä niinkuin Isä herättää ja virvoittaa kuoleita, niin myös Poika virvoittaa, joita hän tahtoo. Matt.22:14. Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

    • koditon1

      Kummallista aikaa elämme!
      Seurakunnissa käy myllerrys, joka ei ole ulkopuolelta vaan sisältäkäsin tulevaa.

      Muutoksia viedään väen väkisin läpi piittaamatta Jumalalle kallisarvoisista yksilöistä. Sisäiset ja rakenteelliset uudistamiset perustellaan milloin Raamatulla, milloin Suomen lakiin vedoten.
      Mutta lopputulemana kovalla väännöllä ja itsepäisyydellä tehdyt muutokset saavat aikaan vain hajoitusta ja seurakuntalaisista osa kokee joutuvansa kodittomaksi.

      Mikä saa aikaan seurakunnan johtavilla tällaisen paineen saada puumerkkinsä tavalla tai toisella seurakuntaelämään? Onko turhautumista, joka saa aikaan "uudistamisen tarpeen"? Onko väkinäinen ja kova uudistaminen merkki hengellisen uudistumisen tarpeesta?

      • läheltäseurannut

        Helluntaikirkon jäsenmäärän kehitys on ollut kaikkia negatiivisimpiakin arvioita heikompi. Lisäksi helluntaikirkon puuhamiesten hengellinen uskottavuus on romahtanut erilaisten lihallisten taisteluiden myötä. Jäsenmäärää yritetään nyt kasvattaa haalimalla ei-helluntailaisia yhteisöjä sateenkaarikirkon huomaan.


      • sekamelskooko
        läheltäseurannut kirjoitti:

        Helluntaikirkon jäsenmäärän kehitys on ollut kaikkia negatiivisimpiakin arvioita heikompi. Lisäksi helluntaikirkon puuhamiesten hengellinen uskottavuus on romahtanut erilaisten lihallisten taisteluiden myötä. Jäsenmäärää yritetään nyt kasvattaa haalimalla ei-helluntailaisia yhteisöjä sateenkaarikirkon huomaan.

        Ompas sinulla sekaisin tuo kristillinen" teologia"
        Kyllä perinteisessä helluntaiherätyksessä tänäkin päivänä homoseksuaalisuus saarnataan synniksi.


      • JeesusKristusonpää

        Koditon1 kirjoitti:
        Mikä saa aikaan seurakunnan johtavilla tällaisen paineen saada puumerkkinsä tavalla tai toisella seurakuntaelämään? Onko turhautumista, joka saa aikaan "uudistamisen tarpeen"? Onko väkinäinen ja kova uudistaminen merkki hengellisen uudistumisen tarpeesta?

        Kommentti:

        Uskoisin, että Nikolaiittain oppi sen saa aikaan, jos sen opin on omaksunut jallakin tavalla.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj5yOj_pv3PAhVJCSwKHV9xAukQFggxMAI&url=http://www.einoniemi.fi/media/tiedostot/uusi_kansio/nikolaiittain-oppi3.pdf&usg=AFQjCNFuBbiRjGwiIG355ObDJvjJdOigkA


      • Kirjanmyyjä
        läheltäseurannut kirjoitti:

        Helluntaikirkon jäsenmäärän kehitys on ollut kaikkia negatiivisimpiakin arvioita heikompi. Lisäksi helluntaikirkon puuhamiesten hengellinen uskottavuus on romahtanut erilaisten lihallisten taisteluiden myötä. Jäsenmäärää yritetään nyt kasvattaa haalimalla ei-helluntailaisia yhteisöjä sateenkaarikirkon huomaan.

        Tarkoittaako tuo sateenkaarikirkko että myös ruskean reijän ritarit ovat tereulleita kasteelle ja ehtoollisella.


      • Onneksi on johtajia, jotka ajattelevat tuleviakin sukupolvia eikä anna seurakuntien rappeutua niin että siellä ajatellaan vain vanhempaa sukupolvea ja näin seurakunnat kuihtuisivat ja se olisi lopuksi vain "saattohoitoa". Meidän täytyy nähdä seurakunnissa tuevaisuuskin ja vanhemmat voivat olla avuksi siunaamassa ja tukemassa !


      • mitäjohtajatedellä
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Onneksi on johtajia, jotka ajattelevat tuleviakin sukupolvia eikä anna seurakuntien rappeutua niin että siellä ajatellaan vain vanhempaa sukupolvea ja näin seurakunnat kuihtuisivat ja se olisi lopuksi vain "saattohoitoa". Meidän täytyy nähdä seurakunnissa tuevaisuuskin ja vanhemmat voivat olla avuksi siunaamassa ja tukemassa !

        saalemissa on valittu seksuaalivähemmistöt niinhän sinä sanot


      • mitäjohtajatedellä kirjoitti:

        saalemissa on valittu seksuaalivähemmistöt niinhän sinä sanot

        Tämä kommentti kertoo jo hyvin paljon sinusta , että vääristelet valhetellen tätä kirjoitustakin, en ole missään kirjoittanut seksuaalivähemmistöstä. Olet kyllä niin hukassa, että tee parannus!


      • mitäjohtajatedellä
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Tämä kommentti kertoo jo hyvin paljon sinusta , että vääristelet valhetellen tätä kirjoitustakin, en ole missään kirjoittanut seksuaalivähemmistöstä. Olet kyllä niin hukassa, että tee parannus!

        minkä minä sille voin jos saalemin pastorit kieltäytyvät julistamasta syntiä synniksi


      • insider
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Tämä kommentti kertoo jo hyvin paljon sinusta , että vääristelet valhetellen tätä kirjoitustakin, en ole missään kirjoittanut seksuaalivähemmistöstä. Olet kyllä niin hukassa, että tee parannus!

        Trolli olet, kun et näköjään Helsingin Saalemin tilannetta tunne.


      • insider kirjoitti:

        Trolli olet, kun et näköjään Helsingin Saalemin tilannetta tunne.

        No tuoko on sitten oikea tapa mitä sinä teet, että mustaat ja hajoitat Jumalan seurakuntaa täällä median kautta , ihan järkyttävää! Minä olen vain seurannut Saalemin kokouksia ja tunnen joitain heidän työntekijöistään, että ovat ihania Jumalan Valtakunnan työntekijöitä!
        Et näköjään tunne raamattua, kun teet tätä mitä teet täällä somessa!


      • mitäjohtajatedellä kirjoitti:

        minkä minä sille voin jos saalemin pastorit kieltäytyvät julistamasta syntiä synniksi

        No nyt taas tuli valhe, olen kuullut itse ihan omilla korvilla, että siellä julistetaan ihan oikeaa evankeliumia, josta tulee esille juuri tuo mitä sinä etä ole kuullut. Paljolti riippuu siitä millä korvilla me kuunnellaan, taitaapa olla asenne väärä jo sinulla,että et pysty kuulemaankaan.


      • Aluemyyntipäällikkö
        läheltäseurannut kirjoitti:

        Helluntaikirkon jäsenmäärän kehitys on ollut kaikkia negatiivisimpiakin arvioita heikompi. Lisäksi helluntaikirkon puuhamiesten hengellinen uskottavuus on romahtanut erilaisten lihallisten taisteluiden myötä. Jäsenmäärää yritetään nyt kasvattaa haalimalla ei-helluntailaisia yhteisöjä sateenkaarikirkon huomaan.

        Tuo helluntailaisten jäsenmäärä on vain 1/4 siitä mitä annetaan ymmärtää. Meidänkin seurakunnan jäsenmäärä on virallisesti 320 henkeä, mutta oikeasti sunnuntain ehtoolliskokouksessa käy vain 50 vanhusta. Seurakunnasta ei eroteta ketään, toiselle paikkakunnalle muuttaneita ei noteerata. Seurakuntaan on kuuluvinaan silloisia henkilöitä, joita kukaan ei ole tavannut 30 vuoteen. Aikoinaan oli aktiivista toimintaa kaikenikäisille, mutta nykyään on vain sunnuntai aamukokous, jonka joku puoliväkisin johtaa hampaat irvessä, kun pastori on sairaslomalla jo toista vuotta.

        Helluntaiherätys näivettyy ja kuolee pois.

        Mutta mihin joutuu helluntaiseurakuntien rukoushuoneet. Kun ne aikanaan myydään islamilaiselle moskeijoiksi, niin kuka pääsee jaolle niistä rahoista. Olisiko tämä Mika Yrjölän tavoite, että jakajia olisi mahdollisimman vähän. Siksi yritetään kartoittaa jäseniä pois seurakunnasta. Jos tässä onkin mammonan tavoittelu taustalla.


    • jamaailmanauraa

      No, ei saalemilaiset ole helluntailaisia koskaan ollutkaan. Oma ylemmyys ja lahkolaisuus näkyvät nyt koko maailmalle.

    • siiskäänöson

      1Tim.2.5 kirjoitti:
      28.10.2016 11:46
      Mistälöytyy kirjoitti:
      Mistä Raamatunkäännöksestä tämä mainitsemasi kohta Room.8:37on ? Laitatko linkin?

      Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)
      Tuolta löytyvät kaikki suomalaiset 1933/38; 1992 ja 1776 käännökset sekä iso liuta myös muun kielisiä.


      Vastaus:

      Edelleen kysyn sinulta, koska et antanut vastausta kysymykseen.Mistä Raamatun käännöksestä tuon kohdan otit?Luulisi olevan helppo sinun antaa tieto, koska olet sen ottanut jostakin itsekin ja tiedät mistä se löytyy ja voit siis nopeasti antaa tiedon niin ei tarvitse keskustelijan alkaa plaraamaan eri käännöksiä .Miksi et laita tietoa mistä juuri tuo mainitsemasi kohta on.Noin käännettynä tuo kohta ei ole 1776, -38- 92 käännöksissä.Missään niissä ei sanota, että ihminen olisi enemmän kuin voittaja.

      Siis uudestaan. Missä Raamatunkäännöksessä sanotaan
      MINÄ OLEN ENEMMÄN kuin VOITTAJA Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)

    • MISTÄseON

      Nimimerkki OliJoAikakinSilmätAvata kirjoitti:
      13.8.2016 11:24
      Mitä muuta voi odottaa seurakunnalta, joka vääntelee Raamattuakin oman mielensä mukaan ihan miten sattuu.

      Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)


      Vastaus:

      Mistä Raamatun käännöksestä tuo kohta on ?

      • mistäseon

        Tietääkö kukaan, mistä Raamatun käännöksestä tuo kohta on?

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)


      • mummikainuusta
        mistäseon kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, mistä Raamatun käännöksestä tuo kohta on?

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)

        Ei se ole Raamatusta laisinkaan, vaan Saalemin omilta sivuilta, jossa tutustutaan millaisia me uskovina olemme. Mielenkiintoisia kohtia kylläkin, reväistynä irti asiayhteydestään.

        http://saalem.fi/saalem/keita-olemme/tutustu-meihin/me-kristuksessa/

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)
        Tämä lause ei ole Raamatusta. Siinä on ajatus, joka löytyy Raamatusta ja sulkeissa on kohta josta se löytyy. Laitan koko asiayhteyden, johon se kuuluu.

        Room. 8:34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on kuollut, onpa hänet vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme.
        35. Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka?
        36. Onhan kirjoitettu:
        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina."
        37. Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.
        38. Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Kun vertaa koko asiayhteyttä siitä otettuun ajatukseen, niin kyllä se pitää paikkansa. Me olemme saaneet suurvoiton näissä kaikissa....siis missä kaikissa: tuskassa, ahdistuksessa, vainossa, nälässä, alastomuudessa, vaarassa ja miekassa!!! Mitä meille siis oikein luvataankaan? Kärsimystä! Ja siinä kärsimyksessä me saamme jalon voiton. Ei kuitenkaan niin, että Jumala ottaisi ne pois. Ei ainakaan ottanut alkuseurakunnalta, joiden kärsimyksiin tässä viitataan. Miksi siis ottaisi meiltäkään? Me saamme jalon voiton, kun pysymme Jeesuksen rakkaudessa, vaikka me fyysisesti kärsisimme ja jopa kuolisimme.

        Kohta 41. Minut on vahvistettu hänen Kirkkautensa voimalla ja väkevyydellä. (Kol. 1:11)

        Kol. 1:11. Vahvistakoon hän teitä kirkkautensa väkevyyden mukaisesti kaikella voimalla olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä.

        Tämä on itseasiassa Paavalin rukous. Paavali rukoilee, että Jumala vahvistaisi lukijoita kaikella voimalla olemaan kaikessa kärsivällisiä (hengen hedelmän yksi osa). On aika paljon luvattu, että meidät on näin vahvistettu uskovina.

        huom! KAIKKI ENGLANNIN JA KREIKAN KIELEN TAITAVAT!

        Kohta 31. Minut on tehty pääksi, eikä hännäksi, ylenemään eikä alenemaan. (5.Moos. 28:13)

        Kuinka tämä käännetään erikielisissä Raamatuissa ja mahdollisesti kreikaksi.

        5.Moos. 28:13. Herra tekee sinut pääksi eikä hännäksi. Sinä vain ylenet etkä koskaan alene, jos tottelet Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, jotka minä tänä päivänä annan sinun noudatettaviksesi.

        Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. Me emme noudata Mooseksen lakia, vaan evankeliumia! Emme ole lakiliitossa, vaan armoliitossa.


      • Ontulluttuomionaika
        mummikainuusta kirjoitti:

        Ei se ole Raamatusta laisinkaan, vaan Saalemin omilta sivuilta, jossa tutustutaan millaisia me uskovina olemme. Mielenkiintoisia kohtia kylläkin, reväistynä irti asiayhteydestään.

        http://saalem.fi/saalem/keita-olemme/tutustu-meihin/me-kristuksessa/

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)
        Tämä lause ei ole Raamatusta. Siinä on ajatus, joka löytyy Raamatusta ja sulkeissa on kohta josta se löytyy. Laitan koko asiayhteyden, johon se kuuluu.

        Room. 8:34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on kuollut, onpa hänet vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme.
        35. Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka?
        36. Onhan kirjoitettu:
        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina."
        37. Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.
        38. Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Kun vertaa koko asiayhteyttä siitä otettuun ajatukseen, niin kyllä se pitää paikkansa. Me olemme saaneet suurvoiton näissä kaikissa....siis missä kaikissa: tuskassa, ahdistuksessa, vainossa, nälässä, alastomuudessa, vaarassa ja miekassa!!! Mitä meille siis oikein luvataankaan? Kärsimystä! Ja siinä kärsimyksessä me saamme jalon voiton. Ei kuitenkaan niin, että Jumala ottaisi ne pois. Ei ainakaan ottanut alkuseurakunnalta, joiden kärsimyksiin tässä viitataan. Miksi siis ottaisi meiltäkään? Me saamme jalon voiton, kun pysymme Jeesuksen rakkaudessa, vaikka me fyysisesti kärsisimme ja jopa kuolisimme.

        Kohta 41. Minut on vahvistettu hänen Kirkkautensa voimalla ja väkevyydellä. (Kol. 1:11)

        Kol. 1:11. Vahvistakoon hän teitä kirkkautensa väkevyyden mukaisesti kaikella voimalla olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä.

        Tämä on itseasiassa Paavalin rukous. Paavali rukoilee, että Jumala vahvistaisi lukijoita kaikella voimalla olemaan kaikessa kärsivällisiä (hengen hedelmän yksi osa). On aika paljon luvattu, että meidät on näin vahvistettu uskovina.

        huom! KAIKKI ENGLANNIN JA KREIKAN KIELEN TAITAVAT!

        Kohta 31. Minut on tehty pääksi, eikä hännäksi, ylenemään eikä alenemaan. (5.Moos. 28:13)

        Kuinka tämä käännetään erikielisissä Raamatuissa ja mahdollisesti kreikaksi.

        5.Moos. 28:13. Herra tekee sinut pääksi eikä hännäksi. Sinä vain ylenet etkä koskaan alene, jos tottelet Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, jotka minä tänä päivänä annan sinun noudatettaviksesi.

        Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. Me emme noudata Mooseksen lakia, vaan evankeliumia! Emme ole lakiliitossa, vaan armoliitossa.

        Miksihän saalemilaiset eivät lue itselleen kirouksia jakeesta 15 alkaen? Todellinen uusjudaistinen wannabejuutalainen lukisi sapattiateriansa yhteydessä kaikki lain kiroukset ja tietenkin hepreaksi.

        14 etkä poikkea oikealle etkä vasemmalle yhdestäkään niistä sanoista, jotka minä tänä päivänä teille annan, et seuraa muita jumalia etkä palvele niitä.

        14 Ette saa poiketa oikealle ettekä vasemmalle siltä tieltä, jonka minä teille osoitan. Älkää antautuko palvelemaan vieraita jumalia.

        15 Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

        15 "Jos ette tottele Herraa, Jumalaanne, ettekä tarkoin noudata kaikkia hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan, niin teitä kohtaavat nämä kiroukset:

        16 Kirottu olet sinä kaupungissa ja kirottu olet kedolla.

        16 "Te olette kirottuja kaikkialla, missä olettekin.

        17 Kirottu on sinun korisi ja sinun taikinakaukalosi.

        17 "Kirottuja ovat teidän viljakorinne ja taikinakaukalonne.

        18 Kirottu on sinun kohtusi hedelmä ja maasi hedelmä, kirotut sinun raavaittesi vasikat ja lampaittesi karitsat.

        18 "Kirottuja ovat teidän lapsenne, teidän maanne sato ja teidän karjanne vasikat ja karitsat.

        19 Kirottu olet tullessasi ja kirottu olet lähtiessäsi.

        19 "Olette kirottuja, kun palaatte kotiin. Olette kirottuja, kun lähdette matkaan.

        20 Herra lähettää sinun sekaasi kirousta, hämminkiä ja uhkaa, mihin tahansa ryhdyt, kunnes äkisti tuhoudut ja hukut töittesi pahuuden tähden, kun olet minut hyljännyt.

        20 "Herra lähettää teidän keskuuteenne kirouksen: teittepä mitä tahansa, hän saattaa teidät kauhun ja sekasorron valtaan, ja pian te tuhoudutte ja häviätte maan päältä pahojen tekojenne tähden, kun hylkäsitte Herran.


        Lain alle langennut uskoton sukupolvi, joka on siirtynyt palvelemaan vieraita jumalia kokee Herran vihan, joka alkaa Herran huoneesta.


        37 Ja sinä tulet kauhistukseksi, sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille niille kansoille, joiden keskuuteen Herra sinut kuljettaa.

        37 Kaikissa niissä kansoissa, joiden sekaan teidät ajetaan, teidän kohtalonne herättää kauhistusta, ja teistä tulee niille varoittava esimerkki ja pilkan kohde.


      • mistäseon
        mummikainuusta kirjoitti:

        Ei se ole Raamatusta laisinkaan, vaan Saalemin omilta sivuilta, jossa tutustutaan millaisia me uskovina olemme. Mielenkiintoisia kohtia kylläkin, reväistynä irti asiayhteydestään.

        http://saalem.fi/saalem/keita-olemme/tutustu-meihin/me-kristuksessa/

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)
        Tämä lause ei ole Raamatusta. Siinä on ajatus, joka löytyy Raamatusta ja sulkeissa on kohta josta se löytyy. Laitan koko asiayhteyden, johon se kuuluu.

        Room. 8:34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on kuollut, onpa hänet vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme.
        35. Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka?
        36. Onhan kirjoitettu:
        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina."
        37. Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.
        38. Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Kun vertaa koko asiayhteyttä siitä otettuun ajatukseen, niin kyllä se pitää paikkansa. Me olemme saaneet suurvoiton näissä kaikissa....siis missä kaikissa: tuskassa, ahdistuksessa, vainossa, nälässä, alastomuudessa, vaarassa ja miekassa!!! Mitä meille siis oikein luvataankaan? Kärsimystä! Ja siinä kärsimyksessä me saamme jalon voiton. Ei kuitenkaan niin, että Jumala ottaisi ne pois. Ei ainakaan ottanut alkuseurakunnalta, joiden kärsimyksiin tässä viitataan. Miksi siis ottaisi meiltäkään? Me saamme jalon voiton, kun pysymme Jeesuksen rakkaudessa, vaikka me fyysisesti kärsisimme ja jopa kuolisimme.

        Kohta 41. Minut on vahvistettu hänen Kirkkautensa voimalla ja väkevyydellä. (Kol. 1:11)

        Kol. 1:11. Vahvistakoon hän teitä kirkkautensa väkevyyden mukaisesti kaikella voimalla olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä.

        Tämä on itseasiassa Paavalin rukous. Paavali rukoilee, että Jumala vahvistaisi lukijoita kaikella voimalla olemaan kaikessa kärsivällisiä (hengen hedelmän yksi osa). On aika paljon luvattu, että meidät on näin vahvistettu uskovina.

        huom! KAIKKI ENGLANNIN JA KREIKAN KIELEN TAITAVAT!

        Kohta 31. Minut on tehty pääksi, eikä hännäksi, ylenemään eikä alenemaan. (5.Moos. 28:13)

        Kuinka tämä käännetään erikielisissä Raamatuissa ja mahdollisesti kreikaksi.

        5.Moos. 28:13. Herra tekee sinut pääksi eikä hännäksi. Sinä vain ylenet etkä koskaan alene, jos tottelet Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, jotka minä tänä päivänä annan sinun noudatettaviksesi.

        Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. Me emme noudata Mooseksen lakia, vaan evankeliumia! Emme ole lakiliitossa, vaan armoliitossa.

        Kiitos selityksestä.Olisi kyllä parempi ja selkeämpää .että jos jokin Raamatun paikka ilmoitetaan niin siinä olisi se ilmoitettu Raamatun paikka niinkuin Raamatussa lukee.


      • mummikainuusta
        mistäseon kirjoitti:

        Kiitos selityksestä.Olisi kyllä parempi ja selkeämpää .että jos jokin Raamatun paikka ilmoitetaan niin siinä olisi se ilmoitettu Raamatun paikka niinkuin Raamatussa lukee.

        Luulen, että tässä se on jätetty siksi pois, ettei tulisi liikaa tekstiä. Toiseksi, voi olla, että useinkaan ei viitsitä tarkistaa jaetta ja jakeen asiayhteyttä. Riittää, kun viitataan, että sellainen löytyy Raamatusta.

        Tulisi aina lukea asiayhteys, että selviäisi jakeen alkuperäinen tarkoitus.
        Muuten meitä voidaan huiputtaa.....


      • mummikainuusta
        Ontulluttuomionaika kirjoitti:

        Miksihän saalemilaiset eivät lue itselleen kirouksia jakeesta 15 alkaen? Todellinen uusjudaistinen wannabejuutalainen lukisi sapattiateriansa yhteydessä kaikki lain kiroukset ja tietenkin hepreaksi.

        14 etkä poikkea oikealle etkä vasemmalle yhdestäkään niistä sanoista, jotka minä tänä päivänä teille annan, et seuraa muita jumalia etkä palvele niitä.

        14 Ette saa poiketa oikealle ettekä vasemmalle siltä tieltä, jonka minä teille osoitan. Älkää antautuko palvelemaan vieraita jumalia.

        15 Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

        15 "Jos ette tottele Herraa, Jumalaanne, ettekä tarkoin noudata kaikkia hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan, niin teitä kohtaavat nämä kiroukset:

        16 Kirottu olet sinä kaupungissa ja kirottu olet kedolla.

        16 "Te olette kirottuja kaikkialla, missä olettekin.

        17 Kirottu on sinun korisi ja sinun taikinakaukalosi.

        17 "Kirottuja ovat teidän viljakorinne ja taikinakaukalonne.

        18 Kirottu on sinun kohtusi hedelmä ja maasi hedelmä, kirotut sinun raavaittesi vasikat ja lampaittesi karitsat.

        18 "Kirottuja ovat teidän lapsenne, teidän maanne sato ja teidän karjanne vasikat ja karitsat.

        19 Kirottu olet tullessasi ja kirottu olet lähtiessäsi.

        19 "Olette kirottuja, kun palaatte kotiin. Olette kirottuja, kun lähdette matkaan.

        20 Herra lähettää sinun sekaasi kirousta, hämminkiä ja uhkaa, mihin tahansa ryhdyt, kunnes äkisti tuhoudut ja hukut töittesi pahuuden tähden, kun olet minut hyljännyt.

        20 "Herra lähettää teidän keskuuteenne kirouksen: teittepä mitä tahansa, hän saattaa teidät kauhun ja sekasorron valtaan, ja pian te tuhoudutte ja häviätte maan päältä pahojen tekojenne tähden, kun hylkäsitte Herran.


        Lain alle langennut uskoton sukupolvi, joka on siirtynyt palvelemaan vieraita jumalia kokee Herran vihan, joka alkaa Herran huoneesta.


        37 Ja sinä tulet kauhistukseksi, sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille niille kansoille, joiden keskuuteen Herra sinut kuljettaa.

        37 Kaikissa niissä kansoissa, joiden sekaan teidät ajetaan, teidän kohtalonne herättää kauhistusta, ja teistä tulee niille varoittava esimerkki ja pilkan kohde.

        :) Näen sieluni silmin aterialle ryhtymisen kys. rukouksen kera...........

        Minun Raamatussa otsake on jakeen 15 kohdalla: Tottelemattomuuden kiroukset
        Luvun alussa on otsakkeena: Kuuliaisuuden siunaukset

        Nuo kiroukset Israel kohtasi. Viimeistä kirousta myöten. Kaikki oli heille kerrottu etukäteen, mutta he eivät ylpeydessään uskoneet sitä.

        Meille on kerrottu etukäteen, mitä ennen Jeesuksen toista tulemista tulee tapahtumaan ja...................näyttää pahasti siltä, että sitä ei monikaan usko............


      • capiche
        mistäseon kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, mistä Raamatun käännöksestä tuo kohta on?

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)

        Nuo kyselemänne sananpaikat ovat kyllä suoria käännöksiä englanninkielisistä Raamatuista, eivät mitään itse keksittyjä juttuja. Niitä löytyy tuolta meikäläisenkin hyllyistä eri versioina, esim. New International Version tai New American Standard. Olen lukenut Raamattua paljon eri kielillä, eikä ydinviesti siellä miksikään muutu.

        Käännän nämä nyt itse sananmukaisesti:

        Room. 8: 37
        Now, in all these things we are more than conquerors through him who loved us.

        Kaikissa näissä olemme enemmän kuin voittajia Hänen kauttaan, joka meitä on rakastanut.

        5 Moos 8: 13
        The Lord will make you are a head, not the tail. If you follow his commandments... tai You are a head, not a tail......

        Herra tekee sinusta pään, eikä hännän. Jos seuraat hänen käskyjään....


      • capiche
        mummikainuusta kirjoitti:

        :) Näen sieluni silmin aterialle ryhtymisen kys. rukouksen kera...........

        Minun Raamatussa otsake on jakeen 15 kohdalla: Tottelemattomuuden kiroukset
        Luvun alussa on otsakkeena: Kuuliaisuuden siunaukset

        Nuo kiroukset Israel kohtasi. Viimeistä kirousta myöten. Kaikki oli heille kerrottu etukäteen, mutta he eivät ylpeydessään uskoneet sitä.

        Meille on kerrottu etukäteen, mitä ennen Jeesuksen toista tulemista tulee tapahtumaan ja...................näyttää pahasti siltä, että sitä ei monikaan usko............

        Meidän tehtävämme on elää omaa Jumala-suhdettamme uskollisesti riippumatta siitä mitä ympärillä tapahtuu. Jos jonkun seurakunnan touhu ei jostain syystä miellytä, niin voi vaihtaa seurakuntaa. Siinä ei ole mitään dramaattista.

        Voi myös perustaa sellaisen kristillisen yhteisön, jossa keskitytään Raamatun opiskeluun ja Jumalan palvelemiseen, eikä viihteeseen. Tärkeintä on, että pyrkii olemaan osa ratkaisua, eikä osa ongelmaa. Oppisotiin lähtemällä päätyy helposti osaksi ongelmaa.


      • mummikainuusta
        capiche kirjoitti:

        Nuo kyselemänne sananpaikat ovat kyllä suoria käännöksiä englanninkielisistä Raamatuista, eivät mitään itse keksittyjä juttuja. Niitä löytyy tuolta meikäläisenkin hyllyistä eri versioina, esim. New International Version tai New American Standard. Olen lukenut Raamattua paljon eri kielillä, eikä ydinviesti siellä miksikään muutu.

        Käännän nämä nyt itse sananmukaisesti:

        Room. 8: 37
        Now, in all these things we are more than conquerors through him who loved us.

        Kaikissa näissä olemme enemmän kuin voittajia Hänen kauttaan, joka meitä on rakastanut.

        5 Moos 8: 13
        The Lord will make you are a head, not the tail. If you follow his commandments... tai You are a head, not a tail......

        Herra tekee sinusta pään, eikä hännän. Jos seuraat hänen käskyjään....

        Kiitos.

        Room. 8: 37 puhutaan voitosta, joka voitaisiin myös sanoa "saada loistava voitto". Ajatus on siis sama.

        Opin taas uuden asian. Tulee tästä lähtien kirjoittaa: "ei löydy suomenkielisestä Raamatusta". :)

        5 Moos 8: 13 kohta kiinnostaa minua, koska siinä puhutaan "päästä ja hännästä". Toki ymmärrän asiayhteydestä, että siinä tarkoitetaan Israelin olevan kansojen keskellä johtavassa ja valtaa pitävässä asemassa. Tai sitten kaikkia muita kansoja alempana. Haluaisin tietää, onko kyseessä sanonta tai onko kyseisillä sanoilla muita merkitysvivahteita. Vai onko niin, että ne ovat konkreettisesti "pää ja häntä"?


      • mummikainuusta
        capiche kirjoitti:

        Meidän tehtävämme on elää omaa Jumala-suhdettamme uskollisesti riippumatta siitä mitä ympärillä tapahtuu. Jos jonkun seurakunnan touhu ei jostain syystä miellytä, niin voi vaihtaa seurakuntaa. Siinä ei ole mitään dramaattista.

        Voi myös perustaa sellaisen kristillisen yhteisön, jossa keskitytään Raamatun opiskeluun ja Jumalan palvelemiseen, eikä viihteeseen. Tärkeintä on, että pyrkii olemaan osa ratkaisua, eikä osa ongelmaa. Oppisotiin lähtemällä päätyy helposti osaksi ongelmaa.

        Olet oikeassa. Oppisotiin ei tule lähteä ja sitä en tässä nyt ole ajatellutkaan. Tietotaitoni ei siihen riitä! :) Olemme keskustelupalstalla.

        Srk on hyvä vaihtaa siellä, missä on useampia srk:a, täällä niitä on aikasen vähän. Omaa srk en ole ajatellut perustaa. Siihen minusta ei ole.

        Jäin vain miettimään, että tulisiko meidän olla vain hiljaa? Asioita voi tuoda esille ja myös myöntää, että "tuossa olinkin väärässä".

        Mutta uskon, että keskustella Raamatusta voi....


      • ei-eroitusta
        mummikainuusta kirjoitti:

        Ei se ole Raamatusta laisinkaan, vaan Saalemin omilta sivuilta, jossa tutustutaan millaisia me uskovina olemme. Mielenkiintoisia kohtia kylläkin, reväistynä irti asiayhteydestään.

        http://saalem.fi/saalem/keita-olemme/tutustu-meihin/me-kristuksessa/

        Minä olen enemmän kuin voittaja Hänessä joka on minua rakastanut. (Room. 8:37)
        Tämä lause ei ole Raamatusta. Siinä on ajatus, joka löytyy Raamatusta ja sulkeissa on kohta josta se löytyy. Laitan koko asiayhteyden, johon se kuuluu.

        Room. 8:34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on kuollut, onpa hänet vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme.
        35. Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska vai ahdistus, vaino vai nälkä, alastomuus, vaara vai miekka?
        36. Onhan kirjoitettu:
        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina."
        37. Näissä kaikissa me kuitenkin saamme täydellisen voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.
        38. Olen näet varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivätkä henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat,
        39. ei korkeus eikä syvyys eikä mikään muu luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Kun vertaa koko asiayhteyttä siitä otettuun ajatukseen, niin kyllä se pitää paikkansa. Me olemme saaneet suurvoiton näissä kaikissa....siis missä kaikissa: tuskassa, ahdistuksessa, vainossa, nälässä, alastomuudessa, vaarassa ja miekassa!!! Mitä meille siis oikein luvataankaan? Kärsimystä! Ja siinä kärsimyksessä me saamme jalon voiton. Ei kuitenkaan niin, että Jumala ottaisi ne pois. Ei ainakaan ottanut alkuseurakunnalta, joiden kärsimyksiin tässä viitataan. Miksi siis ottaisi meiltäkään? Me saamme jalon voiton, kun pysymme Jeesuksen rakkaudessa, vaikka me fyysisesti kärsisimme ja jopa kuolisimme.

        Kohta 41. Minut on vahvistettu hänen Kirkkautensa voimalla ja väkevyydellä. (Kol. 1:11)

        Kol. 1:11. Vahvistakoon hän teitä kirkkautensa väkevyyden mukaisesti kaikella voimalla olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä.

        Tämä on itseasiassa Paavalin rukous. Paavali rukoilee, että Jumala vahvistaisi lukijoita kaikella voimalla olemaan kaikessa kärsivällisiä (hengen hedelmän yksi osa). On aika paljon luvattu, että meidät on näin vahvistettu uskovina.

        huom! KAIKKI ENGLANNIN JA KREIKAN KIELEN TAITAVAT!

        Kohta 31. Minut on tehty pääksi, eikä hännäksi, ylenemään eikä alenemaan. (5.Moos. 28:13)

        Kuinka tämä käännetään erikielisissä Raamatuissa ja mahdollisesti kreikaksi.

        5.Moos. 28:13. Herra tekee sinut pääksi eikä hännäksi. Sinä vain ylenet etkä koskaan alene, jos tottelet Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, jotka minä tänä päivänä annan sinun noudatettaviksesi.

        Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. Me emme noudata Mooseksen lakia, vaan evankeliumia! Emme ole lakiliitossa, vaan armoliitossa.

        " Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. "

        Todellinen Israelilainen on USKOVA, niin juutalainen kuin pakana.


      • mummikainuusta
        ei-eroitusta kirjoitti:

        " Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. "

        Todellinen Israelilainen on USKOVA, niin juutalainen kuin pakana.

        "Tämä lupaus on annettu israelilaisille, ei meille uskoville. Me emme noudata Mooseksen lakia, vaan evankeliumia! Emme ole lakiliitossa, vaan armoliitossa."

        Kyse on siitä, missä liitossa olemme Jumalan kanssa. Israelilaiset olivat lakiliitossa, me uskovat (myös uskovat israelilaiset ) olemme armoliitossa.


    • Voittovoima
      • mummikainuusta

        Ihanat laulut! Kiitos!


    • koetteleminen
    • TehkääParannus7

      Et voi vaieta? Ja sit tulet nimettömänä johonkin keskustelupalstalle levittämään juoruja.

      Mitä Raamattu sanoo tavastasi toimia? Sanoiko Jumala, että lähde pois sieltä vai oma lihasi?

    • Jankov19

      Aika kovaa tekstiä ihmisiltä, jotka sanovat olevansa Kristuksen seuraajia.

      Evankeliumi Matteuksen mukaan 7

      1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
      2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

      Tässä alkuun kohta, jonka luulisi vetävän nöyräksi jokaisen. Arvioiminen on eri asia kuin saastan päästäminen suusta. Toivon todella, että kukaan ei-uskovainen ei lue teidän kirjoituksia. Kyllä tämän sivuston tekstit, jota tuotatte, on jotain sellaista mikä karkoittaa ihmiset ja murehduttaa Pyhää Henkeä.

      • aikaunestaHerätä

        Onko tässä mielestäsi jotakin väärää, mielestäni ei.Puhujien taustat tietenkin pitää tutkia ennenkuin päästää seurakuntaan saarnaamaan.Heillä täytyy olla Raamatullinen Kristuksen oppi mitä myös Jeesuksen Kristuksen apostolit saarnasivat.Ei tule enää uutta ilmoitusta.Kaikk tarvittavai tieto on jo annettu väärentämättömässä Raamatussa ja siinä tulee pysyä.Ei saa julistus mennä yli sen mitä kirjoitettu on. Monissa seurakunnissa on laiminlyöty puhujien taustojen tarkistaminen ja seuraukset näämme nyt missä harhaoppien suossa rämmitään.

        https://www.youtube.com/watch?v=AoOPSeT42XM&list=PLA49E091F0636A930&index=1


      • aikaunestaHerätä

        Minä en tuomitse, vain varoitan ja kehoitan tarkkaamaan mitä väärentämättömässä Jumalan sanassa lukee.Varoittaminen ja tuomitseminen on eri asia.Jumalan tahdon mukaista on varoittaa, jos huomaa jonkun olevan menossa väärään suuntaan.
        Vakavampaa on jos ei varoita.


      • mummikainuusta

        Voisitko kertoa, mikä on saastaa sinun mielestäsi?


    • näinkoen

      Olen kokenut,että esim Mika Yrjölällä on valtava evankelioinnin halu ja palo sydämessään ja paljon hän on nähnyt vaivaa Jumalan valtakunnan hyväksi, mutta kyllä tuo opillinen puoli pitäisi päivittää väärentämättömän Raamatun sanan mukaiseksi ja palata alkujuurillekaikilta osin terveeseen Kristuksen oppiin ja lopettaa yhteistyö niiden kanssa, jotka eivät opillisesti tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaantulleeksi.

      • 0lli

        Aamen! Aivan samaa mieltä.


    • lammaslauma

      Tässä ihan alussa oikein hyvä, toimiva neuvo miten lampaita varjellaan väärästä ruoasta.Samoin lampaiden tulee syödä sieltä laitumelta missä on tuttu turvallinen paimen paimentamasssa, eikä hyppiä paikasta toiseen ja syödä sieltä täältä.Siellä voi olla myös susi sekä huonolaatuista laidunta, jopa myrkkykasveja voi kasvaa seassa.

      https://www.youtube.com/watch?v=AoOPSeT42XM&list=PLA49E091F0636A930&index=1

    • ajankohatista

      Löysin netistä

      HELLUNTAIHERÄTYKSEN KIELLETTY PROFETIA

      Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):

      Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.
      Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.
      Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.
      Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.
      Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.
      Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.
      Jos käännytte pois parannuksessa kaikesta tällaisesta niin minä vielä vastaan tulella taivaasta ja otan tämän herätyksen käyttööni, pelastaen sieluja, parantaen sairaita ja tehden monia voimallisia tekojani.
      Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin.
      Ketä te sitten hoidatte ja köyhdytätte, kun se hajosi teidän käsistänne pirstoiksi. Minulla on oma aikani, jolloin minä odotan kääntymystä. Mutta jos ei sitä korjausta ja parannusta tule, niin tämän minä seurakunnan Herra joudun tekemään, koska minun sanaani ei kunnioiteta eikä minun pelkoni saa teissä tilaa, sanoo Jeesus, teidän vapahtajanne.

      Tauno Rantala sanoo lisäksi, että hänellä ei ole mitään katkeruutta tai kaunaisuutta Suomen helluntaiherätyksen johtavia veljiä vastaan ja että hän on rukoillut, että Herra käyttäisi helluntaiherätystä.
      Harri Veijonen: Voin sanoa samoin. Lisäksi voin sanoa, että ainakin joiltakin osin tämä profetia sopii myös osoitetuksi meille ja siksi se julkaistiinkin tässä. Herra siunatkoon veli Tauno Rantalaa ja jokaista tämän lukijaa! (Toukokuun 10. 1997)

      • siunausta.heille

        Aamen ! Parannusta tarvitsemme tehdä, niin yksilöuskovat, kuin srk:t

        T.Rantala ja vaimonsa ovat nöyriä Sananjulistajia. Ennen olivat tv 7:lla , nyt en ole huomannut heitä siellä.
        Kannattais laittaa nuo Rantalan prof. omaksi ketjukseen, että kaikki ne näkevät.


      • totuuskopaljastuu
        siunausta.heille kirjoitti:

        Aamen ! Parannusta tarvitsemme tehdä, niin yksilöuskovat, kuin srk:t

        T.Rantala ja vaimonsa ovat nöyriä Sananjulistajia. Ennen olivat tv 7:lla , nyt en ole huomannut heitä siellä.
        Kannattais laittaa nuo Rantalan prof. omaksi ketjukseen, että kaikki ne näkevät.

        Ranta profetian mukaan:

        Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin.

        Toivotaan ,että herääminen ja parannus tapahtuu , muuten taitaa hajota pirstaleiksi.
        Nimittäin Jeesuksen Kristuksen lampaat köpöttelevät vain oikean Jeesuksen Kristuksen perässä kun tunnistavat oman paimenen äänestä.

        Kuinkahan moni vanhin on tuon profetian saanut kuulla aikoinaan kun se on hylätty ja ei julkaistu ja mikä mahtaa olla taho, joka on sensuroinut sanoman laiton jakoon ja kuultavaksi lajemminkin.


      • totuuskopaljastuu
        totuuskopaljastuu kirjoitti:

        Ranta profetian mukaan:

        Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin.

        Toivotaan ,että herääminen ja parannus tapahtuu , muuten taitaa hajota pirstaleiksi.
        Nimittäin Jeesuksen Kristuksen lampaat köpöttelevät vain oikean Jeesuksen Kristuksen perässä kun tunnistavat oman paimenen äänestä.

        Kuinkahan moni vanhin on tuon profetian saanut kuulla aikoinaan kun se on hylätty ja ei julkaistu ja mikä mahtaa olla taho, joka on sensuroinut sanoman laiton jakoon ja kuultavaksi lajemminkin.

        Vähän tarkennan, ettei tule sekaannusta kuka sanoi ja mitä

        Ranta profetian mukaan:

        "Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin."

        Kommentti:
        Toivotaan ,että herääminen ja parannus tapahtuu , muuten taitaa hajota pirstaleiksi.
        Nimittäin Jeesuksen Kristuksen lampaat köpöttelevät vain oikean Jeesuksen Kristuksen perässä kun tunnistavat oman paimenen äänestä.

        Kuinkahan moni vanhin on tuon profetian saanut kuulla aikoinaan kun se on hylätty ja ei julkaistu ja mikä mahtaa olla taho, joka on sensuroinut sanoman laiton jakoon ja kuultavaksi lajemminkin.


    • parannuksenteko

      Mielestäni rakentavaa ja vieläkin ajankohtaista profetaalista sanomaa

      Tauno Rantalan sanoma tullut vuosia sitten

      UUDISTUKSEN SANOMA SEURAKUNTIEN PAIMENILLE JA VANHEMMISTOILLE

      (2.Tim. 1:14 ja 1. Tim. 4:12-16)
      Jotka olette johtajia ja vastuunkantajia seurakunnissa, teille Minä sanon, Herranne ja Vapahtajanne, teidän itsenne tulee käydä lauman edellä ollen esimerkkinä muille. Jättäkää pois maailmallisuus, tulkaa palaviksi, täyttykää Pyhän Henkeni voimalla, ottakaa vastaan armolahjojani ja antakaa niiden vapaasti vaikuttaa omassa palvelutehtävässänne. Nämä kaikki
      auttavat teitä palvelustyössänne niin, että itse ette väsy ettekä ole voimattomia.
      Teidän tulee myös antaa tilaa seurakunnissanne toimia niiden, joita Minä suosittelen voiteluni ja armolahjojeni kautta. Antakaa heille mahdollisuuksia tuoda esiin kaikkea sitä tervettä, Sanaani perustuvaa Pyhän Hengen toimintaa armolahjojen, todistusten ym. muodossa. Silloin teidän seurakuntanne alkaa elää ja minun Hengen hedelmäni alkaa tuottaa hedelmää taivasten valtakunnalle. Älkää pelätkö, että teidän arvovaltanne ja johtajuutenne kärsii. Arvovaltanne tulee lisääntymään tällä tiellä. Teitä aletaan rakastaa ja kunnioittaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin.
      Tuokaa esiin tervettä Sanan opetusta, jättäkää vitsailut ja juttujen kertomiset pois. Älkää myöskään puhuko pahaa toisistanne nostaaksenne omaa asemaanne. Minä Herra lupaan Sanassani, jos sinä tuot esiin jaloa etkä arvotonta, saat sinä olla minun suunani (Jer. 15:19).
      Jättäkää myöskin puheestanne pois tämän maailman järkiviisaus. Eikö Jumala ole tehnyt tämän kaiken hullutukseksi!
      Ottakaa kaikessa ohjeet minulta, sillä Minä, teidän Vapahtajanne olen tullut teille viisaudeksi, vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi. Kunnioittakaa toisianne, pitäkää toista parempana kuin itseänne.
      Tehkää myös parannus rahanahneudesta, jotka siihen olette kietoutuneet. Minä, Herra, joka olen teidät kutsunut, pidän teidän tarpeistanne huolen.
      Pitkää kuria ja järjestystä seurakunnassani, älkääkä antako myöskään vieraiden oppien tunkeutua seurakuntaan kirjallisuudenkaan muodossa. Olkaa selvillä, millaista oppia seurakunnissanne tarjolla olevat kirjat ja lehdet sisältävät. Varoittakaa noituudesta, horoskoopeista, judosta, karatesta, myös vyöhyketerapiasta, spiritismistä, akupunktiosta ja Steiner-kouluista. Varoittakaa televisio-ohjelmista, videofilmeistä, pornokuvista, älkääkä itsekään olko niihin osallisia. Taistelkaa puhtaan opin ja Herralle erotetun elämän puolesta. Silloin te voitte rauhoittaa sydämenne minun edessäni ja saatte elää Jumalan tekojen keskellä. Sitten kun tulette minun ilmestymiseni päivänä kasvojeni eteen, te ette tarvitse häveten tulla ja saatte täyden palkan minun haavoitetusta kädestäni, sanoo seurakunnan Herra, Jeesus teille. Vaikka Minä, teidän Herranne olen antanut nuhteen sanan, niin ei se kuitenkaan teihin kaikkiin sovellu, sillä teidän joukossanne on tunnollisia työni tekijöitä, jotka olette kilvoitelleet Sanaani noudattaen. Mutta tämä nuhtelu on rakkauden sanoma minun rakastavalta sydämeltäni, että te ymmärtäisitte kääntyä parannuksessa minun puoleeni ja pääsette suuremmista siunauksista osalliseksi tullessanne vapaiksi uudistavan armoni ja vereni puhdistavan voiman kautta.

      • eiollutoikeaprofetia

        Tauno Rantala profetoi Martti Ojareksen korvasyyhyyn


    • varmatieto

      Helsingin Saalem natisee liitoksistaan, monet ovat tyytymättömiä Mika Yrjölään

      • linkinvinkinvinkki

        Linkkiä?


      • Jeesusontärkein

        Monet ovat taas hyvin tyytyväisiä Mika Yrjölään ja hänen tapaansa saarnata Sanaa ja johtaa seurakuntaa!

        Eikös olisi aika rakastua Jeesukseen uudelleen ja rakentaa siltoja seurakuntalaisten kesken. Kun Jeesus on ensimmäisen sydämen valtaistuimella, niin silloin on yhteys Jumalan lasten välillä erilaisuudesta huolimatta.


      • luopioltavaikutat
        Jeesusontärkein kirjoitti:

        Monet ovat taas hyvin tyytyväisiä Mika Yrjölään ja hänen tapaansa saarnata Sanaa ja johtaa seurakuntaa!

        Eikös olisi aika rakastua Jeesukseen uudelleen ja rakentaa siltoja seurakuntalaisten kesken. Kun Jeesus on ensimmäisen sydämen valtaistuimella, niin silloin on yhteys Jumalan lasten välillä erilaisuudesta huolimatta.

        Oletko luopio vai miksi Jeesukseen pitäisi rakastua uudelleen? Taidat olla rakastunut vieraaseen jeesukseen.


      • Aina on ollut niitä, jotka etsivät vain virheitä seurakuntien johtajista ja vastuunkantajista ja itse ovat niin virheettömiä! He eivät ole tajunneet sitä, että heidän tehtävänsä on rukoilla ja siunata heidän puolesta, kun he ovat siinä tehtävässä. Onneksi on suurin osa seurakunnissa, mitkä tajuavat jotka siunaavat ja ovat tukena tässä vaativassa tehtävässä! Tälläiset pahanpuhujat ja virheiden etsijät ovat ne joista raamatussakin varoitetaan, yritetään kaikki pysyä kaukana heistä eikä sorruta levittämään heidän juttujaan eteenpäin.


      • tunnistatkoitsesi
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Aina on ollut niitä, jotka etsivät vain virheitä seurakuntien johtajista ja vastuunkantajista ja itse ovat niin virheettömiä! He eivät ole tajunneet sitä, että heidän tehtävänsä on rukoilla ja siunata heidän puolesta, kun he ovat siinä tehtävässä. Onneksi on suurin osa seurakunnissa, mitkä tajuavat jotka siunaavat ja ovat tukena tässä vaativassa tehtävässä! Tälläiset pahanpuhujat ja virheiden etsijät ovat ne joista raamatussakin varoitetaan, yritetään kaikki pysyä kaukana heistä eikä sorruta levittämään heidän juttujaan eteenpäin.

        “Kun saatana paljastuu, se alkaa itkemään ja puhumaan rakkaudesta, mutta se ei tunnusta tehneensä mitään väärää, ei kadu, ei myönnä olevansa syyllinen, vaan tahtoo olla aina oikeassa, kuten Jumala. Tämä saatanallinen luonto ja mielenlaatu on myös hänen lapsissaan.”


    • OikeassaVäärässä

      Lähdit siis Saalemista ja katkerana levität asioita keskustelupalstoilla ja vielä nimettömänä.

      Tee parannus ja aloita oman sydämen tutkimisesta.

      • sydämentutkija

        Mistä tiedät, jos ihmisiä onkin savustettu ulos Saalemista?


    • DoctorT

      Saalemissa on monta vuosien aktiivia,joiden lahjat ja palveluksen tämä Yrjölän linja on nonsaleerannut; SEKAKUORO, SOITTOKUNTA ja monta muuta sydämen uskovaa!!

      Sellainen on torontolainen saastaisuus ja sitähän Yrjölän on mukanaan kantanut jo ammoisilla Lappeenrannan ajoilla. Heilläkin olisi kerrottavaa harhaoppisen töistä ja toimista.

      Valitettavaa on se, että hänen ympärilleen on rahalla ja vallalla koottu hännystelijöiden joukko, joka mieluusti raatelee jokaisen arviointiin kykenevän!

      Sellaisia ovat juuri harhaanmenneet entiset uskovat!

      • Saalemissa on aivan mahtava toiminta, on paljon erilaisia kuoroja/musiikkiryhmiä ja erittäin hyvä opetus ja paljon kastetaan ja liitetään seurakuntaan. Täällä vain on näitä vihaa sydämessään kantavia , jotka näkevät asiat niin kummasti, mutta onhan meillä sielujemme vihollinen, joka tahtoo hajoittaa ja rikkoa seurakuntia ja sillä on kätyrinsä!


      • pitääköpaikkansa
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Saalemissa on aivan mahtava toiminta, on paljon erilaisia kuoroja/musiikkiryhmiä ja erittäin hyvä opetus ja paljon kastetaan ja liitetään seurakuntaan. Täällä vain on näitä vihaa sydämessään kantavia , jotka näkevät asiat niin kummasti, mutta onhan meillä sielujemme vihollinen, joka tahtoo hajoittaa ja rikkoa seurakuntia ja sillä on kätyrinsä!

        potkut
        19.11.2016 19:51
        Myös Mika Yrjölä on hajottamassa Helsingin Saalemia. Mika Yrjölän johtamiseen ollaan samalla lailla tyytymättömiä kuin Lähetysseurakunnassa oltiin Petri Mäkilään. Petri Mäkilä joutui lähtemään Lähetysseurakunnasta, samalla tavoin Mika Yrjölälle ollaan järjestämässä potkuja.


      • Etkö jo tajua , minkä hengen valtaama olet? Lopeta tuo Jumalan seurakunnan paimenten ja työntekijöiden "hakkaaminen" tai mitähän sanaa tässä käyttäisi, että saisi sanottua kyllin kovasti! Ei voi muutakuin rukoilla, että Jumala puuttuu tähän sinun julmaan työhösi!


      • toisestaketjusta

        Miksi jumalanpalvelusuudistusta ei mietitty Jumalan Sanan mukaisessa vanhimmistossa?

        Miksi vain nuoria oli miettimässä jumalanpalvelusuudistusta?

        Miksi pyrimme miellyttämään vain jotakin tiettyä ikäryhmää, eikö meidän pitäisi miellyttää Jumalaa?

        Eikö Jumala synnytäkään uudesti ylhäältä? Jos näin on, miten voimme määrätä millaisia ihmisiä Jumala seurakuntaansa tuo suuntaamalla katseemme ”kolmekymppisiin” ja tietynlaiseen musiikkiin monipuolisen musiikin kustannuksella?

        Miksi Saalemia ei johda vanhimmisto, joka koostuu uskossaan vakaantuneista yhden vaimon miehistä, kuten raamattu selkeästi opettaa?

        Miksi yksi ja sama henkilö on puheenjohtajana vanhimmistossa, hallituksessa ja seurakuntaneuvostossa? (Mitä on seurakunnan raamatullinen johtaminen?)

        Liitän oheen materiaalia, jonka toivon valaisevan tilannetta. Erityisesti Carter Conlonin saarna on hyvä kuunnella. Vielä pyydän jokaista arvioimaan Saalemin tilannetta Jumalan Sanan kautta rukouksessa. Toivon, että tämä ”hätähuuto” ei aiheuta loukkaantumista, vaan asioiden esille tuomista ja käsittelyä.


      • Tästä loistaa vain katkeran ja vihan henkisen ihmisen kommentit!
        Mitä sinä puhut, että eikö pidä miellyttää Jumalaa? Kyllä me miellytämme Jumalaa silloin , jos meillä on näkökykyä tulevaisuuteen ja seurakunnan jatkuvuuteen, eikä vain tehdä kaikki vanhan polven mieliksi, on ajateltava, että seurakunnalla on tulevaisuus senkin jälkeen kun vanhemmat ovat jo pois. Sen nähdään juuri niissä seurakunnissa, joissa on muutettu seurakuntakulttuuria sellaiseksi, että siellä nuoretkin viihtyy ja tuntevat sen kodikseen ja siellä on vanhempi polvi siunaamassa ja tukemassa juuri nuoria, niin ne seurakunnat kasvavat .


      • Kopissa_istunut

        Neuvoni on, että lyötte katkera niskuroitsijoita raamatulla päähän ja laitatte ne muutamaksi kuukaudeksi koppiin, kyllä se herran henki siinä voittaa. Tämä on ollut toimiva malli jo vuosikymmenet hellunaiherätyksessä.


      • raamatuntilallatunne
        Kopissa_istunut kirjoitti:

        Neuvoni on, että lyötte katkera niskuroitsijoita raamatulla päähän ja laitatte ne muutamaksi kuukaudeksi koppiin, kyllä se herran henki siinä voittaa. Tämä on ollut toimiva malli jo vuosikymmenet hellunaiherätyksessä.

        ei saalemissa kunnioiteta raamattua


      • kaikenlaisia
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Tästä loistaa vain katkeran ja vihan henkisen ihmisen kommentit!
        Mitä sinä puhut, että eikö pidä miellyttää Jumalaa? Kyllä me miellytämme Jumalaa silloin , jos meillä on näkökykyä tulevaisuuteen ja seurakunnan jatkuvuuteen, eikä vain tehdä kaikki vanhan polven mieliksi, on ajateltava, että seurakunnalla on tulevaisuus senkin jälkeen kun vanhemmat ovat jo pois. Sen nähdään juuri niissä seurakunnissa, joissa on muutettu seurakuntakulttuuria sellaiseksi, että siellä nuoretkin viihtyy ja tuntevat sen kodikseen ja siellä on vanhempi polvi siunaamassa ja tukemassa juuri nuoria, niin ne seurakunnat kasvavat .

        Pitää olla todella paatunut tai töissä Saalemissa, jos tuosta tekstistä saa tuollaisen vaikutelman. Ei sinua hävetä?


    • naurunaiheenasaalem

      Kaduilla kuiskitaan, katoilta huudetaan, juorut leviävät vastustamattomasti.

    • Löytäneekö.apua

      Saako syntejään katuva ja Helvettiin joutumista pelkäävä syntinen apua kun tulee Saalemiin etsimään vapautumista synneistään ja Jumalan armahdusta, vai onko siellä joku kiireellisempi ja tärkeämpi sisäinen kiiista menossa?

      • Ovimies

        Ei kannata mennä vielä tänävuona, mutta ehkäpä sien ensivuoden puolella.


      • palkkapaimenet

        Vain silloin jos se on julkinen kokoustilanne ja pastori saa päänahan vyölleen


    • SeisokaaSanojenneTakana

      Te syyttäjät ja juoruilijat, on hyvä tutkia omaa sydäntään ja rukoillen pohtia, että mistä nuo katkerat ja vihaa täynnä olevat ajatukset tulevat?

      Kehoittaako Jumala käymään keskusteluja kasvottomina ja nimettöminä keskustelupalstoilla?

      Eikö teillä ole rohkeutta kasvotusten puhua tai omalla nimellä?

      Tehkää parannus ja hedelmää jossa kääntymyksenne näkyy. Nykyinen toimintanne on kaikkea muuta kuin vilpitöntä Jumalan palvelemista.

      Jos näet jonkin asian olevan väärin, niin mitä Raamattu kehoittaa tekemään? Ihanko haukkumaan ja juoruamaan? Entä jos rukoilisit ja keskustelisit kysyisten henkilöiden kanssa?

      Mitä luulette saavanne aikaan käytöksellänne? Jumalan Henki rakentaa, mutta te tuotte riitaa ja katkeruutta.

      Tutkikaa sydäntänne ja jos on asiaa, niin ottakaa yhteys Saalemiin tai keitä vastaan teillä onkin jotain.

      Milloin uskonpuolustajista on tullut kasvottomia ja nimettömiä?

      • saaleminsisällissota

        Soita Saalemin pastoreille ja kysy onko heihin oltu yhteydessä. Vastaus: On oltu. Seisoisit itse totuudessa.


      • saaleminsisällissota kirjoitti:

        Soita Saalemin pastoreille ja kysy onko heihin oltu yhteydessä. Vastaus: On oltu. Seisoisit itse totuudessa.

        No, jos on oltu yhteydessä niin silloin se haukkuminen on hyvä lopettaa tähän. Luuleeko nämä parjaajat, että tehdään jokaisen mielihalun mukaan, sehän on mahdotonta. Uskon, että Saalemin pastorit ja johto ovat Herransa edessä ja tekevät sen mikä on juuri nyt parasta seurakunnalle ja seurakunnan eteenpäin menemiseksi niin että sielut pelastuu jne... Sehän on juuri nähtykin Saalemin toiminnassa, että sieluja pelastuu ja on erittäin hyvä opetus pastoreilla. Itsekin seuraan viikottain sen netin kautta, kun omassa seurakunnassa ovat tilaisuus myöhemmin.


      • olisikoideaa
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        No, jos on oltu yhteydessä niin silloin se haukkuminen on hyvä lopettaa tähän. Luuleeko nämä parjaajat, että tehdään jokaisen mielihalun mukaan, sehän on mahdotonta. Uskon, että Saalemin pastorit ja johto ovat Herransa edessä ja tekevät sen mikä on juuri nyt parasta seurakunnalle ja seurakunnan eteenpäin menemiseksi niin että sielut pelastuu jne... Sehän on juuri nähtykin Saalemin toiminnassa, että sieluja pelastuu ja on erittäin hyvä opetus pastoreilla. Itsekin seuraan viikottain sen netin kautta, kun omassa seurakunnassa ovat tilaisuus myöhemmin.

        Mika voisi mennä vapaakirkolliseksi, niin molemmissa oppi puhdistuisi.


      • DoctorT
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        No, jos on oltu yhteydessä niin silloin se haukkuminen on hyvä lopettaa tähän. Luuleeko nämä parjaajat, että tehdään jokaisen mielihalun mukaan, sehän on mahdotonta. Uskon, että Saalemin pastorit ja johto ovat Herransa edessä ja tekevät sen mikä on juuri nyt parasta seurakunnalle ja seurakunnan eteenpäin menemiseksi niin että sielut pelastuu jne... Sehän on juuri nähtykin Saalemin toiminnassa, että sieluja pelastuu ja on erittäin hyvä opetus pastoreilla. Itsekin seuraan viikottain sen netin kautta, kun omassa seurakunnassa ovat tilaisuus myöhemmin.

        Eivät ole ainakaan Seurakunnan Herran edessä olleet!! Jos olisivat, olisi meno hengellistä eikä lihallista. Kuolettavaa ylistysmusiikkia ja laulut verestä ja Jeesuksesta laitettu piiloon!!

        Eivät ole, se kyllä näkyisi, jos olisivat!


      • DoctorT kirjoitti:

        Eivät ole ainakaan Seurakunnan Herran edessä olleet!! Jos olisivat, olisi meno hengellistä eikä lihallista. Kuolettavaa ylistysmusiikkia ja laulut verestä ja Jeesuksesta laitettu piiloon!!

        Eivät ole, se kyllä näkyisi, jos olisivat!

        Juuri se näyttää, että ovat Seurakunnan Herran edessä olleet näkyy siellä seurakunnan toiminnassa. Lisäksi se, että näin kovasti sinä hyökkäät sitä kaikkea vastaan todistaa myös sen koska vihollinen ei siitä pidä, että Jumalan seurakunta on elävä ja voimallinen seurakunta, jossa tulee ihmisiä uskoon ja täyttyy Pyhällä Hengellä. Lisäksi sinä et näköjään siedä Jumalan ylistystä, sitähän vihollinen vihaakin ja olisi hyvä sinun lukea raamatusta tästä niin tärkeästä asiasta kun taivaassa me ylistämme jatkuvasti ja se meille kuuluu jo täällä alhaalla! Lue nyt raamattuasi ohjeeksi, jos et ole kuunnellut siitä opetusta!


      • nouhumppapumppa
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Juuri se näyttää, että ovat Seurakunnan Herran edessä olleet näkyy siellä seurakunnan toiminnassa. Lisäksi se, että näin kovasti sinä hyökkäät sitä kaikkea vastaan todistaa myös sen koska vihollinen ei siitä pidä, että Jumalan seurakunta on elävä ja voimallinen seurakunta, jossa tulee ihmisiä uskoon ja täyttyy Pyhällä Hengellä. Lisäksi sinä et näköjään siedä Jumalan ylistystä, sitähän vihollinen vihaakin ja olisi hyvä sinun lukea raamatusta tästä niin tärkeästä asiasta kun taivaassa me ylistämme jatkuvasti ja se meille kuuluu jo täällä alhaalla! Lue nyt raamattuasi ohjeeksi, jos et ole kuunnellut siitä opetusta!

        Kohtuus kaikessa.Ylistäminen ei saa syrjäyttää rukousta.Missä Jeesus Kristus kehoitti ylistämään.Rukoilemaan kylläkin kehoitti ja valvomaan.Ylistäminen on ihan spontaania Jumalan lapsilla, ei sitä tarvitse pumpata nousuun.


      • nouhumppapumppa kirjoitti:

        Kohtuus kaikessa.Ylistäminen ei saa syrjäyttää rukousta.Missä Jeesus Kristus kehoitti ylistämään.Rukoilemaan kylläkin kehoitti ja valvomaan.Ylistäminen on ihan spontaania Jumalan lapsilla, ei sitä tarvitse pumpata nousuun.

        Lue esim. Ps 34:2 Daavid huudahtaa: " Minä kiitän Herraa joka aika, Hänen ylistyksensä on minun suussani"
        Ps 149:6 " Jumalan ylistys on heidän suussansa ja heidän kädessään on kaksiteräinen miekka"
        2 Kun 3:15-16 " Tuokaa minulle kanteleensoittaja....Tässä kertomuksessa profeetta Elisalta pyydetään apua ( että lähteäkö sotaan vai ei) Niin ensimmäinen asia mitä hän pyytää on kanteleensoittajaa ja kun hän alkaa soittaa niin siellä sanotaan, että Herran käsi laskeutuu profeetan ylle ( Elisa oli yksi vanhanliiton väkevimpiä profeettoja ja oli oppinut että voideltu musiikki on suuri apu.
        Jossain paikassa sanotaan, että heidän palvellessaan Herraa ja paastotessaan Pyhä Henki puhui ( engl. "worship " = ylistää)
        Ps 50:23 " Joka kiitosta ( towdah) uhraa se kunnioittaa minua, joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden" ( sana merkitsee käden ojentamista ja palvontaa) Englantilaisessa käännöksessä on ylistys sana yli 400 kertaa, joten älä väitä, että se on vain spontaania, vaan siitä sana opettaa!
        Voisin jatkaa tähän vaikka kuinka paljon raamatusta opetusta tästä tärkeästä asiasta mutta tämä nyt riittää tällä kertaa!


      • eivakuuta
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Lue esim. Ps 34:2 Daavid huudahtaa: " Minä kiitän Herraa joka aika, Hänen ylistyksensä on minun suussani"
        Ps 149:6 " Jumalan ylistys on heidän suussansa ja heidän kädessään on kaksiteräinen miekka"
        2 Kun 3:15-16 " Tuokaa minulle kanteleensoittaja....Tässä kertomuksessa profeetta Elisalta pyydetään apua ( että lähteäkö sotaan vai ei) Niin ensimmäinen asia mitä hän pyytää on kanteleensoittajaa ja kun hän alkaa soittaa niin siellä sanotaan, että Herran käsi laskeutuu profeetan ylle ( Elisa oli yksi vanhanliiton väkevimpiä profeettoja ja oli oppinut että voideltu musiikki on suuri apu.
        Jossain paikassa sanotaan, että heidän palvellessaan Herraa ja paastotessaan Pyhä Henki puhui ( engl. "worship " = ylistää)
        Ps 50:23 " Joka kiitosta ( towdah) uhraa se kunnioittaa minua, joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden" ( sana merkitsee käden ojentamista ja palvontaa) Englantilaisessa käännöksessä on ylistys sana yli 400 kertaa, joten älä väitä, että se on vain spontaania, vaan siitä sana opettaa!
        Voisin jatkaa tähän vaikka kuinka paljon raamatusta opetusta tästä tärkeästä asiasta mutta tämä nyt riittää tällä kertaa!

        ´voideltu musiikki on suuri apu´
        Voideltu, voideltu, voideltu, voideltu, voideltu..vääriä voideltuja nousee..


      • eivakuuta kirjoitti:

        ´voideltu musiikki on suuri apu´
        Voideltu, voideltu, voideltu, voideltu, voideltu..vääriä voideltuja nousee..

        No voi, voi kun sattuikin olemaan ihan sinulle tarpeellista raamatuntekstiä, kun se koskettaa näköjään noin paljon! Sen huomaa, että et ole tutkinut sanaa ja sen opetusta vaan teet päätöksiä ihan oman tuntemuksen mukaan. Hylkää ne ja käänny Jumalan puoleen ja pyydä apua!


      • yritäuudelleen
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        No voi, voi kun sattuikin olemaan ihan sinulle tarpeellista raamatuntekstiä, kun se koskettaa näköjään noin paljon! Sen huomaa, että et ole tutkinut sanaa ja sen opetusta vaan teet päätöksiä ihan oman tuntemuksen mukaan. Hylkää ne ja käänny Jumalan puoleen ja pyydä apua!

        'voi, voi', jatka, jatka..jos 'voideltu musiikki' löytyisi..


      • eivätkaikkioleopettajia
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Lue esim. Ps 34:2 Daavid huudahtaa: " Minä kiitän Herraa joka aika, Hänen ylistyksensä on minun suussani"
        Ps 149:6 " Jumalan ylistys on heidän suussansa ja heidän kädessään on kaksiteräinen miekka"
        2 Kun 3:15-16 " Tuokaa minulle kanteleensoittaja....Tässä kertomuksessa profeetta Elisalta pyydetään apua ( että lähteäkö sotaan vai ei) Niin ensimmäinen asia mitä hän pyytää on kanteleensoittajaa ja kun hän alkaa soittaa niin siellä sanotaan, että Herran käsi laskeutuu profeetan ylle ( Elisa oli yksi vanhanliiton väkevimpiä profeettoja ja oli oppinut että voideltu musiikki on suuri apu.
        Jossain paikassa sanotaan, että heidän palvellessaan Herraa ja paastotessaan Pyhä Henki puhui ( engl. "worship " = ylistää)
        Ps 50:23 " Joka kiitosta ( towdah) uhraa se kunnioittaa minua, joka ottaa tiestänsä vaarin, sen minä annan nähdä Jumalan autuuden" ( sana merkitsee käden ojentamista ja palvontaa) Englantilaisessa käännöksessä on ylistys sana yli 400 kertaa, joten älä väitä, että se on vain spontaania, vaan siitä sana opettaa!
        Voisin jatkaa tähän vaikka kuinka paljon raamatusta opetusta tästä tärkeästä asiasta mutta tämä nyt riittää tällä kertaa!

        Opettajaksi ei sitten kannata ryhtyä, siihen sinulla ei ole armoitusta. Ylistyksenjohtajat yrittävät selittää omaa erinomaisuuttaan yksittäisillä jakeilla, pääsääntöisesti VT:n puolelta. UT:n puolelta symbaaleja, harppuja tai muita "evankeliumin julistukselle välttämättömiä" välineitä ei samalla tavoin löydy. Paavalin mukana ei seurannut vaippasillaan "tietä aukaiseva" ylistyksenjohtaja. "Taivasta ei revitty maan päälle", eikä "tietä avattu taivaaseen". Evankeliumi oli ja on Jumalan Voima. Yksi oli ja on välimies, Jeesus Kristus. Pelkällä ylistyksellä ei Jumalaa "miellytetty" VT:n aikanakaan, se kohta kannattaisi Raamatusta myös lukea.


      • eivätkaikkioleopettajia kirjoitti:

        Opettajaksi ei sitten kannata ryhtyä, siihen sinulla ei ole armoitusta. Ylistyksenjohtajat yrittävät selittää omaa erinomaisuuttaan yksittäisillä jakeilla, pääsääntöisesti VT:n puolelta. UT:n puolelta symbaaleja, harppuja tai muita "evankeliumin julistukselle välttämättömiä" välineitä ei samalla tavoin löydy. Paavalin mukana ei seurannut vaippasillaan "tietä aukaiseva" ylistyksenjohtaja. "Taivasta ei revitty maan päälle", eikä "tietä avattu taivaaseen". Evankeliumi oli ja on Jumalan Voima. Yksi oli ja on välimies, Jeesus Kristus. Pelkällä ylistyksellä ei Jumalaa "miellytetty" VT:n aikanakaan, se kohta kannattaisi Raamatusta myös lukea.

        En ole koskaan pitänytkään itseäni opettajana, vaan olen lukenut raamatun tekstiä sellaisena kuin se on enkä ota sieltä pois jakeita, jotka eivät minua miellytä niinkuin sinä teet näköjään!


      • eivätkaikkioleopettajia
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        En ole koskaan pitänytkään itseäni opettajana, vaan olen lukenut raamatun tekstiä sellaisena kuin se on enkä ota sieltä pois jakeita, jotka eivät minua miellytä niinkuin sinä teet näköjään!

        Ylistysbändi ei auttanut Ussaa. Ei auttanut, vaikka Daavid ynnä koko Israel karkeloi kaikin voimin Jumalan edessä laulaen sekä soittaen kanteleita, harppuja, vaskirumpuja, kymbaaleja ja torvia.


      • HelluntaiPuljunUhrit

        Haista sinä, Huijaripuljun jonkun johtajan kakara paskaa. Kerro terkut faijalles/ isoisälleskin!

        Minkäänlaista, edes osittaista nteeksiantoa ei ole, ennenkuin olette korjanneet rikoksenne kaikki jäljet. Ensinnäkin julkisesti tunnustaneet tekonne. Ne teidän varastamanne pennit eivät teille ainakaan Taivaasta tulleet, vaan ressukoiden uskovien työstä ja lahjoituksista, joille uskottelitte, että tekevät muka työtä, lahjoittavat kymmenyksensä Herralle!

        Anteeksiantoa ei voi koskaan olla, sillä olette pilkanneet Jumalan Pyhää Nimeä. Ihan sama vaikka vetäisitte itsenne suoraan hirteen, ei se ole teille sen enempää pahaksi kuin hyväksikään. Lieventääksenne edes oman, tulevan tulenne kuumuutta, palauttaneet varastamanne rahat jokaikiselle rikoksenne uhrille. Kantsuis aloittaa heti, että Taivaanportille mennessänne olis tilit edes osin puhtaat. Teeskennellyt "ylistysveisuunne" eivät petä sen enempää Jumalaa, kuin meitä, laaja-alaisten rikostenne uhreja.

        Tähän te ette koskaan kykene, joten tietäkää, että iankaikkisuutenne on helvetissä. Ette voi tavoittaa jokaista huijaamaanne mökin-miinaa ja duunari-mattia. Kadotus on myös teidän, jotka isienne ja äitienne rikosten uhreja syyllistämällä yritätte vaientaa meidät. Edelleen väärinkäytätte Jumalan pyhää sanaa, sinäkin saatanan tekopyhä Naukuja. Ei teidän hurskailla puheillanne ole mitään merkitystä. Saatananpalvelijoiden saarnaa uhreilleen.

        Minä hylkäsin valheuskontonne jo aikaa sitten ja sanon totuuden teistä.

        Kova on homma varkailla alkaa tekemään omaa rikostaan tyhjäksi. Te rikastuitte meidän ilmaistöillämmme, me köyhdyimme. Jotkut meistä jäimme keppikerjäläisiksi, teidän saatuanne rahat, työntämällä meidät sivuun, sillä Huijaripuljussa juhlivat vain ne, joilla on (varastetulla / huijatulla rahalla hankitut) isot asunnot ja komeat autot, ei mitkään ontuvat sauvakävelijät! Jotkut uhreistanne jopa huijaripuljunne "työtapaturmissa" vammautuneina! Juuh! Ihan totta! Emminä valehtele! Olen itsekin nähnyt sen kaiken, jopa iha omin silmin! Jopa omasta peukalostani lähti, tosin ihan pikkuriikkinen pala! Arven voi havaita edelleen, vuosikymmenten jälkeenkin. Kaikille ei käynyt yhtä hyvin. Menettivät enemmän kuin palasen peukaloaan.

        Te ette voi enää tehdä tyhjäksi rikostanne, palata uuteen alkuun. Juokaa nyt samppakaljaanne ja laulakaa valheylistyksiänne. Tulee aika, kun me kaikki seisomme Pyhän Jumalan tuomiolla.

        Silloin köyhät saavat palkkansa, mutta teidät tuomitaan. Sinutkin Naukuja, joka annat tukesi rikokselle.

        https://www.youtube.com/watch?v=haiYhza0vqo
        .


      • AleksandrowKuoronMuisto
        HelluntaiPuljunUhrit kirjoitti:

        Haista sinä, Huijaripuljun jonkun johtajan kakara paskaa. Kerro terkut faijalles/ isoisälleskin!

        Minkäänlaista, edes osittaista nteeksiantoa ei ole, ennenkuin olette korjanneet rikoksenne kaikki jäljet. Ensinnäkin julkisesti tunnustaneet tekonne. Ne teidän varastamanne pennit eivät teille ainakaan Taivaasta tulleet, vaan ressukoiden uskovien työstä ja lahjoituksista, joille uskottelitte, että tekevät muka työtä, lahjoittavat kymmenyksensä Herralle!

        Anteeksiantoa ei voi koskaan olla, sillä olette pilkanneet Jumalan Pyhää Nimeä. Ihan sama vaikka vetäisitte itsenne suoraan hirteen, ei se ole teille sen enempää pahaksi kuin hyväksikään. Lieventääksenne edes oman, tulevan tulenne kuumuutta, palauttaneet varastamanne rahat jokaikiselle rikoksenne uhrille. Kantsuis aloittaa heti, että Taivaanportille mennessänne olis tilit edes osin puhtaat. Teeskennellyt "ylistysveisuunne" eivät petä sen enempää Jumalaa, kuin meitä, laaja-alaisten rikostenne uhreja.

        Tähän te ette koskaan kykene, joten tietäkää, että iankaikkisuutenne on helvetissä. Ette voi tavoittaa jokaista huijaamaanne mökin-miinaa ja duunari-mattia. Kadotus on myös teidän, jotka isienne ja äitienne rikosten uhreja syyllistämällä yritätte vaientaa meidät. Edelleen väärinkäytätte Jumalan pyhää sanaa, sinäkin saatanan tekopyhä Naukuja. Ei teidän hurskailla puheillanne ole mitään merkitystä. Saatananpalvelijoiden saarnaa uhreilleen.

        Minä hylkäsin valheuskontonne jo aikaa sitten ja sanon totuuden teistä.

        Kova on homma varkailla alkaa tekemään omaa rikostaan tyhjäksi. Te rikastuitte meidän ilmaistöillämmme, me köyhdyimme. Jotkut meistä jäimme keppikerjäläisiksi, teidän saatuanne rahat, työntämällä meidät sivuun, sillä Huijaripuljussa juhlivat vain ne, joilla on (varastetulla / huijatulla rahalla hankitut) isot asunnot ja komeat autot, ei mitkään ontuvat sauvakävelijät! Jotkut uhreistanne jopa huijaripuljunne "työtapaturmissa" vammautuneina! Juuh! Ihan totta! Emminä valehtele! Olen itsekin nähnyt sen kaiken, jopa iha omin silmin! Jopa omasta peukalostani lähti, tosin ihan pikkuriikkinen pala! Arven voi havaita edelleen, vuosikymmenten jälkeenkin. Kaikille ei käynyt yhtä hyvin. Menettivät enemmän kuin palasen peukaloaan.

        Te ette voi enää tehdä tyhjäksi rikostanne, palata uuteen alkuun. Juokaa nyt samppakaljaanne ja laulakaa valheylistyksiänne. Tulee aika, kun me kaikki seisomme Pyhän Jumalan tuomiolla.

        Silloin köyhät saavat palkkansa, mutta teidät tuomitaan. Sinutkin Naukuja, joka annat tukesi rikokselle.

        https://www.youtube.com/watch?v=haiYhza0vqo
        .

        Samainen laulelma, alkukielellä. Tässä saavat "parasiititkin" kuulla kunniansa:
        https://www.youtube.com/watch?v=pd6rngJiVhk

        "Ha boj kravaavyi, svjatoj i praavyj, marsh, marsh perjot raboozyi narot!"
        "Taistelussa verisessä, pyhässä ja oikeassa, mars, mars eteenpäin, työtätekevä kansa!"

        Ne Itärajan takana ovat aina osanneet sanoa asiat niinku ne on. Suomalaisesta kommarista sen sijaan ei ole koskaan tähän ollut. Vellihousut, petturit.

        Kenenkään ei tarvitsisi murtua riistäjän ruoskan alla. Näin usein kuitenkin käy. Mutta kosto on, jos ei aina Kansan, niin viimein Jumalan. Hän on nähnyt sorron.

        Pure hammasta, äläkä unohda! "Mitään asiaa ei ole ratkaistu, ennenkuin se on ratkaistu oikein."
        .


    • kiitosherrallemannerheim

      Punaupseeri Mika Yrjölä aloitti sisällissodan keväällä 1918. Onneksi tuli Mannerheim ja pelasti Suomen siltä kauhealta punikilta Mika Yrjölältä!

    • saalemissavihanhenki

      Erikoista, että saalemilaiset rakastavat enemmän maailmaa kuin Kristuksen ruumista.

      • AinaOikeassaKo

        Tiedätkö että joudumme jokaisesta sanasta tilille. Puhut pahaa jokaisesta Saalemilaisesta ja hyökkäät samalla,Jumalan omia vastaan. Tuskin jokainen jäsen on eksynyt, vaikka sitä julistat. Kannattaa valita sanat tarkkaan mitä täällä toisista sanoo, vaikka ei ne sanat merkitsekään, vaan millainen sydän on. Jumala näkee sydämeen.

        Harmi, että saatana on eksyttänyt myös niin monet "oikean" opin edustajat ja tehnyt heistä katkeria pahanpuhujia.

        Eksytys tulee ja monella tapaa on tullutkin, mutta oletko itse tutkinut sydäntäsi ja miksi kirjoittelet näissä keskusteluissa ilman rakkautta?

        Jos olisin huolissani jostain niin ei tulisi mieleen nimettömänä levittää huhuja ja juoruja netissä.


      • tietolevinnyt
        AinaOikeassaKo kirjoitti:

        Tiedätkö että joudumme jokaisesta sanasta tilille. Puhut pahaa jokaisesta Saalemilaisesta ja hyökkäät samalla,Jumalan omia vastaan. Tuskin jokainen jäsen on eksynyt, vaikka sitä julistat. Kannattaa valita sanat tarkkaan mitä täällä toisista sanoo, vaikka ei ne sanat merkitsekään, vaan millainen sydän on. Jumala näkee sydämeen.

        Harmi, että saatana on eksyttänyt myös niin monet "oikean" opin edustajat ja tehnyt heistä katkeria pahanpuhujia.

        Eksytys tulee ja monella tapaa on tullutkin, mutta oletko itse tutkinut sydäntäsi ja miksi kirjoittelet näissä keskusteluissa ilman rakkautta?

        Jos olisin huolissani jostain niin ei tulisi mieleen nimettömänä levittää huhuja ja juoruja netissä.

        Yrittäisit nyt ymmärtää, että kyse ei ole juoruista tai huhuista. Ei-saalemilaiset tietävät seurakunnan sisäisen hajaannuksen muuallakin Suomessa kuin vain Helsingissä. Kiellätkö hajaannuksen?


    • Alkaako.huojua

      Matt. 12:25.

      Mitäs siitä itsensä kanssa riitautumisesta sanottiinkaan?

    • tyerrtyeyter

      Saalem on kerännyt vuosia kolehtia ja muita lahjoituksia ilman rahankeräyslupaa. Siinä tulee rikosrangaistus Mika Yrjölälle ja Saalem menettää kaiken omaisuutensa, koska seurakunta joutuu maksamaan kaikki lahjoitusvarat valtiolle. Mikä Yrjölän päivät päättyvät Saalemissa.

      • pyhänhenkenrapulaa666

        Yrjölän päivät päättyy ja alkaa yrjönpäivät Saalemissa.


    • hellsongista

      Maunolla painavaa asiaa youtuubissa

    • vakavatilanne

      Noin yleensä herätyksestä hengellisellä rintamalla ja mitä Herra on puhunut surakunnalle jo vuosia sitten.Uskoisin, että sanoma on ollut Häneltä.

      Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):

      Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.

      Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.

      Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.
      Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.
      Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.

      Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.

      Jos käännytte pois parannuksessa kaikesta tällaisesta niin minä vielä vastaan tulella taivaasta ja otan tämän herätyksen käyttööni, pelastaen sieluja, parantaen sairaita ja tehden monia voimallisia tekojani.

      Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin.

      Ketä te sitten hoidatte ja köyhdytätte, kun se hajosi teidän käsistänne pirstoiksi. Minulla on oma aikani, jolloin minä odotan kääntymystä. Mutta jos ei sitä korjausta ja parannusta tule, niin tämän minä seurakunnan Herra joudun tekemään, koska minun sanaani ei kunnioiteta eikä minun pelkoni saa teissä tilaa, sanoo Jeesus, teidän vapahtajanne.

      Tauno Rantala sanoo lisäksi, että hänellä ei ole mitään katkeruutta tai kaunaisuutta Suomen helluntaiherätyksen johtavia veljiä vastaan ja että hän on rukoillut, että Herra käyttäisi helluntaiherätystä.
      Harri Veijonen: Voin sanoa samoin. Lisäksi voin sanoa, että ainakin joiltakin osin tämä profetia sopii myös osoitetuksi meille ja siksi se julkaistiinkin tässä. Herra siunatkoon veli Tauno Rantalaa ja jokaista tämän lukijaa! (Toukokuun 10. 1997)

      Löytyy täältä :
      http://wwnet.fi/users/veijone/1997.htm

    • verenvoima

      Nyt on totinen paikka ja ehkä viimeisimmät hetket tehdä parannus vanhimmilla ja luopua harhaoppisten kanssa veljeilystä ja tulee palata takaisin ristin evankeliumiin ja julistaa Jeesusken Kristuksen VEREN voimaa ja nimen.Mihin on kadonnut julistus Jeesuksen Kristuksen veren puhdistavasta armosta ja että Jumalan Pojan VERI puhdistaa kaikesta synnistä.Miksi ei julisteta syntien anteeksisaamista myös Jeesuksen Kristuksen veressä.

      1 Joh 5
      5. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
      6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan
      vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.


      ****7. Sillä kolme on, jotka todistavat:
      8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. ****

      Meillä tulee siis käsittääkseni olla Pyhä Henki, Jumalan Sana ja Jeesusken Kristuksen veri.Hänen veressään me olemme päässeet lähelle Jumalaa ja tulleet sovitetuiksi .

      Efesolaisille 2

      11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
      12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
      13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana******* päässeet lähelle Kristuksen veressä. *********

      Mihin saarnat Jeesuksen Kristuksen veren voimasta ovat hautautuneet ? En ainakaan minä ole kuullut lähiaikoina kun syntinen nostaa kokouksessa kätensä ylös merkiksi halusta tehdä parannuksen, että hänen syntinsä anteeksiantamus julistettaisiin perustuvaksi Golgatalla vuotaneeseen sovintovereen.Jeesuksen veren voimasta ei juurikaan puhuta, lauteta tässä nykyisessä ylistys ja julistustouhussa. Oikea Jeesus Kristus ei ole vain nimi vaan myös lihaksi tullut ja siis vuodattanut verensä syntiemme sovitukseksi.

      1 Joh 4
      1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

    • Saalemissatoinenjeesus

      Helsingin Saalemissa ei enää julisteta Raamattuun perustuvaa kristinuskoa. Pastoritiimi on tehnyt päätöksen siirtyä (paradigm shift) pois Ristin Evankeliumista toiseen evankeliumiin.

      Jolla on vielä öljyä lampussa se kuulkoon.

      Saalemin julistama toinen evankeliumi etsii tapoja seurata toista jeesusta syntiinlangennutta ihmisluontoa haastamatta. Todellinen ja Aito Evankeliumi vie kuulijansa Ristille. Vain Ristin juurella ihminen voi kohdata todellisen Vapahtajan. Kaikki muut jeesukset ovat valkeuden enkelin vääriä ilmestyksiä.

      Kyllä, jokaisesta sanasta meidät tuomitaan. Siksi tämän kirjoitan, varoituksena teille, jotka ette ymmärrä tukevanne eksytystä, kun annatte rahojanne Helsingin Saalemille.

    • LimaNY

      Mika Yrjölä julistaa Latter Rain -oppeja. New Apostolic Reformation (NAR) on vain sama NOLR-harhaoppi uudessa paketissa ja uudelleen lämmitettynä.

    • tositilanne

      Paetkaa ikäänkuin henkennne edestä Jeesuksen Kristuksen ristin juureen ja saarnatkaa Jeesuksen Kristuksen Golgatalla vuotaneesta sovintoveren armosta.Tämä veri puhdistaa kaikesta synnistä sydämemme Jeesuksen Kristuksen kalliissa pyhässä nimessä.Siihen ei ole mitään lisättävää. Väärä Jeesus haahuilee väärässä evankeliumissa jossakin ristinkuoleman jälkeen ja sovittaa vasta siellä synnit, mutta RAAMATUN OIKEA JEESUS KRISTUS sovitti kaikki syntimme ristillä.

      KR 33/38
      Joh 19
      28. Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
      29. Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
      30. Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

      Hebrealaisille 9
      11. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
      12. meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta,

      *** vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. ***


      Saarnatkaa Golgatala ristiinnaulittua Jeesuksen Kristuksen evankeliumia.Älkää puhuko omianne vaan saarnatkaa sanaa.

      Roomalaisille 10
      17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      Matteus 24
      4. Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
      5. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

      Voi Herra armahda kaikkiaa eksyneitä palvelioitasi ja ohjaa pois valhe.evankeliumista.Anna heille kuulevat korvat ja näkevät silmät ja auta palaamaan ristin juurelle.

    • Kristuselämää

      En ymmärrä Mika Yrjölän haukkumista ollenkaan. En ole Saalemin jäsen, mutta olen ollut uskossa vuosi kymmeniä. Herrani seurassa olen kulkenut erilaisten vaiheiden läpi ja Hänen armonsa on minua kasvattanut. Raamattu, Jumalan Sana on elämäni pohja ja olen kuunnellut satoja, ehkäpä jo tuhansia saarnoja eri aiheista ja eri henkilöiltä.
      Mika Yrjölä on yksi Suomen parhaita puhujia. Hän puhuu aina sillä tavalla, että se koskettaa yksilö uskovan elämää, rakkaus Jumalaan syvenee ja ymmärrys kanssamatkaajia kohtaan lisääntyy.
      Mika Yrjölän puheissa on sekä huumoria että syvällisyyttä. Esim. Viimeinen puhe Turussa elämän myrskyistä, 100 syytä elämän myrskyihin, antoi ravintoa sekä sielulleni että hengelleni. Koin suurta Jumalan rakkautta ja opin tuntemaan syvemmin elävää Jumalaa ja Vapahtajaani Jeesusta Kristusta.

      • Kristuselämää

        Lisään edelliseen vielä, että uskoni pohja on Persoona, Jumalan Poika Jeesus Kristus, Golgatan ristillä verensä vuodattanut minun ja koko ihmiskunnan syntien sovittaja ja kolmantena päivänä kuolleista ylösnoussut, tänä päivänä elävä Jeesus! Jeesus elää, minäkin saan elää Jumalan lapsena!


      • hankalajuttu
        Kristuselämää kirjoitti:

        Lisään edelliseen vielä, että uskoni pohja on Persoona, Jumalan Poika Jeesus Kristus, Golgatan ristillä verensä vuodattanut minun ja koko ihmiskunnan syntien sovittaja ja kolmantena päivänä kuolleista ylösnoussut, tänä päivänä elävä Jeesus! Jeesus elää, minäkin saan elää Jumalan lapsena!

        Eikö olekkin ihme kuinka eri lailla voidaan arvioida samaa persoonaa ja julistustaan.

        se on katsos sillä tavalla että on ihmisiä uskovia joilla ei ole juuri mitään opillista pohjaa, on vain se oma Jumalasuhde ja sillä seulotaan kaikki mitä korviin tulee.

        sitten on uskovia joilla on suuriempi näköala ja heilläkin on ikioma jumalasuhde, mutta heillä on myös vastuullinen ajattelu koko suomen siionin tulevaisuudesta ja silloin tarvitaan tervää opilista suhtautumista kaikkeen kuulemaan ja näkemään tullutta.

        siiis osa jouksota julistaa vian rakkautta ilman kivijalkaa osa sitten pelkkää kivijalkaa ilman rakkautta ja loput jotain siitä väliltä.

        Paavali sanoi että jos joku kuka tahansa ei pysy opissa olkoon kirottu, vaikak enkeli taivaasta!
        siinä sitä on sitten puntaroimista riittää ilman määrää.


      • myöhäissateeneksytys

        Ajallaan paljastuu, että olet koko ajan seurannut saatanaa ja satanisteja tälläkin palstalla kehunut. Eksyttäjien loppu on karmea. Paatumuksesi määrä käy ilmi siinä, että et edes pohdi voisivatko varoitukset olla Jumalasta.


      • Kristuselämää
        myöhäissateeneksytys kirjoitti:

        Ajallaan paljastuu, että olet koko ajan seurannut saatanaa ja satanisteja tälläkin palstalla kehunut. Eksyttäjien loppu on karmea. Paatumuksesi määrä käy ilmi siinä, että et edes pohdi voisivatko varoitukset olla Jumalasta.

        Onneksi se on Jumala, joka tietää jokaisen sydämen ja tilan. Hän tietää millä tiellä olen.Vaikka sitten kuinka paljon tahansa haukuttaisiin ja arvosteltaisiin, niin Jumala on ylin tuomari, sekä minun että kaikkien muidenkin.
        Sen vaan tiedän, että Jumala on voimallinen säilyttämään omanaan, kun vaellan Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen yhteydessä.


      • myöhäissateeneksytys
        Kristuselämää kirjoitti:

        Onneksi se on Jumala, joka tietää jokaisen sydämen ja tilan. Hän tietää millä tiellä olen.Vaikka sitten kuinka paljon tahansa haukuttaisiin ja arvosteltaisiin, niin Jumala on ylin tuomari, sekä minun että kaikkien muidenkin.
        Sen vaan tiedän, että Jumala on voimallinen säilyttämään omanaan, kun vaellan Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen yhteydessä.

        Kun Mika Yrjölän korttitalo kaatuu, niin tiedät olevasi samassa veneessä.


    • HelluntaitaEiEnääOle

      En tiedä teidän nykyisistä riidoistanne, mutta sisällissodan aiheutti jo aikoinaan, joskus 1990-luvun aluilla tuolloin virallisesti perustettu huijaripulju, Helluntaikirkko, eli sen perustajat.

      Helluntaikirkkohan ei ole alunalakaenkaan edustanut helluntailaisuutta millään mittapuulla, vaan on ollut sen vastainen. Tämä rikollisjoukkio ei kuitenkaan perustanut omaa, erillistä uskonlahkoaan, vaan pesiytyi helluntailaisuuden sisälle, alkaen anastaa helluntaiseurakuntien omaisuutta, pääasiassa kiinteistöjä, myös lehti Ristin Voiton, sekä muuta helluntailaisille kuulunutta kuten ison kiinteistön "Iso Kirjan", sekä häätäen itse helluntailaisia ulos heidän omista, itseperustamistaan seurakunnistaan, kieltäen kirjoitukset myös heidän entisessä, omassa RV-lehdessään! Kaikki Helluntaikirkolla oleva on vilpittömiltä uskovaisilta, jo ennen itse tämän valhe-"kirkkokunnan" syntyä huijattua ja varastettua. Helluntaikirkko on Saatanasta syntynyt, valtavan herätysliikkeen anastaja ja tuhoaja sisältäpäin.

      Näillä on ollut tausta-tukijoinaan myös joitakin Suomen oikeuslaitoksen korkea-arvoisia virkamiehiä, yhdessä, sittemmin myös tunnetuiksitulleiden talousrikollisten kanssa.

      Näillä rikollisilla on niin suuri valta, että esim. ekumeenisella foorumilla heistä ei ole saanut kertoa totuutta. Totuudenkertoja on bannattu. Tämä kertoo tietenkin sen, että myös luterilaisen kirkon ekumeeninen papisto on yhtä korruptoitunut.

      EROTKAA HELLUNTAIKIRKOSTA!

      EROA SINÄKIN SUOMEN VALHE-EVANKELISLUTERILAISESTA KIRKOSTA! Älä luota myöskään Lähetyshiippakuntaan, samaa huijarisakkia kuin muukin kirkkoväki.

      Kaikella on määräaikansa. Niin törkeän kohtelun kuin itse olen esim. helluntailaisilta saanut, on taannut, etten enää ikinä muutoin jalallanikaan astu näiden huijareiden teltanovista sisään. Nykyään Helluntaikirkolla, vaivaisten, paavalilaisten telttarakennelmien sijaan lieneekin uskovaisten verellä kullatut ja timanteilla ja muulla pramealla koristellut ovenpielet. Kaiketi myös sisäänpääsymaksut Saalemeihin, jos joku hullu siitä eksyttävästä, kadottavasta saatananshown katselusta haluaa jopa maksaa.
      .

    • DoctorT

      Voi sitä päivää kun Saaleminkin meno paljastetaan, voi sitä häpeän päivää! Voi vanhimpia ja valitsijoita, voi kelvottomia paimenia. Voi heitä, jotka vastuissa olivat ja vaieten hyväksyivät saatanan melskeen seurakunnassa! Voi, voi, voi.....

    • Believer777

      Sota on voitettu ja raunioilla juhlitaan. Naisten tapahtumaan on tulossa pääpaikalta Bethel-seurakunnasta puhuja. Voi herra armahda!

      • myöhäissateeneksytys

        Toiset menevät helvettiin vapaaehtoisesti. Kun ei ole Pyhää Henkeä, niin riivaajat kelpaavat.


      • onko_totta

        What..? tilaako Saalem jo Bethelistä suoraan puhujia? siis Bethel Redding????????


      • TosiOnTosi
        onko_totta kirjoitti:

        What..? tilaako Saalem jo Bethelistä suoraan puhujia? siis Bethel Redding????????

        On.


    • sininensohvako

      On kyllä uskomatonta miten joku jaksaa tässä ketjussa Saalemin johtoa aktiivisesti puolustaa, hieman kuin edesmennyt kaverini, jos hän sanoi että punainen sohva oli sininen, niin sitten se sitä oli, ei siinä mikään auttanut.
      Itse en kuitenkaan useiden toistojenkaan jälkeen nähnyt punaista sohvaa sinisenä.
      Sinulle puolustaja.
      Ei nämä juorut ja jutut, JA FAKTAT, seurakunnan organisaatiosta, järjestelyistä nyt kuule tuulesta temmattuja ole.
      Ei savua ilman tulta.
      Jos on paimenen tehtävään lähtenyt, niin on aivan selvää, että silloin täytyy olla valmis myös ottamaan vastaan arvostelua, ja kyllä, nykyään se arvostelu usein tehdään internetissä.
      Ja on kuule tehty ihan paikanpäälläkin.
      Itsekin olen "helluntaiperheen" kasvatti, aikuisiällä uskoon tullut, nyt jo eronnut kyseisestä liikkeestä, koska en löytänyt pesuvedestä lasta. (ja seurakunta johon kuuluin, edustaa kyllä vielä saalemiakin enemmän äärikarismaattisuutta, vaikka siis tietysti, tietysti, itse tämä seurakunta kiistää sen tekevänsä)
      Sohva on punainen. (sininen sohva)
      Osa tiedotuksesta ja keskustelutavasta on ihan normi tiedoittamista nykyaikana, voi verrata dopingista kiinnijääneeseen urheilijaan.
      Kiistetään vaan johdonmukaisesti kaikki ja puhutaan paljon täysin ohi sen aiheen mikä varsinaisesti oli kyseessä.

      • Kuidas

        Jos ihmisellä on kova kipu se synnyttää tuskaa ja ahdistusta. Kun joku on tuskissaan kivun aiheuttaman se huutaa apua,ehkä lääkettä, niin eikö tämä kaikki huuto tässä ketjussa viesti selvästi että ihmisillä on hätä ja he tarvitsevat apua,lääkettä tuskiinsa jota Saalem ei kykene antamaan.
        Papit te parannatte kepeästi minun kansani vamman


      • kirvesonasetettu
        Kuidas kirjoitti:

        Jos ihmisellä on kova kipu se synnyttää tuskaa ja ahdistusta. Kun joku on tuskissaan kivun aiheuttaman se huutaa apua,ehkä lääkettä, niin eikö tämä kaikki huuto tässä ketjussa viesti selvästi että ihmisillä on hätä ja he tarvitsevat apua,lääkettä tuskiinsa jota Saalem ei kykene antamaan.
        Papit te parannatte kepeästi minun kansani vamman

        Eivät ne, jotka huutavat, tarvitse lääkettä. Varoitushuuto on annettu, ja jos ihmislapsi ei kuuntele muurinaukossa tähystävän varoitusta, niin omien syntiensä tähden hän joutuu kadotukseen.


    • TärkeitäKysymyksiä

      Mitä kuuluu saalemilaiset? Oletteko ylpeitä henkioppaanne opastuksesta? Entä jos seurakuntaanne onkin opastanut itse saatana?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe