Rodella ärsyttää suomessa varsinkin vapaiden suuntien tuomitseva asenne katolilaisia,ortodokseja jopa ev.lut kristittyjä kohtaan. Tunnetteko ketään esm katolilaista tai ortodoksia ja olette keskustelleet heidän kanssaan? Jospa Kristus saisi edes hieman sijaa meissä niin voisimme keskittyä oikeesti tärkeisiin asioihin.
Kaikkitietävät protestantit
3
132
Vastaukset
- PasiToivonen
Vapaiden suuntien kristityistä juuri kukaan ei tuomitse ortodokseja (johtunee Venäjän johdon homovastaisesta linjasta). On muutama sellainen jotka tuomitsevat katolilaisuuden, Ev. Lut. Kirkon tuomitsijoita on enemmän.
- Kristittynä
Jos kokonais määrä on esm 10.000. Onko silloin 1000 paljon vai muutama? Jos kokonais määrä on 1 miljoona, 1000 voisi olla muutama.
Itse en ole yhden ainoatakaan ns.kristittyä tavannut Suomessa joka ei olisi paheksunut katolisen kirkon jäseniä,paavia,toimintaa jne. Taitaisi olla tarpeeksi syynäämistä jokaisella omissa tekemisissä.
- UskovaNoora
Minusta eri kristilliset (pää-) kirkot, joita ovat katolilaisuus, protestanttiset suunnat ja ortodoksisuus, loistavat kukin jossain evankeliumin osassa kirkkaimmin.
Minusta katolilaisuus loistaa luomiseen liittyvissä aspekteissa (ihmiskäsitys, ihmisarvo, perhe). Protestanttiset suunnat, kuten luterilaisuus, loistaa sovituksessa (syntien tunnustus, ristinsovitus, armo). Ortodoksisuus loistaa ylösnousemuksessa (voitto kuolemasta, iankaikkisuuden odotus).
Kun olen etsinyt netistä artikkeleita liittyen eutanasiaan ja aborttiin, syvällisin ja loogisin opetus, mitä olen aiheesta löytänyt, on ollut katolilaista. Kärsimykseen ei voi ottaa kantaa ilman, että ottaa kantaa ihmisarvoon (ja keskustelut eutanasiasta ja abortista ovat aina keskustelua kärsimyksestä ja ihmisarvosta).
Kuulun itse luterilaiseen kirkkoon, mutta pidän eri kristillisten kirkkokuntien opetusta rikkautena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2453273
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1302338Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta151845Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2221804Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3221681Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491344- 551325
- 1111100
- 981048
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan591037