Windows 7 asennuslevy

Ville75-itgenious

Minulla on Lenovon läppäri ja siinä windows7 lisenssitarra, mutta kone tyhjennetty edellisen omistajan toimesta.

Kysymys kuuluukin onko homma niin helppo kuin luulen, eli cd koneeseen, kun käynnistäessä sitä kyselee ja sitten annan vain oman windows lisenssin? Eli asennuslevy ei ole tiettyyn lisenssiin sidottu. Täytyisi myös löytää jostain asennus levy.

22

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lenovon_supportista

      Oem-lisenssikoodi ei kelpaa, jos asennat normi-Windowsin. Pitää olla Lenevon muokkaama versio.

    • digi-info

      Jotain rajoituksia lukuunottamatta se rekisteröi sen version mihin lisenssi on .... Tosin kaikissa ei ole aktivointia .... HP levy hyväksyy vain hp lisenssin, tai joudut puhelinaktivoimaan .... ja voi muutenkin poikkeilla onko kyseessä professional vai Home versio .... Joillain medioilla on tuki eri versioille ...... Joistain se saadaan esiin muokkaamalla asennusmediasta kopio joka tarjoo eri versioita vasta sitten.
      Näillä tiedoilla en osaa sanoa ...... Jos HP koneelle asennetaan normi levyltä niin se taas vaatii sen aktivoinnin joka saattaa onnistua vasta puhelinaktivoinnin kautta.

    • Siis OEM lisenssit joita on esiasennettuna koneissa ja on niitä tarroja niin näissä oletusarvoisesti on sidottu keskenään:

      -Lisenssiavain
      -Asennusmedia
      -Tietokone johon on ensimmäisen kerran asennettu (emolevy)

      Nuo kaikki pitää siis säilyttää kunnossa jos haluaa helposti asentaa uusiksi.

      Muussa tapauksessa tilataan asennuslevyt laitevalmistajalta tai ostetan uusi Windows. Tai sitten voidaan asentaa uusiksi ns. System Builder OEM asennusmedialla jossa tarrassa mainittua Windowsia vastaava System Builder OEM asennusmedia käy. Se sellainen Windwos toki maksaa myös. Näitä saa siis uudelleenasennettua tietokonehuoltoliikkeissä.

      Tietokonehuollot tosin saattaa pistää tarjoukseen hinnaksi Windowslisenssin hinnan siltä varalta kun on kaikennäköisiä piraatteja tai muuten sotkettuja virityksiä, että Windows lisenssi on pilattu. Ei sitten tappioksi kun erehtyy sellaisen kanssa leikkimään.

      • se-asennusmedia

        Kyllä ainakin Win 7 kanssa asennusmedia ei välttämättä tarvitse olla joku tietty, että aktivoituisi netin kautta suoraan läppäri pohjatarran OEM lisenssin koodilla.


      • se-asennusmedia kirjoitti:

        Kyllä ainakin Win 7 kanssa asennusmedia ei välttämättä tarvitse olla joku tietty, että aktivoituisi netin kautta suoraan läppäri pohjatarran OEM lisenssin koodilla.

        Siis on sillä väliä. Sinne on toki rakennettu poikkeuksia mutta se ei voi olla mikä tahansa media.


      • hehheee

        Höpön höpön, karvaperse puhuu taas omasta ihannemaailmastaan ihan kuin se olis totta. Minä olen ottanut KIKEn romukoneista monta tarraa hiustenkuivaajalla lämmittämällä ja asentanut omalta CVD levyltä Windowsin ja aktivoinut niillä koodeilla. Hyvin on pelannut ja OEMmiä on ollut. Olen asentanut Dellin levyllä HP koneeseen ja aktivoinut muualta otetulla tarrakoodilla, ainut että käynnistyessä tuli Dellin logo Hp koneeseen, mutta senkin sain nettiohjeilla pois.
        Nyt karvapersettä vituttaa suunnattomasti tämmöinen rikollinen:D


      • hehheee kirjoitti:

        Höpön höpön, karvaperse puhuu taas omasta ihannemaailmastaan ihan kuin se olis totta. Minä olen ottanut KIKEn romukoneista monta tarraa hiustenkuivaajalla lämmittämällä ja asentanut omalta CVD levyltä Windowsin ja aktivoinut niillä koodeilla. Hyvin on pelannut ja OEMmiä on ollut. Olen asentanut Dellin levyllä HP koneeseen ja aktivoinut muualta otetulla tarrakoodilla, ainut että käynnistyessä tuli Dellin logo Hp koneeseen, mutta senkin sain nettiohjeilla pois.
        Nyt karvapersettä vituttaa suunnattomasti tämmöinen rikollinen:D

        Kunhan et vaan kenellekään myy niitä koneita. Sehän tekisi sinusta kusettajan joka myy paskoja.

        Juuri tuollaisten paskojen kanssa pitää välttää kaikkea asiointeja kun petoksella huijaavat rahat ja myyvät toimimattomia koneita.


      • toimii_kyllä
        M-Kar kirjoitti:

        Siis on sillä väliä. Sinne on toki rakennettu poikkeuksia mutta se ei voi olla mikä tahansa media.

        Standardi Windows 7 .ISO netistä ladattu virallinen Microsoftin siis. Ja OEM koodi sen läppärin pohjasta johon on Windowsia asentamassa. Toimii kyllä ja aktivoituu netin kautta, ei tarvi soitella mihinkään.


      • toimii_kyllä kirjoitti:

        Standardi Windows 7 .ISO netistä ladattu virallinen Microsoftin siis. Ja OEM koodi sen läppärin pohjasta johon on Windowsia asentamassa. Toimii kyllä ja aktivoituu netin kautta, ei tarvi soitella mihinkään.

        Microsoft ei Windows 7 OEM netin kautta. Taitaa olla joku crackatty ja haittaohjelmilla höystetty image.


      • hehheee
        M-Kar kirjoitti:

        Kunhan et vaan kenellekään myy niitä koneita. Sehän tekisi sinusta kusettajan joka myy paskoja.

        Juuri tuollaisten paskojen kanssa pitää välttää kaikkea asiointeja kun petoksella huijaavat rahat ja myyvät toimimattomia koneita.

        Vittuako se sinulle karvaperse kuuluu, myynkö vai en???
        "Juuri tuollaisten paskojen kanssa pitää välttää kaikkea asiointeja kun petoksella huijaavat rahat ja myyvät toimimattomia koneita."
        Sitten vaan todistamaan, että olen myynyt toimimattoman koneen jollekin, tollo. Sellaista ei ole tapahtunut. Vituttaako, kun oikea maailma ei ole sinun karvaperseen ihannemaailma? HAH!


      • hehheee kirjoitti:

        Vittuako se sinulle karvaperse kuuluu, myynkö vai en???
        "Juuri tuollaisten paskojen kanssa pitää välttää kaikkea asiointeja kun petoksella huijaavat rahat ja myyvät toimimattomia koneita."
        Sitten vaan todistamaan, että olen myynyt toimimattoman koneen jollekin, tollo. Sellaista ei ole tapahtunut. Vituttaako, kun oikea maailma ei ole sinun karvaperseen ihannemaailma? HAH!

        "Vittuako se sinulle karvaperse kuuluu, myynkö vai en???"

        Kunhan vaan havainnollistin kaikille ketjua seuraaville että tuollaisia huijareita jotka myy roskaa.

        "Sitten vaan todistamaan, että olen myynyt toimimattoman koneen jollekin, tollo."

        Todistusaineistoa on näillä palstoilla kun huijauksen uhrit kirjoittelevat miten Windows mennyt yks kaks käyttökelvottomaksi (eli toimimaton) kun Microsoft mitätöinyt lisenssin.

        Älkää missään nimessä kukaan ostako ikinä käytettyä tietokonetta Windowsilla jonka mukana ei tule tämän oikeata asennusmediaa! OEM Windowsien tapauksessa se on joko palautuslevyt jotka asentavat sen samaan kuntoon kuin mitä oli tehtaalla lähtiessä tai sitten mukana tulee se Windows 7 OEM asennusmedia siellä kotelossa mikä ei ole mikään itse kirjoitettu kopiolevy.


    • Oo0O0ooo00oO

      Asennus syöttämättä avainta

      cmd as administrator:
      slmgr.vbs -ilc C:\users\tilisinimi\Download\Lenovo.XRM-MS

      http://users.telenet.be/maggot86/Windows 7 activators/ALL WORKING ACTIVATORS/Windows 7 Loader 1.6.9 by Daz/Certificates/

      cmd as administrator:
      slmgr.vbs -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxx-xxxxx (avain koneen pohjasta)

      Vaihtoehto2
      Tuon tiedoston voisi myös sijoittaa asennusmedialle. Se tekee siitä Lenovon asennusmedian (paitsi ohjelmat ja ajurit)
      Tänne
      DVDtaiTikku\sources\$OEM$\$$\System32\OEM\Lenovo.XRM-MS
      DVDtaiTikku\sources\$OEM$\$$\SYSWOW64\OEMLenovo.XRM-MS

      http://www.msfn.org/board/topic/152813-how-to-create-an-oem-folder/

      • Hurraa-Hurraa

        Tuossa sitä on taas M-Kar hihulille pähkäilemistä. Hyvä että täällä on joku oikeasti tietäväkin, kyllästyttää nuo M-Kar sössöt, kun esittävät itseään suurempaa.


      • kusi-sukassa

        Ja sitten pelätään kusi sukassa milloin päivitysten joukossa tulee se hirviö mikä tarkisttaa Windowsin aitouden.


      • Hurraa-Hurraa kirjoitti:

        Tuossa sitä on taas M-Kar hihulille pähkäilemistä. Hyvä että täällä on joku oikeasti tietäväkin, kyllästyttää nuo M-Kar sössöt, kun esittävät itseään suurempaa.

        Tuossa ei ainakaan ole mikään oikeasti tietävä kun jakelee haittaohjlemia.

        Voisiko haittaohjelmien levittäjä ystävällisesti kertoa henkilötietonsa ja ottaa neuvosta vastuun, että korvaa aiheutuneet vahingot?


      • Daz Loader on tunnettu haittaohjelma.


      • aina_Win7n_aktivoinut

        M-Kar: Daz Loader on tunnettu haittaohjelma.

        Mitä haittaa siitä on? Mitä on tunnetusti? Entä vähemmän tunnetusti?


    • kokenutkäyttäjä

      Kokeilemallahan se selviää. Itse olen asentanut seiskan moneen läppäriin ja hyvin on aktivointi onnistunut oem lisenssillä.

    • ei-aina-ongelmia

      Tuossa mennä jouluna asensin tuttavan Lenovo läppäriin jossa pohjassa Win 7 OEM tarra tyhjälle kovalevylle Win 7:n netistä ladatusta Win 7 suomenk. standardimallisesta .ISO:sta poltetulta levyltä .
      Ei ongelmia. Aktivoitui netin kautta. Oli tyrkyttänyt Windows 10:ä, tuttava oli antanut koneen itse päivittää. Ei ongelmia tässäkään.

    • lataustyökalu

      Lataaja
      https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67-microsoft-windows-iso-download-tool

      "Page 1 of 7
      This new tool allows an easy and comfortable way to download genuine Windows 7, 8.1 and 10, as well as Office 2007, 2010 and 2011 disk images (ISO) directly from Microsoft's servers.

      Ever since Microsoft pulled the Windows disk images from Digital River, hunting for untouched ISO files has been a pain. Our new tool will make your life easier, and provides and interface to Microsoft TechBench to download original Windows images directly from Microsoft's server.

      As of version 2.00, the tool can also download Microsoft Office."

      Oman harkinnan mukaan - ei ainakaan virustotal varoita
      https://www.virustotal.com/file/c0bf5d830637fa0d2b10cb34439783020c20acc827588ef0c19c41c794f57c7b/analysis/1471352918/

      • defender_tarkkana

      • nimeltään

        Trojan: Win32/Maltule.C!cl

        Voi olla False positivekin (väärä hälytys)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe