Pakkotuhlaamista?

roletaari

Eukko voitti paikallisen ilmaisjakelulehden kilpailussa 250€:n lahjakortin K-Supermarkettiin.
Tällä hetkellä ei ole tietoa onko kortin summa käytettävä kertakäynnillä vai voiko sen kulutuksen jakaa pitemmälle ajalle ja jos, niin miten pitkälle.

Ensin mainitussa vaihtoehdossa on suuri vaara sortua "pakkotuhlaamiseen".
Ainoa todellinen tarve tällä hetkellä on uusien lenkkareiden hankinta. Entiset toimivat hyvin mutta vasemman jalan lenkkari on kulunut puhki pikkuvarpaan kohdalta.
Muita jalkine-, vaate- tai pienkonetarpeita ei ole.

Jos on pakko tuhlata niin on kai ostetettava säilyviä elintarvikkeita kuten pakasteita, säilykkeitä yms. mutta tuo pakko-ostelu johtaa tuhlaukseen. Tarpeettoman kallista, tarpeettoman paljon.

30

343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoit_su

Eiköhän sitä voi käyttää osissa. Eikö sen kortin mukana tullut mitään tietoa?

• roletaari

Tiistaina tuli vasta puhelimitse ilmoitus voitosta. Kortin noutamisesta ilmoitetaan erikseen.

Hulluinta on tuo tilanne, että on käytettävä 250€. Ajatus on jotenkin vieras. Jos sen käyttö on mahdollista jaksottaa pitemmälle ajalle niin eihän siinä mitään mutta kertahankintavaihtoehto on hankala.
        -7-kymppisten tarpeet ovat vähissä.

• saisinpa.itsekin

Äkkiä se 250 tulee käytettyä, ostaa kestokulutustavaraa mitä varmasti tarvitsee, ja tosiaan säilyviä tuotteita.
      Kahvia ja tupakkaa kasoittain ja sitten myy niitä kavereille parilla eurolla (heh) vai saako lahjakortilla yleensäkään ostaa tupakkatuotteita.

• pakkokotuhlata_järkeä

Eihän tuo nyt mikään ongelma ole! Ostatte kerralla mitä TODELLA tarvitsette ja mikä säilyy useammankin vuoden. Kyllä 250€ helpottaa elämäänne kummasti, kun varastossa on vaikkapa; astioita, kuivamuonaa, pesuaineita, säilykkeitä, vaatteita ym. Ja kun ostatte mahdollisimman paljon tarjoustuotteita, saatte tuolla summalla melkoisen paljon.
      Me ostettiin aikoinaan, kun lapset olivat pieniä, lahjakortilla lastenruokaa, vaippoja ja muuta tarpeellista melkoiset määrät, kyttäiltiin sopivat tarjoukset ja ostettiin kerralla. Ei tullut kovin kalliiksi meidän lasten lapsuus meille!

• uihfajcn

Kyllä ihmiset saa kaikesta ongelman aikaiseksi. Ostakaa sellaisia juttuja, mitä tarvitsette ja mikä säilyy: vessapaperia, hygieniatuotteita, säilykkeitä, kuivatuotteita, pakasteita. Nopeestihan 250euroa saa menemään.

• pakkokotuhlata_järkeä

Ei wc-paperia kannata ostaa ko. kaupasta, sitä saa huomattavasti halvemmalla muualta. Kyllä köyhän kannattaa ostaa tuollaisella lahjakortilla vain edulliset tarpeelliset tuotteet kerralla, eikä vain ostamisen ilosta mitä sattuu kärryyn mahtumaan.

• Kunhan_horiset
        pakkokotuhlata_järkeä kirjoitti:

Ei wc-paperia kannata ostaa ko. kaupasta, sitä saa huomattavasti halvemmalla muualta. Kyllä köyhän kannattaa ostaa tuollaisella lahjakortilla vain edulliset tarpeelliset tuotteet kerralla, eikä vain ostamisen ilosta mitä sattuu kärryyn mahtumaan.

Niin, tuollahan onkin vessapaperitrokareita kadunvarret väärällään. Usein tulee ostettua säkki, pari roskapussia viedessä. Missähän tätä piilomyyntiä mukamas tapahtuu?

• kylläsehupenee

Kunnon lenkkarit, joiden tarpeesta aloittaja puhuu, maksavat jo pelkästään n. 150e. tai ylikin . Siihen lisäksi n.satasella ruokaa, ei ole ongelmaa "tuhlata" tuollaista summaa.

Esim. lenkkareiden lisäksi 10 pakettia hyvää kahvia , n. 50-60e. Jäljellä enää n. 50 e. Sillä sitten normi ruokatarpeita. Ei ole mahdoton summa tuhlattavaksi.

• roletaari

En maksa lenkkareista yli 60€:a. En lenkkeile vaan käytän niitä kävelykenkinä.
        Eniten hämmentää tämä tilanne "pitää käyttää"!

Vaimoni osti äskettäin tummapaahtoista presidenttiä 4pkt/10€. Lidlestä saa tummahkoa kahvia normaalihintaan alle 2€/pkt.

• lahjoita

Jos arvoisa aloittaja hämmentyy pakko-ostamisesta, olisiko mahdollista sitten lahjoittaa kortti jollekin lähisukulaiselle, lapsiperheelle esimerkiksi, sellaiset eivät varmaan hämmenny "pitää käyttää"-tilanteesta, pikemminkin ovat iloisesti yllättyneitä. Voihan kortin saaja mennä itse kauppaan mukaan ikäänkuin "maksamaan" kortilla ostokset, niin kaikki menee sääntöjen mukaan.
        Iloista antajaa verottajakin rakastaa!

• tossuttelijatar

Minä maksoin juoksutossuista yli 140 €, kylläpä kirpaisi, mutta menopelit pitää olla kunnolliset, jalkojen kanssa on vähän ongelmia. Market-tossut ei käy.

• lenkkarit.mielessä

- vessapaperia
      - talouspaperia
      - käsisaippuaa
      - shampoota
      - siivousliinoja
      - jauhoja
      - puurohiutaleita
      - kafeeta, teetä ja kaakaota
      - pakasteita
      - säilykkeitä
      ...
      kyllähän sen 250 euroa saa vuoden hankintoihin helposti heitettyä...
      ja kun noista säästyy, voi varsinaisilla rahoilla ostaa ne mieleiset lenkkarit.

• pakkokotuhlata_järkeä

Ei talous- ja wc-paperia kannata ostaa ko. kaupasta, sitä saa muualta paljon halvemmalla. Muuten kyllä listasi on ihan hyvä

• Kunhan_selität
        pakkokotuhlata_järkeä kirjoitti:

Ei talous- ja wc-paperia kannata ostaa ko. kaupasta, sitä saa muualta paljon halvemmalla. Muuten kyllä listasi on ihan hyvä

Kerrohan meille muillekin jotta mistä?

• mitäskummaatuossa

Yleensä lahjakorttien ostos summan pystyy jaksottamaan.Mutta jos ei pysty niin kyllä sen kerrallakin saa käytettyä ilman ettei mitään menisi hukkaan. Pakastimeen hieman lihoja niin siitäkin kertyy summaa..

• syöjuomisensijaan

Ratkaise eukkosi kanss a"pulmasi". Ei luulisi hankaluuksia tuottavan tuollaisen pikkusumman käyttö, normiperheessä menee jo siihen jos ostat viikonlopuksi hieman parempaa ruokaa.
      Taitaa olla ainoa pulma aloittajalle tuossakin kun ei lahjarahalla saa alkosta tehdä ostoja.:::))) Kyllä varmaan se menisi kurkusta las helposti, onhan roletaari täällä niin paljon kertoillut alko taustastaan , että juomahalut tiedetään.

• mitenon-

Eikös tämä roletaari ole innokas kuntoilija? Tai ehkä olen erehtynyt henkilöstä..

• roletaari
        mitenon- kirjoitti:

Eikös tämä roletaari ole innokas kuntoilija? Tai ehkä olen erehtynyt henkilöstä..

Roletaari asensi ajastetun hanan juomalekkeriin 13 vuotta sittenroletaari. Hana raottuu muutaman kerran vuodessa. Milloin pitemmäksi. milloin lyhyemmäksi ajaksi.
        Tämä menossa oleva sulku kestää 4kk ja sitä seuraa hanan 5:n viikon hallittu longotus.
        Kotimaassa minulla ei ole tarvetta alkokäynteihin eikä pubberoisiin.

• alkoton__
        roletaari kirjoitti:

Roletaari asensi ajastetun hanan juomalekkeriin 13 vuotta sittenroletaari. Hana raottuu muutaman kerran vuodessa. Milloin pitemmäksi. milloin lyhyemmäksi ajaksi.
        Tämä menossa oleva sulku kestää 4kk ja sitä seuraa hanan 5:n viikon hallittu longotus.
        Kotimaassa minulla ei ole tarvetta alkokäynteihin eikä pubberoisiin.

Kyllä kannattaa laittaa korkki kiinni, kerroit olevasi yli 70-v. Mitä enemmän ikää sitä huonommin sisuskalut kestää jatkuvaa viikkojen juominkia. Olen viisikymppinen eikä mulla ole tehnyt mieli dokata sitten nuoruusaikojen. Ihmettelenkin eläkeikäisten halua jatkuvaan juomiseen, haetaanko elämänsisältöä sillä tms..

• roletaari
        alkoton__ kirjoitti:

Kyllä kannattaa laittaa korkki kiinni, kerroit olevasi yli 70-v. Mitä enemmän ikää sitä huonommin sisuskalut kestää jatkuvaa viikkojen juominkia. Olen viisikymppinen eikä mulla ole tehnyt mieli dokata sitten nuoruusaikojen. Ihmettelenkin eläkeikäisten halua jatkuvaan juomiseen, haetaanko elämänsisältöä sillä tms..

Ikääntymisen myötä ovat juomat miedontuneet ja määrät vähentyneet.
        Viimeisen 15 vuoden aikana olen kerran lipshtanut horjuvaan humalaan.
        Nuo viikkojen kestävät putket ovat kai ns. sosiaalista naukkailua josta siitäkin kertyy reipas kokonaismäärä / vrk.
        Tavoite olisi rentoutumisjakson aikana käydä salilla kerran viikossa jolloin viikkoon tulisi ainakin 2, mieluummin 3 alkoholitonta päivää. Eipä ole aina onnistunut.

Vaimoni suosii noita naukkailujaksoja jolloin hän sanoo pitävänsä "lomaa". Vaatimatonkin naukkailu tylsyttää ikääntyneen, 72v ukon parasta terää.
        Kuitenkin ähistelen vielä kuukauden ennen palautumisjakson aloitusta.

• kuukauden_eka_päivä

Kyllä 250 euroa käyttää helposti, kun tekee hyvän ostoslistan huushollin tarpeiden mukaisesti. Itse olen sinkku ja taloudessani on lisäksi kissa ja koira. Käyn kaupassa kerran kk ja aina samassa, koska inhoan shoppailua ja tutusta kaupasta löydän tarvitsemani helposti.

Juurikin tuo 250 euroa menee omiini ostoksiin kuukaudessa ja siinä summassa on kaikki, mitä taloudessani tarvitsen, eli ruoka ja myös pesuaineet, hygieniatuotteet, sekä lemmikkien tarpeet. Kun kuiva-ainekaappi, jääkaappi ja pakastin on tankattu, ei tarvitse uhrata ajatustakaan kauppareissuille, kuin vasta kuukauden kuluttua.

Aloittaja voisi tyytyväisenä käyttää lahjakorttinsa ja mennä säästyneillä rahoilla vaikka muorin kanssa kylpylään :)

• Ryppyotsikko

Tietysti lahjakortin voi käyttää osissa. Nykyiset kassakoneet ovat sen verran viisaita. Mutta myös kortin käyttöaika voi olla ilmoitettua pitempi.

Minä sain S-ryhmän lahjakortin, jossa oli kaksi vuotta käyttöaikaa. Kun kävin ensi kerran ostoksilla kortin kanssa, se kahden vuoden aika alkoi uudelleen juosta alusta. Ja mikäpä ettei, sillä ostetut tavarathan on jo etukäteen maksettu eli raha on korottomasti lainassa osuuskaupalla. Diili on sitä edullisempi, mitä myöhemmin tavarat haetaan kaupasta.

• monetlahjakortitkäyttäny

Riippuu lahjakortista, jotkut pitää käyttää kerralla, joillekin saa jatkoaikaa, joistakin ei saa yhtään takaisin. On ihan kaupparyhmittymästä kiinni, että millaiset säännöt heillä on. Joidenkin kauppojen lahjakortit menee helposti "jumiin" viimeisenä päivänä ja on kassoilla vaikeuksia maksaa niillä. Kannattaa pyytää uusi lahjakortti tilalle, siihen saa uutta aikaa.
        Omat kokemukset lahjakorteista, että kannattaa käyttää kerralla johonkin järkevään ostokseen. Ostaa vaikka sitten jonkun kodinkoneen tms. kerralla.
        Me on saatu aika usein noita lahjakortteja ja monasti niitä (vaimo varsinkin, osa jää joskus käyttämättä) haudotaan pitkään kassakaapissa ja sitten muistetaan kortin viimeinen voimassaolo ja kiirehditään kauppaan. Paras ostaa heti tarpeellista.

• Kyl sitä voi ostaa kerralla säästöön kaiken maailman säilyviä tarvikkeita. Vähempi ostettavaa seuraavalla kerralla.

• roletaari

Tänään eukko sai hakea ko. kortin lehden toimituksesta.
      Erinomaista on se, että kortin käyttöaika on 2 vuotta ja ostot kumuloituvat sähköisesti ilman mitään rajoitusta.
      Meidän ei tarvitse juurikaan muuttaa ostostottumuksiamme koska pääosan ostamme nytkin läheisestä S-marketista hintojen vuoksi ja 250€:n täyttyminen K-Supermarketista ei vie vuottakaan.

Helpotus on myöskin se, ettei korti kelpaa K-Citymarketissa joten lenkkarit ja eukon toppapuku jäävät harkinnan alle tai ostamatta.

• Hämmästyy

Niitä lottovoittoja mainostetaan joka kaupassa tarjoillen useita mahdollisuuksia tuhlata rahaansa harvojen voittoon.
      Ansaita siis rahaa toisten kustannuksella, ansaitsematta niitä itse.
      Olen katsonut eläkeläisiä rääsyissään, lihavina halvasta roskaruoasta
      ostamassa kalliita "onnenlappuja". Tai lapset ostamassa äidilleen loton.
      Sen sijaan, että tarjoaisivat aterian tai jotain tärkeää.
      Kuinka moni on menettänyt, kun yksi voittaa houkutuslintuna asiakkaille?
      Kuinka paljon olette maksaneet saadaksenne voittonne?
      Voittonne kannustaa tietysti ostamaan vielä useamman loton.
      Paljonko menetätte siten? Nytkin olette tyytymättömiä, vai kerskaatko?

• roletaari

Hämmästyneelle.
        Siltä varalta, että kommenttisi olisi suunnattu minulle niin minun on valitettavasti tuotettava pettymys monessakin mielessä.

Tämä vaimoni voitto ei maksanut mitään, ei välittömästi eikä välillisesti.
        Arvonta oli paikallisen ilmaisjakelulehden katutapahtuman osana järjestämä.
        Päävoittona oli 1000€:n lahjakortti läheiseen kylpylään.
        Näitä 250€:n voittoja oli kaksi.
        Kylpylä olisi sopinut hyvin koska joulun vietto on vielä ratkaisematta.

Em. arvonta oli ainoakertainen tapahtuma jota ei voi uusia ainakaan näillä näkymin.
        Ehkä 25:n vuoden kuluttua koska nyt oli kyse ko. lehden 25 vuotis juhlasta.

Vaimollani on jatkuvasti voimassa 10:n viikon jaksoissa puolen kupongin kestolotto jossa olemme taatusti tappiolla.

Emme ole tyytymättömiä vaan tilanne on meille outo.
        Nyt, kun on tieto, että kortin voi käyttää kahden vuoden aikana osissa, olo on rauhallisempi. Ei tarvitse suunnitella mitään arkirutiineista poikkeavaa vaan kyseinen summa täytyy nopeahkosti alennustuotteidenkin ostelusta.

Rauhoittiko tilitykseni yhtään?

• Syö_kunnon_ruokaa

Lottoa voi pelata (ostaa) vain 18 vuotta täyttänyt, joten älä nimim. Hämmästyy puhu paskaa. Kunhan kitiset kateuksissasi.

• Hämmästyy
        roletaari kirjoitti:

Hämmästyneelle.
        Siltä varalta, että kommenttisi olisi suunnattu minulle niin minun on valitettavasti tuotettava pettymys monessakin mielessä.

Tämä vaimoni voitto ei maksanut mitään, ei välittömästi eikä välillisesti.
        Arvonta oli paikallisen ilmaisjakelulehden katutapahtuman osana järjestämä.
        Päävoittona oli 1000€:n lahjakortti läheiseen kylpylään.
        Näitä 250€:n voittoja oli kaksi.
        Kylpylä olisi sopinut hyvin koska joulun vietto on vielä ratkaisematta.

Em. arvonta oli ainoakertainen tapahtuma jota ei voi uusia ainakaan näillä näkymin.
        Ehkä 25:n vuoden kuluttua koska nyt oli kyse ko. lehden 25 vuotis juhlasta.

Vaimollani on jatkuvasti voimassa 10:n viikon jaksoissa puolen kupongin kestolotto jossa olemme taatusti tappiolla.

Emme ole tyytymättömiä vaan tilanne on meille outo.
        Nyt, kun on tieto, että kortin voi käyttää kahden vuoden aikana osissa, olo on rauhallisempi. Ei tarvitse suunnitella mitään arkirutiineista poikkeavaa vaan kyseinen summa täytyy nopeahkosti alennustuotteidenkin ostelusta.

Rauhoittiko tilitykseni yhtään?

Tarkoitukseni ei olut pahoittaa mieltäsi. Puhuin periaatteesta.
        Saan itse lukuisia tarjouksia ja ilmaisia lottoja tavaroiden ja lehtien välityksellä. Heitän ne pois, koska tiedän kymmenien häviävän yhden voittessa vähän. Se aiheuttaa riippuvuuttakin, kuten moni muu asia.
        Itse olen tarjonnut aterian ja ostanut vaatteita vanhempieni ilahdukseksi.
        Olivat minua varakkaampia, eikä mitään pylly paljaana kulkevia rättikasoja.
        En seuraa myöskään ohjelmia, joissa harjoitetaan kilpailuja, ta yhden pois karistamista nyörryyttävin menetelmin.
        Olen tietoinen niistä pettyneistä, jotka saavat nuolla tyhjiä näppejään - köyhempinä.
        Se kai vahvistaa voittajan vahingoniloa saaliin saatuaan.

• Hämmästyy
        Syö_kunnon_ruokaa kirjoitti:

Lottoa voi pelata (ostaa) vain 18 vuotta täyttänyt, joten älä nimim. Hämmästyy puhu paskaa. Kunhan kitiset kateuksissasi.

"Lapsi", joka osti äidilleen loton raapustettavaksi, oli keski-ikäinen mies,
        joka kerskaili ostavansa sen äidilleen. Ei alle 18-vuotias.
        Laitan mieluummin rahani kunnon ruolaan kuin ostan lottoja.
        Siksi olin RUOKAKAUPASSA. Säälin loton ostajia, jotka antavat ruokaan tarvitsemansa rahat toisten voittoihin. Harvoin rahaa tarvitseva voittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7733
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4087
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      48
      3650
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      3206
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2752
    6. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      40
      2715
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2684
    8. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2623
    9. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      140
      2588
    10. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2549
    Aihe