Nordea haluaa eroon asiakkaistaan

Oravannahka

Avasin 70-luvulla tilin Kuopion Koppiin ja olen ollut siitä lähtien milloin Meritan, nordbanksnin ja nyt Nordean asiakkaana. Siihen tuli kuitenkin tänään loppu. Viime aikoina Nordea on laittanut maksulliseksi niin rahan noston automaatista ja nyt sitten pankkitilistäkin alkavat perimään kahden euron maksua. Vaikka se ei ehkä iso raha olekkaan niin vuodessa se tekee jo 24€. Olen vähävarainen ja terveyteni on huono joten ylimääräsitä rahaa ei ole. Otin tänään yhteyttä Nordea chat-asiakaspalveluun jossa kysyin asiallisesti syytä tälle maksulle mutta asiakaspalvelija sulki chatin välittömästi. Ajattelin, että se oli vahinko ja avasin keskustelun uudelleen kysyen samaa asiaa. Ja taas chat-ikkuna ponnahti kiinni. Olen joutunut asioimaan Neuvosto-Viron tullilaitoksen kanssa työni puolesta mutta edes siellä en ole kohdannut näin tylyä ja halveksivaa "asiakaspalvelua". Ehkä heille ei kelpaa köyhän euro.
Tämän täydellisen rimanalituksen vuoksi aion riipiä rahoistani osuusmaksun jonka laitan itseni ja miljoonien muoden suomalaisten omistamaan pankkiin enkä maksa enää senttiäkään minkään muotoisia palvelumaksuja Nallen osinkotuottoja ja egoa kasvattamaan.
Seuratkaa esimerkkiäni!

39

643

Vastaukset

  • Ei kannata ollakkaan "pankkiuskollinen". Maailma on muuttunut. Vaihtaminen on nykyään helppoa. Ja aika ikävää että ne uudet asiakkaat saa parhaimmat edut. Vanhat maksaa vanhan kaavan mukaan ... :-)

  • Turha kuvitella, että Osuuspankkikaan olisi asiakkaalle ilmainen. Jos yhdessä kohtaa onkin, niin toisesta otetaan enemmän.

    • En oleta että ilmainen olisi sekään, mutta ainakin asiakasta kunnioitetaan ja olen saanut heidän vakuutusyhtiöstään aina hyvää palvelua.


  • toivottavasti löydät pankin, joka on edullisempi nyt ja tulevaisuudessa. On niitä maksuja muillakin pankeilla ja lisää tulee

  • Oon kuullut huonoja juttuja myös muista pankeista, että kusettavat asiakasta. Aina ei oo ruoho vihreämpää naapurissakaan. En nyt tässä paljasta pankin tai pankkien nimiä.

    • "Oon kuullut huonoja juttuja myös muista pankeista, että kusettavat asiakasta. Aina ei oo ruoho vihreämpää naapurissakaan. En nyt tässä paljasta pankin tai pankkien nimiä."

      OP on yksi näistä !


    • No jokaisella on tietty omat mielipiteensä mutta olisi tosi kiva että voisi antaa jotain osviittaa, että miten se osuuspankki nyt on asiakastaan kusettanut. Voisinpa itsekin kertoa teille, että erään autotehtaan autot menevät rikki heti takuun umpeuduttua. En nyt kerro minkä.


    • Happamuudensäätöaine kirjoitti:

      No jokaisella on tietty omat mielipiteensä mutta olisi tosi kiva että voisi antaa jotain osviittaa, että miten se osuuspankki nyt on asiakastaan kusettanut. Voisinpa itsekin kertoa teille, että erään autotehtaan autot menevät rikki heti takuun umpeuduttua. En nyt kerro minkä.

      Haepa hakusanalla "osuuspankki kusettaa" netistä. Tosin vaihtamalla pankin nimeä, se toimii varmaan joillakin muilla pankeilla myös. heh...


    • ndea-asiakas kirjoitti:

      "Oon kuullut huonoja juttuja myös muista pankeista, että kusettavat asiakasta. Aina ei oo ruoho vihreämpää naapurissakaan. En nyt tässä paljasta pankin tai pankkien nimiä."

      OP on yksi näistä !

      Siinäpä nordean puolelta trullausta kerrakseen. Kun kerran henkilöasikaiden palveleminen ei kiinnosta nordeassa niin minäpä häippäsin ja katkaisin yli 50vkestäneen pankkisuhteen. Terveiset vaan puhtaille pankjkisalien lattioille.


  • Yritin saada Nordeaan erillisen tilin nettiostoksia varten turvallisuussyistä, mutta vastaus oli töykeä: "Ei me tilejä noin vain jaella, sinne pitää tulla rahaa joku tonni säännöllisesti".
    Sitten jos laitat tilille käteistä aletaan peräämään setelien alkuperää, vaikka ne on otettu toiselta pankkitililtä käteisostoa varten, mutta jäänyt käyttämättä.
    Koska erillisiä tilejä ei saa on "patjanalus" ainut säästömahdollisuus.

  • Oi tätä Nordea-kohua. Media ruokkii ja kansa ottaa kaikki muruset vastaan ja kiihtyy entistä kovemmille kierroksille. Vai että parin euron palvelumaksu ja viides nosto kuukauden sisällä 0,40€?

    Itsellä on säästöpankki ja tililtä näyttää menevän joka kuukausi joku 4,50€ suoraveloituksena, mikälie palvelumaksu, en ole katsellut hinnastoja sen kummemmin, tiättekö kun ei kiinnosta. Jättäkää yksi tupakka-aski tai pari siideriä kuukaudessa ostamatta, niin teillä on jo kasassa parinkin kuukauden palvelumaksut a la Nordean hinnat :) JOkainen valittaja pystyy varmaan kyllä ostamaan limsaa/karkkia/kaljaa/sidukkaa/tupakkaa/pullaa joka kuukausi, mutta sitten parista eurosta kaatuu maailma.

    • Minua ainakin ihmetyttää tämä huuto jostain viidennen automaattinoston maksusta. Itse nostan käteistä yleensä 240 euroa kerrallaan ja se riittää päivittäisiin ostoksiin 3 - 4 viikkoa. Nostokertoja tulee siis yksi tai kaksi kuukaudessa.

      Jos jonkun tekee mieli hakea rahaa seinästä kahdenkympin erissä, niin siitä sietää jo maksaakin. Turhaa leikkimistä.


    • kaikki eivät ole kuin sinä.


  • Haha

    http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2016/08/15/ap-nordealta-uusi-maksu-yritysasiakkaille-tilanne-on-aivan-alyton/20168523/137

    • Kylläpä on maailma muuttunut. Raha ei enää kelpaa edes pankeille säilytettäväksi.


    • Pennit_possussa kirjoitti:

      Kylläpä on maailma muuttunut. Raha ei enää kelpaa edes pankeille säilytettäväksi.

      Meinasin jo menettää uskoni Nordeaan ja ajatella että he tosiaankin ovat vain köyhiä kyykyttäviä kapitalisteja mutta tuo uutinen sai minut toisiin ajatuksiin! Kerrankin maksu joka koskee vain rikkaita!
      Hyvä Toveri Nalle, anna nuoruuden taistolaishenkesi kohota jälleen kukoistukseen!


  • nordean osakkeiden omistajana olen vain tyytyväinen. ei köyhät joille muuutama sentti on noin iso asia ole mikään kannattava bisnes.

  • Nordeahan on hyvä pankki. Avainasiakkaaksi pääsee vain 30k euron säästöillä, sijoituksilla tai lainoilla. Itsellä yli 30k osakesalkku nordeassa, 1% välityspalkkiot myös ulkomaisiin osakkeisiin ja täysin ilmaiset pankkipalvelut.
    Köyhien kannattaa siirtää pankkiasiointinsa muualle ja niiden, joilla on rahaa nordeaan. Nordea ei ole persaukisten pankki, mikä on todella hienoa niin minunkaan ei tarvitse maksaa persaukistenkin palveluita.
    Omistan myös nordean ja sammon osakkeita.

    • Eläkeläisen premium- / avainasiakkuus säilyy vaikka siirtää niihin edellyttämät sijoitukset tai lainat, 100k / 30k, paremmin tuottavien ulkomaisten pankkien hoiviin. Näin säilyy ilmaiset luottokortit, verkkopankit, vakuutukset jne. Tuli hieman liioiteltua: eläkeläisellähän on vain sijoituksia.


  • Puhukaa mitä puhutte että Nordea on hyvä pankki, se ei kuitenkaan ota huomioon henkilöasiakkaiden tarpeita. Nyt se luopuu seteleiden käsittelystä ja kaikki pitäisi hoitaa pankkikortilla. Ottaako Nordea lasten säästölippaat laskettavaksi???
    Miksi ei Nordea ilmoita suoraan että haluaa luopua tavallisista henkilöasiakkaistaan ja palvella vain yrityksiä jatkossa. Ellei pankki jatkossa halua hoitaa tallettajia ja käteistä rahaliikennettä vaihtakoon toimialaansa joksikin muuksi toiminnaksi.
    Kaikki raha asiat ja palvelut kuuluvat pankkitoimintaan.
    Meillä Nordea luopui kassapalveluissaan myös valuutan vaihdosta, se tulee nyt tilata etukäteen konttoriin. Ongelma on se että matkustustarve saattaa tulla yllättäen ja valuuttaa tarvitaan heti. Kyllä käteiskauppoihin vielä on tarvetta. Edelliset äveriäät pankkia puolustavat keskustelijat voivat pysyä Nordeassa. Vaikka en itse ole persaukinen ja olen vielä avainasiakas Nordeassa en hyväksy tällaista kohtelua henkilöasiakkaita kohtaan, olen jo siirtämässä pääasialliset pankkitoiminnot toiseen pankkiin. Yli 50 vuoden asiakassuhteeni Yhdyspankin / Nordean kanssa muuttuu nyt niin että Nordeassa oleva tilini jää kakkostiliksi.

    • Eikös siitä kakkostilistä aleta peritä kuukausimaksua, kun et enää ole avainasiakas? Lähtemällä Nordeasta alat siis maksaa sinne entistä enemmän.


    • Eipä täällä välttämättä kaikki ole äveriäitä, mutta aihealue on pörssi ja osakkeet. Ne, jotka ovat äveriäitä, pitävät rahojaan useissa pankeissa talletussuojan takia. Minäkin Nordean avainasiakas ja ollut ihan tyytyväinen pankkiini. Kyllähän käteisen rahan käyttö vähenee kokoajan ja nykyään on otto automaatin lisäksi talletusautomaatteja. Ymmärrän kyllä, että toi valuutanvaihto on ongelma. Itse käytän käteistä vain, jos on pakko.


    • Nalle_kiittää kirjoitti:

      Eikös siitä kakkostilistä aleta peritä kuukausimaksua, kun et enää ole avainasiakas? Lähtemällä Nordeasta alat siis maksaa sinne entistä enemmän.

      Riippiuu tilimuodosta. Itse kävin vaihtamassa Nordean kakkostilini käyttötilistä jonkinlaiseksi säästötiliksi. Ainakin pankissa sanoivat sen tilin olevan jatkossakin ilmaisen. Korko on silläkin tilillä nollassa, mutta ei tarvi maksaa sentään tilin olemassaolosta.


  • Miksi tuette pankkeja? Ette saa palvelua, kun pankit on viety pois, tai palveleminen rajataan tiettyihin kellonaikoihin. Maksatte yhä vaan nousevia kaikenlaisia palvelumaksuja ja kuluja vaikka ette saa sitä palvelua lainkaan. Itse heivasin 10 vuotta sitten kaikki pankit, kun kyllästyin niiden kusettamisiin ja suorastaan laillistettuihin ryöstöihin tilillä oleville varoille. Tilit saa töistä käteen edelleen, laskut sa maksetuksi vaikka r-kioskilla käteisellä, tai suoraan firmoihin. Pankin asiakas kun ei lain mukaankaan tarvitse olla, eikä se niin voi ollakkaan, että lailla määrätään sinut olemaan jonkin paska lafkan asiakas. Kaikki hoituu paremmin ilman pankkien välissä sössimistä, enkä ikinä enää astu pankkeihin, sen olen luvannut mulle sekä itselleni.

  • S-pankki on tavalliselle ihmiselle paras.
    Itsellä lapsena oli tili Säästöpankissa, sitten 90-luvun lamassa alkoi riepottelu, ensin tilini siirtyi Postipankkiin, se muuttui Leoniaksi, sitten Sampopankiksi ja nyt se on ollut Danskebankin nimellä. Ennen ei ollut mitään "palvelu" maksuja mutta nekin tuli 90-luvulla ja koko ajan perkele kallistuvat vaan!
    Ei ole kyllä 90-luvun lamasta lähtien tullut mistään mitään positiivista tavallisen ihmisen kannalta, pelkkää paskaa niskaan koko ajan perkele!!

    • - Sää tuot tänne kaupungin liikekeskuksen pankkiin paperijätettä?
      -- No vie vittuun nuo entiset tuolta holvista ensin! Minä en oo kuule huviukko!
      - Sie tuot siihen lisää vaan, noin niinku ihan vaan omasta halusta?
      -- no perkele vittuunko mä työnnän ne tähän aikaan?
      - Ahlmannintiellä on jätepiste, siellä otetaan paperirahaa vastaan.
      -- ei oteta tähän aikaan.
      - no ollaan ihmisten ajoissa liikkeellä. Viittitkö ottaa vielä noi hiekat mitkä kannoit pankin lattialle tullessas.
      -- perrkele kun mun tekis mieli ampua sut saatana!
      - ahah, ai tekis vai? Onks sulla ase?
      -- haista vittu!
      - Onks sulla ase?
      -- Haista vittu!!
      - Onks sulla ase?
      -- HAISTA VITTU!!!
      - keräätkö ystävällisesti nuo setelis pois?
      -- Kyllä! Mutta elä leiki kovista, sä oot ihan hupiukko loppujen lopuks.
      - kerää... ootsä juovuksissa?
      -- Tiiätsie... ENKÄ ole! Mutta kuule kyrpä, minäkii oon teheny asiakaspalveluhommia.
      - Jooh, mie oon pankkitoimihenkilö.
      -- Joo-o, älä leiki perrkele jeesusta iso mies!
      - Sie oot pankin lattian paskaaja!
      -- NO PERRRRKELE ETKÄ SINÄ NÄÄ SAATANAN RUNKKARI MIKÄ RAHAKASA TUOLLA HOLVISSA ON??!!
      - Sä oot ison kasan tuonu hiekkaa pankin lattialle...
      -- perkele... TÄH?
      - Minkä takia sä puhut noin epäkohteliaasti?
      -- No kun sä oot kyrpä!
      - Sie tuot hiekkaa tänne pankin lattialle...
      -- Sie oot vielä... etkö sä oo saanu tarpeekses pankkihommista, saatana!
      - Sie tuot... sie tuot...
      -- Sää täällä vielä yölläkin runkkaat!
      - Sie tuot jätteitäs tänne jumalauta yhteisiin pankin tiloihin ja mulle pidät tuollaista meteliä!
      -- No perkele oisit vieny pois nuo rahat tuolta!
      - Sinä viet tuon kasan minkä sie toit.
      -- Voi vittu!
      - Joo-o, ole ystävällinen.
      -- Voi vittu mitä... ilimanko ne on haukkunu näitä pankkilaitoksia ja kaikkia mulukkuja...
      - tiiätsie... tiiätsie mikä on juutube?
      -- En tiiä mutta kyrvänsyylä oot mieheks!
      - Juutube tietää kohta sinut.
      -- joo-o, perkele että on kyrpä mies...
      - lompakko auki ja hilut kyytiin ja hyvää illanjatkoa.
      -- Haista vittu, minä sanon jotta haista vittu iso mies! Nuin paskantärkeä ukko, muutamasta hilusta...
      - Niin sulla on niitä koko lompakollinen tulossa, muutama hilu.
      -- Ei oo kun muUUTAMA HILU, USKO NYT PERKELE!
      - Viet ne vaikka Ahlmanintielle tai ostat jotain.
      -- Eihän se oo auki enää porttikiellon jälkeen...
      - mene silloin kun se on auki, hyvää illanjatkoa.
      -- voi vittu...


  • heh kuka vielä haluaisikaan olla Nordean asiakas. Miksi joku vielä ON Nordean asiakas? Nordea haluaa vain muutaman heppulin jotka vievät rahansa piilotettaviksi Tyynen Valtameren saarille. Kovan palkkion ottavat. Köyhät ulos on meininki!

  • Olen pienyrittäjä, kukkakauppias, takana yli 18 vuotta. Vielä pidempään olen ollut Nordean asiakas. Ei ole velkaa, ei paljon rahaa tililläkään. Jokin aika sitten soitti Nordeasta nainen, joka ei suostunut kertomaan nimeään, mutta tivasi vastauksia pankin asiakaskyselyyn. Finanssivalvonta velvoitti tähän. En ollut valmis vastaamaan kysymyksiin, mutta halusin kuitenkin selvittää, onko kysymyksiin pakko vastata, kuten soittaja väitti. Finanssivalvontaan voi soittaa ti ja to, ja yksikön lakimies kertoi, että Nordea on tulkinnut ohjeita väärin ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. No, minulta jäi kyselyyn vastaamatta, ja noin kahden kuukauden kuluttua Nordea sulki tilini ilman mitään. Tästä seurasi se, että en enää voi myydä kukkia pankkikorteilla tai muilla korteilla, koska minulla ei ole tiliä, jonne luottokorttiyhtiö (Nets) voisi tilittää varat. Nyt myyn vain käteisellä, pitkälti ilman kuittia ja suoraan taskuun - Nordea teki miltei 20 vuoden asiakkaastaan pimeän työn tekijän. Kysymys: meneekö Nordean valvonta liian pitkälle, ja tiedetääkö johdossa, mitä kentällä tapahtuu?

  • Kyllä olet niin oikeassa pankin suhteen kun vain aiakas voi olla. Samat mietteet on täällä pankin suhteen, mistä sitten löytyisikin pankki jossa suhtauduttaisiin tänäpäivänä asiakkaan asioihin asian tuntemuksella ja palvelu halulla. Lisäksi ainakin Nordeassa muuttuu pankin niin sanotut palvelut tämän tästä. Nyt pitää olla "tunnusluku sinne ja pinkoodi tänne mobiili laite pankille, pieru sinne ja haju tänne". Suunilleen tätä rataa tänäpäivänä pankin ns palvelut on miks pitää muttaa nytkin vuoden 2017 alusta pankki systeemejä uusiksi ihan hyvinhän se on toiminut tämä nyky systeemikin eli paperilla olevat tunnusluku sovellutukset? Ainakin minä olen lopen kyllästynyt ainaiseen pankki systeemien muutoksiin Nordeassa. Kun esm soitat Nordean pää konttoriiin niin oletan näin, että pankki tunnuksilla kirjautumien soittojonoon ei onnistu puolissakaan soitto tapauksissa. Kun selasin Nordean ohje sivuja osatakseni tämän uuden tulossa olevan pankki palvelun niin ohjet on niin pientä tekstiä ja nopeasti häipyviä, että paraskin hyvällä näöllä varustettu asiakas ei ehdi saada ohjeista selvää. Ensinäkään minulla ei ole mobiili laitetta enkä tarkkaan tiedä edes mikä tälläinen laite on. Lisäksi ei Nordeaan voi enää luottaa siellä tehdään niin paljon virheitä laskutuksissa. Olen lisäksi muiltakin asiakkailta kuullut, että pankissa ei osata käyttää titokoneita. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta niiltä aijoilta jolloin en ollut perillä näistä nyky systeemeistä ollenkaan. Mutta osasin kuitenkin lukea ja huomasin virkailian merkinneen väärin summan jonka johdosta olisin hävinnyt pankille huomattavan summan. Se oli siihen aikaan kun virkailian työtä pääs läheltä seuraamaan. Häkeltymättä ja virka hymyn takaa sanottiin: "Kas vain niinpä tapahtuikin virhe korjataan se". Tämä juuri on ärrssyttävää kun virheeseen vielä suhtaudutaan kuin maailman luonnollisimpaan asian ja virka hymyn välityksellä. OLen varma ettei mobiili pankiin siirtyminen niin vain ongelmitta suju vaan ongelmia riittää niin pankeilla kuin asiakkaillakin ainakin vuodeksi 2017 koppuun asti.
    Niin on muutkin kuin pankki asiat muuttuneet sotkuisemmiksi kuin asiat ennen näitä titokone systeemejä oli. Olen lopen kyllästynyt kaikkiin nyky systeemeihin ja niin käy muollekkin tässä ajan saatossa kunhan tämä digi innostus tästä vähän laimenee.

    • Tuntuu kyllä todealla siltä, että kaikki henkilöasiakkaat karkoitetaan nordeasta. Ensiksi pantiin käteisnostot kahdesti viikossa sallituksi. Nyt on mahdollista nostaa pankista käteistä vain yhtenä päivänä viikosta. Tiedustelussa ilmoitettiin, että käteisen saanti pankkisalista loppuu 1.1.2017 tyystin. No miten käy vanhukset joilla on ollut tili aikojen alusta ja ovat tottuneet asioimaan pankkisalissa ihan oikean ihmisen kanssa. On paljon vanhuksia, jotka eivät tule koskaan hallitsemaan automaatista rahan nostoa.
      Palvelu pankkisalissa on kesästä lähtien huonontunut ihan alaarvoiseksi, tietenkin henkölöstöä harmittaa ja stressaa tulevaisuus. Ellei paikalliset pankkineidit ole asiakkaille tarpeeksi tylyjä tuodaan keikkatyöläiset naapuripitäjästä tylyttämään asiakkaita. Onneksi ainakin itse osaan vielä pistää tylysti takaisin kun sellainen tulee kohdalle.
      Tallelokeroasikkaita kait pyritään myös hätyytämään pois, koska tallelokeron hinta nostettiin maaliskuussa nelinkertaiseksi. Ilmeisesti se ei vielä tehonnut osaan tallelokeroasikkaista koska 11/16 noisu kuukausimaksu seitsemästä ekestä 10 euroon.
      Onneksi on naapurissa muita palvelualttiimpia ja vähemmän ahneita pankkeja, jotka mieluusti ottavat vastaan uudet asiakkaat: jakavat rahaa pankkisalista joka päivä veloituksetta, tarjoavat tallelokeropalvelut vain viideksennellä hinnalla, ja hymylevät kun asikas saapuu pankkisaliin vaikka olisi saappaat hiukka savessa.
      Ihmetellä täytyy millä nordea jossain vaiheessa tulee pärjäämään kun henkilöasikkaat vetävät roponsa pois ... mistä nordea sitten repii rahat lainan antoon????


  • Meikällä oli liki 40 vuotta tili silloin aikoinaan Postipankiksi kutsutussa pankissa, kunnes äskettäin sen lisäksi että olivat jo ennestään ryhtyneet sakottamaan minua joka kuukausi rahojeni uskollisesta säilyttämisestä siellä, aikoivat nyt ryhtyä sakottamaan lisää pelkästä yhteydenpidosta eli pankkitunnuksista. Tosin pankkisuhteemme kutsuminen edes yhteydenpidoksi on jo sinänsä liian kunnioittavaa, sillä niihin harvoihin yhteydenottoihini ei koskaan viitsitty vastata, minkä vuoksi lopulta päädyin maksamaan pankin itse määrittelemiään lisäsakkoja - näiden sakkojensa perimisestä pankki tosiaan sitten pitikin tarkasti huolen.

    Onneksi olen muuttanut pois Suomesta 15+ vuotta sitten. Nykyisessä kotimaassani pankit säilyttävät rahani ilman sakkoja ja homma yksinkertaisesti vain toimii. Ilman sakkoja. Niinpä oli helppoa dumpata tämäkin näistä jäljelläolevista harvoista suomalaisista yhteyksistäni.

    Silti ihmettelen: miksei nyky-Suomesta tietääkseni) löydy yhtäkään pankkia, joka kykenisi säilyttämään asiakkaansa rahat tilillään ilman lisämaksuja? Saati keskustelemaan asiakkaittensa kanssa ilman sakkomaksuja? Kysyn vaan...

  • Yksinkertaisesti siksi ne eivät hoida asiakkaittensa asioita, koska ne olettaa, että he ovat asiakkaan yläpuolella ja asiakasta voi kusettaa haluamallaan tavalla. Mutta pian joku rahalaitos huomaa tämän kusetuksen ja ottaa ohjat suomalaisten pankki asioitten hoidossa, eikä veloita siitä mitään, koska se toimii, raha liikenteen hoitajana ja sa korvauksensa niitten lainojen koroista joita se asiakkailleen on antanut. Mites se menikään se suomalainen kasan viisaus: "Ahneella on paskanen loppu ". Ja tämän paskan Suomalaiset ahneet pankit joutuvat vielä nielemään.

    • S-Pankkihan on jo olemassa joka ei veloita kuukausimaksuja.
      Kyllä jotkut pankit näyttävät olevan niin saatanan kyrpiä asiakkaita kohtaan että tekisi mieli aloittaa kampanja jossa joka päivä pankin ikkunan läpi lentää kivi konttoriin...


  • Olen sattuneesta syystä ollut jo kymmeniä vuosia sitä mieltä, ettei Nordea tai mikä se silloin olikaan SYP Merita.. ollut tavallisen palkansaajan tai pienen yrittäjän pankki. Vielä vähemmän eläkeläisen jolla alle 1500ecua eläke. Meillä on vain yksi suomalaisomistuksessa oleva pankki OP. Toistaiseksi kohdelleet hyvin. Jos sinulla on ylimääräistä rahaa yhtään, sille pitäisi etsiä muu muoto sijoittaa kun tavallinen pankkitili. Käyttövarat tilillä, muut varat esim Nordnet tms. rahastot ja pörssiosakkeet. Eiköhän heillä ole vähiten kuluja. Tosin asiaan pitää hieman perehtyä.

  • Nordean chat on täysi vitsi. Ilmoittaa jonotusajaksi 11min, sitten kun laitat viestiä, pompsahtaa aika 13 minuuttiin. Vastausta ei tule kuitenkaan koskaan, ja lopulta yhteys katkeaa ja tulee vikailmoitus. Olen muutaman kerran kokeillut, ja aina sama homma. Ainoa tapa ottaa yhteyttä on tuo maksullinen numero, jonne saa aina jonottaa perkeleen kauan. Aivan käsittämätöntä ”palvelua”.

  • Villimmäksi vaan menee rahastus, nyt veloitetaan jo yritystileistä joilla ei ole mitään tapahtumia palvelumaksua 9,70 kk!

  • S-pankista löytyi sellainenkin ilmainen palvelu kuin "asiakkuuden siirto"

    Raivokkaalla karttojen ja aikataulujen selailulla sainkin suunnitelluksi puoli päivää vievän proseduurin tilin lopettamiseksi toisessa pankissa jossa palvelukonttori toisensa jälkeen on lopetettu. (Koko Espoossa yksi ja koko Vantaalla yksi konttori.)

    Mutta Prisman S-pankkipisteessä asian hoitivat "viran puolesta".

  • Joskus oli säästöpankkeja ja postipankkeja vähän joka puolella. Nyt ei ole kuin jotain helekutan tietokoneen näpyttelijöitä. Nordeassa on yli 1500 henkilöä työskentelemässä rahanpesun estämiseksi. Henkilökuntaa on koulutettu 110 000 tuntia viimeisen vuoden aikana.
    Voihan vitjatti että on yksinkertaisetkin asiat osattu tehdä vaikeiksi. Suljetaan konttorit ja pistetään porukka näpyttelemään tietokonetta ja pitämään palaveria.

    • Maailma tosiaan muuttuu, Konttoreita päivittäisasiointiin käyttää alle 2 % Nordean asiakkaista.

      S-pankilla on konttoreita vielä. N26, Revout jne. taas vievät nuorten asiakkuuksia kivijalkapankeilta kun konttoreita ei kaivata lainkaan. Asuntolainat taitavat olla ainoa kotimaisten kilpailuvaltti.


SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.