Mitä sana kaikkivaltias tarkoittaa tahi saattaa tarkoittaa?
1. Moos. 17:1 Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle:
"Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.
---
Job 37:23 Kaikkivaltiasta emme saata käsittää,
häntä, joka on suuri voimassa, joka ei oikeutta ja täydellistä vanhurskautta polje.
Miten on te rakkaat jotka rakastatte Totuutta = tosi-asia,
mitä sana tarkoittaa tahi mitä se saattaa tarkoittaa.
Hyvää päivän jatkoa.
Mitä sana KAIKKIVALTIAS tarkoittaa?
24
252
Vastaukset
- Tietoooooonäääs
Riippuu ihan siitä mitä 'kaikella' tarkoitetaan. Aavikolla asuvalle lammaspaimenelle kaikki voi tarkoittaa sitten sitä läävää missä elää.... ^^
- vastavoimaaaa
Totta, sana KAIKKI, tahi sana, KOKO, ei aina merkitse kaikkia 100% tahi koko 100% vaan saattaa hyvin tarkoittaa, että:
paikalla tahi tilanteessa olevat ovat kaikki.
1. Moos. 6:12 Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.
Ei kaikki sillä NOOA ei ollut.
joten kaikki on 99%
----
1. Moos. 7:15 Ja ne menivät Nooan luo arkkiin kaksittain, kaikki liha, kaikki, jossa oli elämän henki.
ei vaan ne JOTKA OLIVAT "laivass" eli arkissa. ne jotka katsoivat ulkoa laivaa, ei olleet.
ei siis kaikki vaan tässä mahdollisesti 0.0001% on kaikki.
----
Matt. 12:15 Mutta kun Jeesus huomasi sen, väistyi hän sieltä pois. Ja monet seurasivat häntä, ja hän paransi heidät kaikki,
paransi kaikki vai ne jotka olivat tässä tilanteessa?
Matt. 8:16 Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi;
KAIKKI ?
Joh 5:3 Niissä makasi suuri joukko sairaita, sokeita, rampoja ja näivetystautisia, jotka odottivat veden liikuttamista.
eli ei ihan kaikki parantuneet. eli kaikki ei aina tarkoita kaikki:
-----
eeikä koko aina tarkoita että koko maailma oli verolle pantava.
Matt. 2:3 Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan.
Matt. 9:26 Ja sanoma tästä levisi koko siihen maahan.
Jos sanoma oli ja meni KOKO maahan MIksi lähetyskäsky?
eikö sanoma ollut jo koko maassa?
eli koko ei ole aina 100% eikä kaikki 100%
mutta toki 0.00000001% --- 99.99% välissä, ja tästä määritelmästä KAIKKI, ja nyt taas 89% matemaatikot repivät hiuksensa.
eli ei voi laskea
jossain lukee, että KAIKKI on tehty mitan ja määrän ja painon mukaan.
joten mahdotonta laskea oikein jos alkutekijät ovat väärät-
Monet nk. uskonnolliset sanat ja sanonnat, joita suomenkielessä käytämme, ovat tietenkin käännöskukkasia. Ilmeisesti Agricola valitsi tuon sanan, jotta suomalainen kansa ymmärtäisi asian ytimen. Alkukielistä sanaa en tunne.
Kaikkivaltiaan voimme kuitenkin ymmärtää: Jumalalla on käsissään kaikki valta, ainoa tosi valta, kaikkialla vaikuttava valta, kaikkivoiva valta, Hän on Valta: "Eloh-im" = Valtias / Valtiaat, 3 Valtiasta = Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kaikkivaltias on kaiken Herra.
Jumala ei ole taikuri, vaan Hän vaikuttaa kaikessa. Mitään ei ole ilman Häntä.
Hän On myös Saatanan / Luciferin Herra. Mitään ei tuo paha enkeli voisi tehdä, Jumalan, Kaikkivaltiaan sallimatta ja silmälläpidon alaisena.
Olemme osa valtaisaa, maailmankaikkeudellista ja juridista tapahtumasarjaa. Kun kysymme: "Miksi??? Herranenaika, MIKSI???!" on vastaus kaikkeen; elämään, kuolemaan, sotiin, kärsimyksiin, siunauksiin: Jumalan Kaikkivaltiaan tuomiot. Syiden seuraukset, rikos ja rangaistus, rikos ja armo.
Mehän emme oikeastaan tiedä juurikaan mitään. Emme kerrassaan, juurikaan mitään. Tai ainakin hyvin vähän.
Maailmankaikkeuden tuomioihin kuuluu, että meitä seulotaan, paiskitaan siinä hiivatin viskimessä, läiskitään päin lattiaa, erotellen jyvät akanoista. Yritä siinä olla parkumatta, kun Jumalan enkelit, käsivarret kyynärpäihin valkoisissa jauhoissa leipovat meistä leipää.
Enkelten leipää, mannaa.
Tässä kaunis laulu: Andrea Bocelli - Panis Angelicus / Enkelten leipää:
https://www.youtube.com/watch?v=rHKQYFgkcB8
*
Testi testi
- vastavoimaaaa
Sana Kaikkivaltias on suomenettu sanasta, El Saddai ja sen olen vajavaisesti tuonnut jossain esille.
Nyt minkä Perusteella Jumala on kaikkivaltias?
itse ymmärrän sana kaikkivaltias, juuri kuten se on suomeksi, eli KAIKKIVALTA.
ei rajoitettu tahi osa-valtaa tahi vajavainen valta.
Missä on esillä että jumalan valta tahi kaikkivalta on totta tahi ei ole:
otetaan taas ja (aina otan) kirjoituksista esimerkki.
Daniel:
Dan. 10:
2 Niinä päivinä minä, Daniel, murehdin kolmen viikon päivät. ( 21 päivää)
11 Ja hän sanoi minulle: "Daniel, sinä otollinen mies, ota vaari niistä sanoista, jotka minä sinulle puhun, ja nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi". Ja hänen puhuessansa minulle tämän sanan minä nousin vavisten.
LÄHETETTY. Jumala ? Miikael ? (sotajoukkojen päämies ja PARAS sotilas taivaassa)
12 Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti,
eli HETI lähti liikeelle mutta matka kesti 21 päivää!
____
Apostolien teot 8
Ap8: 39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
40 Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan.
---
jos on tarve taivaassa voidaan liikkua nopeasti. :)
Miksi enkelin matka kesti näin kauan.
13 Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää,
joku "paha" enkeli esti, ja sitten tulee apu:
mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.
Miksi Miikaelilta MYÖS KESTI 21 päivää ? eli kolme viikkoa?
Miikaelilla oli MUITA kiireitä:
sota toisaalla ja ei ehtinyt nyt heti tähän taisteluun osallistua.
20 Ja hän sanoi: "Tiedätkö, mitä varten minä olen tullut sinun tykösi? Nyt minä käyn jälleen sotimaan Persian enkeliruhtinasta vastaan, ja kun minä olen päässyt hänestä, niin katso: tulee Jaavanin enkeliruhtinas.
21 Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.
----
eli toisaalla on edellen sota kesken, mutta JÄLLEEN käyn sotaa ja kun sen taistelun päätän, toki Miikael voittaa, hhmm, ja sitten tulee uusi taistelu eli vihamies, sotavoima, jaava.
ja nyt.
PIDÄ PENKISTÄ KIINNI:
Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.
EI KETÄÄN?
no bady
____
nyt voitko kuka lie, tarkentaa missä KAIKKIVALTIAAN APU?
enkelit kiireisiä ei voi lähettää apua, Danielin tykönä taistelevalle enkelille, eikä voi itse mitään tehdä, vaan tulee odottaa että Miikael, ENKELI, tulee ja tekee mitä muut eivät KYKENE:
eli Missä jalluluuraa?
Missä KAIKKIVALTIAS jumala nukkuu, on tarpeilla tahi matkoilla?
en tiedä, eikä sitä ole kirjoittettu.
tämä on Kirjoitettua Historiaa ja sen voimme lukea.
muuta ei tästä nyt tässä kohden voi havaita näiden paikkojen perusteella.
eli miten määrittelet jumalan kaiken vallan ja kaiken tiedon tämän tapauksen perusteella?
no jatkuu... - Kirjakääröt
Job.37:23. Biblia. Mutta Kaikkivaltiasta emme taida löytää, joka on niin suuri voimassansa; ja ei hän tarvitse vastata oikeudessansa ja vanhurskaudessansa.
- vastavoimaaaaa
Kuten KAIKISSA peleissä, ei tekijän tahi tuomarin tarvitse säännöistä välitää.
n sama se
- Setä.neuvoo
Matt 28 ja pantokratoor.
http://biblehub.com/pr38/matthew/28.htm
https://www.google.fi/search?q=studylight.org pantokrator&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:fi-FI:IE-Address&ie=&oe=&gfe_rd=cr&ei=p76tV7CPBoj37gTqiJmYAw#q=studylight.org pantokrator thayer
Hakutulos:
https://www.studylight.org/lexicons/greek/gwview.cgi?n=3841
Sanan esiintymiä:
http://biblehub.com/greek/3841.htm- vastavoimaaaa
kiitos
- Hebrean.mukaan
Kaarlo Syvännön selitys: EL SHADDAI = Jumala, jolla on naisen rinnat.
- vastavoimaaaaa
Ok, saako sitten KAIKKI imeä lohdutuksen rinnoista, vai vauvan tulee jotain ansaita?
joku äiti vois varmaan valaista asiaa, eli miten lapsi, itkun lisäksi voi toimia että saa maitoa.
no sama se
- vastavoiman-turhuus
Kuten jobilla. kyllä ny ystävät myrsky ja onnettomuus vie ja näyttää kuka sitten jaksaa.
no eipä ole tunkkosta ollut.
no eikä sana,
en minä jätä teitä yksin, on turha. - Vastavoimaaa
mitä arvelet, eikö ole kivaa, tämä suoli24 on ainoa sosiaalinen paikka ja tila jossa saan "ystävien" kanssa iloita!
hengellinen koti!
joopa joo.
olen sanaton ja en voi mitään tehdä.
ei Jobi saanut armoa kuolla pois, eikä
Elia, joten mikä minä koirankirpun raato sitten saisin.
joten täytyy vain odottaa, jospa aika olisi puolellani, sillä sanoohan salomo.
kaikella on aika joten eiköhän tämä tästä.
joopa joo ja niin - vastaakoVoimaIhmeellinen
Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
Senjälkeen Job avasi suunsa ja kirosi syntymäpäivänsä;
Miksi en kuollut heti äidin helmaan, miksi en menehtynyt kohdusta tullessani?
20 Miksi hän antaa vaivatulle valoa ja elämää murhemielisille,
21 jotka odottavat kuolemaa, eikä se tule, jotka etsivät sitä enemmän kuin aarretta,
24 Sillä huokaukseni on tullut minun leiväkseni, valitukseni valuu kuin vesi.
21 Kielen ruoskalta sinä olet turvassa, etkä pelkää, kun hävitys tulee.
27 Katso, tämän olemme tutkineet, ja niin se on; kuule se, ja ota sinäkin siitä vaari."
4 Sillä Kaikkivaltiaan nuolet ovat sattuneet minuun; minun henkeni juo niiden myrkkyä. Jumalan kauhut ahdistavat minua.
5 Huutaako villiaasi vihannassa ruohikossa, ammuuko härkä rehuviljansa ääressä?
8 Oi, jospa minun pyyntöni täyttyisi ja Jumala toteuttaisi minun toivoni!
9 Jospa Jumala suvaitsisi musertaa minut, ojentaa kätensä ja katkaista elämäni langan!
14 Tuleehan ystävän olla laupias nääntyvälle, vaikka tämä olisikin hyljännyt Kaikkivaltiaan pelon.
24 Opettakaa minua, niin minä vaikenen; neuvokaa minulle, missä olen erehtynyt.
25 Kuinka tehoaakaan oikea puhe! Mutta mitä merkitsee teidän nuhtelunne?
26 Aiotteko nuhdella sanoja? Tuultahan ovat epätoivoisen sanat.
4 Maata mennessäni minä ajattelen: Milloinka saan nousta? Ilta venyy, ja minä kyllästyn kääntelehtiessäni aamuhämärään asti.
11 Niin en minäkään hillitse suutani, minä puhun henkeni ahdistuksessa, minä valitan sieluni murheessa.
15 Mieluummin tukehdun, mieluummin kuolen, kuin näin luurankona kidun.
20 Jos olenkin syntiä tehnyt, niin mitä olen sillä sinulle tehnyt, sinä ihmisten vartioitsija? Minkätähden asetit minut maalitauluksesi, ja minkätähden tulin itselleni taakaksi?
3 Jumalako vääristäisi oikeuden, Kaikkivaltiasko vääristäisi vanhurskauden?
19 Jos väkevän voimaa kysytään, niin hän sanoo: 'Tässä olen!' mutta jos oikeutta, niin: 'Kuka vetää minut tilille?'
21 Syytön minä olen. En välitä hengestäni, elämäni on minulle halpa.
30 Jos vaikka lumessa peseytyisin ja puhdistaisin käteni lipeällä,
31 silloinkin sinä upottaisit minut likakuoppaan, niin että omat vaatteeni minua inhoisivat.
33 Ei ole meillä riidanratkaisijaa, joka laskisi kätensä meidän molempien päälle
34 ja ottaisi hänen vitsansa pois minun päältäni, niin ettei hänen kauhunsa peljättäisi minua;
35 silloin minä puhuisin enkä häntä pelkäisi, sillä ei ole mitään sellaista tunnollani."
1 "Minun sieluni on kyllästynyt elämään; minä päästän valitukseni valloilleen ja puhun sieluni murheessa,
2 minä sanon Jumalalle: 'Älä tuomitse minua syylliseksi; ilmaise minulle, miksi vaadit minua tilille.
3 Onko sinulla hyötyä siitä, että teet väkivaltaa, että oman käsialasi hylkäät, mutta valaiset jumalattomain neuvoa?
20 Ovathan päiväni vähissä; hän antakoon minun olla rauhassa, hän kääntyköön minusta pois, että hiukkasen ilostuisin,
1 Sitten naemalainen Soofar lausui ja sanoi:
2 "Jäisikö suulas puhe vastausta vaille, ja saisiko suupaltti olla oikeassa?
3 Mutta minä mielin puhua Kaikkivaltiaalle, minä tahdon tuoda todistukseni Jumalaa vastaan.
4 Sillä te laastaroitte valheella, olette puoskareita kaikki tyynni.
6 Kuulkaa siis, mitä minä todistan, ja tarkatkaa, mitä huuleni väittävät vastaan.
7 Tahdotteko puolustaa Jumalaa väärällä puheella ja puhua vilppiä hänen puolestaan;
8 tahdotteko olla puolueellisia hänen hyväksensä tahi ajaa Jumalan asiaa?
10 Hän teitä ankarasti rankaisee, jos salassa olette puolueellisia.
18 Katso, olen ryhtynyt käymään oikeutta; minä tiedän, että olen oikeassa.
23 Mikä on minun pahain tekojeni ja syntieni luku? Ilmaise minulle rikkomukseni ja syntini.
4 Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.
13 Oi, jospa kätkisit minut tuonelaan, piilottaisit minut, kunnes vihasi on asettunut, panisit minulle aikamäärän ja sitten muistaisit minua!
4 Itse jumalanpelonkin sinä teet tyhjäksi ja rikot hartauden Jumalaa rukoilevilta.
Sitten teemanilainen Elifas lausui ja sanoi:
12 Miksi sydämesi tempaa sinut mukaansa, miksi pyörivät silmäsi,
13 niin että käännät kiukkusi Jumalaa vastaan ja syydät suustasi sanoja?
6 Jos puhun, ei tuskani helpota, ja jos lakkaan, lähteekö se sillä?
19 Katso, nytkin on minun todistajani taivaassa ja puolustajani korkeudessa.
20 Ystäväni pitävät minua pilkkanansa-Jumalaan minun silmäni kyynelöiden katsoo,
21 että hän hankkisi miehelle oikeuden Jumalaa vastaan ja ihmislapselle hänen lähimmäistään vastaan.
22 Sillä vähän on vuosia edessäni enää, ja sitten menen tietä, jota en palaja."
11 Päiväni ovat menneet, rauenneet ovat aivoitukseni, mitä sydämeni ikävöitsi.
13 Veljeni hän on minusta loitontanut; tuttavani ovat minusta aivan vieraantuneet.
14 Läheiseni ovat minusta luopuneet, ja uskottuni ovat unhottaneet minut.
21 Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. - VastaaVoimaIhmeellinen
1 Job vastasi ja sanoi:
2 "Kuulkaa, kuulkaa minun sanojani ja suokaa minulle se lohdutus!
3 Kärsikää minua, että saan puhua. Kun olen puhunut, pilkatkaa sitten.
4 Ihmisiäkö vastaan minä valitan?
22 Onko opetettava ymmärrystä Jumalalle, hänelle, joka taivaallisetkin tuomitsee?
1 Teemanilainen Elifas lausui ja sanoi:
2 "Taitaako ihminen hyödyttää Jumalaa? Ei, vaan ainoastaan itseään hyödyttää ymmärtäväinen.
3 Onko Kaikkivaltiaalla etua siitä, jos olet vanhurskas, tahi voittoa siitä, jos vaellat nuhteetonna?
4 Jumalanpelostasiko hän sinua rankaisee ja käy kanssasi oikeutta?
1 Job vastasi ja sanoi:
2 "Tänäänkin on valitukseni niskoittelua! Minun käteni on raskas huokaukseni tähden.
3 Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen!
4 Minä esittäisin hänelle riita-asian ja täyttäisin suuni todisteilla.
5 Tahtoisinpa tietää, mitä hän minulle vastaisi, ja kuulla, mitä hän minulle sanoisi.
6 Riitelisikö hän kanssani suurella voimallansa? Ei, hän vain tarkkaisi minua.
12 Mutta viisaus-mistä se löytyy, ja missä on ymmärryksen asuinpaikka?
13 Ei tunne ihminen sille vertaa, eikä sitä löydy elävien maasta.
14 Syvyys sanoo: 'Ei ole se minussa', ja meri sanoo: 'Ei se ole minunkaan tykönäni'.
15 Sitä ei voida ostaa puhtaalla kullalla, eikä sen hintaa punnita hopeassa.
20 Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun.
21 Sinä muutut tylyksi minulle, vainoat minua väkevällä kädelläsi
24 Mutta eikö saisi hukkuessaan kättänsä ojentaa tahi onnettomuudessa apua huutaa?
24 Mutta eikö saisi hukkuessaan kättänsä ojentaa tahi onnettomuudessa apua huutaa?
26 Niin, minä odotin onnea, mutta tuli onnettomuus; minä vartosin valoa, mutta tuli pimeys.
31 Niin muuttui kanteleeni soitto valitukseksi ja huiluni sävel itkun ääneksi."
5 Jos minä ikinä valheessa vaelsin, jos jalkani kiiruhti petokseen,
6 punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni.
35 Oi, jospa joku kuuntelisi minua! Katso, tuossa on puumerkkini! Kaikkivaltias vastatkoon minulle! Jospa saisin riitapuoleni kirjoittamaan syytekirjan!
36 Totisesti, olkapäälläni sitä kantaisin, sitoisin sen päähäni seppeleeksi.
1 Kun nuo kolme miestä eivät enää vastanneet Jobille, koska hän oli omissa silmissään vanhurskas,
2 vihastui buusilainen Elihu, Baarakelin poika, joka oli Raamin sukua; Jobiin hän vihastui, koska tämä piti itseään Jumalaa vanhurskaampana,
3 ja tämän kolmeen ystävään hän vihastui, koska he eivät keksineet vastausta, jolla olisivat osoittaneet Jobin olevan väärässä.
11 Katso, minä olen odottanut, mitä teillä olisi sanomista, olen kuunnellut teidän taitavia puheitanne, kunnes olisitte löytäneet osuvat sanat.
12 Niin, minä tarkkasin teitä; mutta katso, ei kukaan ole Jobin sanoja kumonnut, ei kukaan teistä voinut vastata hänen puheisiinsa.
5 Vastaa minulle, jos taidat; varustaudu minua vastaan, nouse taisteluun.
6 Katso, Jumalan edessä minä olen samanlainen kuin sinä: hyppysellinen savea olen minäkin.
13 Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun'.
32 Mutta jos sinulla on, mitä sanoa, niin vastaa minulle; puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.
33 Ellei, niin kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."
hhhhhhmmmm ?
5 Sillä Job on sanonut: 'Olen oikeassa, mutta Jumala on ottanut minulta oikeuteni.
6 Vaikka minun puolellani on oikeus, pitäisi minun valhetella; kuolettava nuoli on minuun sattunut, vaikka olen rikoksesta vapaa.'
7 Kuka mies on sellainen kuin Job, joka juo jumalanpilkkaa niinkuin vettä,
29 Ja jos hän on hiljaa, kuka häntä siitä tuomitsee? Jos hän peittää kasvonsa, kuka voi häntä katsella? Niin kansaa kuin kutakin ihmistä hän valvoo,
31 Sillä onko tässä sanottu Jumalalle: 'Kyllä minä kärsin, en enää pahoin tee.
32 Mitä en näe, neuvo minulle; jos olen tehnyt vääryyttä, en sitä enää tee.'
37 Sillä hän lisää syntiä syntiin, lyö kämmentä keskellämme ja syytää sanoja Jumalaa vastaan.'"
6 Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet; ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7 Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
1 Elihu jatkoi puhettaan ja sanoi:
2 "Maltahan vähän, niin julistan sinulle, sillä vielä on minulla Jumalan puolesta puhuttavaa.
3 Minä noudan tietoni kaukaa ja osoitan Luojani oikeuden;
18 Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan, älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan.
22 Katso, Jumala on korkea, valliten voimassansa; kuka on hänen kaltaisensa opettaja?
23 Kuka määrää hänen tiensä, ja kuka sanoo: 'Sinä teit väärin'?
20 Olisiko hänelle ilmoitettava, että tahtoisin puhua? Kukapa vaatisi omaa tuhoansa! - VAstavoimaaaa
21 Ja nyt: ei voida katsella valoa, joka kirkkaana loistaa, kun tuuli on puhaltanut puhdistaen taivaan.
22 Pohjoisesta tulee kultainen hohde; Jumalan yllä on peljättävä valtasuuruus.
1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
35 Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
41 (39:3) Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentelevät sinne tänne ruokaa vailla?
1 (39:4) Tiedätkö sinä vuorikauristen poikimisajat, valvotko peurojen synnytyskipuja?
2 (39:35) "Tahtooko vikoilija riidellä Kaikkivaltiasta vastaan? Jumalan syyttäjä vastatkoon tähän!"
3 (39:36) Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
7 (40:2) "Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
8 (40:3) Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni, tuomitset minut syylliseksi, ollaksesi itse oikeassa?
12 (40:7) Nöyryytä katseellasi kaikki ylpeät, ja muserra jumalattomat siihen paikkaan.
19 (40:14) Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
3 (40:22) Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?
11 (41:2) Kuka on minulle ensin antanut jotakin, joka minun olisi korvattava? Mitä kaiken taivaan alla on, se on minun.
1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:
2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.
joopo joo ja joo - nettiaikakausi
"Mitä sana KAIKKIVALTIAS tarkoittaa?"
Katso sanakirjasta, google on ystäväsi.- Vastavoimaaaa
Kiitos. Google ei ole ystävä vaan kiero juutalainen hanke.
juutalaiset oava koko maailman ja KAIKKIEN vihollinen
vihollinen tahtoo VAIN tappaa, tuho ja hävittää...
no sama se
ja naamakirja samoin... ja useat ellei KAIKKI seurakunnat ovat YHTEISTYÖSSÄ naamakirjan kanssa!
no sama se
- redeemerlives
No kun se on luonut kaikki niin eikö se oo valtias kaikessa. Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja Maan päällä . Synti sovitettu eikö se riitä??
- Vastavoimaaaaa
Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja Maan päällä . Synti sovitettu eikö se riitä??
Tiedän, eli kun katsen maata ja luontoa, niin tiedän että kuka sitten on tämän kaiken tehnyt (Poika Isän vallalla ja silmien edessä, esim kol)
ON iso ja valtava, viisas ja ymmräväinen.
ELi tiedän=olen vakuuttunut siitä että jos kykenee tekemään maan ja sen ihmeelliset "asiat" eli luonnonlait ja muut mitä "rakastan" ja tutkin yötä päivää (Daavid sanoo että tutkii Jumalan lakeja yötä päivää ja rakastaa Jumalan lakeja) eli tässä ei ole TIEDON puutetta, ja tiedon TULISI jo vaikuttaa, kuten viina, kossu pullon sislätö, automaattisesti, uskoin viina vaikutuksen tahi en.
ELi SUOMALAISET joa vauvasta tietävät että viina vaikuttaa, uskoi tahi ei.
Nyt tulisi tämä vaikutus, saada myös maanpäälle eli minuun viereen, sivuun tahi sisälle, kuten viina eli Pyhä henki ja viini ja juomumus eli känni.
no, Herra anna minun sielulleni rauha NYT JA HETI ja anna ja laita suulleni vartija, etten TAAs ja yhä uudelleen sinua kiroa, jotenANNA suulleni vartija, joka tekee virkansa, eikä heti pakene.
vaan ottaa iskut vastaan ja sitten joskus nuolee omat haavansa. ja SUOJELEE minua vaikka vartija itse saa jatkuvasti iskuja.
se vähä mitä Herra tiedän henki/kehon vartijan työstö ja virasta on juuri tämä, OTTAA ISKUT VASTAAN joko raha palkkaa vastaan tahi muusta syystä.
no sama se.
---
"Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja Maan päällä ."
eli TIEDÄN tämän, Herrani Jeesus Kristus, ja sinä tiedät sen, sinä tiedät sen.
---
nyt ... Synti sovitettu eikö se riitä?? kyllä, se riittää kuten sanot.
nyt voitko ystävällisesti, sanoa, vaikka olen varma ettet löydä oikeita sanoja, niin sano toki, sillä yritys usein luetaan uskoksi ja hyväksi minkä Isä, Jumala noteetraa.
esim. Pietarin usko ja vedenpäällä kävely.
eli piearin usko meni ja pietari oli hukkumassa, ja EPÄUSKOSTA huolimatta SAI avun.
eli, sano toki, mitä tulee KÄYNÄTNNÖSSÄ TEHDÄ, ilman armoa tahi armon kanssa, mitä teen että pääsen eteen tahi ylös päin eli saan avun.
Tapaus Pietari:
Sano herra, että tulen tykösi:
Matt. 14:27 Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
eli rohkaisua ja mitä lie, selvällä suomenkielellä.
28 Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten".
ja olihan se Herra, sillä typerä PIETARI NÄKI, ei tarvinntu uskoa, sillä mitä sitä toivoo ja uskoo jos NÄKEE.
29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
ja pietari astu veteen ja se kestää, (luonnonlakien valtias ja tekijä tekee jotain samalla sillä luonnonlait ovat Jeesuksen tekoa)
eli saksalainen insinööri osaa korjata tahi fiaxata mersua, jos mersu nyt jonkun ihmeen takia voisi edes hajota.
----
ja sitten EPÄUSKO, ja mersu, vesi, luonnolait ottivat vallan, KAIKKIVALTIAAN edessä. (kunnes Jeesus AKTIIVISESTI TAAS NIITÄ tavalla tahi toisella nuhteli, eli käski)
----
EPÄUSKO ei usko:
ja täydellinen perikato, kadotus ja helvetin odotus sielu täynnä tuskaa ja kärsimystä, sekä saatana sekä "jobin ystävät" ja jopa jumala. nuhtelee ankarasti ja viimeisen päälle että varmasti on pohjassa!
eli pietari menetti kaikki mitä oli "saanut ja tehnyt", ei toivoa ei rakkautta ei armoa, ei laupeutta, kaikki mennyt, vain epäusko saatanan kanssa ja ilman.
---
joten ei muuta kuin takaisin kalaa, (pietari meni kolme kertaa takasin MAAILMAAN ja eli ja oli siellä kuten ennen uskoa ja Jeesusta, tämä olkoon. joh 21)
MUTTA
MUTTA
30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
ja epätoivossa ja täydessä epäuskossa sitten pietari huutaa, ja saa avun. ei pitkiä koru lauseita vaan sydän huutaa: "HERRA, auta!"
ps 50.15
----
31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
ja Luoja nuhtelee tahi mitä lei enkelit tekee mitä ihmis.silmä ei näe, ja vesi "muuttuu" rauta-teräs-beoniksi, mitä edes atomi pommi ei voi hajoittaa, ja lujempaa kuin krokotiilin suomujen joutos....
JEESUS ojensi kätensä, eli tarttui onnettomaan epäuskon sankariin.
ja nuhteli.
---
Tuomas ja JUMALAN lahja ilman tekoja:
Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
ilo mielin otan nuhteet vastaan, Herra jos tartut käteeni ja SAAN AVUN ja uskon JOKA TOIMII!
Kiitos nuhtele ja anna ja kanna.
----
eli palautan mieleen mitä oli alku ja loppu.
PIETARI, typerys, TAHTOI MENNÄ HERRAN TYKÖ:
ja loppu, PIETARI MENI ja OLI Herran tykönä,
MUTTA, BUT (lontoon kieltä)
MUTTA
MUTTA
MUTTA
MUTTA
MUTTA
EI USKOSTA vaan armosta tahi mistä lie.
jatkuu
- Vastavoimaaaa
eli palautan mieleen mitä oli alku ja loppu.
PIETARI, typerys, TAHTOI MENNÄ HERRAN TYKÖ:
ja loppu, PIETARI MENI ja OLI Herran tykönä,
----
Ilman pietaria, KAIKKIVALTIAS, teki teot ja typerä kalastaja pelastui.
ILMAN OMAA tekoa tahi siitä huolimatta.
____
nyt, kuka lie, "redeemerlives"
Mitä minun tulee tehdä että PÄÄSEN HERRAN TYKÖ, vaikka olen täynnä epäuskoa ?
Kiitos,
pietarin tapaus, astu ULOS veneestä, piste.
MITÄ MINÄ NYT TEEN?
ja sitten odotan että epäuskostani huolimatta, LUOJA, KAIKKIVALTIAS antaa sen mitä on oma alkuni:
Herra auta!
--- en taas sano mitä se mitä tarvitsen on, mutta jos ei muuta jumala keksi, niin, ota henkeni, sillä EN JAKSA.
no vaikka sinulle pahasti ,puhun, niin kuka lie, älä kuitenkaa pakene, vaan kuten job, se että saan edes huutaa helpottaa tuskaani.
---
no sama se.
Herra, ANNA minun nähdä kasvosi ja kuulla äänesi, sillä
Laul. l. 2:14 Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
Abba, Isä, tässä olen Auta Poikasi Jeesuksen nimessä ja sovinto veren ja ja kaikeen vedoten, vaikka olen epäuskoinen.
aamen. aamen. - vastavoimaaa
Mistä tunnet sä ystävän, ..... ... . .. .... ... .....
- Vastavoimaaaa
Mistä tunnet sä ystävän
Anna meren se selvittää
Kuka viereesi jää
Ja jos silloin kun myrsky soi
Vain sun k__ppanis vaikeroi
Vene lähimpään rantaan vie
Jääköön pois mikä lie
Mistä tunnet sä ystävän
Onko oikea sulle hän
Anna tunturin selvittää
Kuka viereesi jää
Kun on kaukana kaikki muu
Ja kun päättyvät pitkospuut
Kuka rinnallas ruikuttaa
Takaisin mennä saa
Mistä tunnet sä ystävän
Onko oikea sulle hän
Ajat ankeimmat selvittää
Kuka viereesi jää
Kun on sinulla vaikeaa
Ja kun tarvitset auttajaa
Silloin ystävyys punnitaan
Menee muut menojaan
Siitä tunnet sä ystävän
Kun on vierelläs vielä hän
Turhat tuttavat luotas ois
Hävinneet pian pois
----------------------------
Anna meren se selvittää
Kuka viereesi jää
----
Vene lähimpään rantaan vie
Jääköön pois mikä lie
----
Ja kun päättyvät pitkospuut
Kuka rinnallas ruikuttaa
----
Veskun tulkita:
https://www.youtube.com/watch?v=t9nJYBS4qqg
Kun on sinulla vaikeaa
Ja kun tarvitset auttajaa
Silloin ystävyys punnitaan
Menee muut menojaan
Jeesus ? saatana ? maailma ?
Mistä tunnen ystävän ?
nyyhhh, jobilla oli edes vähän ystäviä kunnes, JUMALA tuli ja auttoi,
Herra, auta, sillä HUKUN MEREEN. - Setä.neuvoo
Blueletterbible.org -sivustolta löytyy Raamatun sanahakua englanniksi, ja sitä kautta pääsyä konkordanssiin, selaamaan alkukielisten sanojen esiintymiä:
https://www.blueletterbible.org/search/search.cfm?Criteria=almighty&t=KJV#s=s_lexiconc
https://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?strongs=G3841
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846