lIITTO on tärkeintä

WRTYY

1 Mooseksen kirja 15: 18. Jumala on tehnyt Aabrahamin kanssa liiton.
Koko raamatun pääsanoma on liitto. Herra on tehnyt liiton. Vanha liitto koski Herraa ja Israelin kansaa. Usein Aabrahamin kansa oli uskoton ja rikkoi Jumalan antamat käskyt. Olemalla tottelematon, Herran, heidän Jumalansa äänelle ja usein kansa unohti, mitä se oli Siinailla luvannut.” Kaikki, mitä Herra on puhunut, me tahdomme tehdä.”
Kuitenkaan Israelin kansa ei ole hävinnyt maailman historian näyttämöltä, niinkuin muut antiikin kansat. Syy, Jumala on ollut uskollinen liitossansa. Jumala ei armolahjojaan ja kutsumistaan kadu. Apostoli sanookin, että valinnan kannnalta Israel on rakastettu isien tähden.
Yhtä uskollinen jumala on uudessakin liitossa. Ennen ristin kuolemaansa, suuressa tuskassa, Jeesus Kristus sanoi. ”Tamä on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan syntienne anteeksi saamiseksi”. Tähän hyvän omantunnon liittoon meillä kaikilla on mahdollisuus tulla ja päästä. Uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kaste hänen nimeensä.
Kristityllä saattaa kuitenkin joskus olla syyttävä omatunto, sillä on saatettu olla tottelemattomia ja kovakorvaisia pyhän hengen äänelle ja liitto on rikkoutunut meidän puoleltamme. Mutta raamattu sanoo ihanasti. ”Jos me olemme olleet uskottomat, pysyy kuitenkin Jumala uskollisena. Sillä Itseänsä kieltää hän ei saata.
Eiköhän nyt olisi sopiva aika tuhlaajapoikienkin palata uudistamaan liitto Jeesuksen nimessä ja veressä,sillä ulkopuolella liiton, ei ole hyvä omatunto, ”sillä Jumala kateuteen asti halajaa sitä henkeä, jonka hän pannut meihin asumaan”. Pitää muistaa, että Jumala on myös ”Kuluttavainen Tuli ulkopuolella liiton.

7

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfgasdfgsdf

      Raamattuhevonpaskalle on täällä omakin palstansa. Käytä sitä. Vai oletko sinäkin taas yksi ääliöjulistaja, jonka mielestä paikan säännöt eivät koske sinua?

    • aserq

      Sanoohan Jeesus, Kuningasten Kuningas ja herrojen Herra," Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa ilosanomaa kaikille luoduille, joka uskoo ja ottaa kasteen se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen".

      Jeesus tarkoitti tällä lähetyskäskyllään, että sanoma Rakastavasta Taivaan Isästä olis jokaisen ihmisen saatavilla koko maailmassa, myös kaikilla nettipalstoilla. jotta kuka ikinä tahtoo, voi ottaa hyvän sanoman vastaan.

      • asdfgasfgsdf

        Hevonpaskaa. Opettele käyttäytymään ja noudata sääntöjä.


      • pavosenhepana

        Hyvä että itse teet niin, kiitos siitä :)


      • asdfgasdfgsdf

        En tee. Käyttäydyn yhtä typerästi kuin avaaja.


      • pavosenhepana

        Eli et tee vaikka et käyttäydy ja kirjoita palstan aiheesta?


    • "1 Mooseksen kirja 15: 18. Jumala on tehnyt Aabrahamin kanssa liiton."

      Taitaa olla sellasten esinahan metsästäjien liitto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe