IKL ja Oikeistodemarius

Tällainenkin yhtäläisyys täällä on esitetty. Täytyy sanoa että aika lailla vedetään mutkat suoriksi. Kun tällaista väitetään. Kyllä sitä "Iikollia" Kepussa esiintyy enemmän.

24

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulikoSelväksi

      Ryssittelysi on kuin suoraan IKL:n toiminnasta, ei siinä tarvitse mutkia suoristella kun näkee mistä aatteesta ajattelusi kumpuaa.

      • Miksi sitä Ryssää sitten pitäisi sanoa?


      • Minä Ryssittelen just silloin kun itse haluan.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Minä Ryssittelen just silloin kun itse haluan.

        Ne oli varmaan "Pekka ja Pätkä Oikeistodemareina".


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ne oli varmaan "Pekka ja Pätkä Oikeistodemareina".

        Pekka ja Pätkä olivat aitoja demareita:

        "Pekka Puupää ilmestyi edistysmielisen osuusliikkeen lehdissä, Kulutusosuuskuntien Keskusliiton (KK) julkaisemassa Kuluttajain Lehdessä vuosina 1925–1952 sekä Osuusliike Elannon Elanto-lehdessä 1927–1970."

        "Pätkä tuli mukaan hieman myöhemmin ja hänellä oli vuosina 1929–1943 myös oma sarjakuva (Herra Pätkä) kuudesti vuodessa ilmestyneessä Elannon henkilöstölehdessä[7] Työtoverissa."

        "Ensimmäisinä vuosinaan Pekka Puupää oli pääasiassa huumorin varjolla esitettyä osuusliikkeen propagandaa: esimerkiksi Justiina pieksi Pekan, koska tämä ei ollut viitsinyt kävellä sateessa osuuskauppaan vaan käynyt yksityiskaupassa. Sarjassa esiteltiin edistysmielisen osuusliikkeen toimintaa, mainostettiin avoimesti osuuskauppojen tuotteita ja hyökkäiltiin liikkeen vihollisia, etenkin yksityisiä kaupanharjoittajia vastaan. Siinä yhdistyivät kansanvalistus, mainonta ja propaganda, joilla ei tuolloin nähty varsinaista eroa osuuskauppa-aatteen levittämisessä."

        "Pekka Puupäässä sivuttiin jonkin verran myös politiikkaa: 1920- ja 1930-luvuilla siihen sisältyi Lapuan liikkeen ja äärioikeistolaisen toiminnan kritiikkiä, toisaalta varsinkin 1930-luvun lopulla monissa stripeissä kommentoitiin (usein vertauskuvien keinoin) suurvaltapolitiikan tapahtumia ja maailmansodan uhkaa. Sodan aikana nämä teemat katosivat ja tilalle tuli kotirintaman arjen humoristinen kuvaus. Varsinkin pulaan, hamstraukseen ja mustaan pörssiin liittyneet vitsit olivat sarjan keskeisiä aiheita vielä vuosia sodan jälkeenkin. Kommunistien mukaan Pekka Puupää oli ainut Kuluttajain Lehden osio, joka ei ollut sortunut jatkosodan vuosina kansalliskiihkoiseen propagandaan tai sodanlietsontaan.[15] Kun vanhoja Puupää-strippejä julkaistiin kokoelmissa sodan jälkeen, osasta teksteistä vanhentuneet poliittiset viittaukset poistettiin vitseistä."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Puupää


      • SiitäVaan
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Minä Ryssittelen just silloin kun itse haluan.

        Senkus ryssittelet, mutta sehän on kuin suoraan IKL:n ajoilta, eikä kukaan/mikään muu porukka enää ryssittele. Joten siitä vaan kun kerran haluat samaistua suomalaiseen ääriliikkeeseen.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Pekka ja Pätkä olivat aitoja demareita:

        "Pekka Puupää ilmestyi edistysmielisen osuusliikkeen lehdissä, Kulutusosuuskuntien Keskusliiton (KK) julkaisemassa Kuluttajain Lehdessä vuosina 1925–1952 sekä Osuusliike Elannon Elanto-lehdessä 1927–1970."

        "Pätkä tuli mukaan hieman myöhemmin ja hänellä oli vuosina 1929–1943 myös oma sarjakuva (Herra Pätkä) kuudesti vuodessa ilmestyneessä Elannon henkilöstölehdessä[7] Työtoverissa."

        "Ensimmäisinä vuosinaan Pekka Puupää oli pääasiassa huumorin varjolla esitettyä osuusliikkeen propagandaa: esimerkiksi Justiina pieksi Pekan, koska tämä ei ollut viitsinyt kävellä sateessa osuuskauppaan vaan käynyt yksityiskaupassa. Sarjassa esiteltiin edistysmielisen osuusliikkeen toimintaa, mainostettiin avoimesti osuuskauppojen tuotteita ja hyökkäiltiin liikkeen vihollisia, etenkin yksityisiä kaupanharjoittajia vastaan. Siinä yhdistyivät kansanvalistus, mainonta ja propaganda, joilla ei tuolloin nähty varsinaista eroa osuuskauppa-aatteen levittämisessä."

        "Pekka Puupäässä sivuttiin jonkin verran myös politiikkaa: 1920- ja 1930-luvuilla siihen sisältyi Lapuan liikkeen ja äärioikeistolaisen toiminnan kritiikkiä, toisaalta varsinkin 1930-luvun lopulla monissa stripeissä kommentoitiin (usein vertauskuvien keinoin) suurvaltapolitiikan tapahtumia ja maailmansodan uhkaa. Sodan aikana nämä teemat katosivat ja tilalle tuli kotirintaman arjen humoristinen kuvaus. Varsinkin pulaan, hamstraukseen ja mustaan pörssiin liittyneet vitsit olivat sarjan keskeisiä aiheita vielä vuosia sodan jälkeenkin. Kommunistien mukaan Pekka Puupää oli ainut Kuluttajain Lehden osio, joka ei ollut sortunut jatkosodan vuosina kansalliskiihkoiseen propagandaan tai sodanlietsontaan.[15] Kun vanhoja Puupää-strippejä julkaistiin kokoelmissa sodan jälkeen, osasta teksteistä vanhentuneet poliittiset viittaukset poistettiin vitseistä."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Puupää

        Väärin meni sitten taas sekin. Kiitos täsmennyksestä. Olivatko Pekka ja Pätkä Skogilaisia?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Väärin meni sitten taas sekin. Kiitos täsmennyksestä. Olivatko Pekka ja Pätkä Skogilaisia?

        Sinähän riidanhakuinen typerys olet ?
        Olet pitänyt erilaisia kampanjoitasi ja valituskirjoituksia, kun sinua kohdellaan kaltoin ja käydään "henkilöösi". Miksi sinä sitä ihmettelet ja valitat, sinähän nimenomaan provosoit ja haet sitä henkilöön käymistä kommenteillasi, joissa aika vahvasti dissaat kanssasi erimieltä olevia kommentoijia.


      • grazybug kirjoitti:

        Sinähän riidanhakuinen typerys olet ?
        Olet pitänyt erilaisia kampanjoitasi ja valituskirjoituksia, kun sinua kohdellaan kaltoin ja käydään "henkilöösi". Miksi sinä sitä ihmettelet ja valitat, sinähän nimenomaan provosoit ja haet sitä henkilöön käymistä kommenteillasi, joissa aika vahvasti dissaat kanssasi erimieltä olevia kommentoijia.

        Jo avausvirkkeesi paljastaa ettet ymmärrä mistään mitään. Vika on siinä joka ei osaa pysyä asiassa vaan provosoituu henkilöön kuten juuri itse teit. Mielipiteitä dissaan mutten koskaan niiden esittäjiä. Tätä samaa toivoisin muiltakin. Kummallista että aina joutuu opettamaan länsimaisen keskustelukulttuurin alkeita.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jo avausvirkkeesi paljastaa ettet ymmärrä mistään mitään. Vika on siinä joka ei osaa pysyä asiassa vaan provosoituu henkilöön kuten juuri itse teit. Mielipiteitä dissaan mutten koskaan niiden esittäjiä. Tätä samaa toivoisin muiltakin. Kummallista että aina joutuu opettamaan länsimaisen keskustelukulttuurin alkeita.

        Et siis selvästikiään ymmärtänyt yhtään mistä kirjoitin. Kyllä sinä aiheutat kanssakommentoijiesi negaatiot itseesi kohtaan aivan itse.


      • grazybug kirjoitti:

        Et siis selvästikiään ymmärtänyt yhtään mistä kirjoitin. Kyllä sinä aiheutat kanssakommentoijiesi negaatiot itseesi kohtaan aivan itse.

        Ja sama itku jatkuu.


      • Lidonas
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ja sama itku jatkuu.

        Niinhän näytät tekevän.


    • TärkeäKysymysmys

      Onko muuten IKL:n tunnus päivitetty kukkamekoksi?

      Aikanaan IKL tunnettiin mustista paidoista, onko nykyinen oikeistoporukka niin pehmennyttä, että ihan kukkanmekkoihin sonnustautuu?

      • En tiedä kun en ole "IIkolli". Kysy eräältä toiselta henkilöltä.


      • TärkeäKysymysmys
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        En tiedä kun en ole "IIkolli". Kysy eräältä toiselta henkilöltä.

        Sinä käyttäydyt kuin IKL:n väki aikanaan, joten olet IKL:n aatteen tukija.

        Oletko perustanut jonkun uus-IKL liikkeen, jonka tunnus tuo kukkamekko on?


      • TärkeäKysymysmys kirjoitti:

        Sinä käyttäydyt kuin IKL:n väki aikanaan, joten olet IKL:n aatteen tukija.

        Oletko perustanut jonkun uus-IKL liikkeen, jonka tunnus tuo kukkamekko on?

        En huomaa mitään yhtäläisyyksiä "Iikolliin". Tuo on jo sellainen väite että soisi perusteluja.


      • TärkeäKysymysmys
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        En huomaa mitään yhtäläisyyksiä "Iikolliin". Tuo on jo sellainen väite että soisi perusteluja.

        Et huomaa?????

        No, minkäs sille sitten voi jos hoksottimet on noin huonot. Jo sanan ryssä käyttö on puhdasta IKL:ää. Muu käytöksesi myös.


      • SimoniziZalminacci
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        En huomaa mitään yhtäläisyyksiä "Iikolliin". Tuo on jo sellainen väite että soisi perusteluja.

        Niinhän se sulla menee - muiden on perusteltava kaikki kommenttinsa, mutta sinä voit oksentaa mitä tahansa, ja sen jälkeen uhriutua, kun sun ihanaan "persoonaan" käydään, eikä asiaan. Asiaahan sitten taas et palstalle saakaan.


      • SimoniziZalminacci kirjoitti:

        Niinhän se sulla menee - muiden on perusteltava kaikki kommenttinsa, mutta sinä voit oksentaa mitä tahansa, ja sen jälkeen uhriutua, kun sun ihanaan "persoonaan" käydään, eikä asiaan. Asiaahan sitten taas et palstalle saakaan.

        Niin. Soisi että käytäisiin asiaan.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Niin. Soisi että käytäisiin asiaan.

        Uhriutumista täällä harrastavat kaltaisesi itkuiikat.


      • Mari.Mekko
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Niin. Soisi että käytäisiin asiaan.

        Koska ajattelit siirtyä asiaan?


    • täsä

      Matti Kuusi, IKL.

      • täsä

        Kuusi, SDP ja IKL.


      • täsäSano
        täsä kirjoitti:

        Kuusi, SDP ja IKL.

        Matti Näsä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe