Tällainenkin yhtäläisyys täällä on esitetty. Täytyy sanoa että aika lailla vedetään mutkat suoriksi. Kun tällaista väitetään. Kyllä sitä "Iikollia" Kepussa esiintyy enemmän.
IKL ja Oikeistodemarius
24
254
Vastaukset
- TulikoSelväksi
Ryssittelysi on kuin suoraan IKL:n toiminnasta, ei siinä tarvitse mutkia suoristella kun näkee mistä aatteesta ajattelusi kumpuaa.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Minä Ryssittelen just silloin kun itse haluan.
Ne oli varmaan "Pekka ja Pätkä Oikeistodemareina".
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ne oli varmaan "Pekka ja Pätkä Oikeistodemareina".
Pekka ja Pätkä olivat aitoja demareita:
"Pekka Puupää ilmestyi edistysmielisen osuusliikkeen lehdissä, Kulutusosuuskuntien Keskusliiton (KK) julkaisemassa Kuluttajain Lehdessä vuosina 1925–1952 sekä Osuusliike Elannon Elanto-lehdessä 1927–1970."
"Pätkä tuli mukaan hieman myöhemmin ja hänellä oli vuosina 1929–1943 myös oma sarjakuva (Herra Pätkä) kuudesti vuodessa ilmestyneessä Elannon henkilöstölehdessä[7] Työtoverissa."
"Ensimmäisinä vuosinaan Pekka Puupää oli pääasiassa huumorin varjolla esitettyä osuusliikkeen propagandaa: esimerkiksi Justiina pieksi Pekan, koska tämä ei ollut viitsinyt kävellä sateessa osuuskauppaan vaan käynyt yksityiskaupassa. Sarjassa esiteltiin edistysmielisen osuusliikkeen toimintaa, mainostettiin avoimesti osuuskauppojen tuotteita ja hyökkäiltiin liikkeen vihollisia, etenkin yksityisiä kaupanharjoittajia vastaan. Siinä yhdistyivät kansanvalistus, mainonta ja propaganda, joilla ei tuolloin nähty varsinaista eroa osuuskauppa-aatteen levittämisessä."
"Pekka Puupäässä sivuttiin jonkin verran myös politiikkaa: 1920- ja 1930-luvuilla siihen sisältyi Lapuan liikkeen ja äärioikeistolaisen toiminnan kritiikkiä, toisaalta varsinkin 1930-luvun lopulla monissa stripeissä kommentoitiin (usein vertauskuvien keinoin) suurvaltapolitiikan tapahtumia ja maailmansodan uhkaa. Sodan aikana nämä teemat katosivat ja tilalle tuli kotirintaman arjen humoristinen kuvaus. Varsinkin pulaan, hamstraukseen ja mustaan pörssiin liittyneet vitsit olivat sarjan keskeisiä aiheita vielä vuosia sodan jälkeenkin. Kommunistien mukaan Pekka Puupää oli ainut Kuluttajain Lehden osio, joka ei ollut sortunut jatkosodan vuosina kansalliskiihkoiseen propagandaan tai sodanlietsontaan.[15] Kun vanhoja Puupää-strippejä julkaistiin kokoelmissa sodan jälkeen, osasta teksteistä vanhentuneet poliittiset viittaukset poistettiin vitseistä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Puupää- SiitäVaan
OikeistoSosDem kirjoitti:
Minä Ryssittelen just silloin kun itse haluan.
Senkus ryssittelet, mutta sehän on kuin suoraan IKL:n ajoilta, eikä kukaan/mikään muu porukka enää ryssittele. Joten siitä vaan kun kerran haluat samaistua suomalaiseen ääriliikkeeseen.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Pekka ja Pätkä olivat aitoja demareita:
"Pekka Puupää ilmestyi edistysmielisen osuusliikkeen lehdissä, Kulutusosuuskuntien Keskusliiton (KK) julkaisemassa Kuluttajain Lehdessä vuosina 1925–1952 sekä Osuusliike Elannon Elanto-lehdessä 1927–1970."
"Pätkä tuli mukaan hieman myöhemmin ja hänellä oli vuosina 1929–1943 myös oma sarjakuva (Herra Pätkä) kuudesti vuodessa ilmestyneessä Elannon henkilöstölehdessä[7] Työtoverissa."
"Ensimmäisinä vuosinaan Pekka Puupää oli pääasiassa huumorin varjolla esitettyä osuusliikkeen propagandaa: esimerkiksi Justiina pieksi Pekan, koska tämä ei ollut viitsinyt kävellä sateessa osuuskauppaan vaan käynyt yksityiskaupassa. Sarjassa esiteltiin edistysmielisen osuusliikkeen toimintaa, mainostettiin avoimesti osuuskauppojen tuotteita ja hyökkäiltiin liikkeen vihollisia, etenkin yksityisiä kaupanharjoittajia vastaan. Siinä yhdistyivät kansanvalistus, mainonta ja propaganda, joilla ei tuolloin nähty varsinaista eroa osuuskauppa-aatteen levittämisessä."
"Pekka Puupäässä sivuttiin jonkin verran myös politiikkaa: 1920- ja 1930-luvuilla siihen sisältyi Lapuan liikkeen ja äärioikeistolaisen toiminnan kritiikkiä, toisaalta varsinkin 1930-luvun lopulla monissa stripeissä kommentoitiin (usein vertauskuvien keinoin) suurvaltapolitiikan tapahtumia ja maailmansodan uhkaa. Sodan aikana nämä teemat katosivat ja tilalle tuli kotirintaman arjen humoristinen kuvaus. Varsinkin pulaan, hamstraukseen ja mustaan pörssiin liittyneet vitsit olivat sarjan keskeisiä aiheita vielä vuosia sodan jälkeenkin. Kommunistien mukaan Pekka Puupää oli ainut Kuluttajain Lehden osio, joka ei ollut sortunut jatkosodan vuosina kansalliskiihkoiseen propagandaan tai sodanlietsontaan.[15] Kun vanhoja Puupää-strippejä julkaistiin kokoelmissa sodan jälkeen, osasta teksteistä vanhentuneet poliittiset viittaukset poistettiin vitseistä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_PuupääVäärin meni sitten taas sekin. Kiitos täsmennyksestä. Olivatko Pekka ja Pätkä Skogilaisia?
OikeistoSosDem kirjoitti:
Väärin meni sitten taas sekin. Kiitos täsmennyksestä. Olivatko Pekka ja Pätkä Skogilaisia?
Sinähän riidanhakuinen typerys olet ?
Olet pitänyt erilaisia kampanjoitasi ja valituskirjoituksia, kun sinua kohdellaan kaltoin ja käydään "henkilöösi". Miksi sinä sitä ihmettelet ja valitat, sinähän nimenomaan provosoit ja haet sitä henkilöön käymistä kommenteillasi, joissa aika vahvasti dissaat kanssasi erimieltä olevia kommentoijia.grazybug kirjoitti:
Sinähän riidanhakuinen typerys olet ?
Olet pitänyt erilaisia kampanjoitasi ja valituskirjoituksia, kun sinua kohdellaan kaltoin ja käydään "henkilöösi". Miksi sinä sitä ihmettelet ja valitat, sinähän nimenomaan provosoit ja haet sitä henkilöön käymistä kommenteillasi, joissa aika vahvasti dissaat kanssasi erimieltä olevia kommentoijia.Jo avausvirkkeesi paljastaa ettet ymmärrä mistään mitään. Vika on siinä joka ei osaa pysyä asiassa vaan provosoituu henkilöön kuten juuri itse teit. Mielipiteitä dissaan mutten koskaan niiden esittäjiä. Tätä samaa toivoisin muiltakin. Kummallista että aina joutuu opettamaan länsimaisen keskustelukulttuurin alkeita.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Jo avausvirkkeesi paljastaa ettet ymmärrä mistään mitään. Vika on siinä joka ei osaa pysyä asiassa vaan provosoituu henkilöön kuten juuri itse teit. Mielipiteitä dissaan mutten koskaan niiden esittäjiä. Tätä samaa toivoisin muiltakin. Kummallista että aina joutuu opettamaan länsimaisen keskustelukulttuurin alkeita.
Et siis selvästikiään ymmärtänyt yhtään mistä kirjoitin. Kyllä sinä aiheutat kanssakommentoijiesi negaatiot itseesi kohtaan aivan itse.
grazybug kirjoitti:
Et siis selvästikiään ymmärtänyt yhtään mistä kirjoitin. Kyllä sinä aiheutat kanssakommentoijiesi negaatiot itseesi kohtaan aivan itse.
Ja sama itku jatkuu.
- Lidonas
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ja sama itku jatkuu.
Niinhän näytät tekevän.
- TärkeäKysymysmys
Onko muuten IKL:n tunnus päivitetty kukkamekoksi?
Aikanaan IKL tunnettiin mustista paidoista, onko nykyinen oikeistoporukka niin pehmennyttä, että ihan kukkanmekkoihin sonnustautuu?- TärkeäKysymysmys
OikeistoSosDem kirjoitti:
En tiedä kun en ole "IIkolli". Kysy eräältä toiselta henkilöltä.
Sinä käyttäydyt kuin IKL:n väki aikanaan, joten olet IKL:n aatteen tukija.
Oletko perustanut jonkun uus-IKL liikkeen, jonka tunnus tuo kukkamekko on? TärkeäKysymysmys kirjoitti:
Sinä käyttäydyt kuin IKL:n väki aikanaan, joten olet IKL:n aatteen tukija.
Oletko perustanut jonkun uus-IKL liikkeen, jonka tunnus tuo kukkamekko on?En huomaa mitään yhtäläisyyksiä "Iikolliin". Tuo on jo sellainen väite että soisi perusteluja.
- TärkeäKysymysmys
OikeistoSosDem kirjoitti:
En huomaa mitään yhtäläisyyksiä "Iikolliin". Tuo on jo sellainen väite että soisi perusteluja.
Et huomaa?????
No, minkäs sille sitten voi jos hoksottimet on noin huonot. Jo sanan ryssä käyttö on puhdasta IKL:ää. Muu käytöksesi myös. - SimoniziZalminacci
OikeistoSosDem kirjoitti:
En huomaa mitään yhtäläisyyksiä "Iikolliin". Tuo on jo sellainen väite että soisi perusteluja.
Niinhän se sulla menee - muiden on perusteltava kaikki kommenttinsa, mutta sinä voit oksentaa mitä tahansa, ja sen jälkeen uhriutua, kun sun ihanaan "persoonaan" käydään, eikä asiaan. Asiaahan sitten taas et palstalle saakaan.
SimoniziZalminacci kirjoitti:
Niinhän se sulla menee - muiden on perusteltava kaikki kommenttinsa, mutta sinä voit oksentaa mitä tahansa, ja sen jälkeen uhriutua, kun sun ihanaan "persoonaan" käydään, eikä asiaan. Asiaahan sitten taas et palstalle saakaan.
Niin. Soisi että käytäisiin asiaan.
OikeistoSosDem kirjoitti:
Niin. Soisi että käytäisiin asiaan.
Uhriutumista täällä harrastavat kaltaisesi itkuiikat.
- Mari.Mekko
OikeistoSosDem kirjoitti:
Niin. Soisi että käytäisiin asiaan.
Koska ajattelit siirtyä asiaan?
- täsä
Matti Kuusi, IKL.
- täsä
Kuusi, SDP ja IKL.
- täsäSano
täsä kirjoitti:
Kuusi, SDP ja IKL.
Matti Näsä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435
