Nuorten mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet!!

fvbhjhg

Nuorten mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet!!

nuorten mielenterveys- ja päihdeongelmat ovat lisääntyneet, kertovat kirkon nuorisotyöntekijät Kirkon tiedotuskeskuksen radiotoimituksen pod.fi-palvelun tekemässä kyselyssä. Asiaa kysyttiin tammikuussa 2010 erityisnuoriso- ja diakoniatyöntekijöiltä neljältäkymmeneltä paikkakunnalta eri puolilta Suomea.

"Mielenterveysongelmista tekee pulmallisemman se, että palvelujärjestelmää ei ole kehitetty tarpeen lisääntyessä", sanoo nuorisotutkija Mikko Salasuo.

Mielenterveysongelmien kerrottiin kasvaneen lähes puolella paikkakunnista kuluneen puolentoista vuoden aikana. Päihdeongelmat olivat kyselyn mukaan lisääntyneet vastaavassa ajassa reilulla kolmanneksella paikkakunnista. Luvut perustuvat 16–25-vuotiaiden nuorten kanssa työskentelevien nuorisotyöntekijöiden arvioihin.

https://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/F7C64BDD816737ABC22576B70043ED0E?OpenDocument&lang=FI

8

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oldskoolisti

Eipä taida netit,somet ja sun muut hörköperseiset "älylelut" onnea tuottaa.

• Näin on. Metsään luontoon harrastamaan ja urheilee. Mieli kohentuu ja loppuu aivojen hapattaminen somessa ja internetmaailmassa. Mitä mä täällä teen?

• elämänalkuun

Ei kait se ihme ole kun ei ole töitä,eikä mitään mielenkiintoa lakaa rakentaa omaa elämää,kun sossusta saa rahaa,ja pokemeonin metsästämisessä kuluu aika.Päivät nukutaan.Itse muistan aikonani kun olin päässyt yläasteelta,oli pakko päästä töihin,ja omaan asuntoon,ja elämään.Silloin vielä töitä sai...olin kuukauden kotona työttömänä ja tuntui että tulen hulluksi.No onneksi ovi aukesi työelämään,ja elämä pääsi alkuun.

• Anonyymi00003

Nythän ne MT-ongelmat vasta ovat nousseet räjähdysmäiseen kasvuun.
      Nuoria kirjoitetaan eläkkeelle valtavia joukkoja.

• Anonyymi00004

Ei se voi olla oikea kehityksen suunta. Kyllä nuoret ihmiset pitää saada töihin tai
        vaihtoehtoisesti opiskelemaan niitä ammatteja missä on työvoimapula.

• Anonyymi00005

Nykyään nuoret sairastuvat "yhteiskuntatautiin". Se johtuu tietysti netistä ja television ja netin yhteisvaikutuksesta eli median seuraamisesta. Ennen heillä oli oma elämä, työ ja tulevaisuus.

Jonkin tai jonkun pitäisi voittaa tämä Media. Se on tauti päässämme.

• Anonyymi00006

Nytkö vasta tutkijat ovat heränneet siihen tosiasiaan, että meillä on ollut
      mielenterveyshoitojen tarjonnassa puutteita jo 90-luvun lamasta alkaen!
      Silloin ajettiin sairaalaverkosto alas, mutta avohoitoja ei lisätty lainkaan
      tarvetta vastaavaksi, mikä on pitkällä juoksulla hyvin ajattelematonta.
      Nyt ihmetellään huuli pyöreänä kaikenlaisia laiminlyöntien seurauksia.

• Anonyymi00007

Elävätkö nuoret jossakin rinnakkaistodellisuudessa kännyköineen ja ovatko he
      kadottaneet yhteyden todelliseen elämään, missä pitää opiskella ja tehdä
      töitä jotta menestytään edes jollakin lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      137
      2001
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      129
      1639
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1506
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      88
      1423
    5. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1391
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      132
      1214
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      50
      1100
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      24
      1099
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1021
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      51
      894
    Aihe