Kuopiossa öljynvaihto

Audikuski

Missä kannattaisi vaihdattaa öljyt Kuopiossa? Ja minkä hintaiseksi tulee vaihto? Öljyinä 0W-30 ja 5W-30, autot Audeja.

15

2875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wer232
      • Audikuski

        Kiitos harvinaisen näsäviisaasta vastauksesta. Täytynee tarkentaa, että olisin vailla käyttäjien kokemuksia.

        Ja tiedän kyllä mikä on Google. Jos sieltä olisi hinnat ja kokemukset löytynyt, ei olisi tarvinnut täällä kysellä.


      • Mesekuski
        Audikuski kirjoitti:

        Kiitos harvinaisen näsäviisaasta vastauksesta. Täytynee tarkentaa, että olisin vailla käyttäjien kokemuksia.

        Ja tiedän kyllä mikä on Google. Jos sieltä olisi hinnat ja kokemukset löytynyt, ei olisi tarvinnut täällä kysellä.

        Harvinainen Spede kyllä olet itse jos täältä pitää kysellä öljynvaihdon hintaa.

        Toisekseen kysyit vaan hintaa et muuta. Ja mitä kokemuksia siinä tarttee erikseen öljynvaihtoon kysellä. Vanha öljy pois ja putsari, uudet tilalle. Vai saatko jotain fiboja auton öljyn vaihdosta? Vai pitääkö niitten tulla pyyhkii sun pylly jos joudut käymään vaihdon aikana paskalla.


      • puoskarikorjaamot
        Mesekuski kirjoitti:

        Harvinainen Spede kyllä olet itse jos täältä pitää kysellä öljynvaihdon hintaa.

        Toisekseen kysyit vaan hintaa et muuta. Ja mitä kokemuksia siinä tarttee erikseen öljynvaihtoon kysellä. Vanha öljy pois ja putsari, uudet tilalle. Vai saatko jotain fiboja auton öljyn vaihdosta? Vai pitääkö niitten tulla pyyhkii sun pylly jos joudut käymään vaihdon aikana paskalla.

        " Vanha öljy pois ja putsari, uudet tilalle."

        Näinhän sen tulisi teoriassa olla. Kuitenkin kokemukseni mukaan aivan liian moni korjaamo ei vaivaudu edes vaihatmaan mukana tilevaa uttaa suodattimen tiivistesarjaa.

        Automallissani suodatin on omassa bokaalissaan ja siihen tulee vaihtaa kolme tiivistettä, jotka tulevat suodattimen mukana. Vanhat ja haurastuvat tiiviteet eivä pidä paineita.

        Kerran muuan korjaamolla asentaja (yksi korjaamon omistajista) heitti roskiin sekä öljysuodattimen tiivisteet, että vaihdettavan uuden naftasuodattimen tiivisteet ja kiroili kun pyysin ne laittamaan, kieltäytyi. Siinä vaiheessa oli vaikea tehdä U-käännöstä, mutta jos olisi kertonut jo edeltä, niin ei olisi tarvinnut edes aloittaa. Se oli viimeinen kerta sillä pajalla autoni huollattaminen.

        Myös daftasuodattimen vaihdossa kierrätti kuivaa systeemiä kun ei ollut käsillä dieseliä täyttääkseen uuden suodattimen, eikä laiskuuttaan vaivautunut tankistä lappomaan. Ruiskupunmppu kiittää, mutta eihän krjaamo sitä maksa jos se tuollaisen väkivallan provosoimana hieman myöhemmin laukeasi.

        Sitten jos et voi olla vieressä katsomassa miten homma tehdään, niin liian moni riskeraa suutaroida yllä kuvatulla tavalla. Silti 'tehdystä" työstä tulee maksaa ja uudet tarvikkeet jo valmiiki osin suutaroituja.

        Sama tilanne toisessa paikallisessa ns. autohuollon McDonals-ketjussa. Omistaja-töiden-vastaanottajalle nimeomaan painotin, että on tärkeää vaihtaa kaikki suodattimen tiivisteet. Kun auto viimein oli työn alla ja satuin juuri oikeaan aikaan tunkeutumaan työtiloihin (jota ei yleensä sallita), niin asentaja oli juuri heittämässä tiivistesarjaa rosiin ja olisi vaihtanut vain suodatinkotelon kannen tiivisteen. Sitten joutui vaivautuneena ja mieltään osoittaen etsimään ne kaksi muuta tiivistettä roskiksesta, ne puhdistaman ja vaihtamaan. Sitten näiden ilman työmoraalia olevien puoskareiden "työstä" tulee vielä maksaa.

        Asuinmaassani ei valitettavasti ole tee-se-itse paikkoja, muutoin tekisin öljynvaihdot itse, kuten aikanaan Suomessa. Myös vanhojen öljyjen kierrätys tehty hankalaksi ja maksulliseksi. Siltikin voisi harkita jonkin hyvän vakuumin ostamista, sillä tuossa moottorimallissa saa imemällä yhtä hyvin ellei hiemen paremminkin vanhat öljyt pois kuin alakautta. Merkkikorjaamokin tekee ko. ja usaan muuhunkin moottorityyppiin homman yläkautta.


    • R-Setä

      Joo vaihdatin öljyt autooni eräässä pikku pajasssa. Aivan ihanasti esineellistivät autoni, mutta minut ottivat ihmisenä vastaan ja haltuunsa. Sain osakseni kaipaamaani myötätuntoa, unohtamatta jännittäviä elementtejä. Hiukan jännitti, kuten vaikkapa suojaamaton seksi Eritrealaisen transvesiitin kanssa.

    • voitelua

      Öljynvaihto maksaa noin 100€ riippuen mitä öljyä ja kuinka paljon sitä laitetaan. Tuskin sillä on paljon merkitystä missä tuollainen homma tehdään. Valitse lähin tai minne pääset helposti. Noihin paikkoihin mitkä tekee pelkästään Öljynvaihtoja pääsee yleensä aikaa varaamatta.

      • Audikuski

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


    • Selvä_se_on

      Taas yksi kädetön kaupukilainen mulkunjatkeensa kera. Öljyt vaihdetaan itse tietysti.

    • Audikuski

      Kiitos kaikille erittäin asiallisista vastauksista (pl. Yksi vastaus, jossa vittuilu oli edes yritetty kätkeä, mikäli sitä oli).

      Kommenttinne osuivat aika oikeaan. Mulkkuni on erittäin pieni, niin pieni että monen miehen on sen sijaintia löytää. Jos käyttäisin Eritrealaisen transvestiitin palveluja, moni väittäisi hänen varastaneen minun lisäksen suomalaiselta myös työpaikan ja polkupyörän. Ja mitä perseeni pyyhkimiseen öljynvaihdon aikana tulee, ei kiitos, olen jo iso tyttö.

      Olen siis nähtävästi maailman ainoa nainen, joka ei ymmärrä/osaa vaihtaa öljyjä itse.

      Ja kiitos kysymästä, olen ostanut autoni itse..

      • Jesolo

        Miten todistat, että olet nainen?


      • Audikuski

        Miten haluat minun todistavan? Ja mistä alunperin edes päättelit minun olevan mies?


      • brt12

        Asiasta ei voi erehtyä.


      • Jesolo
        Audikuski kirjoitti:

        Miten haluat minun todistavan? Ja mistä alunperin edes päättelit minun olevan mies?

        No kun tämä on aika miehinen palsta ja kysymyksessä oli miehinen sävy. Tälle palstalle kannataisi aina naisen kirjoittaa nimimerkillä kaunis blondi, tms..


    • Aamulääkkeet

      Ihmisellä on oikeus olla sitä, mille tuntuu. Vaanha ukko voi tuntea olevansa 4v pikkutyttö. Kenelläkään ei ole oikeutta kiistää tätä tunnetta. Ei voida vaatia todistamaan tyttöyttään. On hyväksyttävä ja suvaittava tämä tyttönen toisten lasten kanssa tarhaan leikimään.

    • V70

      Varaat jonnekkin oikealle korjaamolle ajan ja hoidatat homman ammattilaisella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe