Missä kannattaisi vaihdattaa öljyt Kuopiossa? Ja minkä hintaiseksi tulee vaihto? Öljyinä 0W-30 ja 5W-30, autot Audeja.
Kuopiossa öljynvaihto
15
3094
Vastaukset
- wer232
https://www.google.fi/search?client=opera&q=kuopio öljynvaihto&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Hinnat kuulee kustakin liikkeestä.- Audikuski
Kiitos harvinaisen näsäviisaasta vastauksesta. Täytynee tarkentaa, että olisin vailla käyttäjien kokemuksia.
Ja tiedän kyllä mikä on Google. Jos sieltä olisi hinnat ja kokemukset löytynyt, ei olisi tarvinnut täällä kysellä. - Mesekuski
Audikuski kirjoitti:
Kiitos harvinaisen näsäviisaasta vastauksesta. Täytynee tarkentaa, että olisin vailla käyttäjien kokemuksia.
Ja tiedän kyllä mikä on Google. Jos sieltä olisi hinnat ja kokemukset löytynyt, ei olisi tarvinnut täällä kysellä.Harvinainen Spede kyllä olet itse jos täältä pitää kysellä öljynvaihdon hintaa.
Toisekseen kysyit vaan hintaa et muuta. Ja mitä kokemuksia siinä tarttee erikseen öljynvaihtoon kysellä. Vanha öljy pois ja putsari, uudet tilalle. Vai saatko jotain fiboja auton öljyn vaihdosta? Vai pitääkö niitten tulla pyyhkii sun pylly jos joudut käymään vaihdon aikana paskalla. - puoskarikorjaamot
Mesekuski kirjoitti:
Harvinainen Spede kyllä olet itse jos täältä pitää kysellä öljynvaihdon hintaa.
Toisekseen kysyit vaan hintaa et muuta. Ja mitä kokemuksia siinä tarttee erikseen öljynvaihtoon kysellä. Vanha öljy pois ja putsari, uudet tilalle. Vai saatko jotain fiboja auton öljyn vaihdosta? Vai pitääkö niitten tulla pyyhkii sun pylly jos joudut käymään vaihdon aikana paskalla." Vanha öljy pois ja putsari, uudet tilalle."
Näinhän sen tulisi teoriassa olla. Kuitenkin kokemukseni mukaan aivan liian moni korjaamo ei vaivaudu edes vaihatmaan mukana tilevaa uttaa suodattimen tiivistesarjaa.
Automallissani suodatin on omassa bokaalissaan ja siihen tulee vaihtaa kolme tiivistettä, jotka tulevat suodattimen mukana. Vanhat ja haurastuvat tiiviteet eivä pidä paineita.
Kerran muuan korjaamolla asentaja (yksi korjaamon omistajista) heitti roskiin sekä öljysuodattimen tiivisteet, että vaihdettavan uuden naftasuodattimen tiivisteet ja kiroili kun pyysin ne laittamaan, kieltäytyi. Siinä vaiheessa oli vaikea tehdä U-käännöstä, mutta jos olisi kertonut jo edeltä, niin ei olisi tarvinnut edes aloittaa. Se oli viimeinen kerta sillä pajalla autoni huollattaminen.
Myös daftasuodattimen vaihdossa kierrätti kuivaa systeemiä kun ei ollut käsillä dieseliä täyttääkseen uuden suodattimen, eikä laiskuuttaan vaivautunut tankistä lappomaan. Ruiskupunmppu kiittää, mutta eihän krjaamo sitä maksa jos se tuollaisen väkivallan provosoimana hieman myöhemmin laukeasi.
Sitten jos et voi olla vieressä katsomassa miten homma tehdään, niin liian moni riskeraa suutaroida yllä kuvatulla tavalla. Silti 'tehdystä" työstä tulee maksaa ja uudet tarvikkeet jo valmiiki osin suutaroituja.
Sama tilanne toisessa paikallisessa ns. autohuollon McDonals-ketjussa. Omistaja-töiden-vastaanottajalle nimeomaan painotin, että on tärkeää vaihtaa kaikki suodattimen tiivisteet. Kun auto viimein oli työn alla ja satuin juuri oikeaan aikaan tunkeutumaan työtiloihin (jota ei yleensä sallita), niin asentaja oli juuri heittämässä tiivistesarjaa rosiin ja olisi vaihtanut vain suodatinkotelon kannen tiivisteen. Sitten joutui vaivautuneena ja mieltään osoittaen etsimään ne kaksi muuta tiivistettä roskiksesta, ne puhdistaman ja vaihtamaan. Sitten näiden ilman työmoraalia olevien puoskareiden "työstä" tulee vielä maksaa.
Asuinmaassani ei valitettavasti ole tee-se-itse paikkoja, muutoin tekisin öljynvaihdot itse, kuten aikanaan Suomessa. Myös vanhojen öljyjen kierrätys tehty hankalaksi ja maksulliseksi. Siltikin voisi harkita jonkin hyvän vakuumin ostamista, sillä tuossa moottorimallissa saa imemällä yhtä hyvin ellei hiemen paremminkin vanhat öljyt pois kuin alakautta. Merkkikorjaamokin tekee ko. ja usaan muuhunkin moottorityyppiin homman yläkautta.
- R-Setä
Joo vaihdatin öljyt autooni eräässä pikku pajasssa. Aivan ihanasti esineellistivät autoni, mutta minut ottivat ihmisenä vastaan ja haltuunsa. Sain osakseni kaipaamaani myötätuntoa, unohtamatta jännittäviä elementtejä. Hiukan jännitti, kuten vaikkapa suojaamaton seksi Eritrealaisen transvesiitin kanssa.
- voitelua
Öljynvaihto maksaa noin 100€ riippuen mitä öljyä ja kuinka paljon sitä laitetaan. Tuskin sillä on paljon merkitystä missä tuollainen homma tehdään. Valitse lähin tai minne pääset helposti. Noihin paikkoihin mitkä tekee pelkästään Öljynvaihtoja pääsee yleensä aikaa varaamatta.
- Audikuski
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
- Selvä_se_on
Taas yksi kädetön kaupukilainen mulkunjatkeensa kera. Öljyt vaihdetaan itse tietysti.
- Audikuski
Kiitos kaikille erittäin asiallisista vastauksista (pl. Yksi vastaus, jossa vittuilu oli edes yritetty kätkeä, mikäli sitä oli).
Kommenttinne osuivat aika oikeaan. Mulkkuni on erittäin pieni, niin pieni että monen miehen on sen sijaintia löytää. Jos käyttäisin Eritrealaisen transvestiitin palveluja, moni väittäisi hänen varastaneen minun lisäksen suomalaiselta myös työpaikan ja polkupyörän. Ja mitä perseeni pyyhkimiseen öljynvaihdon aikana tulee, ei kiitos, olen jo iso tyttö.
Olen siis nähtävästi maailman ainoa nainen, joka ei ymmärrä/osaa vaihtaa öljyjä itse.
Ja kiitos kysymästä, olen ostanut autoni itse..- Jesolo
Miten todistat, että olet nainen?
- Audikuski
Miten haluat minun todistavan? Ja mistä alunperin edes päättelit minun olevan mies?
- brt12
Asiasta ei voi erehtyä.
- Jesolo
Audikuski kirjoitti:
Miten haluat minun todistavan? Ja mistä alunperin edes päättelit minun olevan mies?
No kun tämä on aika miehinen palsta ja kysymyksessä oli miehinen sävy. Tälle palstalle kannataisi aina naisen kirjoittaa nimimerkillä kaunis blondi, tms..
- Aamulääkkeet
Ihmisellä on oikeus olla sitä, mille tuntuu. Vaanha ukko voi tuntea olevansa 4v pikkutyttö. Kenelläkään ei ole oikeutta kiistää tätä tunnetta. Ei voida vaatia todistamaan tyttöyttään. On hyväksyttävä ja suvaittava tämä tyttönen toisten lasten kanssa tarhaan leikimään.
- V70
Varaat jonnekkin oikealle korjaamolle ajan ja hoidatat homman ammattilaisella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408