On jonkun verran Katolilaisia pappeja, jotka ovat nykyään protestantti pappeja, mutta vielä enemmän rivi Katolilaisia, jotka on olleet aikaisemmin protestantti pappeja.
Olen jonkun verran tutustunut näihin ihmisiin ja kuunnellut heitä.
Oma havaintoni on tämä:
1. En ole tavannut entistä protestantti pastoria, jonka matka Katoliseen Kirkkoon ei olisi johtunut ainakin osittain siitä, että he olisivat etsineet totuutta. He ovat tutkineet Kirjoituksia ja tulleet lopulta siihen ainoaan johtopäätökseen, minkä Kirjoituksista voi tehdä kun oikeasti niihin perehtyy.
2. En tiedä yhtään protestanttisuuteen kääntynyttä Katolista Pappia, jonka kääntymyksen syy ei olisi ollut enemmän tai vähemmän se, että he eivät pystyneet pitämään sitä, mihin olivat sitoutuneet. (En tarkoita etteikö sellaisiakin olisi, joilla olisi ollut muu motiivi, mutta itse en tunne sellaisia)
Suomessakin kohtuullisen monella Katolilasuuteen kääntyneellä on pohjalla teologian opintoja ja aktiivisuutta uskonnollisissa piireissä ...ja tämä ei ole sattumaa
Sitten taas Katolisuudesta poiskääntyneet ovat yleensä olleet ihmisiä, joille Kirkko on jäänyt etäiseksi ja he eivät ole tunteneet Kirkkoa kuin pintapuolisesti.
Käännynnäiset papit
5
117
Vastaukset
- PasiToivonen
>>Suomessakin kohtuullisen monella Katolilaisuuteen kääntyneellä on pohjalla teologian opintoja ja aktiivisuutta uskonnollisissa piireissä ...ja tämä ei ole sattumaa...>>
Suomessa kohtuullisen monella Katolilaisuuteen kääntyneellä on filippiiniläinen vaimo. - näin.varmasti
Uskon tähän aloittajan tulkintaan asiasta. Omalla kohdallani tuosta "Suomessakin kohtuullisen monella Katolilasuuteen kääntyneellä on pohjalla teologian opintoja ja aktiivisuutta uskonnollisissa piireissä" voin sanoa että teologian opintoja ei ole pohjalla mutta muuten aktiivisuutta ja halua etsiä totuutta (ja kyseenalaistaa eri tulkintoja) on aina ollut.
- Filadelfos
Muutamia luterilaisia pappeja on siirtynyt ortodokseiksi. Olen tavannutkin sellaisen. Kaksi piispaakin oli luterilaisia ennen. Toiseen suuntaan en tiedä. Kertokaa.
Siirtymät eri suuntiin perustuvat omaan ajatteluun eikä niissä ole ihmettelemistä. - palkat
Riippuu mistä saa työpaikan .
- kyselijäinenn
Jaa. Tunnet sellaisia ihmisiä.
Aloittaja muuten, miten ihminen pelastuu taivaaseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662388Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1822058Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.452017Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣301738Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.1161714Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1701396Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2071349Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬261195- 801001
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9992