Toivonlinnassa oli joskus aikoinaan kerran vuodessa ns juniorien eli partiotoimintaa muistuttavan nuorisotyön juhla. Homma tunnettiin lyhenteellä JMV, joka on lyhenne sanoista Junior Missionary Volunteer.
Juhlassa esiteltiin toiminnan eri muotoja ja jaettiin erilaisissa käytännön taidoissa suoritettuja ansiomerkkejä.
Juhlassa soitettiin aina kelanauhurilla Turun Kaupunginorkesterin Jorma Panulan johdolla soittama JMV-marssi. Kerrottiin, että Kalevi Rullo oli jotenkin onnistunut järjestämään tuollaisen tallenteen tekemisen.
Tuo kappale muistui minulla tänään sattuneesta syystä mieleen. Viheltäisin teille hiukan alkua, jos tänne saisi laitetuksi ääninäytteitä.
Se on musiikillisesti tyypillinen sotilasmarssi. Arvo Arasolan tekemä lauluteksti alkaa "Me oomme joukko taistelijoita". Juhlassa niitä ei minun aikanani enää kuitenkaan koskaan laulettu, vaan tyydyttiin nauhalta soitettuun instrumentaaliin.
Tietääkö joku palstan lukijoista, mistä tuo marssisävellys on peräisin? Onko se sävelletty varta vasten adventisteille, vai onko se muutenkin tunnettu?
Tämä on vaihteeksi aihe, jossa ei ole tarpeen kinata uskonasioista.
Kuka muistaa JMV-marssin?
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614408KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523231Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482512Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?522485- 1062183
- 241893
- 231642
- 301616
- 1611494
- 351261