Tankkasin Nesteen automaatilla. Oli kahta dieselpolttoainelaatua: muistaakseni Pro ja Futura. Toinen taisi olla Suomessa jalostettu, jotain tollasta luki mittarin kyljessä. Kun oli tankki suht tyhjä jompaa kumpaa tankkasin, kun oli pakko. Kun ei nähnyt molempien hintojakaan, en voinut edes valita halvempaa, joka varmasti kelpaisi -98 ahtamattomalle 2.5 230t ajetulle dieselkoneelle. Mitä noissa pitäisi olla eroa?
Pena
Nesteen futuraa tai prota Transittiin?
1
224
Vastaukset
- ProParempaa
Prossa on korkeampi setaaniluku ja paremmat kylmäominaisuudet. Korkea setaaniluku lyhentää starttausaikaa ja säästää akkua pakkasilla. Paremmat kylmäominaisuudet vähentävät riskiä polttoainesuodattimen tukkeentumiseen.
Kesäaikana kumpikin on hyvää, koska kummassakaan ei ole pisaraakaan ensimmäisen sukupolven biodieseliä (RMEtä, FAMEa) vaan ainoastaan Nesteen itse valmistamaa fossiilidieselin kaltaista uusiutuvaa dieseliä. Tekniikan Maailmassa jokin aika sitten olleen vertailun mukaan Prota kuluu muutama prosentti vähemmän kuin tavallista, kuitenkin siinä ja siinä riittääkö kulutuksen pieneneminen peittämään hintaeroa. Prota kului myös vähemmän kuin kokeilituja muiden yhtiöiden polttoaineita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863979
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.523295Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1603012Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,622951SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.772464Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52296Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a251984Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621961Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1651931- 931338