15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! 16. Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? (Room 6:15-16)
Monet tuntuvat tänään opettavan, että myös uskovat elävät synnin vallassa, mutta kuten myös tämä Pauluksen kirje kertoo, niin meidän ei saa elää synnin tekijöinä.
Lihassamme on tosi viettelys syntiin, mutta me emme saa olla sen viettelyksen toteuttajia, vaan meidän tulee kuolettaa syynnilliset halumme itsessämme, näin emme itse ajaudu kuolemaan.
Raamatusta: Saammeko tehdä syntiä?
61
170
Vastaukset
- Setä.neuvoo
Et sinä millään olemattomalla synnittömyydellä taivaaseen pääse. Luulisin, että tekopyhille on helvetissä ihan oma osastonsa. Tämä teoilla taivaaseen -filosofointisi ei ole kristinuskoa. Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.
J.Nasaretilainen kyllä sanoi kirjoitusten mukaan että teoillakin on merkitystä eikä sanonut koskaan, että hänen ristinkuolemansa olisi ainut joka ihmisen pelastaa.
- UskovaNoora
Setä.neuvoo, eihän Mikko.A kirjoittanut, että ihminen omilla teoillaan taivaaseen pääsisi.
Se että palvelija tekee herransa tahdon on eri asia kuin omilla teoillaan pelastuminen. Ef. 2: 10: "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."
- Setä.neuvoo
Teoilla ei ole taivaaseen pelastumisen tienaavaa merkitystä, Ef 2. Luulisin, ettei millään oikealla uskovalla ole into taistella sitä väitettä vastaan. Kun on kyse pelastuksesta, eikä mistä hyvänsä näpertelystä, joka näyttää olevan ihmisen vallassa. Luulisin, että kristitty hiukan edes kavahtaa aukomasta päätään Jumalaa /Raamattua vastaan, edes silloin kun on kyse pelastuksesta, että sitä ei saada teoilla, Ef 2.
- VastausKirjoituksista
'Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät....
...Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.' Matt. 7:15-21
'Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi....
...Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.' Matt. 7:24,26
Joten 'luulisin', että aivan ilmeisesti sinä et ole 'oikea uskova'! Et edes 'kristitty'!
Varsinkin kun myös efesolaiskirjeen toinen luku painottaa, että vaikka pelastus onkin lahja, niin meidät on sillä lahjalla luotu Toteuttamaan niitä hyviä Tekoja, joita Tekemään Jumala on meidät tarkoittanut! Minusta on kummallista kun Paavali ei koskaan siteerannut J.Nasaretilaista ja tavallaan ajoi J.N:n yli ja ohi vähän niinkuin omin "eväin."
- UskovaNoora
sage8 kirjoitti:
Minusta on kummallista kun Paavali ei koskaan siteerannut J.Nasaretilaista ja tavallaan ajoi J.N:n yli ja ohi vähän niinkuin omin "eväin."
Paavalin opetus on täydellisessä sopusoinnussa sen kanssa, mitä Jeesus itse kertoi. Kun olen vuosien mittaan lukenut Paavalin kirjeitä, kerta kerralta ymmärrykseni niiden merkityksestä on syventynyt nimenomaan suhteessa Jeesuksen sanoihin.
UskovaNoora kirjoitti:
Paavalin opetus on täydellisessä sopusoinnussa sen kanssa, mitä Jeesus itse kertoi. Kun olen vuosien mittaan lukenut Paavalin kirjeitä, kerta kerralta ymmärrykseni niiden merkityksestä on syventynyt nimenomaan suhteessa Jeesuksen sanoihin.
Tosin, Paavali ottaa kantaa myös asioihin joista Jeesus ei sanonut mitään.
UskovaNoora kirjoitti:
Esimerkkejä kun vielä annat niin hyvä olis.
- ei.ristiriitaa
sage8 kirjoitti:
Minusta on kummallista kun Paavali ei koskaan siteerannut J.Nasaretilaista ja tavallaan ajoi J.N:n yli ja ohi vähän niinkuin omin "eväin."
Noin voi kirjoittaa vain ihminen, joka ei ole perillä kristinuskon kirjoitetusta "salaisuudesta" Kristus meissä - kirkkauden toivo. Tai ei usko siihen. Paavali ei siis ollut liikkeellä 'omin "eväin"'. Vaan hän julisti mitä Kristuksen Henki hänessä vaikutti!
ei.ristiriitaa kirjoitti:
Noin voi kirjoittaa vain ihminen, joka ei ole perillä kristinuskon kirjoitetusta "salaisuudesta" Kristus meissä - kirkkauden toivo. Tai ei usko siihen. Paavali ei siis ollut liikkeellä 'omin "eväin"'. Vaan hän julisti mitä Kristuksen Henki hänessä vaikutti!
Totuus on kuitenkin se, että J.Nasaretilainen itse ei pitänyt ristinkuolemaansa ainoana, edes ratkaisevana pelastustekijänä vaan edellytti myös tekoja ja vasta Paavali ja muut myöhemmin sen keksivät. Jos olet eri mieltä, esitä faktat ettei näin ollut, aloitat vaikka kirjoituksista, missä J.N sanoo, että teoilla ei ole mitään merkitystä.
Mikset muuten kirjoita rekisteröidyllä nimimerkilläsi vaan kertakäyttöisellä?
Ja tuosta "salaisuudesta" vielä sen verran, että en usko palstan "oikeauskoisten" omaavan mitään salaisuuksia, ainakin kirjoitukset herjoineen, nimittelyineen, helvettiin tuomioineen ja ylimielisyyksineen eivät siihen viittaa.- ei.ristiriitaa
sage8 kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se, että J.Nasaretilainen itse ei pitänyt ristinkuolemaansa ainoana, edes ratkaisevana pelastustekijänä vaan edellytti myös tekoja ja vasta Paavali ja muut myöhemmin sen keksivät. Jos olet eri mieltä, esitä faktat ettei näin ollut, aloitat vaikka kirjoituksista, missä J.N sanoo, että teoilla ei ole mitään merkitystä.
Mikset muuten kirjoita rekisteröidyllä nimimerkilläsi vaan kertakäyttöisellä?
Ja tuosta "salaisuudesta" vielä sen verran, että en usko palstan "oikeauskoisten" omaavan mitään salaisuuksia, ainakin kirjoitukset herjoineen, nimittelyineen, helvettiin tuomioineen ja ylimielisyyksineen eivät siihen viittaa.Sekoitat asioita, joita selvästi et ymmärrä - tekoina vaikuttavaa uskoa julisti Paavalikin! Johan se on tullut tässäkin ketjussa moneen kertaan julki ja ilmi. Luepa vaikka apostolien teoista luvusta 26 jae 20, missä Paavali puhuu juuri tästä.
Mikset itse kirjoittele kertakäyttöisellä - välttäisit paljon sitä herjausta, nimittelyä, helvettiin tuomioita ja ylimielisyyttä :) - lue.itse
sage8 kirjoitti:
Esimerkkejä kun vielä annat niin hyvä olis.
Ihan kaikki Paavalin kirjeet,
- Setä.neuvoo
VastausKirjoituksista kirjoitti:
'Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät....
...Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.' Matt. 7:15-21
'Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi....
...Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.' Matt. 7:24,26
Joten 'luulisin', että aivan ilmeisesti sinä et ole 'oikea uskova'! Et edes 'kristitty'!
Varsinkin kun myös efesolaiskirjeen toinen luku painottaa, että vaikka pelastus onkin lahja, niin meidät on sillä lahjalla luotu Toteuttamaan niitä hyviä Tekoja, joita Tekemään Jumala on meidät tarkoittanut!Tuo Matt 7:21 on tullut selitettyä, ettei siinä ole kyse uskovista. Uskovat on jo pelastettu, Ef 2. Teoilla pelastumista tienaamassa ovat epäuskoiset, jotka kyselevät, emmekö tehneet. Ja olivat laittomuuden tekijöitä, koska usko puuttui.
Elikkä aivan eri asia kristinusko kuin teoilla pelastumisen tienaamisen epäusko. - syvämietintää
sage8 kirjoitti:
Jeesus oli silti paljon tiukempi avioliitossa kuin Paavali. Huh huh, uskaltaako meistä ketään edes Jeesusta kohdata? Aika monissa asioissa Jeesus näytti olevan tosi tiukka. Kaloistakin hän lupasi heittää menemään joitakin. Sitten vielä puhe leivisköistä, huh huh. Siinä suorastaan hameeni tutisee, kun luen niitä. Samalla tietysti hyvä, että totuus sanotaan. Jeesus oli mahdottoman suolainen. Mutta tietysti sitten jos evankeliumi on auennut, kestää Jeesuksen ankaruuden paremmin. Jos ei ole auennut, sitten keksii, että joku on laittanut Jeesuksen suuhun sanoja tai vain yksinkertaisesti ohittaa ne eikä ole huomaavinaan...Näin Jeesuksesta saadaan lempeästi imelästä tunteellisesta rakkaudesta lässyttävä kaveri, josta ei tarvitse mitään välittää...
Koko Raamattu on itse asiassa sitä, että siellä välillä näytetään Jumalan ankaruus, ettei ihminen alkaisi hyppiä silmille.
Tämä lässynlässy onkin näemmä johtanut silmille hyppimiseen. Vähän kuin lapset hyppivät tätä nykyä vanhempien silmille. - sedätkö_kilttejä
??? Setä lässyttää lässyä :-D Öö - toisaalta oikeastaan aika pelottavaa :-/
- Ihmettelenpä
Setä se osaa puhua valkoisen mustaksi, suoran kieroksi ja siis oikean vääräksi ja päinvastoin pelottavan kevyesti! On sitä monenlaista neuvojaa liikenteessä tänä päivänä.
- Sanailua
Syntiäkin tehdään!
'Synti on hulluuden työ, ja pilkkaaja on ihmisille kauhistus.' Sananl. 24:9 sage8 kirjoitti:
Pyhä Henki, joka kirkasttaa Jeesusta,,,avaa sanaa,,,Henki se on joka eläväksi tekee.Aamen
Hyvä Mikko.A
Meidän ei pitäisi tehdä syntiä, mutta valitettavasti me olemme tässä maailmassa vielä täysin syntisiä. Mitkään omat teot eivät voi meitä pelastaa. Joudumme jokaisena uutena hetkenä huomamaan, että vaikka kuinka kartamme syntiä ja tarkasti mietimme tekemisiämme, sanomisiamme ja ajatuksiamme, niin Jumalan silmissä olemme aina vajavaisia ja syntisiä. Me tarvitsemme Jeesusta pelastukseen. Hän sovitti syntimme ristillä ja avasi meille ylösnousemuksellaan tien taivaaseen. Mutta vielä me olemme syntisiä ja armahdettuja yhtä aikaa. Me emme muutu omasta voimastamme hyväksi, vaan se hyvä on Jumalan aikaansaannosta meissä.
Merja-pappi- SiunausVaiKirous
Te kelvottomat palvelijat, 'palkkapaimenet', jotka 'Bileamin tavoin' maksusta neuvotte ja opetatte, miten Herran omien on luvallista tehdä syntiä ja niin viettelette heidät Jumalan kirouksen alle kulkemaan kohti kadotusta, juuri teitä koskee tämä sana: parempi olisi, että myllynkivi ripustettaisiin teidän kaulaanne ja teidät upotettaisiin meren syvyyteen! Matt. 18:6
Tehän olette niitä, jotka tekevät kelvottomalla esimerkillään tyhjäksi Kristuksen sovitustyön ja halvaksi Jumalan armon, lahjaksi saadun pelastavan uskon, joka on meille annettu, - jolla meidät on luotu - että Toteuttaisimme niitä hyviä Tekoja joita Tekemään Jumala on meidät tarkoittanut! Kuten jo edellä mainittiin!
Itse te ette ole menneet sisälle Jumalan valtakuntaan ja niitä, jotka olisivat halunneet mennä te olette estäneet opettamalla iljettävää valhetta, ettei Herran käskyjä pidä noudattaa ja elämällä itsekin Jumalan tahdon vastaisesti näyttäen siten väärää esimerkkiä! Vaikka selvästi on kirjoitettu, mikä on valheen orjien määränpää! Niin on siis Jumalan Sana tullut teille kadotukseksi!
Mutta kaikille, jotka kuuluvat Herralle ja tahtovat 'uskon kuuliaisuudessa' tehdä Herran sanan mukaan ja elää sen esimerkin mukaisesti, kuin on kirjoitettu ensimmäistenkin uskovien tehneen ja eläneen, Jumalan Sana on pelastukseksi!
'Siis...ahkeroikaa...pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte...' Fil. 2:12(1933,-38)
'Siksi,...tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne.' Fil. 2:12(1992) - Vanhaa_Viisautta
Perkeleen johtaman petoyhteiskunnan kanssa aviorikokseen syyllistyvästä 'vaimosta' on kirjoitettu:
'Joka isäänsä pilkkaa ja pitää halpana totella äitiänsä, häneltä korpit puron luona hakkaavat silmän ja kotkan poikaset syövät sen!' Sananl. 30:17
'Samoin (ylen ihmeellistä, jota en käsitä) ovat avionrikkoja-vaimon jäljet: hän syö, pyyhkii suunsa ja sanoo: "En ole pahaa tehnyt".' Sananl. 30:20 - TeotPaljastavat
"Me emme muutu omasta voimastamme hyväksi, vaan se hyvä on Jumalan aikaansaannosta meissä."
Miksi siis Pyhä Henki ei vaikuta teissä tahtomista ja tekemistä, että te tekisitte työtä pelastuaksenne, kuten yllä on jo kirjoitettu ja elämistä siten, kuin Johanneskin kehottaa? 'Siitä me tiedämme tuntevamme hänet(Kristuksen), että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo tuntevansa hänet, mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää, kuten hän eli.' 1.Joh. 2:3-6
Ja siinähän se vastaus tulikin: te olette valehtelijoita, eikä totuus ole teissä! - Tehkää.siis.parannus
SiunausVaiKirous kirjoitti:
Te kelvottomat palvelijat, 'palkkapaimenet', jotka 'Bileamin tavoin' maksusta neuvotte ja opetatte, miten Herran omien on luvallista tehdä syntiä ja niin viettelette heidät Jumalan kirouksen alle kulkemaan kohti kadotusta, juuri teitä koskee tämä sana: parempi olisi, että myllynkivi ripustettaisiin teidän kaulaanne ja teidät upotettaisiin meren syvyyteen! Matt. 18:6
Tehän olette niitä, jotka tekevät kelvottomalla esimerkillään tyhjäksi Kristuksen sovitustyön ja halvaksi Jumalan armon, lahjaksi saadun pelastavan uskon, joka on meille annettu, - jolla meidät on luotu - että Toteuttaisimme niitä hyviä Tekoja joita Tekemään Jumala on meidät tarkoittanut! Kuten jo edellä mainittiin!
Itse te ette ole menneet sisälle Jumalan valtakuntaan ja niitä, jotka olisivat halunneet mennä te olette estäneet opettamalla iljettävää valhetta, ettei Herran käskyjä pidä noudattaa ja elämällä itsekin Jumalan tahdon vastaisesti näyttäen siten väärää esimerkkiä! Vaikka selvästi on kirjoitettu, mikä on valheen orjien määränpää! Niin on siis Jumalan Sana tullut teille kadotukseksi!
Mutta kaikille, jotka kuuluvat Herralle ja tahtovat 'uskon kuuliaisuudessa' tehdä Herran sanan mukaan ja elää sen esimerkin mukaisesti, kuin on kirjoitettu ensimmäistenkin uskovien tehneen ja eläneen, Jumalan Sana on pelastukseksi!
'Siis...ahkeroikaa...pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte...' Fil. 2:12(1933,-38)
'Siksi,...tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne.' Fil. 2:12(1992)...sillä - 'Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan;...-...kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä. Mehän tunnemme Hänet, joka on sanonut:
--Minun on kosto. Minä olen maksava, sekä myös:
--Herra on tuomitseva kansansa.
On kauheaa joutua elävän Jumalan käsiin.' Hepr. 10:28-31 - Ihminen_valitsee_
...tiensä, mutta Jumala johdattaa hänen askeleensa! Eihän nimittäin voi sanoa, ettei kirkko tekisi mitään - hautaavathan he kuolleita, kun kerta siitä saavat rahaa. Näin he tekevät, että heissä kävisi toteen se sana: "Antakaa kuolleiden haudata kuolleensa! Tulkaa te ja seuratkaa minua!"
Koska eivät halunneet seurata mestaria OPISSA JA ELÄMÄSSÄ, toimivat nyt päinvastoin !? Aivan niin Merja.
Me emme muutu omasta voimastamme, vaan se on Jumalan aikaan saannos meissä, mutta jos me emme muutu, niin silloinhan Jumalan sana ei ole saanut meissä sijaa.
Ja tämän sanon vielä sinun parhaaksesi, että sinun ei tulisi Naisena opettaa Jumalan sanan vastisesti, vaan nöyrtyä omaan asemaasi.Hei Mikko.A, et ilmeisesti ihan lukenut kokonaan vastaustani. Me olemme yhtä aikaa vanhurskaita eli Jumalalle kelpaavia Jeesuksen tähden, mutta olemme silti vielä syntisiä ja kykeneviä syntiä tekemään. Täydellisiä me olemme sitten kerran taivaassa.
Merja-pappi- lipilaarille
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Hei Mikko.A, et ilmeisesti ihan lukenut kokonaan vastaustani. Me olemme yhtä aikaa vanhurskaita eli Jumalalle kelpaavia Jeesuksen tähden, mutta olemme silti vielä syntisiä ja kykeneviä syntiä tekemään. Täydellisiä me olemme sitten kerran taivaassa.
Merja-pappi" kykeneviä syntiä tekemään" ei tarkoita, että syntiä saisi tiettensä tehdä!
Miksi sinä opetat, että homostelu ei ole synti? - ketkä.me
Kenestä "meistä" puhut?
Hei Mikko.A, et ilmeisesti ihan lukenut kokonaan vastaustani. Me olemme yhtä aikaa vanhurskaita eli Jumalalle kelpaavia Jeesuksen tähden, mutta olemme silti vielä syntisiä ja kykeneviä syntiä tekemään. Täydellisiä me olemme sitten kerran taivaassa.
Merja-pappiSynti meitä viettelee, mutta meidän ei tule olla synnille kuuliaisia. On väärin opettaa, että uskovat olisivat synnintekijöitä.
Paulus myös tästä kirjoitaa, että ihmisellä tulee olla Hengen mieli, niin hän vastustaa lihaa, mutta jos hänellä on lihanmieli, niin hän elää lihan mukaan, ja tekee lihan tekoja ja syntiä.
Hengenmieli kuolettaa lihan teot, ja synnit, jotka pyrkivät nousemaan esiin kuolettuvat ennen kuin tulevat teoiksi.
Uskovaista ei tule sanoa syntiseksi, jos hän taistelee syntiä vastaan.
Minä kyllä luin ja ymmärsin kirjoituksesi, ja edelleen neuvon sinua jättämään opettajan paikkasi Raamatun sannan mukaisesti miehille.- älä-sekaannu
Mikko.A kirjoitti:
Aivan niin Merja.
Me emme muutu omasta voimastamme, vaan se on Jumalan aikaan saannos meissä, mutta jos me emme muutu, niin silloinhan Jumalan sana ei ole saanut meissä sijaa.
Ja tämän sanon vielä sinun parhaaksesi, että sinun ei tulisi Naisena opettaa Jumalan sanan vastisesti, vaan nöyrtyä omaan asemaasi.MIkko A. Älä sekaannu luterilaisen kirkon asioihin. Joku voi kuvitella sinua luterilaiseksi konservatiiviksi, mikä et ole. En ole saanut selville, onko oppisi jehovien vai mitä oppia.
Onko Jumala sinulle Isä, Poika, Pyhä Henki? Vai onko Pyhä Henki enkeli sinulle? Mikko.A kirjoitti:
Synti meitä viettelee, mutta meidän ei tule olla synnille kuuliaisia. On väärin opettaa, että uskovat olisivat synnintekijöitä.
Paulus myös tästä kirjoitaa, että ihmisellä tulee olla Hengen mieli, niin hän vastustaa lihaa, mutta jos hänellä on lihanmieli, niin hän elää lihan mukaan, ja tekee lihan tekoja ja syntiä.
Hengenmieli kuolettaa lihan teot, ja synnit, jotka pyrkivät nousemaan esiin kuolettuvat ennen kuin tulevat teoiksi.
Uskovaista ei tule sanoa syntiseksi, jos hän taistelee syntiä vastaan.
Minä kyllä luin ja ymmärsin kirjoituksesi, ja edelleen neuvon sinua jättämään opettajan paikkasi Raamatun sannan mukaisesti miehille.Vaikka haluatkin minut vaientaa niin en voi olla kommentoimatta. Jos kerran uskoon tullut kykenee olemaan tekemättä syntiä, niin mihin sitten Jeesuksen sovitusta tarvitaan?
Merja-pappi- Moikkamoi45
Vaikka haluatkin minut vaientaa niin en voi olla kommentoimatta. Jos kerran uskoon tullut kykenee olemaan tekemättä syntiä, niin mihin sitten Jeesuksen sovitusta tarvitaan?
Merja-pappiParannusta ei siis pidä tehdä?
- mikäonsyntiärakkaudeton
MISSÄ EI OLE LAKIAKAAN EI OLE SYNTIÄKÄÄN . VELKAKIRJA REVITTY . ORJUUS ON POISSA .
- SYNTIÄ.ON.EPÄUSKO
'Sen tähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus!' Matt.24:12
- sielupelastuueikäliha
Galatalaiskirjeet . Mitä varten Kristus kärsi . Jesaja53. Hebrealaiskirjeet . Se on täytetty . Ruoskitte lihaanne niinkuin silpoisitte itsenne .
- OsaattekoEdesHävetä
Te jotka pidätte halpana Kristuksen kärsimystä, ettekä vaikka olette kuulleet Hänen sanansa, ole kääntyneet ja tehneet parannusta synnistänne, ruoskitte ja uudelleen ristiinnaulitsette Hänet!
- aukkojauskossa
Lennot jerusalemiin vantaalta 300€ menopaluu golgatalle hauta on tyhjä ylösnoussut voitte mennä kärsimystielle tutkimaan onko sovitus synnistä tehty . Meidän muiden synnit on sovitettu jo .
- Neuvon_antaja
Sille, joka tekee syntiä ehdoin tahdoin vielä senkin jälkeen, kun on kuullut Totuuden, ei ole mitään uhria syntien sovitukseksi. Vain kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat! Hepr. 10:26,27
- kiiskivastarannalta
Neuvon_antaja kirjoitti:
Sille, joka tekee syntiä ehdoin tahdoin vielä senkin jälkeen, kun on kuullut Totuuden, ei ole mitään uhria syntien sovitukseksi. Vain kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat! Hepr. 10:26,27
Tuohon on minun pakko sanoa, että varmasti olen monta kertaa syyllistynyt tekemään syntiä ehdoin tahdoin, vaikka omatunto jo varoittelee, että en ole tekemässä oikein. En ollenkaan puolustele itseäni, mutta totuus on, että jos en voi turvata Jeesuksen armoon ja sovitukseen, on minun matka taivaaseen katkennut jo aikoja sitten.
Minä olen ymmärtänyt niin, että uskova ei saa jäädä tuleen makaamaan. Synnissä ei saa elää. Lankeemuksia tulee, mutta synnin kanssa tullaan aina uudestaan ristin juurelle. Synti pitää tunnustaa, siitä pitää haluta tehdä parannusta - ja tässä suuri ihme onkin: Jumala antaa voimaa tehdä tuota parannusta ja puhdistaa synnistä. Hei, juuri näin ajattelen. Joka päivä on käytävä Jeesuksen ristin juureen. Palattava siihen, että en itse kykene enkä voi itseäni pelastaa, vain Jeesus voi.
Merja-pappi
- youtubegetzemane
Youtubeemptygardentomp. Mooses jäi siinaille arabiaan . Jeesus nousi kuolleista .
Minä syntinen voin huoletta silmäni sulkea ja levolle käydä, sillä sovitustyö on tehty minun puolestani. Siitä voin vain kiittää Luojaani. Sinäkin voi olla huoleti, jos vain tahdot.
- ristiArmo
Jos joku teistä syntiä tekeekin on meillä Isän luona PUOLUSTAJA joka lakkaamatta rukoilee meidän PUOLESTAMME . PUOLUSTAA . PUOLELLAMME . PUOLUSTAJA . Ja jos hän on syntiä tehnyt ne annetaan hänelle anteeksi . Tunnustakaa siis syntinne toisillenne . Rukoilkaa toistenne puolesta . Kiittäkää joka tilassa. Missä ei ole lakia siellä ei ole syntiäkään. Repi meitä erottavan velkakirjan ja vei sen omassa ruumiissaan ristinpuuhun. Ristiinnaulitussa. Jopa paavalikin totesi uskossa ollessaan synnin riippuvan hänessä kiinni niin ettei tee hyvää vaan pahaa. JOS ETTE LÖYDÄ ARMOA ETTE LÖYDÄ LEPOA SIELULLE !!! Näen aina alati edessäni herran ja hänet RISTIINNAULITTUNA .
Armo on siinä, että voimme syntisinä tulla Jumalan luokse, ja aloittaa uudelleen. Mutta jos me uudelleen palaamme synnintekoon, niin me emme seuraa Jumalaa, vaan omia himojamme.
Jumalan armo ei ole sitä varten, että se jatkuvasti petetään uudelleen ja uudelleen. Jos mietimme vaikkapa tuhlaajapoikaa, niin hän tuhlasi rahansa porttojen kanssa, ja sitten palasi isänsä luokse ja sai anteeksi. Ei hän enää palannut porttojen luokse, vaan jäi kiitollisena elämään isänsä talouteen hänen säätöjensä alamaisuuteen, ja niin tulee meidän myös uudessa elämässämme vaeltaa.
Raamattu on roskaa, mitään yliluonnollista ei ole todistettu olevan olemassa kuin uskovien mielikuvituksissa.
Tee syntiä ihan niin paljon kuin haluat, elämä loppuu kuolemaan ja piste.- kiiskivastarannalta
Qwerty, etkö sinä halua elää ikuisesti? Jos et, miksi et?
Ajattelehan, jos olemme syntyneet pamauksen seurauksena, miksi kuolemme? Miksi ihminen kuolee, vaikka näyttää siltä, että olemme saavuttaneet sen mitä saavutettavissa on? Antaako evoluutio mitään lohtua kuolevalle?
Miksi ihmisellä on kuolemanpelko, jos kuolemassa ei ole mitään pelättävää, vaan kaikki loppuu ja siinä kaikki? Joku sanoi, että hän ei halua olla niin itsekäs, että hankkii lapsia tai elää ikuisesti. Kuitenkin kuoleman uhatessa ihminen pitää henkirievustaan kiinni viimeiseen asti. Keneltä on pois, jos vaikka sinä eläisit ikuisesti?
Miksi ihminen on sellainen kuin on? Jos elämä on vain tämä muutaman kymmenen vuoden pätkä, miksi emme tee siitä mahdollisimman ihanaa kaikille? Miksi saastutamme maapallon, tapamme toisiamme, tapamme syntymätyömiä lapsia, kehittelemme aseita, riistämne toisia, riitelemme jne.? Miksi ihminen ei pysty eikä halua? Miksi viljelemme kuolemaa, jos on vain tämä elämä? Selittääkö evoluutio tämän?
Jumalalla on vastaus ja Hän on vastaus.
- PasiToivonen
>>Raamatusta: Saammeko tehdä syntiä? >>
Minä saan juoda viiniä. Kukaan ei ole toistaiseksi kieltänyt.¨ - lkjhgfdr
Ottakaa huomioon, että aloituksen kirjoittaneen raamatun teksti EI OLE JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMAA TIETOA!
kristittyjen rikollisten sontaluukku sopaska on sairaiksi aivopestyjen harhaoppia jota ei saa uskoa, Jeesuksen antaman tiedon mukaan! - kijubtvrcexx
Armosta sen verran, ettei sen antaminen ole ihmisten eikä rikollisen kristinuskon herrojen oikeus VAAN SE OIKEUS ON JA PYSYY JUMALAN VALTAKUNNALLA joten herra jumalan palvelevia petetään valheilla!
- Setä.neuvoo
Aloitusviestin tekopyhyys: Aikooko Mikko.A elää ikuisesti lihassa maan päällä? Onko niin mielistynyt tämän maailman elämään, että haluaa sitä ikuisesti? Ei ylösnousemusta ollenkaan?
Kun Jumala tuhoaa maailman niin, että maa, ja kaikki mitä siihen on tehty, palavat, 2. Piet 3 - niin aikooko Mikko.A kuitenkin sitten jäädä maan päälle ikuisiksi ajoiksi?
Liha/vanha Aatami ei peri taivasten valtakuntaa, 1. Kor 15.
Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2. Eikö kukaan muu kuin minä huomannut aloitusviestin tekopyhää epäraamatullista väitettä, että jos eletään hyvin, ei kuolla? Siis että iankaikkinen elämä muka tienataan omalla olemattomalla hyvyydellä?
Ei kukaan hyvä paitsi Jumala yksin, Luuk 18.
http://biblehub.com/pr38/luke/18.htm
Elikkä teoilla pelastumista saarnaava, lakihenkinen sakki, on julistamassa itseään jumalaksi, ja se on Galatalaiskirjeen mukaan kirottua. Tekopyhää. Mutta ratkaisukristillisissä tuntuu olleen aimo annos sitä juuri.- sedätkö_kilttejä
? Näin ne laittomuuden harjoittajat 'pyhittävät' itse itsensä - katsokaa, ihmetelkää ja ottakaa opiksi, ettette vain erehdy heitä seuraamaan! Kukahan se oikeasti onkaan 'omavanhurskas'!
- Sanailua
Vanhaan viisauteen sisältyy sellaistakin ymmärrystä, että jotain kannattaa tehdä!
'Minä kuljin laiskurin pellon ohitse. Mielettömän miehen viinitarhan vieritse. Ja katso: se kasvoi yltänsä polttiaisia. Sen pinta oli nokkosten peitossa ja sen kiviaita luhistunut. Minä katselin ja painoin mieleeni. Huomioin ja otin opikseni. Nuku vielä hiukan, torku vielä vähän, makaa ristissäkäsin vielä hetken ja köyhyys käy päällesi, kuin rosvo ja puute niin kuin aseistettu mies.' Sananl. 24:30-34
Ja jotenkin tuo kuvaus tuntui istuvan nykyseurakuntiin, kuin nenä päähän! :-( - Kirjoitettu.On
Joo. Suunnilleen näin kirjoitti nimim. takaisinTielle eilen eräällä toisella palstalla:
"Iljettävää mammonan rakastamista, ja siitä johtuvaa hengellistä köyhyyttä sekä sokeutta, ovat seurakunnat nykyään pullollaan."
Näinhän se on kirjoitettu Raamattuunkin (Ilm. 3:17, Kirje Laodikean seurakunnalle):
"Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston."
- missä-se-raja-kulkee
Turha tästä on vääntää. Jokainen joutuu sitten asettamaan myös aina rajat ettei evankeliumin vapaus johtaisi liiallisuuksiin.
Alusta saakka ollut ihan samaa. Siitä syystä on syntynyt synergistinen kirkko, koska tarvitaan keppiä eli pelotetta, ja taas luterilaisilla monergisteina aletaan muistuttaa sitten rajoista. Reformisteilla menee sitten joillakin jo keskiaikaiseen katolisen kirkon helvetillä pelotteluun...
Ikuinen kristikunnan ongelma...
Periaatteessa luterilaiset tietysti ovat monergisteina oikeassa, ehdottoman oikeassa, mutta meilläkin on aina riittänyt sakkia, joka alkaa hillittömäksi. Kannattaa rouskuttaa jeesuksen takareisi, niin saa synnit anteeksi.
Jos oikein on kauheesti syntiä tehnyt, niin reipas hörppy verikiisseliä pelastaa takuulla.- Paras-setä.päällä-maan
Tuo Mikko A. vaikuttaa vähän lapselliselta kaikkine saarnaustaipumuksineen ja uskovaisuusharrastuksineen. Tuollaiset tavat yleensä jäävät, kun ihminen alkaa harrastaa jotakin mielekästä, esimerkiksi liikuntaa tai säännöllistä joogaa. Olisi myös hyvä, että Mikolla olisi yksi tosiystävä, joka paljastaisi hänen ajattelunsa harhat. Voimaannuttavaa päivää kaikille!
- sedätkö_kilttejä
? Öö - itseasiassa tosi - tosi pelottavaa! =(
- Sar.Kastinen
Joo, kun mitään ei tarvitse tehdä pelastuakseen ja syntiä saa tehdä mielinmäärin, niin mihinpä sitä 'uskovaisuusharrastustakaan' enää oikeastaan tarvitsee!
- KirjoitettuOnTästäkin
Summa summarum - Herran neuvojen ja käskyjen pitämisessä ei totisesti ole kysymys pelastuksen ja ikuisen elämän 'tienaamisesta', kuten täällä on asia ilmaistu!
Vaan niin kuin apostoli Johannes asian ilmaisee kirjeissään, kysymys on rakkaudesta ja rakastamisesta! 1.Joh. 5 :2,3
Miten vaikeaa - suorastaan mahdotonta - meidän tyhjänpäiväisten ihmisten onkaan ymmärtää tätä, koska Totuus kavahtaa meitä, kun olemme mieltyneet pimeyteen ja pysymme siinä! - Setä.neuvoo
http://biblehub.com/text/romans/8-13.htm
Yleensä Uudessa testamentissa on käytetty sarks-sanaa, kun on puhuttu lihan teoista, synneistä. Mutta Room 8:13 on erikoinen poikkeus. On käytetty sooma-sanaa, joka tarkoittaa kehoa. Room 8:13 kuulostaa siis hieman "gnostilaiselta". Voitaneen tulkita, että uusi luomus hylkää "lihan teot", kun kehonkin, viimeistään ylösnousemuksessa, vrt. 1. Kor 15.
Paavalin kirjeissä on siis monenlaista filosofointia. Ei ihme, että jotkut aikoinaan halusivat estää tavalliselta kansalta Raamatun lukemisen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997