Miksi Kangasalle sattuvat kaikki mahdolliset sateet, kun sen sijaan sateet useimmiten kiertävät naapuri-Tampereen? Johtuuko Kangasalan runsas vuosittainen sademäärä ja usein toistuvat sateet harjuista? Mikä on sinun käsityksesi asiasta?
Kirjailija Eeva-Liisa Manner vietti Kangasalla Havisevanjärven rannalla olleessa mökissään 1960-luvulla monta hytisyttävän koleaa kesää. Hän kyllästyi sateisiin ja kylmiin kesiin niin paljon, että vaihtoi kangasalalaisen kesäpaikkansa espanjalaiseen vuokra-asuntoon. Espanjassa oli kesäisin lämmintä, mutta vuokra-asunnossa mikään ei toiminut.
Miksi Kangasalla sataa aina?
6
187
Vastaukset
- syy_kaikkeen
Sataa koska se Kangasala-talo.
- kesäpäiväkankaanalla
Oisko niin että kun Tampereella tehtaat puskevat paskaa taivasta kohden, se ilmavirtaus siirtää taivaalla tieltään pilviäs sivuun?
- untamo2
Tampereella ei ole enää tehtaita, on vain kauppoja ja kauppakeskuksia koko kaupunki täynnä ja kapakoita sitäkin enemmän. Kaikki ovat päissään.
- kesäpäiväkankaanalla
Onko näin? Ihan kuin olisin jotain valkoista savua kuitenkin nähnyt piipuista nousevan talvikaudella.
Tampereella on yleensä asteen lämpimämpää kuin Kangasalalla. Mutta ehkä liikennekin voi sitä lämpötilaa nostaa. Josko se liikenteen aiheuttama lämpenevä ilmamassa ylös kohotessaan sitten siirtäisi pilviä kohti Kangasalaa, jos ei tehtaiden piiput niin tee?
Mutta tuon satamisen kyllä tulin tutuksi tuntemaan. Joka helvetin kerta kun kesällä lähdin Roineen rannalle, sade tuli ennemmin tai myöhemmin, vaikka millaista säätä olisi luvattu. Alkoi jo kokolailla vituttamaan kun ei se ole niin helppo operaatio aina sinne asti mennä (kun ei ole omaa autoa).
- Ab10
johtuu harjuista
- Anonyymi
Johtuu hajusta,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569