mä mietin vaan että onko teillä kellään kokemuksia vapaakirkosta?
uskontojen uhrit+vapaakirkko
77
10567
Vastaukset
- Evelina
Minä ja koko perheeni(Mummusta ja Vaarista serkkuihini asti) kuulumme vapaakirkkoon. Meininki on aika vapaata :). Ainakin minusta on muodostunut täysijärkinen, korkeasti koulutettu ja tasapainoinen yksilö.
Vapaakirkkoon ja sen historiaan kannattaa tutustua sivuilla http://www.svk.fi. Liikehän lähti liikkeelle ev.lut kirkon herätysliikkeenä 1800-luvun lopulla, erityisesti ruotsinkielisen sivistyneistön ja opiskelijoiden parista. Keskeistä liikkeelle on ollut henkilökohtaisen uskon, vähäosaisten auttamisen ja lähetystyön painottaminen. Merkittävää on ollut erityisesti naisevankelistojen ja -lähetystekijöiden osuus liikkeen alkuaikoina (esim. Matilda Wrede).
1920-luvulla liike rekisteröityi omaksi kirkkokunnakseen. Tästä johtuen papeillamme (jotka ovat sekä naisia että miehiä) on vihkimisoikeus. Myöhemmin vapaaseurakuntiin on vaikuttanut paljon helluntailaisuus ja uudemmat karismaattiset suuntaukset. Eri paikkakuntien seurakunnat saattavat poiketa toisistaan melko paljon. Omasta kokemuksesta Tampere, Hämeenlinna, Lahti ja Helsinki melko perinteisiä, Jyväskylä, Turku, Järvenpää taas karismaattisempaa.
Kyllä meidänkin piireihin varmasti jokunen uskonnonuhri on mahtunut. Omat kokemukset kuitenkin hyviä..- mopo.nen
www.synty.net on vapaakirkkoa lähellä oleva foorumi
- ruusu
tässä tervettä uskoa. Mukava viesti.
- kiinnostunut
ruusu kirjoitti:
tässä tervettä uskoa. Mukava viesti.
Mä vain mietin että kun olen kuullut ainakin yhdestä tapauksesta niin onkohan niitä jopa enemmänkin..
- Olli
kiinnostunut kirjoitti:
Mä vain mietin että kun olen kuullut ainakin yhdestä tapauksesta niin onkohan niitä jopa enemmänkin..
Ainahan kaikissa ihmissuhteissa tulee yhteentörmäyksiä. Vapaakirkossa olen itse tänään ja erittäin rakkaudellinen ilmapiiri, mutta muistetaan että seurakunnat ovat paikallisia ja eroja löytyy. Raamattu sitäpaitsi opettaa että mikäli meistä (sinusta ja minusta) riippuu, niin eläkää sovussa keskenänne. Vastuu on myös minulla.
- vilkman
Siiloin kun olet korkeasti koulutettu, laulun lahjoilla varustettu, tai meriittiä omaava elämän pyrkyri.Vapaakirkko on sinun paikkasi.
- vilkman
Lähimmäisen auttaminen.
Olen pyytänyt muutamia kertoja kesässä Vapaakirkkoa tukemaan tai järjestämään Lahden Kariranassa kokoontuville nuorille Grilli makkara tapahtumia. Meillä olis työntekijät, olisi Nuioriso.. "asiakkaat".
Ihmisille, jotka eivät edes ymmärrä, että rakkaus on välittämistä, jossa ehtona Ei ole hyödyn saaminen.
Vastaus: Ei ole meidän tehtävä. Ota yhteyttä viranomaisiin..ehkä Jumala lähettää sinulle jonkun. Sanoin ..Lähetti teidät, jolloin sain Raamatun lause tulvan puhelimeeni jossa vakuutettiin, että, ei ole Vapaakirkon ASIA!
Sama tilanne kun pyysi EU-Ruoka ja elitarvike koulutuksessa saamaani ideaa soveltaen. Soppatykki Ala-torille syrjään Talvisin , ehkä vain joka toinen viikonloppu.
Olisin saanut Tampereelta ihmiset 2-3 viikonloppuna opastamaan ja kertomaan käytäntöä.
Vastaus: Ei ole työntekijöitä, ei ole vara sekä vara vara työntekiöitä?
Meillä on ja olisi ollut.
Nyt kyseisistä henkilöistä on talkoovoimin Jakanut ruokaa 6p:vänä viikossa ja pitänyt ruoka-apu jakoa jo kaksi vuotta jota Vapaakirkko ei sitäkään hyväksynyt. Jos ei tahtoa Vapaakirkolla, ei voi olla halua.
Vapaakirkko Ajoi Lahdessa heidät / meidät pois tiloistaan kun eivät saaneet haltuunsa Ruoka-apu oikeuksia yhdistykseltä itselleen.
Lopunajoissta varoitetaan Valkeuden vaatteissa tulevista eksytyksistä. Vapaakirkko puhuu ja tuomitsee tekoja ja sanoja. Oma toiminta manipuloidaan Raamatun peukalopaikka fraaseilla...raamatussahan sanotaan..vaikka..Parempi naida kuin palaa.. Tilanteen mukaan olet huora tai lanngennut.
Kertoisiko joku Vapaakirkon jonkun Naispapin nimen??
Pappiskoulutuksen saaneen?? - Joopa joo
vilkman kirjoitti:
Lähimmäisen auttaminen.
Olen pyytänyt muutamia kertoja kesässä Vapaakirkkoa tukemaan tai järjestämään Lahden Kariranassa kokoontuville nuorille Grilli makkara tapahtumia. Meillä olis työntekijät, olisi Nuioriso.. "asiakkaat".
Ihmisille, jotka eivät edes ymmärrä, että rakkaus on välittämistä, jossa ehtona Ei ole hyödyn saaminen.
Vastaus: Ei ole meidän tehtävä. Ota yhteyttä viranomaisiin..ehkä Jumala lähettää sinulle jonkun. Sanoin ..Lähetti teidät, jolloin sain Raamatun lause tulvan puhelimeeni jossa vakuutettiin, että, ei ole Vapaakirkon ASIA!
Sama tilanne kun pyysi EU-Ruoka ja elitarvike koulutuksessa saamaani ideaa soveltaen. Soppatykki Ala-torille syrjään Talvisin , ehkä vain joka toinen viikonloppu.
Olisin saanut Tampereelta ihmiset 2-3 viikonloppuna opastamaan ja kertomaan käytäntöä.
Nyt kyseisistä henkilöistä on talkoovoimin Jakanut ruokaa 6p:vänä viikossa ja pitänyt ruoka-apu jakoa jo kaksi vuotta jota Vapaakirkko ei sitäkään hyväksynyt. Jos ei tahtoa Vapaakirkolla, ei voi olla halua.
Vapaakirkko Ajoi Lahdessa heidät / meidät pois tiloistaan kun eivät saaneet haltuunsa Ruoka-apu oikeuksia yhdistykseltä itselleen.
Lopunajoissta varoitetaan Valkeuden vaatteissa tulevista eksytyksistä. Vapaakirkko puhuu ja tuomitsee tekoja ja sanoja. Oma toiminta manipuloidaan Raamatun peukalopaikka fraaseilla...raamatussahan sanotaan..vaikka..Parempi naida kuin palaa.. Tilanteen mukaan olet huora tai lanngennut.
Pappiskoulutuksen saaneen??Kyllä Lahden Vapaakirkon Henki ja touhut tunnetaan.
- Torsten
vilkman kirjoitti:
Siiloin kun olet korkeasti koulutettu, laulun lahjoilla varustettu, tai meriittiä omaava elämän pyrkyri.Vapaakirkko on sinun paikkasi.
Totta puhut uskonveli.
- örttökoksi
vilkman kirjoitti:
Lahja Vilkmanko. Todella veli tietää vapaakirkkojen hengen. Köyhiltä kaikki pois ja annetaan rikkaille.
- rendaru
vilkman kirjoitti:
Lähimmäisen auttaminen.
Pappiskoulutuksen saaneen??Lähimmäisen auttaminen ainakin Lahden Vapaaseurakunnassa on vain urkkimista. Siis uuden tulokkaan menneisyys on hyvin tärkeä.Jos tulokas osittautuu hyväksi ilmaistyöorjaksi niin silloin kaikki on hyvin ja ihmis palvonta voi alkaa.Mutta jos tulokas osoittautuu omantahdon omaavaksi uskovaiseksi, niin vaikeudet alkaa välittömästi.Lahden Vapaakirkollinen porukka koostuu omahyväsistä ihmispalvojista ja uteliaista demooneista .jos haluat kiipijäksi ja pönöttää tärkeänä toimijana niin Lahden Vapaakirkko antaa sinulle oivan mahdollisuuden siihen.Äläkä tallo tärkeää leikkiviä vanhemmiston jäseniä jotka on valheilla käännytetty pos oikeasta totuuden uskosta?Jeesus on vain huulilla ja omaisuuden kartuttaminen sydämessä. Tämä on totuus tutuksi tulleista rikkautta rakastavista ja köyhää pilkkaavista Lahden Vapaakirkkolaisista.Viimekesä sen todisti.
- tirkku
vilkman kirjoitti:
Lähimmäisen auttaminen.
Pappiskoulutuksen saaneen??Lahden Vapaakirkossahan naiset määrää mitä tehdään. Maailman loppuahan siellä kaikki höpöttää.Naiset on kaikessa päälimmäisiä pästmäreitä.Että Jeesus tulee jo vaikka huomenna, ja varmasti pian sillä mailman merkit käy taas keran kohdalleen niinkuin niin monta kertaa aikaisemminkin.No sitähän ne demooniuskovaisten höpinät on.
- söppyrinpöppyri
vilkman kirjoitti:
Lahden Vapaakirkon kuoro on yhdenmiehen renorikuoro tai orkesteri huit hapeli.
- piilostapalj.
vilkman kirjoitti:
Lähimmäisen auttaminen.
Pappiskoulutuksen saaneen??Lahdessa yksi vakooja vapaakirkolta liikkuu kahviloissa. Hänellä on jo kymmenien voisien kokemus, miten ihminen manipuloidaan heidän valtaansa.Eipä tarvitse olla kuin alkoholisti, niin nämä vapaakirkon kansakoulupsykologit ovat saaneet herralta henkien erottelu lahjan, ja toteavat Raunon ja Annan voimin että henkilö ei ole alkoholisti, vaan homo pervo. Näinhän heillä tämä henkien erottelu sujuu.Tämä rauno juoruaa myös nämä heidän inspiroimat henkilö juorut kaikille mahdollisille ihmisille, ,että tuho olisi kuin aadolf hitlerin aikana.Lahden poliisilaitoksella oli aikanaan samanlainen kyttääjä alkoholisteille . Jos sinulla oli elatusmaksuja maksamatta lapsiruokoista. Tämä laitoskyttä ajoi siviiliautolla ja kyttäsi mitä nämä alkoholistit tai kriminaalit touhuaa. Yleensäkään nämä kyttääjät eivät toimi eivätkä toimineet rehellisesti.Alkoholisti tuossa tilanteessa on aivan avuton eikä ole minkään lain suojaama, vaan lain suojaton hylkiö. Toteankin, ihminen tekee toisesta ihmisestä sen, minkä hänen vihansa tuottaa. Tämä rauno on sanonut hakevansa tällaisia onnettomia yksilöitä heidän seurakunnan juoniin.Nämä seurakuntalaisethan ovat narsisti sadisteja joilla on hyvä piilopaikka virastossa ja uskonnollisessa järjestössä.
- totuus ylhäältä
vilkman kirjoitti:
Lähimmäisen auttaminen.
Pappiskoulutuksen saaneen??Vilkman on aivan oikeassa. Vapaakirkon toimintaan kuuluu kytätä ihmisiä, ja tehdä ihmisille vapaakirkon haluama identiteetti. Ruokapussien jakajat ovat ape ja aili Kähkönen jotka lapsettomana pariskuntana eivät varmaankaan lähde niin monimutkaiseen psykolokiseen työhön kuin nuorison auttamiseen. Onhan siellä vielä nämä juoruuja loposet sekä rantahakala mutta omien pisnestensä takia eivät kerkeä Jeesuksen työhön. Pastori on niinkuin luihu dalton, josta ei ole kenenkään auttajaksi.
- marys
vilkman kirjoitti:
Mun on pakko sanoa tähän: Aamen! Kuuluin muutamia kymmeniä vuosia vapaakirkkoon ja sitten erosin sieltä. Paranemisprosessi tuntuu kestävän kauan, mutta edistyy kuitenkin.
- Rain.
Jokaisesta yhteisöstä löytyy aina joku, joka kokee olleensa uhri. Näiden "uhrien" kertomuksiin luotetaan usein liiankin heikoin perustein. Varmasti on niitäkin joiden kohdalla on ilmennyt väärinkäytöksiä.
Tällä palstalla on ainakin yksi keskustelu, jonka tiedän valheeksi. Ketjun aloittaja mustamaalaa erästä kristillistä kirkkokuntaa ja siihen kuuluvia jäseniä.
On surullista lukea katkerien ja kateellisten ihmisten perättömiä tarinoita. Ikävä kyllä, tälläkin palstalla on niitä, jotka haluavat uskoa valheet todeksi.
- Hukkabo
Hei!
Mulla on elämäni parhaat kokemukset vapakirkosta. Siellä istuin neljä vuotta sitten ja sain täyttyä Pyhällä Hengellä ja sen jälkeisestä elämästäni en vaihtaisi päivääkään pois! Jeesus on niin mahtava! - eepu*
Häätö tuli kun kirjoitin Raamatullista Totuutta, mm. käskyistä, mikä on totuus helvetistä, mikä on oikea Lepopäivä jne..
- Anonyymi
Terve Eepu! Mites jakselet? Adventistit alkavat olla noista eroista huolimatta osa Kristikuntaan nyt kun Mikael-oppi on hylätty , Adventti kirkossa ovat huomanneet virheensä.
- miten niin vapaa kirkko
En nyt jaksa sepustaa koko tarinaa, mutta kokemusta on vapaakirkosta paljonkin. Kuuluin vapaakirkolliseen perheeseen eli lapsesta asti tuli pyörittyä sen seurakunnan piirissä. Olen ollut sekä pienessä että isossa seurakunnassa mukana.
Nuoruudessa oli hyviäkin kokemuksia, tunsin jossain vaiheessa vapiksen kuin toiseksi kodikseni. Kuuluin joukkoon, tunsin itseni tärkeäksi ja minulla oli vapiksessa harrastuksia.
Asiat muuttuivat kuitenkin. Iso karismaattisemmaksi sekasotkuksi muuttunut seurakuntamme muuttui. Samaan aikaan omassa elämässä tapahtui asioita jotka vaikuttivat fyysiseen ja psyykkiseen terveyteen, jolloin seurakunnassa käyminen jäi vähäiseksi. Lisäksi koin erityistä henkistä julmuutta monien vapaakirkollisten jäsenten puolelta juuri silloin kun olisin tukea eniten tarvinnut. Hengellistä väkivaltaa, sellaiseksi sen koin. Meni usko kristittyihin, melkein Jumalaankin. Erosin lopulta seurakunnasta, koska ei minulla ollut enää mitään tehtävää vapiksessa enkä halunnut olla kannattamassa sen uusia suuntauksia. Tunsin ettei minua hyväksytty tällaisenaan. Jos olisin ollut kova suorittaja ja touhunnut joka jutussa mukana, olisin varmasti ollut haluttu jäsen.
Tämä kyseinen seurakunta koki aikamoisia mullistuksia ja hajosi lopulta. Suuri osa vanhoista uskollisista seurakuntalaisista on lähtenyt joko omasta tahdostaan tai erotettu eriävien mielipiteiden vuoksi. Ei kovin tervettä mielestäni.
Olen jonkinasteisen "uskonnon" uhri. Masentaa edelleen kokemukseni ja se että menetin jotain joka oli minulle todella tärkeää.
Miksi, miksi muutuit niin kovaksi Jyväskylän Vapaaseurakunta?!!!!- juuli4
OLEN KOKENUT IHAN SAMAA JYVÄSKYLÄSSÄ,IHMETTELEN JA ON EDELLEEN PAHA MIELI.voit jakaa ajatuksia
[email protected] - meerkat-
Ei ole ainoa tapaus, samaa olen nähnyt Helsingissä eri seurakunnissa
- a.akkila
meerkat- kirjoitti:
Ei ole ainoa tapaus, samaa olen nähnyt Helsingissä eri seurakunnissa
surettaa lukea jo kohta 5v uskossa olleena teidän kokemuksia,ei ne kokemukset ole minullakaan hyviä vapiksesta lahesta,mutta rupeenko omalta kohdalta moittimaan? eikös se oo Raamatussakin kielletty ? ja muutenkin jos toista moittii niin saan nähdä happaman ilmeen sekä epäuskoisissa että uskiksissa! vaikkei pitäisi! ei ainakaan mun mielestä.
Mutta mun selviytymis strategia on seuraava: huomenna on uusi päivä ja kiukustukaa muttä älkää antako päivän laskea ennen kuin...jotain(se on siellä jossain timoteuskirjeessä ,vai onko?) ja kiukustumisesta vielä ,lukeekaapas psalmeja! minusta ne on aika suoraviivaista tekstia: Jumala tuhoa vastustajani,tai kaatukoon vastustajani .. ,hukkukoon ne kadotukseen! ja psalmien kirjoittaja on itse kuningas Daavid.
kyllä minuakin kiukuttaa sekä vapislaisten että hellareiden henkilöpalvonta ja opetus
siunausta teille päähänpotkitut,syrjityt,väheksytyt sillä àutuaita olette te hengellisesti köyhät`
aamen - se on totuus 7
a.akkila kirjoitti:
surettaa lukea jo kohta 5v uskossa olleena teidän kokemuksia,ei ne kokemukset ole minullakaan hyviä vapiksesta lahesta,mutta rupeenko omalta kohdalta moittimaan? eikös se oo Raamatussakin kielletty ? ja muutenkin jos toista moittii niin saan nähdä happaman ilmeen sekä epäuskoisissa että uskiksissa! vaikkei pitäisi! ei ainakaan mun mielestä.
Mutta mun selviytymis strategia on seuraava: huomenna on uusi päivä ja kiukustukaa muttä älkää antako päivän laskea ennen kuin...jotain(se on siellä jossain timoteuskirjeessä ,vai onko?) ja kiukustumisesta vielä ,lukeekaapas psalmeja! minusta ne on aika suoraviivaista tekstia: Jumala tuhoa vastustajani,tai kaatukoon vastustajani .. ,hukkukoon ne kadotukseen! ja psalmien kirjoittaja on itse kuningas Daavid.
kyllä minuakin kiukuttaa sekä vapislaisten että hellareiden henkilöpalvonta ja opetus
siunausta teille päähänpotkitut,syrjityt,väheksytyt sillä àutuaita olette te hengellisesti köyhät`
aamenTaitaa olla tämä a akkila niitä oikeita hengenkasteen saaneita henkilöitä. Ainakin ymmärrys vähäosasiin ja varattomiin on Jumalan tahdon mukaista aamen.
- aikuinennuori
Oma kokemukseni on positiivinen, olen vapaakirkon piirissä viettänyt elämäni parhaita vuosia. Paikkakuntaa vaihtaessa olemme löytäneet nopeasti joukon uusia ystäviä seurakunnan kautta. Uskon että viihtyisin monessa muussakin vapaan suunnan seurakunnassa, oma vakaumus ja paikalliseen yhteisöön sitoutuminen on tärkeintä. Yhteistyötä tehdään muiden kristillisten seurakuntien kanssa, eikä epäolennaisista ole tarpeellista lähteä kinastelemaan.
Parhaana puolena vapaakirkossa pitäisin demokratiaa. Hallintorakenne kirkkokunta- ja seurakuntatasolla toimii hyvin. Seurakunnissa päätökset tehdään demokraattisesti, joten ylilyönnit on mahdollista enimmäkseen välttää. Ei ole vahvaa keskusjohtoa tai yksinvaltiaita, seurakuntia tai ihmisiä ei pakoteta, painosteta tai manipuloida.
Vapaakirkolla on uusi kirkkokunnanjohtaja joka vie tätä minusta hyvään suuntaan. Keskitytään yksinkertaisiin perustotuuksiin ja aitouteen.- vilkman
Demokratiasta en puhuisi.
Vanhemmiston jäsenrt unohtavat perheensä. Lahden Vpaaseurakunnassa 4 henkisen lapsen Isä. toimii n. 7 päivää viikossa seurakunnassa oto.ns ilman palkaa... Perhe tekee mitä jäljelle jää, kun Isä "Pyhittää" elämäsä ja rahansa Vapaakirkolle. Isä Vanhemmistossa v.64.
Demokratiaa rahan palvontaa. Kaikki kirkolle ja AAMEN.
p.s Mene ja myy kaikki ja seuraa minua.
- kl
kusipäitä kaikki vapakirkolliset eteenkin jyväskylän vapaakirkon väki mm. nalle ja aasi
- minä vaan
näin on........kirjoita ajatuksista [email protected] Minullekin sanottiin etsin suurta työtä tai jotain sinne päin.......eivät hyväksy kaikki ihmisiä täytyy olla täydellinen.....
- juulia888
jyväskylä pellejä...ketkä
- Töömies
Itseäni ihmetyttää suuresti se että , jos Rick Warren ei amerikasta tuonut suurta kasvua (on selvästi yhteistyössä New Age uskonnion kanssa) niin sitten pitää puljata amerikkalaisten kanssa jotka on uskon sana liikkessä Bill Johhson ja kumppanit yksi heppu menee ruotsiin pitämään Healing Room koulutusta. Milloin oikeastaan nämä seurakunnat ymmärtävät että ei minusta pidä leikkiä silllä tulelle. En voi enää uskoa sitä että , ette huomaa mitä teologiaa nuo amerikkalaiset kannattaa. Jos panokset on loppu Rukoilkaa Jumalalta lisää voimaa ja työntekijöitä , ja unohtakaa Rick warren , Bill Johsson , Healing room ja Alfa. Keskittykää siellä johdossa Raamattuun ja armolahjoihin , ja uusien palvelijoiden mentoroimiseen ja ainoastaan Raamattua käyttäen. Sillä ajat todella kovenee ja vielä enemmän tulee eksyttäviä oppeja. ja niistä tulee varoittaa. Herätkää!
- vapislainen terve
Minullakin vain positiivisia kokemuksia vapiksesta.
- Kari Vilkman
Erosin Vapaakirkosta.
Vapaaseurakunnan Johto/Vanhimmistö suositteli Asunnottomalle-minulle viimeisten Arvokkaiden tavaroitten säilömistä heidän varastoon Lahdessa. Asunnottomien ensi suojassa tilapäismajoituksessani kusivat yöllä pääle, mutta Vapaaseurakunta löi sisimpään varastamalla henkilökunnan toimesta lähes kaikki sinne säilötyn omaisuuden ,joka oli jäljellä.
Asiassa on vaikea Poliisi tutkinta kesken.
Vapaaseurakunnana Johdosta ilmoitettiin..Eivät ota mitään kantaa varastamisseen. Ei korvaa ei pyydä anteeksi.
Yksi käytännön esimerkki heidän liiketoiminnan julmuudesta ja välinpitämättömyydestä!
Henkinen manipulointi on sitten eri asia.
Aina kun ojennetaan Seurakuntalaisia, jotka ei esim. maksa 10% netosta kirkolle tms. Sanotaan, Onko tämä Jumalasta. Oletko Jumalan tahdossa. mm Ruoka-apu yhdistys ajetiin pois kun he eivät antaneet toimintaasa Vapaaseurakunnan hallintaa Lahdessa.
Vakio uhkailu on Lopunajoilla ollut elämässäni, ennenkui erosin tosia asia ,ja lisänä sanotaan.. Muista, Jeesus tulee pian, Oletko Vapaakirkon Jumalan oma!!
Pelottavan vaarallinen Liikeyritys, peitettynä Jumalan seurakuntana, muita Seurakuntia arvostellen mm. Lapsi kasteesta, Naispappeudesta .. muita oikeaoppiseksi nimittämillään fraaseilla!
Joulu lehdessään 2010 oli haastatteluja Seurakuntalaisista ja huomio väkisin kiinnittyi Ansioluettelomaisiin blogeihin ja haastatteluihin, Mitä enemmin maallisia meriittejä sen enemmin oli Jumala siunannut.
Tavarani..vaatteeni mukaanlukien ovat edeleen heidän hallussaan enkä saa niitä takaisin ja syy on että ne varastetiin heille maksamastani Vapaakirkon varastosta.
Laste ruumiillinen ja henkin kurittaminen on Jumalasta, ja siitä alkaa elämää suurempi henkinen ja psyykkinen painostus. Tiedän n.40v. kokemuksella.
Jos Psykologisesti orjentoitunutta pimeyttä etsit Se löytyy tämän päivän Suomesta Vaapaakirkosta.
Pollisitutkinta keskenVapaakirkon toiminnan osalta.
Kukaan ei voi auttaa jos siihen suohon putoat,omia vaateitani ja mm.kodinkoneitani olen etsinyt ja kysellyt jo 4kk. Johto ei sano mitaan!!
Voiko kukaan AUTTAA.- minä vaan 2
tsemppiä sulle ota yhteys oikeustaloon ja ota itsellesi edunvalvoja niin hän pystyy auttamaan.olisi kiva jos kirjoottaisit [email protected]
- ätsky
minä vaan 2 kirjoitti:
tsemppiä sulle ota yhteys oikeustaloon ja ota itsellesi edunvalvoja niin hän pystyy auttamaan.olisi kiva jos kirjoottaisit [email protected]
Ei kannata ottaa yhteyttä oikeustaloon sinne on jo soluttautunut vapaaseurakuntalainen.Ole varovainen niiden seurakuntalaisten kanssa kokemuksella sanoen.
- Rendu.
ätsky kirjoitti:
Ei kannata ottaa yhteyttä oikeustaloon sinne on jo soluttautunut vapaaseurakuntalainen.Ole varovainen niiden seurakuntalaisten kanssa kokemuksella sanoen.
Myös terveydenhoitoon on soluttautunut vapaakirkkolaisia jotka paljastaa vanhemmistolle todellisen terveytesi.Ei ole vaparissa mitään vaitiolo velvollisuutta, pari mimuuttia niin kaikki tietävät joko totuuden tai valheen.
- a.akkila
terve ,uskon veli ,olihan hurja juttu ja jos vielä tarvitset apua minä tulen sinun mukaan ja selvitellään asiaa ja tuodaan julki,ettei yksin joutuisi räpeltämään
ja kokemusta on. - Ehkäpä totuus
Sun tavaras on viety launeen kirppikseen, mikä on vapaakirkon kirpputori. Siellä ne on jo myyty hyvällä hinnalla eteenpäin.
- Anonyymi
Rendu. kirjoitti:
Myös terveydenhoitoon on soluttautunut vapaakirkkolaisia jotka paljastaa vanhemmistolle todellisen terveytesi.Ei ole vaparissa mitään vaitiolo velvollisuutta, pari mimuuttia niin kaikki tietävät joko totuuden tai valheen.
Tietävät asioita,joita ei kuuluisi puhua eteenpäin.Perustaneet riidan jälkeen omia srk:n.Arkistoista voineet lukea salaisia asioita.Aktiiviperheessä alkoholi ym ongelmaa ja toisessa pahempi,kun koulusta haettiin lapset kesken koulupäivän tilanne isä tukehdutti ja poltti koirien kanssa kasvattivanhempi ja isä nuorena soitti torvisoittokunnassa ja tekivät lapsityötä seurakunnassaan.Sitten riidat srk:ssa nyt on suurin osa poissa ajasta,joten uusi sukupolvi astunut kehiin.
- K.Vilkman
Kyllä. Yli 40 vuotta. Ja Tunnen Liiketoiminta organisaatio Vapaakirkon. Synnintuntoon saatettuaan, kerrotaan velvoitteet ja maksutavoitteet miten ehkä pääsee taivaaseen ja jeesus tulee aina pian, jos kolehti jää pieneksi.
Kaiken kukkuraksi varastiva heidän säilöön jätetyn kodin parhaan irtaimiston, ehkä kostona kun erosin Vapaakirkosta.
Asiasta tehty rikostutkinta ja syyttäjälle ei kelpää sovittelu.
Outoa hyvin itsekästä toimintaa!!
Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi, on siinä porukassa suolaton fraasi.
Hyvä bisnes jollekin.
n. me herran omat..
Älä liity ja kerro, avoimesti asia myös lähimmillesi.
terv. K. Vilkman - Yxi ex vapislainen
Hei
Täytyy valitettavasti kertoa, että minulla on ikäviä kokemuksia Vapaakirkon toiminnasta. Aluksi, kun tutustuin vapislaisiin, he olivat kiinnostuneita minusta ja elämästäni ja pyysivät minua mukaan kokouksiinsa. Kun sitten olin siellä aikani ja kävin kokouksissa ja katselin ympärilleni, huomasin ajattelevani tietyistä asioista eri tavalla. En esimerkiksi pidä muita kirkkokuntia harhaoppisina ankä ole valmis tuomitsemaan seksuaalisia vähemmistöjä, vaan katson, että heilläkin on oikeus elää maailmassa. Tein sen virheen, että avasin suuni ja kerroin mielipiteeni. Sen jälkeen olen saanut kuulla olevani harhaoppinen, on sanottu, että minussa vaikuttaa mitä erilaisimpia henkivaltoja. Kyseisen kirkon piirissä olen kokenut painostusta ja hengellistä väkivaltaa. Yleensäkin siinä vapaakirkossa, jossa olen käynyt, puhujat tulkitsevat monet ihmisen tuntee, varsinkin seksuaalisuuteen liittyvät demoniseksi. Meininki alkoi minua ahdistaa siinä määrin, että jätin kyseisen liikkeen. Siellä pelkäsin tulevani hulluksi ja sekoavani.
Tämä oli vain minun kokemukseni. En halua sanoa, etteikö vapaakirkossa voisi olla jotakin hyvääkin. - K. Vilkman
Kuuluin Vapaakirkkon koko lapsuuteni nuoruuteni osn aikuisuuttani. Kiitokseksi, siitä kun en ruvennut Vapaakirkon Jeesuksen juoksupjaksi ja erosin, Lahden Vapaaseurakuntalaiset varastivat kaikki jäljelle jääneet ja muistoksi ja tosi tarpeeseen tarvittavat tavarat ja vaatteet.
Parhammiston ja arvokkaimmat tavarat Vanhimmiston jäsen pyysi säilömään heidän varastoon maksua vastaan.
n.neljän viikon päästä noudin tavaroitani.
Kiitos!! Jäljellä ei mitään ja kuitattiin, nninpaljon nykyisin varastetaa, ja tämän myönsivät vasta poliisin yhteyden oton jälkeen.
Kävelin 4 jään kertaan pakkasessa keskustasta Kirkkis Kirpputorille, ja Vastaava, Timo Nieminen ei vaivautunut tulemaan edes paikalle, ja viidennellä kerralla valitti kiirettä ja katosi.
kuudernella kerralla Timo Niemistä alkoi jo kyllästyttämään koko touhu. ja hävisi.
Vanhimmisto eli johtokunta on täysin välinpitämätön varastettua omaisuutta kohti ,koska omat työntekijä ja henkilökunta varsti omaisuuteni.
Vanhimmisto sanoi, ei ota mitään kantaa tai vastuuta asiasta.
Maksaako yhteisö minkälaista veroa, ja miten kotroloidaan lukuiste lähtystyöntekijöiden tilit ja tulot sekä runsaat varainsiirrot???
Vero Lautakunta olisi oikea instanssi selvittämään koko yhteisön tilit Valtakunnallisesti.
Raamatusta otetaan aina se sopivin paikka, millä ihminen ajetaan avioeroihin tai taloudellisiin uhrauksiin, ja kostetaan, jos ei Vapaakirkon tahto toteudu!
Varkaat eikä väärintekijät peri taivasten valtakuntaa. sanoo Herra!
Korvausvaatimus minimissään oikeudessa n. 3000e,
Näistä Raamattu varoittaa Lopun ajan merkkeinä.
Pimeys tekeytyy valkeudeksi.
Vapaakirkkoon kuuluvaqlta evätään mm. kummi oikeus, Seurakunta toimmi kuulemma kummina.
Majuri Vaismaan silmälasit katosi naulakosta, josta nostettiin kova haloo.
Toisaalta. Itse varastivat omaisuuttani n.3000e arvosta.
Asiaa ei ole käytännössä heille olemassakaan.
Kyllä Herra hoitaa, Niikuin itse sanotte: Te Herran omat.- Murmu.
Sitä saa mitä tilaa paitsi ei aina. Ole varovainen niden soluttajien kanssa, joudut vielä liriin niiden kanssa.
- wygrts
Kyllä on.Erään pienen kansakoulun opettajatar kuului ääriuskonnollisiin ryhmiin.Hänen asenteensa huonosti pärjääviä oppilaita kohtaan oli julma ja demooninen.Jälkeenpäin puhuttuani esimerkiksi senajan lehtolasten kanssa,niin hekin totesivat tämän opettajan olleen julman ja ahdistusta aikaan saavan.Hän luokitteli jo lapsena kadotuksen lapsiksi kaikki huonosti koulussa pärjäävät.Joten oli ihan sama miten käyttäytyi, kun kadotuksen leima oli jo otsaan laitettu.Tämä leima kulki sitten opettajalta opettajalle ja oppilailta myös heidän koteihinsa, eli heidän vanhemmilleen.Ahdistus oli joskus suuri, kun alta kymmenen vanhana ei aina voinut ymmärtää, mistä moinen aikuisten käytös johtui.Se juudas iskariotin leima on pysynyt sieltä asti eikä näytä hellittävän ollenkaan.Eipä ole ihme, jos näistä syyttä pilkatuksi tulleista tuli alkoholisteja ja rikollisia.Myös tämä opettaja nautti suuresti Lahden vapaakirkon tilossa jos joku hänen demonisoima vanha oppilas joutui uudestaan hänen narsistisen vihansa ulottuville.Tyylinä oli pilkata saatanaksi tai perkeleeksi aivan toisten kuullen. Tämä kaikki tapahtui 1950 luvulla Lahden kaupungissa pienessä kansakoulussa laita kaupungilla.
- ilevemuuh
Tietysti on.Vapaakirkkohan Lahdessa on vallan juoruujien seurapiiri.Jeesus unohtuu ja tilalle on tullut ihmis palvonta.Joku laulava ja kitaralla komppaava uskovaisuuden irvikuva vakoilee ihmisiä ja valehtelee heidän niskaan kaikenlaisia valheita.Ette uskoisi ellette pääse niinsanottuun sisärenkaaseen kokemaan ja näkemään mitä on olla kuorottomassa seurakunnassa jossa on aivan kamala rokkipändi soittelemassa tai hälyääniä laskemassa hartaaseen Jumalan mieleen knuutt.Ihmiset nostetaan jalustalle ja palkitaan .Vaaditaan eduskuntavaaleissa äänestämään lahkon edustajaa lopos.Kuorokin varmaan repesi muihin seurakuntiin, kun kuoroa yritti johtaa kunnan virkamies suurilla luuloilla.Jeesus on vapaakirkon henkilöiltä hukassa tilalla on ihmiskyttääminen ja valtataistelu Lahden vapaakirkon herruudesta lopo ranta h.Pastori on imelämielinen pelle joka laittaa seurakuntalaiset tekemään likasen työn niinkuin aikoinaan el cabon valloissa.Vanha nainen koittaa pelotella seurakuntaa maailman lopulla, että se voi olla jo huomenna nimittäin se maailman loppu.Kuulin myös erään syyttömän ja viattoman henkilön niskaan laverrellut juorut ja mahtava ihmisten silmissä elävä raun rantahak pilkkasi raamatun vastaisesti tätä syytöntä henkilöä.Tuli mieleen Jeesuksen pilkkajaiset pontius pilatuksen aikana.Varokaa vaarallista rantahakal joka uhkaa ihmisiä myös muutenkin, taitaa olla narsisti sadisti perusluonnoltaan . Hänen vaimonsa ei näytä mitenkään voivan hyvin, vaan on sadistin alistama ja käytösmääräämä. Tämä tälläkertaa sairaista uskonmielisistä Lahden vapaaseurakuntalaisista.Silmänpalvojia ja valehtelijoita koko varastava sakki.
- totuus vai valhe
On, eikä niinkään hyviä kokemuksia .Toisaaltaan ei kannata puhua pahaa toisista, vaan pyrkiä näkemään heidätkin vain heikkoina Jumalaan uskovina ihmisinä. Jos ei ole hyvää puhuttavaa niin ei kannata aikaa uhrata juoruihin tai pahan puhumiseen. Kysykää juorun kohteelta totuus ja uskokaa siihen, älkääkä uskoko saatanan panettekuihin. Juorujen ja valheiden vapaakirkko.
- katastrohvi
Vapaa kirkoissa, aasit puhuu aaseille! Suuri valehtelija rane valehteli jo kolmekymmentä vuotta sitten erään henkilön elämään niin pahoja juoruja, Jeesuksen nimissä.Hyvinä säestäjinä ape ja aili.Merkillinen vapaiden suuntien sanonta SINULLA ON SUURI TEHTÄVÄ.On sanottava ettei mitään maailmanloppua uskonnollisesti tule milloinkaan.Sitä en kiellä, etteikö sitä odottaa saisi. Se vaan on miljoonien vuosien päässä, se täydellinen loppu.
- iskeetna
Jeesus tulee oletko valmis, on vähän samanlainen juttu. Odottaa saa, mutta ketään ei tule pilvissä milloinkaan. Tämä maa on niinkuin avaruusalus, jota ei tulla tankkaamaan ikinä.Enerkia kun loppuu, niin loppu on siinä, uskot tai et.Aurinko on hyvä vertaus helvetistä.
- Tuhkuri
Vai semmoista touhua lahdessa vapaakirkossa,käykääpäs vilkaisemassa kouvolan puolella niin jää siinä lahtikin hopealle.
- keltalehti
Kaikesta huolimatta siunattua syksyä 2011. Valoa pimeyteen raamatun lausein.
- marke1968
Itsellä kokemuksia sekä Vapaakirkosta että Helluntaiseurakunnasta. Ihan yhtä ahdasmielistä meininkiä molemmissa paikoissa. Mitään erilaisuutta ei hyväksytty. Mutta ilmainen vapaaehtoistyövoima kyllä kelpasi. Vanhempani toimivat pitkään vapaaehtoistyöntekijöinä päihdeongelmaisten päiväkeskuksessa. Jakoivat ja tekivät ruokaa niille. Isä kävi kerjäämässä kaupoista ilmaista ruokaa. Sitten kun menivät niin huonoon kuntoon etteivät enää jaksaneet niin sitten alettiin halveksia eikä ollut enää mitään arvoa.
Itse tunsin oloni hyvinkin ulkopuoliseksi niissä kokouksissa ja leireillä. Joitain kavereita kyllä sain leireiltä, mutta muuten se meno oli outoa. - pakkanenko
Outoahan se valheen maailmassa on?
- V. Nurminen
Paljastan, että vapaakirkko on ulottanut lonkeronsa jo kaikille yhteiskunnan osa-alueille. Vapislaisia on soluttautunut vähän joka paikkaan. Ainakin sähköyhtiöissä, tilitoimistoissa, kaupan palveluksessa ja teollisuudessa on vapaakirkkolaisia.
Moni maanviljelijä kuuluu vapaakirkkoon. Kannattaa olla tarkkana, mistä hankkii ruokansa. Jos suinkin mahdollista, hanki elintarvikkeesi suoraan tuottajalta, jonka tunnet 100-prosenttisesti. Näin voit varmistua, että ruokasi ei ole vapaakirkon toimijoilta.
Olen kuullut, että vapaakirkkolaiset ovat soluttautuneet myös kouluihin sekä opettajiksi että oppilaiksi. Näin he aivopesevät nuorisomme. Tämä on vakava ongelma.
Myös yhteiskunnan korkeimmalla taholla lienee vapaakirkkolaisia, vaikka siellä he luonnollisesti toimivat salassa. Pian on presidentinvaalit, saa nähdä, onko tuleva presidenttimme vapaakirkosta. Kai tiedät, ketä äänestät?
Vapaakirkkolaiset ovat soluttautuneet myös erilaisiin harrastuksiin. Tiedän monen heistä harrastavan mm. liikuntaa, moottoripyöräilyä, kalastusta ja metsästystä, elokuvia, jopa näytelmäkerhoissa olen heitä tavannut. Varmin tapa välttyä vapaakirkollisista harrastusten parissaon, että emme itse harrasta mitään.
Kuten huomaatte, vapaakirkollisuus on todellinen joka paikkaan levittäytynyt liike, josta emme taida päästä eroon mitenkään. - sargofaki
Eroon pääsee vain maailman lopussa, miljoonien vuosien kuluttua?
- Näky
Olen sanonut ennen,ja sanon myös nyt.Erotkaa maallistuneista seurakunnista.Jumala tulee vielä voimallisesti käyttämään uudestisyntyneitä pyhityselämässä olevia aitoja kristittyjä kunhan heidätkin on tulessa puhdistettu ja koeteltu.He tulevat olemaan Kristuksen sotilaina,ja väitän,ettei yksikään heistä silloin kuuluu yhteenkään seurakuntaan jäsenenä,he kuuluvat vain Jeesukselle Kristukselle,ja tekevät sen minkä Pyhältä Hengeltä käskyksi saavat.Auta armias sitä valhesisarta tai veljeä joka silloin astuu yhdenkään näiden tielle.
- hessu
Sitäkö tämä on kun Jeesus minua niin voimallisesti vie eteenpäin eikä anna kenenkää ihmisen tulla väliimme.Olen yrittänyt sisälle eri seurakuntiin mutta aina vain koen järkyttävää välinpitämättömyyttä.Niillä on omat juttunsa, enkä minä omituisena niihin mahdu.
- Näky
hessu kirjoitti:
Sitäkö tämä on kun Jeesus minua niin voimallisesti vie eteenpäin eikä anna kenenkää ihmisen tulla väliimme.Olen yrittänyt sisälle eri seurakuntiin mutta aina vain koen järkyttävää välinpitämättömyyttä.Niillä on omat juttunsa, enkä minä omituisena niihin mahdu.
Sitäpä se varmaankin on.On hyvä kun olet Herran käytössä,älä anna minkään seurakuntien tapauskovien olla esteenä kun kuljet voimassa,eivätkä he voisikaan estellä sillä Jumala on voimakkaampi kuin luopiokirkot.
- hessu 1
hessu kirjoitti:
eipä tuo hessu ole se hessu.
- lähellä ?
hessu kirjoitti:
" Hessu " Istu pelkällä tuolilla äläkä hamua mitään tehtäviä ja jos tarjotaan jotain tehtäväksi niin tee. Älä tuppaannu niiden reviirille ne on tarkkoja siitä kuka saa olla lähellä "Herraa "
- ulkosuomalainen1
hessu kirjoitti:
Hessu, et ole ainut.
Mene vaan eteenpäin Jeeesuksen kanssa.
Vaikka minulle ei ole mitään henkisesti tapahtunut Vapaa tai Helluntaikirkossa. Tiedän kuitenkin hyvin läheltä järkyttäviä tapausia.
- Apua saanut
Hyviä kokemuksia on jo pidemmältä ajalta. En vaihtaisi seurakuntaa. On toki monia muitakin hyviä kristillisiä seurakuntia mutta voin lämpimästi suositella vapaakirkkoa! Kannattaa tulla tutustumaan!
- Ikävät muistot
Minulla on ikävät muistot kymmenes kesä taakse päin kun selvisi, että Lahden Vapaa seurakunnan uskova mies henkilö himoitsee minun vaimoani. Kaveri oli silloin aktiivisesti mukana srk.n toiminnassa ja soitteli peräti pianoa Jumalan palveluksessa. No Petri sai syksymmällä säilyttää henki kultansa, vaikka läheltä piti. Se siitä minun ihanista kokemuksista. En suosittele.
- kovin ikävät
Ikävät muistot kirjoitti:
Minulla on ikävät muistot kymmenes kesä taakse päin kun selvisi, että Lahden Vapaa seurakunnan uskova mies henkilö himoitsee minun vaimoani. Kaveri oli silloin aktiivisesti mukana srk.n toiminnassa ja soitteli peräti pianoa Jumalan palveluksessa. No Petri sai syksymmällä säilyttää henki kultansa, vaikka läheltä piti. Se siitä minun ihanista kokemuksista. En suosittele.
juu tuttua on.. Vapiksen naimisissa oleva miespastori iski silmänsä vaimooni. Lukuisten ehdottelujen, ruumiinosien tuijottamisen ja lirkuttelun päätteeksi päätimme lähteä.
Taitaa olla ihan opettajana niiden oppilaitoksessakin tuo mies.
Pitäkää vaimoistanne kiinni kun vapiksen pastori lähestyy teitä. - juulia7
kovin ikävät kirjoitti:
juu tuttua on.. Vapiksen naimisissa oleva miespastori iski silmänsä vaimooni. Lukuisten ehdottelujen, ruumiinosien tuijottamisen ja lirkuttelun päätteeksi päätimme lähteä.
Taitaa olla ihan opettajana niiden oppilaitoksessakin tuo mies.
Pitäkää vaimoistanne kiinni kun vapiksen pastori lähestyy teitä.mitä......missä tapahtuuu
- !!!!!!!!!!!!!
????????????????????!
- entinen67
mä haluun tietää et aloittavatko he jonkin sortin kyttäämisen kun lähtee näistä pois??olen huomannut että muutama vapislainen on muuttanuyt minua lähelle ja aina joku seuraa....miten sen saa loppumaan en jaksa kyttäämistä enää
- Näkökulmaa1
Erottuani vapaakirkosta,tulivat vihaisesti tuijottelemaan siihen viereeni,mitään eivät puhuneet.
Asia vähän huvitti,mutta päätin tehdä siitä lopun.
He eivät nykyään jos kadulla vastaan tulevat uskalla edes katsoa minuun päin,ainakaan mulkoillen.
Pitäkää aina puolenne,sillä jos sallitte teihin kohdistuvan väkivallan,oli se ruumiillista,tai henkistä he eivät lopeta väkivaltaa,jos alistutte siihen.
Kannattaa tehdä voimakasta vastarintaa pahuutta kohtaan,suosittelen ainakin.
Toinen vaihtoehto on,että käännätte touisen posken,ja teette sitten niin alistettuna lopun ikäänne,ei aivan Jeesuksen oman elämänsä esimerkin mukaista.
Jeesus sanoi tekopyhille suorat sanat,antoipa selkäsaunankin temppelialuueella markkinamiehille.
En nyt kuitenkaan kehoita lyömään,muutoin kuin itsepuolustuksena. - Anonyymi
Teet kuten minäkin.Jos aloittavat ahdistelun,ja kyttäämisen ym kiusaamisen,mene ja vedä turpiin.Minulle se auttoi,eikä ole edes kaduilla mulkoillut kukaan luopiokirkon jäsen.
- Anonyymi
Tee kuten alempana neuvottiin.Vedä turpiin.
No ei kyllä kuulu minkäänlainen kyttääminen sen paremmin kuin karttaminenkaan vapislaiseen toimintakulttuuriin. Yksittäisten ihmisten kotkotuksistahan ei voi koskaan tietää.
- Muri25
Ei ole kokemusta, mutta onhan se nyt jo täysin selvää, että satujen varassa eläminen ei ole ihmisarvoista elämää.
- Paetkaaniistä
Minulla on huonoja kokemuksia kouvolan ahdinkadun vapaakirkosta,vuosilta 90 luvun lopulta -2004
Valehtelevat ja juoruavat,aina oli joku jonkun kohteena,eikä aikeet olleet hyviä.
Tuo seurakunta on mahdollisesti koko suomen pahin. - Anonyymi
Kokemuksia Kouvolan Vapaaseurakunnasta.
Homma ei toimi niinkun pitäisi. Eli Pyhän Hengen johdatuksessa.
Takahuoneessa tehdään seurakunnan palkkalistoilla aivan muiden yhdistysten bisneksiä. Parannusta synneistä ei saarnata.
Profetian henkeä ei sallita, vaikka seurakunta on hukassa.
Koronan pelko on ylittänyt Herran pelon.
Kasteelle menoakin saa uskova odottaa kuukausia, vaikka on uskonsa jo teioilla näyttänyt toteen.
Evankeliointia ei tueta millään tapaa.
Aina kun on kyse rahasta, puhujaa kuullaan, muutoin naureskellaan jopa Jumalaa pilkkaaville vitseille.
Korruptio rehottaa. Vuosikokous ei mene lain mukaan, jos haluat tutkia papereita niin sinulle näytetään vain osa, niin että pastori on vieressä tarkkaamassa. Aletaan tarjota lahjuksia että hiljentyisit autoa, yms. Jos tarjoat apuasi johonkin joka ei liity rahantekoon, esim. opetuksiin ja saarnoihin, tai haluat järjestää nuorille iltoja raamatunlukuun, jne, tukea ei tule, mitään ei järjestetä. Ei vaikka kustannuksia ei syntyisi.
Seurakunnan piikkiin saat kyllä ruuat lähipitseriasta tai thaimaalaisesta ravintolasta, vaikka kaappi olisi täynnä riisiä ja tonnikalaa ja hernekeittoa.
Opetuslapseuskurssikin keskeytyy kesken kurssia, ihan ilman syytä.
Minua ei kasteen jälkeenkään edes kirjoitettu seurakuntaan kirjoille, mikä nyt näin jälkikäteen on hyvä asia.
Ainoa mitä voin suositella on rukousillat joissa rukoillaan ja kuunnellaan mitä Herra haluaa sanoa seurakunnalle, mutta varmaan löytyy parempi seurakunta tähänkin hommaan, ja tuskimpa enää edes järjestävät tuollaisia iltoja koronan pelossa.
Etsikää itse uskovat ystävät, joissakin seurakunnissa niitä saattaa jopa olla. Luottakaa yksin Herraan sillä Häneen yksi voi luotta..
Älkää antako näitten satanistiseurakuntien polkea uskollisuuttanne Kaikkivaltiaalle! Paavalismi ja Armon Aika on valetta, joka eksyttää synnin tielle!
Pyhä Hengen viitoittamaa Kristus tie, on käytävä loppuun asti, ja yksin ylitämme kuoleman virran, Jumalan kanssa!
Jeesus näytti meille tien! Hän on tie, totuus ja elämä! Vain Hänen elämänsä, ja kuolemansa kautta pelastumme!
Etsikää käsiinne kaikki kirjoitukset, siellä on suuria viisauksia. Ei riitä pelkästään 66 raamatun kirjaa jos tahtoo kaiken oppia.
Ja avainsana on tuo YHTEYS JUMALAAN. Hän voi meille kaiken kertoa, jos vain jaksamme kuunnella.. - Anonyymi
Olen kuulunut vapaakirkkoon syntymästäni asti. On käyty pyhäkoulut, kerhot, nuortenpiirit. Ystäväpiiriini kuuluu paljon nuolta ajoilta ystäviä. Joiden kanssa joskus nykyäänkin vietämme vapaa-aikaa juopotellen, mökkeillen, kalastellen, keskustellen kaikesta maan ja taivaan välistä. Eli erittäin elämää rikastuttavia suhteita tuli luotua vapaakirkon piirissä.
- Anonyymi
Seurakuntia riidellen erilleen perusten uuden elämän,joten monet erkaantuvat etsien pikkaa,kun ei ole yhteyksiä j monet jääneet pois tai hoitoon joutuneet voipi olla kuolleetkin.
- Anonyymi
Kirkossa vaikuttaa voimakkaasti salmensaaren suku. Omiaan suosivat ja mm Helsingissä ihan kaksin kappalein palkkalistoilla. Eikä tämä ole vain Helsingin ongelma.
Kovin ovat hurskaita, mutta mm yrityksiin päässeet koulutut kaverit kyllä osaavat sielläkin alistaa mm naisia ja toimia täysin epäeettisesti… vaikea uskoa kun esittävät niin hurskaita! No sydäri ei ehkä vie ensimmäisellä kerralla. Ehkä Herra vielä rankaisee.
Lisäksi ovat lapsellisen sinisilmäisiä mm ns pakolaisten suhteen ja vaativat näille uskonoikeutta, mutta kritisoivat oman kirkon sisällä asioista toista mieltä olevia ja painostus on lievä sana toiminnalle. En suosittele.- AnonyymiUUSI
Aivan totta tämä, että vapaakirkossa vaikuttavat voimakkaasti tietyt suvut, jotka kuuluneet kirkkoon monien sukupolvien ajan. Oman kokemukseni mukaan vapaakirkossa arvostetaan ennen kaikkea rahaa ja korkeaa yhteiskunnallista asemaa. Ne, joilla on kumpaakin, ovat kirkon kastijärjestyksessä arvostetuimmassa asemassa. Vapaakirkossa on kirkkaasti selkeä kastijako. Köyhien, työttömien ja mielenterveyskuntoutujien arvo on roskakorin tasolla. Se, mitä puhutaan saarnapöntöstä, on aivan eri kuin mitä tapahtuu seurakunnassa käytännössä. Kuuluin vapaakirkkoon reilut 30 vuotta ennen kuin erosin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854638- 1643562
- 533149
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1981977- 321809
- 461793
- 251769
- 571704
- 181611
- 191607