Kokonaispalkkapotin vs. pääomatulojen kehitys?

EnLaitaNimimerkkiä

Koitin hakea, mutta en löytänyt - käppyrä missä näkyisi viimevuosien aikana maksettu palkkasumman (kaikki palkat yhteensä) kehitys, saa siinä olla myös pääomatulojen kehitys myös.

Luulen että kokonaispalkkasumman kuvaaja laskee ja pääomatulojen osuus kasvaa. Sinänsä huolestuttava koska duunari elää palkalla ja maksaa suurimmat verot, rikkaat nostaa osingot ja hoitelee holdingyhtiöillä ja verosopimuksilla verot minimiin.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanaaTyhmyyttä

      Kannattas varmaan katsoa millainen määrä pääomaa on sitoutuneena, että tämä pääomatulo saadaan.

      Mitä suomen teollisuudelle kävisi jos tämä pääoma päättäisi lähteä suomesta, johtuen kohtuuttomista veroista??

    • EnLaitaNimimerkkiä

      "Mitä suomen teollisuudelle kävisi jos tämä pääoma päättäisi lähteä suomesta, johtuen kohtuuttomista veroista??"

      Tämä maahan on isojen firmojen paratiisi:
      - Hyvä infra
      - Koulutettu osaava työväestö jota saa lähes ilmatteeksi pätkätöihin tai ilmatteeksi "työhön oppimaan"
      - verot voi kiertää holdingyhtilölläj ja konserni virityksillä, vai väitätkö että isot firmat maksavat veronsa täysimääräisesti suomeen? Jopa valtion yhtiöt käyttävät veroparatiiseja.
      - Isot firmat saavat yhteensä miljardien yritystuet, vaikka niille ei olisi edes tarvetta.
      - Ehkä kaikkien aikojen paras busines idea on Oy Yleisradio Ab, asiakkaat maksavat tuotokset verona, eikä jaloillaan voi äänestää - paitsi muuttamalla toiseen maahan.

      Miljoonamiehet on myös ihan oma kategoria verojen maksussa. "Verosuunnittelu" on ihan normaalia ja hyväksyttävää toimintaa - pääministerin mukaan. Sipilä on säätiöittänyt ja jemmannut miljoonansa verottajalta, sijoituskuoriin.. Säätiövirityksellä miljoonaomaisuus periytyy lapsille, ilman että verottaja pääsee vaatimaan omaansa.

      Verottajan pitäisi saada omansa, myös miljonääreiltä - kaikilta kerättävillä veroilla pidetään yhteiskuntaa pystyssä. Paitsi jos verovaroin rakennettu infra myydään sijoittajille, niin sitten on ehkä syytä muuttaa Portugaliin..

    • aeadaedede

      Jos Suomi on kerta firmojen paratiisi niin tännehän sitten suorastaan tungeksii uusia firmoja ulkomailta, maassamme on täystyöllisyys ja taloutemme rajussa kasvussa.

      Jutut alkaa olla kuin Venezuelasta. Ei ole kauaa kuinka Yle hehkutti kuinka edistynyt, tasa.arvoinen ja kehittynyt terveyden huolto siellä on. Well, look at Venezuela now.

      Kyllä te vasemmistolaiset olette nyt päättäneet tuhota tämän maan lopullisesti. Kannattaisi vaan miettiä että mistä sosiaalituet kun rahat on loppu ja työntekokaan ei onnistu kun ei ole sitä tullut koskaan opeteltua.

    • maksakaa.sitä.palkkaa

      Jossain oli käppyrä missä todistettiin että länsimaissa, myös Suomessa palkansaajan ostovoima on polkenut paikallaan jo vuodesta 1988 asti. Kyllä on onnistuttu viilaamaan palkansaajia linssiin niin surkeilla palkankorotuksilla että niistä ei ole ollut mitään hyötyä. Ne palkat pitäisi korottaa samoilla prosenteilla kuin kansanedustajatkin aina korottaa itse omaa palkkaansa tyyliin 25% kerralla.

      Mikä siinä on että sitä palkkaa ei voi työstä maksaa? Luuletteko työnantajat että työntekijät huvikseen tekee niitä töitä?

    • Ulkomailta_rahaa

      Jos ne osingot tulevat liiketoiminnasta ulkomailla, niin mikäs sen parempi Suomen kannalta. Ulkomaanpelle ostaa ja maksaa, suomalainen kerää voitot. Muistaakseni esim. Kone-yhtymän liikevaihdosta 96 % tulee ulkomailta.

    • KrPennonen

      Jos kysymyksesi kattaa myös piensijoittajan panostukset osakkeisiin ja rahastoihin ja vielä siten, että tuloksi lasketaan osingot ja osakkeiden / rahasto-osuuksien realisoinnit niin omalla kohdallani pääomatulojen muodossa saamani hyöty on 2008:n jälkeen ollut erittäin paljon suurempi kuin eläkkeeni nousut.
      Kertalukua on likimain mahdon laskea.
      Suurimmat hyödyt ovat tulleet realisoinneista joille on ollut valmiina käyttökohde.
      Verothan niistä ovat menneet.

      • skfjdslfjskfkslkdsl

        Jälkeenpäin on tietysti helppo katsoa käyriä ja todeta että silloin 2008-9 kun kurssit olivat tippuneet roimasti 2007 tasosta, olisi kannattanut ostaa osakkeita ja rahasto-osuuksia mutta itseltä ei ole se ajoitus onnistunut koskaan.
        Kahdeksan firman osakkeita omistan yhteensä n. 1500 euron edestä jolla olen kokeillut tätä hommaa, vain kolme on plussalla ja kokonaisuutena tappiolla näyttää olevan ja pysyvän. Olen kokeillut taktikoida sitenkin että jos ensimmäisen oston jälkeen arvo putoaa, olen ostanut sitten alemmalla hinnalla enemmän osakkeita siinä toivossa että käyrä nousisi ja suurempi määrä halvempia osakkeita toisi nopeammin plussan puolelle mutta siinä onkin käynyt niin että arvo onkin pudonnut lisää ja olen entistäkin syvemmällä tappion suossa...

        Minä en selvästikään osaa tätä osakesijoitushommaa, en voi siis riskeerata kovalla työllä hankkimiani rahoja tämän enempää. Lisävahinkoa tuo se että pankkitileille ei makseta nykyään mitään korkoa joten en tiedä kauanko enää pystyn pärjäilemään tällaisessa yhteiskunnassa jossa joka perkeleen asia näyttää menevän minulle vahingollisesti, näyttää siltä että häviän aina teenpä tai olempa tekemättä ihan mitä tahansa...


      • Toimi_toisinpäin
        skfjdslfjskfkslkdsl kirjoitti:

        Jälkeenpäin on tietysti helppo katsoa käyriä ja todeta että silloin 2008-9 kun kurssit olivat tippuneet roimasti 2007 tasosta, olisi kannattanut ostaa osakkeita ja rahasto-osuuksia mutta itseltä ei ole se ajoitus onnistunut koskaan.
        Kahdeksan firman osakkeita omistan yhteensä n. 1500 euron edestä jolla olen kokeillut tätä hommaa, vain kolme on plussalla ja kokonaisuutena tappiolla näyttää olevan ja pysyvän. Olen kokeillut taktikoida sitenkin että jos ensimmäisen oston jälkeen arvo putoaa, olen ostanut sitten alemmalla hinnalla enemmän osakkeita siinä toivossa että käyrä nousisi ja suurempi määrä halvempia osakkeita toisi nopeammin plussan puolelle mutta siinä onkin käynyt niin että arvo onkin pudonnut lisää ja olen entistäkin syvemmällä tappion suossa...

        Minä en selvästikään osaa tätä osakesijoitushommaa, en voi siis riskeerata kovalla työllä hankkimiani rahoja tämän enempää. Lisävahinkoa tuo se että pankkitileille ei makseta nykyään mitään korkoa joten en tiedä kauanko enää pystyn pärjäilemään tällaisessa yhteiskunnassa jossa joka perkeleen asia näyttää menevän minulle vahingollisesti, näyttää siltä että häviän aina teenpä tai olempa tekemättä ihan mitä tahansa...

        Ehkäpä olet toiminut juuri väärinpäin. Tappion tunnustaminen ja rajoittaminen on osakesijoittamisessa menestyksen alku. Virhesijoituksia tulee toisinaan, mutta niitä ei korjata laittamalla huonoon yhtiöön lisää rahaa. Vanha sanontahan on: "Cut your losses, let your profits run."

        Minä olenkin yleensä ostanut lisää niitä osakkeita, jotka ovat lähteneet nousuun, tietysti edellyttäen että nousulla on pohjaa yhtiön kehityksessäkin. Tulokset kymmenen viime vuoden ajalta ovat olleet erinomaiset. Valtiokin on sen huomannut ja kiristää melkein joka vuosi pääomaverotusta.


      • skfjdslfjskfkslkdsl

        Ei mulla ole tietoa mikä on loppujen lopuksi hyvä yhtiö tai huono yhtiö. Ne 8 osaketta on tunnettuja Suomalaisia isoja yhtiöitä jotka kaikki ovat olleet ns. hyvien osingonmaksajien joukossa. Olen lukenut noita kauppalehden, Nordnetin, jne. arvioita ja mulla ei sen parempaa tietoa varmasti ole. Suurempana ongelmana pidän sitä ajoituksen onnistumista sekä sitä että kun ei tule ostettua osakkeita kuin muutaman kerran vuodessa, merkintäpalkkiot kohoavat korkeiksi ja sitten pitäisi vieläkin suuremmalla syyllä onnistua se osto mahdollisimman alhaisen kurssin hetkeen.
        Kurssikäyrät heiluu niin paljon että en kyllä ihan heti osaa sanoa milloin kurssi on lähtenyt pidempään nousuun ja jos se näkyy jo niin kestääkö se eli tuliko sittenkin ostettua jo liian kalliilla.
        Mulla ei kuitenkaan vuorotyöstä johtuen ole aikaa määrättömästi seurailla ja analysoida noita kursseja.
        Pidän siis noilla perusteilla pahana ja vaarallisena sitä että tavallisia ihmisiä yritetään harhauttaa sijoittamaan rahansa pörssiin ja syyllistämään siitä että "makuuttavat" rahojaan pankkitileillä. Tavallinen ihminen todennäköisimmin vain häviää rahansa taivaan tuuliin pörssissä sen sijaan että hyötyisi mitään.
        Kovalla työllä hankittuja rahoja ei kyllä ole varaa riskeerata, niiden takaisin hankkiminen on liian vaikeaa ja hidasta.


      • Vakuusvaje
        skfjdslfjskfkslkdsl kirjoitti:

        Ei mulla ole tietoa mikä on loppujen lopuksi hyvä yhtiö tai huono yhtiö. Ne 8 osaketta on tunnettuja Suomalaisia isoja yhtiöitä jotka kaikki ovat olleet ns. hyvien osingonmaksajien joukossa. Olen lukenut noita kauppalehden, Nordnetin, jne. arvioita ja mulla ei sen parempaa tietoa varmasti ole. Suurempana ongelmana pidän sitä ajoituksen onnistumista sekä sitä että kun ei tule ostettua osakkeita kuin muutaman kerran vuodessa, merkintäpalkkiot kohoavat korkeiksi ja sitten pitäisi vieläkin suuremmalla syyllä onnistua se osto mahdollisimman alhaisen kurssin hetkeen.
        Kurssikäyrät heiluu niin paljon että en kyllä ihan heti osaa sanoa milloin kurssi on lähtenyt pidempään nousuun ja jos se näkyy jo niin kestääkö se eli tuliko sittenkin ostettua jo liian kalliilla.
        Mulla ei kuitenkaan vuorotyöstä johtuen ole aikaa määrättömästi seurailla ja analysoida noita kursseja.
        Pidän siis noilla perusteilla pahana ja vaarallisena sitä että tavallisia ihmisiä yritetään harhauttaa sijoittamaan rahansa pörssiin ja syyllistämään siitä että "makuuttavat" rahojaan pankkitileillä. Tavallinen ihminen todennäköisimmin vain häviää rahansa taivaan tuuliin pörssissä sen sijaan että hyötyisi mitään.
        Kovalla työllä hankittuja rahoja ei kyllä ole varaa riskeerata, niiden takaisin hankkiminen on liian vaikeaa ja hidasta.

        Minä omistan kuutta suomalaista isoa yhtiötä enkä ole oikeastaan yhteenkään vakavasti tyytymätön. Niistä tulee sitä tasaista tuottoa, jota noilta firmoilta olen odottanutkin. Pelipaperit ovat erikseen.

        Jos yhtiöt ovat vakaita ja hyviä osingonmaksajia, niistä on turha odottaakaan mitään pikavoittoja, mutta tuollaiset ominaisuudet pitävät kurssia yllä huonoinakin aikoina. Ja osinkojahan tulee kevättalvella. Osta lisää, niin seuraavana keväänä tulee enemmän. Kurssien seuraileminen ei ole lopultakaan niin tärkeää.

        Äläkä helvetissä lopeta sijoittamista muutaman epäonnistumisen takia. Se vasta kalliiksi tulee.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe