Mielenterveyspotilaalla lemmikki

jfhjdtjdtjdtjdth

Lemmikki voi tuoda lohtua ja iloa, mutta lemmikki ei ole vain ihmistä varten, vaan ihmisen täytyy olla myös lemmikkiään varten.

Youtubettaja Krista Muhonen, joka on tunnettu äärimmäisistä mielenterveysongelmistaan, itkee videollaan https://www.youtube.com/watch?v=txxCTVshjOE kun äitinsä ei ole hankkinut hänelle mopsia ja sen vuoksi hän oli uhannut viiltelevänsä itseään ja jopa tappavansa itsensä.

Mopsi on suloinen koira, mutta myös rotu joka vaatii erityistä hoitoa moniin muihin koirarotuihin verrattuna. Mopsin silmät ovat ulkonevat jolloin ne saavat helposti osumia pusikoista ym. ja nenävekki vaatii päivittäisen putsaamisen liinalla, ettei sinne kerry tulehduksia aiheuttavaa likaa. Myös luppakorvat aiheuttavat tunnetusti kaikilla koiraroduilla ongelmia. Jos Krista hankkisi tuon koiran, olisin todella huolissani koiran hyvinvoinnista. Ensinnäkin koiran uhmakas ja erityisen säännöllistä rytmiä vaativa pentuvaihe on rankka kenelle tahansa omistajalle. Vakavasti masentunut henkilö ei jaksa tehdä kunnon kävelylenkkejä kovassa pakkasessa tai räntäsateessa. Hän ei tule selviämään kynsien leikkaamisesta eikä mahdollisista silmätippojen laittamisista koiralleen. Jos lemmikillä ilmenee terveysongelmaa tai käytösongelmia, mielenterveyshenkilö ei kestä sitä. Lisäksi kun lemmikki aikanaan kuolee, se on masennusta sairastavalle aivan liian kova pala.

Mielenterveyshäiriöisille sopivat ainoastaan helppohoitoiset lemmikit. Koirat eivät ole helppohoitoisia sillä ne vaativat koulutusta ja säännöllistä rytmiä. Kristalle ja muille mieleltään epätasapainoisille suosittelisin enemmän esimerkiksi akvaariokaloja tai kissaa. Jos koiran tai muun erityistä huolenpitoa vaativan lemmikin aikoo hankkia, tulisi ensin hoitaa itsensä 100-prosenttisesti kuntoon. Jos et pärjää itsesi kanssa etkä osaa huolehtia omasta elämästäsi, et voi mitenkään selviytyä kun hoidettavanasi on vielä joku toinenkin. Yksi vaihtoehto olisi myös alkaa vain hoitamaan muiden koiria (esim. naapureilta voi kysyä, voisiko lenkittää heidän koriiaan jne) jolloin todella saisi tuntumaa siihen, mitä se koiran hoitaminen on.

36

3832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyi.häpeä.kiusaaja

      Mitäs sinä oikeastaan edes tiedät masennuksesta tai mistään muusta mielenterveysongelmasta?

      Itse olen psykiatrinen sairaanhoitaja, ja voin sinulle tietämättömälle vannoa ja vakuuttaa, että nimenomaan koira on monille juuri se syy, miksi noustaan aamulla ja ollaan ihmisten ilmoilla jne. Depressio ei tarkoita sitä, etteikö koirastaan pitäisi vähintään yhtä hyvää huolta kuin kaikki muutkin.

      Ole siis hyvä ja lopeta masentuneiden tai muulla tavoin mielenterveysongelmien kanssa painivien mollaaminen ja syyttely heidän kyvyttömyydestä. Masennus ei ole rutto. Itseasiassa monet masennuksen kanssa elävät ovat huomattavasti tiedostavampia ja inhimillisempiä kuin kaltaisesi tietämättömät.

      Senkin voin kertoa, että toisen mollaaminen oikein nimellä tämän kaltaisella keskustelupalstalla kertoo paljon juuri sinusta ja siitä, miten ikävä ihminen olet. Mollaaminen ei ainakaan auta yhtään kyseistä henkilöä, mutta ethän sinä auttaa haluakaan. Toivottavasti ymmärrät edes hävetä.

      • Anonyymi

        Anteeksi.

        Iltalehti


    • tulikohyvämieli

      Perseesi syvistä, haisevista syövereistäkö sinä näitä paskaväitteitäsi revit siitä, ettei masentuneet kestä koiran kuolemaa, eivät käytä lenkillä säällä kuin säällä jne.? Sinähän oikein asiantuntija olet! Ottaen tietysti huomioon, että jos olisit, niin et kokisi täällä tarpeelliseksi oksentaa paskaväitteitäsi.

      Mistä lähtien masennus on estänyt koirista huolehtimisen satavarmasti ja mistä lähtien masennus on ollut jotain mistä on ah niin kivaa pilkata ja olla NIIN tietävinään mitä sen sairastaminen on? SINÄ olet niin empatiakyvytyn kusipää, että mitään lemmikkiä et saisi pitää ja ainakin tuosta masennuksesta saisit ottaa paremmin selvää niin ei tulisi jauhettua täyttä paskaa. Hakeudu vaikka jonkun masentuneen kaveriksi, saatat yllättyä positiivisesti. Itse asiassa jokunen tutuistasi saattaa masentunut ollakin etkä tiedä siitä yhtään mitään, koska suurimmassa osassa tapauksista se ei edes näy päälle päin.

      • Anonyymi

        mä osaan runkata, äiti kertoi.


    • Taas_tätä

      Justiinsa.. Ihan vain tiedoksesi että niitä ongelmia on monenlaisia ja vaikka jollekin ei lemmikki sopisi se sopii toiselle, ei pidä yleistää.
      Olen ollut vakavasti masentunut ja siihen päälle vielä työtönkin, omistan koiran. Pentu peräti tuli minulle just silloin kun kärsin pahasta masennuksesta. Ylläripylläri, koirallani ei ole käytöshäiriöitä ja on yhteiskuntakelpoinen eikä pää hajonnut pentuaikana.
      Vakavasti masentuneenakin ollessani koira pääsi pitkille lenkeille, jopa siinä räntäsateessa jossa sinun mukaasi vakavasti masentuneet eivät jaksa. Kynnet tuli leikattua, turkki hoidettua. Koira saa ja sai silloinkin laadukasta ruokaa jne.
      Lisäksi toisten mollaus nimen kera.. Ei voi kun silmiä pyöritellä.
      Ai niin, akvaariokalat ei muuten ole kovin helppoja lemmikkejä. Kissat vaativat myös kunnon hoitoa.

    • jfhjdtjdtjdtjdth

      Kun on vakava masennus ja sen lisäksi vielä muitakin mielenterveyshäiriöitä sekä päihdeongelmaa niin henkilö ei välttämättä saa pestyä edes omia hampaitaan.

      Kristaa ei ole tässä ketjussa mollattu, vaan kerrottu vain faktat. Krista on puhunut itse ongelmistaan avoimesti ja julkisesti. Kristalla ei ole mitä tahansa masennusta vaan todella vakava sellainen.

      Lemmikin lisäksi myös lapsen hoito voi olla mahdoton tehtävä vakavasti mielenhäiriöiselle ihmiselle. Monet vauvat ovat saaneet aivovaurioita kun vanhemmat ovat hermostuksissaan ravistelleet itkeviä vauvoja.

      • senkinkuvotus

        Nyt edelleenkin: mitä sinä muka mielenterveysongelmista tiedät? Onko itselläsi/äidilläsi/serkullasi/ystävälläsi vai onko kaikki ihan täysin pelkkää mutuilua? On meinaan täysin selvää, ettet tiedä hittojakaan mielenterveysongelmista, joten kampanjointisi on yksinkertaisesti kuvottavaa. Olet sairas.

        Se on ihan se ja sama, mitä joku itsestään kertoo haluamissaan paikoissa. Tämän aloituksen teit sinä ja täysin haukkumismielessä, joten olet kerta kaikkiaan oksettava nettikiusaajan kuvotus, jolla on ilmeisesti itsellään ainakin olevinaan niin täydellinen elämä, että on varaa muita haukkua ja sorsia. Uskomattoman keskiaikaista olla sitä mieltä, että tietyltä porukalta pitäisi viedä ihmisoikeudet pois.


      • jfhjdtjdtjdtjdth
        senkinkuvotus kirjoitti:

        Nyt edelleenkin: mitä sinä muka mielenterveysongelmista tiedät? Onko itselläsi/äidilläsi/serkullasi/ystävälläsi vai onko kaikki ihan täysin pelkkää mutuilua? On meinaan täysin selvää, ettet tiedä hittojakaan mielenterveysongelmista, joten kampanjointisi on yksinkertaisesti kuvottavaa. Olet sairas.

        Se on ihan se ja sama, mitä joku itsestään kertoo haluamissaan paikoissa. Tämän aloituksen teit sinä ja täysin haukkumismielessä, joten olet kerta kaikkiaan oksettava nettikiusaajan kuvotus, jolla on ilmeisesti itsellään ainakin olevinaan niin täydellinen elämä, että on varaa muita haukkua ja sorsia. Uskomattoman keskiaikaista olla sitä mieltä, että tietyltä porukalta pitäisi viedä ihmisoikeudet pois.

        Tarkoitukseni ei ole ollut haukkua vaan olen vain huolissani siitä, miten helposti ihmiset ottavat itselleen lemmikkejä tajuamatta miten vaikeassa mielentilassa itse ovat. Eräältä henkilöltä jouduttiin ottamaan lemmikit pois juurikin mielenterveysongelmien vuoksi ja siksi halusin vain varoittaa ihmisiä että se lemmikin ottaminen ei ole pikkuasia. Kaikille lemmikit ei sovi.

        Myös allergian tai liikuntavammaisuuden takia ihminen voi joutua luopumaan joistakin haaveistaan eikä se tarkoita sitä etteikö ihmisellä olisi edelleen ihmisoikeuksia. Vaikea masennus yhdistettynä muihin mielenterveyshäiriöihin ja alkoholismiin on yksi mikä myös voi poissulkea henkilöltä tiettyjä asioita.


      • eivarmaanniin
        jfhjdtjdtjdtjdth kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ole ollut haukkua vaan olen vain huolissani siitä, miten helposti ihmiset ottavat itselleen lemmikkejä tajuamatta miten vaikeassa mielentilassa itse ovat. Eräältä henkilöltä jouduttiin ottamaan lemmikit pois juurikin mielenterveysongelmien vuoksi ja siksi halusin vain varoittaa ihmisiä että se lemmikin ottaminen ei ole pikkuasia. Kaikille lemmikit ei sovi.

        Myös allergian tai liikuntavammaisuuden takia ihminen voi joutua luopumaan joistakin haaveistaan eikä se tarkoita sitä etteikö ihmisellä olisi edelleen ihmisoikeuksia. Vaikea masennus yhdistettynä muihin mielenterveyshäiriöihin ja alkoholismiin on yksi mikä myös voi poissulkea henkilöltä tiettyjä asioita.

        Sinä sitten vissiin tiedät miten vaikeassa mielentilassa muut ovat. :'D Salli mun nauraa.

        Pidähän kuule vain huoli itsestäsi ja lopeta yhden ihmisryhmän lemmikkienpitoa vastaan kampanjointi. Eläimiä otetaan silloin tällöin ihmisiltä pois vaikka mistä syystä, joten turhaan huolehdit vaan masentuneista, joista et tiedä yhtään mitään. Lähde nyt ihan oikeasti mielummin lueskelemaan lisätietoja masennuksesta ja pidä mölyt mahassasi.


      • Djdh
        eivarmaanniin kirjoitti:

        Sinä sitten vissiin tiedät miten vaikeassa mielentilassa muut ovat. :'D Salli mun nauraa.

        Pidähän kuule vain huoli itsestäsi ja lopeta yhden ihmisryhmän lemmikkienpitoa vastaan kampanjointi. Eläimiä otetaan silloin tällöin ihmisiltä pois vaikka mistä syystä, joten turhaan huolehdit vaan masentuneista, joista et tiedä yhtään mitään. Lähde nyt ihan oikeasti mielummin lueskelemaan lisätietoja masennuksesta ja pidä mölyt mahassasi.

        No eipä ainakaan minusta vaikuta olevan kovin hyvässä mielentilassa, jos kerran uhkaa ihan itsensä tappaa jos ei lemmikkiä saa. Ymmärrän hyvin mitä aloittaja tarkoittaa, mutta uskon myös, että lemmikistä voi monelle masentuneelle olla suurta hyötyäkin. Se on kuitenkin ihan totta, että joskus se lemmikin hankkiminen voi osoittautua aivan toisenlaiseksi mitä on odottanut. Ei se aina niin yksinkertaista ole, mitä voisi ajatella. Tämä voi joitakin masentaa vain lisää.


      • Anonyymi

        Netistä löytyy videoita, joissa vauvaa heitellään ympäri taloa. Käy tsekkaa!


    • höpönpöpön

      Surullista ja pelottavaakin, miten rajoittunut maailmankuva voi jollakulla olla. Jos joku on käynyt liian vähän ulkona koiranilmalla, tavannut erilaisia ihmisiä eri lähtökohdista ja nähnyt maailmaa, niin sinä itse. Turhaan siis huolehdit muiden pystymisestä kun itselläsi on kyky empatiaan ja halu ymmärrykseen viisivuotiaan tasolla. Keskity siis omaan elämääsi ja rikastuta sitä tutustumalla erilaisiin ihmisiin ennen kuin jyrkästi tuomitset.

    • lvfhjjyccfgbn

      Aloittajalla taitaa itsellään olla jakomielitauti kun ensin ihan selvästi nimen kanssa herjataan, mutta vähän ajan päästä ei sitten ollakaan muka herjattu.

      Itsellään on myös erittäin vakava ja täysin toimintakyvyn vievä masennus tai hallusinaatioita kun hän niin tarkkaan osaa kuvailla sitä miten hankalaa tai mahdotonta erinäisiä asioita on mielenterveyspotilaana tehdä. Vain omaa kokemusta omaava voi tietää noin tarkkaan, joten aloittajalta on joko koira viety pois tai ainakin pitäisi viedä.

    • Sivustaseuraaja2324

      Ap:lle tiedoks että mun ystäväpiirissäni on mielenterveysongelmista eriasteisesti kärsivä kalojen omistaja, kissan omistaja ja koiran omistaja (kaikki eri henkilöitä) ja jokainen on huolehtinut lemmikeistään paremmin kun ittestään konsanaan ja menen takuuseen, että heiltä ei tarvi lemmikeitä varmasti koskaan hakee pois sen takia että eläimet kärsis. Lemmikit on ollu syy nousta sängystä ja korvaa jollain lailla puutteellisia ihmiskontakteja myös.

    • jooa1978

      hetken voi pärjätä muttei itsemurhan jälkeen, mielisairaalassa ollessaa tai kun on kovassa ryyppyputkessa täs ei nyt varmastikaan pelkästä masennuksesta ollutkaan kyse

      • oletpasfiksu

        No äläpä ihmeessä? Turha tänne on tulla esimerkkejä esittämään siitä, milloin lemmikin pito ei oikein suju. Se nyt on sanomattakin selvää, että esim. sairaalahoidon aikana ei meistä kukaan voi itse lemmikeistään huolehtia sen kummemmin spesifioimatta sitä, miksi sairaalahoitoon on hoidettu.

        Täällä on nähdäkseni oltu närkästyneitä siitä, miten törkeällä tavalla ap yleistää ja väittää mm. ettet "mielenterveyshenkilöt" kestä sitä, että lemmikki sairastuu tai kuolee saati jaksa hoitaa tai käyttää koiraansa lenkillä. Tämä palsta on täynnä avuttomia tumpeloita, jotka kyselevät, mitä nyt pitäisi tehdä kun lemmikille kävi näin ja näin, joten turhaan täällä kukaan puupää nimenomaan mielenterveyshäiriöisiä tähtäimessään pitää.


    • Aamunkoi1234

      Muutaman tämän kristan videon katsoneena voin vaan todeta, että ei taida tällä prinsessalla olla kaikki kotona tuolla pääkopassa... huoh.

    • koirallinen000

      Olen myynyt koiranpennun masentuneelle ihmiselle(silloin en tiennyt että hän on masentunut ym ja vaikka olisinkin tiennyt ei olisi estänyt mua myymästä) koira on hänelle kaikki kaikessa ja hoitaa sitä tosi hyvin,on rakas! On sanonut että mm koira on syy nousta ylös Ja koira on parantanut hänen elämäänsä jne!
      En kadu hetkeäkään että hänelle möin,tiedän että on tosi hyvässä kodissa.

      Joten aloittaja suututtaa ihan helvetisti että kehtaatkin kirjoittaa tämmöistä!

      • vammainen753

        Lähtökohtaisesti kaikilla koiranomistajilla on mielenterveysongelma


    • eimasentuneenkoiraksi

      Minä ainakaan en haluaisi olla masentuneen koira.

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että on iso riski antaa mitään elävää yksistään sellaisen vastuulle, joka ei jaksa huolehtia itsestäänkään. Toinen on sitten juttu, jos siitä lemmikistä vastaa pääasiallisesti joku muu. Silloin lemmikki voi olla apu ja pieni ilo masentuneelle.

      Masennus on juuri sitä, ettei jaksa eikä välitä. Siinä ei tahto auta eikä koirakaan. Oikeasti masentunut tarvitsee itse apua ja huolenpitoa, ei masentuneesta ole koiran omistajaksi. Tai sitten kyseessä ei ole masennus.

      • Anonyymi

        Sä tarvitset köyden ja puun. moi moi!


    • SaSeTSS

      Et tieda Kristasta yhtaan mitaan ja kuulostat muutenkin ihan "vajaalta" joten toivon etta lopetat tai itseasiassa kehotan lopettamaan toisen ahdistelun ja kiusaamisen... ja nro2 "" Rouva/Herra psykiatrinen sairaanhoitaja"" vaikka et mitaan pahaa sanonutkaan niin voit myos jattaa MUUT RAUHAAN!! Jo pelkka psykiatrinen hoitaja Saa Veren kiehumaan VOIT PSEUDO-LAAKE TIETEESI KANSSA MENNA MUUALLE MANIPULOIMAAN.! Syo itse omia ANTipsykootti myrkkyLaakkeitasi tai SSRI/SSRI massa surma ja kehoa vaurioittavia ja vammauttavia Myrkky laakkeitasi itse.

      Ala pade Pseudo keksityilla sairauksillasi mitaan (Add ADHD Kaksisuuntainen mieli hairioilla) mikaan noista ei ole olemassakaan TERVEISIN EX PSYKIATRIN sisar. Nuo myrkyt ne vasta kroonistaa ja hajoittaa mielen ja kehon ! Esim lipo(litium) ja tee itsellesi palvelus ja mene /siirry psykologiaan. Mika on taas oikea ala ILMAN MYRKKYJA MITKA EI PARANNA KETAAN (pois lukien bentsot mitka ei myrkyta ja auttaa ei vaarinkayttavilla ja harvoilla Kelli kunnon Lihas kidneys kroonisesta tilasta FYYSISESTA JOHTUVAAN TILAAN) Siirry nazismin perinnosta pois ja auto ihmisia OIKEASTI KUTEN PSYKOLOGIT=terapeutit(Hyvat,kiltit) niin voit antaa itsellesi anteeksi. Ja psykiatrian uhreille.

      • Anonyymi

        Mitä luulet, kuinka uskottava tuo kilahduksia täynnä olev kommenttisi on?

        Rauhoitu ennen kuin kirjoitat uudestaan.


      • Anonyymi

        Oletko kunnossa? Tarvitsetko apua?


    • Hulluämmätoikrista

      Krista on semmonen et vois tappaa lemmikkinsä sen takia että voisi kertoa kuinka hänen lemmikkinsä murhattiin. Huomiohuoraus on sen elämä

      • Anonyymi

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet?

        Pyydän anteeksi Hesarin mielisairasta linjaa.


    • katsokaakommenttejanne

      No, ainakin tässä ketjussa tulee hyvin ilmi, miten koiran omistaminen tekee ihmisen niiiiiiiin lempeäksi, rakastavaksi, suvaitseva seksi, avarakatseiseksi, onnelliseksi että!!!

    • uskoiskohantuotanoen555

      Krista Muhosen YouTube-videoiden nimiä:

      SEKSUAALINEN HYVÄKSIKÄYTTÖ
      TRAUMA
      VIILTELEMINEN
      MASENNUS, ITSEMURHA, VIILTELY
      OLIN LIIAN LÄHELLÄ KUOLEMAA | STORYTIME
      JÄRKYTTÄVÄT TRAUMAT | STORYTIME
      MUT RAISKATTIIN | STORYTIME
      YRITIN TAPPAA ITSENI | STORYTIME
      JOUDUIN SAIRAALAAN YÖKSI
      MASENNUKSEN OIREET, ITSEMURHARISKI, VAIKEA MASENNUS
      MASENNUSLÄÄKKEET, TERAPIA
      MUT HAKATTIIN 2 KERTAA | STORYTIME
      MITEN AUTTAA MASENTUNUTTA
      MUSTAT AJATUKSET
      MULLA ON EPÄVAKAA PERSOONALLISUUSHÄIRIÖ
      HUUMEET & ALKOHOLI | STORYTIME
      MIELIALAHÄIRIÖ OSASTO P2 | OLIN OSASTOLLA
      ELÄMÄNHALUN KATOAMINEN | MUN KOKO ELÄMÄ
      OLIN OSASTOLLA
      IHMISET JÄTTÄÄ PAHIMMALLA HETKELLÄ
      KIUSAAMINEN
      EN TAHDO KUOLLA, EN VAIN JAKSA ELÄÄ | MYDAY 13.9.2016
      JOKU RIIVAA MUA | MYDAY 19.9.2016
      MIKÄ KUOLEMASSA HOUKUTTELEE? | DEEP
      ITKETÄÄN | MYDAY 04.10.2016
      AHDISTUSTA JA UNETTOMIA ÖITÄ | PUHUN TEILLE YÖLLÄ
      TAPAN ITSENI JA KUULEN ÄÄNIÄ | JOUDUIN SAIRAALAAN
      HYPÄTÄÄNKÖ SEURAAVAN JUNAN ALLE | YÖSEIKKAILU
      MULLA ON ANOREKSIA
      20 IKÄKRIISI
      ENTÄ JOS MULLA ONKIN SYÖPÄ? | PSYKOSOMAATTISET OIREET

    • koiratsopii

      Pienikokoinen helppohoitoinen koira, on parempi vaihtoehto kuin kissa.Koiraa voi ulkoiluttaa, ja se on omistajallekkin hyväksi, saa jutella muiden koiran ulkoiluttajien kanssa, ja saa liikuntaa, mieli virkistyy.Kissa, jos se on sisäkissa, ei saa omistajaa ihmisten ilmoille, ja jos kissa on ulos päästettävä ulkokissa, ei siitä ole mitään iloa kotona olevalle ihmiselle.Monilla vanhuksillakin on koira, ja he pysyvät parempikuntoisena ja liikunta kykyisempinä, juurikin koiransa vuoksi.

      • Hyvä kirjoitus muuten mutta kohta "koiraa voi ulkoiluttaa" kuuluu koiraa PITÄÄ ulkoiluttaa. Se ei ole vaihtoehto millekään vaan pakollinen juttu.

        Olen juuri sellainen vanhus jota pieni koira ulkoiuttaa. Ilman sitä ei tulisi lähdettyä ulos. Koirani ulkoilee 4 kertaa päivässä. Eilen pitkä lenkki, lähes 8 km.


    • killingkillingyeahbaby

      Riippuu millä asteella mielenterveysongelma on mutta eikös aiheen aloittaja puhunutkin nimenomaan vakavasta mielenterveysongelmasta? Jos mielenterveysongelma on todella paha, niin tottakai se on vaaraksi sekä sairastuneelle itselleen että hänen mahdolliselle lemmikilleen. Tietenkin lemmikki ja vaikkapa oma taaperoikäinen lapsi voi tuoda hetkittäistä iloa masentuneelle, mutta aina tulee ottaa huomioon myös ne hetket, kun mielenterveysongelmainen on todella masentuneella, stressaantuneella ja väsyneellä tuulella.

      En voi kieltää mielenterveysongelmaista ottamasta lemmikkiä, mutta siinä tilanteessa tulisi olla joku ystävä/omainen aina tarkistamassa että lemmikki tulee myös hoidetuksi.

    • Okkk

      Olen aloittajan kanssa samaa mieltä asiasta että Krista on itse sanonut ettei joinain päivinä jaksa pitää huolta itsestään tai nousta ylös sängystä. Miten koira tälläisessä tilanteessa osaa toimia? Ei mitenkään. Voi olla että koira auttaisi Kristaa jne. Parantaisi hänen elämäänsä, mutta mitä jos niin ei tapahdukkaan?

      • Anonyymi

        Mutta mitäs jos tapahtuu?

        Ajattele positiivisesti.


    • Anonyymi

      Mull on mustikki, mutt se kuuluu lemmikille. Yhelle.

    • Anonyymi

      Mitäpä näistä tinkaamaan.Asia selviää,kun soittaa päivystävälle eläinsuojeluihmiselle,joka on olemassa Helsingissäkin.Hän on oikea ihminen arvioimaan,onko eläimen asiat kunnossa.
      Itsekin hoitajana soitan aina päivystykseen ja pyydän ammattiasiantuntijan lausunnon mt-asiakkiaden/päihdeasiakkaiden eläimistä,oli sitten kyse huonosta tai hyvästä hoidosta.
      Jos huono,niin asiaan tulee korjaus.Jos hyvä,niin asia ok ja kaikki voivat olla tyytyväisä.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe