Puolustaessamme tätä ainutlaatuista oppia me painotamme aivan oikein niitä lukuisia Raamatusta löytyviä viittauksia, jotka käsittelevät Jeesuksen tuloa edeltävänä aikana tapahtuvan tutkivan tuomion todellisuutta. Se merkitsee jokaisen uskoaan Jumalaan tunnustaneen ihmisen jokaisen teon taivaallista tutkimista. Ikävä kyllä, me emme aina onnistu korostamaan tasapainoisesti niitä lukuisia Raamatunkohtia, jotka käsittelevät tämän tutkimisen l u o n n e t t a. Emme aina onnistu vastaamaan kysymykseen: "Mitä taivaalliset olennot pyrkivät ratkaisemaan tutkiessaan meidän tekojamme ? "
Sekä Vanha että Uusi testamentti tuovat esiin ainoastaa yhden ominaisuuden, jonka perusteella ihmisten voidaan katsoa olevan arvollisia ikuiseen elämään. Paavalin sanoin: "Kristuksessa Jeesuksessa - - ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko" (Gal.5:6).
Tutkiessaan meidän tekojamme taivaallisten olentojen tarkoituksena on ratkaista, hallitseeko usko Jeesukseen meidän sydämessämme vai ei. Ylistysryhmät joihin olen osallistunut, traktaatit joita olen jakanut, kodittomien ryhmät joita olen ruokkinut tai mikä tahansa teko, jolla ajattelen sinällään olevan Jumalan silmissä arvoa joutaa roskikseen. (Vertaa Fil.3:4-9). Ilman sitä ainoa asia jolla on merkitystä: uskoa. Taivaan kirjoista monet elinikäiset seurakunnan jäsenet tulevat löytämään seuraavan huomautuksen pitkän "erinomaisten tekojen" luottelon alapuolelta: "Ilman uskoa kukaan ei ole Jumalan mielenmukainen." (Ks. Matt.7:22-23, Hebr.11:6) Pinnalliset vanhurskauden teot eivät johda harhaan taivaallisia olentoja, kun he tutkivat meidän aikaansaannoksiamme. Meidän jokainen tekomme arvioidaan. Meidän rukouselämämme syvällisyys, hartauselämämme laatu ja julkisen elämämme vilpittömyys joutuvat arvioinnin kohteeksi. Kaikkea tätä tutkitaan tämän tärkeän kysymyksen näkökulmasta: " Hallitseeko sydämessä usko Jeesukseen ?"
Millä tavalla meidän sitten tulisi suhtautua tähän sanomaan? Vastustaen kiusausta luottaa salailuvanhurskauteen meidän pitäisi esittää itsellemme kysymys: "Hallitseeko minun sydämessäni usko Jeesuksen?" Ennen kuin taivaalliset tutkijat ryhtyvät toimeen, meidän pitäisi itse tutkia tekojamme pystyäksemme antamaan vastauksen tähän kysymykseen.( Ks.2.Kor.13:5.) Kun tutkimme palvelutyötämme, todistamistoimintaamme, uhraamistamme , Jumalanpalvelustamme ja käskyjen noudattamistamme, meidän täytyy esittää isellemme sama kysymys, jonka taivaan edustajat tulevat esittämään: "Onko tämän kannustimena usko Jeesukseen?" Vaikka tämä on tarkoituksenmukainen regointitapa, se ei ole vaaraton. Jos ryhdymme tutkimaan itseämme ilman Jeesusta, vajoamme toiseen ainakin kahdesta kuilusta. Ilman Jeesusta emme kykene koskaan totuudenmukaisesti havaitsemaan sydämemme kurittomuutta. Tämä voi saada meidät päättelemään, että sydämessämme ei ole mitään korjattavaa, jolloin putoamme petoksen kuiluun. Ilman Jeesusta emme myöskään pysty koskaan edistymään sydämemme kurittomuuden korjaamisessa. Tämä puoletaan voi saada meidät päättelemään, että sydäntämme on mahdoton korjata, jolloin putoamme epätoivon kuiluun.
Jos aijomme välttää nämä kuilut, meidän on pidettävä katseemme kiinnitettynä "uskomme alkajaan ja täyttäjään". (Hebr.12:2). Jeesus on alusta loppuun asti meidän kanssamme antaen kaikkensa säilyttääksemme uskomme ja vahvistaakseen sitä. Meidän ainoana osanamme on toimia yhteistyössä hänen kanssaan. Kun tutkimme hänen sanaansa, meidän ei tule keskittyä todellisen tilamme salaaviin tekoihin, vaan voimme pyytää häntä vahvistamaan uskoamme.
White kuvailí uskoa kauniisti näillä sanoilla: " Usko on luottamusta Jumalaan-luottamusta siihen että hän rakastaa meitä ja tietää parhaiten, mikä on meille hyväksi. Siten se johtaa meidät valitsemaan oman tiemme asemasta hänen tiensä. Oman tietämättömyytemme tilalle usko vastaanottaa hänen viisautensa, heikkoutemme tilalle hänen voimansa ja syntisyytemme sijaan hänen vanhurskautensa." Jos rakkaus johtaa meidät uskomaan Jumalan rakkauteen, valitsemaan hänen tiensä ja vastaanottamaan hänen viisautensa, voimansa ja vanhurskautensa, näihin asioihin keskittyminen Raamattua lukiessamme voi vahvistaa meidän uskoamme.
Me voimme myös tehdä yhteistyötä Jeesuksen kanssa keskustelemalla rehellisesti hänen kanssaan oman sydämemme tilasta. Kun hänen sanansa paljastaa sydämememme kurittomuuden jollakin alueella, meidän täytyy nöyrästi tunnustaa se ja pyytää häntä toteuttamaan lupauksensa antamalla meille anteeksi ja puhdistamalla meidät (1.Joh.1:9). Kun olemme näin jättäneet kurittomuutemme hänen hoidettavakseen, niin vaikka vielä olemme kasvuvaiheessa kyseisellä alueella, voimme luottaa siihen, että hänen vanhursakautensa peittää meidät tuomiolla.
Kuinka me sitten kestämme tuomilla? Me voimme kestää ainoastaan uskon, emme tekojen perusteella. Voimme kestää vain Jeesuksessa, emme omassa itsessämme.
Nykyaika-lehti no.6, 2016
Oli muuten hyvä "Isännän pöydässä"-ohjelma tänä iltana TV7:ssa. Nuoret vievät evankeliumin kaikkeen maailmaan !
Siunausta kaikille !
TT Tutkiva tuomio, Ean Nugent
96
<50
Vastaukset
- keksittyhöpöhöpö
"Tutkiessaan meidän tekojamme taivaallisten olentojen tarkoituksena on ratkaista, hallitseeko usko Jeesukseen meidän sydämessämme vai ei"
<<<<<
Tutkiva tuomio 1844 on täyttä soopaa ja kukaan tervejärkinen ei tällaista epäraamatullisuutta allekirjoita.- pyhpyhjapyh
Se on täyttä Raamattua, jota te babylonin huorakirkkojen edustajat pelkäätte, koska se paljastaa teidän syntinne.
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Se on täyttä Raamattua, jota te babylonin huorakirkkojen edustajat pelkäätte, koska se paljastaa teidän syntinne.
Sinun napapiiripaviaanin valheet eivät hetkauta!
- pyhpyhjapyh
eihetkauta kirjoitti:
Sinun napapiiripaviaanin valheet eivät hetkauta!
Aivopierusi eivät hetkauta.
- eipä.vänkäillä
Kyllä tutkiva tuomio on tavallaan muissakin kirkkokunnissa todistettu väittämä.
Eli kun Jeesus saapuu, elämänkirjojen mukaanhan on pelastus. Eikä siihen elämänkirjaan nimeä laiteta, jos vaellus on saastainen ja tuomio lähtee Jumalan huoneesta. Eli aivan raamatun mukaisesti voidaan sanoa tämä vaellus on. >Jokaisesta sanasta teemme raamatunsanan mukaan tiliä. Mitä teemme lähimmäiselle, siitä teemme tiliä, siis aivan tutkittua taivaista meidän tekomme.
Sitä ei tutki kirkonpapit, eivät eri kikkokunnan jäsenluottelot, vaan elämänkirja on ainut ja yksi lähde, että tunnetaanko nimemme taivaissa.
Hengellinen laulukirja, vapaissa suunnissa eräässä laulussaan viestii saman asian. Eli onko nimi taivaassa tuntematon.
Ei tässä kristityt mihinkään pääse totuutta, vaikka niin armonnimissä lopsitaan syntejä anteeksi vilunkimielessä, hokien Jeesuksen nimessä ja veressä.
On tehtävä parannus ja parannuksen mukaisia hedelmiä.
- Eihetkauta
Epäraamatullinen tutkiva tuomio harhaoppisi ei meitä hetkauta!
- pyhpyhjapyh
Valheesi ei hetkauta. Tutkiva tuomio on täyttä Raamattua.
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valheesi ei hetkauta. Tutkiva tuomio on täyttä Raamattua.
Yhtä Raamatullista kuin sinun paviaanin napapiiritulkinnat. Meitä normaaliälyisiä ei valheesi hetkauta!
- pyhpyhjapyh
eihetkauta kirjoitti:
Yhtä Raamatullista kuin sinun paviaanin napapiiritulkinnat. Meitä normaaliälyisiä ei valheesi hetkauta!
Aivopierusi ei hetkauta.
- meititääs.ettei.eksy
Jätetääns tämä adventismi peruna aivoista pois ja hetkautetaan hieman. Siis tuomio lähtee, eikä sitä voi kieltää.
Ei Herra, herra hokeminen auta - on kuuliaisuus oltava matkassa ja vanhanliiton kansa on tottelemattomuudessaan varoittava esimerkki meille. Siis meitä tutkitaan ja Herranhuoneessa alkaa hutkiminen, "menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät, vaikka hoette herran herra, emmekö tehty kuperkeikkaa sinun nimessäsi ja vilunkia vihelletty.
Ei se pojat onnistu, alkakaahan tutkia pivoanne, että onko vilunkia paljonkin että kerkiätte parannusta tekemään, Siis armonovikin voi sukeutua - kovasydämisille, siis tutkittua tietoa on, siellä taivaissa,
Aivan katoilta tiedotetaan syntejä, lopunaikana on sanaan kirjoiteltu siis tutkittua tietoa ja tuomiota.
Hyvä, kun atventisteilla on tuo tutkiva tuomio ajatuksena, se hieman herättää nukkuvia morsiusneitoja. Millaistahan öljyä on lapussa, syttyyköhän se ollenkaan Herran paluussa, vai pitäiskö jo lähteä öljykaupoille.. vai nukuttaako vielä vähän? - eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Aivopierusi ei hetkauta.
Napapiiripaviaanin aivopierut ei meitä normaaliälyisiä ihmisiä hetkauta!
- Silmänsä.avautuneet
Minulle on jopa erään seurakunnan vastuutehtävissä oleva adventisti sanonut, että "koko tutkivan tuomion oppi on TÄYTTÄ PUPPUA alusta loppuun" . Oli mielenkiintoista kuulla tämä avoin tunnustus ihka aidon vanhemman adventistin suusta. Hän kun on ollut kaiken ikänsä adventisti.
- pyhpyhjapyh
Sellainen adventisti on luopio eikä adventisti ollenkaan.
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Sellainen adventisti on luopio eikä adventisti ollenkaan.
Napapiirivalheesi ei hetkauta!
- hetkahtaja
Hetkautuksenne aivät hetkauta!
- toinen_adventisti
Tuollainen tulkinta Raamatun pyhistä kirjoituksista on todellakin ominainen adventtikirkolle. Ajatus voi olla hyvä mutta sen opettaminen väärin saa aikaan ihmisissä pelkoja ja riittämättämyyden tunnetta. Se paistaa aloittajankin kirjoituksesta, jonka mukaan sinua koko ajan vakoillaan ja kirjoitetaan ylös kaikki tekosi, joita sitten avoimesti repostellaan kaikkien nähden taivaassa. Ketä tämmöinen hyödyttää? Tässä ei ole mitään päätä eikä häntää. Päin vastoin, syyllistetään ihmisiä ja pidetään heidät pelossa. Raamattu sanoo, että Jumala unohtaa kaikki syntimme kun pyydämme niitä anteeksi. Asiat voisi esittää toisin ja täydellisen rakkauden valossakin.
Luuleeko kirjoittaja todella, että kaikkivoipa Jumalamme kuluttaisi aikaansa vuositolkulla yksittäisten syntisten joka ikisen teon läpikäyntiin? Kaikkivoipa Jumalamme, jolle kaikki on mahdollista. Eikö hän raamatun mukaan jo tunne meitä munaskuitamme myöten. Eikö hän tunne jokaisen eläimenkin jokaisen karvan? Kyllä, ja hän tuntee myös meidät ja tekomme ilman tuommoisia läpikäyntejäkin.
Mihin tämmöistä showta sitten oikeasti tarvitaan? Äläkä vain sano, että muiden taivaan asukkien iloksi. Osoita Raamatusta sellainen kohta, jossa näin sanotaan.- kerettiläinen-
>> Tässä ei ole mitään päätä eikä häntää. Päin vastoin, syyllistetään ihmisiä ja pidetään heidät pelossa. <<
Millainen äiti (= Äitikirkko), sellaisia tyttäret...
Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä. - pyhpyhjapyh
Raamatun mukaan kaikki kirjoitetaa muistiin ja meitä tarkkaillaan koko ajan. Sanoo Paavali.
Kerettiläinen "Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä. "
______________________
Oikein.- pyhpyhjapyh
Kaikesta näkee että et tunne koko oppia.
- pyhpyhjapyh
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Tässä ei ole mitään päätä eikä häntää. Päin vastoin, syyllistetään ihmisiä ja pidetään heidät pelossa. <<
Millainen äiti (= Äitikirkko), sellaisia tyttäret...
Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä.Valheesi ei hetkauta.
- pyhpyhjapyh
Kopittelija007 kirjoitti:
Kerettiläinen "Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä. "
______________________
Oikein.Siellä toinen valehtelija.
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Raamatun mukaan kaikki kirjoitetaa muistiin ja meitä tarkkaillaan koko ajan. Sanoo Paavali.
Se, että Jumala näkee kaiken ja tietää jo ennalta ! ei tarkoita, että " meitä tarkkaillaan koko ajan" !
- pyhpyhjapyh
Mene ja opettele faktat, äläkä auo päätäsi.
- pyhpyhjapyh
Kopittelija007 kirjoitti:
Se, että Jumala näkee kaiken ja tietää jo ennalta ! ei tarkoita, että " meitä tarkkaillaan koko ajan" !
Mene ja lue Ef. 3:8-12 äläkä jäkätä.
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Kaikesta näkee että et tunne koko oppia.
Napapiirioppisi ei meitä hetkauta!
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Mene ja lue Ef. 3:8-12 äläkä jäkätä.
Mene ja lue Napap. 7:77. Valheesi ei hetkauta!
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Mene ja opettele faktat, äläkä auo päätäsi.
Mene sinä sinne napapiirillesi. Ei hetkauta!
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Mene ja lue Ef. 3:8-12 äläkä jäkätä.
Ef 3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
3:9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
3:11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
_______________
Niin.... miten ja millä tavalla tämä liittyy "tutkivaan tuomioon" ?
Ja HUOM: " jossa meillä, USKON KAUTTA (EI TUTKIVAN TUOMION/TEKOJEN) häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.- pyhpyhjapyh
Kopittelija007 kirjoitti:
Ef 3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
3:9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
3:10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
3:11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
3:12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
_______________
Niin.... miten ja millä tavalla tämä liittyy "tutkivaan tuomioon" ?
Ja HUOM: " jossa meillä, USKON KAUTTA (EI TUTKIVAN TUOMION/TEKOJEN) häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö."Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon"
kyllä tarkkaillaan. pyhpyhjapyh kirjoitti:
"Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon"
kyllä tarkkaillaan.Hah... ai sinä tulkitset tämän tarkoittavan Jeesuksen "tutkivaa tuomiota" joka alkoi adventistien mukaan v.1844... :D
- laskekaa.perustuksenne
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Tässä ei ole mitään päätä eikä häntää. Päin vastoin, syyllistetään ihmisiä ja pidetään heidät pelossa. <<
Millainen äiti (= Äitikirkko), sellaisia tyttäret...
Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä.Vai, ettei Herra maksa ihmiselle hänen tekojensa mukaan. Kyllä uskova saa teoistaan tuomion siinäkuin uskomaton.
Ei pidä halveksia Jumalan suurta hyvyyttä ja pitkämielisyyttä, on vain uskovaisenkin käännyttävä vääriltä teiltään, vai miksi papit hihkuu vaikka saastaisen aviolittolain puolesta.
SAnotteko hallelyyyyyyyjääää armoahan se on ja pokkuroitte siinä sivussa ..... Kuinka kova on sisimpänne, jolla kartutatte vihaa ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan OIEKUDENMUKAINEN tuomio tuo JULKI... Silloin Jumala maksaa jokaiselle ..... siis ... jokaiselle kristityllekin hänen tekojensa mukaan.
Kirjoitukset ovat teitä vastaan, jotka kiellätte tuomionkin ,joka lähtee todella Jumalan huoneesta. Te olette valheopettajia.
Jumala antaa ikuisen elämän, ette te . Synti saa tuomion ja kuoleman. Kirkonkirja tai ateististen vapaa-ajattelijoiden kirjat eivät pelasta. Muistakaa, - tuska ja hahdistus tulee jokaisen osaksi joka tekee pahaa - , ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
Tuon kun suomentaa se tarkoittaa kristityn - nimenkin. sillä Jumala ei tee kirjoitusten mukaan eroa ihmisten välillä.
Kirkkaus ja kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää -siis Jumalan tahdon, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Tämä siis tarkoittaa meitä, joiden huulilla on Herran nimi. ... NE, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT 92 käännös, laista riippumatta.
Siis on tutkiva tuomio totta.
Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, siis olleet tottelemattomia Jumalan tahdolle, - menneet Jeesuksen armoistuimen luota ja tehneet edelleen syntiä,
naisellehan Jeesus sanoi, mene, mutta älä enää tee.
Mutta nämä suomalaiset kristityt mälläävät armonsa tuomiolle asti ja saavat tuomion tutkivan tuomion mukaan - jokaisen sanankin kohdalta. .... kirjoitus jatkuu myös tuomitaan lain nojalla. .... Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka .v.a.i.n..
..kuu..le...vat... lain sanoja, vaan vanhurskaiksi .......j.u.l.i.s.t.e.t.a.a.n... NE.... siis NE jota .....HENGEN VOIMASTA ... myös noudattavat lakia.... tuliko ymmärretyksi..
Siis tutkitaan pojat mennen tullen ja Herra , jos minun tieni onvaivaan vievä --- pelasta...
Siis mene, mutta älä enää syntiä tee... Lasketteko perustuksen perinnäisopeille, jossa lopsitaan sunnuntaisin Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta arki jatkuu entisessä viereessä, tai kuin luterilainen siivooja kävi ehtoollisella ja palatessa sanoi. "kävin ryyppäämässä synnit anteeksi"" ja hyvä oppinsa mukaan jatkoi entistä menoa.
Laittomuuden aika on olemassa, joka on kylmentänyt täälläkin monen selittäjän sydämen. Armo on halpaa, syntiä on helppoa ja kas, kukaan eisaa tuomita --- ----- mutta kun se SANA tuomitsee.
Siinäpä se ero on .... jokainen on SANAN edessä tilivelvollinen ja kenen nimi sitten loppujenlopuksi on elämänkirjassa, sen päättä jokainen kohdallaan. Mutta turhaa on valhetta puhua, ettei taivaassa olisi kirjaamista,, kun tuomiokin on. Se on vilkunkiuskovaisten vinguttamista se.
Armo on armoa, eikä teoilla pelastuta, mutta kun on pelastettu, on myös oltava Herralle arvollinen astia, että siemen olisi hyvässä maassa ja astiaa voisi PyhäHenki käyttää. Saastaista ei voi käyttää, se on käyttökelvoton astia poisheitettävää mallia. kerettiläinen- kirjoitti:
>> Tässä ei ole mitään päätä eikä häntää. Päin vastoin, syyllistetään ihmisiä ja pidetään heidät pelossa. <<
Millainen äiti (= Äitikirkko), sellaisia tyttäret...
Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä.Aivan - tosin meissä täytyy olla se "siemen" josta sitten aikanaan kasvaa se todellinen ja Jumalalle kelvollinen .. olisi väärin omata asenne, että millään ei ole mitään väliä - kun kuitenkin ollaan niin "olemattomia" .. se mikä meissä on Jumalalle kelpaavaa on, että haluamme sen (sellaisen) elämän joka on tarjolla - sillä mitään muuta elämää ei ole tarjolla. Raamattu on siten enemmän elämän tarjous kuin tuomio - sillä Raamatussa elämää tarjotaan jo kirouksen alla eläville ja elämään kyvyttömille - siis kuoleman omille..
Ilm. 3:18 "Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. "
alex- kerettiläinen-
laskekaa.perustuksenne kirjoitti:
Vai, ettei Herra maksa ihmiselle hänen tekojensa mukaan. Kyllä uskova saa teoistaan tuomion siinäkuin uskomaton.
Ei pidä halveksia Jumalan suurta hyvyyttä ja pitkämielisyyttä, on vain uskovaisenkin käännyttävä vääriltä teiltään, vai miksi papit hihkuu vaikka saastaisen aviolittolain puolesta.
SAnotteko hallelyyyyyyyjääää armoahan se on ja pokkuroitte siinä sivussa ..... Kuinka kova on sisimpänne, jolla kartutatte vihaa ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan OIEKUDENMUKAINEN tuomio tuo JULKI... Silloin Jumala maksaa jokaiselle ..... siis ... jokaiselle kristityllekin hänen tekojensa mukaan.
Kirjoitukset ovat teitä vastaan, jotka kiellätte tuomionkin ,joka lähtee todella Jumalan huoneesta. Te olette valheopettajia.
Jumala antaa ikuisen elämän, ette te . Synti saa tuomion ja kuoleman. Kirkonkirja tai ateististen vapaa-ajattelijoiden kirjat eivät pelasta. Muistakaa, - tuska ja hahdistus tulee jokaisen osaksi joka tekee pahaa - , ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
Tuon kun suomentaa se tarkoittaa kristityn - nimenkin. sillä Jumala ei tee kirjoitusten mukaan eroa ihmisten välillä.
Kirkkaus ja kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää -siis Jumalan tahdon, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Tämä siis tarkoittaa meitä, joiden huulilla on Herran nimi. ... NE, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT 92 käännös, laista riippumatta.
Siis on tutkiva tuomio totta.
Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, siis olleet tottelemattomia Jumalan tahdolle, - menneet Jeesuksen armoistuimen luota ja tehneet edelleen syntiä,
naisellehan Jeesus sanoi, mene, mutta älä enää tee.
Mutta nämä suomalaiset kristityt mälläävät armonsa tuomiolle asti ja saavat tuomion tutkivan tuomion mukaan - jokaisen sanankin kohdalta. .... kirjoitus jatkuu myös tuomitaan lain nojalla. .... Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka .v.a.i.n..
..kuu..le...vat... lain sanoja, vaan vanhurskaiksi .......j.u.l.i.s.t.e.t.a.a.n... NE.... siis NE jota .....HENGEN VOIMASTA ... myös noudattavat lakia.... tuliko ymmärretyksi..
Siis tutkitaan pojat mennen tullen ja Herra , jos minun tieni onvaivaan vievä --- pelasta...
Siis mene, mutta älä enää syntiä tee... Lasketteko perustuksen perinnäisopeille, jossa lopsitaan sunnuntaisin Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta arki jatkuu entisessä viereessä, tai kuin luterilainen siivooja kävi ehtoollisella ja palatessa sanoi. "kävin ryyppäämässä synnit anteeksi"" ja hyvä oppinsa mukaan jatkoi entistä menoa.
Laittomuuden aika on olemassa, joka on kylmentänyt täälläkin monen selittäjän sydämen. Armo on halpaa, syntiä on helppoa ja kas, kukaan eisaa tuomita --- ----- mutta kun se SANA tuomitsee.
Siinäpä se ero on .... jokainen on SANAN edessä tilivelvollinen ja kenen nimi sitten loppujenlopuksi on elämänkirjassa, sen päättä jokainen kohdallaan. Mutta turhaa on valhetta puhua, ettei taivaassa olisi kirjaamista,, kun tuomiokin on. Se on vilkunkiuskovaisten vinguttamista se.
Armo on armoa, eikä teoilla pelastuta, mutta kun on pelastettu, on myös oltava Herralle arvollinen astia, että siemen olisi hyvässä maassa ja astiaa voisi PyhäHenki käyttää. Saastaista ei voi käyttää, se on käyttökelvoton astia poisheitettävää mallia.>> NE.... siis NE jota .....HENGEN VOIMASTA ... myös noudattavat lakia.... tuliko ymmärretyksi..
Siis tutkitaan pojat mennen tullen ja Herra , jos minun tieni onvaivaan vievä --- pelasta...<<
Jos tällaisen itsetutkistelun käytyään toteaa, että "TODELLAKIN, >>RAKKAUTTA<< on runsain määrin ilmassa, mutta ITSEKEHU ei haiskahda juuri nimeksikään", niin silloin voisi rummuttaa rintaansa ja todeta, että "kaikki käskyt on tullut Hengen voimassa pidetyksi"...mutta jos tällaista todistetta käskyjen pitämisestä ei ole nähtävillä, niin olisi varmaan parempi ryömiä johonkin koloon piiloon itseään tutkistelemaan kuin toitottaa käskyjen pitämisestä kovaan ääneen kaikille... - kysynpävaan
Näin on kerettiläinen! hyvin sanottu Se on se sydämmen tila onko Jeesus meille rakas`? Aikoinaan yks henkilö kysyi yhdeltä vanhalta pastorilta jotain hyvistä teoista. Vastaus oli "Vain yksin Jeesus vain yksin Jeesus"
laskekaa.perustuksenne kirjoitti:
Vai, ettei Herra maksa ihmiselle hänen tekojensa mukaan. Kyllä uskova saa teoistaan tuomion siinäkuin uskomaton.
Ei pidä halveksia Jumalan suurta hyvyyttä ja pitkämielisyyttä, on vain uskovaisenkin käännyttävä vääriltä teiltään, vai miksi papit hihkuu vaikka saastaisen aviolittolain puolesta.
SAnotteko hallelyyyyyyyjääää armoahan se on ja pokkuroitte siinä sivussa ..... Kuinka kova on sisimpänne, jolla kartutatte vihaa ja se kohtaa sinut vihan päivänä, jolloin Jumalan OIEKUDENMUKAINEN tuomio tuo JULKI... Silloin Jumala maksaa jokaiselle ..... siis ... jokaiselle kristityllekin hänen tekojensa mukaan.
Kirjoitukset ovat teitä vastaan, jotka kiellätte tuomionkin ,joka lähtee todella Jumalan huoneesta. Te olette valheopettajia.
Jumala antaa ikuisen elämän, ette te . Synti saa tuomion ja kuoleman. Kirkonkirja tai ateististen vapaa-ajattelijoiden kirjat eivät pelasta. Muistakaa, - tuska ja hahdistus tulee jokaisen osaksi joka tekee pahaa - , ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
Tuon kun suomentaa se tarkoittaa kristityn - nimenkin. sillä Jumala ei tee kirjoitusten mukaan eroa ihmisten välillä.
Kirkkaus ja kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää -siis Jumalan tahdon, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen. Tämä siis tarkoittaa meitä, joiden huulilla on Herran nimi. ... NE, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT 92 käännös, laista riippumatta.
Siis on tutkiva tuomio totta.
Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, siis olleet tottelemattomia Jumalan tahdolle, - menneet Jeesuksen armoistuimen luota ja tehneet edelleen syntiä,
naisellehan Jeesus sanoi, mene, mutta älä enää tee.
Mutta nämä suomalaiset kristityt mälläävät armonsa tuomiolle asti ja saavat tuomion tutkivan tuomion mukaan - jokaisen sanankin kohdalta. .... kirjoitus jatkuu myös tuomitaan lain nojalla. .... Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka .v.a.i.n..
..kuu..le...vat... lain sanoja, vaan vanhurskaiksi .......j.u.l.i.s.t.e.t.a.a.n... NE.... siis NE jota .....HENGEN VOIMASTA ... myös noudattavat lakia.... tuliko ymmärretyksi..
Siis tutkitaan pojat mennen tullen ja Herra , jos minun tieni onvaivaan vievä --- pelasta...
Siis mene, mutta älä enää syntiä tee... Lasketteko perustuksen perinnäisopeille, jossa lopsitaan sunnuntaisin Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta arki jatkuu entisessä viereessä, tai kuin luterilainen siivooja kävi ehtoollisella ja palatessa sanoi. "kävin ryyppäämässä synnit anteeksi"" ja hyvä oppinsa mukaan jatkoi entistä menoa.
Laittomuuden aika on olemassa, joka on kylmentänyt täälläkin monen selittäjän sydämen. Armo on halpaa, syntiä on helppoa ja kas, kukaan eisaa tuomita --- ----- mutta kun se SANA tuomitsee.
Siinäpä se ero on .... jokainen on SANAN edessä tilivelvollinen ja kenen nimi sitten loppujenlopuksi on elämänkirjassa, sen päättä jokainen kohdallaan. Mutta turhaa on valhetta puhua, ettei taivaassa olisi kirjaamista,, kun tuomiokin on. Se on vilkunkiuskovaisten vinguttamista se.
Armo on armoa, eikä teoilla pelastuta, mutta kun on pelastettu, on myös oltava Herralle arvollinen astia, että siemen olisi hyvässä maassa ja astiaa voisi PyhäHenki käyttää. Saastaista ei voi käyttää, se on käyttökelvoton astia poisheitettävää mallia.Pisti silmääni tämä : ##Vai, ettei Herra maksa ihmiselle hänen tekojensa mukaan. Kyllä uskova saa teoistaan tuomion siinä kuin uskomaton.##
Mikä on tuomio? Juu, se on tekojen seuraus.. jos esimerkiksi hyppää puusta alas ja menee sääriluu poikki on se hyppäämisen seuraus - onko se tuomio .. ja jos on niin onko se kirjoitettu kirjaan ? Minä en näe tätä kirjoihin kirjoittamista kirjaimellisena vaan kuvaamollisena ilmaisuna joka kertoo meille että kaikella on seurauksensa ja että sen "unohtaminen" ei auta .. kaikella on silti seurauksensa ..
Minusta tntuu että joskus pidetään niin paljon kiinni kirjaimesta, että itse asia unohtuu .. ja se on paha juttu .. se on nimittäin niin että Raamattua on käännetty niin moneen kertaan että sanat voivat ilmentää ihan toista kuin ne alkujaan tarkoittivat - ei siis kannata mennä pikkutarkasti jokaisen sanan perässä - vaan ajatella asia sisältöä.
alex- armon_kokenut
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Tässä ei ole mitään päätä eikä häntää. Päin vastoin, syyllistetään ihmisiä ja pidetään heidät pelossa. <<
Millainen äiti (= Äitikirkko), sellaisia tyttäret...
Tämä oppi saa ihmiset kiinnittämään katseensa itseensä ja tarkkailemaan itseään, niin että koko elämä pyörii oman navan ympärillä, sen sijaan, että katse olisi kiinnitettynä Jeesukseen ja Jumalaan, jolle kaikki on mahdollista.
Sen sijaan, että ymmärtäisimme olevamme täysin hedelmättömiä, minkä Jumala varsin hyvin jo tietää ja odottaa vain, että tunnustaisimme sen itsellemme ja Hänelle, tämä oppi saa ihmiset yrittämään tehdä itseään kelvolliseksi Hänelle. Ei tarvitse. Me olemme tomua ja tuhkaa, Hänen luomistyönsä, jonka Hän tuntee jo aivan perinpohjaisesti ja rakastaa meitä pyyteettömästi niin kuin äiti lastaan. Hän odottaa vain rehellisyyttä meiltä.Samaa mieltä
- hyhhyhjahyh
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Raamatun mukaan kaikki kirjoitetaa muistiin ja meitä tarkkaillaan koko ajan. Sanoo Paavali.
Raamattu on väärässä tai Paavali on väärässä. Paavalin käsityskyky ei riittänyt Jumalan suuruuteen.
- nimimerkkinimimerkki
pyhpyhjapyh kirjoitti:
"Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon"
kyllä tarkkaillaan.Joillekin voisi olla hyväksi miettiä asioita Raamatun kokonaiskuvan kannalta eikä takertua yksityiskohtiin.
- tutkivatuomio
"There are actually more than two hundred examples of a divine investigative judgment in Scripture, and most of the time the result of the judgment brings vindication of God’s people! If God regularly conducts an investigative judgment before his executive judgment; if he regularly opens the books, as it were, to show that he has done all he can to save all that he can, and that his people stand vindicated against the accusations of their enemy—then it should not be at all surprising to nd a nal investigative judgment at the end of history to vindicate God’s people against Satan’s accusations."
Yhdestä akateemisesta teoksesta poimittu.- tutkivatuomio
oho.. piti siis lukea ".... not be at all surprising to find a final investigative judgment at the end of history to vindicate God’s people against Satan’s accusations."
- tutkivatuomio
"... in opposition to the view of much of the Christian world that still accepts the Platonic notion of a God who has no form and does not dwell in space and time, the Bible insists upon the spatiotemporal reality of the heavenly sanctuary."
Adventistien näkemys tutkivasta tuomiosta on ainoa, joka on raamatullinen. Kaikkien muiden väärä oppi Jumalasta, pelastuksesta ja tuomiosta on VÄÄRÄÄ evankeliumia.
- pyhpyhjapyh
Raamatussa ei missään lue sanaa "pelastusvarmuus". Se on protestanttien keksimä peitetarina synnissä rypemiselle.
Vrt. Room 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, (Biblia: "8:29 Sillä jotka hän on katsonut edes" ) ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
.
Siis Mikä voi erottaa ? Vastaus: EPÄUSKO ! EI TUTKIVAT TUOMIOT !- pyhpyhjapyh
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt. Room 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, (Biblia: "8:29 Sillä jotka hän on katsonut edes" ) ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
.
Siis Mikä voi erottaa ? Vastaus: EPÄUSKO ! EI TUTKIVAT TUOMIOT !Opettele faktat äläkä jäkätä.
- kerettiläinen-
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt. Room 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, (Biblia: "8:29 Sillä jotka hän on katsonut edes" ) ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
.
Siis Mikä voi erottaa ? Vastaus: EPÄUSKO ! EI TUTKIVAT TUOMIOT !>> Siis Mikä voi erottaa ? Vastaus: EPÄUSKO ! EI TUTKIVAT TUOMIOT ! <<
Tässäkin päästään siihen, että todelliset uskovaiset ovat "lupauksen lapsia" eli he luottavat siihen, että Jumala on voimallinen toteuttamaan lupauksensa, vaikka se inhimillisesti katsoen olisi mahdotonta. Usko suuntaa siis katseensa Jumalaan ja Hänen kaikkivoipaisuuteensa, epäusko taas ihmisen omiin mahdollisuuksiin. - pyhpyhjapyh
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Siis Mikä voi erottaa ? Vastaus: EPÄUSKO ! EI TUTKIVAT TUOMIOT ! <<
Tässäkin päästään siihen, että todelliset uskovaiset ovat "lupauksen lapsia" eli he luottavat siihen, että Jumala on voimallinen toteuttamaan lupauksensa, vaikka se inhimillisesti katsoen olisi mahdotonta. Usko suuntaa siis katseensa Jumalaan ja Hänen kaikkivoipaisuuteensa, epäusko taas ihmisen omiin mahdollisuuksiin.Ette ole lupauksen lapsia te petturit ja luopiot.
- peräänkuulut.kuuliaisuut
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt. Room 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, (Biblia: "8:29 Sillä jotka hän on katsonut edes" ) ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
.
Siis Mikä voi erottaa ? Vastaus: EPÄUSKO ! EI TUTKIVAT TUOMIOT !Sitähän se tutkiva tuomio näkee, siis sen epäuskon.
Ei uskota sanaa ja tehdään vilunkia. Ei pidä sotkeuta jalkoihinsa kun kirjoittelee.
Armottelemalla ei pelastu, vaikka pelastus on armosta.
Eikä tietenkään ominvoimin ja töin voi pelastua, mutta pelastetuna on vaelletta Hengen voimin ja kuuliaisuuden perusteella. Siinä on se pelastuksen vaelluksen summausta.
Nykyset seurakunnat ovat sekasin kuin heinämiehet tuulella.
Jokainen puhuu mitä puhuu ja kukaan ei tiedä, mitä tehdä, tai olla tekemättä.
Ja Jumala sallii kaiken, kovasydämisyyden tähden. Tavallaan se avaa silmiä sivusta katsellen. Opettaako Sana, liha, vai perinnäisopit.
- Kaikkihan on syntiä tehneet, jossa puuttuu Jumalan kirkkaus.
Kun Pyhä Henki kirkastaa Kristuksen, pelastajan, lunastajan, sijaisen, etten minä kuole - siihen synnintekemiseen -
niin tulee mielenmuutos. Mielenmuutos on samanmielisyyttä Kristuksen kanssa, Uuden Aadamin. ja siinä astuu mukaan se kuuliaisuus Jumalan tahdolle ja sen moottoriksi on annettu Hengenvoima. Ja jotka Kristuksessa OVAT, ovat hänet päällensä pukeneet, heihin ei paha kykene.
Siinä ei enää syntiä tehdä - tarkoitushakuisesti. Vaan uskotaan Jeesukseen ja vaelletaan Hänen askeleissaan.
- mitä se on? --- sitä kuulaisuutta, Hengessä.
Näin, emme kumoa Jumalan tahtoa, eli lakia - joka on päämääränä rakkaus. Siis Henki johdattaa meitä rakkauden kautta vaikuttaviin tekoihin, näin me sydämestä vahvistamme Jumalan lain. Jos olemme tottelemattomia, ilman kuuliaisuutta, niin laki tuomitsee synnin. Synnin palkka on kuolema ja taivaan kirjat varmasti ovat pätevät jokasesta päivästä, kun ja koska sanoistammekin teemme tiliä.
Jos synti on hallinnut ja vienyt kuolemaa kohti, niin parannuksesta on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme on lahjoittanut sen vanhurskauden Jeesuksen kautta.
Avain kuitenkin on vaelluksessa kuuliaisuus Kristuksen askeliin.
Tutkiva tuomio - jos se oli totta - edellyttäisi että ihmiset ovat vastuussa teoistaan. Sillä miksi heitä muuten tuomittaisi. Olen sitä mieltä että koko tutkivan tuomion oppi (tai teoria) on väärien sanojen käyttämistä asioista koska se antaa kuvan että ihmiskuntaa eläisi vapaudessa ja olisi vastuussa teoistaan - mikä ei ole raamatullinen ajatus - sillä Raamatun mukaan ihmiskunta elää orjuudessa josta Jumala haluaa heidät vapauttaa.
Raamattu kertoo minulle aivan toisen tarinan - sen mukaan orjuudessa elävät ihmiset saavat itse valita ketä he HALUAISIVAT seurata (huomaa että orja ei ole edes aina vapaa tekemään kaikkea mitä hän haluaisi tehdä). Ihmisen todellinen sydämen halu tulee esiin hänen rukouksissaan - asia josta Jeesus antoi hyvän esinemerkin Luuk. 18:13 jossa kerrotaan kuinka publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Hänestä Jeesus sanoi että "tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." .. Huomattavaa kuitenkin on että ei tässäkään ollut kyse tuomitsemisesta vaan kertomus vain osoittaa sen mitä todellisuudessa täytyy tapahtua.
Nyt voi olla että adventistit eivät oikeastaan tarkoita tutkivan tuomion opillaan sitä mitä tuo kummallinen ja harhaan johtava nimi tuo mieleen - mutta oli kuinka tahansa niin sen käyttö vie ajatukset vika teille .. siis miksi nimitellä asioita siten että sitten joutuu kaiken aikaa selittämään mitä sillä "oikeastaan" tarkoitetaan.
alex :)- kerettiläinen-
>> Nyt voi olla että adventistit eivät oikeastaan tarkoita tutkivan tuomion opillaan sitä mitä tuo kummallinen ja harhaan johtava nimi tuo mieleen - mutta oli kuinka tahansa niin sen käyttö vie ajatukset vika teille .. siis miksi nimitellä asioita siten että sitten joutuu kaiken aikaa selittämään mitä sillä "oikeastaan" tarkoitetaan. <<
Koko "tutkivan tuomion" oppi on pelkkää painolastia Adventtikirkon uskottavuudelle (kuten Ellen Whiten valtava, toisilta plagioitu kirjallisuuskin), mutta jos Adventtikirkko hylkäisi nämä, niin miten se silloin selittäisi tämän oman tärkeän roolinsa lopunajan "jäännöskansana"? On vain jatkettava valitulla tiellä, vaikka yksi valhe johtaisi toiseen eli loputon suo... - aadeehoodeeko
Avasit kaksi keskustelua otsikolla Jaa..a ???? ja toiseen niistä kirjoitit aloituksen seuraavasti:
"Kuka oli se raukka ( ihmisparka) joka halusi minut porttikieltoon palstalle .. Joku joka ei kestä suoraa puhetta asioista.. Mutta ok ei täällä paljon kannata ollakaan..sen on nyt jo suuri osa täällä olleisa tajunnut.. Joten jääkää tänne haistattelemaan toisillenne. Sopivaa seuraa varmaan löytyy.:)
Suomen tulevaisuus tuntuu olevan aika heikoillan - ainakin äänestä päätellen.
alex"
Etkö lähtenytkään tältä foorumilta? Miksi kirjoitat tuommoista sompaa ja sitten jäätkin palstalle? ADHD joka ei osaa päättää ja kirjoittaa kaikkea paskaa mikä tulee mieleen? - Huomannut
aadeehoodeeko kirjoitti:
Avasit kaksi keskustelua otsikolla Jaa..a ???? ja toiseen niistä kirjoitit aloituksen seuraavasti:
"Kuka oli se raukka ( ihmisparka) joka halusi minut porttikieltoon palstalle .. Joku joka ei kestä suoraa puhetta asioista.. Mutta ok ei täällä paljon kannata ollakaan..sen on nyt jo suuri osa täällä olleisa tajunnut.. Joten jääkää tänne haistattelemaan toisillenne. Sopivaa seuraa varmaan löytyy.:)
Suomen tulevaisuus tuntuu olevan aika heikoillan - ainakin äänestä päätellen.
alex"
Etkö lähtenytkään tältä foorumilta? Miksi kirjoitat tuommoista sompaa ja sitten jäätkin palstalle? ADHD joka ei osaa päättää ja kirjoittaa kaikkea paskaa mikä tulee mieleen?Taisi olla vaan Alexin omaa lapsellista huomionhakuisuutta koko juttu. Liekö perää koko asiassa.
- minunmielestäni
Huomannut kirjoitti:
Taisi olla vaan Alexin omaa lapsellista huomionhakuisuutta koko juttu. Liekö perää koko asiassa.
Minun mielestäni täyttää apinoinnin tunnusmerkit. Jos jotain näin päätetään niin siitä pidetään kiinni, muuten ollaan apinoita.
- sanansamittainen
minunmielestäni kirjoitti:
Minun mielestäni täyttää apinoinnin tunnusmerkit. Jos jotain näin päätetään niin siitä pidetään kiinni, muuten ollaan apinoita.
Hametta päälle.
- pyhpyhjapyh
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Nyt voi olla että adventistit eivät oikeastaan tarkoita tutkivan tuomion opillaan sitä mitä tuo kummallinen ja harhaan johtava nimi tuo mieleen - mutta oli kuinka tahansa niin sen käyttö vie ajatukset vika teille .. siis miksi nimitellä asioita siten että sitten joutuu kaiken aikaa selittämään mitä sillä "oikeastaan" tarkoitetaan. <<
Koko "tutkivan tuomion" oppi on pelkkää painolastia Adventtikirkon uskottavuudelle (kuten Ellen Whiten valtava, toisilta plagioitu kirjallisuuskin), mutta jos Adventtikirkko hylkäisi nämä, niin miten se silloin selittäisi tämän oman tärkeän roolinsa lopunajan "jäännöskansana"? On vain jatkettava valitulla tiellä, vaikka yksi valhe johtaisi toiseen eli loputon suo...Valheesi ei hetkauta, kerettiläinen.
- Adv.kirkon.valheet
kerettiläinen- kirjoitti:
>> Nyt voi olla että adventistit eivät oikeastaan tarkoita tutkivan tuomion opillaan sitä mitä tuo kummallinen ja harhaan johtava nimi tuo mieleen - mutta oli kuinka tahansa niin sen käyttö vie ajatukset vika teille .. siis miksi nimitellä asioita siten että sitten joutuu kaiken aikaa selittämään mitä sillä "oikeastaan" tarkoitetaan. <<
Koko "tutkivan tuomion" oppi on pelkkää painolastia Adventtikirkon uskottavuudelle (kuten Ellen Whiten valtava, toisilta plagioitu kirjallisuuskin), mutta jos Adventtikirkko hylkäisi nämä, niin miten se silloin selittäisi tämän oman tärkeän roolinsa lopunajan "jäännöskansana"? On vain jatkettava valitulla tiellä, vaikka yksi valhe johtaisi toiseen eli loputon suo...Niinpä, kerettiläinen, juuri tästä valheen opettamisen jatkamisesta on kyse! 1980-luvulla, kun johtavat adventistiteologit ympäri maailmaa olivat viiden vuoden ajan epätoivon vimmalla etsineet raamatullisia perusteluja pyhäkkö- ja tutkivan tuomion opeille, niin loppulauselmassa oli vain pakko todeta: "Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla, Raamattu ei niitä tue."
Päätettiin kuitenkin ensiksi olla julkaisematta tätä tutkimuksen tulosta ja toiseksi tuloksesta huolimatta jatkaa ko. raamatunvastaisten oppien opettamista mottona: "Emme voi myöntää erehtyneemme tässä kohdin, se olisi kirkolle kasvojenmenetys!"
No, totuus tutkimuksen tuloksesta tuli kuin tulikin julki... Kirkko valitsi kuitenkIn mieluummin valheen tien maineensa menetyksen pelossa. Eikö olekin "luotettava" kirkko? Mieluummin valheen jatkaminen kuin rehellinen erehdyksen myöntäminen! Ja sitten väittävät olevansa "raamatullisia".... - kerettiläinen-
Adv.kirkon.valheet kirjoitti:
Niinpä, kerettiläinen, juuri tästä valheen opettamisen jatkamisesta on kyse! 1980-luvulla, kun johtavat adventistiteologit ympäri maailmaa olivat viiden vuoden ajan epätoivon vimmalla etsineet raamatullisia perusteluja pyhäkkö- ja tutkivan tuomion opeille, niin loppulauselmassa oli vain pakko todeta: "Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla, Raamattu ei niitä tue."
Päätettiin kuitenkin ensiksi olla julkaisematta tätä tutkimuksen tulosta ja toiseksi tuloksesta huolimatta jatkaa ko. raamatunvastaisten oppien opettamista mottona: "Emme voi myöntää erehtyneemme tässä kohdin, se olisi kirkolle kasvojenmenetys!"
No, totuus tutkimuksen tuloksesta tuli kuin tulikin julki... Kirkko valitsi kuitenkIn mieluummin valheen tien maineensa menetyksen pelossa. Eikö olekin "luotettava" kirkko? Mieluummin valheen jatkaminen kuin rehellinen erehdyksen myöntäminen! Ja sitten väittävät olevansa "raamatullisia"....>> No, totuus tutkimuksen tuloksesta tuli kuin tulikin julki... Kirkko valitsi kuitenkIn mieluummin valheen tien maineensa menetyksen pelossa. Eikö olekin "luotettava" kirkko? Mieluummin valheen jatkaminen kuin rehellinen erehdyksen myöntäminen! Ja sitten väittävät olevansa "raamatullisia"....<<
No eipä ole ilmaantunut vielä yhtään muutakaan kirkkoa, joka olisi tunnustautunut täysin hedelmättömäksi tai tunnustanut "lastensa" syntyneen haureuden seurauksena... - aleksille.kirjoittelen
Opetuslapseus on vapaehtoista.
Taivaassa oli uskollisuus vapaehtoista, eedenissä kaikki oli vapaehtoista.
Jeesuksen aikana, moni opetuslapsi läksi, koska loukkaantuivat ja lähtö oli vapaehtoista, osa jäi, koska Hänellä oli iankaikkisen elämän sanat, sekin oli vapaehtoista.
Vapauteen HÄn on meidät vapauttanut, siksi elämä on nähtävä vapaana valintoihin, millä on iankaikkisuuden mitta - siis rakkaus on katoamatonta.
Me teemme valintoja, aivan vapaasti. Näemme hyvän ja pahan, sekä näemme elämänpuun.
Nyt tässä valintojen summassa, saamme ottaa, mitä otamme ei pakosta, sillä Isällä ei ole pakonsanelemia lapsia iankaikkisuudessa.
Siksi kaikki on tämän rakkauden päämäärätietoista valintaa.
Ja näinollen tuossa edellä olen peräänkuuluttanut tätä "kuuliasuuden" näköalaa, jota Henki tukee vaelluksessa olevalle.
Siksi en näe pelastusta pakoksi, vaan elämäksi ja siten myös sen kansan päämäärätietoinen vaellus perille, on rakkausliitto, jota Yljän ja Morsiamen sydämenlyönnit Hengessä toteuttaa yhdessä.
Ylkä ja morsian haluaa valtakunnan, jossa kaikki on sangen hyvää, kuten luomisessa on kirjoitettu. Jumala loi ja lopussa katsoi luomaansa, sekä se kruunu siihen, lepopäivä. Ei pahaa, vaan hyvää ja täydellistä. Siksi se sapatinlepokin on kerran totta.
Ylkä ja morsian elää rakkausliittoa, siis Jumalan tahdon liittoa.
Ja Henki yhdistää kaikentuon. Näinollen myös kruunumme on Jumalan valtaistuimella, verrokkina viestistä, ettemme kyseenalaista valtaa, missä se rakkaus - vapehtoisen perustuksen perusteella elää.
Siis rakkaudessa ei ole pakkoa. Liittosuhteessa ei ole pakkoa, vaan rakkaus. Tavallaan tuota näköalaa käyttäen, "rakasta Herraa sinun Jumalaasi" tulee ymmärrettäväksi. Se ei ole lakihenkistä, vaan rakkaudellista, koska siinä on kaikki se hyvä, mitä me elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Mikä sitten on tämä "Tuomio" - eiköhän tämä elämämme julista sitä rakkaussuhdetta, onko sitä tai ei.
Tuomio on totuuden julistamista - tiedonperusteella.
Tieto, sydämen kyllyydestä suu puhuu. Siksi epäkurantti, on rakastunut tähän maailmaan, tämän maan herraan ja tekoihin.
jne. siihen henkeen, jonka lankeemus on taivaasta lähtenyttä epärakkauden tähden.
Eiköhän nämä raamatun kertomukset ole viestikielenä sitä, että se avaisi käsityksiämme perimmäisiin kysymyksiin, ajan rajan taakse ja valintamme perusteita. ##Me teemme valintoja, aivan vapaasti. Näemme hyvän ja pahan, sekä näemme elämänpuun. ##
Ensinnäkin en yhtään varma, että me teemme kaikki valintamme vapaudessa - tai oikeastaan olen varma ettemme tee - ja siksi en usko että meidät tuomitaan sen perusteella kuinka hyvin valintamme ovat oikeita tai eivät. Jos meidät jälleen tuomittaisiin valintojemme mukaan ei yksikään pelastuisi.
Se mikä ratkaisee sen miten me osaamme ottaa vastaan pelastuksen on sydämen asenne - sillä se on oikeastaan ainoa mikä meissä on aitoa .. ja se tulee esiin suhteessamme Jumalaan ja muihin ihmisiin .. kuinka hyviä ja kuinka tietäviä me sitten olemme olevinamme tai olemme se ei koskaan riitä eikä siksi ole ratkaiseva asia . Rakkauden ymmärtäminen on tietysti tärkeää, mutta että rakkaus sisältyy elämään on välttämätöntä.
Paavalin 1. Korinttolaiskirje 13: on kirjoitus siitä mitä rakkaus on ja merkitsee elämässä ja elämälle ja se on erittäin valaiseva - eikö vain .. Tieto on hyväksi.. luonnollisesti, mutta se ei ratkaise ... viisaus on hyväksi mutta sekään ei ratkaise .. ainoa mikä on välttämätöntä on oikea suhtautuminen Jumalaan - olla rehellinen niin Jumalaa kuin itseään kohtaan ..
Mitä pelastus on? Juu se on elämää oikeudenmukaisuudessa josta rakkaus on osa - siksi sitä ei voi ottaa vastaan ilman rakkautta ja kaipuuta oikeudenmukaiseen elämään. (sitä kutsutaan Jumalan vanhurskaudeksi ja sitä Jeesus kehoitti meitä etsimään).
Matt. 6:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Jeesus ei ollut uskonnollinen vaan Jumalaa uskova ..
alex- pyhpyhjapyh
Adv.kirkon.valheet kirjoitti:
Niinpä, kerettiläinen, juuri tästä valheen opettamisen jatkamisesta on kyse! 1980-luvulla, kun johtavat adventistiteologit ympäri maailmaa olivat viiden vuoden ajan epätoivon vimmalla etsineet raamatullisia perusteluja pyhäkkö- ja tutkivan tuomion opeille, niin loppulauselmassa oli vain pakko todeta: "Emme voi perustella näitä oppeja Raamatulla, Raamattu ei niitä tue."
Päätettiin kuitenkin ensiksi olla julkaisematta tätä tutkimuksen tulosta ja toiseksi tuloksesta huolimatta jatkaa ko. raamatunvastaisten oppien opettamista mottona: "Emme voi myöntää erehtyneemme tässä kohdin, se olisi kirkolle kasvojenmenetys!"
No, totuus tutkimuksen tuloksesta tuli kuin tulikin julki... Kirkko valitsi kuitenkIn mieluummin valheen tien maineensa menetyksen pelossa. Eikö olekin "luotettava" kirkko? Mieluummin valheen jatkaminen kuin rehellinen erehdyksen myöntäminen! Ja sitten väittävät olevansa "raamatullisia"....Sinun valheesi eivät merkitse mitään. Tutkiva tuomio on Raamatussa ja sillä siisti.
- kerettiläinen-
aleksille.kirjoittelen kirjoitti:
Opetuslapseus on vapaehtoista.
Taivaassa oli uskollisuus vapaehtoista, eedenissä kaikki oli vapaehtoista.
Jeesuksen aikana, moni opetuslapsi läksi, koska loukkaantuivat ja lähtö oli vapaehtoista, osa jäi, koska Hänellä oli iankaikkisen elämän sanat, sekin oli vapaehtoista.
Vapauteen HÄn on meidät vapauttanut, siksi elämä on nähtävä vapaana valintoihin, millä on iankaikkisuuden mitta - siis rakkaus on katoamatonta.
Me teemme valintoja, aivan vapaasti. Näemme hyvän ja pahan, sekä näemme elämänpuun.
Nyt tässä valintojen summassa, saamme ottaa, mitä otamme ei pakosta, sillä Isällä ei ole pakonsanelemia lapsia iankaikkisuudessa.
Siksi kaikki on tämän rakkauden päämäärätietoista valintaa.
Ja näinollen tuossa edellä olen peräänkuuluttanut tätä "kuuliasuuden" näköalaa, jota Henki tukee vaelluksessa olevalle.
Siksi en näe pelastusta pakoksi, vaan elämäksi ja siten myös sen kansan päämäärätietoinen vaellus perille, on rakkausliitto, jota Yljän ja Morsiamen sydämenlyönnit Hengessä toteuttaa yhdessä.
Ylkä ja morsian haluaa valtakunnan, jossa kaikki on sangen hyvää, kuten luomisessa on kirjoitettu. Jumala loi ja lopussa katsoi luomaansa, sekä se kruunu siihen, lepopäivä. Ei pahaa, vaan hyvää ja täydellistä. Siksi se sapatinlepokin on kerran totta.
Ylkä ja morsian elää rakkausliittoa, siis Jumalan tahdon liittoa.
Ja Henki yhdistää kaikentuon. Näinollen myös kruunumme on Jumalan valtaistuimella, verrokkina viestistä, ettemme kyseenalaista valtaa, missä se rakkaus - vapehtoisen perustuksen perusteella elää.
Siis rakkaudessa ei ole pakkoa. Liittosuhteessa ei ole pakkoa, vaan rakkaus. Tavallaan tuota näköalaa käyttäen, "rakasta Herraa sinun Jumalaasi" tulee ymmärrettäväksi. Se ei ole lakihenkistä, vaan rakkaudellista, koska siinä on kaikki se hyvä, mitä me elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
Mikä sitten on tämä "Tuomio" - eiköhän tämä elämämme julista sitä rakkaussuhdetta, onko sitä tai ei.
Tuomio on totuuden julistamista - tiedonperusteella.
Tieto, sydämen kyllyydestä suu puhuu. Siksi epäkurantti, on rakastunut tähän maailmaan, tämän maan herraan ja tekoihin.
jne. siihen henkeen, jonka lankeemus on taivaasta lähtenyttä epärakkauden tähden.
Eiköhän nämä raamatun kertomukset ole viestikielenä sitä, että se avaisi käsityksiämme perimmäisiin kysymyksiin, ajan rajan taakse ja valintamme perusteita.>> Siksi en näe pelastusta pakoksi, vaan elämäksi ja siten myös sen kansan päämäärätietoinen vaellus perille, on rakkausliitto, jota Yljän ja Morsiamen sydämenlyönnit Hengessä toteuttaa yhdessä. <<
Mistä "kansasta" ja "rakkausliitosta" sinä tässä oikein runoilet?
Siitäkö ekumeenisesta, "vapaan rakkauden rakkausliitosta", jossa on yksi sulhanen ja monta morsianta...vai onko "morsian" lienee jakomielitautinen, jolla on lukemattomia sivupersoonia, vai mistä oikein turiset...???
Sulhasen rooli tässä on kyllä aivan selvä, mutta "morsian" vaikuttaa jotenkin "epävakaalta" ja epäluotettavalta...tai sitten kyseessä ei olekaan tämän yhden Yljän morsian, vaan portto, joka juoksee "maan kuninkaiden" perässä haureuttaan harjoittamassa ja heille lapsiaan synnyttelemässä...vai miten niitä lapsia syntyy "morsiamelle", kun vasta odotellaan Yljän saapumista...??? - onkomiestävastata
alex.kasi kirjoitti:
##Me teemme valintoja, aivan vapaasti. Näemme hyvän ja pahan, sekä näemme elämänpuun. ##
Ensinnäkin en yhtään varma, että me teemme kaikki valintamme vapaudessa - tai oikeastaan olen varma ettemme tee - ja siksi en usko että meidät tuomitaan sen perusteella kuinka hyvin valintamme ovat oikeita tai eivät. Jos meidät jälleen tuomittaisiin valintojemme mukaan ei yksikään pelastuisi.
Se mikä ratkaisee sen miten me osaamme ottaa vastaan pelastuksen on sydämen asenne - sillä se on oikeastaan ainoa mikä meissä on aitoa .. ja se tulee esiin suhteessamme Jumalaan ja muihin ihmisiin .. kuinka hyviä ja kuinka tietäviä me sitten olemme olevinamme tai olemme se ei koskaan riitä eikä siksi ole ratkaiseva asia . Rakkauden ymmärtäminen on tietysti tärkeää, mutta että rakkaus sisältyy elämään on välttämätöntä.
Paavalin 1. Korinttolaiskirje 13: on kirjoitus siitä mitä rakkaus on ja merkitsee elämässä ja elämälle ja se on erittäin valaiseva - eikö vain .. Tieto on hyväksi.. luonnollisesti, mutta se ei ratkaise ... viisaus on hyväksi mutta sekään ei ratkaise .. ainoa mikä on välttämätöntä on oikea suhtautuminen Jumalaan - olla rehellinen niin Jumalaa kuin itseään kohtaan ..
Mitä pelastus on? Juu se on elämää oikeudenmukaisuudessa josta rakkaus on osa - siksi sitä ei voi ottaa vastaan ilman rakkautta ja kaipuuta oikeudenmukaiseen elämään. (sitä kutsutaan Jumalan vanhurskaudeksi ja sitä Jeesus kehoitti meitä etsimään).
Matt. 6:33
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Jeesus ei ollut uskonnollinen vaan Jumalaa uskova ..
alexAvasit kaksi keskustelua otsikolla Jaa..a ???? ja toiseen niistä kirjoitit aloituksen seuraavasti:
"Kuka oli se raukka ( ihmisparka) joka halusi minut porttikieltoon palstalle .. Joku joka ei kestä suoraa puhetta asioista.. Mutta ok ei täällä paljon kannata ollakaan..sen on nyt jo suuri osa täällä olleisa tajunnut.. Joten jääkää tänne haistattelemaan toisillenne. Sopivaa seuraa varmaan löytyy.:)
Suomen tulevaisuus tuntuu olevan aika heikoillan - ainakin äänestä päätellen.
alex"
Etkö lähtenytkään tältä foorumilta? Miksi kirjoitat tuommoista sompaa ja sitten jäätkin palstalle? ADHD joka ei osaa päättää ja kirjoittaa kaikkea paskaa mikä tulee mieleen?
- pyhpyhjapyh
Tutkivan tuomion oppi on Raamatun pelastusoppi. Vain adventistit opettavat tässä asiassa totuutta. Kaikki muut opettavat Babylonin huorakirkkojen valheita.
- tutkivatuomio
Tutkivassa tuomiossa on kyse teodikeasta eli Jumalan vanhurskaudesta.
- tutkivatuomio
Paavalin roomalaiskirjeessäkään ei ole kysymys siitä, miten ihminen pelastuu, vaan siitä miten Jumala osoittaa olevansa vanhurskas.
- Pelastus.Jeesuksessa
Pyhpyhpyh! Raamatun pelastusoppi ei kyllä ikinä ole adventismin oppikyhäelmä tutkivasta tuomiosta, vaan opetus syntien anteeksi saamisesta Jeesuksen Golgatalla vuotaneen uhriveren ansiosta!!! Siihen ei tarvitse mitään lisätä, SE ON TÄYTETTY!
- pyhpyhjapyh
Valheesi ei hetkauta. Teidän "se on täytetty" lässytyksenne on vain väärää evankeliumia. Raamatun sanat "se on täytetty" tarkoittaa ihan muuta kuin mitä te väitätte.
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valheesi ei hetkauta. Teidän "se on täytetty" lässytyksenne on vain väärää evankeliumia. Raamatun sanat "se on täytetty" tarkoittaa ihan muuta kuin mitä te väitätte.
Napapiirilässytä mitä napapiirilässytät, ei hetkauta!
- Olet.ihan.pöljä
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valheesi ei hetkauta. Teidän "se on täytetty" lässytyksenne on vain väärää evankeliumia. Raamatun sanat "se on täytetty" tarkoittaa ihan muuta kuin mitä te väitätte.
Siis mikä on mielestäsi sitten Raamatun sanojen "ihan muu merkitys"?
- pyhpyhjapyh
Olet.ihan.pöljä kirjoitti:
Siis mikä on mielestäsi sitten Raamatun sanojen "ihan muu merkitys"?
Nuo sanat eivät kumoa tuomiota, vaan vaativat sitä.
- pyhpyhjapyh
eihetkauta kirjoitti:
Napapiirilässytä mitä napapiirilässytät, ei hetkauta!
Apinoi sinä mitä haluat, tutkivan tuomion totuus ei siitä muuksi muutu.
- Varokaa.adventismia
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valheesi ei hetkauta. Teidän "se on täytetty" lässytyksenne on vain väärää evankeliumia. Raamatun sanat "se on täytetty" tarkoittaa ihan muuta kuin mitä te väitätte.
LÄSSYTTIKÖ Jeesus ristillä huutaessaan nämä sanat? Mielestäsi siis itse Vapahtajamme suusta Golgatalla "väärää evankeliumia"?
Ja tämä on sitten aito adventisti?! Näinkö adventismi selittää ja puolustelee "tutkivaa tuomiotansa", että Jeesus "lässytti väärää evankeliumia" ja adventismin harhaoppi on sitä "oikeaa evankeliumia"??? - advariveli
Rauhaa veli! kaikista uskon suunnista näitä löytyy mutta rukoillaan heidän puolestaan. Siunausta sinulle toivoo advari veli.
- pyhpyhjapyh
Varokaa.adventismia kirjoitti:
LÄSSYTTIKÖ Jeesus ristillä huutaessaan nämä sanat? Mielestäsi siis itse Vapahtajamme suusta Golgatalla "väärää evankeliumia"?
Ja tämä on sitten aito adventisti?! Näinkö adventismi selittää ja puolustelee "tutkivaa tuomiotansa", että Jeesus "lässytti väärää evankeliumia" ja adventismin harhaoppi on sitä "oikeaa evankeliumia"???Valheesi ei merkitse mitään. Jeesuksen sanat ovat oikeaa evankeliumia. Sinun tulkintasi on väärää evankeliumia. Tutkiva tuomio pysyy Raamatun totuutena, vaikka sinä kuinka päätäsi auot.
- Adv.harhat
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Valheesi ei merkitse mitään. Jeesuksen sanat ovat oikeaa evankeliumia. Sinun tulkintasi on väärää evankeliumia. Tutkiva tuomio pysyy Raamatun totuutena, vaikka sinä kuinka päätäsi auot.
Ihan päätään aukomatta jokainen täysijärkinen pystyy käsittämään, että "Raamatun totuutena" voi pysyä vain se, mitä siellä lukee. Raamatun ulkopuoliset ja Raamatun vastaiset oppikyhäelmät (olkoonkin, että adventismi koki ne tarpeelliseksi kehitellä kasvojenpelastusoperaationa) eivät milloinkaan ole olleet Raamatun totuutta ja eivät siis voi pysyäkään muuna kuin mitä ovat olleet: eksyttävinä valheina.
- Tyttönenmaaseudulta
Jos olisit ollut juutalainen muinaisen Israelin vaeltaessa autiomaassa, kannettava telttamaja olisi opettanut sinulle pelastussuunitelmaa,sillä siinä Israelille esitettiin esikuvien avulla evankeliumi. Oletetaan,että ymmärsit pelastussuunnitelmasta vain eläimen kuolemaa koskevan osan. Tunsit pyhäkköpalveluksesta vain uhraamiseen keskittyvän osan. Jos sinulle ei olisi selitetty mitään muuta-esimerkiksi pappien suorittamaa palvelusta,johon teurastetun eläimen veri liittyi-eikö käsityksesi pelastussuunnitelmasta olisi ollut paljon rajoittuneenpi kuin sellaisella, joka eläimen kuoleman lisäksi ymmärsi myös telttamajassa toimitetun palveluksen ja etenkin suuren sovituspäivän palveluksen, jota suorittaessaan ylipappi kerran vuodessa meni kaikkeinpyhimpään toimittamaan pyhäkön puhdistusmenoja? Kummalla olisi ollut parempi käsitys pelastuksesta, sillä jonka huomio, tieto ja kiinnostus ulottui vain eläimen kuolemaan (joka kuvasi ristiä), vai sillä, joka ymmärsi koko pyhäkkörituaalin eläimen kuolemasta suureen sovituspäivään, jolloin itse pyhäkkö puhdistettiin teurastetun eläimen verellä (joka kuvasi tuomiota)? Vastaus on päivänselvä. Samoin niillä jotka ymmärtävät pelastussuunnitelmasta vain ristinkuoleman käsittämättä kaikkea sitä, mikä sen jälkeen tapahtuu tuomio mukaan luettuna, on typistetty näkemys rististä. Eläimen kuolemaa ei voi täysin ymmärtää ellei ymmärrä sen jälkeen toimitettavia menoja. Samoin ei ristiäkään voi täysin ymmärtää ellei ymmärrä sen jälkeen tulevaa palvelusta, johon sisältyy tuomiota kuvaava suuren sovituspäivän rituaali. Oliko eläimen kuoleman joka kuvasi ristiä ja ylipapin kaikkein pyhimmässä toimittaman palveluksen joka kuvasi tuomiota, välillä mitään jännitettä ristiriidasta puhumattakaan? Olivatko nämä kaksi toimitusta, eläimen uhraaminen ja pyhäkön toisessa osastossa toimitetut menot, jotenkin toisilleen vastakkaisia? Eivät tietenkään. Molemmat kuuluivat samaan kokonaisuuteen, kumpikin oli yhden ja saman asian pelastussuunnitelman, olennaisen tärkeitä puolia. Jos nyt jonkun käsitys eläimen kuoleman merkityksestä ei sopinut yhteen sen kanssa, miten hän ymmärsi pyhäkön toisessa osastossa toimitettavat menot, silloin hän käsitti väärin joko eläimen kuoleman, toisen osaston menot tai molemmat. Nuo Jumalan säätämät toimet eivät voi olla toisiaan vastaan. Jos ristiriitaa esiintyy, syy ei ole rituaaleissa vaan siinä, miten nuo rituaalit ymmärretään. Samoin jos ihmisen käsitys rististä, jota eläimen kuolema kuvasi, on jollakin tavalla ristiriidassa sen kanssa, mitn hän käsittää adventtia edeltävän tuomion jota toimitus kaikkein pyhimmässä kuvasi, silloin hän on ymmärtänyt väärin joko ristin, tuomion tai molemmat. Ne molemmat ovat Jumalan säätämiä, eivätkä voi olla toisiaan vastaan. Jos ristiriitaa esiintyy, ongelma ei ole ristissä eikä tuomiossa vaan siinä, että ihminen on ymmärtänyt nämä tapahtumat väärin.
Kirjasta: Tuomion ilosanoma, Clifford Goldstein, s. 137,138- pyhpyhjapyh
Ja tuon takia Babylonin huorakirkot opettavat väärää evankeliumia, kun ne kieltäytyvät hyväksymästä tutkivaa tuomiota.
- cousins
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Ja tuon takia Babylonin huorakirkot opettavat väärää evankeliumia, kun ne kieltäytyvät hyväksymästä tutkivaa tuomiota.
Sinä olet taas esimerkki siitä kun serkukset nussii. Syntyy kaikenlaisia harhoista kärsiviä ristisiitoksia jotka uskovat että ihmisten pitäisi muuttaa arktiselta alueelta pohjoisen napapiirin eteläpuolelle.
- pyhpyhjapyh
cousins kirjoitti:
Sinä olet taas esimerkki siitä kun serkukset nussii. Syntyy kaikenlaisia harhoista kärsiviä ristisiitoksia jotka uskovat että ihmisten pitäisi muuttaa arktiselta alueelta pohjoisen napapiirin eteläpuolelle.
Siellä missä ei voi sapattia viettää, ei pidä asuakaan. Sellaisessa työssä, missä ei voi sapatti viettää, ei pidä olla. Piste.
- Otabanaani
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Siellä missä ei voi sapattia viettää, ei pidä asuakaan. Sellaisessa työssä, missä ei voi sapatti viettää, ei pidä olla. Piste.
Olet retardi jonka mielestä sodankylän adventtikirkko pitäisi lakkauttaa.
- tutkivatuomio
Suosittelen kaikkia lukemaan tämän artikkelin.
http://www.atsjats.org/publication/view/386 - hohhoijaaaa
Ei uskoisi uskovien palstaksi. Ihan kuin Paavalin ajan seurakuntien kiistelyt opeista. Unohtakaa jo tuo turha kiistely. Tutkivan tuomion käsite ei tuo pelastusta.
- pyhpyhjapyh
Ei tämä ole uskovien palsta. Tämän ovat vallanneet adventisteja vihaavat tahot. Siksi vastustan koko palstaa.
- eihetkauta
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Ei tämä ole uskovien palsta. Tämän ovat vallanneet adventisteja vihaavat tahot. Siksi vastustan koko palstaa.
Sinun napapiirivastustamiset eivät hetkauta!
- höhhöttelijä
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Ei tämä ole uskovien palsta. Tämän ovat vallanneet adventisteja vihaavat tahot. Siksi vastustan koko palstaa.
Jos kerran vastustat KOKO palstaa, niin miksi roikut täällä.
- eihetkauta
höhhöttelijä kirjoitti:
Jos kerran vastustat KOKO palstaa, niin miksi roikut täällä.
Luuletko että pyhpyh noilla pienen riikkisillä napapiiriaivoillansa pystyy tämmöiseen kysymykseen vastaamaan?
- Napapiirihetku
Ei pysty. Aivonsakin kun ovat arktisesti jähmettyneet, ettei edes totuus "hetkauta".....
- pyhpyhjapyh
höhhöttelijä kirjoitti:
Jos kerran vastustat KOKO palstaa, niin miksi roikut täällä.
Koska vastustan myös TEITÄ.
- Pölvästi.pyhpyh
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Koska vastustan myös TEITÄ.
Arvaapa mitä, pyhpyh? SInun vastustuksesi ei hetkauta ketään täysijärkistä!
- pyhpyhjapyh
Pölvästi.pyhpyh kirjoitti:
Arvaapa mitä, pyhpyh? SInun vastustuksesi ei hetkauta ketään täysijärkistä!
Eikä sinun valheesi hetkauta yhtään.
- raakkaus
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Koska vastustan myös TEITÄ.
Nyt menit kyllä henkilöön. Toiseksi suurin käsky pyytää sinua rakastamaan, ei vastustamaan henkilöitä. Olisi eri asia, jos vastustaisit väärää oppia mutta nyt pidät ihmisiä pilkkanasi.
- Advarit.satuilee.1844
Tutkiva tuomio on samanlainen juttu kuin se, että tontut tutkii ennen joulua ikkunoista kurkkimalla, että onko täällä kilttejä lapsia. Joulupukki tuo kilteile lapsille joululahjoja, ja tuhmille lapsille risuja. Näinhän se tutkiva tuomio menee...
- kysynpävaan
Saako kysyä mihin suuntaan kuulut?
- Advarit.satuilee.1844
kysynpävaan kirjoitti:
Saako kysyä mihin suuntaan kuulut?
Ihan normilutsku oon.
- Nugentfani
Nugent esiintyy tässä laulaen.
https://www.youtube.com/watch?v=6eISPP6zuNE
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822