Tuli jo varhain 70-luvulla. Eikä Citroenilla ole sen jäkeen ollut eväitä rakentaa autoa joka niille markkinoille sopisi. Amerikkalainen ostaja ei ole hienosteleva hajuvesissä viihtyvä Baskeripää, vaan rehellinen työtätekevä perusjannu. Tällainen kaveri tarvii luotettavan perusauton joita Citroenilla ei ole mallistossaan.
Suomalaiset ovat geeniperimältään ihan omaa rotua. Mutta osalle on varmasti lirahtanut myös ranskan geenejä. Ne joilta on ranskangeenit menneet reisille, ajavat yleensä Saksalaisilla tai muilla laatuautoilla.
Mutta älkää olko huolissanne! Ranskangeenit laimenee ajanmyötä ja ajatuksiin tulee tolkkua. Tällöin myös autokaupoissa tulee päädyttyä helpommin siihen oikeasti luotettavaan merkkiin.
Siihen asti, citikan korkatessa, vain nokkapelti ylös ja toivoa että joku ystävällinen tarjoaisi auttavan hinausköyden.
Citroenille USA myyntikielto
36
296
Vastaukset
- Baskeripää
Olet selvästi perehtynyt sekä Ameriikan perusjannuihin että reisille menemisen ja kaikkeen. Elämänkokemuksesi on vaikuttava.
- pierrehelmut
Senverran on elämänkokemusta karttunut ja huonoja autoja että voin avoimesti kertoa että citikka on tosi huono. Ei ole amerikkalaisten vika että ranskassa ei autonteko suju.
Hyvää patonkia ne kyllä tekee.- Voitokkiisa
Pistähän listaa, mitä autoja olet omistanut. Nähdään vähän sitä elämänkokuksen laajuutta. Ajokorttihan on tietysti viime vuosituhannelta?
- SinäköOnnetonTaas
Eikö sinua koskaan kyllästytä tuollainen pazkanjauhaminen?
Tuokin USA-kielto on sinun kestovalheesi ja sitä tuot tänne vähän väliä monissa eri yhteyksissä. Muutaman kerran sinua on oikaistu tuosta valheestasi, mutta tyypillisenä trollina et tietysti tuollaisista välitä. Totuushan veisi pohjan sepustuksiltasi.
No esitänhän taas nuo todistuksesi tuosta kiellosta. Niin pääsemme naureskelemaan kustannuksellasi. Tiedämme toki, että vetäydyt taas vähäksi aikaa tuosta valheesta, mutta satavarmasti palaat siihen taas jossain yhteydessä. Näinhän on aina käynyt.
Taidat ollakin se sama 'autoalan diplomi-insinööri', joka nolattiin perusteellisesti 10-0 täällä vähän aikaa sitten. Tarinointisi muistuttaa melkoisesti tuon onnettoman kestotrollin tarinoita. - ijneovnpr
Taidat olla homo?
- Prelowed_cars
Vaikka lienetkin homo vielä pahempi on olla tuhmä homo.
Jos olet ostanut Citroenin älä yritä myydä sitä USA:han.
Siellä on kuule uskomattomia määriä käytettyjä autoja.
Legendaarinen hahmo sillä on "used car salesman".
Sille sinä et pärjää jo pelkästään savolaisaksenttisi takia, ja jos vielä olet homo.
WHM sinun pitää olla pärjätksesi amerikassa käytettyjä autoja myymässä.
- pierrehelmut
Ikäväksesi en ole homo, enkä siis ole tervetullut sitruunakerhoonne.
USA.n vienti lopetettiin citikan osalta 70-luvulla . Tämä on fakta. Uutta yritystä ei autoilun kehtoon ole ranskalaisen lentävän maton osalta tullut. Ei siis ole löytynyt edustajaa jolla sattuisi olemaan ylimääräinen kromosomi. Tai muuten vain konkusseista tykkäävä masokisti.
Tässä syyt miksi citikoita ei USA.an viedä.
1. Citikka on ruma.
2. Citikka on heikkolaatuinen.
3. Citikoille ei löydy ostajia USA.sta.
4. Ranskalainen AREVA on näyttänyt esimerkillään että Gallian kukkojen kanssa ei koskaan eikä missään kannata tehdä kauppaa. Ennenmin ostan mustalaiselta käytetyn perämoottorin.
Minulla on ollut paljon autoja, moottoripyöriä ja luxus veneitä. Merkkeinä mm. Merzedes, BMW, Lexus, Rolls Royce, Zil, Bayliner, Lambretta, ym ym.- eioleruma
Tämä sinun omistamiesi autojen, veneiden ja moottoripyörien luettelo kertoo, että on jätkä syvässä koomassa eikä heräämisestä toiveita.
Eipä jenkkiautot juuri kauneudella mällää. Laadusta Citikan osalta voin kertoa itsellä on Citikka ollut nyt kolme vuotta ja huoltojen lisäksi laitettu molemmat lasinpyyhkijän sulat ja kaksi h 7 polttimoa, että on heikkoa laatua. Ostin Citikkani muuten käytettynä, ei kyllä valittamista. Arevasta olen kanssasi samaa mieltä, vaikka taitaa siinä sopassa olla suomipojallakin mausteensa. - Raggari_ISOPENA
pierrehelmut
joko saat ajaa mopolla?
ja AMERIKKALAISET "AUTOT"on kanssa PASKAKASOJA
- Aika_huvittava_olet
Tosiaan kumma, kun nämä kestotrollit ovat aina rikkaita, niitä 'autoalan diplomi-insinöörejä', lääkäreitä tms. Kovastipa tuntuu olevan aikaa ja kiinnostusta kaikenmaailman joutaviin typeryyksiin. Älkäähän nyt kestotrollit noin kovasti aliarvioiko edes tämän palstan muutamia asiallisiakin kirjoittajia. Jo teksteistäkin ja asioista näkyy todellinen taustanne.
Pierevällä helmutillakin on näköjään noita autoja ja luxus veneitä ihan sieltä kalliimmista päästä. Uskookohan noita kukaan, mitäpä arvelet?
Kuulehan nyt kestotrolli. Ei sinun onnettomia kehujasi kukaan usko, joten turha tuota koomista itsekehua kannattaa noin jatkuvasti yrittää.
Sen olen kyllä ymmärtänyt, että sinullakin on ollut jokin alemmuuskompleksista kumpuava tarve löytää jokin trollatrava kohde.
Sinulla se on syystä tai toisesta citroen. Vain sinä itse tiedät miksi ja tuskinpa se muita kiinnostakaan. Jollakin toisella trollilla joku muu.
En edes kuvittele, että lopettaisit itsesi nolaamista tämän kirjoituksen perusteella. Nimimerkit kyllä suojaavat.
Onhan trollaaminenkin eräänlaista mielenterveyshuoltoa, joten anna palaa..... - pierrehelmut
Koville ottaa tuo amerikan myyntikielto citroenisteille juu...Mutta miettikääpä. USA on autoilun kehto, emämaa, ei siellä bulkkituote mene läpi. Auton pitää kestää ajaa Routee 66 päästä päähän korjaamatta. Itse tietenkin kuljen pitkät matkat lentokoneen businesluokassa...
Köyhiä kirpaisee, kun nekkuun tirvaisee. Noin kuvainnollisesti,) Hyvää päivänjatkoa, kuolevaiset.- Aika_huvittava_olet
Ai niin se linkki, missä väittämäsi myyntikielto todetaan?
Pistätkö sen esille, kun näköjään olet unohtanut.
Vai vetäydytkö jo nyt palataksesi väitteeseesi myöhemmin taas. Kuten tapasi on. - hyrsler
No se route 66 nyt on vain vajaat 4000 km, jotta eipä niillä amerikan tehtaiden bulkkituotteilla pitkälle pötkitä.
Mopoautollakin pitemmälle.
Ja mitä rumuuteen tulee Mersun muotoilu se vasta rumaa on amerikkalisten siihen tultua mukan.
Chryslerit muotoillaan italiassa jotta sekin myytti meni rumuudesta. - pierrehelmut
Aika_huvittava_olet kirjoitti:
Ai niin se linkki, missä väittämäsi myyntikielto todetaan?
Pistätkö sen esille, kun näköjään olet unohtanut.
Vai vetäydytkö jo nyt palataksesi väitteeseesi myöhemmin taas. Kuten tapasi on.Ei ole linkkiä kun ei ole myyntikieltoakaan. Kai huonosta kieliopistani huomaat, että olen kouluja käymätön pitkäaikaistyötön.
- illegal_cars
Aika_huvittava_olet kirjoitti:
Ai niin se linkki, missä väittämäsi myyntikielto todetaan?
Pistätkö sen esille, kun näköjään olet unohtanut.
Vai vetäydytkö jo nyt palataksesi väitteeseesi myöhemmin taas. Kuten tapasi on.Ei se esitä linkkiä jenkeissä laittomista autoista, koska Citroen ei ole listalla! Tässä lista vuodelta 2014: http://blog.dupontregistry.com/features/2014-foreign-cars-that-are-illegal-in-the-usa/
- Muttamissäsitikat
Aika yllättävä lista. Mukana on jopa kolme Toyota mallia.
- Fakta-sattuu
Muttamissäsitikat kirjoitti:
Aika yllättävä lista. Mukana on jopa kolme Toyota mallia.
Kova paikka pierrehelmutille...
- pierrehelmut
Kyllä köyhiä kirpaisee kun puhutaan oikeista autoista. Itse ajoin Amazonilla 550tkm kun piti vaihtaa männät. Siinä ajassa olisi mennyt 5 sitikkaa. Live and lörn.
- TaasKerranNäinKävi
Kyllä olet trolli taas niin totaalisesti nolattu ja nöyryytetty... :-D
- Siisvieläkin
toi aloittaja jauhaa tota samaa. Oon ollu pois tältä sivulta pari vuotta ja sama paska vaan jatkuu. Kannattais nyt ton aloittajan hankkia jonkinlainen ajoneuvo ja siirtyä kehumaan sitä omille sivuilleen. Sitikalla ajan enkä pois vaihda, vieläkään vaikka amerikassa eivät tietäis kukaan Citroenista mitään.
- Jäädäänpä_odottelemaan
Olisinkin mielenkiintoista veikkailla koska tuo ikitrolli tuo seuraavan kerran tuon saman tuontikielto-trollinsa julki.
Mitäpä veikkaatte, meneekö viikkoja, kuukausia vai vielä kauemminkin?
Minä veikkaan, että kyse on kuukausista. Siihen mennessä on jo ehtinyt nuolla haavansa ja suunnata kohti uusia nöyryytyksiä...
- pierrehelmut
Itse en ole citikan omistaja enkä homo, olen asijantuntija ja insinööri. Amerikkaan ei vaan saa viedä citikoita. Elättekö umpiossa? Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin lähtee vänkään asiantuntioiden kassa. Ottaako pattiin perämoottorimiehet? Tai ettehän te miehiä edes olette. Puppelit;)
- Aika_huvittava_olet
Että ihan asiantuntija:-) ja vielä insinöörikin :-). Niinhän te trollit aina.
Tottakai, jokainen sen huomaan kirjoitustesi huikeasta tasosta ja varsinkin faktojen suhteen. Ettei vaan ihan autoalan diplomi-insinööri :-D
No hupijutut sikseen. Pistäpä nyt ajankuluksesi se tieto, johon tuon väitteesi perustat. Tuossa edellähän oli joku julkistanut v 2014 luettelon, jossa ei sitikkaa näkynyt, mutta joku näköjään oli löytänyt sieltä Tojotan. Onko kova pala? - ÄläSuottaPiilotaKykyjäsi
Voit toki olla jonkun alan asiantuntija ja ehkä insinöörikin, mutta näissä kirjoituksissasi se vaan ei mitenkään tule esiin.
- pierrehelmut
Lyökääpä pojut faktoja tiskiin omasta asiantuntijuudesta. Minä olen sentään istunut 4 vuotta korkeakoulussa opiskelemassa. Tiedän autotekniikasta enemmän kuin koko ranskalainen harrastelija piiri yhteensä.Ja citikan tuntemus on minulle vain harrastus. Koska kerään romumetallia. Ja citikka sulaa hyvin valimossa.
- Aika-huvittava_olet
No sitä myyntiekieltoväitteesi perustelua tässä odotellaan.... Koskahan saamme sen?
Ketään ei tippaakaan kiinnosta nuo 'asiantuntijuusväitteesi' ja väitteesi korkeakouluopinnoista... Kirjoituksesi taso täällä on nähty eikä se todellakaan vakuuta mistään....
- pierrehelmut
Ehkäpä te pojut kioskilla näpittämistä tiedätte. Citikan omistaja jää autotiedoissa hopealle. 70- luvulla ei USA vientiä ollut. Olen asunut siellä siihen aikaan. Eikä ollut romuja tienposkissa. Tämä on fakta.
- Aika_huvittava_olet
Tuleeko sulta sitä moneen kertaan pyydettyä linkkiä tai muuta todistetta myyntikieltoväitteesi tueksi vai ei?
Vai myönnätkö suosiolla kirjoittaneesi normaalia trollizontaa?
Tuo muu tyhjänpäiväinen ja säälittävä puutaheinän jankuttamisesi ei kiinnosta yhtään eikä ketään? - Lokari_on_Lokari
Olen myös asunut siellä ja tiedän että siellä nimenomaan on romuja pihat tienposket täynnä. Ja kesällä se koranraatojen haju on aivan hirvee.
Koska en ollut kiinnostunut erityisesti mistään automerkistaän en pannut merkille olisko siellä ollut "Imported cars" myyntikylttejä.
Ja ainkin tiedän paikalla olleena että pierrehelmut puhuu potassiumia.
- pierrehelmut
Harrastekerhossani tarjoilijana toimiva hinttari ei saanut citikka autoaansa käymään. Minä jouduinkin kerran, avuksi, b-rapun miestä jeesaamaan. Työntämällä perästä. Okei, teki hyvää auttaa avun tarvitsijaa. Ihan heterosti.
- Tervetuloa_takaisin
Nöyryytyksistä on tämä meidän söpöliini 'auto-alan diplomi-insinööri' jo nyt toipunut näköjään ja uudessa iskussa kohti seuraavia nöyryytyksiä....
- tuttisuuhun
Että ihan neljä vuotta mennyt korkeakoulussa oppimatta mitään, enpä ilkeäisi noilla tarinoilla tulla kerskumaan. Tiesithän muuten että siinä Rolss Roycessasi on sitikan jousitus.
- eienääcittaa
heh, olin cittarin kuskina 9 vuotta kunnes päässä napsahti ja tuli kärsivällisellekin miehelle mitta täyteen. Vaihdoin sitten Opelin Astraan. Siinä oli kunnon jousitus ja luotettavuus tien päällä parani merkittävästi ja sai mukavat kyydit.
Minulla oli Visa 1.4TRS joka liikkui kyllä terhakasti mutta vikojen määrä oli aivan käsittämätön. Jarrut korjattiin perusteellisesti muutaman kerran 160 000 km matkalla, startti, laturi, pakoputkisto muutamaan kertaan, lähes kaikki sähkölaitteet, niin, sanoinko jarrut? Etupyörien laakerit, raidetangon nivelet, kannen tiivisteet, jne jne.. Aina kun piti huoltoa tehdä sai todeta että vikoja oli ainakin puoli tusinaa ensin korjattava, jotain aina vuoti ja jokin oli lakannut toimimasta. Hupaisin oli bensapumppu joka toimi kampikammion paineella ja siinä oli yksinkertainen akseli. Se ei puolestaan ollut pumpun rungossa millään kiinni, oli vaan työnnetty paikalleen. Se putosi pois kovilla helteillä kesken ajon ja teki saman myös kovilla pakkasilla, vaikka olin laittanut erikoisliimaa jolla piti pysyä. Tuloksena oli tietenkin äkkipysäys. Todellinen ranskalainen teknologiateollisuuden loistoluomus. Never again!
En yhtään ihmette jos ranskikset eivät saa tämän merkkistä vaunua myytyä autoteollisuuden päämarkkina-alueelle- C5TourerHdi163aut
Olisit hakenut kaupasta uuden pumpun, niin ei olisi tarvinnut liimailla. Eikä edes maksa paljoa. Viimeinen Visa on vuodelta 1988. Toivottavasti kokemuksesikin ovat tuolta ajalta. Muuten sinua käy sääliksi, kun joudut ajamaan 30-vuotiaalla romulla. Tuosta ajasta autot ovat kehittyneet paljon. Silloin minäkin ajelin japseilla.
- eienääcittaa
se oli vm -87 ja -94 myin pois, sain jopa asiallisen hinnan siitä kun oli laittanut kattoluukun. Muutoin se oli aika lopussa. Epäilen että olisin saanut kalliilla hinnalla uuden pumpun jossa täsmälleen sama ratkaisu. Silloin päätin ettei koskaan enää ranskiksia. Käsitykseni pon vahvistunut kerta toisensa jälkeen kun kavereilla on suuria ongelmia juuri sitikoitten kanssa, naureskelen vierellä koska olen varoittanut heitä.
- businesisusual
Köyhyys kulkee usein tietämättömyyden liiassa. Usa.ssa tulee todennnäköisesti citikoiden myyntikielto jatkumaan. Jos bisneskaveriani Trumbia on uskominen. Häviö taas teille, voitto demokratille ja vapaalle maailmalle.
Minun suurin ongelmani taas on. Minkä auton tallistani aamulla valitsisin.
Varmaan sen missä on baarikaappi täysin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822