Miten tehostaa myyntiään - ostajan näkökulma

HosutKegätJaTkit

Jotenkin säälittää nuo, jotka yrittävät myydä vanhaa kamaansa tori piste fissä ilman, että heillä olisi hajuakaan, miten sen tehdä. Palvelu on maksuton, joten ei kannata säästellä sanoissa ja kuvissa. Myyjän kannattaisi asettua ostajan asemaan ja harkita esimerkiksi seuraavanlaisia tilanteita:

Joku etsii kenkiä erityisen isojalkaiselle miehelle. Saa kymmenien sivujen listan miesten kengistä. Selaa listaa. Suurimmassa osassa ei ole kengän numeroa otsikossa! Joissakin ei ole edes kuvaa. Jos listassa on satoja kenkiä, tuskinpa sitä avaa noita ilmoituksia, eli ne ovat siellä vain tuhlaamassa tilaa ja viemässä ostajien aikaa. Laittakaa siis jo otsikkoon koko, materiaali ja muuta sellaista, jolla ihmiset hakevat. Ei se edistä myyntiä, jos saa jonkun isojalkaisen klikkaamaan ilmoitustasi vain huomatakseen, että kenkäsi ovat kääpiölle. Ei hän osta! Ymmärrätkö?

Jos joku ottaa yhteyttä ja kertoo haluavansa ostaa, ja kysyy postimaksusta, hän usein tarkoittaa: "Haluan ostaa, laittaisitko tilinumerosi, ja summan, jonka haluat minun maksavan." Jos sen sijaan vastaat, että et nyt oikein tiedä postimaksusta, kun posti on kaukana, sinulla ei ole vaakaa, etkä edes ole varma, ostaisinko ollenkaan, ja muutenkin et oikein viitsi tehdä kauppaa... No, kauppa meni sinulta sivu suun. Miksi ollenkaan olet torilla täyttämässä tavaralistoja kamalla, jota et oikeasti halua myydä?

Jos joku kysyy sinulta, onko ilmoittamasi tavara myytävänä, siihen ei kannata vastata pilkallisesti. Monet jättävät ilmoituksen näkyviin, kunnes ovat saaneet maksun, ja sitä ei tiedustelija voi tietää. Kerro vain asiallisesti, että se on varattu, tai että kyselijä on seuraavana jonossa, tai mitä nyt tilanne onkin. Ostaja ei ole ajatustenlukija.

Jos joku tohelointisi takia peruu tarjouksensa, älä ryhdy katkeraan, närkästyneeseen kirjeenvaihtoon hänen kanssaan. Jos taas haluat vielä kerran yrittää tehdä ne kaupat kyllästyneen asiakkaan kanssa, korjaa edes viestissäsi ne virheet, joiden takia osto peruttiin: kerro se tuotteen koko, kerro se postimaksu, anna se tilinumero. Ei kukaan jaksa lypsää noita tietoja sinulta yksitellen. Heillä on muukin elämä.

Jos joku hakee torilta nahkatakkia, jqa otsikkoon on väsätty nahkataki, ei se välttämättä tule haussa esiin. Miksi siis ette anna jonkun tarkistaa edes otsikoitanne, jos itse ette osaa suomea? Ihan omaksi hyödyksenne?

Ja muista, autisti-myyjä, että sinun ei tarvitse saada viimeistä närkästynyttä sanaa. Kun ostaja peruu, hän peruu. Kun tiedustelija ei teekään tarjousta, siihen on usein syynä sinun taitamattomuutesi. Tai oli mikä tahansa syy, hänen ei tarvitse ostaa. Teet itsesi tyhmäksi alkamalla inttää. Näistä saisi oikein novellin koottua - ehkä sen vielä teenkin.

1

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b8b8b8b8b

      Muista mainita novellissasi myös nämä ostajat, jotka eivät sitten ostajia olekaan. Kysellään kaikenmaailmat ja kun kärsivällisesti vastailen, nämä sitten viimein "päättävät" ostaa tuotteen. Tai niin no, ovat päättävinään. Kun ovat saaneet maksettavan summan, tilinumeron ja yhteystiedot ja itse olen alkanut hankkimaan pakkaustarpeita ja peräti pakkaamaan, ei ostajasta kuulu enää hönkäsen pöläystä.
      Ei edes siinäkään tapauksessa, että ovat saaneet tingittyä hinnan mieleisekseen. Miksi helvetissä he tinkaavat, jos ei ole aikomustakaan ostaa?

      Toinen ryhmä on sitten tämä porukka, joka ei osaa ilmeisesti lukea. Jos olen kirjoittanut, että tuote pitää NOUTAA ilmoittamaltani paikkakunnalta, se ei tarkoita, että minä lähden viemään sitä muutaman kympin maksavaa tuotetta 185 km:n päähän, kuten esim. yksi hyväkäs kuvitteli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe