Suomessa ajokortin ajaminen on todella yleistä ja suurimmalla osalla kansaa on ajokortti. Löytyykö ajokortittomia omasta tahdostaan?
Itse olen 40v. mies ja ajokortiton eikä ole koskaan kiinnostanut hankkia korttia?
Löytyykö vielä ajokortittomia ihmisiä suomesta?
Ajokortittomat suomessa
18
928
Vastaukset
- Ajokortiton_Suomessa
Olen lähes 50 kymppinen mies ja usein törmään siihen, että ihmiset luulevat minun olevan ajokortillinen. Entisaikaan työvoimatoimisto tarjosi ajokortillisia töitäkin muutamaan otteeseen tarkistamatta ensin onko edes ajokorttia. Opiskeluissakin usein minun luultiin olevan kortillinen. Monesti naapurit ja tututkin ovat luulleet minun olevan kortillinen. Suomessa jos terve mies on kortiton, niin se tuntuu olevan lähes ihme. Itseäni kortittomuus ei ole vaivannut. mutta usein olen törmännyt siihen, että muita se on vaivannut esim. naisia seurustelusuhteissa.
- siivousmikko
Ajokorttia en ajaisi, vaikka maksettaisiin. Ajokortti ei kiinnosta mua pätkääkään.
- motomuna
Ei kai sulla seisokkaan?
- aune-maarit
Mitä tekemistä sillä on asian kanssa?
- Anonyymi
aune-maarit kirjoitti:
Mitä tekemistä sillä on asian kanssa?
Tilastollinen todennäköisyys.
- tragol
Ajokortin omistajilla on huomattavasti parempi käsitys kokonaisvaltaisesta liikkumisesta jalankulkijana ja pyöräilijänä. Ts pelisilmää ja ymmärrystä muutakin liikennettä kohtaan.
Ennen wanhaan liikenneohjelmissa toitotettiin:
Yhteispelillä se sujuu ! - IlomantsinIlpo
Miullaki on jo kuuves kerta ku ei oo korttii. Ohranat tunkee jonku pillin ain suuhun, ja taas eijoo korttii. Mut mitä sitte? Mie ajelen iliman sitä, eipähän lähe taas seuraavalla hönkäsyllä kuivuun. Tosin voi tulla baakelsia, jos puhaltaa yli 4 romillee. Mut mitä sitte? Ajelu jatkuu taas, ku sellin ovi aukiaa. Pittää pysytellä vaan tääl Ilomantsis eik mennä olleskaa isolle kirkolle, siel hyö halluu hökiin pilliin. On tää saatana sirkusta.
- syksysaaminäen
Minulla jäi ahistavista syistä kortti ajamatta nuorena, ja kyllä kaduttaa. Häpeän kortittomuutta niin paljon. Ajotaidosta olisi ollut valtavasti apua eri vaiheissa. Olen kerran ollut autokoulussa, mutta en mennyt inssiin, kun siinä olisi pitänyt sitten olla oma auto harjoitteluvaiheeseen. Tietääkseni ei ole mahdollista ajaa KOKO harjoitteluaikaa varsinaisen kortin saamiseen asti autokoulussa. ???
Tavoite olisi, että voisin tarvittaessa vuokrata auton lapin, teneriffan yms matkoilla jossa on vähemmän ruuhkaa. Asun helsingissä mutta en pitäisi autoa täällä. Kantakaupungissa on metro, bussi, ratikkapysäkeitä, enkä edes haluaisi autoa tänne.
Hankala tilanne, rahaa on jkv, mutta kokemusta ei saa rahalla. Eli nuorena ei vaan ajatellut pidemmälle.- Harjoitteluun
Lapissa on tilaa ajella, mutta enpä yrittäisi aluksi ajella Teneriffalla. Harjoittele ensin vaikka Helsingissä. Leveät kadut ja hiljaisempi liikenne.
- luulijat
Mulla oli kans pahoja ahdistuksia nuorena ja autokoulu jäi kesken. Kävin pari kertaa inssin ja luovutin, kortiton olen yhä. En kuitenkaan häpeä kortittomuuttani, mutta se ihmetyttää miksi ihmiset aina luulevat, että ihmisellä on ajokortti. Luulijoita on aina riittänyt ja aina tulee riittämään, taitaa olla ihme, jos on kortiton.
Kyllä sen kokonaan voi ajaa autokoulun autollakin,se vain maksaa sitten enemmän.
- isäbrown
Sitä olen ihmetellyt, että miten kova suosio on ajokortin hankkimisella ja saannilla. Kaikki ketä tuntee, niin kaikilla tuntuu olevan se kortti, joten rahaa taitaa olla suomalaisilla ja joku kova hinku saada se kortti. Mikä siinä ajokortissa viehättää niin paljon, että se on lähes kaikilla?
- sdfgsdfgsdg
Se on se suomalaisten laumasieluisuus. Poliitikotkin vie kansaa kuin lammaslaumaa ja kaikki ovat sadistisesti tyytyväisiä....
- perneriveitsistä
Näinhän se menee. Mitä toisella, sitä pitää itsekin saada, muuten vaivaa.
- Anonyymi
Suomessa on vähän pakko olla ajokortti, helvetin pitkät välimatkat kaikkialle jos et oo cityhintti, iha vitu hankalaa se on ilman korttia selviytyä jossain tuppukylässä, jossa on paskat julkiset
- Anonyymi
Itsellä ajokortin ajaminen lähes mahdottomuus hahmotushäiriön ja minkä lie keskittymiskyvyn häiriön vuoksi....
- Anonyymi
Vielä kun vaadittaisi, että ainakin taksikuskeilla olisi suomalainen insinööriajo takana.
- Anonyymi
Nykyisellä 599 hinnoitelulla huonsti koulutetuilla ns. liikenneopettajilla: Kortiton pärjää paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845