Oulun oma makkara, Kärkkäri, täyttää 60 vuotta. Tuo kookas makkara on 16cm pitkä ja 10cm ympärys. Pituus kärjestä kärkeen, mutkia huomioimatta (Sanomalehti kaleva 1.9.2016). Kyseinen makkara on täysin pyöreä, eli uskon 10cm ympärysmittaan eli Rfsu:ta entistä vankemmin ja oma 12cm paksu on jo paksu!
Suosittelen lämpimästi, vaikka itse en suosi kovin usein. Viimeksi 20v sitten.
Oululainen "kärkkäri" 60-vuotta
5
<50
Vastaukset
- häxy
Nö jymäläytä se Kyrppäri on kyllä 20 x 15cm, klllllähän minä sen tiedän kun olen sen pppärrrrsseelläni mitannut.
Jos Kärkkäri on 10 cm ympärykseltään, on se silloin Askon nappulaa paksumpi. Ja vaikka Kärkkäri olisi lyhyt, olisi se silti pitempi. Käristettynä väri sentään on sama.
Onnea makkaramaailmaan, Asko. Jos ei teiltä Oulusta mitään muuta ole tarjolla, kuin tuollaista makkarankäivärää, niin maan voisi laittaa Piippolan kohdalta kiinni :D
12 cm ympärystä ei taas parhaalla tahdollakaan voi sanoa paksuksi, mutta jos haluaa sitten nähdä oikeasti paksun kyrvän, niin siitä on toinen posti. Se posti, jossa kyrpä on Askon mukaan kuvakäsitelty, lyhyt ja ohut :D- KippariPOika
HK sininen taisi olla tuon 12cm
- olen.mitannut
KippariPOika kirjoitti:
HK sininen taisi olla tuon 12cm
HK Sininen on joku 13,5-14,0 cm ympärykseltään.
- Seiloripoika-Nakkilasta
Niin on ,ja tuntuu ihanalle pyllyssä. Lämpeää sopivasti ja sen voi perseen jälkeen syödä höyrymakkarana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604536Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1601470- 1651468
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481452Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2561242Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1941164- 2031112
- 801027
- 621003