Adventtikirkkoon liittyminen

Liittyminen

Miten adventtikirkkoon liitytään? Riittääkö evlut-tyylinen liitykirkkoon.fi tai tapaaminen adventtikirkon pastorin kanssa jolloin sovitaan liittymisestä vai onko katolisen-/ortodoksisen kirkon pidempi kurssitustyylinen toimintamalli?

23

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettätällälailla

      Adventtikirkkoon liitytään julkisesti tunnustamalla adventistista uskoa ja saamalla uskovien upotuskaste. Onhan tämä täällä jo moneen kertaan kerrottu.

      • jasittenmyösnäin

        Ja siihen liittyy se, että opinkohdat käydään läpi jne, joten Adventtikirkon toimintatapa on lähempänä katolista/ortodoksista kirkkoa kuin luterilaista.


      • ohhohjahoijaa

        Olipa lämminhenkinen vastaus, josta suorastaan huokuu lähimmäisenrakkaus tätä asiasta kiinnostunutta ja asiallisesti kysyvää ihmistä kohtaan. Sinä edustat sitä ryhmää minkä vuoksi adventtikirkko murenee täällä Suomessa.


      • kysynpävaan

        Niin täällä ei kaikki ole advareita!


      • pyhpyhjapyh
        ohhohjahoijaa kirjoitti:

        Olipa lämminhenkinen vastaus, josta suorastaan huokuu lähimmäisenrakkaus tätä asiasta kiinnostunutta ja asiallisesti kysyvää ihmistä kohtaan. Sinä edustat sitä ryhmää minkä vuoksi adventtikirkko murenee täällä Suomessa.

        Ja sai ihan asiallisen vastauksen.


      • noinhanselienee
        kysynpävaan kirjoitti:

        Niin täällä ei kaikki ole advareita!

        Suurin osa on jotain muuta kuin adventisteja. Suurin yksittäinen ryhmä ovat antiadventistit.


    • Sanankuulosta.lähtee

      Jos ajattelet liittyä johonkin seurakuntaan, mene tilaisuuksiin kuuntelemaan sananjulistusta. Usko tulee Sanan kuulemisen kautta.

    • Varoituksen.sananen

      Adventismin saasta saastuttaa ihmisen ja tekee hänestä saatanallisen olion.

      • meitäkin.mitataan

        Tuskin se raamatun sana siellä saastuttaa, mutta huulesi todistus ajatustesi mitassa, saattaa olla mitattavissa kerran tuomiolla.
        Kun jokaisesta sanasta tuomitaan ja kas, Jumalan aivoitukset eivät ole sinun määrättävissä.

        Mielenkiintoista on se tuossa tuomionpäivänä, kun luemme raamatusta Jumalan lepopäivästä, pyhittämästä ja erottamasta.
        Adventistit muistuttavat sitä muitten käskyjen rinnalle.

        Mitä tekee sitten sanansaarnassa helluntaipastori sunnuntaina?

        Hän väittää, että uskovalle kuuluu 9- n käskysanaa, mutta sapatti on kumottu.

        Nyt kummallakin on raamatun kirjoitukset esissä.

        Adventisti tulee tuomiolle, ja helluntaipastori tulee tuomiolle.

        Jeesus sanoo täällä ,että ei hän ole tullut tuomitsemaan vaan pelastamaan. Siis pelastamaan synnistä. Synnin palkka on kuolema, synti on laittomuutta ja kas, joutuu kysymään.
        Onko helluntalaispastorin sydän kylmentynyt Jumalan lain tahdolle, joka pitäisi olla tienviitta. ??

        Hän on ehkä yhden vähäisimmästä lainkäskysanoista ottanut kiinni, poistanut sen ja alkanut näin opettamaan.

        Kuinka se sana sanoi - miten taivaassa häneen suhtudutaan?

        Nyt tulee pelastaja, joka oli ja on Sana - alussa kun hän sitä oli, ja sana oli tämä Jumala - niin Sana tulee sitten tuomiopäivänä tuomariksi tuomitsemaan.

        "En tunne teitä, te laittomuuden tekijät"! Siis nyt jokainen meistä on tuon sanan edessä mitattavissa.

        Nyt on Jeesus tullut pelastamaan, mutta sitten se Sanan kautta tuomitsemaan, kun aika on.

        Ei tässä nyt adventistit tuomitse meitä, minuakaan, vaan itse Kirjoitukset, nehän tuomitsee.

        Miksi kirjoitin helluntaipastorista? Niin, niinpä. Itse kuuntelin helluntalaisena eräänä sunnuntaina tuollaisen aloituksen, syystä, kun joku oli sen esittänyt hänelle.

        Kiitos vain asian esittäjälle, siitä lähti kirjoituksiin syventyminen.

        Eikä sille sapatille muuta syytä löytynyt, kuin se Jumalan työ, luomisessa. Ja täytyy todeta, se todella oli täydellistä, hyvää ja Pyhää. Ei syntiä, ja kyllä sen kruunuksi oli hienoa, että saimme sapatin - siis levon muistuttamaan siitä, että Herran työ pelastaa, se on täydellistä, vanhurskasta ja Pyhää. Kun sitä katselee raamatusta, käsittää sen pyhyyden, että siinä ei ollut meidän lankeemusta matkassa. Se on Jumalantyönä lepoa ja kerran se on kokonaislepoa, kun synti on maailmankaikkeudesta pois.

        Siis olisiko tuo adentistien opetus sapatista - niin saastaista, että se sinun mielestäsi noin herjaten pitää esiintuoda?

        Mielestäni Herralla on aivoituksensa pelastuksien suhteen, kun pitää esissä vaikka adventisteilla tätä sapattia.
        Tulee tarkennettua siten kirjoitusten suhteen, ettei kävele harhaan ja ehkä siten se Apostolisen opin näköalat palautuvat mieliin.

        Aivan rehellisiä voimme olla kukin asioille ja mittailla hieman laajemmin.
        Ehkä se tutkiva tuomio jollain mättää, mutta tavallaan sekin tuolla helluntaissa on esissä siinä, että kun Herra saapuu, jokaiselle on palkka olemassa. No mitä johtopäätöksiä siitä pitää vetää, on se, että kirjapitoa on ja jopa elämänkirjakin kertoo sen. Myös kirjoituksiin on muistiinmerkittynä sekin, että jokaisesta sanastakin teemme tilin. Niinpä. Johtopäätös on se, että tutkitaan, tutkitaan meitä ja ketään saastaista ei pääse perille.
        Tuomiokin on Sanassa mainittuna sekin, että se lähtee Jumalan huoneesta.

        Siis kannattaa miettiä puhuessaan, mitä puhuu. Sillä --hmm-- tutkivaa on ne meitin tuomiot, koska ne ovat oikeat vanhurskaat ja pyhät.


      • Hengen..voimasta

        Senverran lisään, että kun armonkansalaisena matkataan, pelastus on lahja. Mutta, lahjan kanssa kannattaa kulkea varovasti, ettei sitä riko. Lahjapelastus sisältää paketin, jossa on rakkaus lähimmäiseen ja Jumalaan, eli tiivistettynä Jumalan tahto, mikä annettiin tuolle vanhanliitonkansalle. He edustivat täällä opetuksessa Herraa, tuo Pyhä laki - Jumalan tahto - joka on ajan loppuun asti, niin se erotti heitä maailmasta. Seremonialaki taas oli varjona siihenasti, kun itse Herra saapui ja nyt sijaisena edustaa meille sovitusta.
        Jumalantahto on edelleen sama.
        Kun armossa mennään, niin Uudessaliitossa tuo tahto laitetaan sydämeen, että se erottaa meidät edelleen Jumalankansana maailmasta. Ja Henki on siinä meille annettu voimaksi, ettei ominvoimin tuotakaan tarvitse alkaa "tätyttelemään".
        Vaan Hengen armolahjat tulevat siihen läsnäolevaksi, kun astumme seuraamaan itse Herraamme hänen askeleihinsa.
        Näin Henki kuljettaa voitosta, voittoon armoistuimesta käsin.
        Tahtoelämää vain kysytään, halutaanko me seurata Herraa vai ei.
        Jos ajattelemme, että Hänellä on iankaikkisen elämän sanat, niin sehän saa ratkaista kunkin kohdalla sitä, että onko halua siihen kuuliaisuuteen Jumalan tahdolle, että Isän nimi tulisi kirkastetuksi meissä. Sitähän se on.


      • Sapatti.tärkein
        meitäkin.mitataan kirjoitti:

        Tuskin se raamatun sana siellä saastuttaa, mutta huulesi todistus ajatustesi mitassa, saattaa olla mitattavissa kerran tuomiolla.
        Kun jokaisesta sanasta tuomitaan ja kas, Jumalan aivoitukset eivät ole sinun määrättävissä.

        Mielenkiintoista on se tuossa tuomionpäivänä, kun luemme raamatusta Jumalan lepopäivästä, pyhittämästä ja erottamasta.
        Adventistit muistuttavat sitä muitten käskyjen rinnalle.

        Mitä tekee sitten sanansaarnassa helluntaipastori sunnuntaina?

        Hän väittää, että uskovalle kuuluu 9- n käskysanaa, mutta sapatti on kumottu.

        Nyt kummallakin on raamatun kirjoitukset esissä.

        Adventisti tulee tuomiolle, ja helluntaipastori tulee tuomiolle.

        Jeesus sanoo täällä ,että ei hän ole tullut tuomitsemaan vaan pelastamaan. Siis pelastamaan synnistä. Synnin palkka on kuolema, synti on laittomuutta ja kas, joutuu kysymään.
        Onko helluntalaispastorin sydän kylmentynyt Jumalan lain tahdolle, joka pitäisi olla tienviitta. ??

        Hän on ehkä yhden vähäisimmästä lainkäskysanoista ottanut kiinni, poistanut sen ja alkanut näin opettamaan.

        Kuinka se sana sanoi - miten taivaassa häneen suhtudutaan?

        Nyt tulee pelastaja, joka oli ja on Sana - alussa kun hän sitä oli, ja sana oli tämä Jumala - niin Sana tulee sitten tuomiopäivänä tuomariksi tuomitsemaan.

        "En tunne teitä, te laittomuuden tekijät"! Siis nyt jokainen meistä on tuon sanan edessä mitattavissa.

        Nyt on Jeesus tullut pelastamaan, mutta sitten se Sanan kautta tuomitsemaan, kun aika on.

        Ei tässä nyt adventistit tuomitse meitä, minuakaan, vaan itse Kirjoitukset, nehän tuomitsee.

        Miksi kirjoitin helluntaipastorista? Niin, niinpä. Itse kuuntelin helluntalaisena eräänä sunnuntaina tuollaisen aloituksen, syystä, kun joku oli sen esittänyt hänelle.

        Kiitos vain asian esittäjälle, siitä lähti kirjoituksiin syventyminen.

        Eikä sille sapatille muuta syytä löytynyt, kuin se Jumalan työ, luomisessa. Ja täytyy todeta, se todella oli täydellistä, hyvää ja Pyhää. Ei syntiä, ja kyllä sen kruunuksi oli hienoa, että saimme sapatin - siis levon muistuttamaan siitä, että Herran työ pelastaa, se on täydellistä, vanhurskasta ja Pyhää. Kun sitä katselee raamatusta, käsittää sen pyhyyden, että siinä ei ollut meidän lankeemusta matkassa. Se on Jumalantyönä lepoa ja kerran se on kokonaislepoa, kun synti on maailmankaikkeudesta pois.

        Siis olisiko tuo adentistien opetus sapatista - niin saastaista, että se sinun mielestäsi noin herjaten pitää esiintuoda?

        Mielestäni Herralla on aivoituksensa pelastuksien suhteen, kun pitää esissä vaikka adventisteilla tätä sapattia.
        Tulee tarkennettua siten kirjoitusten suhteen, ettei kävele harhaan ja ehkä siten se Apostolisen opin näköalat palautuvat mieliin.

        Aivan rehellisiä voimme olla kukin asioille ja mittailla hieman laajemmin.
        Ehkä se tutkiva tuomio jollain mättää, mutta tavallaan sekin tuolla helluntaissa on esissä siinä, että kun Herra saapuu, jokaiselle on palkka olemassa. No mitä johtopäätöksiä siitä pitää vetää, on se, että kirjapitoa on ja jopa elämänkirjakin kertoo sen. Myös kirjoituksiin on muistiinmerkittynä sekin, että jokaisesta sanastakin teemme tilin. Niinpä. Johtopäätös on se, että tutkitaan, tutkitaan meitä ja ketään saastaista ei pääse perille.
        Tuomiokin on Sanassa mainittuna sekin, että se lähtee Jumalan huoneesta.

        Siis kannattaa miettiä puhuessaan, mitä puhuu. Sillä --hmm-- tutkivaa on ne meitin tuomiot, koska ne ovat oikeat vanhurskaat ja pyhät.

        Sapatti on adventismin kultainen vasikka, jonka ympärille kaikki kietoutuu. Sielunpelastuskin ja taivasosuus.


      • pyhpyhjapyh
        Sapatti.tärkein kirjoitti:

        Sapatti on adventismin kultainen vasikka, jonka ympärille kaikki kietoutuu. Sielunpelastuskin ja taivasosuus.

        Sapatti on JUMALAN KÄSKY.


      • Sapatinpalvonta
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Sapatti on JUMALAN KÄSKY.

        Mutta niitä käskyjä on 10, joista adventtikirkko puhuu vain YHDESTÄ. Muista käskyistä ei ollenkaan saarnata eikä niitä koroteta jalustalle. Mutta sapatti, sapatti on kaiken keskus. Kyllä tuo kommentti "kultaisesta vasikasta" on sen kirjoittajalta ihan oikea huomio.


    • Liittyminen on helppoa. Menet vain sinne ja sanot niille mitä ne haluavat kuulla.

      Eroaminen voi olla sitten vaikeampaa, eli saat lähetellä lippusia ja lappusia ties minne, mutta silti olet luultavasti kirjoilla 20 vuoden päästäkin, vaikka olisit ollut jo vuosikymmeniä jonkin toisen lahkon listoillakin.

      Katsos kun niin nämä puljut saavat pidettyä johtajansa tyytyväisinä.

      • kaiketinäin

        Liittyminen ainakin on juurikin näin eikä edes tarvi sanoa juurikaan mitään nimimerkillä kokemusta on mutten liittynyt. Eroamisesta en osaa sanoa mutta yhteisön tuntien kuvauksesi lienee totuudenmukainen, ei ole vaikea uskoa tuota kuvausta.


      • pyhpyhjapyh

        Puhut taas paskaa ja valhetta.


      • pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Puhut taas paskaa ja valhetta.

        Miten niin?

        Lahkoihin liitytään niin, että kerrotaan jollekin kuukausipalkkaiselle pölvästille ne sanat, jotka se haluaa kuulla.

        Mutta eroaminen on sitten monimutkainen operaatio, koska jäsenistä ei haluta koskaan luopua, sillä olipa jäsen oikea tai vain paperilla, se pitää johdon kuitenkin tyytyväisenä, niin eroamisesta on tehty vaikeaa.

        Liittyminen on helppoa kuin heinänteko. Minutkin otettaisiin jäseneksi heti kun kävelisin ovesta sisään ja minut kastettaisiin kunhan vain sanoisin kastajalle ne sanat, jotka hän haluaa kuulla.

        Ja se teidän pölvästi jumalanne vain katselisi hiljaa piilostaan, kun minut kastettaisiin hänen palvojakseen, vaikka samalla pitäisi selän takana keskisormea pystyssä hölmölle jumalannenne, että siitäs sait. Minut, pahainen pakana ja uskonnoton, kastettiin tämän sinua palvovan typerän seurakunnan jäseneksi ja aion uskoa sinuun aivan yhtä paljon kuin ennen kastetta.


      • kysynpävaan

        Kuka kastaa ja kuka ei kaikki ei kastaisi.


      • kysynpävaan kirjoitti:

        Kuka kastaa ja kuka ei kaikki ei kastaisi.

        Jokainen kastaisi, jos sinne hullujenhuoneelle vielä tyrkyllä menisin.

        Jopa Timo Flink kastaisi minut euron kuvat silmissään.

        Luuletko, että en osaisi sanoa niille pölvästeille juuri niitä sanoja, jotka ne haluaisivat kuulla?

        Ja se jumala, niin luuletko että se tekisi elettäkään estääkseen minun kastamiseni?

        Sehän on kaikki vain typerää teatteria ja siellä sanotaan ne vuorosanat, jotka pitää sanoa ja ei niiden opettelemiseen tarvita edes apinan älykkyyttä.


    • pyhpyh

      Adventistit ovat kusipäitä, eikä meitä advarien valheet kiinnosta.

      • pyhpyhjapyh

        Eikä meitä adventisteja kiinnosta sinun valheesi.


      • pyhpyh

        Olet kusipää, eikä meitä teidän adventistien valheet hetkauta.


    • Cycl0ne

      Hei! Liittyminen toimii siten, että keskustelet kotikaupunkissi adventtikirkon pastorin kanssa aiheesta. Ennen upotuskastetta pastorin kanssa käydään läpi adventtikirkon opetuksia, ja kasteen yhteydessä joitain niistä voidaan kysyä sinulta uskotko niihin. Tämän jälkeen seuraavan jumalanpalveluksen yhteydessä usein sinut esitellään vielä seurakunnalle jos ei aikaisemmin ole tutustuneet sinuun, ainakin näin muistelisin.
      Kun kaikki on mennyt kuten pitää, olet adventtikirkon jäsen. Eroaminen taas tapahtuu kirjallisesti tai sähköpostin kautta, vie n. 2 minuuttia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      90
      5499
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      55
      3647
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      3005
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2201
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1976
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      300
      1898
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1616
    8. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1511
    9. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1407
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1363
    Aihe