Kamuttaja. Kuulumisia.

On tuota vettäkin tullut viime aikoina aivan alas asti, miten Lieksassa?

Minäkin hiljenen joksikin ajaksi, en tiedä kuinka kauaksi, voi olla jopa viikkoja.
En ole silloin tietokoneen kassa tekemisissä.

Kun tulen takaisin, niin luen sitten, mitä tänne on mielenkiintoista ilmestynyt, joten saattaa joku vanhempikin aloitus nousta, jos otan kantaa.

Voikaa hyvin koko poppoo.

145

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäätie

      Samoin ja ole reipas :D

    • tervehtijä

      Samoin Sinä!

    • hissanmaikk

      rotAAT jättää uppoavan laivan lieksa samuu ja kamutjana menee karkuun

      • eiope

        Turpas kiinni mulkku.


      • Hissanmaikk, taidat olla kirjoituksesi kanssa kuin Retuperän VPK, nekin soittaa tahallaan väärin.


    • KamuttajanMummo

      Aivan näin. Harvoimpa tuo vesi menee ylöspäin. Ainoastaan kamuttajalla se nousee tuonne latvakerroksiin ja silloinkin se on kusta.
      Koitahan kamuttaja keksiä lisää noita nimimerkkejä. Esim. tuo rotestimökinpoika on yksi niistä.

      • olet.hissanmaikk

        Olet varmaan huipulla kaikista muista nimittäin tyhmyydessä et tajua selviä eroja kirjoittajissa. Ja mikä se sinun sininen nikkisi on? Sinä täällä oikeesti kameleontti olet.


      • Kamuttajan nimimerkki tulee hänen nuoruudestaan, niin minunkin. Mökkiä ei tosin enää ole mutta poika porskuttaa vielä. Tai onhan meitä veljeksiä enemmänkin.
        Toisilla näkyy mielikuvitus nousevan laukalle kun yhdistävät noita nimimerkkejä.
        Taitaa olla laput silmien sivuilla niin kuin ravihevosella. On mukava pistää vähän sananmiekalla, eipähän ruostu taito.
        Kohta iltavuoroon pitkästä aikaa sorvin ääreen.

        PS. Tulen parin viikon päästä käväisemään taas Lieksassa. Käynpä kahvilla Kären leipomolla, entisellä työpaikalla. Jos joku tunnistaa niin tervetuloa juttusille.


      • Kurapuro
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Kamuttajan nimimerkki tulee hänen nuoruudestaan, niin minunkin. Mökkiä ei tosin enää ole mutta poika porskuttaa vielä. Tai onhan meitä veljeksiä enemmänkin.
        Toisilla näkyy mielikuvitus nousevan laukalle kun yhdistävät noita nimimerkkejä.
        Taitaa olla laput silmien sivuilla niin kuin ravihevosella. On mukava pistää vähän sananmiekalla, eipähän ruostu taito.
        Kohta iltavuoroon pitkästä aikaa sorvin ääreen.

        PS. Tulen parin viikon päästä käväisemään taas Lieksassa. Käynpä kahvilla Kären leipomolla, entisellä työpaikalla. Jos joku tunnistaa niin tervetuloa juttusille.

        Rotestimökinpoika,milloin olit Kären Leipomossa töissä minä olin myös 1965 juoksupoikana ,Liisa käskytti varmaan tunsit ,oli Kaisa myös myymälässä ,Martti paistoi Jaakko teki taikinan.


      • 45 vuotta sitten, Laineen Markku oli paistajana jäi eläkkeelle joku aika sitten. Olin yhden kuukauden juoksupoikana, ajoin kolmipyöräistä polkupyörää kun olin neljäntoista. Mopolla kyllä tulin töihin vaan kätkin sen pajupuskaan.
        Kerran siitä putosi ketjut ja en saanut näppejä oikein puhtaaksi. Aamun ensimmäinen tehtävä oli pusuleivosten voitelu ja sokeroiminen. Kuinkas ollakaan itse Uki Voutilainen sattui vierailemaan juuri silloin kun voitelin leivoksia. Lieneekö ollut hyvää mainosta. Työkaveriksi tuli syksymmällä eräs Urho joka katosi myöhemmin ja löytyi kuolleena eräänä keväänä.


    • savupirtin.saku

      Kamuttaja on hyvä tyyppi jonka mielelläni tulisin tuntemaan, mutta ei taida toteutua ikänä. Päätteleisin hänen olevan jotain 80 v muutaman vuoden toleranssilla. kyllä rotestimökinpoika on aivan eri henkilö sen huomaa heti. Olisi mukava tuntea hänetkin. harmi kun kesäloma on ohi muuten tulisin tapaamaan häntä sinne Kärelle. Olen istunut siellä monesti ja tavannut vanhoja lieksalaisia.

    • Siellä etelässä on todella sadellut rankasti. Uutisoitiinkin moisesta. Kehä ykkösen tulvista jne. Täällä Lieksassa menneenä viikonloppuna vallitsi mitä parhain ja lämmin ulkoilusää. Moni varmaan hyödynsi ne ulkoilemalla, kuten minäkin. Luonnon antimia tuli kerättyä niin saloilta kuin omasta puutarhastakin. Täällä on syksyn sadonkorjuun aika parhaimmillaan.
      Toivotan sinulle kamuttaja, hyviä vointeja, missä tahansa sitten tulevia aikoja viettänetkin. Odotan paluutasi palstoille toiveikkain mielin.

      Piti tuon hissanmaikan tähänkin tulla torajyväjauhojaan jauhamaan, vaikka kommenteissaan on tosi hivelö reppana. Vehnästä varten ovat myllynsä kivet liian onnettomat. Oilisikohan muuten muualla ihan kohtalaisenkaan kelpo, täällä ei. Taisi tuo hänen palstauudistuksensakin mennä ihan penkin alle.

    • KamuttajanMummo

      Vai hävisi sinulta taas yksi sivupersoona. Ole huoleti, kyllä niitä riittää. Ja lisää keksit näköjään.

      • AlaHuutaaKAMUTTAJA

        Sinä vaan raahaat kaikkia sivupersooniasi mukanasi. Yksinkertaisuutesi alkaa saada jo naurettavia piirteitä, oikeammin on alkanut jo kauan sitten. Et taida itse käsittää tilaasi.


    • ken.tietää.ken

      Mihin kamuttaja menee ulkomaille vai johonkin sairaalaan?

    • perintöä.jakamaan

      Olisko niin hyvin et olis heittäny veivisä

    • Tuskinpa poistunut lopullisesti jos itse ilmoittaa tauosta. Osa kirjoittajista on täysiä sikoja,huomaa että ei ole kaikki kamarit lämpimänä.

    • sinkomies

      Pitäskö rupiamaan kehuskelemaan karaokekuninkaita mallia Lieksa, sinunkin välillä taas

      • Olet ottanut lapsellisuuttasi tahallaan jo useita joidenkin henkilöiden nimimerkkejä Nyt sinkomiehenä esiintyen tokko koskaan olet edes sinkoa käsitellyt?


    • TosiJuttuon

      Lieksassa ei ole yhtään osaavaa karaokelaulajaa. Yksään ei ole edes päässyt semifinaleihin.

      • Kyllä olen ollut viime ja tänävuonna karaoken SM finaalissa joten haluat vain saada taas palstatilaa tavan henkilöön liittyvään parjaukseen tällekkin viikonlopulle väittäen perättömiä luulisi jo kieleen koskevan
        Koska nyt on Lieksalaisia mukana kultakurkku valtakunnallisessa karaokekilpailuissa semifinaalissa viime lauantaina heitä pääsi jatkoon neljä ja tiettävästi aikaisemmin havaintoni mukaan pari


    • kamuttaja.ei.ole.poissa

      Onhan kamuttaja mukana piilo nikkeillä rotestimökinpoikana

    • tosi.outo.juttu

      Mitä Kamuttajalle on tapahtunut nyt alkaa ihmetyttää onko sairastunut. ei ole matkustanut kun itse on kertonut ei jaksaa matkustaa tulisi kuulemma mielellään Lieksaan jos jaksaisi.

    • asui.naapurissa

      Kamuttaja ei saanut oleskelu lupaa ja joutui jättämään suomen sosiaalihuollon se oli nääs mamu

      • luikki.ukko

        Onko tuo validia tietoa jos on niin sillä on joku lieksalainen kätyri joka antaa tietoja meistä.


    • seOliUrkkija

      Kamuttaja meni takaisin Irakiin se oli kurdi ei muut osaa puhua sitä kieltä.

      • Häirikkö__

        Et ymmärrä alkoholin ja lääkkeiden tuhoamilla aivoillasi, että emme tarvitse ulkomaalaisia tai kotimaisia työttömiä eläkeläisiä juoppoja.
        Kotimaan köyhät juopot ja laiskat nuoret mt-ongelmaiset, joilla merkintä mielenterveysongelmasta, kylmästi karkoitus Afrikkaan ja 10000 euroa vastaanottavalle valtiolle.
        Somaliklaani huolehtisi tällä rahalla nuorista työttömistä, muista hulluista, nuorista eläkeläisistä ja juopoistamme ja verorahat säästyisi...


    • nomikänsheriffi

      Nyt voidaan juhlia häirikön lähtöä kamuttaja oli oikein saastainen.

      • Häirikkö_

        Hilpeä Suntio naputti piippuaan huolestuneena koomassa makaavan sontasepon matalaan otsaan. Tutkien intensiivisesti matalan otsan muotoja, kuin etsiäkseen jotain piirrettä, jolla erottaisi sontasepon jo otsan nähtyään...Oli syyskuun varhainen iltana ja vain satunnaisia tinnerin haistelijoita oli talutettu ensiapupoliklinikan huomaamattomasta sivuovesta sairaalan alempiin, katseilta suojattuihin, äänieristettyihin kerroksiin. Illan ehtiessään pidemmälle olivat ensimmäiset parantumattomat, tuskasta voihkivat,haimatulehduspotilaat kärrätty suureen saliin, jossa 1hoitsu esitteli sikariportaan jälkikasvulle karmeimpia , avohaavaisia, keltaisia, mustelmia täynnä olevia maksapotilaita. Tapa, jolla parempiosaiset olivat kasvattaneet valikoidusta jälkipolvestaan raittiita sukupolvien ajan, osa lapsistaan ei saanut tätä oppia isien todetessa jo varhain lapsen kasvaneen kieroon. Tänä yönä erityiskohtelu oli valittu Kaleville, jota kunta oli elättänyt vuosikausia, maksaen hammashoidon, lonkkaleikkauksen ja asunnon palvelutalossa, mutta Kalevi oli kiittänyt kuntalaisia ryyppäämällä viikkotolkulla, sontien asuntonsa parketilattiat, varastellen lähimarketista ja rietastellen seurakuntasisarten kanssa aiheuttaen pahennusta sekä kaiken pahimpana myymällä alkoholia ja tupakkaa alaikäisille.
        Olipa kehdannut kysyä pidättämään tulleilta konstaapeleilta laskien housunsa , että selviäisikö tästä reissusta perseellä.
        Oli siis selviö,että Hilpeän Suntion käpyterapia odottaisi...
        Hilpeä Suntio istutti jo keltaisen Kalevin saaviin samalla kun 1hoitsu sujautti kumikäsinein kävyn Kalevin perseeseen.
        Sontasepon suuhun istutettiin ratti ja alettiin pumppaamaan sahtia Kalevin ahnaaseen kitaan. Hilpeä Suntio nostatti tunnelmaa siemaillen paksuja siivuja pöytäviinapullostaan Kalevin silmien mulkoillessa kauhistuneena paisuvaa pötsiään ja kävyn kiristäessä otettaan sontasepon perseestä. Koululaiset lauloivat Hilpeän Suntion johtamana Suvivirttä 1hoitsun yhtyessä lauluun enkelimäisellä äänellään. Kalevin silmät pullistuivat ulos kuopistaan, pötsin venyessä leukaan saakka kunnes kimakka äänivallin rikkova paineaalto järisytti sairaalaa perustuksia myöten, kävyn lentäessä perseestä ääntä nopeammin imaisten perässään alipaineella Kalevin sisuskalut maalaten salin peräseinälle upean freskon, elämän kaikilla väreillä, mitä Kalevi ikänään oli syönyt ja juonut.
        Lapset katsoivat järkyttyneenä sontasepon kohtaloa tietäen etteivät koskaan ryyppäisi.
        Sen tunsi sisällään myös asdfh32, joka tajusi olevansa seuraavana vuorossa käpyterapiaan..


    • smokeonthewater

      Rotestimökinpoika on Liru jos entinen leipomotyöläinen,nykyään hoitokodissa.

      • Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys, en tunne tuota nimeä. Olinpa juoksupoikana eräänä kesänä Kärellä.


    • tohtori.kuivelo

      Liru on kuollut ja kuopattu aikaa sitten. En usko elävän toista elämää rotestimökinpoikana.

      • Liru-Laru-Loru

        Lirusta on kerrottava hyvääkin. Hän ei käyttänyt koskaan alkoholia väärin, vaan joi viinaa joka päivä vain humaltumistarkotukseen, jota varten alkoholia tehdään ja myydään. Pitkä poninhäntä vain heilahteli ryyppyjen lomassa.


    • On omituisia höpöttäjiä taas palstakirjoituksia epävireessään kirjoittelemassa.
      Minulla on tunne, että kamuttaja, kunnostaan huolimatta, on uskaltautunut matkustelemaan.

      • virossa.vätkyilee

        Voep olla jotta kamuttaja on jossain kylpylässä Virossa hoidossa. mikä lie vaiva kun ei kertonut.


    • missä.oot.kamuttaja

      Jos joku tietä niin laittakaa.

    • jykäporonen

      Liekkös tuo siellä Huapaloson hautomossa. Se on hyvä paekka. Kyllä siellä kuppoo pienemmät tauvit korjautuu. Nii ja kuppakii monesti jos ei anna lisävirikettä moisellen seuralaisellen.

    • kylppäri

      Minä tiedän ei ole Virossa vaan Suomessa kylpylässä.

    • käyn.jututtamassa

      Missä kylpylässä kerrotko.

    • kylppäri

      Espoossa ja lähiympäristössä on monta kylpylää.

    • dumpe

      Toivottavasti paranee pian jos on sairas.

    • on.mukava.mies

      Varmaa tietoa kamuttaja on Lieksassa asuu hotellissa varannut huoneen kuukaudeksi. Käy jollain kansanparantajalla.

    • hissanmaikk

      Käyn sitten tänään illalla sanomaan sille suoraan mitä siitä kelmistäää ajattelen

    • tomuttaja

      No mitä sanoit kamuttajalle.

    • merkit.näkyvissä

      Ei hissanmaikk löytänyt kamuttajaa. Ei muistanut, että kamuttaja löytää hänet, jos tahtoo. Eräs tietolähde kertoo, että kamuttajan on nähty liikkuvan outoa kieltä puhuvan matkakumppaninsa kanssa. Vaculin rauniolinnan kautta on hän kuuleman mukaan tänne tullut. Hänen lopullista täällä olonsa syytä ei kukaan vielä tiedä, mutta arvellaan tulleen lyömään kamuttajan merkin johonkin, joka on nyt hyvin peloissaan...

    • hissanmaikk

      Mikäli muistatte, niin se oikea hissanmaikk kysyi kamutajalta, milloin hän saanut viimeksi pillua.
      Kamuttaja syventyi muistelemaan viimeistä ja ensimmäistä saama kertaansa, joka oli 1948. Silloinhan kamuttaja kampesi mummonsa haarukkaan. Mummo oli herättyään aktiin, vedellyt kamuttaja ympäri korvia ja raahannut talvikelissä läheiseen vesistöön, jossa kamuttaja oli lionnut avannossa lipo kolmevarttia.
      Yön ulkona olo 20 asteen pakkasessa tekikin kamuttajasta eunukin ja muutoinkin pahoista neurooseista ja persoonallisuushäiriöistä kärsivän sekavan vupeltajan. Nyt kamuttaja on saamassa hoitoa tähän mummontussuneuroosiin.

      • merkit.näkyvissä

        Omasta kokemuksestasi kerrot. Ei kamuttaja koskaan syvenny muistelemaan, varsinkaan sinun kysymyksiesi tähden.
        Toiminnan viriili mies on moneen muuhun verrattuna.
        Sikäli, jos sinä muistat oikein, olet ollut tämän palstan nauretuin narri jo pitkän aikaa.


      • hoivakoti

        Ikimuistoinen poikuudenmenetys. Erinomainen kerronta kirjoituksessa. Liekkö mummo itse kertonut.


      • kerrosJo

        Kamuttaja. Mikä on vupeltaja.


    • hissanmaikk

      Joo ihan varmaan viriilimies. Kas kun et kertonut kivestesi olevan grafiittiomenan kokoa.
      Kamuttajalla tosin ne on uimamaisteriksi tultuaan vain ja ainoastaan väriltään siniset.
      Hissanmaikk on muutes ollut palstalta poiessa aika pitkään ja sillä nikellä kirjoittelu onkin jäänyt sinun harteille. Sorry vaan, kamuttaja.

    • olet.naurettava

      Nyt hissanmaikk osoitit täydellisen tyhmyytesi. Sinulla taisi peruskoulukin jäädä neljänteen luokkaan sama oli todistustesi keskiarvo joka vuosi.
      Kerro millainen on maailman ensimmäinen GRAFiITTIOMENA. Laita vaikka kuva samalla kun laitat kuvan tammenlehvämitalleistasi ja Mannerheimin kunniakirjastasi. Olet täysi pelle. Ala jo huutaa Kamuttaja!!!

    • hissanmaikk

      Vai että millainen grafiittiomena, kamuttaja poloinen kysyy. Kuules, kurkista sinne sepaluksen korkeudelle ja rapsuttele niitä kahta sinertävää roikkuvaa pallukkaa. Ja jos haluat kuvia, ota niistä ja laita tänne. Helppoa, eikös vaan.
      Olisi oletettua, kun kamuttaja on kertonut olevansa koulutettu ja maailmaa kiertänyt, yliopistoissa luennoinut, että osaisit edes keskusteluetiketin, haukkumatta ja huutamatta. Vaan sellaista se on, kun potee mummontussuneuroosia, niin hankalapa siinä on noita sivupersoonia hallita. Onhan tunnettua, että valtaosa tuota neuroosia potevista, on tunnettuja lampaanpanijoita myöskin, kuinka kohdallasi lieneekään.
      Ja noista mitalleista sekä tammenlehvistä maininnoin. Sinulla myöskin muisti heittää pahasti. Miksi ihmeessä niistä pitäisi sairaalle ihmiselle kuvia laittaa. Jos et osaa lukea, niin tuskimpa osaat edes kuviakaan katsella.

      • napita.takkisi

        Sinulla on kamuttajaneuroosi siitä ei pääse mihinkään. Sitä se tekee kun porukkaa heitetään avohoitoon niin niille jää joku pakkomielle jonka kanssa ne taistelee päivin ja öin.
        Tunnen melkein myötähäpeää ja tuntisinkin jos tietäisin sinun olevan terve. Nyt en tunne muuta kuin sääliä sillä tuot sairautesi niin selvästi esiin ettei siitä jää kenellekään epäilyä. Terapia ja lääkehoito yhdessä voisi auttaa.
        Toivottavasti sinulla ei ole lapsia sillä kohta sinä alat hakata heitä tuon houreittesi pelon kamuttajan agentteina.
        Koetas arvata kuka minä olen sen voin sanoa vastauksen helpottamiseksi EN OLE KAMUTTAJA mutta luulen tietäväni sinut kuten kamuttajakin kertoo tietävänsä. Lieksa on pieni paikka jossa häiriintynet tunnetaan.


      • eläItke
        napita.takkisi kirjoitti:

        Sinulla on kamuttajaneuroosi siitä ei pääse mihinkään. Sitä se tekee kun porukkaa heitetään avohoitoon niin niille jää joku pakkomielle jonka kanssa ne taistelee päivin ja öin.
        Tunnen melkein myötähäpeää ja tuntisinkin jos tietäisin sinun olevan terve. Nyt en tunne muuta kuin sääliä sillä tuot sairautesi niin selvästi esiin ettei siitä jää kenellekään epäilyä. Terapia ja lääkehoito yhdessä voisi auttaa.
        Toivottavasti sinulla ei ole lapsia sillä kohta sinä alat hakata heitä tuon houreittesi pelon kamuttajan agentteina.
        Koetas arvata kuka minä olen sen voin sanoa vastauksen helpottamiseksi EN OLE KAMUTTAJA mutta luulen tietäväni sinut kuten kamuttajakin kertoo tietävänsä. Lieksa on pieni paikka jossa häiriintynet tunnetaan.

        No, ainakin yks pomppi sittarin invaparkissa. Kamuttaja varmasti.
        Ainoo positiivinen oli, ettei laulanut älämölöö


    • TriGrGras

      Olen seurannut ammatillisessa mielessä tämän kamuttajan kirjoittelua tällä palstalla. Olisko mahdollista tavata kasvokkain, jalo pyyntö, joskus piakkoin. Olen lääkäri, joka tutkii persoonallisuushäiriöitä, eläimiinsekaantumisia, lapsuusajanneurooseja. Teen paraikaa väitöskirjaa YnUc collectionioon / JyOp / LAp ja tapauksesi olisi mitä soveliain siiheen.
      Ilmaiseksi en toki sinua pyydä ja lupaan alustavasti per haastattelutunti 400.

      • dosentti.dass

        Voi lääkäriä joka ei osaa oikeinkirjoitusta. Mikä oli YO-kirjoitusten äidinkielen arvosanasi. Täytyy olla vähintään L koska muuten ei pääse lääkikseen. En muuten ole kamuttaja, enkä usko hänen kirjoitelleen täällä pitkää aikaan.


      • TriGrGras
        dosentti.dass kirjoitti:

        Voi lääkäriä joka ei osaa oikeinkirjoitusta. Mikä oli YO-kirjoitusten äidinkielen arvosanasi. Täytyy olla vähintään L koska muuten ei pääse lääkikseen. En muuten ole kamuttaja, enkä usko hänen kirjoitelleen täällä pitkää aikaan.

        Missä oli väärinkirjoitus.


      • HävisitJo
        dosentti.dass kirjoitti:

        Voi lääkäriä joka ei osaa oikeinkirjoitusta. Mikä oli YO-kirjoitusten äidinkielen arvosanasi. Täytyy olla vähintään L koska muuten ei pääse lääkikseen. En muuten ole kamuttaja, enkä usko hänen kirjoitelleen täällä pitkää aikaan.

        Kamuttaja. Revi perseesi.


      • olet.vale.tohtori
        TriGrGras kirjoitti:

        Missä oli väärinkirjoitus.

        Vai ei arvon tohtori tajua kirjoitusvirheitään, vaikka niistä huomautetaan. Siinnä on monta virhettä jotenluulisi torhtorin tajuavan edes yhden, mutta kun ei niin ei. Olisko tuo oppiarvo sittenkin liitteellä Vale-tohtori.


    • sinkomies

      Missä ja milloin tavataan. Aika ja paikka.

    • myös.syöpäläinen

      Lopettakaa jo se kamuttaja vouhkaaminen. Ukko on varmaan jossain lasaretissa voi olla kauankin. Hän nääs kirjoitteli joskus syöpäpalstalla ja käsitin olevan usein uusineen ja pahanlaatuisen.
      Taitaa hänellä olla tärkeämpää ajateltavaa kuin tämä palsta. Jos jaksaa ajatella mitään.

    • KamuttajanMummo

      Se on varmaan itse hankkinut sen syövän oli kova tupakin polttaja jo lapsena

    • TurpeisenJussi

      Älä horisko horise itte kamuttaja on kertonut että ei ole ikinä polttanut.

    • hissanmaikk

      Oliskohan kuollut kooko jätkä sitten olis pästy yhestä loisesta kun viälä pääsis vanhasta likesalaisesta ja roteesimökinpoejasta ja nimikäästäseriffistä

      • Älä kadota toivorikkauttasi, olen ollut jatkoajalla helmikuusta lähtien ohitusleikkauksen jälkeen.


      • mummosi
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Älä kadota toivorikkauttasi, olen ollut jatkoajalla helmikuusta lähtien ohitusleikkauksen jälkeen.

        Lobotomialeikkaus se oli kamuaja hyvä.


    • sanottavaloppunut

      Kyllä Kären leipomon ukkokaarti on kunnossa mutta on kai aiheet lopussa. Siks ne on hiljaa, siis Kamuttaja on hiljaa, heh.

      • O sancta simplicitas!


    • Irikkö_hä

      Joukkio Jyväskylässä kirkkopuiston laitamilla
      keskellä väen vilinää
      keskellä ihmisjoukkoa
      pukeutuneena pelon univormuun
      vihan ja sentimentaalisuuden asuun
      rikkoo autuaan yhteisön harmonian

      Jyväskylä, kotini, on mukavien ihmisten asujaimisto
      ystävällisten herrasmiesten soppi
      kauniiden rouvien maailma
      viehättävien neitojen harjujen piirittämä laaksokko
      jossa kuljen ensimmäistä kertaa elämässäni ilman vihaa
      ilman pelkoa ilman yksinäisyyden eristävää harsoa

      En suvaitse että kotiini tulee tyyppejä jotka vihapuheellaan lietsovat väkivaltaa
      pelottelevat ihmisiä, käyvät kimppuun pienestäkin eriävästä mielipiteestä
      onko tämä oi suuri Halla-aho se uljas tulevaisuus jota semanttisilla kielipeleilläsi värität
      onko tämä oi mahtava Timo Soini se maa jossa lapsesi tulevat aikuistumaan
      onko tämä oi peloton Immonen se Suomi jota väritit siniseen ja valkoiseen leikkikoulussa

      En usko, sillä Suomi on ja suomalaisuus käsitteenä muuttuu jatkuvasti
      se mikä on suomalaisuutta toiselle on täysin erilaista suomalaisuutta toiselle
      siksi pyydän hyvät herrat älkää tulko häiritsemään kotini rauhaa.


      ...Jyväskyläläisen mamun kaunis runo.

    • hissanmaikk

      Kärellä ukkoporukka puhui kamuttajasta tänä aamuna serkku kertoo miettivät mitä kirjottaa seuraavaksi

    • KamuttajanMummo

      Ei kukaan täällä sitä konnaa kaipaa kun ei ikinä palaisi

    • On se vaan mukava ja hyvä asia, että kamuttajanmummo pitää tämän ketjun hyvin ylhäällä. Ei tarvitse kamuttajan sitten palattuaan etsiä alas painuneesta unholasta tätäkään palstaa.

      Sinä, hissanmaikk/kamuttajanmummo/onkirjoitettuoikea jne. kameleontti, ansaitset varmaankin paikkasi meidän kaikkien viihdyttäjänä. Some on luonut uuden kulttuurin keskustelupalstoille. Nykyisin on ymmärrettävä näitä negaatioita, vihapuheita ja muuta soopaa entistä sielukkaammin ja anteeksi antaen. Voihan olla, että kirjoittaja ei aina ymmärrä perin pohjin sitä mitä hän varsinaisesti tarkoittaa. Hyvän tarkoitus saattaa muuttua muutaman huonosti artikuloidun virkkeen tai virheen takia pahan tarkoitukseksi. Se on nykyisin ymmärrettävä kuten sana neekeri Pekassa ja Pätkässä;)

      Huvittavuutesi tähden vaikutat tragikoomiselta murrenarrilta. Olkoon, hyvä hissanmaikk, lempinimesi tästä lähtien Murrenarri. (Anteeksi Murreni. Se on tosi hyvä haukkumaan. Kohde on vaan metsäkanalinnut).

      PS. Jos vaikka toiveesi joidenkin kohdalla toteutuisi, minä olen miltei toivoton tapaus. Olen perusterve suomalainen mies. Buranaakaan en tarvitse, silloin tällöin Irinaa. Onnettomuus tai muu mukava yllätys, katsontakannaltasi, on ainut toivosi.

      • hissanmaikk

        nomikäänsheriffi. Ja muut käyttämäsi niket, mm hissamaikk jolla myöskin kirjoittelit pyrkien oikean niken loukkaamiseen. . Esiintymisesi kamuttajana on sairasta. Tosin se kuuluu alla 5kymppisenä eläkkeelle joutuneen persoonallisuushäiriöiden oireisiin. Mee kuules kyttäämään siä sittarin invaparkkia tai ölisemään jonnekkin karaokekisoihin, paraskin mulkero.


      • Hissanmaikan yksinpuhelua ja haluaa joitakin ihmisiä loukata ,kuitenkin hänen asiattomuus on hyvin epämääräistä arvailua koska en tunne noita mainitsemiasi nimimerkkejä tunnen kyllä yhden entisen autokauppiaan jonka kanssa sittarissa hieman keskustelimme aikanaan hieman katsontokantasi edustaa samaa tyyliä.tuosta invapysäköinnistä olen yhdistyksen sihteeri
        Muuten monesti olet asian esiin vetänyt olet surkea tapaus vaikka olisit sitten vaikka jokin alan neuvos mutta minä en kumarra enkä pokkaa sinua. joka teet heittoja nimimerkin takaa Minulla on vain ainut oikea Herra jota kunnioitan ja ruokani syön pääni paljastaen ja todella olet katkera karaokelaulajille jatkuvasti.
        Oletko sitten saanut aikanaan sakot väärin pysäköinnistä ja teet senkin minun syyksi koska tein valtakunnallsta vammaisten hyväksi tapahtumaa toimintaa ainoastaan keromalla ihmisille miksi on invapysäköinti olemassa olen itse vielä liikuntakykyinen vammautumisesta huolimatta ja tulkoon mainituksi että leikkaukset maksoin 22.000 markkaa joten en kovin nosta hattua myöskään sille terveyskeskuslääkärille jotka silloin toimivat hyvinkin etiikan vastaisesti huolimattomasti kohdallani myöskin PKKS koska yksityisesti asia hoidettiin sitten. Tämän jälkeen en ole antanut itseäni loukata ja pudotan hyvin järjestyksen ns pirttiin tunnen oikeuteni hyvinkin hyvään hoitoon ja kohteluun.
        Olisi nyt paree hissanmaikan palata järjestykseen


      • hissanmaikk
        markkukorpinen kirjoitti:

        Hissanmaikan yksinpuhelua ja haluaa joitakin ihmisiä loukata ,kuitenkin hänen asiattomuus on hyvin epämääräistä arvailua koska en tunne noita mainitsemiasi nimimerkkejä tunnen kyllä yhden entisen autokauppiaan jonka kanssa sittarissa hieman keskustelimme aikanaan hieman katsontokantasi edustaa samaa tyyliä.tuosta invapysäköinnistä olen yhdistyksen sihteeri
        Muuten monesti olet asian esiin vetänyt olet surkea tapaus vaikka olisit sitten vaikka jokin alan neuvos mutta minä en kumarra enkä pokkaa sinua. joka teet heittoja nimimerkin takaa Minulla on vain ainut oikea Herra jota kunnioitan ja ruokani syön pääni paljastaen ja todella olet katkera karaokelaulajille jatkuvasti.
        Oletko sitten saanut aikanaan sakot väärin pysäköinnistä ja teet senkin minun syyksi koska tein valtakunnallsta vammaisten hyväksi tapahtumaa toimintaa ainoastaan keromalla ihmisille miksi on invapysäköinti olemassa olen itse vielä liikuntakykyinen vammautumisesta huolimatta ja tulkoon mainituksi että leikkaukset maksoin 22.000 markkaa joten en kovin nosta hattua myöskään sille terveyskeskuslääkärille jotka silloin toimivat hyvinkin etiikan vastaisesti huolimattomasti kohdallani myöskin PKKS koska yksityisesti asia hoidettiin sitten. Tämän jälkeen en ole antanut itseäni loukata ja pudotan hyvin järjestyksen ns pirttiin tunnen oikeuteni hyvinkin hyvään hoitoon ja kohteluun.
        Olisi nyt paree hissanmaikan palata järjestykseen

        No niin tulihan se sieltä, Aivan vasiten tuuppasin edellä olevan kirjoituksen, tarkoituksena saada se ( MK )moninike hereille, kirjoittamaan PITKÄSTÄ AIKAA nimellään. Hyvin nielaisit syötin, kiitos vaan. Pitänee kysyä, kumman olisi syytä palata järjestykseen. Mietippä sitä.
        Ps. Oikea hissanmaikk


      • Edelleen väittämäsi ei pidä paikkaansa väität minun käyttävän erilaisia nimimerkkejä jotka kuuluvat toisille henkilöille ,sellainen toiminta ei kuulu tapoihini. tunnustat tekeväsi tahallaan solvaavia kirjoituksia minusta


    • sinkomies

      Samaa olen itsekkin havainnut. Yksi sininen mulkku hävisi täältä, ja kolme tuli tilalle. Sama hourupää.

      • KUINKA MONTA SINKOMIESTÄ TÄÄLLÄ ESIINTYY KYSYN SINULTA HISSANMAIKKA


    • Rotestimökinpoika lohkaisi oivallisesti tuossa hieman ylempänä. Suora lainaus täältä suomi24 keskusteluista.

      "O sancta simplicitas,voi pyhä yksinkertaisuus!

      ihme touhua..
      3.10.2011 18:59
      Sanoi Jan Hus 1415 kun häntä oltiin polttamassa roviolla uskonsa tähden.
      Kuuluisat sanansa hän sanoi kun näki vanhan mummon kantavan
      risuja rovioon jossa sitten kuoli.
      Samaa henkeä on selvästi tänäkin päivänä,Perus-suomalaisia
      jahdataan kun viimeistä päivää,haetaan vikoja ja virheitä mikroskoopilla.
      Kuka viheltäisi pelin poikki?"

      Itse en ole Perussuomalainen, enkä Rotestinkaan puoluekantaa ryhdy arvailemaan, mutta kuitenkin. Olemmeko menossa 1400 luvulle kun mummotkin alkavat käyttäytyä näin? Markun tunnen toki lieksalaisena, ja hänessä sentään on eri piirteet kuin minussa. Turha sotkea häntä minuun, kamuttajaan tai muuhunkaan. Olemme aivan omia, eri yksilöitä.

      Linkki lainaukseeni:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/10159954/o-sancta-simplicitasvoi-pyha-yksinkertaisuus!

    • kimuttaja

      Oli kamuttaja saitilla tai ei niin tuo yksi ja samaa höyry näkee kamuttajan kaikkialla ja tappelee häntä vastaan. Sairas se on ei siitä mihinkään pääse...........Lisäksi hermostunut kun ei osaa ottaa kuvia niistä tammenlehvämitaleista ja Mannerheimin kunniakirjasta........kun saa ne valmiiksi ja näkyviin niin eiköhän rauhoitu...........tai sit sekoo loputkin.

    • katsoin.peiliin

      hissanmaik on keskikokoinen kaljupäinen noin 65v ylipainoinen ristiverinen yksinäinen uivelo

      • olenMK

        MINÄ. Kirjoitan vain nimelläni. Vakuutan sen.


    • mksorry

      Nyt sekosin. Sorry

    • TriGrGras

      hissanmaikk on minun siskoni ja en salli häntä vasytettavan tai järjestän kamutjall tulisen pailanlopeta piilonikkeillä kirjoittaa rotrstomökki serigfi wanhaliekdalai markkkukoppinen

      • Todella näyttää olevan sekopäisten hommaa käytetään toisten nimeä jopa joka on identtiteettivarkaus esim "olenMK" eli henkilö en ole minä vaan häirikkö joka tarkoituksellisesti asian jopa toteaa täällä.Olisi aikaa korjata virhe

        Onko sama henkilö joka taannoin ajoi autolla ennen uusia invatauluja Tokmannin pihasta aikomuksenaan ilmeisesti ajaa päälleni mutta kerkisin hypätä sivuun ja näin henkilö rysäytti autonsa lumisen noihin metalliseen telineeseen ja poistui paikalta yläkylälle päin osa auton osista jäin invapysäköintitelineeseen oli ilmeisesti tojota camry silminnäkijöitä oli


    • Hissanmaikk, tiedätkö: Ex Nihilo Nihil Fit!
      Tulen käymään taas Lieksassa, aamulla salolle reppu pykälässä ja Valmet Leijona olalla. Voi olla ettei ehdi tälläkertaa kahville Kären kahvilaan.

    • hissanmaikk

      juubajuu nyt kamuttaja taas revittelee eräharrastuksillaan sitään se on tehny usein. onko haukkametsästys vai kotkilakoo metsästät. baikali on paljon parempi ja tarkempi kuin leijona.

      • Miroku.tikka.mies

        Alkaa ihan vaikuttaa, että hissanmaikk on aidosti huolissaan kamuttajan voinnista. Ikäväkin taitaa olla.


    • reppana.se.on

      Eihän sillä olisi ketä haukkua jos kamuttaja häipyis varmaan kuolisi ikävään.

    • No, mikäpä se siinä. Haastellaan sitten aseista tässä kamuttajaa odotellessa.

      Valmet Leijona on jo ikänsä vuoksi suuren arvon ansaitseva ko. sarjan pioneeriase. Sillä on nykyisin varmasti tunnearvoa ja käyttöarvoakin hyväkuntoisena sitä myötä. Jos omistaisin sellaisen, pitäisin kuin morsianta.
      Minulla oli ensimmäinen Valmet 212 mallia. Siihen en ollut tyytyväinen ja se menikin vaihtoon. Sitä seurannut 412 12/76 luotipiiput ovat nyt sitten edelleen käytössä.

      Kerran sain käytetyn Baikalin kokeiltavaksi. Jäniksen nahkan alle nippa nappa läpäisy ylsi. Mutta aseetkin ovat yksilöitä. Tunnen kaverin joka on ollut kanssani metsällä, ja Baikal hänellä on. Ei luovu siitä. On nähty että hyvä on, niin hyvä.

      Voihan se japanilaisten Mirokukin olla ihan ok. On niitäkin nähty ja kuultu, että radalla ja metsässä toimii.

      Lisäys edelliselle (päivittynyt kirjoitellessani):
      Todennäköisesti ottaisi sitten sijaishaukuttavan, ja uskoisi vahvasti jonkun muun olevan kamuttaja.

      • Todella haukkuja on tullut ja epäilyjä minun olevan tuo joka on eri asiantuntija.
        Ensinnäkin erotan toki tykin ja ohjuksen ja aikanaan olen ainoastaan käyttänyt armeijassa pystykorva kivääriä ja suomi konepistoolia ja kertausharjoituksessa kevyt sinkoa. Aikanaan ei saanut edes kotona olla ritsoja koska isäni antoi ympri korvia minulle kun olin ostanut omilla rahoilla lapsena ruskean suikan olin silloin tuolle sodassa pari kertaa haavoittuneelle miehelle "ryssä" seuraava vaihe oli sitten nuorena miehenä kun ei ollut lämmintä takkia vaan amerikasta saatu pikkitakki talvella koulumatkalla ammatikouluun niin ostin toppatakin jälleen olin "ryssä"ja paukahdus ja etumatkaa ei tullut pakoon vaan lensin pihanperälle ei siinä äitin pyyntö auttanut . eli kuinka monta sotalasta sitä on kaltaisiani joten kohta meitä varten tarvitaan totavammakeräystä myös olemme olleet hiljaa ja aloitan näin keskustelun aiheesta, MK


      • Anteeksi olen todella ollut taas kokouksessa ja ollut kirjoittamassa pöytäkirjaa ja toimintasuunnitelmaa joten nyt haluan jo levätä ja vielä kipeitä asioita jota monikaan ei ymmärrä ja usko. Mutta olisi hyvä jo lopettaa minun kiusaaminen tai lähdetään puhumaan juuri tuosta aiheesta millaisia selkäsaunoja saimme aikanaan sodassa vaurioituneeilta miehiltä. valilla Mari pisti paikoilleen selkänikamia ja tämäkin on tosi asia


    • Minun haulikossa ei lue Valmet, mutta on leijonanpään kuva ja kirjaimet VMT Helsinki. Numero 2xxx eli alkupään tuotteita jostain -50 luvulta. Vaihdoin vaihdoin uudet nivelosat, ase on kuin uusi. Huomennahan tuon näkee miten jänistä kylmenöö. Olen jo Lieksassa.

      • ItselläSama

        Se on hieno ja osuva haulikko 12 caliberisena. Eikös vaan. Ja kun patruunaksi valitsee pehmytlyijyisen Tunetin tai Vihtavuoren nelosen on osumakuvio todellista herkkua. Myös Selliot Bellot kolmen numerolla antaa oivaa kuviota.


      • alanHarrastaja
        ItselläSama kirjoitti:

        Se on hieno ja osuva haulikko 12 caliberisena. Eikös vaan. Ja kun patruunaksi valitsee pehmytlyijyisen Tunetin tai Vihtavuoren nelosen on osumakuvio todellista herkkua. Myös Selliot Bellot kolmen numerolla antaa oivaa kuviota.

        No tulihan asiaa. Itselläni on tuo samainen haulikko. Siihen ei löydy parempaa patruunaa, kuin, Super Tunetin 12/ 70 3,5 hauleilla varustetttua patruunaa voi löytää. Ostin aikoinaan Kesporin hyllyltä 300 patia, ja ne riittää minulle. Ja mahtaa jäädä perillisikkekin.


    • Hyvin olet rotestimökinpoika 1948 aloitettua Leijona sarjan asettasi, yksilöä huoltanut. Hyvä niin. Vaikka itsellä ei samaa, niin kuviot ja muut on ok.

      Vaikka moneen ammattiin olen kouluttautunut, Valviran PsM oikeutus on pahasti kesken. Siksi, vaikka monet täällä ovat yrittäneet auttaa hissanmaikkaa ja muita tyylilajiltaan samankaltaisia, olemme ammattipätevyyden puutteen vuoksi ilmeisesti epäonnistuneet.

      Leikkimielellä ollaan valepsykologeja.
      Onneksi tämä on sallittua ja vapaamuotoista mielien hoitoa, joten tuskin siitä on seuraamuksia;)
      Toki palstakiusaamisesta kamuttajaa kohtaan moni voisi jo tehdä ryhmäkanteen.

      Meidän ihastuttava Murrenarrimme todennäköisesti jatkaa jokeripuvussaan tyylillään jatkossakin.
      Edellä mainitun puvun voi toki riisua ja laittaa puhtaat vaatteet päällensä jos on mielessä oikeamielisiä rippeitä. Se toki vaatii tunneskaalan oikeaa käsittelyä ja tietynsortin itse psyyken ojentamista.

      Yritän minäkin vielä tänä syksynä kerran, pari käydä Tapion vainioilla viihtymässä. Nykyisin tosin vaeltelen, ulkoiluttaen aseitani. Joskus ne eivät ole edes ladattuja. Voi olla että ikääntyessä ihminen ei halua niin paljon oikeutettuakaan saalista. Meitä on niin monta metsämiestä ajan varrella. Kokemus on aina hyvin suoritettuna kasvattava.

      Metsästys on mielestäni hyvä asia. Metsästäjien moraali ja eettiset säännöt ja tuntemus moniin yhteiskunnallisiin ja poliittisiinkin asianseikkoihin ovat suurimmassa määrin sieltä paremmasta päästä.

      Lieksassakin on vaikuttanut eräs edesmennyt poliitikko, jolla oli ko. harrastus. Häntä arvostin, edelleen arvostan muistoaan, paljon monessa asiassa mukana. Puoluekanta ei siihen vaikuttanut, kun oltiin samalla asialla.

    • aseseppä

      rotestimökinpoika,
      Hei. Olisin kiinnostunut ostamaan aseesi. 12/70 cal Vmt maksan tai tarjoan näkemättä sinulle siitä haulikosta 1100 euroa. Tai Valmetin 412 vaihdossa, hyvä haulipiipuilla ja rahaa sinulle 500. Mitäs tuumaat.

    • Ostin tuon haulikon joku aika sitten, käytettynä tietenkin. Niinkuin kerroin poistin siitä väljyyden uusimalla pari osaa. Kaliperi on tarkoituksella 16 pienen rekyylin takia koska pelkään vähän tuon rintalastan kestävyyttä leikkauksen jälkeen. Edellinen ase oli Winschester magnum 12/76 joka lykkää kiulullisen hauleja kerralla. Leijona on kevyt kannella, painaa 3 kiloa.

    • hissanmaikk

      Mikä pyssy kamuttajalla on kerro nyt nin saa nauraa

      • Pyssy? Pysy pystyssä ritsojesi kanssa!


    • Hyvä valinta. Aikaisemman kertomasi perusteella on jopa ymmärrettävä ja oivallinen oikein osaavissa käsissä. Eikä häpeä tuottotehossa yhtään suuremmillekaan. Ainoa 16 cal. haulikko jolla olen ampunut oli Husgvarna. Tein siitä tarjouksen, mutta se ei ollut kauppatavara.
      Toivotan hyviä eräkokemuksia sinulle.

      Täytyy tunnustaa, että on minulla sellainenkin, joka heittää tuon "kiulullisen". Jos olisi olkapäässä tai muualla vikaa, öljyäisin sitä vain pari kertaa kahdessa vuodessa. Nyt vain ihailen sen peittokuvioita ja upotuskykyä pahvia ja vaneria vasten syksyisin tantereillani. No se siitä olkoon.

    • hissanmaikk

      Tää on niin väärin kun ola voi hampi ei tee kui aloituksen ja heti on yli sata vastausta miks ihmeessä minulle ei vastaa kuin joku märänny koiranraato vaikka tekisin kui hyvän alotukseeen

    • Karajokkee

      No niin tulihan se sieltä, Aivan vasiten tuuppasin edellä olevan kirjoituksen, tarkoituksena saada se ( MK )moninike hereille, kirjoittamaan PITKÄSTÄ AIKAA nimellään. Hyvin nielaisit syötin, kiitos vaan. Pitänee kysyä, kumman olisi syytä palata järjestykseen. Mietippä sitä.

    • Ei tässä viitsi nyt kauempaa jaaritella. Hissanmaikalle ja muillekin pari hyvää kappaletta kuunneltavaksi.

      Kotka on niin itsenäinen, että sillä harvoin metsästetään. Vexi Salmi sanoitti tosi hyvin ja Matti tulkitsi ihailtavalla tavalla.

      https://www.youtube.com/watch?v=MhLElfePcUY
      Toinen hyvä saman artistin on:

      https://www.youtube.com/watch?v=QAQtONHUX-E

      Hau hau ja hou hou. Toivottavasti Murrenarrille (hissanmaikalle) ei näistä tule kamuttajapainajaisia.

      Hyvää yötä, ja täyttä kuuta!

      • SillePienet

        Hau Hau Vaan Markku. Kuules Make. Se lippiksesi. Mähkön Lippis on tallessa ja mummopyöräsi on Lieksanjoessa.


    • vain.rosvo.hissanmaik

      Ai hissanmaikk on myös pyörärosvo ja kun ei enää tarvii pyörää heittää sen jokeen.

      • Samaa asiaa on vatkuttanut yli kymmenen vuotta ei ole paljon aihe muuttunut.Onneksi ei ollut ainut lakki eikä pyörä mutta tuollaisia epeleitä vaan on olemassa,tokko ovat onnellisia elämässään ja mistä asiasta nautinnon saa.
        Minä lähden nytkin esiintymään kohta ihmisten pariin jotka eivät pääse enää itse pyörällä ajamaan ja tänne kirjoittamaan joutavia.


    • Jänikset ammuttu, parhaillaan kahvilla Kären baarissa mutta ei pitkään ettei vaikka hissanmaikk tulisi tunnistamaan.

      • Riistaa ei tullut, mutta sankollisen puolukoita keräsin.

        Hissanmaikk nukkuu vielä univelkaansa. Näki viimeyönä niin pahoja painajaisia.


      • Joko "mariaskarhut" on saaneet pihkatapin takapuoleen? annetaan olla ihan hyvässä unessa. Harjoittelimme kehitysvammaisten kirkopyhää varten ohjelmaa kun kutsukävi eli synttärini työn merkeissä silloin muutenkaan en juhli


      • Kylmempi keli pitää olla "mariaskarhuille". Monesti ensilumien jälkeenkin etsivät pesäpaikkaa. Aistivat sen jotenkin entuudestaan ja vaistoillaan.

        Nyt vielä kilpailevat puolukkapaikoistaan kanssani;) Tatit on syöty ja siit etteenpäin...

        Murrenarriltamme tohdin jopa hieman pyytää anteeksi, että ärsytän häntä. Provosointi ja piilovattuhilu ei yleensä kuulu toimintatapoihini saati tyyliini, mutta poikkeus vahvistaa säännön.

        Sinulle Markku toivotan vilpitöntä hyvää. Keskityt seuraaviin tehtäviisi omin tavoin. Seitsemänkymppiset meillä molemmilla on edessä. Ehkä sinulla vasta kuusikymppiset, en tiedä. Laula kansain. Minä en ole totuuden hengessä ahdasmielinen, koska on monta totuutta, siis täällä somessa.

        Täältä löytyy niin monta, olevinaan ajattelijaa, että turhaa on heidän kirjoituksistaan ottaa selvää. Ja älä provosoidu liikaa kaikesta sinua kohtaan osoitetusta selväilmeisestä tahallisesta kiusaamisesta. Kyllä useimmat ymmärtävät, mistä on kysymys.

        Paras tie on antaa olla narrien oloissaan, tai toivoa heille kohteliaasti ajan ymmärrystä, sen sivussa elon arvoja.


      • Anteeksi Markku. En ole katsonut sinua ikäsi suhteen kovin tarkkaan. Voit olla hyvinkin alle viisikymppinen. Kerran vain näin torilla Väinämöisen hattu päässä;)


      • Hieman selvemnnän tuota "mariaiskarhua" eli on kuin äksy kakara joka riisuu vaatteensa puree itseään ja huutaa punaisena sellaista sanotaan marjaiskarhuksi.
        Sitten kun kohmelossa makaa ja oksentelee on vällyissä ja pää kipiänä niin sellainen makaa "ryssankirkossa" oli synnyinseudullani sanonta.
        Mutta olen hyvinkin ystävällismielinen ja annan aikaani talkoisiin juuri olin SPR hommassa ja aika usein tarvitaan myös minulta kotimaista luottoa eli isän tasku on niin arvaamaton, entäs sitten kun ei ole isää eikä äitiä muistan kun yhdellä mummolla oli rahat nuppineulalla esunhelemassa, katos kun juoppo myy vaikka äitinsä eli vie kaikki ja jotkut vievät vielä hengen-
        No eletään johan olemme saman ikäisiä niin elämää on nähty ja pimuja ja lättähattuja eli eri aikoina erilaisia tyylejä.


      • nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Anteeksi Markku. En ole katsonut sinua ikäsi suhteen kovin tarkkaan. Voit olla hyvinkin alle viisikymppinen. Kerran vain näin torilla Väinämöisen hattu päässä;)

        Joo kyllä ja löytyy nimelläni esitys youtubesta ajomies Lieksan torilla kuvattu.Muuten Lieksasta on aika paljon hienoja kuvia kohta on Hämärän kaupan ilta ja aikaisemmassa otoksessa olen järkkärinä ja jälleen nytkin.Mutta katsotaan sitten säätila tuleeko äkeitä taivahalta vai jalkarättejä sehän oli aloituksessa mainittu onko sadellu. Toivottavasti laivat seilaa oikeinpäin kun yksi alkuasukas poika katsoi lehteä kun ei osannut lukea tuumasi ,kun lehti oli väärinpäin että on ollut sitten kova mysky kun laivatkin kulkee nurinpäin


      • Piti ihan kaksi kertaa lukea. Ei se haittaa.

        Todellakin. Toivotaan Hämärän kaupan iltaan hyvää ja kaunista säätä.
        ja jospa se alkuasukaskin osaisi kääntää lehden ja kulkis sitten laivat oikein päin;) Taivahaltakaan ei tarttis kallata suuremmin äkeetä ja rättei.
        Millos oot muuten kunnolla rengannut?


      • nomikäänsheriffi kirjoitti:

        Piti ihan kaksi kertaa lukea. Ei se haittaa.

        Todellakin. Toivotaan Hämärän kaupan iltaan hyvää ja kaunista säätä.
        ja jospa se alkuasukaskin osaisi kääntää lehden ja kulkis sitten laivat oikein päin;) Taivahaltakaan ei tarttis kallata suuremmin äkeetä ja rättei.
        Millos oot muuten kunnolla rengannut?

        Pistit pahan kysymyksen jokin teonsanan verbin en tiedä mitä tarkoittaa. Mutta onneksi nyt ei minun luntuumia porota.


      • markkukorpinen kirjoitti:

        Pistit pahan kysymyksen jokin teonsanan verbin en tiedä mitä tarkoittaa. Mutta onneksi nyt ei minun luntuumia porota.

        Paha on tuo sana itsellenikin. Se tuli vaan spontaanisti kumman syystä esiin. Ei siten, että tohtisin sillä ketään loukata, vain siksi, että minusta on ihan ok. pohdiskella sanoja sinällään ja muistella niiden tarkoitusta.

        Kyseisen sanan kohdalla olet samoilla linjoilla kanssani siinä suhteessa, että verbi se on minunkin mielestäni. Aikoinaan kuulin sen Länsi-Suomessa, ja renkaamisella sanan käyttöyhteydessä mielestäni tarkoitettiin hyväntahtoista rehvastelua. Pohjanmaalla sen ilmeinen merkitys saattoi olla itsensä esiintuomista. Murresanoista, täällä kysytyistä ja pohdiskelluista, sitä voisi lähinnä vastata ilmaisultaan "kelekkerehtiä kilihakkaasti ".

        Saatan olla täysin väärässä, joten tairan lähteä huomenna mehtään häppeemään;) Sekakielisyyttäni. Korjatkaa toki virheet, tietävämmät.

        PS. Voi ie, mihinnä se karvatti ny mariaaloo?


    • Sanomasi meni hyvin perille minulle.
      Marjakarhuna käsittelin.

      Olen Pohjanmaan tallaaja ollut aikanani, kirjoitteluistasi päätellen sinäkin. Kokemusta. Tarkempaa tuntemusta olisin vailla. Lähinnä en sinulta, vain kaartaen itseltäni. Etsiminen on aina kiintoisaa. Ymmärryksen ja totuuden etsiminen varsinkin.

      Vaikka lipsuukin off the aloituksen, lipsukoon. Uskon, että jos todellinen kamuttaja palaa palstalle, hän ymmärtää kyllä. Niin ymmärtää tupla vanhakin. Ymmärtäisin hänen nimimerkkinsä siten, että on sekä entinen Lieksalainen, että hieman iäkkäämpi, siitä tupla W. Iäkkäämpänä asuu toisella paikkakunnalla.

      Eniten ihmettelen sitä, että selviöt (truismit), toteennäytetyt asiat asetetaan täystyhmien suunnalta kyseenalaiseksi. Se tietty, voi olla tahallista. Olkoon. Minä kestän sen kyllä. Kestäkää Tekin.

    • tunnetko.hänet

      Hei Rotestimökinpoika katso tuonne ylemmäs vanha työkaverisi kyselee sinua.

      • Yökkö-tulee

        Ainoo mikä tuota sekopäätä kyselee, on iltalääkkeiden antaja.


    • vetoja.lyöty

      Kavereiden kanssa on lyöty vetoa siitä missä kamuttaja on. Liossa on muutamia satasia. Mitä veikkaatte.

    • minäiteoon

      Tuossahan tuo kolmella eri sinisellä nikellä tässäkin ketjussa huuhailee sekavia.

      • iteoot.devakukkuu

        Sen verran sinäiteoot, hissanmaikk, onkirjoitettu (oikea) , varamoottori ym. ym. , että V-8 moottorisi seitsemässä sylinterissä on pahoja tulppa ja sytytys ongelmia. Tarkista ensimmäiseksi puolalta tulevat johdot. Kaikkein parasta kyllä olisi kun veisit moottorisi suoraan, suosiolla ammattimiehen hoteisiin. Vedonlyönti jatkuu ja potti kasvaa. Minä veikkaan, että kamuttaja kävi Lieksassa. Näin hänet, kaikki sopi täydellisesti hänen profiiliinsa. Seurasin sivusta, miten hän puhui seurueensa kanssa useilla eri kielillä.


      • hyvinmeneenäköjään

        Näin hänet, kaikki sopi täydellisesti hänen profiiliinsa. Seurasin sivusta, miten hän puhui sivupersoonoidensa kanssa useilla eri kielillä.


      • hissanmaikk
        iteoot.devakukkuu kirjoitti:

        Sen verran sinäiteoot, hissanmaikk, onkirjoitettu (oikea) , varamoottori ym. ym. , että V-8 moottorisi seitsemässä sylinterissä on pahoja tulppa ja sytytys ongelmia. Tarkista ensimmäiseksi puolalta tulevat johdot. Kaikkein parasta kyllä olisi kun veisit moottorisi suoraan, suosiolla ammattimiehen hoteisiin. Vedonlyönti jatkuu ja potti kasvaa. Minä veikkaan, että kamuttaja kävi Lieksassa. Näin hänet, kaikki sopi täydellisesti hänen profiiliinsa. Seurasin sivusta, miten hän puhui seurueensa kanssa useilla eri kielillä.

        Jospa laittaisit ensin jonkun niistä sivupersoonistasi perehtymään v8 moottorin sytystysjärjestelmään. Tule sitten neuvomaan toisia oikealla tiedolla.
        On siinä ihme hemmo, kun aina joutuu neuvomaan noinkin korkeasti koulutettua hoidontarpeessa olevaa ihmisrauniota.


      • laulaKaraokee
        hissanmaikk kirjoitti:

        Jospa laittaisit ensin jonkun niistä sivupersoonistasi perehtymään v8 moottorin sytystysjärjestelmään. Tule sitten neuvomaan toisia oikealla tiedolla.
        On siinä ihme hemmo, kun aina joutuu neuvomaan noinkin korkeasti koulutettua hoidontarpeessa olevaa ihmisrauniota.

        Puolalta tulevat johdot. Sekopää sotkee jo virranjakajan puolaan.


    • vetoja.lyöty

      Onko kamuuttaja muka nähty Lieksassa en usko. Luulen olevan jossain etelän ehkä Viron kylpylässä hoidattamassa itseään. Itse on kertonut usein ei jaksa matkustaa enää tänne. Odotan mielenkiinnolla missä kertoo olleensa.

    • oletSekopää

      Jaa vaihdot taas nikeä, kamutta moninike.

    • jatka.se.on.huvittavaa

      Hissanmaikk alkaa olla jo vaikeuksissa muistaa mitä nikkiä käytti ja kiistelee jo itsensä kanssa. Onneksi olkoon.

    • massahiekk

      Et taida hissanmaik olla mikään autoinsinööri.

    • hissanmaikk

      Kateeksi käy kun kaikki kamuttajan aloituksen kerääjä yli sadan vastauksen mik näin

    • pysytkin.paitsiossa

      Mietippä sitä hissanmaikk miksi olet paitsiossa olet pelkkä häirikkö.

    • Tämän verran heitän omaa kommenttiani tähänastisiin kirjoitteluihin:

      Mielestäni on turhaa "nokkimista" puolin ja toisin nämä moottorivertailut. Voivathan ne olla joidenkin mielestä nasevia ja näsäviisaita, mutta tarpeeton mollaaminen on turhaa. Epäilen, että hissanmaikk nimimerkkiäkin joku saattoi käyttää omissa tarkoituksissaan; tyyli ja sävy olivat sen verran erikoisia, eli tunnusti kateutensa aidosti, joka ei hänen tyyliinsä oikein istu. Jos aito itsensä oli, niin kehitystä on tapahtumassa. Hyvä niin.
      Itse olen odottavalla kannalla. Kun tarkkaan katsoo, aloituksessaan kamu käyttää sanaa KUN.

      Kukaan meistä ei voi olla siitäkään huolimatta täysin varma tulevasta. Hän käyttää sitä kuitenkin omana, vahvimpana tulevan oletusarvona siitä hetkestä ajatellen.

    • Radiohiljaisuus myös täältä joksikin aikaa, paja kiinni jonkun aikaa.
      Rotestimökinpoika lähtee Maltalle viikoksi vaimokullan kanssa.

    • hissanmaikk

      On tullut seurattua tätä palstaa senverran monta vuottta, että olen oppinut tunnistamaan tämän palstan pahimman kuuhakkeen. Tässäkin ketjussa sama sekopää on kirjoittanut valtaosan noista kommenteista.
      Käytän vanhaa sanontaa. Kun yksi sininen sekopää katosi, tuli kolme tilalle samasta osoitteesta.
      Terv. Oikea hissanmaikk

    • Olen samaa mieltä rotestin kanssa. Radiohiljaisuudessa ollaan kotva.

      Painukoot kaikentyyliset maikat mustine ajatuksineen sinne suin tänne, omine ajatuksineen.

      Sinisellä kirjoittelevat ovat ilmiselkeästi eri henkilöitä. Sekopäiksi kutsuminen on taholtaan epärelevantti väittämä. Toteen näyttämätön.

      Minun kohdallani olkoon nyt kotva hiljaisuus. Tulkoot tärkeämmät tehtävät tehtäväkseni.
      Rauha ja hyvä mieli olkoot kanssanne.

    • hissanmaikk

      Näkis vaan. Ei puutukkaan kuin se viimeinen sivupersoona sanomaan tuon saman. Tosin itseään kehuen sekä ylistäen mitä on tehnyt ja saanut aikaan.Vaikkka tänään . Ja annetaan sille mahdollisuus tähänketjuun kirjoitaa se viimeinetn lause. Ole hyvä.

    • kamuttaja.banniin

      Siitä et pääse mihinkään että kamuttaja on mielisairas ja sellaisena häntä täytyy ymmärtää. Sekin on yhtä selvää että nuo toiset siniset ovat eri ihmisiä. Mielestäni kamuttaja elää vanhuuden harhoissa mutta muistaa kieltämättä paljon.

    • on.vanha.harppu

      Kamuttaja taitaa olla mielisairaalassa eikä vaan taida vaan on. Kaikenlisäksi se on nainen eikä mies.

      • Anonyymi

        Näinhän se on


    • hissanmaikk.oikea

      Monet hullut on silti hyvin viisaita ja usein paljo lukeminen pistää pään sekaisin ja näin on varmaan käynyt kamuttajalle.

    • tdfdretdgsbsgsdii

      Hissanmaik on vanha sutenööri, muuttanut ruotsista takaisin suomeen eläkepäiviä viettämään!

    • onkirjoitettu-OIKEA

      Jospa se hävisi kun sen hulluus paljastui ti jouti pakkooitoon

    • Voe.voe

      Jaa hissanmaikk vaihtoi taas nikkiä.

    • Uppaaja

      Pikkupakkasta pitelee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe