Nykyään autokoulut rahastaa. Toista oli ennen. Tuolloin oli vain autokoulukurssi. Ajokortti inssin jälkeen käteen ilman kalliita jatkokoulutuksia. Nyt maksat ajokortista kaikkineen kuluineen 3000€! Mummonmarkoissa 18 000 markkaa!!!! Halpaa ja koko rahan edestä huippukuskeja liikenteeseen?
Halpa huvipuisto?
12
68
Vastaukset
- UUhnou
Auton käytin katsastuksessa 12 minuuttia 45 € kun oli tarjouksessa. Minuutti hinta 3,75. Vertaa autokoulun pelkät perusvaiheen ajotunnit 17 kpl a 50 minuuttia kpl. Samalla veloituksella ajotunnit maksaa 3187,50 € . Tästä puuttuu teoria tunnit! Mikä kallis ja mikä halpa??
- MumMumu
Niin, kaikki Trafin alaiset alat ovat kalliita. Sitäkö tarkoitat?
- Suht
Ei kun sitä että, ei se autokoulu kallis ole kun, suhteutetaan.
Niin, kiitos valtion!
Verojen, eläkkeiden, vakuututsten, opetusmäärien yms. vuoksi korttia ei voi vain myydä alle 700 eurolla- Fatfuck
Odotamme edelleen, milloin koulusi avaat.
Fatfuck kirjoitti:
Odotamme edelleen, milloin koulusi avaat.
Kyllähän noita on tulossa :) Pelottaakos seillä haagass ajo? jos et saakaan enää 8000€/kk paperitöillä?
- M.Ot
Ennenvanhaan ajokortti maksoi yli keskimääräisen kuukausipalkan(ALV 0%)Tällä hetkellä keskipalkka on n.3550e.Siihen kun lisätätään ALV24% niin kortin hinnaksi tulisi 4400e.Huom ja ennen oli vain perusvaihe.
- Astudiotv2
Älä inise. Oot niin väärässä tuon vertauksen kanssa. No, kohta loppunee autokoulujen rahastaminen. Liikennekaari tulee siitä pitämän hyvän huolen. Fiksut autokoulu yrittäjät jättävät uppoavan laivan ajoissa eikä odota tuomion päivää?
- M.Ot
Älä ite inise.Perustele jos olen väärässä.Jos autokouluopetus muuttuu tutkintopainotteiseksi ajortin hinta nousee huomattavasti,koska tutkinto vaikeutuu(vertaa Englanti).
- hyvin.lobattu
M.Ot kirjoitti:
Älä ite inise.Perustele jos olen väärässä.Jos autokouluopetus muuttuu tutkintopainotteiseksi ajortin hinta nousee huomattavasti,koska tutkinto vaikeutuu(vertaa Englanti).
Nykyinen autokoulu kaikkinen kursseineen kortin jälkeen on pelkkää rahastusta ja aivan perseestä. niinkuin kaikki muutkin luvanvaraiset monopoliyritykset. Italiasta ja yhdysvalloista voisi ottaa oppia,joissa sentään on aivan erilaiset auto- ja liikennemäärät. Ovat todellisia autoilumaita. Kortin hinta on kuitenkin aivan jotain muuta kuin tallä takahikiällä. Ei taida Suomesta kallimpaa olla missään.
- infoamaailmalta
Ei taida kyllä kumpikaan noista maista olla turvallinen. Yhdysvalloissa kaksinkertainen riski kuolla liikenneonnettomuudessa verrattuna Suomeen. Suomessa 100000 ihmistä kohden 4,8 kuolee liikenneonnettomuuksissa, kun Yhdysvaloissa vastaava luku on 10,6. Mutta liikenteellisesti Yhdysvallat on varmasti maailman helpoimpia paikkoja ajaa, koska liikennejärjestelmä on kehitetty fiksusti autoilun ehdoilla. Italian luku on 6,1.
Heikoimpia maita ovat esimerkiksi Thaimaa, jossa suhdeluku on 36,2 ihmistä ja Libya 73,4. Turvallisin maa maailmassa on Mikronesian liittovaltio, jolla luku on vain 1,9. Turvallisin maanosa on Eurooppa 9,3 kuollutta liikenteessä 100000 asukasta kohden. - M.ot
infoamaailmalta kirjoitti:
Ei taida kyllä kumpikaan noista maista olla turvallinen. Yhdysvalloissa kaksinkertainen riski kuolla liikenneonnettomuudessa verrattuna Suomeen. Suomessa 100000 ihmistä kohden 4,8 kuolee liikenneonnettomuuksissa, kun Yhdysvaloissa vastaava luku on 10,6. Mutta liikenteellisesti Yhdysvallat on varmasti maailman helpoimpia paikkoja ajaa, koska liikennejärjestelmä on kehitetty fiksusti autoilun ehdoilla. Italian luku on 6,1.
Heikoimpia maita ovat esimerkiksi Thaimaa, jossa suhdeluku on 36,2 ihmistä ja Libya 73,4. Turvallisin maa maailmassa on Mikronesian liittovaltio, jolla luku on vain 1,9. Turvallisin maanosa on Eurooppa 9,3 kuollutta liikenteessä 100000 asukasta kohden.Jenkeissä kun nuori ottaa autolle liikennevakuutuksen ja kaskon niin hintaluokka on yli 10000dollaria.Että se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066