Halpa huvipuisto?

Turust474

Nykyään autokoulut rahastaa. Toista oli ennen. Tuolloin oli vain autokoulukurssi. Ajokortti inssin jälkeen käteen ilman kalliita jatkokoulutuksia. Nyt maksat ajokortista kaikkineen kuluineen 3000€! Mummonmarkoissa 18 000 markkaa!!!! Halpaa ja koko rahan edestä huippukuskeja liikenteeseen?

12

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUhnou

      Auton käytin katsastuksessa 12 minuuttia 45 € kun oli tarjouksessa. Minuutti hinta 3,75. Vertaa autokoulun pelkät perusvaiheen ajotunnit 17 kpl a 50 minuuttia kpl. Samalla veloituksella ajotunnit maksaa 3187,50 € . Tästä puuttuu teoria tunnit! Mikä kallis ja mikä halpa??

      • MumMumu

        Niin, kaikki Trafin alaiset alat ovat kalliita. Sitäkö tarkoitat?


      • Suht

        Ei kun sitä että, ei se autokoulu kallis ole kun, suhteutetaan.


    • Niin, kiitos valtion!

      Verojen, eläkkeiden, vakuututsten, opetusmäärien yms. vuoksi korttia ei voi vain myydä alle 700 eurolla

      • Fatfuck

        Odotamme edelleen, milloin koulusi avaat.


      • Fatfuck kirjoitti:

        Odotamme edelleen, milloin koulusi avaat.

        Kyllähän noita on tulossa :) Pelottaakos seillä haagass ajo? jos et saakaan enää 8000€/kk paperitöillä?


    • M.Ot

      Ennenvanhaan ajokortti maksoi yli keskimääräisen kuukausipalkan(ALV 0%)Tällä hetkellä keskipalkka on n.3550e.Siihen kun lisätätään ALV24% niin kortin hinnaksi tulisi 4400e.Huom ja ennen oli vain perusvaihe.

      • Astudiotv2

        Älä inise. Oot niin väärässä tuon vertauksen kanssa. No, kohta loppunee autokoulujen rahastaminen. Liikennekaari tulee siitä pitämän hyvän huolen. Fiksut autokoulu yrittäjät jättävät uppoavan laivan ajoissa eikä odota tuomion päivää?


      • M.Ot

        Älä ite inise.Perustele jos olen väärässä.Jos autokouluopetus muuttuu tutkintopainotteiseksi ajortin hinta nousee huomattavasti,koska tutkinto vaikeutuu(vertaa Englanti).


      • hyvin.lobattu
        M.Ot kirjoitti:

        Älä ite inise.Perustele jos olen väärässä.Jos autokouluopetus muuttuu tutkintopainotteiseksi ajortin hinta nousee huomattavasti,koska tutkinto vaikeutuu(vertaa Englanti).

        Nykyinen autokoulu kaikkinen kursseineen kortin jälkeen on pelkkää rahastusta ja aivan perseestä. niinkuin kaikki muutkin luvanvaraiset monopoliyritykset. Italiasta ja yhdysvalloista voisi ottaa oppia,joissa sentään on aivan erilaiset auto- ja liikennemäärät. Ovat todellisia autoilumaita. Kortin hinta on kuitenkin aivan jotain muuta kuin tallä takahikiällä. Ei taida Suomesta kallimpaa olla missään.


      • infoamaailmalta

        Ei taida kyllä kumpikaan noista maista olla turvallinen. Yhdysvalloissa kaksinkertainen riski kuolla liikenneonnettomuudessa verrattuna Suomeen. Suomessa 100000 ihmistä kohden 4,8 kuolee liikenneonnettomuuksissa, kun Yhdysvaloissa vastaava luku on 10,6. Mutta liikenteellisesti Yhdysvallat on varmasti maailman helpoimpia paikkoja ajaa, koska liikennejärjestelmä on kehitetty fiksusti autoilun ehdoilla. Italian luku on 6,1.

        Heikoimpia maita ovat esimerkiksi Thaimaa, jossa suhdeluku on 36,2 ihmistä ja Libya 73,4. Turvallisin maa maailmassa on Mikronesian liittovaltio, jolla luku on vain 1,9. Turvallisin maanosa on Eurooppa 9,3 kuollutta liikenteessä 100000 asukasta kohden.


      • M.ot
        infoamaailmalta kirjoitti:

        Ei taida kyllä kumpikaan noista maista olla turvallinen. Yhdysvalloissa kaksinkertainen riski kuolla liikenneonnettomuudessa verrattuna Suomeen. Suomessa 100000 ihmistä kohden 4,8 kuolee liikenneonnettomuuksissa, kun Yhdysvaloissa vastaava luku on 10,6. Mutta liikenteellisesti Yhdysvallat on varmasti maailman helpoimpia paikkoja ajaa, koska liikennejärjestelmä on kehitetty fiksusti autoilun ehdoilla. Italian luku on 6,1.

        Heikoimpia maita ovat esimerkiksi Thaimaa, jossa suhdeluku on 36,2 ihmistä ja Libya 73,4. Turvallisin maa maailmassa on Mikronesian liittovaltio, jolla luku on vain 1,9. Turvallisin maanosa on Eurooppa 9,3 kuollutta liikenteessä 100000 asukasta kohden.

        Jenkeissä kun nuori ottaa autolle liikennevakuutuksen ja kaskon niin hintaluokka on yli 10000dollaria.Että se siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe