Synti aiheuttaa ongelmia

Jumala.auttaa

Jumala ei halua ihmisen elävän synnissä, sillä synnistä seuraa ongelmia ihmiselle. Siksi Herra rankaisee synnissä eläviä ihmisiä ja tekee sen joskus hyvin kovalla kädellä, että tällainen ihminen oppisi elämään ilman syntiä!

http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Suvi-Pitkasen-mystinen-sairaus-selvisi-stressi-ja-hiiva/1095265

http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Henna-Kalinaisella-todella-paha-huuliherpes-rajut-kuvat-Ei-herkille/1097522

Synnillinen elämä on makeaa ja houkuttelevaa! Ei sitä viettäessä ajatella siitä seuraavia rankaistuksia. Kuinka ajateltaisiin, kun ei Jumala käy mielessä ensinkään!

http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Seiska-paljastaa-Henna-Kalinaisen-pakomatkan-yksityiskohdat-lue-uskomaton-tarina/1093308

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-----a

      Synti on keinotekoinen massojenhallintakäsite, jolla ei ole merkitystä muille kuin käsitteeseen jostain syystä uskoville. Ryve synneissäsi ihan niin paljon kuin huvittaa.

    • pimlalpim

      Miksi meille paasaat jonkin vaikutuksista minkä aiheuttajan emme usko olevan olemassa (lue: ei ole olemassa)? Valot päälle joskus.

      • ajattele.tulevaa

        Kannattaisi uskoa ennen kuin joutuu kokemaan samaa kuin ihmiset noissa linkeissä. Sitten ei ole elämä helppoa!


      • nuoles1täjahvea
        ajattele.tulevaa kirjoitti:

        Kannattaisi uskoa ennen kuin joutuu kokemaan samaa kuin ihmiset noissa linkeissä. Sitten ei ole elämä helppoa!

        Kannattaa ehkä hakeutua hoitoon jos se elämä pyörii paimentolaismiehen keksimän mielikuvitusjumalan perseen nuolennan ympärillä :D


      • ota.järki.käteen
        ajattele.tulevaa kirjoitti:

        Kannattaisi uskoa ennen kuin joutuu kokemaan samaa kuin ihmiset noissa linkeissä. Sitten ei ole elämä helppoa!

        Uskomisella ei voita yhtään mitään. Turha uhkailla mokomalla paskalla.


      • pimlalpim
        ajattele.tulevaa kirjoitti:

        Kannattaisi uskoa ennen kuin joutuu kokemaan samaa kuin ihmiset noissa linkeissä. Sitten ei ole elämä helppoa!

        Jotain huuliherpeksiä jakelee julkuille ja murhaajat, raiskaajat jne. porskuttelee todistetusti elämiensä loppuun asti hekin kuin muutkin ilman sen kummempaa. Katso nyt millaiseen hirviöön oikein uskot.


    • Jaskageneraattorit

      Uskikset voisi pitää nämäkin sadut ominaan, eikä tuputtaa tätä p@skaa tänne tuutin täydeltä.

    • synnin_määritelmät

      Synti on jonkin uskonnon määritelmä kielletyille teoille ja asioille. Tämä olisi aivan ok, jos uskonto pysyisi määrittelyssään kieltämään ainoastaan yhteisöille haitalliset teot ja asiat sekä muuttaisi syntimääritelmiään aina tarvittaessa. Ongelma on siinä, että synnilliseksi määritellyt teot ja asiat on joskus historian hämärissä lukkoon lyöty eikä niitä muuteta, vaikka haitallisuus on jo aikaa sitten poistunut.
      Yksittäinen uskova on tämän omassa mielessään kyllä osittain keksinyt, koska jakaa syntien määritelmät ns. vanhan liiton ja uuden liiton synteihin. Näiden lisäksi osa syntimääritelmistä hän katsoo vertauskuvallisiksi ja siitä syystä niitä ei tarvitse noudattaa.

      Mitä haittaa nykyisin on sianlihan tai äyriäisten syönnistä? Mitä haittaa nykyisin on sekoitekankaiden käytöstä? Miksi siannahkaisen jalkapallon potkiminen on synti?

      • n.e.liö

        Ei sianlihan syömisestä ole mitään väärää. Se koski vain juutalaisia vanhassa liitossa. Uuden liiton uskovien tulee ottaa Mooseksen laista vain nämä muutamat asiat, jotka löytyvät Apostolien teoista:
        19. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Eikä pelkkä Raamattu ole sanomassa mikä on oikein tai väärin. Jumala on antanut jokaiselle omantunnon osoittamaan oikean ja väärän. Se voi tosin kieroutua ja paatua. Silloin se on kuin kompassi, joka näyttää väärää.
        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.


      • synnin_määritelmät
        n.e.liö kirjoitti:

        Ei sianlihan syömisestä ole mitään väärää. Se koski vain juutalaisia vanhassa liitossa. Uuden liiton uskovien tulee ottaa Mooseksen laista vain nämä muutamat asiat, jotka löytyvät Apostolien teoista:
        19. Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20. vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
        Eikä pelkkä Raamattu ole sanomassa mikä on oikein tai väärin. Jumala on antanut jokaiselle omantunnon osoittamaan oikean ja väärän. Se voi tosin kieroutua ja paatua. Silloin se on kuin kompassi, joka näyttää väärää.
        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

        "Ei sianlihan syömisestä ole mitään väärää. Se koski vain juutalaisia vanhassa liitossa."
        Tämän kohdan mainitsin aivan erikseen, joten tähän puuttumisesi on turhaa ja aivan tarpeetonta. Kielto perustui tietysti sianlihan trikiinien olemassaoloon ja sen säilyttämisen ongelmiin 2k vuotta sitten leiriolosuhteissa. Siihen aikaan kielto oli hyväksyttyä, mutta ei tietenkään enää nykyisin. Tästähän tässä on kyse. Siitä syystä sen ei tule enää olla synti. Mutta se kuitenkin on. Et voi sitä kiistää. On edelleen olemassa uskonyhteisöjä, jotka eivät käytä sianlihaa, koska se on syntiä heidän uskontonsa mukaan.

        Aivan kaikki eri uskontojen syntimääritelmät ovat aikansa eläneitä ja ne on syytä unohtaa.


      • n.e.liö
        synnin_määritelmät kirjoitti:

        "Ei sianlihan syömisestä ole mitään väärää. Se koski vain juutalaisia vanhassa liitossa."
        Tämän kohdan mainitsin aivan erikseen, joten tähän puuttumisesi on turhaa ja aivan tarpeetonta. Kielto perustui tietysti sianlihan trikiinien olemassaoloon ja sen säilyttämisen ongelmiin 2k vuotta sitten leiriolosuhteissa. Siihen aikaan kielto oli hyväksyttyä, mutta ei tietenkään enää nykyisin. Tästähän tässä on kyse. Siitä syystä sen ei tule enää olla synti. Mutta se kuitenkin on. Et voi sitä kiistää. On edelleen olemassa uskonyhteisöjä, jotka eivät käytä sianlihaa, koska se on syntiä heidän uskontonsa mukaan.

        Aivan kaikki eri uskontojen syntimääritelmät ovat aikansa eläneitä ja ne on syytä unohtaa.

        En tietenkään kiistä sitä, ettekö jotkut pidä sianlihaa syntinä vieläkin. Minä pidän kuitenkin niitä uskontoja eksytyksinä ja uskon ainoastaan Raamatun olevan Jumalan sanan. Mutta kyllä ihminen on ollut samanlainen syntiinlankeemuksesta lähtien. Siksi on selvää, että perisynti asuu meissä kaikissa Aadamin jälkeläisissä. Raamatun määritelmä synnistä on se, että synti on laittomuus. Se on laittomuus Jumalan asettamia lakeja vastaan. Ja nehän löytyy Raamatusta.


      • synnin_määritelmät
        n.e.liö kirjoitti:

        En tietenkään kiistä sitä, ettekö jotkut pidä sianlihaa syntinä vieläkin. Minä pidän kuitenkin niitä uskontoja eksytyksinä ja uskon ainoastaan Raamatun olevan Jumalan sanan. Mutta kyllä ihminen on ollut samanlainen syntiinlankeemuksesta lähtien. Siksi on selvää, että perisynti asuu meissä kaikissa Aadamin jälkeläisissä. Raamatun määritelmä synnistä on se, että synti on laittomuus. Se on laittomuus Jumalan asettamia lakeja vastaan. Ja nehän löytyy Raamatusta.

        Syntien määritelmä löytyy uskonnoista ja se sisältyy niiden pyhiin kirjoituksiin. Tämä lienee sinullekin selvää.

        Se, jota erikseen kritisoin on se, että synti ei aina ole paha teko vaikka se on uskonnossa sellaiseksi määritelty.

        Pahat teot yhteisössä määritellään muulla tavoin. Ja se tapa on toimivampi ja adaptoituva. Ei kiveen hakattu. Eikä pyhiin kirjoituksiin kirjoitettu.

        Yritä ymmärtää tämä totuus;
        Kaikki synnit eivät ole pahoja tekoja. Kaikki pahat teot eivät ole syntejä.


      • n.e.liö kirjoitti:

        En tietenkään kiistä sitä, ettekö jotkut pidä sianlihaa syntinä vieläkin. Minä pidän kuitenkin niitä uskontoja eksytyksinä ja uskon ainoastaan Raamatun olevan Jumalan sanan. Mutta kyllä ihminen on ollut samanlainen syntiinlankeemuksesta lähtien. Siksi on selvää, että perisynti asuu meissä kaikissa Aadamin jälkeläisissä. Raamatun määritelmä synnistä on se, että synti on laittomuus. Se on laittomuus Jumalan asettamia lakeja vastaan. Ja nehän löytyy Raamatusta.

        "Minä pidän kuitenkin niitä uskontoja eksytyksinä ja uskon ainoastaan Raamatun olevan Jumalan sanan."

        Ja siltikö valikoit mitä käskyjä noudatat ja mitä et?


      • n.e.liö
        synnin_määritelmät kirjoitti:

        Syntien määritelmä löytyy uskonnoista ja se sisältyy niiden pyhiin kirjoituksiin. Tämä lienee sinullekin selvää.

        Se, jota erikseen kritisoin on se, että synti ei aina ole paha teko vaikka se on uskonnossa sellaiseksi määritelty.

        Pahat teot yhteisössä määritellään muulla tavoin. Ja se tapa on toimivampi ja adaptoituva. Ei kiveen hakattu. Eikä pyhiin kirjoituksiin kirjoitettu.

        Yritä ymmärtää tämä totuus;
        Kaikki synnit eivät ole pahoja tekoja. Kaikki pahat teot eivät ole syntejä.

        No, suon sinulle oman käsityksesi. Minun oma käsitykseni perustuu vain ja ainoastaan Raamattuun. Siellä synti on aina paha asia. Raamatun mukaan synti on se, joka erottaa ihmisen Jumalasta. Siksi Jeesus kantoi meidän syntimme ristillä. Hän on valmis antamaan synnit anteeksi jokaiselle katuvalle. Silloin katuva tuhlaajalapsi pääsee Jumalan yhteyteen ja kerran taivaaseen.
        On synnin tekemisellä palkkakin. Ja se on Raamatun mukaan kuolema. Sillä tarkoitetaan varmaan ennen kaikkea ikuista eroa Luojasta. Kuolema on nimittäin myös paikka. Viimeisestä tuomiosta sanotaan:
        11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.


    • Merkillistä - uskonnolliset uskovat, että Jumala tekee "ihmetekoja".
      Mutta onko Saatanalla sitten "turbo", kun hänen pahat tekosensa ovat ylittävät Jumalan puolustuspelin?

    • Jumala.auttaa

      PH, PalliHiki on sitävastoin Raamatullista ja suolaista(ei makeaa) makea on syntiä.

      Niiskaistuna PalliHIKI PH menee sieluun asti ja auttaa siellä täyttämään Jumalan.tahdon,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,minä tahdon vain auttaa ja sanoa että PH auttaa! Nuuh,Nuuh,NUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      PalliHiki on Jumalasta 3xPH on TAIVASTA!

    • KazuKa

      "Jumala ei halua ihmisen elävän synnissä, sillä synnistä seuraa ongelmia ihmiselle. Siksi Herra rankaisee synnissä eläviä ihmisiä ja tekee sen joskus hyvin kovalla kädellä, että tällainen ihminen oppisi elämään ilman syntiä!"

      Onko tämä syy siihen miksi Jumala ei tee mitän kun tämän papit raiskaavat lapsia: Lapsen raiskaaminen ei ole syntiä?

      Jos näin on niin pidä tämä jumala vain itselläsi ja pidä itsesi kaukana lapsista.

    • ressu1

      jep tosi hieno jumala teillä...antaa lapselle syövän koska synti...laittaa pienen viattoman ihmisen kärsimään joka ei synnistä tiedä.....pitäisi kiittää ja palvoa kun paskiainen antaa kärsimyksen jatkua...minulle tulee lähinnä psykopaattimieleen ei muuta.....kidutan teitä ilokseni annan kärsimystä kiittääkää ja palvokaa koska olen niin mahtava....jumala rakastaa sinua mutta...täyttä paskaa ja ihmisen keksimään kukaan omnipotentti olento ei olisi noin pikkumainen ja suorastaan vittupää

    • Hennan pakomatkaa lukuunottamatta voi nuo kaikki oireet tulla kenelle hyvänsä.
      Stressi, hiivatulehdus ja Herpes voi tulla kenelle hyvänsä. Ei siihen syntiä tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      146
      2033
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1397
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1338
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1141
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1086
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1076
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1057
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      242
      899
    Aihe