Taas laulamme laulua surun oli seitsemäs syyskuuta myrskysää.Vei se aaltoihin laivamme Kurun.Vuotta elettiin kaksyhdeksää.
Kurun haaksirikko
19
574
Vastaukset
- klkljlkklj
Isäni kertoi katselleensa pikkupoikana,kun kuru upposi.
- Ei-oo-totta
Älä jummalauda!
- jghgghghjhj
Ei-oo-totta kirjoitti:
Älä jummalauda!
Eikö sinulla älykääpiö ole muuta tekemistä,kuin heitellä näitä typeriä kommentteja vakavasta asiasta.
- Ihbvrte
jghgghghjhj kirjoitti:
Eikö sinulla älykääpiö ole muuta tekemistä,kuin heitellä näitä typeriä kommentteja vakavasta asiasta.
Alaikäisten pitäisi olla tähän aikaan nukkumassa
- syysmyrskyvei
88 vuotta sitten.
- gfffgfh
Isäni syntyi 1917,oli kaksitoista vuotias kun kuru upposi.88v sitten.Minä nyt 68v.Laske siitä.
- numerothallussa
gfffgfh kirjoitti:
Isäni syntyi 1917,oli kaksitoista vuotias kun kuru upposi.88v sitten.Minä nyt 68v.Laske siitä.
Isäsi oli 32 vuotias kun synnyit 20 vuotta Kurun uppoamisen jälkeen. Isäsi ikä silloin sinun ikäsi nyt =100v.
- still68yearsold
numerothallussa kirjoitti:
Isäsi oli 32 vuotias kun synnyit 20 vuotta Kurun uppoamisen jälkeen. Isäsi ikä silloin sinun ikäsi nyt =100v.
Aivan isäni palasi italiasta sotavankeudesta 1947.lähti lapinsodasta vankina saksalaisten matkaan,tarina olisi pitkä ja mielenkiintoinen,no hän pääsi riminille ilmaiseksi "lomalle"
- Tampereenhistoriaa
Kurun onnettomuudessa hukkui 138 ihmistä, suurin osa heistä Kurusta ja Länsi-Teiskosta. Tamperelaisista menehtyi 30. Hukkuneiden joukossa oli useita tunnettuja kansalaisia, muun muassa kansanedustaja Ida Vihuri, toimittaja Veikko Leuku ja Kurun nimismies K. H. Hakkarainen. Vavahduttavin oli kuitenkin 17-vuotiaan Helmi Rasin kuolema. Kun sukeltaja tutki laivaa, hän näki eräästä ikkunasta tytön polvillaan, kädet ristissä, silmät auki katse ikkunaan päin. Hytin lattialla oli vähän vettä, joten ilmeisesti Rasi oli kuollut hapenpuuteteseen. Kun sukeltaja mursi oven, vesi toi ruumiin hänen syliinsä.
- Tampereenhistoriaa
Onnettomuushetki oli 15.26. Se on saatu perämiehen pysähtyneestä kellosta.
- kylläsekestää
Ahneet oli pistäneet ylimääräisen kannen.
Ei sillä turvallisuudella niin väliä, kunhan rahaa tulee.- PeeJiiPee
Tarjanne ja Pohjola pysyivät pystyssä ja siksi pinnalla. Kapteenin virhe lähteä sillä kelillä satamasta
- seitsemässyyskuuta
Ensi vuonna 90 vuotta.
- Anonyymi
90 vuotta sitten.Minulla on moni sukulainen kuollut 7.syyskuuta.1951,1954 ja 1979.
- Anonyymi
Lauantai iltapäivä silloinkin.https://www.youtube.com/watch?v=H6nCB214eyY
- Anonyymi
Kihlajaisliina. https://www.youtube.com/watch?v=Ed-XR18halY
- Anonyymi
Tulevana vuotena lauletaan myös laulajien muistolle. Korona kun levisi ja laulajat vei vuonna 2020.
- Anonyymi
Vastaisen varalle sinne Siilinkarille ja lopulta IV-vaiheessa pitää rakentaa koko Nässyn pituudelle raitiotie. Näin eivät laivat pääse uppoamaan kun kaikki liikenne siirretään raiteille.
- Anonyymi
92 vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109