Miten uskosta pois?

tämänkin_nähnyt

Tiedän monta uskovaa joille usko tuottaa vain ahdistusta, masennusta ja elämänkielteisyyttä. Miksi ei kukaan opeta miten tuollaisesta uskosta tullaan pois? Jos kerran jankataan siitä miten tullaan uskoon, niin miksi ei siitä miten sellaisesta uskosta pääsisi kuiville? Mielisairaaloissa on paljon uskovia, ja tämä on totta.

70

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollolllooooo

Jeesukseen uskominen on ainoa usko joka vapauttaa ihmisen. Jeesus tekee vapaaksi. Olisit huolissasi itsestäsi enemmin kuin noista mielikuvitus "ystävistäsi".

• Itse kun lopetin uskomisen niin prosessi kesti monta vuotta. Aloin epäillä kaikkea erään tapauksen vuoksi, ja aloin pohtimaan ja selvittämään kristinuskoa ja kaiken järkevyyttä. Olen kova pohtimaan ja etsimään totuutta.

Kun olin kaiken kaivanut esiin ja kaikki oli selvää, niin uskoni loppui. Niin suurta onnellisuuden tunnetta ja kevyttä oloa ei voita mikään.

• kerro.enemmän
        torre12 kirjoitti:

Itse kun lopetin uskomisen niin prosessi kesti monta vuotta. Aloin epäillä kaikkea erään tapauksen vuoksi, ja aloin pohtimaan ja selvittämään kristinuskoa ja kaiken järkevyyttä. Olen kova pohtimaan ja etsimään totuutta.

Kun olin kaiken kaivanut esiin ja kaikki oli selvää, niin uskoni loppui. Niin suurta onnellisuuden tunnetta ja kevyttä oloa ei voita mikään.

"Aloin epäillä kaikkea erään tapauksen vuoksi"

Kerro minkä tapauksen?

• uskoako
        torre12 kirjoitti:

Itse kun lopetin uskomisen niin prosessi kesti monta vuotta. Aloin epäillä kaikkea erään tapauksen vuoksi, ja aloin pohtimaan ja selvittämään kristinuskoa ja kaiken järkevyyttä. Olen kova pohtimaan ja etsimään totuutta.

Mihin sinä uskoit, miten ja miksi?

• torre12
        kerro.enemmän kirjoitti:

"Aloin epäillä kaikkea erään tapauksen vuoksi"

Kerro minkä tapauksen?

Vaimoni ja kaikki muutkin rukoilivat selkäni parantumista. En parantunut. Mutta siitä alkoi tutkimukseni kaikesta mitä Raamatussa ja kristinuskossa on. Kuljin ja seurasin kaikkea avoimin mielin.

En koskaan lopeta ennekuin totuus on selvinnyt. Olen aina sanonut, että minua on mahdoton huijata. Totuus selviää aina jossain vaiheessa.

• uskoako kirjoitti:

Mihin sinä uskoit, miten ja miksi?

Uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Miten? Siten, että luotin heihin, enkä epäillyt mitään. Miksi? Siksi että halusin pelastua.

• uskoako
        torre12 kirjoitti:

Uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Miten? Siten, että luotin heihin, enkä epäillyt mitään. Miksi? Siksi että halusin pelastua.

No nyt ainakin tiedät, että et pelastu. Sinä et ollut otollinen Jumalalle.

• uskoako kirjoitti:

No nyt ainakin tiedät, että et pelastu. Sinä et ollut otollinen Jumalalle.

Niin tiedän, ja tiedän hyvin paljon muutakin.

• UskovaNoora
        torre12 kirjoitti:

Vaimoni ja kaikki muutkin rukoilivat selkäni parantumista. En parantunut. Mutta siitä alkoi tutkimukseni kaikesta mitä Raamatussa ja kristinuskossa on. Kuljin ja seurasin kaikkea avoimin mielin.

En koskaan lopeta ennekuin totuus on selvinnyt. Olen aina sanonut, että minua on mahdoton huijata. Totuus selviää aina jossain vaiheessa.

"En koskaan lopeta ennekuin totuus on selvinnyt. Olen aina sanonut, että minua on mahdoton huijata. Totuus selviää aina jossain vaiheessa."

No siinä tapauksessa jatka etsimistä. Jos vilpittömästi etsii totuutta, voi päätyä löytämään Jeesuksen. Maailmasta ei totuutta löydy.

• luepa.tämä
        torre12 kirjoitti:

"Uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Miten? Siten, että luotin heihin, enkä epäillyt mitään. Miksi? Siksi että halusin pelastua."

Matt. 7:23

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• luepa.tämä kirjoitti:

"Uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Miten? Siten, että luotin heihin, enkä epäillyt mitään. Miksi? Siksi että halusin pelastua."

Matt. 7:23

Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mitähän "laitonta" tuli tehtyä? Elin perheenisänä Jumalaan ja Jeesukseen uskoen.

Voi todeta, että emme aina ymmärrä Jumalan aivoituksia.

• uhygtfrfrf78
        torre12 kirjoitti:

Helevettiinkö haluat pelastua???
        Jeesus on uskomiset kieltänyt!

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• uhygtfrfrf78 kirjoitti:

Helevettiinkö haluat pelastua???
        Jeesus on uskomiset kieltänyt!

24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Mutta kun minut eksytti kylläkin Jeesus itse! Jeesuksen seuraajillekin pantiin monta asiaa, mutta tyhjää oli.

Halusin pelastua helvetiltä taivaaseen. Olet käsittänyt päin honkia.

• Kirjakääröt

Lujet vain Bibliaa. 1Moos.3:21. Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet ja pujetti heidän yllensä.

• dogmatikos

Kysymys on erittäin aiheellinen.

Juuri fundisusko aiheuttaa hirveitä taakkoja, sillä aina joutuu pelkäämään, että ei täytä mittaa, ja joutuu ikuiseksi ajaksi kidutettavaksi. Ja vaikka uskoisikin pääsevänsä oikealle puolelle, psyyke ei kestä uskoa, että läheiset joutuvat kidutettaviksi. Vain synnynnäinen psykopaatti voi uskoa jotakin niin mieletöntä.

Lisäksi fundisten neuvot, jotka muka perustuvat Raamattuun, eivät suinkaan sovi kaikille ja kaikkiin tilanteisiin. Jo oppi, että pitää valita hyvä ja hylätä paha, osoittautuu epäkelvoksi, koska meille todellisuudessa melkein aina tulee eteen tilanne, jossa kahdesta pahasta pitää valita pienempi paha.

Siksi kirkko julistaa, että pelastus kuuluu kaikille, jotka sitä haluavat, ihan kaikille. Se kuuluu aivan tavallisillekin ihmisille, eikä vain uskonnollisille entusiasteille. Kristus kutsuu lepoon, rauhaan, tyyneyteen ja tasaisuuteen. Kristus ei kutsu pingoittelemaan, niin kuin jotkut opettavat.

• ettäsilleen

Dogmatikos julistaa vesitettyä kristinuskoa. Hän valitsee sellaiset asiat, jotka miellyttävät ja hylkää ne, jotka aiheuttavat minkäänlaista epämukavuutta. Kuten esim. sellaisen perusasian, että pitäisi pyrkiä hyvään ja välttää pahaa. Se on selvä, että kaikki valinnat eivät ole helppoja. Kukaan ei ole niin väittänytkään.

Se Kristus, jonka minä tunnen, kutsuu kyllä parannukseen. Syntinsä tunnustava ja hylkäävä saa armon. 10 käskyä ovat edelleen hyviä ohjeita ihmiselle, joka haluaa elää sovussa Jumalan ja ihmisten kanssa. Kristus on antanut meille myös käskyn rakastaa lähimmäisiä niinkuin itseämme.

En ole huomannut, että luterilainen kirkkokaan olisi perunut kristinuskon perusoppeja. Toki Jumalan luo saa tulla epäonnistuneenakin, ihan jokaisessa seurakunnassa.

• kiiskivastarannalta

On aivan oikein, että Jeesuksen uhri riittää kattamaan kaikki synnit. Kuinka sanoo Jeesus: Hän sanoo, tule ja seuraa minua. Hän sanoo, tehkää parannus. Hän sanoo, ota ristisi ja seuraa minua. Vaikutat pitävän fundisten tapaa uskoa liian ankarana. Kun kyse on vain siitä, että he ovat vakuuttuneita siitä, että seksisuhteet samaa sukupuolta olevan kanssa on edelleen suuri synti. Ja että Jumalan Sana on edelleen sama ja tosi kuin silloin kun Raamattu kirjoitettiin.

Ilo, rauha ja vapaus tulevat puhtaasta omastatunnosta. Kun taakoitettu ihminen purkaa mieltään Jeesukselle, pyytää syntejään anteeksi, pyytää Herraa tutkimaan hänen sydämenä, pyytää puhdasta sydäntä ja Pyhän Hengen ohjausta. Pyytää Herraa pitämään hänet oikealla tiellä. On totta, mitä psalmi 23 sanoo: Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Kun Herra tarttuu syntiin, jota on ihmisen elämässä, tuo synnintunto samalla lohtua, että Herra ei todellakaan ole unohtanut minua, vaan haluaa , että elämäni on oikeassa linjassa Hänen Sanansa kanssa, kun Hän armossaan osoittaa, että kaikki ei elämässäni ole kunnossa. Joskus syntielämästä luopuminen voi olla vaikea prosessi, sillä ihmiselle synti on usein mieluinen asia. Varsinkin rakkausasioissa on vaikea myöntää, että on väärin olla esim. seksisuhteessa toisen miehen vaimon kanssa. On vaikea lopettaa suhde. Mutta vaikka itkisi silmät päästää, Sana sanoo, että se yhtäkaikki on syntiä. Me voimme, ja oikeastaan meidän pitää luovuttaa koko elämämme ohjat Jumalalle. Olipa elämässä mitä murhetta tahansa - mielestäni tämä koskee myös syntiä, voimme viedä kaikki murheemme Jumalalle. Voimme sanoa, että en jaksa, en osaa, en aina haluakaan, mutta Herra, anna anteeksi, auta minua, ohjaa minua.

Sitäkin ihmettelen, että sanot, että jos ihminen uskoo piinahelvettiin, ei sitä normaalin ihmisen psyyke kestä. Mihin sinä uskot? Huolettaako sinua ihmisten pelastuminen? Pelastuvatko kaikki? Mitä tapahtuu ihmisille, jotka eivät olekaan Jumalalle otollisia? Kerrohan, kuinka Jumala toimii niiden ihmisten kohdalla. Jeesus varoittaa kadotukseen joutumisesta. On kadotus minkälainen tai mitä tahansa, onko sinulla hätä noista kadotukseen joutuvista ihmisistä? Mitä teet, että ihmiset eivät joutuisi "edes" kadotukseen?

Jos fundisten tapa uskoa taivaaseen ja kadotukseen/helvettiin, ei ole sinun mielestäsi oikein, kerro, mikä sitten on? Mitä ihmisen pitää tehdä, että hän pelastuisi? Luulenpa, että ne jotka sinua ovat täällä seuranneet, ja pitävät sinua auktoriteettina, haluavat kuulla, mikä on sinun mielestäsi "oikein uskottu"

• kiiskivastarannalta kirjoitti:

On aivan oikein, että Jeesuksen uhri riittää kattamaan kaikki synnit. Kuinka sanoo Jeesus: Hän sanoo, tule ja seuraa minua. Hän sanoo, tehkää parannus. Hän sanoo, ota ristisi ja seuraa minua. Vaikutat pitävän fundisten tapaa uskoa liian ankarana. Kun kyse on vain siitä, että he ovat vakuuttuneita siitä, että seksisuhteet samaa sukupuolta olevan kanssa on edelleen suuri synti. Ja että Jumalan Sana on edelleen sama ja tosi kuin silloin kun Raamattu kirjoitettiin.

Ilo, rauha ja vapaus tulevat puhtaasta omastatunnosta. Kun taakoitettu ihminen purkaa mieltään Jeesukselle, pyytää syntejään anteeksi, pyytää Herraa tutkimaan hänen sydämenä, pyytää puhdasta sydäntä ja Pyhän Hengen ohjausta. Pyytää Herraa pitämään hänet oikealla tiellä. On totta, mitä psalmi 23 sanoo: Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Kun Herra tarttuu syntiin, jota on ihmisen elämässä, tuo synnintunto samalla lohtua, että Herra ei todellakaan ole unohtanut minua, vaan haluaa , että elämäni on oikeassa linjassa Hänen Sanansa kanssa, kun Hän armossaan osoittaa, että kaikki ei elämässäni ole kunnossa. Joskus syntielämästä luopuminen voi olla vaikea prosessi, sillä ihmiselle synti on usein mieluinen asia. Varsinkin rakkausasioissa on vaikea myöntää, että on väärin olla esim. seksisuhteessa toisen miehen vaimon kanssa. On vaikea lopettaa suhde. Mutta vaikka itkisi silmät päästää, Sana sanoo, että se yhtäkaikki on syntiä. Me voimme, ja oikeastaan meidän pitää luovuttaa koko elämämme ohjat Jumalalle. Olipa elämässä mitä murhetta tahansa - mielestäni tämä koskee myös syntiä, voimme viedä kaikki murheemme Jumalalle. Voimme sanoa, että en jaksa, en osaa, en aina haluakaan, mutta Herra, anna anteeksi, auta minua, ohjaa minua.

Sitäkin ihmettelen, että sanot, että jos ihminen uskoo piinahelvettiin, ei sitä normaalin ihmisen psyyke kestä. Mihin sinä uskot? Huolettaako sinua ihmisten pelastuminen? Pelastuvatko kaikki? Mitä tapahtuu ihmisille, jotka eivät olekaan Jumalalle otollisia? Kerrohan, kuinka Jumala toimii niiden ihmisten kohdalla. Jeesus varoittaa kadotukseen joutumisesta. On kadotus minkälainen tai mitä tahansa, onko sinulla hätä noista kadotukseen joutuvista ihmisistä? Mitä teet, että ihmiset eivät joutuisi "edes" kadotukseen?

Jos fundisten tapa uskoa taivaaseen ja kadotukseen/helvettiin, ei ole sinun mielestäsi oikein, kerro, mikä sitten on? Mitä ihmisen pitää tehdä, että hän pelastuisi? Luulenpa, että ne jotka sinua ovat täällä seuranneet, ja pitävät sinua auktoriteettina, haluavat kuulla, mikä on sinun mielestäsi "oikein uskottu"

"Olla suhteessa toisen miehen vaimon kanssa", ja sitä on "vaikea myöntää" vääryydeksi.

Pitää olla kyllä jo aika paatunut, jos ei siinä koe mitään pahaa. Raamatussahan sekä se mies että nainen on surmattava.

• ettäsilleen

Olipa taas ihmisiä ja elämää ymmärtämätön aloitus.

Ihmisen ongelmat vaikuttavat kaikkeen, myös hänen uskoonsa. Valoisan ja tasapainoisen ihmisen usko on valoisaa. Neuroottisen ja ahdistuneen usko on neuroottista ja ahdistunutta.

Psykiatrisissa sairaaloissa on joskus uskovia, mutta huomattavasti enemmän siellä on ei-uskovia. Ihmiset joutuvat hoitoon sairautensa, eivät elämänkatsomuksensa vuoksi. Muutenhan voitaisiin väittää, että jos ateisti on mielisairaalassa, niin hän on siellä ateismin vuoksi.

• poistuinpaikalta

Ja tämähän on taas tätä täyttä tuubaa... Olen ollut m-sairaalassa sen seurauksena,että en helvetin pelossa uskaltanut erota väkivaltaisesta aviomiehestä,sillä RAAMATTU SANOO NIIN! Oletko sokea vai tyhmä,ehkä kumpaakin,kun et näe kristinuskon sadistista luonnetta? Ihmisen "tasapainoisuudella" tai "eheydellä"(lue:synnittömyys)EI ole MITÄÄN tekemistä sen uskon kanssa joka on Jumalan,ei ihmisten,lahja!

• sielunhoitaja

Ihmisistä ei tiedetä kuka on ateisti ja kuka uskova, mutta kun joku selvästi kertoo olevansa helluntaiseurakunnasta olen ajatellut tätä ihmistä uskovaksi ja niinhän hän on ainakin omien sanojensa mukaan. Mihin ja millä tavalla hän uskoo, se onkin jo eri asia. Yleensä itseään uskovaksi mainostavalla on realiteetit hakusessa ja realiteettitaju on muuten yksi mielenterveyden mittapuu. Kovasti henkimaailmaan keskittyneellä on harhaisia ajatuksia. Omien ongelmien torjuminen henkimaailman asiaksi ei niitä paranna vaan siirtää ne pois rationaalisesta käsittelystä. Tämä on yksi syy miksi uskovilla on niin paljon ongelmia.

• poistuinpakalta
        sielunhoitaja kirjoitti:

Ihmisistä ei tiedetä kuka on ateisti ja kuka uskova, mutta kun joku selvästi kertoo olevansa helluntaiseurakunnasta olen ajatellut tätä ihmistä uskovaksi ja niinhän hän on ainakin omien sanojensa mukaan. Mihin ja millä tavalla hän uskoo, se onkin jo eri asia. Yleensä itseään uskovaksi mainostavalla on realiteetit hakusessa ja realiteettitaju on muuten yksi mielenterveyden mittapuu. Kovasti henkimaailmaan keskittyneellä on harhaisia ajatuksia. Omien ongelmien torjuminen henkimaailman asiaksi ei niitä paranna vaan siirtää ne pois rationaalisesta käsittelystä. Tämä on yksi syy miksi uskovilla on niin paljon ongelmia.

Realiteetit todella alkoivat olla hakusessa,kun joka kerran kun pyysi esirukousta alettiin ulosajamaan ties mitä demoneita ja pahoja henkiä ja se jatkui myös kotona (tosin mies oli mielelään sairas,mitä en silloin tämän uskovaisuuden sokaisemana todellakaan ymmärtänyt ja maanpäällinen helvettini sai RAKASTAVAN jumalanne puolesta jatkua ja jatkua vain!!!). Kuka saa edesvastuuseen nämä uskovaiset puoskarit jotka rikkovat herkkäuskoisten mielet ja elämät?! Hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa kaikki!

• ForEverWithGo

Minulta paha olo lähti pois uskoontultua. On pientä ahdistusta toisnaan, mutta on Jumalan antamaa rauhaakin pitkät ajat. Maailman pahuus ahdistuttaa toisinaan, mutta Pyhä Henki auttaa pysymään tasapainossa.

Ennen uskoontuloa oli oloni masentunut ja paha. En vaihda Jeesusta mihinkään, en vaikka pään irroituksella uhattaisiin muslimien toimesta.

Uskossa eläminne on ollut elämäni paras kokemus, minä viihdyn Jumalan seurassa, kukapa ei viihtyisi seurassaan, sillä Hänen seurassaan on hyvä olla.

• Kiitos Herralle!
        Samoin minulta hävisi kuolemanpelko ja aloin jopa odottaa sitä päivää kun pääsen Jeesuksen luokse.
        Viina, tupakka ja muiden riippuvuuksien orjuus jäivät ja täydellinen vapaus Jeesuksessa tuli tilalle. Myös menestys työelämässä ja taloudessani sai aivan uuden startin. Ja korostan, että en usko menestysteologiaan.

• Daavidintähti kirjoitti:

Kiitos Herralle!
        Samoin minulta hävisi kuolemanpelko ja aloin jopa odottaa sitä päivää kun pääsen Jeesuksen luokse.
        Viina, tupakka ja muiden riippuvuuksien orjuus jäivät ja täydellinen vapaus Jeesuksessa tuli tilalle. Myös menestys työelämässä ja taloudessani sai aivan uuden startin. Ja korostan, että en usko menestysteologiaan.

Huh. Jopas sinulla on ollut paheita. Onni että pääsit selville vesille.

Minulla oli yhdessä vaiheessa ongelmaa alkoholin kanssa, mutta tahdonvoimallani pääsin selville vesille. Vapaus voi koittaa siis monella tavalla.

• torre12 kirjoitti:

Huh. Jopas sinulla on ollut paheita. Onni että pääsit selville vesille.

Minulla oli yhdessä vaiheessa ongelmaa alkoholin kanssa, mutta tahdonvoimallani pääsin selville vesille. Vapaus voi koittaa siis monella tavalla.

Ei minulle alkoholi ja tupakka ollut hirveä ongelma mutta niiden himo ja riippuvuus lähti kerralla kun tulin uskoon.
        Suurin muutos tapahtui sen kautta, että sain syntini anteeksi ja pelastusvarmuuden kun löysin henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen.

Ei minulle alkoholi ja tupakka ollut hirveä ongelma mutta niiden himo ja riippuvuus lähti kerralla kun tulin uskoon.
        Suurin muutos tapahtui sen kautta, että sain syntini anteeksi ja pelastusvarmuuden kun löysin henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen.

Ahaa. Mielenkiintoista. Olit silti riippuvainen. No, pääasia että me molemmat olemme saaneet paremman elämän eri kautta. Minun elämäni parani jo silloin, kun luovuin uskosta.

• torre12 kirjoitti:

Ahaa. Mielenkiintoista. Olit silti riippuvainen. No, pääasia että me molemmat olemme saaneet paremman elämän eri kautta. Minun elämäni parani jo silloin, kun luovuin uskosta.

Kyllä, jos ihminen kaipaa jotakin asiaa säännöllisesti se on riippuvuutta. Joillakin se on alkoholi, tupakka, kahvi, cokis jnejne
        Hyvä, että olet tyytyväine lyhyeen elämääsi. Minun elämälläni ei ole loppua ja se onkin jotain mahtavaa !!!

Kyllä, jos ihminen kaipaa jotakin asiaa säännöllisesti se on riippuvuutta. Joillakin se on alkoholi, tupakka, kahvi, cokis jnejne
        Hyvä, että olet tyytyväine lyhyeen elämääsi. Minun elämälläni ei ole loppua ja se onkin jotain mahtavaa !!!

Elämä on sen mittainen kun kullakin on. Siihen on tyytyminen. En tosiaan voi elämän pituudelle mitään.

• torre12 kirjoitti:

Elämä on sen mittainen kun kullakin on. Siihen on tyytyminen. En tosiaan voi elämän pituudelle mitään.

Elämä on juuri sen mittainen kuin Jumala sen meille antaa. Minulle Jumala on antanut ikuisen elämän Pojassaan Jeesukessa.

Elämä on juuri sen mittainen kuin Jumala sen meille antaa. Minulle Jumala on antanut ikuisen elämän Pojassaan Jeesukessa.

Se on jo harvinaista. Suuressa osassa maailmaa ei ole edes kuultu Jeesuksesta ja Jumalan tuollaisesta kyvystä.

• torre12 kirjoitti:

Se on jo harvinaista. Suuressa osassa maailmaa ei ole edes kuultu Jeesuksesta ja Jumalan tuollaisesta kyvystä.

Minä en eläkään suuressa osassa maailmaa vaan Suomessa.
        Ja evankeliumi on levinnyt kyllä jo lahes kaikille kansoille ja lähes kaikilla on Raamattu omalla kielellään.

Nyt olet riippuvainen uskostasi.

• etkö.tiennyt
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

Nyt olet riippuvainen uskostasi.

No jokaisen tulisi olla riippuvainen Jeesuksesta.

• etkö.tiennyt kirjoitti:

No jokaisen tulisi olla riippuvainen Jeesuksesta.

Ehkäpä, tosin se millä tavalla onkin sitten eri asia.

• EnTajunnutkaan
        Daavidintähti kirjoitti:

Kaipaan säännöllisesti vettä, ruokaa ja unta. Olenko riippuvainen? En tule myöskään toimeen ilman läheisiä ihmissuhteita.

• hgfdsa
        Daavidintähti kirjoitti:

Olet oman osuutes huonu joten anna toisten juoda joilla osuudensa on käyttämättä!

• EnTajunnutkaan kirjoitti:

Kaipaan säännöllisesti vettä, ruokaa ja unta. Olenko riippuvainen? En tule myöskään toimeen ilman läheisiä ihmissuhteita.

Kyllä, ihmiselämä on riippuvaista noista kolmesta asiasta.

Kyllä, ihmiselämä on riippuvaista noista kolmesta asiasta.

ps. riippuvuus ei aina ole ollenkaan nagatiivinen asia :=)

ps. riippuvuus ei aina ole ollenkaan nagatiivinen asia :=)

Riippuvuus elämälle välttämättömistä asioista on tietenkin eri kuin riippuvuus vahingollisista asioista.

Mutta tuli mieleen miksi en sopinut uskovaksi: pärjään elämässä aivan hyvin omillani tarvitsematta turvautua "korkeampaan".

• torre12 kirjoitti:

Riippuvuus elämälle välttämättömistä asioista on tietenkin eri kuin riippuvuus vahingollisista asioista.

Mutta tuli mieleen miksi en sopinut uskovaksi: pärjään elämässä aivan hyvin omillani tarvitsematta turvautua "korkeampaan".

Hyvä kun pärjäät omillasi viimeisllä tuomiolla!

Hyvä kun pärjäät omillasi viimeisllä tuomiolla!

Tiedä, että 5 000 000 000 ihmistä ei usko sinun laillasi. Kristinusko ei ole koko maailmaa kattava.

Minä uskon eniten kuolemaan ja hautaamiseen, toiseksi eniten siihen, että voisin syntyä uudelleen toisena ihmisenä tai eläimenä.

Minulla on ollut muutama tapaus, jossa olen ollut jossain paikassa ensimmäistä kertaa, mutta olen tuntenut voimakkaasti, että olen ollut siellä ennenkin: kaikki on ollut aivan tuttua.

• torre12 kirjoitti:

Tiedä, että 5 000 000 000 ihmistä ei usko sinun laillasi. Kristinusko ei ole koko maailmaa kattava.

Minä uskon eniten kuolemaan ja hautaamiseen, toiseksi eniten siihen, että voisin syntyä uudelleen toisena ihmisenä tai eläimenä.

Minulla on ollut muutama tapaus, jossa olen ollut jossain paikassa ensimmäistä kertaa, mutta olen tuntenut voimakkaasti, että olen ollut siellä ennenkin: kaikki on ollut aivan tuttua.

Tiedän, että laillani kaikki usko. Eikä niin pidä ollakaan Raamattu sanoo sen selvästi.

Tiedän, että laillani kaikki usko. Eikä niin pidä ollakaan Raamattu sanoo sen selvästi.

Eli Raamattu tarkoitti, että suurin osa ihmisistä ei edes tiedä asiasta?

Kuka nero on ollut asialla?

• torre12 kirjoitti:

Eli Raamattu tarkoitti, että suurin osa ihmisistä ei edes tiedä asiasta?

Kuka nero on ollut asialla?

Ai mistä asiasta kaikki eivät tiedä?

Ai mistä asiasta kaikki eivät tiedä?

Siis vaikka taivasta ja helvetistä, vaikka eipä edes Paavali tainnut tietää, kun ei puhunut mitään helvetistä. Sen tuntuu olevan kristinuskon tärkein paikka.

• torre12 kirjoitti:

Siis vaikka taivasta ja helvetistä, vaikka eipä edes Paavali tainnut tietää, kun ei puhunut mitään helvetistä. Sen tuntuu olevan kristinuskon tärkein paikka.

Tiedäthän sinäkin.

Tiedäthän sinäkin.

Tiedän tietysti, olenhan kasvanut kristinuskon maassa. Eihän siltä "tiedolta" Suomessa voi välttyä.

• torre12 kirjoitti:

Tiedän tietysti, olenhan kasvanut kristinuskon maassa. Eihän siltä "tiedolta" Suomessa voi välttyä.

Minäkin tiedän islamista paljon vaikka en ole kasvanut islaminuskon maassa :=)

• Puhuva-aasi

2Kor.4:18. Biblia (1776). Jotka emme näkyväisiä katso, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajalliset, mutta näkymättömät ijankaikkiset. Kirjoitetaan: iankaikkiset. Patmoskin hehkuttaa, näitkö näkymättömän käden itärajalla?

• Oli todellinen ihme kun Venäjä ei vallannut Suomea. Jumalan käsivarsi varjeli silläkertaa rukoilevan Suomen kansan!

Oli todellinen ihme kun Venäjä ei vallannut Suomea. Jumalan käsivarsi varjeli silläkertaa rukoilevan Suomen kansan!

Suomea puolustivat tavalliset sotilaat.
        Sotilaat jotka olivat kristittyjä, juutalaisia, islmainuskoisia, uskonnottomia jne.

Älä ota Jumalalasi ansioksi jotain joka ei sitä ole.

• UUT

"Uskoon tuleminen" voi olla nopeaa, mutta uskosta pois tuleminen voi kestää hyvinkin kauan. Usein tarvitaan jopa vuosien psykoterapiaa tai ainakin vertaistukea ahdistavasta uskosta eroon pääsemiseksi. Onneksi tähänkin on jo apua saatavissa. Uskontojen uhrien tuki ry on perustettu juuri niitä ihmisiä varten jotka eivät yksin pysty irroittautumaan sairaasta uskonyhteisöstä.

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/yhdistys/uut-ry/

• hyvä.yhdistys

Uskonliike jonka käytännöt perustuvat aggressiiviselle manipuloinnille, syyllistämiselle ja pelottelulle voi olla herkemmille ihmisille vakava mielenterveydellinen uhka. Siitä pitäisi puhua huomattavasti enemmän ja nimetä myös ne liikkeet joissa sitä esiintyy. Se olisi välttämätöntä uskonnollista kuluttajansuojelua.

• valitettavaa.mutta.totta

Huitsinnevada oli tarkoitettu karismaattisista sairaista uskonliikkeistä eroon haluaville vertaistueksi. Valitettavast helluntailaiset häiriköivät sivustoa niin paljon että se piti sulkea. Itse nämä karismaatikot eivät halua parantua eivätkä sallisi sitä toisillekaan.

http://huitsinnevada.info/

• Fundis

"Tiedän monta uskovaa joille usko tuottaa vain ahdistusta, masennusta ja elämänkielteisyyttä. Miksi ei kukaan opeta miten tuollaisesta uskosta tullaan pois? "

No jokainen uskonto aiheuttaa ahdistusta, myös liberaalinen uskonto kirkon piirissä.

Mutta usko Jeesukseen parantaa ja antaa uskovalle voiman tulla Jumalan lapseksi. Amen

• tämänkin.nähnyt

Jeesustelu ei paranna ketään eikä mistään, vaan se jos mikään tekee ihmisen hulluksi. Mielisairaaloissa on suhteellisesti enemmän uskovia kuin muita. Ainakin jos helluntailaisia pidämme uskovina. Tätä minä aluksi ihmettelin. Raamatut yöpöydllä joita ahdistuneena luetaan. Henkilökunnan piti ottaa Raamatut pois koska se vain lisäsi psyykelääkityksen tarvetta.

• selontekoa
        tämänkin.nähnyt kirjoitti:

Jeesustelu ei paranna ketään eikä mistään, vaan se jos mikään tekee ihmisen hulluksi. Mielisairaaloissa on suhteellisesti enemmän uskovia kuin muita. Ainakin jos helluntailaisia pidämme uskovina. Tätä minä aluksi ihmettelin. Raamatut yöpöydllä joita ahdistuneena luetaan. Henkilökunnan piti ottaa Raamatut pois koska se vain lisäsi psyykelääkityksen tarvetta.

"Jeesustelu ei paranna ketään eikä mistään, vaan se jos mikään tekee ihmisen hulluksi. "

Jeesus auttaa, armahtaa ja eheyttää särkyneitä sieluja. Tätä vastaan ei kannata hyökkäillä.

Tuossa olet oikeassa, että helluntailiikkeeseen tulee ne kaikkein heikommat ja eniten kärsineet ihmiset, joille tämä maailma on tehnyt paljon aivan kauheita asioita. Yleensä nämä pahantekijät ovat luterilaisen kirkon jäseniä, jotka paljon vammauttavat lapsia ja nuoriakin monin eri tavoin. Ja näillä lapsilla on sitten aikuisena lähes voittamattomia ongelmia elämässään, mutta heitäkin Jeesus hoitaa ja auttaa, vaikka olisivatkin mielisairaalassa toipumassa usein luterilaisten heille aiheuttamista sielun vammoista. Pahantekijäthän ovat noin 70% todennäköisyydellä luterilaisen kirkon jäseniä.

• selontekoa kirjoitti:

"Jeesustelu ei paranna ketään eikä mistään, vaan se jos mikään tekee ihmisen hulluksi. "

Jeesus auttaa, armahtaa ja eheyttää särkyneitä sieluja. Tätä vastaan ei kannata hyökkäillä.

Tuossa olet oikeassa, että helluntailiikkeeseen tulee ne kaikkein heikommat ja eniten kärsineet ihmiset, joille tämä maailma on tehnyt paljon aivan kauheita asioita. Yleensä nämä pahantekijät ovat luterilaisen kirkon jäseniä, jotka paljon vammauttavat lapsia ja nuoriakin monin eri tavoin. Ja näillä lapsilla on sitten aikuisena lähes voittamattomia ongelmia elämässään, mutta heitäkin Jeesus hoitaa ja auttaa, vaikka olisivatkin mielisairaalassa toipumassa usein luterilaisten heille aiheuttamista sielun vammoista. Pahantekijäthän ovat noin 70% todennäköisyydellä luterilaisen kirkon jäseniä.

Älä viitsi olla naurettava! Ja kukaan tavallinen homo ei usko sinun kehittämäsi karmeita kokeneiden homojen tarinaan.

• nbhgvfcdg
        selontekoa kirjoitti:

samaa saatanaa kristityt palvelee olkoompa lahkon nimi mikä hyvänsä!
        paavalilais-luterilaisuuden raamattunne on saatanallisuuden käsikirja rikollisen kristinuskon yli 3500 lahkossa maailmassa jajottamassa ihmiskuntaa saatanallisuuksillaan...

12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

uskotte, saatanaa herra epäjumalineen kun Jeesus on uskomiset kieltänyt.
        usko, tarkoittaa saatanaa tai/ja sen kätyreitä jumalaksi uskomista!

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;

• pois.uskosta

Olisi erittäin tärkeää että myös pois uskosta tulemiset saisi vapaasti valita. Lähtijää kuitenkin pelotellaan helvetin iankaikkisella kärsimyksellä ja tämänpuolisillakin uhilla.
      Usein vielä eronneen kanssa ei haluta olla missään tekemisissä. Sekin on kiusaamista.

• Vaikka itse olin jo kaiken selvittänyt, ettei Jumalaa olekaan, niin kauan uskottuani pelkäsinkin että jos sittenkin Jumala olisikin, ja antaa minun kokea karmeuksia.

Mutta kun uskoni loppui, niin elämäni muuttui paremmaksi, ja Jumalaa ei edelleenkään tullut edes rankaisemaan. Nämä kaikki ilman ulkopuolista tekijää, omissa mietteissäni.

• oletko.hullu

Miksi valehtelet?

• UskisSyyttää

Miksi syytät kuin uskovainen?

Oletko uskovainen joka pelkää että hänen uskontonsa onkin huijausta ja ihmiset lähtevät? Terve ihminen ei syytä toista noin. Hän kunnioittaa ihmisten valintoja vakaumuksissaan.

• oletko.hullu kirjoitti:

Miksi valehtelet?

Kuka? "uskosta.pois" enkä minä mitään valehdelleet.

Sinulla on aika pimeä mieli, koska pidät valheena kaikkea mikä ei mahdu sinun päähäsi.

• Tsemppiä

Totuuden etsiminen on viisasta. Olet oikealla tiellä.

Varo niitä jotka väittävät tietävänsä mikä on totuus. He ovat vaarallisia ja myrkyttävät monesti mielesi.

Itse etsin aikani totuutta kirjon toiminnasta. Kun huomasin piispan kääntävän selkänsä kirjon työntekijän henkiselle pahoinpitelylle, niin heräsin mitä "kirkko tekee hyvää" pitää sisällään ja paljonko "kirkko tekee pahaa" on todellisuutta. Itseasiassa ko. piispa ohjasi ystäväni piispan juristin juttusille joka sitten tietenkin pelotteli häntä siitä mitä tapahtuu jos hän tekee rikosilmoituksen. Siis ihan perinteinen valtapelijuttu, vailla mitään hyvää tahtoa saati rakkautta, auttamista tai välittämistä.

Ensin vedin rahallisen tukeni pois kirkolta, erosin. Sitten parin vuoden aikana huomasin etten enää uskonut ja mikä parasta tunsin oloni vapaaksi uskonnosta. Uskonto ei tunkenut elämääni, en enää muistanutkaan sen oloa. Paitsi sen verran että muistan julistaa että en tiedä mikä 6000:sta ihmisen luomasta jumalasta on se oikea.

Uskonto on vallankäytön väline. Elokuvissa petollisimmat tyypit ovat usein kirkon miehiä. Miksiköhän?

Voimia sinulle matkaasi. Eroaminen kannattaa ja löydät aidon elämän ilman pelkoa helvetistä tai uskonnon sairauksista tai alistamisesta. Etsi elämääsi hyviä harrastuksia ja huolehdi mielestäsi. Monet sanovat sitä hengellisyydeksi mutta mielestään huolehtiminen ei sitä ole.

Olet rohkea kun mietit tuota. Kyllin rohkea. Pari vuotta se ottaa. Tai minulla otti.

• sielunhoitaja

Helvetillä peloteltu ihminen ei ole koskaan vapaa valitsemaan uskoontulemistaan, ei myöskään uskosta pois tulemistaan. Vapaa tahto on tässä mielessä hölynpölyä.

• Liberaalionlöpölaari

Nimim. Yksinkertaistaeikötotta, oletko ateisti vai liberaali kätyri?

• Bibeln

ALOITTAJA KIRJOITTAA (referaatti):

" Miksi ei kukaan opeta miten uskosta tullaan pois? Jos kerran jankataan siitä miten tullaan uskoon, niin miksi ei siitä miten uskosta pääsisi kuiville?"

>>> Tämä palstahan on täynnä hyviä neuvoja siihen. Katsopa vaikka "kirkko kuulolla -pappien" kirjoituksia! Dogmatikoskin yrittää kovasti neuvoa. Ja Mummomuori. Heidän neuvojaan noudattamalla pääsee kyllä helposti uskosta eroon.

• kuis.on

Eikö sinulla ole mitään hyvää neuvoa näin tärkeään asiaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4190
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2353
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      32
      2282
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2084
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1887
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1860
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1567
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1531
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1350
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1194
    Aihe