Onko Calabrian 'Ndrangheta ujuttautunut Suomeen?

GANGLAND

Onko asiasta mitään havaintoa? Nimittäin se tiedetään jo että Saksan itäisissä osissa sekä mm. Sveitsissä Ndrangheta pesee rahaa kaiken aikaa ja sijoittaa rahoja hotelleihin, pizzerioihin, ravintoloihin sekä muihin kiinteistöihin. Rikollisjärjestöstä on tullut niin rikas että sen suurin ongelma on se mihin rahansa laittaa.

9

3291

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DonBragazzi

Siinähän on työttömille ja toivottomille hommia. Vaan luottavatko italianot suomalaisiin salmiakkikossun ryystäjiin?

• gfghdfg

"Italian mafia pessyt rahaa Suomessa."

Miljardi euroa on pesty kahden suomeen rekisteröidyn yrityksen kautta. Näistä oli aikaisemmin juttuja.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010022511194811_uu.shtml

Lehti: Italian mafia pessyt rahaa Suomessa
      Torstai 25.2.2010 klo 04.33 (päivitetty klo 06.13)
      Italian mafian rahanpesuoperaation epäillään ulottuvan Suomeen, kirjoittaa Helsingin Sanomat.

Lehden tietojen mukaan rahaa on pesty kahden Suomeen rekisteröidyn yrityksen kautta.

Italian syyttäjä antoi alkuviikosta 56 pidätysmääräystä. Epäiltyjen joukossa on kaksi brittimiestä, jotka ovat olleet vastuussa Suomeen rekisteröityneiden telealan yhtiöiden toiminnasta.

Helsingin Sanomien mukaan yhtiöiden liikevaihto oli yhtenä vuonna lähes miljardi euroa. Liiketoimintaa on tiettävästi pyöritetty Britanniasta käsin.

Italian poliisi epäilee, että kaikkiaan mafian rahaa pestiin yli kaksi miljardia euroa ainakin kuudessa eri maassa. Rahanpesutoiminta ajoittuu vuosille 2003-2006.

KRP:n mukaan kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Italian mafian rahanpesuoperaation lonkerot nivoutuvat myös Suomeen.

• v....v....v....v....v

Tuo rahanpesuun liittyvä uutinen josta Iltalehti kirjoitti reilu 6 vuotta sitten koski juuri rikollisjärjestö Ndranghetaa (Calabria, Italia) joka on tällä hetkellä todennäköisesti maailman liikevaihdoltaan ja ansainnaltaan suurin ja voimakkain järjestö.

• minulla-ei-muuta

Etelä-Italiassa on sanonta: "Ainoa asia jota ei voi lahjoa on sää."

Calabria saa vuosittain EU:lta noin 2.5 miljardia euroa kehitysapua hankkeisiin kuten uusin teihin ja tuulipuistoihin. Arvatkaa kuinka suurta osaa tästä Ndrangheta ei kontrolloi.

• yurytfghfgh
    • Anonyymi
    • Anonyymi

No boomerit chill out, mä laitan teidän lastenne rahat sinne, niin sitten Suomen talous nousee, kato boomeri, kun maffia pesee ne rahat täällä Suomessa. Tällä tavalla mä ravistelen tätä päämiesinstituutiota.

• Anonyymi

Globaali kokoomuslainen talousrikollisuus on myös tuota, kaiken muun mädän ohella.

• Anonyymi

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/03/13/betoniongelmia-ainakin-kolme-vuotta

Työmailla ja betonintestauksessa alettiin löytää heikkolaatuista betonia jo vuosia sitten. Ongelmat olivat suuri yllätys koko betonialalle.

Viime vuonna paljastuneet betoniongelmat juontavat juurensa ainakin kolmen vuoden päähän, MOT-ohjelma kertoo maanantaina.

Betoni nousi uutisiin viime vuonna, kun Kemijärvellä jouduttiin purkamaan juuri valmistunut rautatiesilta. Turussa puolestaan oli pakko ryhtyä purkamaan uuden sairaalan juuri valmiiksi saatuja perustuksia.

Molemmissa tapauksissa todettiin sama ongelma: betonin lujuus ei yltänyt vaaditulle tasolle. Lujuusongelmien pääsyynä on kohonnut ilmamäärä valetussa betonissa.

Viime syksynä Liikennevirasto teki pistokokeen kahdeksaantoista siltaan. Kuudesta sillasta löytyi betonia, joka ei täyttänyt lujuusvaatimuksia. Viime perjantaina Liikennevirasto kertoi tutkivansa seuraavaksi 93 siltaa eri puolilla maata.

MOT:n haastattelemien asiantuntijoiden mukaan betonin lujuusongelmista alkoi tulla tietoja jo kolme vuotta sitten.

”Minulle tuli ensimmäisen kerran eteen tämä jo kolme vuotta sitten eräässä kohteessa tuolla kauempana Suomessa. Silloin siihen ei sillä tavalla tullut reagoitua muuten kuin kohdekohtaisesti; se oli outo ja erikoinen ilmiö”, testausyritys Contestan erikoisasiantuntija Aki Schadewitz sanoo.

Hän ei osannut odottaa betoniongelmia laajemmaksi ilmiöksi.

”Kyllä se oli totaalinen yllätys. Olen ollut testausalalla 33 vuotta, eikä tämmöistä ole ollut minun aikana. Rakennusalalla olen ollut 42 vuotta, enkä muista, että tämmöistä mitään on ollut”, Schadewitz sanoo.

Myös betonitekniikan työelämäprofessori Jouni Punkki Aalto-yliopistosta oli vihillä pulmista jo aiemmin.

”Siitä on varmaan jo parisen vuotta, että tämmöisiä yksittäisiä keissejä tuli ilmi. Aika pitkältihän ne liittyivät korkeisiin ilmamääriin betonissa, että asia on varmaan parin kolmen vuoden takaa ollut olemassa”, Punkki sanoo.

Sitä ei vielä tiedetä, miksi valmiista betonista on löytynyt liikaa ilmaa. Punkin johtaman tutkimushankkeen pitäisi tuoda asiaan lisävalaistusta kesällä.

”Betoniin on luotettu kuin pässi suuriin sarviinsa, että aina kun betonia tilataan ja sitä valetaan, niin aina onnistutaan. Nyt on sitten jokin raja tullut vastaan ja huomattu, että ihan aina ei onnistutakaan”, myöntää Betoniteollisuus ry:n toimitusjohtaja Jussi Mattila.

Syyskuun 2022 alussa se viimein tapahtui: valtioneuvoston antama betonin EEJ-asetus astui voimaan. Asetus määrittelee uudelleen arviointiperusteet sille, miten aiemmin jätteeksi luokiteltu purkubetoni lakkaa olemasta jätettä.

Ympäristöministeriö haluaa hylätyt veneet pois rannoilta. Lahden seudulta kerätyt vanhat veneet päätyvät lopulta sementtitehtaalle raaka-aineeks
      Mitä helvettiä
      Suomessa kehiteltiin muutaman vuosi sitten tehokas tapa hyödyntää komposiittimuovijäte, jota syntyy esimerkiksi lasikuituveneistä. Veneistä tehdään sementin raaka-ainetta.

https://yle.fi/a/74-20129288

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe