Viinaa lapsille

lastenpuolesta

Ollaankos siellä Karjaan koulussa kovastikin päissään?

6

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karisskola

"Tapaus tuli poliisin tietoon oppilaan tultua päihtyneenä kouluun.

Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii Raaseporissa tapausta, jossa alaikäisille on välitetty alkoholia Karjaan keskustassa. Asia ilmeni viime viikolla, kun Karjaan yläasteella havaittiin päihtynyt oppilas. "

"44-VUOTIAS karjaalainen äiti kertoo Ilta-Sanomille, ettei tapaus ole ensimmäinen laatuaan. Hänen mukaansa nuoret ovat olleet isommassa porukassa päihtyneinä koulussa jo aiemminkin.

– Koululla ei ole resursseja eikä tietotaitoa tehdä kliinisiä päihde-epäilyjä, jolloin näistä kaikista tapauksista ei ole kuitenkaan tehty ilmoituksia. Useammat vanhemmat eivät myöskään vie asiaa eteenpäin, sillä he eivät halua joutua tekemisiin lastensuojelun kanssa, hän kertoo."

Lue lisää lähteestä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001256106.html

• hmmmmmmm

Mielenkiintoista:

"Tutkimme tätä välitystapausta, jonka mukaan muutama henkilö Karjaan keskustassa välittää alaikäisille alkoholia. Koulun tapahtumat ovat lastensuojeluviranomaisten ja koulun asioita, eivätkä kuulu poliisille, Sjöholm kertoo."

Poliisille ei siis kuulu rikokset?
        Kyllä mun käsittääkseni alkoholin välittäminen alaikäiselle on aivan selkeä rikos. Myös alkoholin hallussapito alaikäisenä on rikos.

• kännikoulu

Asia ei kuulu kenellekään. Tällainen menee itsestään ohi kun kukaan ei ole huomaavinaan. Lapsen oikeuksiin kuuluu ettei hänen asioitaan urkita. Oppilaat saavat olla kännissä koulussa.

• kujottaakosollisi

Niinpä, pennuille jaffaa

• jepista

rakenna pesä raaseporiin.

• kukkahatutpelastaa

No ei kyllä tule mieleen yhtään tapausta tän syksyisen lisäksi, missä nuoret olisivat humalassa olleet kyseisessä koulussa. Ei koulua voi syyttää tapauksesta, jos vaikka vanhemmat itse pitäisi huolen ettei muksunsa kännää keskellä arkipäivää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      98
      4214
    2. 78
      3477
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3084
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2549
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2366
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      207
      2162
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2091
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      880
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      811
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      776
    Aihe