Mitä jos Jumala

Miikka12V

ilmestyis Senaatintorille ja sanois että homot ja lesbot on hyväksyttävä ja että kaikki kirjoitukset raamattuun on yhtä puppua? Mitä tekisit?

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bibeln

      Ei ole mahdollista että Jumala puhuisi omia sanojaan vastaan joten spekulaatiot on turhia.

      • Miikka12V

        Eikös se kirja ole ihmisten tekemä?


      • Bibeln
        Miikka12V kirjoitti:

        Eikös se kirja ole ihmisten tekemä?

        Ei, vaan JUMALAN ja ihmisten. Mutta ei keiden tahansa ihmisten, vaan aivan erityisten, siihen tehtävään erityisesti Jumalan valitsemien profeettojen, apostolien ja evankelistojen.

        Nuo ihmiset eivät kirjoittaneet mitä he itse ajattelevat vaan he kirjoittivat Pyhän Hengen erityisessä ohjauksessa, eli inspiroimina. Siksi he eivät puhuneet omia käsityksiään vaan koko Raamattu on Jumalan sanaa.

        " Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." (2.Piet. 1:20-21)


      • Miikka12V
        Bibeln kirjoitti:

        Ei, vaan JUMALAN ja ihmisten. Mutta ei keiden tahansa ihmisten, vaan aivan erityisten, siihen tehtävään erityisesti Jumalan valitsemien profeettojen, apostolien ja evankelistojen.

        Nuo ihmiset eivät kirjoittaneet mitä he itse ajattelevat vaan he kirjoittivat Pyhän Hengen erityisessä ohjauksessa, eli inspiroimina. Siksi he eivät puhuneet omia käsityksiään vaan koko Raamattu on Jumalan sanaa.

        " Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." (2.Piet. 1:20-21)

        Mikäs se niistä ihmisistä teki niin erityisiä että saivat tämän kunnian kirjoittaa raamattua?


      • Miikka12V kirjoitti:

        Mikäs se niistä ihmisistä teki niin erityisiä että saivat tämän kunnian kirjoittaa raamattua?

        Jumalan valinta.


      • Miikka12V
        Daavidintähti kirjoitti:

        Jumalan valinta.

        Eli emme tiedäkään kaikkea. Salattua..?


      • Miikka12V kirjoitti:

        Eli emme tiedäkään kaikkea. Salattua..?

        Tiedämme kaiken mitä meidän tuleekin tietää.


      • "Omia sanojaan vastaan". Jumalan sanomana Raamattuun ei ole kirjattu hänen olevan homoja ja lesboja vastaan.

        Joten hän todennäköisesti vihaa homoseksuaalisia vastaan olevia.


      • Bibeln
        torre12 kirjoitti:

        "Omia sanojaan vastaan". Jumalan sanomana Raamattuun ei ole kirjattu hänen olevan homoja ja lesboja vastaan.

        Joten hän todennäköisesti vihaa homoseksuaalisia vastaan olevia.

        Miksi koetat kylvää omaa epäuskoasi muihin?


      • Bibeln kirjoitti:

        Miksi koetat kylvää omaa epäuskoasi muihin?

        Mitä? Tässähän kerron vain mitä Raamatussa Jumala on sanonut; tai siis että ei ole sanonut. Se ei todista epäuskostani vaan Jumalasta.

        On muutakin: Jumala hyväksyy monen vaimon pitämisen; uskovat eivät. Sukset ovat usein ristissä.


      • Bibeln
        torre12 kirjoitti:

        Mitä? Tässähän kerron vain mitä Raamatussa Jumala on sanonut; tai siis että ei ole sanonut. Se ei todista epäuskostani vaan Jumalasta.

        On muutakin: Jumala hyväksyy monen vaimon pitämisen; uskovat eivät. Sukset ovat usein ristissä.

        Torre, sinä epäuskoisena et ole pätevä "opettamaan" Raamattua uskovaisille, etkä kenellekään muillekaan.


      • Bibeln kirjoitti:

        Torre, sinä epäuskoisena et ole pätevä "opettamaan" Raamattua uskovaisille, etkä kenellekään muillekaan.

        Mutta Raamattu puhuu puolestaan, ja se on sama aina, vaikka kuka siitä kertoo.


      • hiffasithan.sen
        torre12 kirjoitti:

        Mutta Raamattu puhuu puolestaan, ja se on sama aina, vaikka kuka siitä kertoo.

        Niin puhuu. Sinä voit siis VAIJETA!


      • egyptinsulttaanit
        torre12 kirjoitti:

        Mitä? Tässähän kerron vain mitä Raamatussa Jumala on sanonut; tai siis että ei ole sanonut. Se ei todista epäuskostani vaan Jumalasta.

        On muutakin: Jumala hyväksyy monen vaimon pitämisen; uskovat eivät. Sukset ovat usein ristissä.

        Ei hyväksy. Yksi vaimo yksi aviomies .


      • hibihaba
        egyptinsulttaanit kirjoitti:

        Ei hyväksy. Yksi vaimo yksi aviomies .

        .... Ja sirkusteltta täynnä sukurutseja.


      • seniittl

        Niin notta Jahve vai sekö oikea Jumala?


    • EnOtaKantaa

      No pakkohan se olis hyväksyä uskon kannalta, mutta entäs oman mielen kannalta.

    • jeesusolemassa

      Mut kun Raamattu kertoo just siitä Jeesuksesta joka on olemassa . Miten se vois tulla torille jos ei oo olemassa.

    • voi.teitä.maanteitä

      Hylkäisin koko asian, koskapa Jumala ei puhu omaa ilmoitustaan vastaan, joten tuollainen toripuhuja on kaikkea muuta, kuin Jumala itse.

      • epäuskoinenko

        Eli et uskoisi häntä jos vaikka olisikin oikeesti.


      • Bibeln
        epäuskoinenko kirjoitti:

        Eli et uskoisi häntä jos vaikka olisikin oikeesti.

        Ei Jumala puhu oma ilmoitustaan vastaan.


      • omankädentekstiä
        Bibeln kirjoitti:

        Ei Jumala puhu oma ilmoitustaan vastaan.

        Entä jos on tullut "pilkkuvirheitä" raamattuun?


      • mistätietää
        omankädentekstiä kirjoitti:

        Entä jos on tullut "pilkkuvirheitä" raamattuun?

        Niin, aivan jos Saatanalla olisi ollutkin sormet pelissä tuossa asiassa.


      • liberaalit.tulkitsee
        mistätietää kirjoitti:

        Niin, aivan jos Saatanalla olisi ollutkin sormet pelissä tuossa asiassa.

        Saatana ei ole Raamattua kirjoittanut mutta laittaa jotkut sitä TULKITSEMAAN kuten itsekin TULKITSEE.


      • pliisälälyö
        liberaalit.tulkitsee kirjoitti:

        Saatana ei ole Raamattua kirjoittanut mutta laittaa jotkut sitä TULKITSEMAAN kuten itsekin TULKITSEE.

        Miksi sitten teet niin? Vihanhallinta olisi nyt paikallaan.


      • vasentuoli

        Jahvehan on israelilaisten jumala


    • tulikivijärvi

      Saatana on valehtelija . Tulijärveen.

    • rkop

      "Jumala on kuluttava tuli" Taamattu
      Joku lähetyssaarnaaja "Oli nähnyt Helsingin tuhoitiuvam kauheealla Tuomion tulella!"Niinkuin Sodoma ja Gomora!!! Kivet ovat alkaneet jo räjähdellä yksinään!!!
      Jumala pelastakoon omansa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe