Ratikan kertalippu on ilmeisesti 3 euroa, mutta tunnelin läpiajomaksua ei ole taidettu vielä kertoa julkisuuteen?
Kuinka suuri on tunnelin kertamaksu?
21
<50
Vastaukset
- kaikki.sisältyy
Ratikan maksuun sisältyy vaihdot syöttöbusseista, eiks niin?
- VähänFaktaaVäliin
Rantatunnelin kautta kulkee valtatie 12, joten sitä ei voida laittaa maksulliseksi, ainakaan nykylainsäädännön aikana. Ainahan lakeja voidaan tietysti muuttaa ja valtateitä linjata uudelleen, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.
- onnenlahjat-tasan
Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.
Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.- KohdennetaanpaOikein
onnenlahjat-tasan kirjoitti:
Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.
Eivät autoilijat tuota tunnelia tarvinneet vaan ne rakennusliikkeet joiden annetaan rakentaa Ranta-Tampella. Nuo grynderit saisivat myös kustantaa tunnelin.
- KohdennetaanpaOikein
KohdennetaanpaOikein kirjoitti:
Eivät autoilijat tuota tunnelia tarvinneet vaan ne rakennusliikkeet joiden annetaan rakentaa Ranta-Tampella. Nuo grynderit saisivat myös kustantaa tunnelin.
Sitä paitsi autoilijat ovat autojen ja muun verotuksen kautta jo moneen kertaan maksaneet tuon tunnelin ja paljon muutakin.
- Viherhippihaihattelijat
Greenway kirjoitti:
Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.Laitetaan tietullit nyt alkuun polkupyöräilijöille. Hehän ruuhkauttavat jalkakäytävät eivätkä edes maksa veroja vaan elelevät sossun rahoilla!
- lisääverojaautoille
Viherhippihaihattelijat kirjoitti:
Laitetaan tietullit nyt alkuun polkupyöräilijöille. Hehän ruuhkauttavat jalkakäytävät eivätkä edes maksa veroja vaan elelevät sossun rahoilla!
Autoilijat ovat keskimäärin 4 kg ylipainoisia. He kuormittavat terveyspalveluja aivan turhaan, koska ovat laiskoja.
Autoille pitäisi laittaa joku ylimääräinen terveysvero, jotta lihavat ja laiskat saataisiin itse maksamaan kustannuksensa. - Viherhippihaihattelua
lisääverojaautoille kirjoitti:
Autoilijat ovat keskimäärin 4 kg ylipainoisia. He kuormittavat terveyspalveluja aivan turhaan, koska ovat laiskoja.
Autoille pitäisi laittaa joku ylimääräinen terveysvero, jotta lihavat ja laiskat saataisiin itse maksamaan kustannuksensa.Pyöräilijät kuormittavat terveyspalveluja huumeongelmiensa takia. Heille ei voida laittaa mitään veroja, koska he elävät jo kokonaan sosiaalituella...
- progressiivinen.maksu
onnenlahjat-tasan kirjoitti:
Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.
Jos rikas autoilija ajaa tunnelin läpi 120 km/h keskinopeudella, niin hän maksaa tietullia todennäköisesti enemmän kuin köyhä vastaavaa nopeutta käyttävä autoilija.
- kldöökdslökd
Greenway kirjoitti:
Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.20v auto painava verot yli 300€vuosi,ajetaan vähän,eläkeläinen.miksi minua kiusataan.Olen ikäni veroja maksanut,eikö mikään riitä.
- Viherhippihaihattelijat
kldöökdslökd kirjoitti:
20v auto painava verot yli 300€vuosi,ajetaan vähän,eläkeläinen.miksi minua kiusataan.Olen ikäni veroja maksanut,eikö mikään riitä.
Jos olet oikeasti noin vanha niin olet jo kauan sitten huomannut että todellakaan mikään ei riitä. Aina kupataan lisää jotta voidaan maksaa viherhipeille lisää sosiaaliavustuksia.
- Tässä.Tietoa
Se on saman verran kuin minkä tahansa sillan ylitysmaksu Tampereella.
- matkustajatvähenee
Sehän tästä nyt vielä puuttuisi, että ensin rakennetaan satojen miljoonien kerskainvestointi ja sitten hinnoitellaan liput yläkanttiin.
- TyhmyydenTaso
Sehän on kirjoituksista päätellen selvää, et ihmiset on joko yksinkertasia taikka erittäin paljon , tai muuten vain laiskoja käyttämään aivojaan. Mikään kommentti kuitenkaan ole edes oikasun arvonen ja trolliksi nämä mielipiteet eivät istu.
Kyllä nyt hemmetti pitäisi älytä minkätakia se irstas putki rakennettiin.. tässä syitä:
-Grynderit ja hyväveljet saavat tuottaa kalliita asuntoja "ihanaan tuuliseen rantamaisemaan"
-Saadaan jokin likainen juoni, että autot ohjautuisivat ylimitoitettuun hämpin parkkihalliin ja näin kupattua rahaa.
-Saadaan autoja vaan "pois näkyvistä", Eli yleinen Trelainen vihamielisyys autoilevia kohtaan
-Keskinonopeusmittauksella odotetaan tehtävän myös hyvää tiliä
-Valtionavustus kiima. *millä verukkeella hyvänsä*
-Ed. mainittu on siis johdonmukaista kokonaisuutta Trelaisesta ideologiasta, joka tiivistettynä on: Luodaan "vihreä ja autovapaa kaupunki" ts. tehdään mitä hyvänsä, että autot saadaan pois kuvasta- samaa.mieltä
"Sehän on kirjoituksista päätellen selvää, et ihmiset on joko yksinkertasia taikka erittäin paljon , tai muuten vain laiskoja käyttämään aivojaan."
Tuo on käynyt ilmi tunnelin vastustajien kirjoituksista jo vuosia. Tunneli on kohta valmis, etuajassa ja budjetissa, mutta silti kaikkein tyhmimmät jaksavat hokea vainoharhaisia luulojaan. - KadutTukkoonVaan
Niinpä, sillä keskinopeusvalvonnallahan ne tunnelimaksut kerätäänkin! Pitääpä pysyä poissa sieltä ja tukkia keskustan katuja.
- menee.maksuun
Se on nokialaisilta ainaskin kymppi
- Lippumies
Tunnelimaksu on kilo mustaamakkaraa, puolukkahillolla ja sinapilla.
- 1kg.eur
Paljon kilo on euroissa? Mustaamakkaraa ei myydä meinaan missään painon perusteella.
- Verinenripulit
Kilo mustaa on 7.95€, sinapit ja puolukkasurvos kaupanpäälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593255Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1961010- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835