Kuinka suuri on tunnelin kertamaksu?

mitä-maksaa

Ratikan kertalippu on ilmeisesti 3 euroa, mutta tunnelin läpiajomaksua ei ole taidettu vielä kertoa julkisuuteen?

21

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki.sisältyy

      Ratikan maksuun sisältyy vaihdot syöttöbusseista, eiks niin?

    • VähänFaktaaVäliin

      Rantatunnelin kautta kulkee valtatie 12, joten sitä ei voida laittaa maksulliseksi, ainakaan nykylainsäädännön aikana. Ainahan lakeja voidaan tietysti muuttaa ja valtateitä linjata uudelleen, mutta toistaiseksi tilanne on tämä.

      • onnenlahjat-tasan

        Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.


      • Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
        Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.


      • KohdennetaanpaOikein
        onnenlahjat-tasan kirjoitti:

        Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.

        Eivät autoilijat tuota tunnelia tarvinneet vaan ne rakennusliikkeet joiden annetaan rakentaa Ranta-Tampella. Nuo grynderit saisivat myös kustantaa tunnelin.


      • KohdennetaanpaOikein
        KohdennetaanpaOikein kirjoitti:

        Eivät autoilijat tuota tunnelia tarvinneet vaan ne rakennusliikkeet joiden annetaan rakentaa Ranta-Tampella. Nuo grynderit saisivat myös kustantaa tunnelin.

        Sitä paitsi autoilijat ovat autojen ja muun verotuksen kautta jo moneen kertaan maksaneet tuon tunnelin ja paljon muutakin.


      • Viherhippihaihattelijat
        Greenway kirjoitti:

        Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
        Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.

        Laitetaan tietullit nyt alkuun polkupyöräilijöille. Hehän ruuhkauttavat jalkakäytävät eivätkä edes maksa veroja vaan elelevät sossun rahoilla!


      • lisääverojaautoille
        Viherhippihaihattelijat kirjoitti:

        Laitetaan tietullit nyt alkuun polkupyöräilijöille. Hehän ruuhkauttavat jalkakäytävät eivätkä edes maksa veroja vaan elelevät sossun rahoilla!

        Autoilijat ovat keskimäärin 4 kg ylipainoisia. He kuormittavat terveyspalveluja aivan turhaan, koska ovat laiskoja.

        Autoille pitäisi laittaa joku ylimääräinen terveysvero, jotta lihavat ja laiskat saataisiin itse maksamaan kustannuksensa.


      • Viherhippihaihattelua
        lisääverojaautoille kirjoitti:

        Autoilijat ovat keskimäärin 4 kg ylipainoisia. He kuormittavat terveyspalveluja aivan turhaan, koska ovat laiskoja.

        Autoille pitäisi laittaa joku ylimääräinen terveysvero, jotta lihavat ja laiskat saataisiin itse maksamaan kustannuksensa.

        Pyöräilijät kuormittavat terveyspalveluja huumeongelmiensa takia. Heille ei voida laittaa mitään veroja, koska he elävät jo kokonaan sosiaalituella...


      • progressiivinen.maksu
        onnenlahjat-tasan kirjoitti:

        Aika pöyristyttävää! Rikkaat autoilijat saavat käyttää miljoonainvestointia ilmaiseksi, mutta köyhät kaupunkilaiset joutuvat maksamaan ratikan käytöstä, vaikka ovat siitä jo satoja miljoonia pulittaneet etukäteen.

        Jos rikas autoilija ajaa tunnelin läpi 120 km/h keskinopeudella, niin hän maksaa tietullia todennäköisesti enemmän kuin köyhä vastaavaa nopeutta käyttävä autoilija.


      • kldöökdslökd
        Greenway kirjoitti:

        Tietullit voisivat olla osa Tampereen tulevaisuutta. Samoin kuin ruuhkamaksut. Hyviä esimerkkejä niistä on Norjasta ja Tukholmasta. Norjassa pidetään itsestään selvänä, että autoilijat maksavat siitä, että ne käyttävät veronmaksajien eli valtion ylläpitämiä teitä. Eli on ikäänkuin perusmaksut. Ja ajaminen vastaa siten samaa kuin paikallispuhelu tai kaukopuhelumaksu puhelinliikenteessä.
        Tekniikka henkilöautojen automaattiseen seurantaan on jo olemassa. Ja poliiseille voidaan hankkia tehokkaat välineet mm. laitteiden käyttämättä jättämisen seurantaan manuaalisesti, sekä automaattisen seurannan keinoin. Ruuhkamaksutkin tuntuisivat järkeviltä ja voisivat antaa ruuhkia aiheuttaville henkilöautoilijoille hieman ajattelemisen aiheutta. Ja ne voisivat ohjata ja motivoida henkilöautoilijoita hieman järkevämpään tapaan kulkea. Myös erilaiset maksuvyöhykkeet henkilöautoille voidaan ottaa harkinnan alaiseksi. Koska suuri osa valtion menoista on kuitenkin kytköksissä ja linkittyneenä henkilöautoilun aiheuttamiin vienti ja tuontitaseen alijäämän aiheuttamiin ongelmiin. Puhumattakaan siitä, kuinka ihmiset kärsivät siitä, että jos henkilöautot ovat vallanneet ihmisille kuuluvaa kaupunkitilaa, siten että siinä ei voi enää toimia.

        20v auto painava verot yli 300€vuosi,ajetaan vähän,eläkeläinen.miksi minua kiusataan.Olen ikäni veroja maksanut,eikö mikään riitä.


      • Viherhippihaihattelijat
        kldöökdslökd kirjoitti:

        20v auto painava verot yli 300€vuosi,ajetaan vähän,eläkeläinen.miksi minua kiusataan.Olen ikäni veroja maksanut,eikö mikään riitä.

        Jos olet oikeasti noin vanha niin olet jo kauan sitten huomannut että todellakaan mikään ei riitä. Aina kupataan lisää jotta voidaan maksaa viherhipeille lisää sosiaaliavustuksia.


    • Tässä.Tietoa

      Se on saman verran kuin minkä tahansa sillan ylitysmaksu Tampereella.

    • matkustajatvähenee

      Sehän tästä nyt vielä puuttuisi, että ensin rakennetaan satojen miljoonien kerskainvestointi ja sitten hinnoitellaan liput yläkanttiin.

    • TyhmyydenTaso

      Sehän on kirjoituksista päätellen selvää, et ihmiset on joko yksinkertasia taikka erittäin paljon , tai muuten vain laiskoja käyttämään aivojaan. Mikään kommentti kuitenkaan ole edes oikasun arvonen ja trolliksi nämä mielipiteet eivät istu.

      Kyllä nyt hemmetti pitäisi älytä minkätakia se irstas putki rakennettiin.. tässä syitä:

      -Grynderit ja hyväveljet saavat tuottaa kalliita asuntoja "ihanaan tuuliseen rantamaisemaan"
      -Saadaan jokin likainen juoni, että autot ohjautuisivat ylimitoitettuun hämpin parkkihalliin ja näin kupattua rahaa.
      -Saadaan autoja vaan "pois näkyvistä", Eli yleinen Trelainen vihamielisyys autoilevia kohtaan
      -Keskinonopeusmittauksella odotetaan tehtävän myös hyvää tiliä
      -Valtionavustus kiima. *millä verukkeella hyvänsä*
      -Ed. mainittu on siis johdonmukaista kokonaisuutta Trelaisesta ideologiasta, joka tiivistettynä on: Luodaan "vihreä ja autovapaa kaupunki" ts. tehdään mitä hyvänsä, että autot saadaan pois kuvasta

      • samaa.mieltä

        "Sehän on kirjoituksista päätellen selvää, et ihmiset on joko yksinkertasia taikka erittäin paljon , tai muuten vain laiskoja käyttämään aivojaan."

        Tuo on käynyt ilmi tunnelin vastustajien kirjoituksista jo vuosia. Tunneli on kohta valmis, etuajassa ja budjetissa, mutta silti kaikkein tyhmimmät jaksavat hokea vainoharhaisia luulojaan.


      • KadutTukkoonVaan

        Niinpä, sillä keskinopeusvalvonnallahan ne tunnelimaksut kerätäänkin! Pitääpä pysyä poissa sieltä ja tukkia keskustan katuja.


    • menee.maksuun

      Se on nokialaisilta ainaskin kymppi

    • Lippumies

      Tunnelimaksu on kilo mustaamakkaraa, puolukkahillolla ja sinapilla.

      • 1kg.eur

        Paljon kilo on euroissa? Mustaamakkaraa ei myydä meinaan missään painon perusteella.


    • Verinenripulit

      Kilo mustaa on 7.95€, sinapit ja puolukkasurvos kaupanpäälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      22
      4632
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      154
      4100
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      13
      3386
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      67
      3066
    5. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      86
      2764
    6. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      151
      2642
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      28
      2383
    8. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      37
      2313
    9. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      121
      1620
    10. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1615
    Aihe