Heidi Bakeria kuulemaan

Beiker

100

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saviseutulainen

      Eikö Seinäjoen Helluntaiseurakunnan aina synkempiin eksytyksen syövereihin suistumista enää voida millään hillitä ja estää?!
      Ei ihmisvoimin.
      Vain katumuksessa ja kääntymyksessä, armon huutamisessa Jumalan edessä voi tämä onneton seurakunta enää nousta kuilusta, johon se on ajautunut.

      Nuoret viedään pahimpien kundaliinieksyttäjien - SUSIEN LUOLAAN!

      "Joka viettelee yhden näistä pienimmistä, jotka minuun uskovat, sen olisi parempi, että hänen kaulaansa ripustettaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen"!
      ( HERRA JEESUS )

    • parikommenttia

      Pari kommenttia.

      1)Seinäjoen helluntaiseurakunta on luopioseurakunta
      2)Ei yllätä ketään kristittyä

    • Puhukaahyvääeipahaa

      Ruotsissa tähän Awakening EUrope-tapahtumaan osallistuu kymmeniä arvostettuja seurakuntia. Ruotsissa monet kristityt haluavat syttyä Jumalan tulesta. He haluavat, että ihmiset, jotka elävät ilman Jeesusta, saavat kuulla hyvän sanoman Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa Kristuksessa.
      ..pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla, sillä jos tämä hanke on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa, mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan..

      • Henki.paljastaa

        "Ruotsissa tähän Awakening EUrope-tapahtumaan osallistuu kymmeniä arvostettuja seurakuntia."

        Ei tuo nyt mitään todista. Kuka nyt arvostaa mitäkin. Luopioseurakunnillakin on toki arvostajansa, mutta Pyhää Henkeä niissä ei ole:


      • Timo.Närhi.666

        Perkeleestä koko vitun skaba.


      • miettikääpäasiaa

      • KokoAsia

        Raamattua tulee tulkita asiayhteyksisään. Asiayhteydestään irroitetuilla lauseila, sanoilla ovat monet harhat saaneet alkunsa. Monesti mm. helluntalaisuudessa on havainnut mitä kummallisempia omapäisiä selityksiä jotka ovat alkanet yhdestä sanasta tai lauseesta.

        "...pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla, sillä jos tämä hanke on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa, mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan.."

        Luukkaan tallentamana tekstin sanojaksi on kirjoitettu Gamaliel, lainopettaja, ja laajemmaan asiayhteyden valossa on ymmärrettävissä kyseessä "väärän profeetan testi ".

        Raamatun teksteissä on myös epäsuoria ilmauksia, se ei tarkoita jotakin ”mystistä” , kätkettyä merkitystä jota vain jotkut ”erikoismiehet tai naiset” kyseenalaisine ”ilmestyksineen ” saavat selville. Sellaisten selittelyssä on harhaan joutumisen mahdollisuus puhujalla kuulijoineen. Epäsuora ilmaus on ilmoitettu jossakin toisaaalla Raamatussa, esim. Uudessa testamentissa ei kirjoittajat ole selvittäneet kaikkia ”lakiliiton ” säädösten sisältöjä joihin teksti voi viitata.

        Gamalielin puheessa näyttäisi olevan kyseessä väärän profeetan ”testi” lakiliiton säädösten mukaan. Ensinnäkin puhuja oli ”lakiliiton” alaisuudessa elävä henkilö, jopa ”lainopettaja ” Apt.5:34. ”..Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja. Apostoleja syytettiin väärän opin, lakiliiton vastaisen puheen levittämisestä. Mielenkiintoista että Herra nosti heille puolustajan neuvostosta , nimittäin fariseuksen, nimeltä Gamaliel, lainopettajan.

        Eli piti odottaa ja katsoa jos ”hanke tyhjiin raukeaa” , niin se olisi todiste ”väärästä profeetasta” , ja sitten olisi ”lakiliiton” säädösten mukainen toimenpide . Siis mikäli oli kyseessä väärä profeetta , lakiliiton säädöksen mukaan hänet tuli surmata. Tämä periaate käy ilmi myös tekstissä Apt.5: 33. ”Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät…”

        5.Moos.13:1.”Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, 2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: ’Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä’, 3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne. 4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. 5. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi…”

        Uuden Liiton seurakunta elämää ei Raamattu neuvo passiiviseen odottamiseen uskovia uhkaavien monien kyseenalaisten opintuulien suhteen, kun ne pyrkivät kristittyjen keskuuteen, ei siis tule olla asennetta ”..antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa..”. Raamattu sensijaan kehoittaa aktiivisuuteen, ja valvomiseen monin tavoin suhtautumisessa ajan moninaisiin ilmiöihin ja opintuuliin.

        Luukkaan tekstissä mainitaan myös : ( Apt.5:36. ) ”..Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön….”

        Historioitsija Flavius Josefus kertoo Teudaksen esiintyneen ( v.44- 46 jKr. paikkeilla ) profeettana , mutta käyttää hänestä sanaa ”goes”, mikä tarkoittaisi petturia, taikuria (ulisija ) .

        Ei pidä ottaa ”kirjaimellisesti” soveltaen tähän päivään Apt.5:38-39. Ensinnäkin ”Apostolien teoissa” on paljolti ”narratiivista”, eli kertovaa tekstiä, kertomusta ”alkuseurakunnan ajoista”, eikä suoraa opetus kirjoitusta Uuden Liiton seurakunta järjestykseen. Toiseksi tulee huomioida terve Raamatun tutkimus alkaen eksegeesista, milloin , millaisena ajakohtana, kuka, kenelle, miksi, jne. Sitten vasta siirtyä ”hermeneutiikkaan”, eli ”Raamatun tulkinta oppiin ”. Raamatun tulkinnan pämäärä on yksinkertaiseti selvittää mikä on tekstin selkeä sanoma. Siihen taidetaan eniten tarvita tervettä maalaisjärkeä, sisäluku taitoa , lukea teksti asiayhteyksineen.


      • Ilosanomaa
        Henki.paljastaa kirjoitti:

        "Ruotsissa tähän Awakening EUrope-tapahtumaan osallistuu kymmeniä arvostettuja seurakuntia."

        Ei tuo nyt mitään todista. Kuka nyt arvostaa mitäkin. Luopioseurakunnillakin on toki arvostajansa, mutta Pyhää Henkeä niissä ei ole:

        Monet vanhat, yli 40 vuotta uskossa olleet todistavat Awakening Europe-tapahtumasta, etteivät ennen ole nähneet ja kokeneet näin yhtenäistä ja Hengessä voimakasta tapahtumaa Ruotsissa!
        Ihmisiä koolla n. 30000 ja sadat antoivat elämänsä Jeesukselle. Nyt seurakunnat pitävät heihin yhteyttä!


      • Laivurimajuri567665

        Jee hetken näyttää hyvältä ja mahtava fiilis nostaa päätään. Googleta huviksee kundaliinin vaarat


    • pihonsivulta

      "Ruotsissa tähän Awakening EUrope-tapahtumaan osallistuu kymmeniä arvostettuja seurakuntia. Ruotsissa monet kristityt haluavat syttyä Jumalan tulesta."

      --------------

      Profetia vuodelta 1985 mm. siitä, että homoja aloitetaan vihkimään Ruotsissa toteutui. Ruotsi aloitti vihkimään homoja 2009. Tässä tämä Jumalan viesti:

      " Profetia Ruotsille:

      " Herra, Israelin Jumala, Jaakobin Jumala ja Aabrahamin Jumala. Näin sanoo Hän, joka on ja joka oli ja joka tuleva on Herra Jumala, kaikkivaltias.

      Tänä päivänä, 7.5.1985 puhun Minä sinulle, pieni palvelijani Tukholmassa, sillä tänä päivänä Minä profetoin tälle kansalle, jonka parissa sinä asut. Tälle kansalle jonka keskuudessa sinä olet saanut olla nämä määrätyt vuodet ja määrätyt päivät ja määrätyt hetket, mutta ne ovat pääsemässä päätökseensä, sanoo Herra, Herra.

      Sinä profetoit nämä sanat jotka Minä sinulle annan tätä Ruotsin kansaa varten, kansaa joka on ollut Minun kasvojeni edessä, ja joka on tehnyt suuren kauhistuksen ja valtavan riettauden, niin että Minun Pyhä Henkeni ei voi enää levätä tämän maan yllä, sanoo Herra, Herra. Minä olen sanonut Minun korkeasti Pyhälle Hengelleni: Nouse pois Ruotsin yltä, sillä he ovat häpäisseet Sinut ja tehneet kauhistuksen Sinun edessäsi, sillä he ovat nostaneet alttarille kauhistuksen riettauden ja autioittavan iljetyksen.

      Minun Pyhä Henkeni, Sinä joka olet lumivalkea kyyhkynen, Sinä joka lennät kaiken maan yllä, Sinä joka olit, ennenkuin maailmat perustettiin, niinkuin Raamattu sanoo: Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Minä olen sanonut Sinulle: Nouse tänne, ja Sinä tulet nousemaan. Lumivalkoisen kyyhkysen siivillä Sinä nouset ylös Minun tyköni.

      Ruotsin kansa, sinä olet edennyt synnin teilläsi niin pitkälle, ettet sinä tule kokemaan sovitusta etkä anteeksiantoa pyhien kasvojeni edessä. Sinä olet ollut kasvojeni edessä sodan vaikeina aikoina, sinä avasit rajasi pakolaisille, sinä yritit auttaa naapureitasi kärsimyksen päivinä, mutta sinun sydämesi ajatukset eivät olleet puhtaat kun sinä avasit rajasi, sillä sinulla oli omien etujesi tavoittelu mielessä. Olen antanut sinun olla rauhassa aina tähän päivään saakka.

      Näin sanoo Herra: Te tulette näkemään ja kokemaan sen pyhän profetian, jonka Minä annoin palvelijalleni Birger Claessonille vuonna 1950. Tämän profetian toteutumisen hetki on tulossa. Minä tulen sallimaan mahtavan Neuvostoliiton armeijan lähteä liikkeelle ja tulla Ruotsin rajan yli, mutta sitä ennen tapahtuu, niinkuin Minä puhuin Birger Claessonille, profeetalle jonka Minä nostin profetoimaan Ruotsin kansalle vuonna 1950, että Suomi ja Norja tulevat olemaan kansojen meren alla.

      Sinun ympärilläsi Ruotsi, on silloin muuri ja maassasi syttyvät Pyhän Hengen tulet ja Pyhän Hengen sanoma kaikuu yli Ruotsin rajojen. Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. Kun tämä tapahtuu, tulee ympärilläsi oleva muuri sortumaan Tornionjokeen. Ja se suuri armeija, joka on kokoontunut Pohjois-Suomeen ja Pohjois-Norjaan, saa luvan tulla rajojenne yli.

      Te olette avanneet synnin sulut, te olette sallineet kauhistuksen ja hirmuisen iljetyksen päästä alttarille. Tukholman suurkirkko, joka on yksi huomatuimmista kirkoista Ruotsissa, on saastunut homoseksualismin synnistä ja tämä iljetys on tullut Minun kasvojeni eteen. Minä en enää salli Pyhän Henkeni levätä teidän maanne yllä. Minä kutsun Henkeni kotiin ja nostan sen valkoisen kyyhkysen siivin ylös Minun luokseni.

      • pihonsivulta

        Hirvittävä sato, jonka teidän syntinne on tuottanut, odottaa korjaamistaan, sanoo Herra. Tätä syntiä, joka on tullut Minun pyhien kasvojeni eteen, ei tulla antamaan anteeksi, ei ennenkuin Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen veri on voinut puhdistaa teidät. Mutta kansana te ette tule kääntämään kasvojanne Minun puoleeni, vaan te käännätte selkänne Minulle ja pilkkaatte Pyhän Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen verta...."

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "

        ( lähde: http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/40.htm )


      • Jumalaolearmollinen
        pihonsivulta kirjoitti:

        Hirvittävä sato, jonka teidän syntinne on tuottanut, odottaa korjaamistaan, sanoo Herra. Tätä syntiä, joka on tullut Minun pyhien kasvojeni eteen, ei tulla antamaan anteeksi, ei ennenkuin Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen veri on voinut puhdistaa teidät. Mutta kansana te ette tule kääntämään kasvojanne Minun puoleeni, vaan te käännätte selkänne Minulle ja pilkkaatte Pyhän Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen verta...."

        ".....Te ette ota vastaan sovitusta, vaan elätte synnissä. Ruotsin kansa! Kesä 1985 on kesä, jonka te tulette muistamaan. En sano, että tuomiot tulevat juuri tänä kesänä, vaan Minä sanon että kesän 1985 te tulette muistamaan. Synti on noussut aina taivaaseen asti. Minä en tule sallimaan puhtaan Pyhän Henkeni liikkua syntienne haisevan tunkion yllä.

        Ruotsi! Ruotsi! Sinun päiväsi ovat luetut! sanoo Herra Kaikkivaltias, joka on, joka oli, ja joka tuleva on.

        Sinä palvelijani, joka olet Tukholmassa, sinulle Minä sanon, että sinä päivänä, kun sinä näet autioittavan iljetyksen siinä paikassa, jossa se ei saisi olla, paikassa, joka on pyhitetty Minun nimelleni, sinä päivänä käännä kasvosi Minun puoleeni. Minä johdan sinut pois Tukholman kaupungista, sillä tuho, ja tuomio tulee tämän kaupungin ylle. Sen Minä, Herra olen sanonut.

        Tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Sodoman synnit ja tämän kaupungin synnit ovat suuremmat kuin Gomorran synnit. Tämä kaupunki tulee olemaan suurten tykkien ja suurten pommien keskellä, kun Minä otan pois Pyhän Henkeni tämän kaupungin yltä.

        Ruotsin kansa! Se pieni morsian, joka on keskuudessasi, tullaan ottamaan ylös, se tulee olemaan merkki. Ylöstempaus on tulossa!

        Morsian tulee olemaan valmis, se tulee jättämään surun ja tuskan maan, se tulee ylös Minun luokseni, sanoo Herra. Morsian on ottanut Minut, ja Minun Poikani, Herran Jeesuksen Kristuksen veren ja nimen kilveksi tulevia tuomioita vastaan. Sinä päivänä, jolloin maan päällä itketään ja parutaan, on morsian Minun läsnäolossani hääjuhlissa ja hää-aterialla.

        Morsian! Tee valmistelusi. Morsian! Ole onnellinen. Morsian! Älä petä ylkäsi luottamusta.

        Ylkä ei petä morsiantaan, ei koskaan! Olen ollut Golgatan ristillä sen asian vahvistukseksi, sanoo Herra, Jeesus Kristus. "

        ( lähde: http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/40.htm )

        On aivan totta, että Ruotsissa on synti monilla eri alueilla mennyt hyvin pitkälle. Monet murehtivat maan tilaa ja rukoilevat hartaasti Jumalan puuttumista ja ilmestymistä Ruotsin kohdalla.
        Monet kristityt ajattelevat, että onko aika Jumalan tuomioille ja samalla rukoilevat, että Jumala ilmestyisi suuressa armossaan ja muuttaisi kansakunnan kohtalon.
        Herääminen alkaa yksittäisistä ihmisistä, ennen kaikkea kristityistä.
        David Wilkersson sanoi aikoinaan Ruotsissa käydessään, että apatia vallitsee uskovaisten keskuudessa Ruotsissa, että kristityt ovat ikään kuin unessa. Ja niin he ovat olleetkin, kun maan tila on se mikä se on hengellisesti.
        Heräjä sinä, joka nukut..
        Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat kuolemaisillaan..
        Valvokaa..
        Ruotsin kristittyjen tarvitsee herätä valvomaan ja näkemään, mitä maassa on tapahtumassa. Ennen kaikkea herätä viemään hyvää sanomaa Pelastajasta ja Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta lähimmäisilleen.


      • pihonsivulta

        "Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. "

        ------------------

        http://www.netikka.net/hans.backman/kaivoskuilu.html

        Kristinebergin profetia:

        "Samalla kun Kristinebergin kaivoksesta löydettiin tuo merkillinen Kristus-hahmo,jouduttiin myös kiinnittämään huomiota erääseen hyvin vanhaan profetiaan,jonka eräs nainen Lapissa toi suunnilleen vuosisadanvaihteessa.

        Jäljennös siitä on Uumajan lääninmuseossa,ja alkuperäiskappale on Uppsalan murrearkistossa.

        Sen sisältö on siksi omaperäinen ja ajankohtainen,että se ansaitsee tulla mainituksi tässä yhteydessä,koskapa niin paljon sen ennustuksista on mennyt täytäntöön.

        Se kuuluu:

        - Maailman viimeisinä aikoina tulee esiintymään monia vääriä profeettoja,joista useat tulevat ennustamaan viimeisen tuomion ajan.

        Jos sinä kuulet sellaisten puhuvan,sinun ei pidä uskoa,mitä he sanovat,sillä ainoastaan Jumala tietää sen päivän.

        Todisteena siitä,että me lähestymme loppua,on ihmisten oppineisuus,joka leviää yli koko maan.

        - Kansat tulevat myös olemaan itserakkaita ja luottavat itseensä.

        Kristillisyys vähenee,ja jumalisuus häviää.

        Ihmiset tulevat olemaan sitä mieltä,ettei mikään Jumala ole luonut maata.
        Jotkut tulevat uskomaan,että ihmiset itse ovat aikaansaaneet ihmeen.

        Tulevaisuuden ihmiset tekevät suuria keksintöjä,jopa niin suuria,että heidän mielestään ei edes Jumala ole tehnyt sellaisia ihmetekoja.Inhimillinen keksimiskyky tulee muovaamaan uudestaan ne ihmiset,jotka Jumala on luonut,mutta niiltä ihmisiltä puuttuu sielu.

        - Ihmiset tulevat matkustamaan taivaalla lohikäärmettä muistuttavissa esineissä.Tulee olemaan lohikäärmeitä muistuttavia,sähiseviä esineitä ilmassa,maan päällä ja maan alla.

        Sinä aikana ihmiset riemuitsevat ja sanovat olevansa maailmankaikkeuden herroja.Mutta kuitenkaan he eivät ole tyytyväisiä.Seuraava toimenpide on yritys voittaa kuolema.

        Kenenkään ei tarvitse kuolla,vaan jokainen saa iankaikkisen elämän.Kaiken tämän tulevat ihmiset näkemään,mutta heillä ei ole enää viisauden silmiä nähdäkseen.

        He eivät tahdo tehdä parannusta synneistään.

        Vaivanajan tuskat kohtaavat kaikkia maapallon maita ja kansoja,ja kaikilla kielillä kuullaan valitushuutoja.


      • pihonsivulta

        - Mutta Pohjolassa on maa,jossa asuu kookasta kansaa,ja Pohjoismaiden kansoja säästetään niin kauan kuin mahdollista niistä vaivoista,jotka jo ovat levinneet yli maan.

        Sillä Jumala itse on valmistanut asunnon ainosyntyiselle Pojalleen erään Pohjoismaan kimaltelevassa vuoressa.

        Vuori ja maa on kauan oleva Herran käden varjossa.Missä vuori ja maa on,sitä ei vielä tiedä kukaan,mutta se on käyvä ilmi maailman viimeisinä aikoina.

        Mutta ennen sen ajan tuloa ovat Pohjoismaiden kansat poikenneet pois Jumalan viitoittamilta teiltä.Vielä tulee Jumala armahtamaan Pohjoismaan ihmisiä,sen tähden että he ovat anteliaita.

        Mutta sekin kansa voimistuu synnin teossa.Silloin tulee Jumala osoittamaan ihmisille ainosyntyisen Poikansa asunnon kimmeltävässä vuoressa,sen asunnon,jonka Hän itse on valmistanut.

        - Jonkin aikaa tulee olemaan suurta hämmästystä Kristus-kuvan johdosta.

        Mutta pian he unohtavat kaiken,ja jumalattomuus saa ylivallan kansan seassa.

        He tulevat huutamaan,ettei ole olemassa mitään muuta jumalaa kuin tiedon jumala.

        Välkkyvä vuori tulee silloin jälleen näyttäytymään,ja siitä puhutaan ihmisten keskuudessa,sen tähden että Jumalan suojeleva käsi edelleenkin lepää siellä asuvan kansan päällä.

        Tällä kertaa tulee Kristus-kuva näyttäytymään ylhäällä vuoren huipulla,niin että kaikki voivat nähdä sen.

        Jälleen ihmiset näkevät ja hämmästyvät suurta ihmettä.

        Jumala tulee myös jonkin aikaa suojelemaan Pohjoismaan ihmisiä ajan vaivoilta,niin kauan kuin jumalankuva on näkyvissä,eivätkä ihmisten kädet ole murskanneet sen asuntoa.

        - Kuitenkin jumalattomuus lisääntyy.

        Ihmisten epäusko tulee suuremmaksi ja suuremmaksi.

        Vuori jumalankuvineen murskataan.Jumala ottaa silloin suojelevan kätensä Pohjoismaan kansan päältä.

        Ne vaivat,joilta tuota kookasta kansaa on niin kauan säästetty,tulevat heidän ylleen seitsenkertaisesti ja jälleen seitsenkertaisen pahempina kuin ne vaivat,jotka ovat kohdanneet muita maapallon maita ja kansoja.

        Niin pitkälle tästä merkillisestä profetiasta.Näiden ennustusten ja Kristinebergin Kristus-hahmon välinen yhteys on kouraantuntuva.

        Ne ennustukset,jotka käsittelevät meidän aikamme oloja,ovat paikkansa pitäviä ja äärettömän ajankohtaisia.

        Jospa tämä saisi varoittaa ja herättää meidän kansaamme,ennen kuin on liian myöhäistä!

        Tälle profetialle ja Kristus-kuvan löytämiselle voidaan antaa mikä merkitys tahdotaan.

        Mutta on vaikeaa täysin vapautua ajatuksesta,että tämän ennustuksen ja täyttymyksen välisellä ihmeellisellä yhteydellä voi olla määrätty syy.

        Eiköhän se vain voi olla tervehdys Jumalalta itseltään,enne siitä,mitä on tulossa.Ei kai tätä voida torjua vain pelkkänä sattumana?"

        Lähde: Hyvä Sanoma N:o 3 1968


      • pihonsivulta

        "Mutta Ruotsin kansa, sinä ja sinun julistajasi tulette itse sammuttamaan tämän pyhän tulen, joka palaa silloin Ruotsissa. Tämä tuli sammuu ja tapahtuu, että Ruotsin kansa itse pysäyttää sen herätyksen, jonka Minä levitän yli Ruotsin. "

        ----------------

        Taisto Mäen näky v.1994

        Julkaistu Kipinä-lehdessä 4/1994

        NÄKY

        Tilanteet kansojen keskellä Jumalan armosta näin visuaalisen näyn, joka sisälsi myös profeetallisia sanomia.

        Sanomia, jotka koskettavat niin uskovaisia, kuin myös kaikkia muitakin ihmisiä. Jumalalla on paljon sanottavaa tämän päivän ihmisille.

        Eteeni ilmestyi alue, jossa näkyi Eurooppaa ja vähän Aasiaa sekä Afrikkaa. Aina Pohjoismaista näkyen itään, pohjoista Venäjää, sieltä mennen Lähi-Idän läheltä Pohjois-Afrikkaan päättyen Marokon pohjoisosaan lännessä.
        Se oli kuin kartta väreissä ja hyvin luonnollisen näköinen.

        Katsellessani tuota huomasin, että siinä tapahtui liikehdintää. Liikehdintä oli kuin meren aallot, jotka menivät ylös ja alas. Se oli kuin myrsky. Ymmärsin, että Euroopan yllä oli sekaannuksen verho, joka aiheutti levottomuutta.

        Ei ole täysin selvää, mitä oli tapahtunut, mutta jokin tapahtuma oli tuon saanut aikaan niin, että väkivallan aallot levisivät ja voimistuivat.

        Tämä levisi myös Pohjoismaihin. Norja, Ruotsi ja Suomi olivat kohta myrskyn keskellä. Kotimaani Suomi Kuulin kuin äänen, joka kehotti "Huomioi tämä" tai niin kuin Raamatussa sanotaan "Katso".

        Tämän näkemäni alueen ylle ilmestyi käsi, joka piti suurennuslasin kaltaista lasia. Katseeni kiinnitettiin tuon kautta Suomeen, maahan, joka on kotimaani. Yllättäen huomasin olevani suomalaisten ihmisten keskellä, ja näin perheiden sisälle. Ihmiset olivat pelon vallassa.

        Näin kuinka ihmiset itkivät pelosta ja voimattomuudestaan. Jotkut suunnittelivat koko maanosasta karkuun lähtöä.

        Tilanteet olivat käyneet käsittämättömiksi ihmisten silmissä. Tunsin itsenikin tässä tilassa pelokkaaksi ja kyselin: mitä tämä on ja miksi?

        Jumalalla oli tähän loppujen lopuksi yksinkertainen vastaus: - Penseys. Kansakunta on penseä. Välinpitämätön ja penseä.

        Niskoittelu Hänen (Jumalan) edessä. Ulkokultaisuus, pintakristillisyys, tekopyhyys, joka on vallannut hyvin pitkälle uskovat kristityt.

        Kristillisiin seurakuntiin on pesiytynyt paksu pöly, jonka on aiheuttanut kuivuus hengellisessä mielessä. Kaikki kaavamaisuus ja kuollut kristillisyys on estänyt Jumalan Pyhän Hengen ilmestymistä ja leviämistä.

        Herra haluaa olla SUURI keskellämme.

        Ei kukaan ihminen, vaan vain Jeesus Kristus Pyhän Henkensä kautta.

        Näin sanoo Herra! - Minä haluan puhdistaa seurakunnan, kaikki. Voi teitä, joidenka silmät ovat sokeat tuon pölyn tähden! Minä joudun särkemään teidät, sanoo Herra! Särkemään, että te näkisitte totuuden ja tekisitte parannuksen.
        Sillä minä olen totuus!

        Vapautus ja apu ei tule idästä, lännestä, pohjoisesta tai etelästä, vaan korkeudesta levitettyjen käsien kautta! Sanoo Herra.

        Minä haluan omani itselleni. Keitä te olette, jotka käytätte nimeäni; mutta olette lihoneet kuin siat maallisella omaisuudella. Te, jotka käytätte hyväksi puhtaita palvelijoita ja rakennatte itsellenne epäjumalan omaisuudella.

        Paljon on epäjumalia tullut teille.

        Missä on rakkauteni? sanoo Herra. Te ette ole auttaneet särjettyjä!
        Te ette ole auttaneet köyhiä ja vähäisiä! Te ette ole antaneet omastanne minun tahtoni mukaan!

        Sanoo Herra! Katso, keskellänne on niitä, jotka apua tarvitsevat. Tehkää parannus ja minä teen kaiken uudeksi.

        Mutta jos ette, niin minä itken teitä!

        Jumalan armo - Pyhän Hengen tuli

        Katseeni "nostettiin" tämän jälkeen koko Suomen ylle. Muita maita en nähnyt, en edes Venäjää tai Ruotsia. Yhtäkkiä Suomessa alkoi ilmestyä pieniä tulen liekkejä.

        Nämä liekit lisääntyivät ja levisivät, kunnes niistä muodostui suuri roihu, joka peitti lähes koko Suomen. Tuo tuli ei ollut tuhoja tekevää, vaan se oli VALTAVA PYHÄN HENGEN TULI.

        - Tulee aika, jolloin kansa kääntyy Jumalan puoleen. Kaiken sekaannuksen, pelon ja myrskyn keskellä alkaa Pyhän Hengen tuli palaa suurella väkevyydellä ja rakkaudella! Vanha, mutta voimallinen aika tulee, jolloin minä (siis Herra)
        osoitan väkevän voimani, että vain minä olen ainoa Herra.

        Tämä on rakkauteni ja armoni osoitus.

        Armo armon aikakauden viimeisillä hetkillä. Amen.

        Tämä oli näky, jonka näin ja sain. Ja muista, että vain Jeesus Kristus on ainoa Herra ja Hänellä on kaikki vastaus meille kaikille.

        Jumalan armosta

        Tapani Mäki


      • pihonsivulta

        Jouko Niemisen Näky Kokkolan kirkossa

        Vuonna.1981

        Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.

        Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

        Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen".

        Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen.

        Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.

        Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.

        Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

        Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.

        Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."

        Näky päättyy.


      • pihonsivulta

        Hanna Castrenin saama ilmestys 1910- tai 1920 -luvulla

        Hanna Castren sai ilmestyksen Jeesukselta Suomen herätyksestä. Herätys tulee koskettamaan merkittävällä tavalla luterilaista kirkkoa. Jeesus oli sanonut

        Hannalle:

        ’’Kestää aikansa ennen kuin tulee se viimeinen herätys, joka tulee olemaan tämän pohjoisen maan viimeinen toivo.

        Kaikkien siunauksien aallot tulevat ja menevät ja lopulta sinun kansasi täällä Suomenniemellä on kansa, joka kahlaa synnissä, jumalattomuudessa ja ateismissa.

        Minulla on hyvät ajatukset sinun kansaasi kohtaan ja minä kerron sinulle kuinka tämä viimeinen siunaus tulee Suomenniemellä.’’

        Kirje Ensio Lehtoselle

        Jumala on näyttänyt minulle, että hänellä on viimeisinä päivinä Suomessa 70 Suomen kirkon luterilaista pappia, jotka hän tulee täyttämään Pyhällä Hengellään ja Tulellaan.

        70 pappia, jotka tulevat mullistamaan hengellisen maantiedon Suomenniemellä.

        70 luterilaista pappia, jotka ovat ennen kaikkea Kristuksen pappeja ja tahtovat viedä sen Tulen minkä se saavat taivaasta ylitse kaikkien kirkkokuntien ja liikerajojen.

        Kysymyksessä on Suomen viimeinen herääminen.

        Mutta nämä 70 pappia tarvitsevat sitä, että löytyy 6 tai 7 kristittyä, jotka vihkivät itsensä rukoustaisteluun ja rukoustyöllänsä tulevat nostattamaan Jumalan tahtoa palvellen nämä 70 pappia niin, että he pystyvät irtautumaan kahleista, jotka sitovat heitä luopumukseen, kirkkotaisteluihin ja tällaiseen niin, että heistä tulee vain Herrastansa riippuvaisia pappeja.

        Kahleet ovat kovat, mutta nuo 6 tai 7 kristittyä Suomenniemellä, heillä on kädessänsä avaimet, joilla he avaavat rukoustyöllänsä nämä kahleet.

        Kun rukoilemme henkikastetta 70 Suomen papille, siinä on se rako, jonka kautta Jumala pääsee toimimaan.

        Ei pitäisi vain pitää rukouskokouksia, vaan kun nämä päivät ovat käsillä, kristittyjen Suomessa tulee oppia rukoilemaan niin kuin haaksirikkoon joutuneet rukoilevat, jotka käsittävät, ellemme saa laivaa, joka tulee lähelle tätä kalliota, niin tähän me kuolemme ja meri meidät vetää mukanaan.


      • pihonsivulta

        Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

        Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa.

        Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta. Sen rintakehässä luki sana ISRAEL.

        Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA.

        Se valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

        Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA.

        Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

        Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN. Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset, jne... - ja pää ... itki!

        Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

        Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin.

        Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt. Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa.

        Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

        Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona.

        Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

        Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

        Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

        Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen. Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

        Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön koko uudestisyntyneiden ruumiin!

        Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis -
        Jumalan seurakunta.

        Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa,

        kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON. Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

        kuului myös viimeinen ulos lähtö käsky, koskien kaikkia vielä jäljellä olevia kristittyjä - "tyhmät neitsyet:"

        LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).


      • Rokan.Antti
        pihonsivulta kirjoitti:

        Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

        Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa.

        Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta. Sen rintakehässä luki sana ISRAEL.

        Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA.

        Se valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

        Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA.

        Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

        Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN. Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset, jne... - ja pää ... itki!

        Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

        Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin.

        Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt. Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa.

        Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

        Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona.

        Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

        Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

        Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

        Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen. Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

        Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön koko uudestisyntyneiden ruumiin!

        Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis -
        Jumalan seurakunta.

        Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa,

        kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON. Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

        kuului myös viimeinen ulos lähtö käsky, koskien kaikkia vielä jäljellä olevia kristittyjä - "tyhmät neitsyet:"

        LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).

        Rokka on terveellistä!


      • Beiker
        pihonsivulta kirjoitti:

        Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

        Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa.

        Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta. Sen rintakehässä luki sana ISRAEL.

        Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA.

        Se valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

        Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA.

        Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

        Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN. Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset, jne... - ja pää ... itki!

        Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

        Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin.

        Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt. Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa.

        Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

        Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona.

        Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

        Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

        Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

        Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen. Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

        Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön koko uudestisyntyneiden ruumiin!

        Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis -
        Jumalan seurakunta.

        Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa,

        kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON. Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

        kuului myös viimeinen ulos lähtö käsky, koskien kaikkia vielä jäljellä olevia kristittyjä - "tyhmät neitsyet:"

        LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).

        Noniin, joko riittää? Ei tarvi koko Pihon sivua tänne kopioida.


      • kunnon.pläjäys
        pihonsivulta kirjoitti:

        Jukka Rokan näky Kristuksen ruumiista keväällä 1980

        Näin edessäni patsaan. Se oli kuin Danielin näkemä kuvapatsas, mutta tämä näkemäni kuvasi Kristusta ja seurakuntaa.

        Tämän patsaan pää säteili rakkautta. Ruumiskin näytti vahvalta ja voimakkaalta. Sen rintakehässä luki sana ISRAEL.

        Pää katseli sitä ja huokasi syvään. Sydämen kohdalle ilmestyi sana ALKUSEURAKUNTA.

        Se valtasi koko ruumiin - jopa sana Israel katosi. Ruumis näytti todella vahvalta ja elinvoimaiselta.

        Mutta sitten vatsan kohdalle ilmestyi kirjoitus: ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, YKSI JA AINOA.

        Mutta nyt koko vatsa joutui kuin synnytyskipuihin, ja se muuttui visvaa valuvaksi paiseeksi. Ja totisesti: siitä SYNTYI ulkopuolisen voiman vaikutuksesta ELÄVIÄ LAPSIA.

        Mutta sitten tapahtui kauheaa: NÄMÄ SYNTYNEET LAPSET JOUTUIVAT KIDUTETTAVIKSI JA NIITÄ TAPETTIIN. Mutta jatkuvista vainoista huolimatta myös SYNNYTYSKIVUT JATKUIVAT: syntyi sanoja: luterilaiset, anglikaanit, presbyteerit, episkopaalit, metodistit, baptistit, helluntailaiset, jne... - ja pää ... itki!

        Kuulin jatkuvana huutona eri ryhmien taholta: Lähtekää siitä ulos, te minun kansani. Mutta tuo huuto oli kuin kuolleiden luiden kolinaa: huuto ei ollut Pyhän Hengen vaikuttamaa huutoa, vaan kiihkeää opinkiistojen ilmaisua.

        Yhtäkkiä kävi kuin humahdus, ja se sai liikettä luihin. Käsivarret alkoivat liikkua huitoen sinne tänne. Samoin jalat alkoivat käydä, mutta nekin vetivät eri suuntiin.

        Koko ruumis näytti kuin repeilevän kappaleiksi, sillä nyt ruumiiseen ilmestyi sinne tänne kiskovia jalkoja ja käsivarsia sadoittain, ja ne kaikki olivat toinen toisensa tiellä, eikä matka edistynyt. Päästävaluivat kyyneleet, kun koko ruumis oli kuin rikkirevittyä, runneltua lihaa.

        Pää itki, sillä olivathan kristityt itse ristiinnaulinneet Herransa ruumiin, repineet pyhien seurakunnan ... Se oli täynnä oppia, riitaa, kateutta, vihaa.

        Nyt ilmestyivät sanat PYHÄ HENKI ja KARISMA, LIITTYKÄÄ TOISIINNE RAKKAUDEN SITEILLÄ ... olettehan samaa ruumista! jotka kaikuivat pään vaatimana huutona.

        Ja ihmeekseni näin, että yhä uudet ja uudet jalkaparit alkoivat astua tasatahtia, ja samalla nämä tasatahtiset kuin näkymättömän voiman kautta alkoivat irrottautua lahoamaisillaan olevasta ruumiista, jonka yhtäkkiä huomasin olevan ilman päätä! Se oli päätön ruumis!

        Samalla näin näiden tasatahtiin päässeiden muodostaneen todellisen ruumiin, joka nyt oli kiinteästi liitettynä päähän.

        Päästä lähtenyt rakkauden virta pyyhkäisi pois kaiken lian ja saastan, kaikki haavat ja vammat, jotka nyt kuin kirouksena laskeutuivat tuon vanhan kirkkokuntaruumiin ylle saaden senkin käymistilaan.

        Todellinen Kristuksen ruumis seisoi ylväänä päähän liitettynä, kuin jotain odottaen. Ja nyt sen ylle sidottiin leveä kultainen vyö, jossa luki: RAKKAUS - TÄYDELLISYYDEN SIDE.

        Tämä täydellisyyden side - Rakkaus - liitti yhteen kaikki patsasruumiin eri osat, lihaston, luuston, elimistön koko uudestisyntyneiden ruumiin!

        Niinpä tähän elävään patsaaseen ilmestyivät sanat: Kristuksen ruumis -
        Jumalan seurakunta.

        Ja sen rinnalla seisoneeseen, eri uskontokuntien kuolleista luista koostuneeseen kyhäelmään, joka ulkonaisesti näytti mahtavalta, mutta sisäisesti oli täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa,

        kirjoitettiin sanat: SUURI BABYLON. Ja sitä katseli kauhistuneena SYNNYTYSKIVUISSAAN KIEMURTELEVA VAIMO - ISRAEL ...

        kuului myös viimeinen ulos lähtö käsky, koskien kaikkia vielä jäljellä olevia kristittyjä - "tyhmät neitsyet:"

        LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa (Ilm.18:4).

        Skeidasit sitten koko ketjun Piholla.


      • pihonsivulta

        Mirka Nurkan unisanoma 25.12.2008

        Luin aamulla sivujasi ja huomioni kiinnittyi uuteen ilmoitukseen, Ken Petersin uneen englanninkielisellä sivullasi. Lukiessani noita pääkohtia, todella hätkähdin nähdessäni lauseen "Worldwide Earthquake kills millions of people” (maailmanlaajuinen maanjäristys surmaa miljoonia ihmisiä).

        Sain 25.12.2008 Herralta jotain, joka vahvistaa ainakin minulle tuon lauseen. Niin järisyttävää kuin se onkin. En voinut sitä aiemmin ilmoittaa. Nyt koen saaneeni siihen selvän vahvistuksen.

        Illalla olin rukouksessa ennen nukkumaanmenoani ja sain sanan: kartta. Jäin ihmettelemään, mikä ihmeen kartta?

        Pyysin Herraa antamaan tähän selityksen. Silloin en kuitenkaan saanut mitään ja kävin nukkumaan.

        Havahduin tietoisuuteen, vaikka olin, niin uskon, täydessä unessa. Tämä asia, jonka Herra näytti, oli selkeä, kuin olisin ollut hereillä näkemässä ja keskustelemassa jonkun kanssa. Se tuli aivan kesken unieni. Se kesti vain hetken, mutta vieläkin voin nähdä sen sieluni silmin: Maailman kartta taulukehyksissä; ei yksittäisiä maita, vaan monia maita, niin kuin niillä ei olisi ollut rajojakaan.

        Minulle sanottiin: "Tulee suuri maanjäristys, joka koskettaa Suomeakin."

        Sitten näin numerot 24.11.

        Siis ajankohta tuolle tapahtumalle? Näin käsitän. Ei mitään vuosilukua kuitenkaan.

        Olin ihmeissäni, sillä Herra ei käsitykseni mukaan ilmoita meille tarkkoja aikoja tulevista. Niinhän Raamattukin sanoo, ettei meidän tule tietää aikoja, eikä hetkiä.

        Mutta ajan merkkejä kylläkin ja niitä seuraten voimme kyllä nähdä missä ajassa nyt elämme ja mitä on tulossa Raamatun ilmoituksen mukaan.

        Herran siunausta ja johdatusta elämäänne!

        T. Mirka Nurkka


      • pihonsivulta

        1.10.2009

        Nimimerkin "Valvokaamme" saama sanoma Israelin hyökkäyksestä Iraniin 6.12.2009

        Uskon kuulleeni Herralta päivämäärän, kuudes joulukuuta, vieläpä ajatuksissani oli kellonaikakin, klo kaksi yöllä, joka olisi siis Israelin ja Iranin sodan aloituspäivä.


      • biisiäpukkaa

      • biisiäpukkaa

      • Ruotsi on saanut monia profetioita suurista herätyksistä . Nyt vain on niin, että nämä harhaoppien metsästäjät ovat niin pimeydessä, että he näkevät vain pimeyttä kun heillä on niin pieni Jumala, johonka he eivät edes voi luottaa, vaan heidän pitää jopa auttaa Jumalaa. Voi pimeyttä!!!!!!Hedelmistäänhän heidät tunnetaan, ei toimi armolahjat eikä he tee sitä mitä varten meidät on kutsuttu, vaan he ovat vihollisen talutusnuorassa.


      • biisiäpukkaa

      • pihonsivulta

        Matt. 5:23-26

        23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,

        24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.

        25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.

        26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

        -----------

        2. Kor. 13:10

        Sentähden minä kirjoitan tämän poissa ollessani, ettei minun teidän luonanne ollessani tarvitsisi käyttää ankaruutta sen vallan nojalla, minkä Herra on minulle antanut rakentamiseksi, ei kukistamiseksi.

        Room. 13:4

        4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, joka laittaa väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen täytäntöön.

        1. Kor. 5:5

        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        ----------------

        Nimimerkin "Jumalan salainen ase" uni syksyllä 2011

        Näin ihan vähän aikaa sitten unen, joka oli herättelevä. Olin unessa lähdössä matkalle, jota en ollut itse tilannut. Unessa minulle sanottiin, että matka alkaa pian ja olisi syytä alkaa tehdä matkavalmisteluja. Pakkasin matkalaukkua, mutta sitten ääni sanoi, että en tarvitsisi mitään niistä. Ainoa mitä matkalle tarvitsisin olisi Raamattu.

        Matkan oli määrä alkaa aivan yön pimeimmällä hetkellä.

        Unessa aloin epätoivoisesti ajaa bussilla eri pysäkeille keräämään ihmisiä mukaan matkalle. Ihmiset olivat ihmeissään. Kaikilla oli kiire kaikkiin huvituksiin, eivätkä he ottaneet ollenkaan todesta sitä, että lähtöhetki oli käsillä. Ihmiset eivät unessani ollenkaan ymmärtäneet, mihin he edes olivat matkalla tai että heidän tuli ylipäätään olla matkalla johonkin. Yritin puhua ihmisille, mutta heitä kaikkia vaan nauratti.

        Jumalan tuomiot olivat naurun ja pilkan kohteena. Ihmiset pysäkeillä vannoivat olevansa kristittyjä, mutta he kielsivät Jumalan voiman.

        He nauroivat minulle ja haukkuivat kerettiläiseksi - ilonpilaajaksi.

        Ei ollut kuulemma aika miettiä Jumalan tuomiota, koska nyt tehtiin suurta elonkorjuuta Herran elovainioilla.

        Herran kenraalit kaatoivat ihmisiä, nauroivat ja pilkkasivat.

        Ihmiset olivat pysäkeillä kuin sidottuina kahleisiin, valheen verkko piti heitä otteessaan. He eivät saaneet ravintoa ollenkaan. He eivät tienneet enää, että Jumalan voima tulee parannuksen teon jälkeen, kun ihminen katuu syntejään.

        He kumarsivat johtajiaan, jotka olivat susia lammasten vaatteissa.

        Johtajat julistivat, että ei ole mitään syntiä, mitä ihmisen pitäisi katua - on vain psykologista luonteen heikkoutta, jota voidaan parannella kaikenlaisten psykoanalyysien keinoin.

        Ajoin bussilla eteenpäin pimeydessä - vain muutama uskollinen oli kyydissä. He olivat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä. He tiesivät olevansa syntisiä armahdettuja.


      • biisiäpukkaa

      • Armoatarvitaan
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Ruotsi on saanut monia profetioita suurista herätyksistä . Nyt vain on niin, että nämä harhaoppien metsästäjät ovat niin pimeydessä, että he näkevät vain pimeyttä kun heillä on niin pieni Jumala, johonka he eivät edes voi luottaa, vaan heidän pitää jopa auttaa Jumalaa. Voi pimeyttä!!!!!!Hedelmistäänhän heidät tunnetaan, ei toimi armolahjat eikä he tee sitä mitä varten meidät on kutsuttu, vaan he ovat vihollisen talutusnuorassa.

        Ruotsissa on myös todellisia Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia.
        On kristittyjä jotka rukoilevat maansa puolesta, että ihmiset hetäisibät synnin unesta.
        Ehkäpä Jumala armossaan vastaa!
        Sillä missä synti on suureksi tullut, on armo tullut ylenpalttiseksi.
        Kun ihminen kääntyy synneistään, Jumala armahtaa.


      • ulkopuoliset

        1. Kor. 5

        1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
        2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
        3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
        4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
        5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
        6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
        7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
        8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
        9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
        10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
        11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
        12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."


      • ulkopuoliset

        Tit. 3:10

        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

        -----------

        Matt. 18:15-17

        15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.

        16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.

        17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

        -----------

        Matt. 10:14

        Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

        -----------

        1. Joh. 5:16

        Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi.
        On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.

        ---------------

        Matt. 23:15

        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Matt. 23:33

        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?


      • ulkopuoliset

        2.Tessalonikalaiskirje.3

        1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
        2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
        4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
        5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.

        ------------------

        6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
        7 Tiedättehän itse, kuinka meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne,
        8 emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi;
        9 ei niin, ettei meillä olisi siihen valtaa, vaan me tahdomme olla teille esikuvaksi, että te kulkisitte meidän jälkiämme.
        10 Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille, että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.

        --------------------

        11 Sillä me olemme kuulleet, että muutamat teidän keskuudessanne vaeltavat kurittomasti, eivät tee työtä, vaan puuhailevat sellaisessa, mikä ei heille kuulu.
        12 Semmoisia me käskemme ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, tekemään työtä hiljaisuudessa ja syömään omaa leipäänsä.

        -------------------

        13 Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
        14 Mutta jos kuka ei tottele sitä, mitä me tässä kirjeessä olemme sanoneet, niin merkitkää hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, että hän häpeäisi.
        15 Älkää kuitenkaan pitäkö häntä vihollisena, vaan neuvokaa niinkuin veljeä.

        -------------------

        16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.
        17 Tervehdys minulta, Paavalilta, omakätisesti. Tämä on merkkinä jokaisessa kirjeessäni; näin minä kirjoitan.
        18 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kaikkien teidän kanssanne.


    • siisnäin

      Vieköö Heidi nuoret Kristukseen et he Krstuksessa saa puhdistua ja pelastua kun he saavat Uudestisyntyä Hänessä ja Hänen kanssa?

    • TahtooTietää

      Onko Heidi Baker eksyttäjä?

      • vekkaririittää

        Ai onko? Mitäs luulet? Tutustu aiheeseen,suosittelen myös t.Suonnon one way missionin hard talk- ohjelmia, juha norolammen YouTube kanavaa,sekä paavo mattilaa kuuntelemaan ja ottamaan raamatun rukoillen käteen. Suomi ei ainakaan ole tulessa van menee alas viemäristä että solahtaa!


      • Korjaus
        vekkaririittää kirjoitti:

        Ai onko? Mitäs luulet? Tutustu aiheeseen,suosittelen myös t.Suonnon one way missionin hard talk- ohjelmia, juha norolammen YouTube kanavaa,sekä paavo mattilaa kuuntelemaan ja ottamaan raamatun rukoillen käteen. Suomi ei ainakaan ole tulessa van menee alas viemäristä että solahtaa!

        Ei Paavo vaan Mauno Mattila.


      • Beiker

      • hätähuutoni

        kyllä on .... en pystynyt katsomaan kuin vähän alkua :(
        Murehduttaa ja syvästi nyt tämä Suomen hengellinen tilanne.

        Monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen ahtaasta portista sisälle Jumalan valtakuntaan. Nyt se on tehty leveäksi ja se ei ole raamatullista.

        Huoletonta on meininki :(


      • Patrick.Tiainen.666

      • vekkaririittää kirjoitti:

        Ai onko? Mitäs luulet? Tutustu aiheeseen,suosittelen myös t.Suonnon one way missionin hard talk- ohjelmia, juha norolammen YouTube kanavaa,sekä paavo mattilaa kuuntelemaan ja ottamaan raamatun rukoillen käteen. Suomi ei ainakaan ole tulessa van menee alas viemäristä että solahtaa!

        Nämä harhaoppien metsästäjät ovat niin metsässä kuin vain voi olla. He luulevat,että tietävät enemmän kuin kaikki suuret Jumalan miehet. Esimerkiksi tuonne tapahtumaan Tukholmassa tulee Reinhard Bonnke, joka on netissä kertonut, että odottaa todella sitä tilaisuutta tulla julistamaan tuonne yhdessä ystävänsä Ben Fizerallin kanssa ( vai kuinka hänen sukunimensä nyt kirjoitettiin) tuon jota niin kovasti täällä myös arvostellaan. Nämä arvostelijat ovat laittaneet itsensä yläpuolelle kaikkien muiden, se jo sanoo jotain, että ollaan todella vaarallisilla alueilla, josta ei selviä muutoin kuin tehdä todella täyskäännös ja parannus ja julkinen anteeksipyyntö! He eivät tunne kirjoituksia, sentähden he eksyvät!


      • parikommenttia
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Nämä harhaoppien metsästäjät ovat niin metsässä kuin vain voi olla. He luulevat,että tietävät enemmän kuin kaikki suuret Jumalan miehet. Esimerkiksi tuonne tapahtumaan Tukholmassa tulee Reinhard Bonnke, joka on netissä kertonut, että odottaa todella sitä tilaisuutta tulla julistamaan tuonne yhdessä ystävänsä Ben Fizerallin kanssa ( vai kuinka hänen sukunimensä nyt kirjoitettiin) tuon jota niin kovasti täällä myös arvostellaan. Nämä arvostelijat ovat laittaneet itsensä yläpuolelle kaikkien muiden, se jo sanoo jotain, että ollaan todella vaarallisilla alueilla, josta ei selviä muutoin kuin tehdä todella täyskäännös ja parannus ja julkinen anteeksipyyntö! He eivät tunne kirjoituksia, sentähden he eksyvät!

        Pari kommenttia.

        1)Seinäjokiset eivät tunne kirjoituksia
        2)Seinäjokiset eksyvät


      • näin.se.on
        vekkaririittää kirjoitti:

        Ai onko? Mitäs luulet? Tutustu aiheeseen,suosittelen myös t.Suonnon one way missionin hard talk- ohjelmia, juha norolammen YouTube kanavaa,sekä paavo mattilaa kuuntelemaan ja ottamaan raamatun rukoillen käteen. Suomi ei ainakaan ole tulessa van menee alas viemäristä että solahtaa!

        Suonto, Norolampi ja Mattila ovat paljastaneet Seinäjoen hellareiden eksytykset, mutta ovat itse yhtä pahoja eksyttäjiä. He osaavat kirota pimeyden, mutta eivät osaa sytyttää valoa. Heistä on ollut paljon puhetta tällä palastalla.

        Se voi vain sanoa, että on tämä suomalainen seurakuntaelämä tällä hetkellä aivan sekaisin.


      • saviseutulainen
        Jumalaanluottava kirjoitti:

        Nämä harhaoppien metsästäjät ovat niin metsässä kuin vain voi olla. He luulevat,että tietävät enemmän kuin kaikki suuret Jumalan miehet. Esimerkiksi tuonne tapahtumaan Tukholmassa tulee Reinhard Bonnke, joka on netissä kertonut, että odottaa todella sitä tilaisuutta tulla julistamaan tuonne yhdessä ystävänsä Ben Fizerallin kanssa ( vai kuinka hänen sukunimensä nyt kirjoitettiin) tuon jota niin kovasti täällä myös arvostellaan. Nämä arvostelijat ovat laittaneet itsensä yläpuolelle kaikkien muiden, se jo sanoo jotain, että ollaan todella vaarallisilla alueilla, josta ei selviä muutoin kuin tehdä todella täyskäännös ja parannus ja julkinen anteeksipyyntö! He eivät tunne kirjoituksia, sentähden he eksyvät!

        Nm. Jumalaanluottava,

        et enempää ystäväinen väärässä olla saattaisi.
        Sinun kannanottosi edustaa oikein malliesimerkkinä sitä minkälaiseen kauhistavaan hengelliseen sokeuteen äärikarismaattisen liikkeen eksytykset ovat suistaneet jo niin suuren osan Herran Jeesuksen seurakuntaruumiista.
        Ja tilanne senkuin vain pahenee.
        Eivätkö kauhistuttavimmatkaan kundaliinimanifestaatiot saa minkäänlaista, edes pienenpientä, hälytyskellojen kilinää soimaan vaikkapa juuri sinun, nm. Jumalaanluottava, pääkopassasi.
        Eikö sinulla ole tiedon hiventäkään siitä mitä kaikkea magiaa ja itämaista noitavoimaa nämä - ääriskarismaattisten Pyhän Hengen toimintana pitämät - iljettävät manifestaatiot sisältävät!?
        Etkö ollenkaan ymmärrä mitä Matteuksen evankeliumin luvut 10 ja 24, myös 25, pitävät sisällään.
        Eivätkö Herran Jeesuksen omat vakavat varoitukset puhuttele teitä - eksyneessä tilassannekin - ollenkaan?

        Totisesti, kaikki on kääntynyt nurinniskoin näinä lopunajan väkevän eksytyksen päivinä. Oikea on muuttunut vääräksi ja väärä oikeaksi. Totuus valheeksi ja valhe totuudeksi.
        Eksytyksistä, Raamatun Sanaan vankasti tukeutuvat, varoittajat ovat itse eksyttäjiä ja pystyyn kuolleita fariseuksia.

        Valhevoiman lumoamat menevät kuin rottalauma Hamelnin pillipiiparin perässä - kohti TUHOA.

        Nm. Jumalaanluottava, sinä väität, että eksytyksistä varoittajien Jumala on pieni. Etkö ystäväinen käsitä, että juuri äärikarismaattisen liikkeen jumala on pieni ja voimaton.

        HERÄTKÄÄ RAKKAAT YSTÄVÄT JA PAETKAA TÄTÄ HIRMUISTA EKSYTYSTÄ, JOHON OLETTE JOUTUNEET - TAI OLETTE JOUTUMASSA.
        KARTTAKAA SITÄ KUIN RUTTOA.


      • saviseutulainen
        saviseutulainen kirjoitti:

        Nm. Jumalaanluottava,

        et enempää ystäväinen väärässä olla saattaisi.
        Sinun kannanottosi edustaa oikein malliesimerkkinä sitä minkälaiseen kauhistavaan hengelliseen sokeuteen äärikarismaattisen liikkeen eksytykset ovat suistaneet jo niin suuren osan Herran Jeesuksen seurakuntaruumiista.
        Ja tilanne senkuin vain pahenee.
        Eivätkö kauhistuttavimmatkaan kundaliinimanifestaatiot saa minkäänlaista, edes pienenpientä, hälytyskellojen kilinää soimaan vaikkapa juuri sinun, nm. Jumalaanluottava, pääkopassasi.
        Eikö sinulla ole tiedon hiventäkään siitä mitä kaikkea magiaa ja itämaista noitavoimaa nämä - ääriskarismaattisten Pyhän Hengen toimintana pitämät - iljettävät manifestaatiot sisältävät!?
        Etkö ollenkaan ymmärrä mitä Matteuksen evankeliumin luvut 10 ja 24, myös 25, pitävät sisällään.
        Eivätkö Herran Jeesuksen omat vakavat varoitukset puhuttele teitä - eksyneessä tilassannekin - ollenkaan?

        Totisesti, kaikki on kääntynyt nurinniskoin näinä lopunajan väkevän eksytyksen päivinä. Oikea on muuttunut vääräksi ja väärä oikeaksi. Totuus valheeksi ja valhe totuudeksi.
        Eksytyksistä, Raamatun Sanaan vankasti tukeutuvat, varoittajat ovat itse eksyttäjiä ja pystyyn kuolleita fariseuksia.

        Valhevoiman lumoamat menevät kuin rottalauma Hamelnin pillipiiparin perässä - kohti TUHOA.

        Nm. Jumalaanluottava, sinä väität, että eksytyksistä varoittajien Jumala on pieni. Etkö ystäväinen käsitä, että juuri äärikarismaattisen liikkeen jumala on pieni ja voimaton.

        HERÄTKÄÄ RAKKAAT YSTÄVÄT JA PAETKAA TÄTÄ HIRMUISTA EKSYTYSTÄ, JOHON OLETTE JOUTUNEET - TAI OLETTE JOUTUMASSA.
        KARTTAKAA SITÄ KUIN RUTTOA.

        ...lähinnä tarkoitin tietysti Matteuksen 7.lukua enkä niinkään kymmenettä.


    • siisnäin

      Vahva kommentti vekkaririittäästä >>>Suomi ei ainakaan ole tulessa van menee alas viemäristä että solahtaa! <<<

    • iustitiaDei

      Hurmahenkisten helluntailaisten jumala paljastui, manifestaatiot ovat pimeydestä. Aidot kristityt pitäytyvät sola scriptura -periaatteessa.

    • HB.on.noita-akka.666

      Heidi Baker on Iisebel ja noita-akka. Rahanahne piru.

    • Pakkoruottia

      Seinäjokelais tollukat pakoruotsitetaan.

    • TuppurainenKuukahtaaPois

      Seinäjoen helluntaiseurakunnan johtaja Markku Tuppurainen sai rangaistuksen ja siirretään pois.

      Markku Tuppurainen on saanut sydänkohtauksen ja myös sairastunut muutenkin niin vakavasti, ettei enää kauaa elä. Hän kuitenkin tekee työtä johtajana, mutta ei selviä vanhuuden päiville asti.

      Torontolaiset kannattajat ja megaeksyttäjät voivat tulla parkumaan ja rukoilemaan Tuppuraisen vieressä, mutta hän ei parane enää.

      • Surullista

        En toivoisi kenellekään Kuren kohtaloa.


      • KaikkienOnSeHyväksyttävä
        Surullista kirjoitti:

        En toivoisi kenellekään Kuren kohtaloa.

        Jumala on elämän ja kuoleman herra. Hänen tuomionsa on vanhurskas.


      • Kunnioittakaa

        Mielestäni kirjoitus seurakunnan johtajasta nimellä mainiten on kunnioituksen loukkaus.
        Lopettakaa tämä solvaaminen!


    • TahtooTietää

      Onko Markku Tuppurainen todellakin sairastunut?

      • Seinis

        Hän on kärsinyt sydänoireista ja käynyt kesällä viimeksi leikkauksessa, mutta nyt voi ilmeisesti ihan hyvin.


      • sdfsdfsdff
        Seinis kirjoitti:

        Hän on kärsinyt sydänoireista ja käynyt kesällä viimeksi leikkauksessa, mutta nyt voi ilmeisesti ihan hyvin.

        Voisi kuulemma päästä sairaseläkkeelle, mutta haluaa väkisin olla töissä.


      • hätähuutoni
        sdfsdfsdff kirjoitti:

        Voisi kuulemma päästä sairaseläkkeelle, mutta haluaa väkisin olla töissä.

        Itselleni heräsi ajatus, että mitä jos Jumala haluaa pysäyttää tavalla tai toisella seurakunnan "villin menon" Jollei hyvällä, niin sitten pahalla.

        no nämä oli nyt mun ajatuksia.... mutta eihän tämän seurakunnan touhuilu kyllä näytä ollenkaan raittiilta.


      • KirjahyllytKirkkaixi

        Herra yleensä jalostaa ja hioo astiansa -kärsimysten kautta joko jalompaan käyttöön tai Taivaskotiin!

        Hänen Voimansa tulee täydelliseksi HEIKKOUDESSA.

        Epäilen, että suurin osa ns karismaattisiin exytyksiin hurahtaneet, ollevat ensin tulleet myrkytetyiksi v1992 antikristillisestä raamväännöksestä! Ei sen kirjan kautta näe Totuutta..salatuimpaan asti, ja sitä Raamatun Jumala omiltaan tarvitsee, Hänen Sanansa on VALO meidän teillämme, ettemme harhautuisi PIMEYTEEN!!!


      • Seinis
        hätähuutoni kirjoitti:

        Itselleni heräsi ajatus, että mitä jos Jumala haluaa pysäyttää tavalla tai toisella seurakunnan "villin menon" Jollei hyvällä, niin sitten pahalla.

        no nämä oli nyt mun ajatuksia.... mutta eihän tämän seurakunnan touhuilu kyllä näytä ollenkaan raittiilta.

        Enpä tiedä pysähtyisikö touhu vaikka johtaja vaihtuisi. Muutkin pastorit ovat asioissa samoilla linjoilla. Juuri pari nuorta oli Saksassa suuressa "maan päällä niinkuin taivaassa" -konferenssissa. Puhujina mm. Bill Johnson Bethelistä, torontolaiset Randy Clark ja John Arnott, Heidi Baker, Che Ahn. Aikamme pahimmat eksyttäjäy kokoontuneena samaan paikkaan. Eräskin Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastori haaveili, että jospa voisikin olla siellä mukana. Tällainen hengellinen näkökyky on tänäpäivänä pastoreilla. Ei osata erottaa mikä on tervettä ja miltä kannattaisi omia nuoria ja itseäänkin suojella.


      • pettymystä
        Seinis kirjoitti:

        Enpä tiedä pysähtyisikö touhu vaikka johtaja vaihtuisi. Muutkin pastorit ovat asioissa samoilla linjoilla. Juuri pari nuorta oli Saksassa suuressa "maan päällä niinkuin taivaassa" -konferenssissa. Puhujina mm. Bill Johnson Bethelistä, torontolaiset Randy Clark ja John Arnott, Heidi Baker, Che Ahn. Aikamme pahimmat eksyttäjäy kokoontuneena samaan paikkaan. Eräskin Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastori haaveili, että jospa voisikin olla siellä mukana. Tällainen hengellinen näkökyky on tänäpäivänä pastoreilla. Ei osata erottaa mikä on tervettä ja miltä kannattaisi omia nuoria ja itseäänkin suojella.

        Tuskin


      • hätähuuto

        KYLLÄ Jumalalla on KAIKKI valta pysäyttää tälläinen liikehdintä seurakunnasta. ...... TAI SITTEN Seinäjoelle rakentuu uusi kirkko ja siihen terve oppi. Vanhan kirkon toiminnan ja sen jäsenet Jumala voi jättää merkiksi muille

        Minä kyllä uskon vakaasti siihen että Jumala kyllä VOI!

        Kamalaa se on jos kotiseurakunta vaikuttaa turvattomalta.


      • Haluansiunata
        hätähuutoni kirjoitti:

        Itselleni heräsi ajatus, että mitä jos Jumala haluaa pysäyttää tavalla tai toisella seurakunnan "villin menon" Jollei hyvällä, niin sitten pahalla.

        no nämä oli nyt mun ajatuksia.... mutta eihän tämän seurakunnan touhuilu kyllä näytä ollenkaan raittiilta.

        Iloitsen tuosta seurakunnasta.
        Tuon seurakunnan kautta olen kokenut paljon siunauksia Jumalalta.
        Aivan mahtavaa porukkaa!


      • Siunatkaa
        Seinis kirjoitti:

        Enpä tiedä pysähtyisikö touhu vaikka johtaja vaihtuisi. Muutkin pastorit ovat asioissa samoilla linjoilla. Juuri pari nuorta oli Saksassa suuressa "maan päällä niinkuin taivaassa" -konferenssissa. Puhujina mm. Bill Johnson Bethelistä, torontolaiset Randy Clark ja John Arnott, Heidi Baker, Che Ahn. Aikamme pahimmat eksyttäjäy kokoontuneena samaan paikkaan. Eräskin Seinäjoen helluntaiseurakunnan pastori haaveili, että jospa voisikin olla siellä mukana. Tällainen hengellinen näkökyky on tänäpäivänä pastoreilla. Ei osata erottaa mikä on tervettä ja miltä kannattaisi omia nuoria ja itseäänkin suojella.

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
        Jos hanke ei ole Jumalasta, se tyhjiin raukeaa, mutta jos se on Jumalasta, niin ette voi mitään tehdä. Varokaa, ettei havaittaisi
        Taistelevan itse Jumalaa vastaan. (Niinhän teki esim. Saulus Tarsolainen ennenkuin hänestä tuli Paavali)
        On aivan järkyttävää tämä jatkuva väärään menemisen ja harhaan menemisen soimaaminen Suomessa! Unohdetaan, että meidät on kutsuttu rakastamaan veljiämme ja jopa vihollisiakin.
        Ihmiset maailmassa ovat matkalla kadotukseen ilman Jeesusta ja täällä puhutaan ja arvostellaan toisia uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
        On korkea aika tehdä parannus!


      • Seinis
        Siunatkaa kirjoitti:

        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
        Jos hanke ei ole Jumalasta, se tyhjiin raukeaa, mutta jos se on Jumalasta, niin ette voi mitään tehdä. Varokaa, ettei havaittaisi
        Taistelevan itse Jumalaa vastaan. (Niinhän teki esim. Saulus Tarsolainen ennenkuin hänestä tuli Paavali)
        On aivan järkyttävää tämä jatkuva väärään menemisen ja harhaan menemisen soimaaminen Suomessa! Unohdetaan, että meidät on kutsuttu rakastamaan veljiämme ja jopa vihollisiakin.
        Ihmiset maailmassa ovat matkalla kadotukseen ilman Jeesusta ja täällä puhutaan ja arvostellaan toisia uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
        On korkea aika tehdä parannus!

        Niin etpä sinäkään näe sydämeeni. Mistä tiedät asenteeni, siunaanko, rakastanko, tuomitsenko. Tee myös itse tarkistus asenteisiin, myös joku arvostelija voi olla aidosti ja syystä huolissaan, siunaamassa silti. Itse kuulun Seinäjoen helluntaiseurakuntaan, kuulunut viimeiset parikymmentä vuotta. Olen nähnyt kehityksen hyvin läheltä. Tuo kehitys on aivan viime vuosina alkanut kiihtymään alaspäin. Kyllä, ulospäin moni asia näyttää hyvältä.


    • KasKasnäin

      onko tämä viesti Herralta vai saatanalta? ;)
      TARVIKO EDES KYSYÄ ???

      • pihonsivulta

        tässä tämä viesti minulle henkimaailmasta! ;)

        ------------------

        tapaat ihmisiä jotka sinua tielläsi auttavat, opasteet ja merkit elämässäsi tunnet sisälläsi.
        kuuntele sisintäsi ja luota tunteisiisi jotka sydämestäsi kimpuaa.

        olet täällä oppimassa ja opettelemassa erillaisia asioita, joiden kautta opit ja oivallat. saat uusia ajatuksia joiden kautta etenet polullasi.

        muista rakkaus sydämessäsi.

        iloitse ja nauti elämästäsi.

        toteuta unelmiasi ja näe elämäsi kauniina. kaikessa mukana on rakkaus, joka sinua johdattaa tielläsi avaten uusia ovia, joiden kautta elämääsi avautuu uusia tilaisuuksia ja asioita.

        ystäväni ole rauhallisin mielin. katso elämääsi luottavaisesti.

        ilo ja valo kanssasi olkoon. valoa ja rakkautta sinulle!

        ------------------------

        Room. 16:18

        Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

        Gal. 1:11

        Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

        2. Kor. 11:4

        Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        --------------

        miten nämä viestit eroavat mitenkään täsät mun saamasta viestistä? ;)

        -----------------------

        kummallisiauskovia

        8.9.2016 22:43

        Miksi raamattuskovat kieltävät rakkauden? AA-juttu on ihmisen keksimä instituutio. Instituutio, joka aikoinaan kehiteltiin sopimaan ratkaisemaan ihmisten, sukujen, heimojen välisiä riitoja, kauppoja , sotia jne.

        AA-juttu on huuhaata! jos se mitataan raamatulla.

        Uskovat, antakaa ihmiten rakastaa heitä joita he rakastavat. Älkää kieltäkö muilta rakkautta!

        Teidän jumalanne ja jeesuksenne kehoitti rakastamaan. Rakkaus ei ole koskaan paha asia vaan hyvä asia.

        Mikä oikeus uskovilla on ottaa tämä niin kaunis asia pois eritavalla rakastavilta ihmisiltä?

        Miksi uskovat aiheuttavat pahaa mieltä ihmiselle, jotka rakastavat "väärin"?

        Ei rakkauden kohdetta voi valita!

        -----------------

        Toteutunut profetia

        Kato ite

        27.4.2014 22:53

        Profetia Sauli Niinistölle 26.12.2007

        Profetia lupaa Taivaan Isän rakkautta ja huolenpitoa suomalaisille

        Tämän profetian tarkoitus oli kutsua Sauli Niinistöä Jumalan luo siihen tehtävään, mihin Jumala on Saulin valinnut. Tuo profetia kertoo myös siitä, miten Jumala tulee siunaamaan Saulia, jos hän kääntyy Jumalan puoleen. Toinen viesti profetiassa on se, että Jumala antaa näitä aikoja varten Saulin käsiin koko Suomen maan eli presidentin viran. Profetia perustelee tätä sillä, että Jumala on valinnut Saulin näitä aikoja varten presidentiksi ja luonut Saulin tehtävään varta vasten.
        Sauli Niinistö onkin antanut lehdistössä jonkin verran lausuntoja siihen suuntaan, että tunnustaa uskovansa Jeesukseen. Sauli Niinistö kuvasi suhdettaan uskoon seuraavasti:

        - Jeesus on Jumalan Poika. Usko ja rukous tulevat herkemmin mieleen silloin, kun on hankalaa, mutta ihminen on epäkiitollinen. Kun menee hyvin, niin nämä kysymykset tahtovat jäädä taka-alalle, muotoili Niinistö. (lähde: www.seurakuntalainen.fi)Profetia Sauli Niinistölle 26.12.2007

        http://www.youtube.com/watch?v=VZsztI0q6ZU


      • pihonsivulta

        KatsoJeesukseen 14.9.2015 20:45

        Kannattaa varata työvaatteet sängyn viereen, jotta pääsee aamulla reippaasti työhönsä. Tulevatkin sukupolvet joutuvat valmistautumaan töihin lähtöön.

        Hyvä on varata myös aikaa hetki lukea Raamattua, mutta jos olet aamu-uninen, jätä se iltahetkeen.

        Rukoukseen on hyvä varata aikaa ja pyytää ennenkaikkea siunausta alkavalle päivälle, jotta voi rohkeasti kohdata päivän haasteet, mitä ikinä päivä tuokin tullessaan.

        Sitten kun tulet eläkeikään esim. viidenkymmenen vuoden päästä, huolehdi siitä, että sinulla on mielekästä tekemistä, jotta eläkeaikasi on mielekästä ja innostavaa.

        Tee tarvittaessa testamenttisi ja järjestä asiasi valmiiksi, kun tiedät, että terveytesi alkaa heiketä ja elinaikasi ei ole enää kovin pitkä.

        Sinä joka nyt elät, olit nuori tai vanhempi, saat elää koko elämäsi ja siirtyä sitten aikanaan kuoleman kautta Jeesuksen tykö. Opiskele, tee työtä, perusta perhe ja aikanaan sinusta voi tulla isoisoisä ja voit ilota lastesi lasten lapsista. Kiitä Jeesusta, että hän on sinun pelastajasi ja johdattajasi.

        Tällä tavalla voit siis valmistautua tuleviin päiviin, vuosiin ja vuosikymmeniin.

        Jumalan aikataulut ovat erilaisia kuin ihmisten aikataulut. Raamatussa on paljon profeetallisia tapahtumia, joiden pitää ensin tapahtua, ennenkuin ollaan siellä vaiheessa, kun pakkosiirtolaisuudesta palaava Israelin kansa rakentaa uudelleen Jumalan temppelin ja aloittaa uhritoimitukset. Israelin luopumuksessa elävä kansa karkoitetaan vielä kerran ja vasta sitten aikanaan Jumala kokoaa heistä takaisin kansan, joka on halukas palvelemaan Jumalaa.

        Jumalan silmissä aika on lyhyt, mutta ihmisen ajassa aika on pitkä, sukupolvet tulevat ja sukupolvet menevät ennenkuin tullaan niihin tapahtumiin, joista Ilmestyskirja 6 luvusta alkaen kertoo.

        Kun sinä tutustut kaikkiin Raamatun profetioihin uskollisesti ja alat rakentaa niistä tuota Jumalan suurta suunnitelmaa, sinäkin ymmärrät, että monet puhujat ja kirjoittajat ovat puhuneet ja kirjoittaneet omiaan, vaikka ovat ehkä sen tehneet parhaan ymmärryksensä mukaan. Raamatun profeetallisen sanan tutkiminen kestää vuosikymmeniä, sitten sinä käsität, mitä kaikkea Jumalan tulevien aikojen salaisuutta sinne onkaan kätketty.

        Siunausta sinun työhösi, elämääsi, vapaa-aikaasi, etsi oma Jumalan tehtäväsi ja kutsusi ja toimi sen mukaan, odota kärsivällisesti Jumalan edessä, kyllä hän sinulle kertoo aikanaan, mitä hän sinulta odottaa. Sinä saat palvella Jeesusta - Jeesukseen katso, hän sinua johdattaa ja saat kokea sisäistä rauhaa ja iloa ja erottaa valheet totuudesta ja saat palvella Jeesusta koko elämäsi ajan ja siirtyä kuoleman kautta aikanaan hänen luokseen.

        Ole turvallisella mielellä, hän sinua tukee, kantaa ja rohkaisee, hän on sinun kanssasi.


      • JoriittääPiho

        Nämä Pihon sivulta kopioidut jutut eivät liity mitenkään aiheeseen. Olet täyttänyt koko ketjun jutuilla joita kukaan ei jaksa lukea. Olisiko parempi jos tekisit ihan oman keskustelun jonne saisit kopioida vaikka kaikki Pihon jutut ja vastailla itsellesi.


      • toisestakesksutelusta

        ViestiKirjoittaja HerranNimessä » Eilen, 23:16

        Hei,

        olen jonkun aikaa seurannut palstaa ja nyt oli pakko kirjoittaa; katsoin tänään A-Studion ohjelmaa Kuka pääsee alttarille? Keskustelemasssa oli siis kaksi uutta avioliittolakia puolustavaa pappia ja yksi vastustava pappi sekä dosentti Juha Ahvio.

        Tunsin voimakkaana taistelun Totuuden Hengen ja sen vastustajan välillä.

        Tuli vain mieleen, miksei kukaan Avioliiton (sen oikean) puolustajista sano suoraan, että kyllä Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta ei Hän silti suvaitse kaikkea mitä ihminen tekee.

        Niin kirkonkin (ihmisten instituutio) tulisi rakastaa kaikkia lähimmäisenrakkauden nimissä, mutta ei sen tämän vuoksi tarvitse luopua periaatteistaan.

        Tämä siis ajatuksena siihen että uuden avioliittolain vastustaminen olisi jotenkin rakkauden vastaista niin kuin ohjelmassa esitettiin.

        Sama pätee mielestäni tasa-arvoon, miksi haluta päästä avioliittoon yhteisössä, jonka ohjekirjaa ei voi noudattaa tai sitä pitäisi ainakin tulkita "modernisti".

        Siihen tarjoaa yhteiskunta maallisenkin vaihtoehdon.

        Herran Siunausta teille kaikille!


      • olettekoeksyneet

        Jaak. 2:19

        Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

        2. Tess. 2:11

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,


      • vieläkerrantämäviesti

        tässä tämä viesti minulle henkimaailmasta! ;)

        ------------------

        tapaat ihmisiä jotka sinua tielläsi auttavat, opasteet ja merkit elämässäsi tunnet sisälläsi.
        kuuntele sisintäsi ja luota tunteisiisi jotka sydämestäsi kimpuaa.

        olet täällä oppimassa ja opettelemassa erillaisia asioita, joiden kautta opit ja oivallat. saat uusia ajatuksia joiden kautta etenet polullasi.

        muista rakkaus sydämessäsi.

        iloitse ja nauti elämästäsi.

        toteuta unelmiasi ja näe elämäsi kauniina. kaikessa mukana on rakkaus, joka sinua johdattaa tielläsi avaten uusia ovia, joiden kautta elämääsi avautuu uusia tilaisuuksia ja asioita.

        ystäväni ole rauhallisin mielin. katso elämääsi luottavaisesti.

        ilo ja valo kanssasi olkoon. valoa ja rakkautta sinulle!


      • olettekoeksyneet

        2. Kor. 11:14

        Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        --------------

        Ap. t. 16:16-19

        16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.

        17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".

        18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

        19 Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

        ----------

        Matt. 16:21-25

        21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.

        22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".

        23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

        24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.


      • olettekoeksyneet

        Matteus 17:16-21

        16. minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."

        17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."

        18. Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.

        19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"

        20. Niin hän sanoi heille: "Teidän vähäuskoisuuden tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

        21. Tämä laji ei lähde muulla kuin rukouksella ja paastolla.

        -------------------

        Ap. t. 19:

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;

        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.

        --------

        Matt. 7:21

        Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.


      • olettekoeksyneet

        Matt. 5:13

        Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

        Luuk. 14:34

        Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?


      • olettkoeksyneet

        Matt. 12:33

        Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

        Jer. 23:28

        Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.


      • olettekoeksyneet

        Luuk.6:41 ja 42


        41. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

        42. Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi?
        Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.


      • saviseutulainen
        JoriittääPiho kirjoitti:

        Nämä Pihon sivulta kopioidut jutut eivät liity mitenkään aiheeseen. Olet täyttänyt koko ketjun jutuilla joita kukaan ei jaksa lukea. Olisiko parempi jos tekisit ihan oman keskustelun jonne saisit kopioida vaikka kaikki Pihon jutut ja vastailla itsellesi.

        Juuri näin,

        nämä Pihon sivut sun muut roplakaupalla suoraan kopioidut maratonviestit vesittivät koko ketjun.
        Eikä sitä auttanut sekään, että iso osa suoria "roplauksia" on ollut Raamatusta. Kuka hyvänsä pystyy kopsaamaan tänne vaikka kaikki tekstinsä suoraan Raamatusta, osallistumatta oikeastaan keskusteluun millään tavoin.
        Missään tapauksessa en tarkoita tällä Raamatun kohtien tänne tuomista oman tekstinsä tukena ja sen totuudenmukaisuuden todistamisessa.
        Mutta tuosta vain sivukaupalla Raamatun tekstiä välittämättä siitä sivuaako kulloinenkin Kirjoitusten kohta juuri ollenkaan - jos ollenkaan ketjun alkuperäistä aihetta.
        Vähän tuntuisi jopa siltä, että tuo Pihon tekstien määrätön suora kopsaaminen ja myös mielivaltainen Raamatun tekstin kopioiminen on suoranaista kiusantekoa - tarkoituksena sekoittaa koko keskustelu, jonka alkuperäinen aihe oli/on HEIDI BAKERIA KUULEMAAN.
        Uudestaan sanon ja kauhistelen sitä, että Seinäjoen Helluntaiseurakunta lähettää nuoria jäseniään tuohon Tukholman tilaisuuteen, jota tulee saastuttamaan KUNDALIINIHENKI JA MIELEN MANIPULOIMINEN. PELKKÄÄ SAMANISMIA JA MAGIIKKAA.

        Lapsiparat!
        Seinäjoen helluntaiseurakuntalaiset vanhemmat:
        ÄLKÄÄ LASKEKO LAPSIANNE TÄMMÖISELLE HARHARETKELLE MUKAAN.

        P.S. Uskosta osattomaan nuoreen saattaa siirtyä Bakerin & CO:n välityksellä riivaajahenki!


    • Siionin_siat

      Pakkoruattitusta perkeles.

    • wikipediasta

      Hlystit (ven. хлысты́ 'ruoskijat, piiskaajat') olivat Venäjällä 1600-luvulta 1900-luvun alkuun vaikuttanut siperialainen uskonlahko.

      Suomessa siitä saivat vaikutteita muun muassa hyppääjien liike sekä kartanolaisuus.

      Edvard Radzinskin mukaan Grigori Rasputinin uskonnolliset näkemykset edustivat eräänlaista versiota hlystiläisestä uskosta

      Historia

      Hlystien perustajana pidetään 1600-luvun loppupuolella elänyttä kostromalaista Daniil Filippovitšia, joka julisti olevansa Herra Sebaot.

      Hlystien perimätiedon mukaan Daniil oli "laskeutunut taivaasta tulisissa vaunuissa suuren kohun saattelemana".

      Tarinan mukaan pajarit veivät hänet Moskovaan ja ristiinnaulitsivat hänet Spasskajan porttiin.

      Daniilin oletettiin kuitenkin nousseen kuolleista taivaaseen jättäen mahdollisuuden uusien kristuksien ja jumalansynnyttäjien syntymiseen Pyhän Hengen kautta.

      Vuoden 1783 vainoissa Daniil Filippovitšin hauta avattiin ja hänen jäännöksensä poltettiin.

      Hlystiläisyyttä esiintyi lähinnä Länsi-Venäjällä talonpoikien keskuudessa. Virallisen kirkon karsastuksen vuoksi liike sai salaisen luonteen. Yksittäisiä seurakuntia kutsuttiin hlystien keskuudessa "laivoiksi".

      Venäjällä 1700-luvulta 1900-luvun alkuun esiintynyttä kastroitujen skoptsi-lahkoa pidetään hlysteistä alun perin syntyneenä liikkeenä.

      Myös monissa muissa venäläisissä lahkoissa oli hlystiläisyyden kanssa yhteneviä piirteitä.

      Hengelliset tavoitteet ja radenije-rituaali

      Hlystien radenije-rituaali

      Hlystien hengellisenä päämääränä oli Kristuksen uudelleensyntyminen sielussa vanhan syntisen minän kuolettamisen kautta.

      Liike oli askeesimyönteinen, mutta harrasti hurmoksellisia öisiä kokouksia.

      Liikkeen teologiassa tavallisesta ihmisestä saattoi tulla Kristus tai Jumalansynnyttäjä, kunhan lihanhimo oli ensin kuoletettu Pyhän Hengen asettuessa ruumiiseen.

      Tämä tapahtui ekstaattisen tanssimisen ja seksuaaliorgioitten kautta niin sanotussa radenije-rituaalissa.

      Rituaaliin osallistujat lauloivat "itseäni ruoskin, Jeesusta etsin" ja tanssivat villisti ympyrää.

      Rukouksenpitäjä ("profeetta") ruoski osanottajia molemmille olkapäille.

      Tanssi päättyi ekstaattiseen lattialle taintumiseen, jonka aikana harrastettiin sukupuolista kanssakäymistä.

      Tämä nähtiin Pyhän Hengen vaikutuksena sekä synnin katoamisen merkkinä.

      Kollektiivisen synninteon nähtiin ikään kuin poistavan synnin rituaalisesti.

      LINKISTÄ LISÄÄ TIETOA!

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Hlystit




      Hyppääjien liike syntyi 1800-luvulla Länsi-Inkerin Ropsussa.

      Hyppääjille oli tyypillistä voimakas hurmoksellisuus, joka ilmeni hyppäämisenä ja hurjana tanssimisena.

      Liikkeeseen lienee vaikuttanut Venäjällä ortodoksien keskuudessa syntynyt hlystien eli ruoskijoiden lahko.

      Hyppääjien liikkeessä ilmeni sekä askeettisia että seksuaalisia piirteitä.

      Se kannatti vapaata seksuaalisuutta ja hylkäsi muodollisen avioliiton.

      Hyppääjät vastustivat virkavaltaa ja papistoa.

      Hyppääminen, konttaaminen, sekava ääntely ja huutaminen nähtiin pyhän hengen läsnäolon merkkeinä.

      Heidän seuroissaan pidettiin puheita ja laulettiin osin itse sepitettyjä lauluja.

      Liike piti keskinäisenä tervehdyksenään pyhää suudelmaa (laina ortodokseilta hlystien välityksellä).

      Jäsenet kieltäytyivät alkoholista, kahvista ja tupakasta. Naiset saattoivat korostaa asketismia ajamalla tukkansa pois.

      Hyppääjien kokoukset päättyivät yleensä pimeässä huoneessa transsitilassa harrastettuun ryhmäseksiin.

      Insestiäkin esiintyi, koska kuka tahansa saattoi pimeässä huoneessa tulla seksikumppaniksi.

      Suomeen hyppääjien liike tuli Inkeristä vuonna 1836. Liikkeen taantuminen alkoi 1850-luvulla.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liike

      • saviseutulainen

        NYKYISESTÄ ÄÄRIYLIKARISMAATTISESTA, LATTIALLA SIKINSOKIN, VILLISSÄ HURMOKSESSA KIERISKELYSTÄ EI OLE ENÄÄ ISO ASKEL SIIRTYÄ ....!

        KAUHISTUKAA, KARTTAKAA, IRTISANOUTUKAA!


    • luopumusetenee

      3-sammakkoa

      18.9.2016 16:48

      Yksi syy, miksi evankelistat ja Raamatun opettajat eivät hylkää kolmiyhteisen jumalan oppia on raha. Heidän toimeentulonsa on täysin riippuvaista kannattajilta saaduista lahjoituksista. Jos he hylkäisivät kolmiyhteisen jumalan opin, niin he menettäisivät toimeentulonsa. Muita syitä harhaopista kiinnipitämiseen ovat helvetin pelko ja muista uskovista erotetuksi tulemisen pelko. Jopa omasta perheestä ja sukulaisista voi joutua eroon, jos tunnustaa kolmiyhteisen jumalan opin harhaopiksi ja hylkää sen. Yksi yleisin ja suurin syy siihen, että harhaoppia ei hylätä, on valitettavasti kuitenkin se, että ollaan väärän hengen oma. Valheen henki on tullut niihin, jotka pitävät kiinni henkeen ja vereen kolmiyhteisen jumalan opista. He tunnustavat täysin väärin uskoaan Jumalaan ja hänen poikaansa, niin että heidän puheensa on yhtä katolista mysteeriä ja Baabelin sekasotkua. Ei sitä kukaan ymmärrä.

    • armoajarauhaa

      Seinäjoen helluntaiseurakunta on huippu seurakunta, samoin Markku Tuppurainen. Ihan sama mitä täällä puhutaan. Tyhjää ja turhaa kaikki arvostelu ja palsta onkin tarkoitettu tyhjän puhujille.

    • sekasaunoja

      Yllätys Prometheus-leirin sekasaunassa – aikuiset ohjaajat pelmahtivat alasti löylyihin

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001258164.html

      Julkaistu: 10.9

      Nuorten leirit Helsinkiläisnainen on kyseenalaistanut Prometheus-ohjaajien toiminnan asianmukaisuuden viime kesänä järjestetyllä nuortenleirillä.

      Helsingistä kotoisin oleva nainen kertoo 14-vuotiaan lapsenlapsensa osallistuneen kuluneena kesänä Kirkkonummen Porkkalassa järjestetylle Prometheus-leirille.

      Kotiin palattuaan nuori oli kertonut olleensa tyytyväinen leirin tunnelmaan, mutta kuvaillut leirillä ilmenneen myös seikkoja, joista koki hankalaksi kertoa isovanhemmalleen.

      Ilta-Sanomiin yhteyttä ottaneen helsinkiläisnaisen mukaan 14-vuotias nosti keskustelussa esille muun muassa leirin saunomiskäytännön.

      Leiriläisille oli annettu mahdollisuus valita sekasaunan ja sukupuolen mukaisen erillissaunavuoron välillä. Osallistujille oli myös kerrottu, että saunominen on mahdollista joko alasti tai uimapuvuissa. Eri vaihtoehdoista lapset valitsivat yhteissaunomisen uimapuvuissa. Leirin naisohjaajat kuitenkin pelmahtivat saunomaan tyttöjen ja poikien kesken alasti.


      Mielestäni ohjaajat eivät tässä kunnioittaneet lainkaan lasten valintaa ja luonnollista häveliäisyyttä, joka on yleistä teini-iässä.

      Nainen kertoo tyttärensä järkyttyneen kuultuaan tapauksesta

      14-vuotiaalta lapseltaan.

      – Hänen mielestään ohjaajien olisi pitänyt saapua puettuneina saunaan, nainen kertoo ja on samoilla linjoilla myös itse.

      – Mielestäni ohjaajat eivät tässä kunnioittaneet lainkaan lasten valintaa ja luonnollista häveliäisyyttä, joka on yleistä teini-iässä.

      Muiksi 14-vuotiaan kertomiksi ja vaivaannuttaviksi yksityiskohdiksi nainen mainitsee ohjaajien ronskin kielenkäytön leiriolosuhteissa sekä sen, että seksuaalisuuteen liittyneen teemapäivän yhteydessä nuorille soitettiin alatyylisiä sanavalintoja sisältänyttä musiikkia.

      – Mikä kumman alastomuuskiimaisuus tällä Prometheus-leirillä oikein on. Kyllä sekulääriä kasvatusriittiä voi ohjata ilman kiroilua ja alastomuuttakin, hän pohdiskelee.

      Kuulemistaan yksityiskohdista tyrmistynyt nainen on pyytänyt Prometheus-leirin tuki ry:ltä kirjallista vastausta siihen, ovatko ohjaajat toimineet asiallisesti. Lisäksi hän kertoo olleensa asiasta yhteydessä Opetusministeriöön.

      Järjestön puheenjohtaja: Ketään ei ole pakotettu yhteissaunaan
      Prometheus-leirin tuki ry:n puheenjohtaja Aatu Komsi kertoo IS:lle vastanneensa helsinkiläisnaiselle kirjallisesti elokuun alussa. Vastauksessaan hän toi seikkaperäisesti ilmi Prometheus-leirien saunomiskäytännöt, jotka nousivat julkisuudessa esiin myös kolmisen vuotta sitten. Tuolloin ilmeni, että Prometheus-leirillä saattaa tapahtua saunomista alasti esimerkiksi aikuisten ohjaajien ja teini-ikäisten kesken.

      Komsin mukaan Prometheus-leireillä järjestetään joka päivä vähintäänkin sukupuolenmukaiset erillissaunavuorot ja mahdollisesti, jos halukkaita on, myös yhteissauna. Kaikille saunavuoroille osallistuu myös leiritiimin jäseniä, eikä kenenkään ole mentävä yhteissaunaan, koska kokee, ettei muuta tosiallista vaihtoehtoa ole, tai muu olisi noloa.

      Komsi kertoo selvittäneensä Porkkalan leiritiimiltä, että saunomiskäytännöistä on tiedotettu vallitsevan käytännön mukaisesti, eikä tapauksessa ole ilmennyt mitään poikkeavaa.

      – Siellä kaikille leiriläisille kerrottiin selkeästi, että saunassa saa olla yhtä hyvin alasti tai uimapuvussa ja jokainen päättää sen omalla kohdallaan, ja kaikki leiriläiset ovat asiasta ennen saunaan menoa tienneet.

      Komsin mukaan kukaan leirille osallistuneista nuorista ei ole välittänyt leiriohjaajille tai Prometheus-leirin tuki ry:lle sellaista viestiä, että naisohjaajien saunominen alasti yhteissaunassa olisi koettu kiusalliseksi.

      – Leirillä olleen henkilön sukulainen on kuullut asiasta ja hämmästynyt siitä, että meillä on ollut tällainen käytäntö ja aikuisia ohjaajia mukana yhteissaunassa. Hänen mukaansa nimenomaan ikäero on ollut sopimatonta, eikä sellaista saisi olla.

      • sekasaunoja

        Eri sukupuolten alastomat yhteissaunomiset mahdollisia

        Prometheus-leirien yhteissaunomisesta on laadittu vuonna 2006 seikkaperäinen ohjeistus, joka on edelleen voimassa. Käytännössä ohjeistus mahdollistaa eri sukupuolten saunomisen yhdessä alasti.

        – Syy, miksi mahdollisuutta yhteissaunomiseen tarjotaan on se, ettemme halua rohkaista sukupuolierotteluun. Näemme kasvatuksellisesti paremmaksi rohkaista siihen ajatteluun, että kaikkia kohdellaan yksilöinä. Sen on myös havaittu toimivan ja näkyvän siinä, miten hyvin leiriporukka ryhmäytyy ja viihtyy leirillä. Sukupuoleen perustuva lokerointi loisi nuorten välille kiusallisia jännitteitä jopa silloin, kun kummankaan osapuolen puolesta aihetta sellaiseen ei olisi. Ei toisen kohtaaminen alasti saunassa tarkoita, että siinä tilanteessa pitäisi olla jotakin seksuaalista. Yhteissauna pikemminkin auttaa ihmisiä ymmärtämään tämän oikeutensa, Komsi perustelee yhteissaunoja.

        Siellä kaikille leiriläisille kerrottiin selkeästi, että saunassa saa olla yhtä hyvin alasti tai uimapuvussa ja jokainen päättää sen omalla kohdallaan, ja kaikki leiriläiset ovat asiasta ennen saunaan menoa tienneet.

        Yhdistyksenä Prometheus-leirin tuki ry ei katso, että yhteissaunomisessa olisi mitään väärää tai vahingollista. Se, ettei saunominen yhdessä alastomana kuulu kaikkien perheiden tapakulttuuriin on huomioitu ohjeistuksessa. Tästä huolimatta Komsi kertoo järjestölle tulevan keskimäärin muutama yhteydenotto kesässä leiriläisten vanhemmilta, missä yhteissaunomiseen liittyvät käytännöt nousevat esille.

        – Usein heillä on sellainen väärinkäsitys, ettemme olisi ymmärtäneet kuinka herkästä asiasta on kysymys. Totta kai me ymmärrämme asian olevan äärimmäisen herkkä ja sen vuoksi meillä on niin paljon käytäntöjä, joilla turvataan, ettei kukaan voi kokea minkäänlaista painostusta, Komsi kertoo.

        Myös muihin helsinkiläisnaisen oudoksumiin seikkoihin liittyen Komsi katsoo leirinohjaajien käytöksen olleen asiallista.

        – Ne kappaleet, joita on siellä on soitettu ovat olleet YleX:n seksivalistukseen tehtyjä Kesäkumi-biisejä. Siinä on voinut olla sana n**sitaan tai jotain. Muutoin siellä ei heidän mielestään ole mitään roiseja kappaleita soiteltu.

        Kielenkäytön Komsi kuvailee olleen rentoa.

        – Siellä on puhuttu niin kuin nuoret keskustelevat keskenään. Erityisen rumaa kieltä ei ole puhuttu, Prometheus-leirin tuki ry:n puheenjohtaja katsoo.

        Totta kai me ymmärrämme asian olevan äärimmäisen herkkä ja sen vuoksi meillä on niin paljon käytäntöjä, joilla turvataan, ettei kukaan voi kokea minkäänlaista painostusta.

        --------------------

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000639870.html

        Julkaistu: 16.7.2013

        Sekasauna Yläkouluikäisten nuorten Prometheus-leireillä järjestetään tytöille ja pojille yhteissaunomista, johon myös aikuiset ohjaajat ottavat osaa. Asiantuntija tuomitsee ohjaajien ja nuorten sekasaunan. "Kyseenalaista toimintaa."
        Prometheus-leirillä saattaa esimerkiksi saunoa alasti seurue, johon kuuluu aikuinen miesohjaaja ja teinityttöjä.

        - Tällainen tilanne on toki mahdollinen, jos tytöt ovat päättäneet tulla yhteissaunaan. On heidän oma valintansa, käyttävätkö he uimapukua, leirejä järjestävän Prometheus-leirien tuki ry:n varapuheenjohtaja
        Ansku Ahvenainen sanoo.

        Ahvenaisen mielestä asiassa ei ole mitään arveluttavaa, koska nuori saa itse päättää, ottaako hän osaa saunomiseen. Tytöille ja pojille järjestetään myös erillisiä saunavuoroja.

        - Voi olla poikien ja tyttöjen yhteissauna. Sinne voi mennä uimapuku päällä tai ilman. Jokaisella saunavuorolla on ohjaaja, joka myös voi itse valita, onko hän uimapuvussa vai alasti. Ahvenainen korostaa, että osa leirin apuohjaajista voi olla alle 18-vuotiaita.

        "Joku voi pelätä jäävänsä ulkopuolelle"

        Mannerheimin lastensuojeluliiton pääsihteeri Mirjam Kallandin mukaan on kyseenalaista, voiko nuori todellisuudessa valita itse ryhmäpaineen alla, ottaako osaa sekasaunomiseen.

        - Leireillä on vahva me-henki, joten joku voi pelätä jäävänsä ulkopuolelle, Kalland sanoo.

        Yhteissaunominen mainitaan Prometheus-leirien tuki ry:n verkkosivuilla, mutta siitä ei varsinaisesti tiedoteta osallistuvien nuorten vanhemmille.
        Kalland pitää ratkaisua erikoisena.

        - Jos oma nuori osallistuu tällaiselle leirille, niin pelisääntöjen pitäisi olla täysin selvät. Vanhemmilla on ehdottomasti oikeus tietää. Asia voi tulla heille jälkikäteen hämmentävänä tietona.

        Uhka vastoin tahtoaan -toimimisesta
        Myös Lastensuojelun keskusliiton toiminnanjohtaja Seppo Sauron mukaan leirien kylpykäytännöt herättävät kysymyksiä.

        - Kyseessä on vastuullinen tilanne aikuisille ja ohjaajille. On tärkeää, että kyseessä on oma valinta.

        Sauron mukaan on uhka, että jotkut menevät vastoin tahtoaan sekasaunaan.

        - Sen pitäisi olla aidosti oma valinta. Ei saisi myöskään tulla A- ja B-luokkaa eli ne, jotka uskaltavat ja ne jotka eivät uskalla.

        Sauron henkilökohtainen näkemys aikuisten ja nuorten sekasaunomisesta on kummeksuva.

        - Itse ainakin kokisin oloni aika vaivautuneeksi.


      • Eiliityaiheeseen
        sekasaunoja kirjoitti:

        Eri sukupuolten alastomat yhteissaunomiset mahdollisia

        Prometheus-leirien yhteissaunomisesta on laadittu vuonna 2006 seikkaperäinen ohjeistus, joka on edelleen voimassa. Käytännössä ohjeistus mahdollistaa eri sukupuolten saunomisen yhdessä alasti.

        – Syy, miksi mahdollisuutta yhteissaunomiseen tarjotaan on se, ettemme halua rohkaista sukupuolierotteluun. Näemme kasvatuksellisesti paremmaksi rohkaista siihen ajatteluun, että kaikkia kohdellaan yksilöinä. Sen on myös havaittu toimivan ja näkyvän siinä, miten hyvin leiriporukka ryhmäytyy ja viihtyy leirillä. Sukupuoleen perustuva lokerointi loisi nuorten välille kiusallisia jännitteitä jopa silloin, kun kummankaan osapuolen puolesta aihetta sellaiseen ei olisi. Ei toisen kohtaaminen alasti saunassa tarkoita, että siinä tilanteessa pitäisi olla jotakin seksuaalista. Yhteissauna pikemminkin auttaa ihmisiä ymmärtämään tämän oikeutensa, Komsi perustelee yhteissaunoja.

        Siellä kaikille leiriläisille kerrottiin selkeästi, että saunassa saa olla yhtä hyvin alasti tai uimapuvussa ja jokainen päättää sen omalla kohdallaan, ja kaikki leiriläiset ovat asiasta ennen saunaan menoa tienneet.

        Yhdistyksenä Prometheus-leirin tuki ry ei katso, että yhteissaunomisessa olisi mitään väärää tai vahingollista. Se, ettei saunominen yhdessä alastomana kuulu kaikkien perheiden tapakulttuuriin on huomioitu ohjeistuksessa. Tästä huolimatta Komsi kertoo järjestölle tulevan keskimäärin muutama yhteydenotto kesässä leiriläisten vanhemmilta, missä yhteissaunomiseen liittyvät käytännöt nousevat esille.

        – Usein heillä on sellainen väärinkäsitys, ettemme olisi ymmärtäneet kuinka herkästä asiasta on kysymys. Totta kai me ymmärrämme asian olevan äärimmäisen herkkä ja sen vuoksi meillä on niin paljon käytäntöjä, joilla turvataan, ettei kukaan voi kokea minkäänlaista painostusta, Komsi kertoo.

        Myös muihin helsinkiläisnaisen oudoksumiin seikkoihin liittyen Komsi katsoo leirinohjaajien käytöksen olleen asiallista.

        – Ne kappaleet, joita on siellä on soitettu ovat olleet YleX:n seksivalistukseen tehtyjä Kesäkumi-biisejä. Siinä on voinut olla sana n**sitaan tai jotain. Muutoin siellä ei heidän mielestään ole mitään roiseja kappaleita soiteltu.

        Kielenkäytön Komsi kuvailee olleen rentoa.

        – Siellä on puhuttu niin kuin nuoret keskustelevat keskenään. Erityisen rumaa kieltä ei ole puhuttu, Prometheus-leirin tuki ry:n puheenjohtaja katsoo.

        Totta kai me ymmärrämme asian olevan äärimmäisen herkkä ja sen vuoksi meillä on niin paljon käytäntöjä, joilla turvataan, ettei kukaan voi kokea minkäänlaista painostusta.

        --------------------

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000639870.html

        Julkaistu: 16.7.2013

        Sekasauna Yläkouluikäisten nuorten Prometheus-leireillä järjestetään tytöille ja pojille yhteissaunomista, johon myös aikuiset ohjaajat ottavat osaa. Asiantuntija tuomitsee ohjaajien ja nuorten sekasaunan. "Kyseenalaista toimintaa."
        Prometheus-leirillä saattaa esimerkiksi saunoa alasti seurue, johon kuuluu aikuinen miesohjaaja ja teinityttöjä.

        - Tällainen tilanne on toki mahdollinen, jos tytöt ovat päättäneet tulla yhteissaunaan. On heidän oma valintansa, käyttävätkö he uimapukua, leirejä järjestävän Prometheus-leirien tuki ry:n varapuheenjohtaja
        Ansku Ahvenainen sanoo.

        Ahvenaisen mielestä asiassa ei ole mitään arveluttavaa, koska nuori saa itse päättää, ottaako hän osaa saunomiseen. Tytöille ja pojille järjestetään myös erillisiä saunavuoroja.

        - Voi olla poikien ja tyttöjen yhteissauna. Sinne voi mennä uimapuku päällä tai ilman. Jokaisella saunavuorolla on ohjaaja, joka myös voi itse valita, onko hän uimapuvussa vai alasti. Ahvenainen korostaa, että osa leirin apuohjaajista voi olla alle 18-vuotiaita.

        "Joku voi pelätä jäävänsä ulkopuolelle"

        Mannerheimin lastensuojeluliiton pääsihteeri Mirjam Kallandin mukaan on kyseenalaista, voiko nuori todellisuudessa valita itse ryhmäpaineen alla, ottaako osaa sekasaunomiseen.

        - Leireillä on vahva me-henki, joten joku voi pelätä jäävänsä ulkopuolelle, Kalland sanoo.

        Yhteissaunominen mainitaan Prometheus-leirien tuki ry:n verkkosivuilla, mutta siitä ei varsinaisesti tiedoteta osallistuvien nuorten vanhemmille.
        Kalland pitää ratkaisua erikoisena.

        - Jos oma nuori osallistuu tällaiselle leirille, niin pelisääntöjen pitäisi olla täysin selvät. Vanhemmilla on ehdottomasti oikeus tietää. Asia voi tulla heille jälkikäteen hämmentävänä tietona.

        Uhka vastoin tahtoaan -toimimisesta
        Myös Lastensuojelun keskusliiton toiminnanjohtaja Seppo Sauron mukaan leirien kylpykäytännöt herättävät kysymyksiä.

        - Kyseessä on vastuullinen tilanne aikuisille ja ohjaajille. On tärkeää, että kyseessä on oma valinta.

        Sauron mukaan on uhka, että jotkut menevät vastoin tahtoaan sekasaunaan.

        - Sen pitäisi olla aidosti oma valinta. Ei saisi myöskään tulla A- ja B-luokkaa eli ne, jotka uskaltavat ja ne jotka eivät uskalla.

        Sauron henkilökohtainen näkemys aikuisten ja nuorten sekasaunomisesta on kummeksuva.

        - Itse ainakin kokisin oloni aika vaivautuneeksi.

        Eipä liity tämäkään keskustelun aiheeseen mitenkään.


    • Kuuntelentotuutta

      Heidi Baker tekee hyvää työtä Mosambikissä.
      Hän on Jumalan kutsuma lähetystyön tekijä, joka oli loppuunpalanut, kun oli tehnyt työtä omissa voimissaan.
      Vastauksena rukouksiin Jumala paransi hänet ja puki hänet voimaan ja rakkauteen kärsiviä ja kadotettuja kohtaan.
      Vielä tänäkin päivänä Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta usein köyhät ja kurjat sen haluavat itse kokea.

    • Kantakaahedelmää

      Hedelmistään puu tunnetaa, ei joistakin youtube-pätkistä!
      Heidi Bakerin työn hedelmä on hyvä.
      Harva pystyy esittämään sellaista työn hedelmää kuin Heidi Baker.
      Jos arvostelijan elämän työ osoittaa hyvää hedelmää, voi ehkä sitten mainita, mitä olisi parannettavaa!

      • PettämätönLogiikka

        "Gottin rikolliset toimet ulottuivat murhiin, kiristykseen, koronkiskontaan, laittomiin uhkapeleihin, veropetoksiin ja talousrikoksiin... Joillekin Gotti ei ollut rikollinen, vaan sankari, koska hän sijoitti rahaa hyväntekeväisyyteen ja järjesti vuosittain julkisia itsenäisyyspäiväjuhlia takapihallaan." Koettelin edesmenneen mafiapäällikkö John Gottin hedelmän ja totesin ne hyviksi.


      • Hedelmää

        Noni uskosta osatonkin tekee hyvää ja rakastaa pyyteettömästi. Heidän hedelmänsä on hyvää. Sivuutetaan kaikki juopumiset noin vain.


      • Taltiointi

        Ei ole vain jotain youtube-pätkiä vaan Heidi Bakerin kokoustaltiointia ihan oikeasta saarnatilanteesta. Saarna vasn ei onnistu.


    • VanhurskaanRukous

      Sitten rukoilemaan...

    • Onnenionlähelläjumalaa

      Awakening Scandinavia- tapahtuma Friends Areenalla Tukholmassa oli Jeesukseen Kristukseen Pelastajanaan ja Herranaan uskovalle valtavan inspiroiva. Todistukset olivat suoraa, yksinkertaista, elämää muuttavaa evankeliumin julistusta. Musiikki ja laulut Jeesus keskeisiä.
      Satoja ihmisiä tuli Jeesuksen luo. Seurakunnat tekevät jälkityötä. Jokaiselle uskoontulleelle järjestettin kontaktihenkilö eri seurakunnista.
      Vapahtajamme elää!

    • Ilosanomaa

      Awakenin Scandinavia oli aivan mahtava.
      Tuhansia kristittyjä yhdessä rukoillen ja Jumalaa ylistäen.
      Tuhannet menivät kaupungille kertomaan ilosanomaa Jeesuksesta.
      Mikä on Tukholman syndrooma?
      Radikaaliusko Jeesukseen on vastaus Tukholmankin syndroomaan!

    • Jumalanläsnäolo

      Oli monia muita puhujia. Heidi Baker vain yksi monien joukossa.
      Paikalla olleet todistavat tunteneensa valtavan Jumalan pyhyyden ja rakkauden läsnäolon. Monia tuli uskoon Jeesukseen Kristukseen, elävään Jumalan Poikaan.
      Aina kannattaa ottaa asioista itse selvää!

      • Uskossa.ei.näkemisessä

        Kokemuksia, kokemuksia. Missä kohti Raamatussa kehoitetaan etsimään erilaisia fiiliksiä? Näitähän saa esimerkiksi rock-konserteissa.


    • opiutyt

      En osaa sanoa puhujista mitään kun en ole kuunnellut mutta kun avasin tv7 sinä iltana en pystynyt katsomaan kuin muutaman minuutin musiikki oli kuin rock konsertissa. ylistys ei voi olla viihdettä se on Jumalan korottamista. yks tuttu ruotsalainen nainen soittelin hänen kanssaan joka vei uskomattoman poikansa jotain30v sinne kokoukseen poika sanoi sen lopettua että olipa kaameeta meteliä voisitko viedä seuraavan kerran vähän rauhallisempaan kokoukseen.kyllä todella täytyy miettiä musiikin hedelmää mitä se saa aikaan uskomatttomissa. ihan kuin rock konssertti. haluan Jumalan ylistystä enkä sitä että voisin tanssahdella.entisaikojen herätyskokoukssa niissä ei tullut kuulonkaan tämmönen. siellä itkettiin ja valitettiin ristiinnaulittua vapahtajaa. yleensä en arvostele mutta kyllä tuli huono oli jo pelkästä musiikista jonka pitäisi viedä ihmiset vastaaanottamaan puhujan sanoman oikeassa sydämen hengessä.

    • Lopunaikako

      Seinäjoen helluntaiseurakunnan "paimenen" ja vanhimmiston pitäisi merkitä Seinäjoella ne haudat, jonne nuoriso voisi mennä makaamaan, jotta he eivät menisi väärille haudoille.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe